Gå til innhold

Liten risting i G31


Comfort
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk levert ny 520 xDrive i august. Men man føler en liten risting/ humping i setet når man kjører. Ikke i rattet, men i kroppen/ sitteputen. Mer eller mindre helt uavhengig av både fart, turtall og underlag. Det er veldig god og hyggelig service på det lokale verkstedet, og de har gått igjennom alt mulig på drivverk/ hjul etc. De har visstnok også vært bort i noen få andre henvendelser av samme på disse modellene, og demobilen der har samme symptomer. Men de har ikke funnet av hvorfor så langt, og om det faktisk bare er slik at G30/31 har dette ved seg.

Bilen er skodd med 18", ikke runflat på sommer, og runflat på vinter. Begge deler oppfører seg likt. Det er samme type vinterhjul på demobilen på verkstedet. Imidlertid skal en mekaniker der ha en bil med 20 tommers hjul som er sagt ikke føler dette. Han har i tillegg adaptive fjæring, noe ikke min har, men min har heller ikke sportsfjærer, så det burde vel egentlig ikke utgjøre særlig forskjell.Vi har avtalt ved anledning at vi skal teste tilsvarende hjul på min. Men mitt spørsmål er; har andre kjent dette, og evt. funnet noen løsning/ testet med ulike hjulstørrelser/-typer? Kan det være noe med at større hjul/ annen hjultype faktisk får bort dette? For meg er dette veldig mystisk, og forstår heller ikke i tilfelle hvorfor annet hjulformat skal endre det, men noe må det være, og ingen har påpekt dette i noen testene jeg har lest, og der er vel kanskje normalt bilene satt opp med 19" eller 20", vil jeg tro. Det er jo en herlig bil, men vil fryktelig gjerne fått enda mer behagelig uten denne lille følelsen av humping/ risting uavhengig av underlag.

Endret av Comfort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som samme følelsen jeg har på min x5 F15,både på sommer og vinter 19" og 20" sommer.......trodde det var fordelingskasse eller noe men det benekter Bavaria og sier de ikke kjenner det samme som meg,kanskje ikke så rart når de ikke gidder å prøvekjøre bilen mer enn 2 km hver gang... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt utrolig, at de ikke har klart å ordne opp i det ennå..Det du nevner har vært og er også en kjent feil på F10-F11-F01 osv. Samme feil går om igjen og BMW har aldri klart å finne grunnen. 

Ligger du i 100 km/t på en fin rett vei,så kan du se og føle passasjer setet vibrere. Bavaria/Bilia vil prøve ut mange løsninger, men vil til slutt si at dessverre så er det ingen løsning på dette nå,men det er opprettet en intern sak på det.

Det vil bli byttet ut til nye felger,dekk,ny software og alt det der,men problemet vil fortsatt være der og det vil bli mer å mer merkbart med tiden.

 

Lykke til kompis,jeg har vært gjennom det samme:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...