Gå til innhold

F11, lekkasje bakdører, vann på gulvet


MBiMMer
 Share

Anbefalte innlegg

hei

som sikker mange andre også har opplevd, har jeg fått masse vann på gulvet pga lekkasje i bakdørene.

Dette er løst på en bevisstløs måte fra BMW sin side.

Hadde samme problem i fjor. Hadde da bilen til tørk i en uke. Hadde av dørtrekk og membran/ lyddemingsplate og la på ny butyltape.

(ble rengjort med silikonfjerner, og sjekket/ dobbeltsjekket at dette hang sammen før dørtrekk ble satt på)

Nå er problemet tilbake igjen.

Jeg skifte nå også membran/ lyddemingsplate.

Når jeg ser hvor vannet renner på baksiden av membran/ lyddemingsplaten, er jeg sikker på at samme problem kommer til å oppstå igjen.

kun spørsmål om tid.

Ser for meg at det bør lages til noe som hindrer vannet å samle seg i overgang melløm dør og membran/ lyddemingsplate.

Er det noen som har gjort seg noen erfaringer her eller kjenner til om det er gjort noen endringer på nyere modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har opplevd det samme sist uke, søkk vått på gulvet ved venster baksete, etter enormt med nedbør et par døgn. Har egentlig lenge sett at det "ramler" ut en del vann etter feks vask når døren åpnes. Prøvde å finne drenering fra dør for eventuelt stikke den opp, om den var tett. Men jeg klarer ikke å finne hvor vannet dreneres fra. Noen som vet hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har fått skiftet membran på garanti da det begynnte å bli vått i lomma på bakdøra. Har ikke hatt problemet siden. Men sjekker etter hver gang jeg har vasket bilen, eller har vært mye dårlig vær. Åpner bakdørene og lar det renne  seg ferdig, Bavaria har også sjekket og stukket opp/renset dreneringen da jeg syntes det begynte å bli litt fuktig på andre døra også.

Så  lenge jeg "tømmer" bakdørene etter vask/dritt vær så har poblemet holdt seg borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...