Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til min tråd der jeg skal ta dere igjennom et prosjekt jeg startet på en søndag klokken 18:00.

 

kort forklart skal jeg konvertere 188 diffen til en 188k som er 14mm ish forskjellig.

i skrivende stund er jeg ikke ferdig, gutta hos anleggservice er ikke ferdige. Men jeg tror de koser seg litt med prosjektet.

Noen ganger må gutta som kan metall få bidra litt med farlig maskineri.

Jeg er beinhard og gir meg ikke før det koster mer enn det smaker.

Denne diffen er ikke som alle andre differ, kjøpte den i god tro om at det var «smæk ferdig».

dette er ikke tilfellet...

søndag:

LSD Diffen sitter i utgangspunktet i en e38 730i, den var bestilt til en e36 325i og har 188mm diameter. Den satt godt der jeg henta den ifra, men var ikke noe problem å få ifra.

Nå starter jeg å lære. 4887E17C-0A5B-4A53-B30A-14D67100261D.thumb.jpeg.994a6f41872f75fe914c57eaa76a9143.jpeg

 

E459D476-8E0B-4E31-BE57-A2497DADADA8.thumb.jpeg.6996681e0f12916873f8a01da86b6599.jpegMandag:

Jeg klarte ikke å skjønne hvorfor den ikke gikk lett inn i huset og begynte å maile Quaife gutta på birdsauto som hjalp meg så langt de kunne.

tirsdag:

jeg fikk tegninger og dimensjoner på hele Quaifen og sendte dimensjonene på Originalen.

5C62F90A-937B-474B-8F72-82C8BF691F97.thumb.png.3a13c343ae33882d0420fb8165eb978d.png

onsdag:

maila frem og tilbake og fikk tips, bilder av lignende jobber og litt prossessen i det.

torsdag:

jeg måtte ta bilde av problemene og fikk tilslutt ikke mere hjelp.

jeg fikk i svar at jeg må slipe vekk kanten sånn at jeg får tilta den ned.

denne dagen fikk jeg den inn.

satte på kronhjulet når det hadde ligget i kokende vann, stamma til med 100nm i kryssmønster sammen med grønn loctite.

Jeg begynner og sette ting sammen og ser at hele diffen sitter alt for mye til den ene siden...

nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, men tar kvelden klokka 24:00.

AC46AA21-28A9-4714-92F2-C2352F57D676.thumb.jpeg.1c0c578168aa6c1a2b1a7f7ee7eae58c.jpeg

fredag:

jeg reiser tidligere hjem fra jobb for å dra innom et mekanisk verksted.

de er veldig villig til å hjelpe meg, så jeg forklarer dem problemet og sier jeg ønsker et mellomstykke som jeg har i mellom krona og diffen.263724F2-0736-488E-B190-9DFA2D92CF64.thumb.jpeg.5f0cdbf59c2c18d3e3dd9d3c766b9add.jpeg

 

Forsettelse følger

1743168F-90C4-47E2-A6CC-C749F732586F.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mandag: 

Jeg var uheldig og dro gjengene til "inn" akslingen på huset.

måtte til med gjengesettet til Biltema.

Her måtte jeg til med M20 1,5 stigning på både mutter og aksling.

Jeg merker at sånne prosjekter gjør at man må kjøpe inn verktøy som redder sjela når man gjør en feil.

838001516_Bilde_15_10.2018_16_28_18.thumb.jpg.63d695fa5e5de59c5a6c59a5fa7c092d.jpg

Litt av kvelden har gått med på å lese litt om hvor mye slingring som er trygt å kjøre med uten at det skal bli for mye lyder.

 

jeg kjøpte et måleur for å ta meg av denne delen her.

2.thumb.jpg.f1d23eb92841cb0001f0e2b3af4da526.jpg

Hver strek på uret er 0.01mm.

BMW spesifiserer alt fra 0.06mm til 0.15mm går greit.

Jeg vil også bruke en maling etter det er montert for å se om noe sitter feil eller må justeres på noen måte.

Når kronehjulet roterer med våt maling vil jeg kunne se hvor krona og drevet treffer hverandre i tilfelle det går skevt.

 

Forsettelse følger:

 


 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive