Gå til innhold

Serviceintervall E90 2011


Hallo
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har en e90 som jeg ikke kjører så mye. Forrige service var ved 30.600 km i juni i fjor. Per i dag har bilen gått 32.966 km, så jeg har ikke kjørt den så mye. Men når jeg starter tenningen, kommer det opp et tall på 33.000 fulgt av en varsellyd. Må bilen på service enda en gang nå? Jeg har bare kjørt 2.366 km siden forrige gang. Eller er det noe annet det varsles om? Tallet er helt i starten på displayet før det forsvinner, og aktuell km.stand vises. kan det være markør bare for et enkelt oljeskift? Noe annet som er rart, er at for noen uker siden så var tallet 34.000 og ikke 33.000. Det har altså justert seg selv nedover.

hva kan det være? (jeg har hatt servicene annethvert år til nå)

mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene justerer seg selv, er det mye småkjøring så går det hurtigere ned. Bilen skal ikke trenge samme service som i fjor ved så kort kjøring, men det spørs hva som ble gjort. F.eks. om oljeskift var i fjor, kan det hende at bremsevæske er nå. Har du iDrive, så kan du gå inn på menyen å se hvor lenge det er til neste service på de forskjellige punktene(bl.a. olje, bremser, bremsevæske), her går det på km. og dato, alt etter hva som treffer først.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din varsler den servicen som er nærmest i km/ tid hvergang du starter bilen. Jeg hadde min F31 320xdat på hovedservice i går. Likevell kommer det opp at den skal ha service om 20 000km, fordi det nå er klosser foran som har minst km igjen.

Olje+ filter, coupefilter byttes hver 30 000km eller 2 år.

Olje+filter, coupe, luftfilter og dieselfilter/ tennplugger byttes etter 60 000km eller 4 år.

Bremsevæske byttes hvert andre år. 

Klosser etter hvor mang km det er igjen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut mer via iDrive. Det er kun motorolje som er spesifisert til 33.000 km. Alle de andre punktene har andre km-antall  festet ved seg. Noen på 40.000 og noen ved 50.000 +.

i.o.m at bilen da fikk service i juni i fjor, er det da egentlig bare motoroljeskifte jeg trenger. :)

Endret av Hallo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hallo skrev:

Da har jeg funnet ut mer via iDrive. Det er kun motorolje som er spesifisert til 33.000 km. Alle de andre punktene har andre km-antall  festet ved seg. Noen på 40.000 og noen ved 50.000 +.

i.o.m at bilen da fikk service i juni i fjor, er det da egentlig bare motoroljeskifte jeg trenger. :)

Det er bra :) iDrive er fint å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dato står det? 09/18 f.eks er september 2018 ;) 

Disse symbolene kommer opp: 

oljekanna(liten service): Max 30 000km også nedover

bil på bukk ( stor service): Max 60 000km også nedover

§ tegnet brukes til f. Eks EU kontroll

bremser foran : Max 80 000km og ned

bremser bak : Max 80 000km og ned. 

Hvilke farge er det på de symbolene du ser. Orange er normal og rødt betyr at service indikatoren er utløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ingen symboler som kommer opp. Kun 33.000 i oransje skrift. Også 06/19 vises i starten, det er da neste service er satt opp. De vises der tallet for antall km står ved kjøring. Jeg måtte inn i iDrive for å finne ut hva som skjulte seg bak 33.000-tallet. Det var der jeg fant at det stod oljeskift. Men det er ingen symboler som markerer eller noe sånt. Da er det kanskje ikke så akutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 18.08, Hallo skrev:

Da har jeg funnet ut mer via iDrive. Det er kun motorolje som er spesifisert til 33.000 km. Alle de andre punktene har andre km-antall  festet ved seg. Noen på 40.000 og noen ved 50.000 +.

i.o.m at bilen da fikk service i juni i fjor, er det da egentlig bare motoroljeskifte jeg trenger. :)

Et oljeskift i året er bra, men tror bilen prøver å fortelle deg at det er 33000 km igjen til neste service, evt. Juni 19 hvis det kommer først, ikke at du skal bytte olje når bilen er kjørt 33000 km. 

Forøvrig bemerkelsesverdig lav kmstand på bilen🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...