Gå til innhold

Kjøre etter fjerning av swirl flaps


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker å tune bilen hos TRF snart men lurte på å blende swirl flaps først på egen hånd. Lurte på om det går bra å blende dette og kjøre en stund før man får kodet/mappet bort når jeg er der for tuningen?

Er en E92 330XD med M57TU2D30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E39 530d gjekk det heilt fint å ta det vekk. Den vakuumstyringa til swirl flaps'ane står der fortsatt, men staget er teke vekk. Eg fekk derfor ingen feilkode/motorlampe. Usikker på korleis det er på nyare M57 angåande feilkodar, men det er nok ingen fare å køyre med ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men E39 kunne jeg også bare fjerne EGR uten noe mer tull, mens på E92 måtte det visst mappes bort, derfor jeg er litt skeptisk. Men jeg får bare prøve og se da :) Har delete-kit for swirl flaps liggende så hvorfor ikke gjøre det på forhånd og spare litt penger der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gabz skrev:

Ja, men E39 kunne jeg også bare fjerne EGR uten noe mer tull, mens på E92 måtte det visst mappes bort, derfor jeg er litt skeptisk. Men jeg får bare prøve og se da :) Har delete-kit for swirl flaps liggende så hvorfor ikke gjøre det på forhånd og spare litt penger der. 

Funksjonen til swirl flaps må ikke kodes vekk så du kan blende uten problem. Derimot hvis du skal fjerne den elektriske delen som regulerer swirl flaps staget må dette kodes vekk for å unngå feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...