Gå til innhold

Bytte batteri X5 E70


frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Må bytte batteri på min 2011 x5. 

Har søkt litt rundt på forumet, men blei bare mer forvirret.. 

Jeg har AGM 90ah i dag, dei fleste som selger uorginale batteri er på 95ah. Må jeg programmere om for å gå fra AGM 90 til AGM 95ah? eller er det nokk å registrere nytt batteri?

Er det når man bytter fra AGM til ikke AGMman må programmere?

Må jeg registrere nytt batteri med en gang jeg har byttet, før jeg kan bruke bilen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frodekrs skrev:

 fra AGM 90 til AGM 95ah? eller er det nokk å registrere nytt batteri?

Ja.

Er det når man bytter fra AGM til ikke AGMman må programmere?

Ja.

Må jeg registrere nytt batteri med en gang jeg har byttet, før jeg kan bruke bilen?

Nei, men jo lenger en venter jo desto dårligere levetid får batteriet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke programere om fra AGM til vanlig syre....kan kun oppgraderes andre veien.

Bytte fra 90 til 95Ah bør/må kodes om i bilen.

Batteribytte bør registreres smtidig som bytte eller kort tid etter for å ikke redusere levetid på nytt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..som jeg nevnte i første innlegg.      (registrere)

Kan gjøre det med carly ja, får en liste der du velger batteri størrelse. Må riktig nok betale for den tilgangen i appen da.

Ellers kan du bruke de andre programmene som otis nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kun 90 eller 100ah som er valgen du får i Carly i hvertfall. Var vel sånn at man må velge 90ah i Carly når man setter inn 95ah såvidt jeg husker. Velger man 100ah vil aldri bilen registre at batteriet er fulladet og fortsette ladingen tror jeg. Men ikke bombesikker der. 

Satte inn 95ah AGM biltema i fjor høst på min E61. Registrerte batteribytte med Carly. Har fungert fint sålangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ett 95ah agm batteri og satt inn. Bilen starter fortsatt ikke, ikke nokk strøm.

Ladet batteriet i 18 timer (laderen viste fortsatt ikke fullada batteri) men siden det er nytt batteri burde det ver nokk til å få start, men nei. fortsatt ikke nok strøm til å starte. 

Er dette noe typisk feil at jeg må programmere inn batteriet? eller burda den startet uansett?

Jeg mistenker at det nye batteriet er noe tull med siden det ikke blei fulladet etter 18 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...