Gå til innhold

F11 salgsprosjekt [solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

Noen av dere har kanskje fått med seg at jeg kjøpte meg enda en F11 forrige uke. Tenkte å lage en liten tråd for å holde oversikten og dokumentere med litt bilder.

Fikk tak i denne til en ganske OK pris. Denne konebilen hørte til rett borti nabolaget, og viste seg at mannen i huset jobbet i samme kontorlokaler som meg, så det var hyggelig. Denne trengte litt oppfølging, så planen er altså å gi denne litt vedlikehold også selge den videre innen en måneds tid. Moro å ha noe å gjøre på, også hadde det jo vært hyggelig å tjene noen få tusenlapper hvis det er mulig.

Dette er da en 520d som er norsksolgt, slik at den har cold climate og 163 hester. Har gått mye på langkjøring mellom Stavanger og Oslo av tidligere eier. Har 140 000 kilometer på telleren, så det er ikke så altfor gale til å være en 2011-modell. Ikke utpreget velholdt, men det fikses raskt med en grundig vask inn- og utvendig. Den har fått alle servicer og har komplett servicehistorikk, så det taler jo for et trygt kjøp :) 

Standard eksteriør, men det har faktisk vokst litt på meg etter at jeg kjøpte bilen. Orientblau farge som antakelig vil komme til sin rett etter litt lakkpleie. Interiørmessig er det ganske mye kjekke ting, som komfortseter, fullskinn lys beige, Navi Pro, HiFI, automatgir, panoramatak, interiørbelysning også videre. Det som er verdt å nevne i utstyrslisten:

* Automatgir
* Sportsratt med varme
* Original alarm
* Elektrisk panoramatak
* Innfellbare speil
* Komfortseter med korsryggstøtte og minnefunksjon
* Oppvarmede forseter og bakseter
* Automatisk aircondition
* Mørkt taktrekk i antrasitt 
* HiFi lydanlegg
* Navigasjon Professional
* Individual solskjermede ruter
* Cold climate-versjon
* Blåtann, USB og AUX
* Xenonylys
* Fjernlysassistent
* PDC foran og bak
* Automatisk åpning av bagasjelokket
* Takrails i børstet aluminium
* Individual vinduslister i børstet aluminium

Bilen melder om oljeservice, så dette skal fikses. Tidligere eier nevnte at bakdemperne kunne være slitte og at det kunne være behov for hjulstillingskontroll, så det må jeg sjekke ut. I tillegg så har tidligere eier fått en steinsprutskade som skal utbedres - får se om det blir reparasjon av rute eller å bytte hele. 

Planene er som følger:

* Innvendig vask og grundig skinnrens
* LCI skjermramme
* NBT ettermarkedsknapp
* Ny start/stopp-knapp
* Bytte ut plastskiltene med aluminiumsskilter (inkl. fjerne de fæle oblatene)
* Sorte N-merker
* Fjerne skiltholdere
* Fjerne de fæle klistremerkene i frontruten

* M5 LCI grill med kromkant og sort blank innmat
* Plastidippe sølv-finnene i nedre del av grillen i frontfangeren
* Utvendig lakkrens og polering
* En skikkelig motorvask
* Farging av slitt skinn førerdør
* Oljeservice og bytte av bremsevæske
* Muligens ny frontrute

Det som gjenstår da er å få lillesøster til å ta noen fine bilder og få ut en god annonse på Finn :) 

78E0FFAC-1AC5-4A44-AC76-C38C81AC496B.jpeg

4273CD2E-BD76-403C-B346-01D626339841.jpeg

10017C67-BBB8-483A-9B36-1B1D3DD68698.jpeg

B9F649A8-CC04-495F-AFBD-7D9B4F7D9E6F.jpeg

2AD1D993-3488-43F5-AAA6-BA6BC46B117F.jpeg

8D5EB294-B18F-426F-A4F9-70C7866C6D6E.jpeg

BF397286-6A8E-444B-A545-7BF2236BAADB.jpeg

759213A6-7DBF-472B-8D12-3E7957D060D4.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne på finn selv og var overraska over at den ikke ble solgt samme kveld som den ble lagt ut. Selv om prisene på F10 og F11 har begynt å synke litt har jeg aldri sett en bil med såpass grei utstyrsliste og km til en sånn pris. Gratulerer med godt kjøp👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tony Soprano skrev:

Spennende🔝 Følger denne

Nesten så jeg fikk lyst til å ta motorvask for deg 😄

Hehe ja, jeg satt rett i gang med motorvask, så nå ble det litt renere her :) Men må nok ta en omgang til før bildetaking. Selv med Prickbort, Surfex, skum og deretter berøringsvask med detailingsbørste, så var det litt igjen.

