Gå til innhold

HHO Hydrogen E39 520i 2001 model


yeppbiz
 Share

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hmm.. Blir dette litt som å få en elbil til å produsere strøm når den kjører for å lade seg selv? Eller datt jeg av? 

Det er faktisk ikke en dårlig sammenligning gitt at du kjører rett frem på en flat vei. Nå har elbiler mulighet til å gjennvinne noe energi som ved oppbremsing eller hvis den triller ned en bakke. Ved å "snu" funksjonen til elmotoren og bruke den som generator. Men her er det viktig å huske at den energien som elbilen har brukt på overvinne luftmotstand, rullemotstand, tap som varmegang i batterier elmotorer osv. Vil være "tapt" for all tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, t06afre skrev:

Det er faktisk ikke en dårlig sammenligning gitt at du kjører rett frem på en flat vei. Nå har elbiler mulighet til å gjennvinne noe energi som ved oppbremsing eller hvis den triller ned en bakke. Ved å "snu" funksjonen til elmotoren og bruke den som generator. Men her er det viktig å huske at den energien som elbilen har brukt på overvinne luftmotstand, rullemotstand, tap som varmegang i batterier elmotorer osv. Vil være "tapt" for all tid

Det med elbil og regenerering ved brems/trilling er greit og det skjønner jeg, det er jo basic 1-2-3. Men HHO Hydrogen skjønte jeg ikke. Hvis det er som en elbil som lader mens den kjører rett fram på flat mark, så må jo det være null energitap. Altså en evighetsmaskin. I likhet med elbil som lader mens den kjører finnes ikke det. :-k 

Edit: For å ha det klart, i3 REX er en elbil som lader mens den kjører, men denne har ekstern bensinmotor som lader batteriet. Ergo telles ikke denne.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det med elbil og regenerering ved brems/trilling er greit og det skjønner jeg, det er jo basic 1-2-3. Men HHO Hydrogen skjønte jeg ikke. Hvis det er som en elbil som lader mens den kjører rett fram på flat mark, så må jo det være null energitap. Altså en evighetsmaskin. I likhet med elbil som lader mens den kjører finnes ikke det. :-k 

Edit: For å ha det klart, i3 REX er en elbil som lader mens den kjører, men denne har ekstern bensinmotor som lader batteriet. Ergo telles ikke denne.

Jeg mente å si at du hadde helt rett. En elbil kan ikke kjøre rett frem på en flat vei og ikke tappe batteriet i samme prosess. Det er umulig. Det ville vært som å koble en elmotor til maken elmotor som virker som dynamo. Starte elmotoren med et batteri men så fort det hele har kommet opp i hastighet koble bort batteriet og rute dynamo tilbake til elmotoren. Og håpe på at det hele systemet vil snurre og gå til eveig tid. Det sier seg selv at dette ikke vil gå. Men det er nøyaktig noe slikt HHO tullingene tror og håper de kan oppnå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, t06afre skrev:

Jeg mente å si at du hadde helt rett. En elbil kan ikke kjøre rett frem på en flat vei og ikke tappe batteriet i samme prosess. Det er umulig. Det ville vært som å koble en elmotor til maken elmotor som virker som dynamo. Starte elmotoren med et batteri men så fort det hele har kommet opp i hastighet koble bort batteriet og rute dynamo tilbake til elmotoren. Og håpe på at det hele systemet vil snurre og gå til eveig tid. Det sier seg selv at dette ikke vil gå. Men det er nøyaktig noe slikt HHO tullingene tror og håper de kan oppnå

Takk. Da skjønte jeg HHO-teorien bedre. Jeg har nemlig aldri hørt om dette før, derfor jeg spør. Google henviste med til howstuffworks.com og de hadde avslutningsvis dette:

Physicists, and physical laws, point out it takes more energy to create the gas. In other words, the system's output is less than its input. Critics also urge interested parties to look at how much gas it takes to power a car, as opposed to how much oxyhydrogen is necessary to replace an equivalent amount of fuel. More importantly, a car's alternator can't produce the current to generate that much HHO.

Despite the controversy, HHO systems are fascinating -- they represent a potential, and they're a great source of inspiration for tinkerers, dreamers and people who like to build quirky and off-beat technology.

Do they work? Probably not, but then again -- maybe you'll see a Sasquatch driving a water-powered Pinto someday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...