Gå til innhold

Hvordan åpne låser for veivhusslanger N63tu


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Skal til å bytte tetninger inn på turboene og må i den forbindelse ha av slangene mellom luftfilter og turbo, for å få disse av må også slangene fra veivhusventilasjon av så jeg kjøpte like godt disse nye i samme slengen. Men så til mitt problem, jeg klarer ikke å åpne låsene på disse. Ifølge TIS så er det bare å åpne opp låsen og dra connector rett av. Men som sagt så klarer jeg ikke å skjønne hvordan låsene skal åpnes. Det ser veldig enkelt ut på bildene, her er TIS, nederst på siden viser det hvordan låsen skal åpnes og trekkes av som en helhet. Låsen er en egen del.  

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f01-750i-xdrive-lim/repair-manuals/11-engine/11-15-crankcase-ventilation/1VnXxAWLG0

Her er bildet av den nye med pil på låsen som altså skal kunne trekkes opp for å komme i opplåst stilling, noen kloke hoder som skjønner dette bedre enn meg :) 

 

IMG_20180903_110321.thumb.jpg.4b1291a4c488f719bc1d4296d04f9d70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, quandt1960 skrev:

Løft opp låsen (pilen) så klemmer du ytterst på begge og drar av. Du må sikkert lirke litt for å få den av. De gamle er like men uten låsen

Hei takk for svar, det er låsen som pilen peker på jeg ikke klarer å løfte opp slik at den kommer i opplåst stilling :)  Bildet her er av den nye, den kom i låst stilling i posten, jeg har samme typen i bilen så den har nok blitt bytta en gang, det står 2014 på den så jeg tenkte å sette på ny når jeg først hadde den av men jeg får den ikke av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...