2 timer siden, Jarod skrev:

Gamlebilen min jo😊 

Artig, er det du som heter Tom? Fant en gammelt vognkort i bilen med det navnet iallfall :P 

2 timer siden, laffe skrev:

Så denne på finn selv og var overraska over at den ikke ble solgt samme kveld som den ble lagt ut. Selv om prisene på F10 og F11 har begynt å synke litt har jeg aldri sett en bil med såpass grei utstyrsliste og km til en sånn pris. Gratulerer med godt kjøp👍

Takk for det :) Den ble vel solgt neste formiddag, så fort selger hadde tid til å vise den frem. Synes også det virket som et greit kjøp, spesielt med tanke på at den er ganske habilt utstyrt. Må nok koste på denne omtrent 10-12.000 kroner. Under 200 000,- for en slik bil i god stand og med ny service, da synes jeg man får ganske mye bil for pengene. Så skal nok være mulig å hente ut litt avanse.  Uansett er det jo gøy å stelle med :) 

2 timer siden, Chris A skrev:

Flott fargecombo! Må følge med litt her ja:)

Takk for det, jeg synes også denne fargekomboen er ganske fin, spesielt i sollyset kommer den til sin rett. Og lyst interiør er veldig behagelig - skulle ønske jeg hadde hvite skinnseter i min F11! Ikke så helt gale med blanke vinduslister og rails heller faktisk, så vil kjøre samme stil og har derfor bestilt en grill med blank kant og innmat i sort blank så det matcher resten, tror det vil gi fronten et betydelig løft :) 

grill.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Tony Soprano påpekte, fristet det veldig å gå løs på motorrommet i dag! Så det ble gjort, sammen med full DCN-vask med Prickbort, Surfex og Iron-X. Sistnevnte fant iallfall mye å jobbe med, men etter hvert så kunne en skimte den fine blåfargen igjen.

Har tatt av finnene i grillen for lakkering, synes det ble mer stilrent allerede. Også måtte jeg bare få av oblatene selv om nye skilt kommer på fredag.

Nå kom også N-merkene i posten, så da er de klare. Denne typen er med refleks, og de er jeg svært godt fornøyd med :) 

028726B5-E07F-48C2-9BA1-DD00C681BC0B.jpeg

BFB252F3-9FCB-4D77-8626-09DF26CEB29B.jpeg

14BD6A32-3875-436F-B1AB-E1BE95DFC6FD.jpeg

17E2B89B-A027-40C1-BF18-71A0EC174A76.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med fin bil i en fargekombo helt etter min smak! Ser ut som den har de 19” jeg digger?

Takk skal du ha, begynner å like fargekombinasjonen mer og mer selv :) Ja, dette er style 331 i 19", synes de kler bilen godt uten M-sport! Litt usikker på om disse har forskjellig bredde og innpress foran og bak, men det skal jeg få sjekket. Er vel vanlig at F10 har forskjellig bredde, mens F11 har likt oppsett foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Walkabout said:

Artig, er det du som heter Tom? Fant en gammelt vognkort i bilen med det navnet iallfall :P 

 

 

Hadde denne fra sommeren 2011 til sommeren 2012. Mener den hadde gått ca 10.000 km når jeg kjøpte den fra Stenshagen. Jeg var da eier #2. Jeg solgte den så til en kar fra Vestlandet. Mulig han het Tom:grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarod skrev:

Her er forresten et bilde fra annonsen min på Finn i 2012:bounce:

Der så den blank og fin ut :D Får prøve å få den opp til noenlunde samme nivå igjen!

Har fått hentet LCI skjermrammen og kjøpt plastidip i dag, så tenker å få ordnet det i løpet av kvelden - bilder kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...