Gå til innhold

Oppstart etter å ha demontert dyser


LasseArnoy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kommet over et problem der jeg ikke får start på bilen.

Har hatt av toppdekselet på motoren, og da måtte jeg ta ut dyser og av med samlestokken for fuel.

det som skjer no når jeg prøver å starte opp igjen er egentlig ingenting, akkurat som at den ikke får diesel, altså luft i systemet.

har snakket med BMW og de sier at det skal være selvluftende system, men har no prøvd flere ganger å file uten hell.

Er det noen som skal hjelpe meg?

er snakk om en 318d n47d20c motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene er i rett posisjon, men har sjekket litt og det jeg har funnet ut er at det må være luft i dyserørene, for d kommer diesel inn til samlestokken, og diesel ut av samlestokken men ikke inn til dysene.

så tenker å prøve å lufte på gammelmetoden, altså løsne på mutterene som er på dyserørene inn på dysene for å få ut all luft som kan ligge i dyserørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke erfaring med din motor men med en eldre M57 motor fra 530D og når jeg hadde hatt dysene ute på den så hadde jeg tenning på i 30 sekund fordi matepumpe går i 30 sekund. Av med tenning og på igjen i nye 30 sekund. Dette gjorde jeg 2-3 ganger for å fylle opp systemet før start. Ellers så må du sjekke at kabel til railtrykksensor er koblet til og kabel til mapsensor siden du sannsynligvis har hatt disse av, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...