Gå til innhold

Metallspon i motoroljen f11


kentha320dat
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Stiller meg undrende til dette:

Leverte min 520 f11 2012 mod til service hoss Sulland BMW i slutten av august, hvor jeg ba dem skifte strammeren på registeret samtidig som service ble utført.(115000 km) ved skifte av strammer ble registerkjede målt. Det ble konstatert strekt registerkjede, ergo strammer ble ikke skiftet. Dette kostet meg uansett 11000,-. Ble anbefalt å skifte register. Ok, ble enige om å søke Goodwille garanti til BMW. De måtte demontere register, en 5 timers jobb for å kartlegge skader (12000,-) måtte vente 14 dager på at de gjorde jobben. Tilbakemelding ble "metallspon i motorolje, vi anbefaler motorbytte". Dette er nå inne til behandling til BMW som en Goodwille sak.

Men siden jeg enda venter og har fått tenkt mye, så kom jeg til å lure på hvorfor de ikke merket metallsponet i oljen når de utførte service. Olje og filter skal jo byttes? Skulle vel kanskje merket noe allerede da? 

Noen som har noen tanker rundt dette? Har allerede brukt 23000,- på NADA føler jeg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai da... 


Vel tror ikke de har sett etter dette under service av bilen i utgangspunktet.
Går dette som en goodwill vil du vel få refundert utlegg du har hatt så langt? Eller... 


Er dette en 520D eller bensin varianten = 

Endret av Torkild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gjort en oljeanalyse eller er det visuell synlig spon? Hvorfor ba du de bytte strammer, er ikke en vanlig del å bytte på en så ny bil? Det er en egen prosedyre de skal følge på N47 motoren om det er mistanke om registerproblem, alt avhengig av årsmodell. 

Jeg hadde noe oljespon i min 320d 2009 modell men det var minimalt og såvidt over normalen, da sannsynligvis fordi jeg hadde et oljeintervall på 23000km hvor oljen ble degradert veldig. Da var dette basert på en oljeprøve hos Invicta AS som er meget flink. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...