Gå til innhold

Trenger litt hjelp etter turbohavari


Kim Myklebust
 Share

Anbefalte innlegg

LANG historie kort.

Nettopp hatt turbohavari på min 320d Motorkode M47-TU2D20.Turbo er byttet og bilen starter og går...MEN....Verkstedet sier følgene:Ved gasspådrag så for de feilmelding på del:1-742-721  EGR trykkomformer.der er en ledning som er vekk.(se bilde).De mener det er denne som styrer turbotrykket.siden den er av så står turboen max på hele tiden.Ifølge de. Ny del er montert,gammel tatt av, men som man ser på bilde(se bilde nr 2)ser man en sort ledning med gul stripe er klippet.Så spørsmålet er da.Hvor skal denne ledningen?har denne delen og ledningen noe med turbohavariet å gjøre?

Det eneste jeg vet som er gjord med bilen er at swirlflapsa er blendet på bilen.Jeg TROR/har hørt at den sorte/gule kabelen går til swirlflaps klokka.men jeg er ikke noe mekanikker.Så trenger all hjelp jeg kan få.

Mvh kim

bilde1.jpg

bilde2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett i at den går ned til den saken som styrer swirlflapsen (ref 9, 10, 11):

diag_1yl9.png

Jeg har hatt en M47TU2D20 som jeg fjernet swirl flaps på en gang, men jeg fjernet ikke denne vakumslangen den gangen ihvertfall. Hvis slangen er borte, så er kanskje den klokka borte også..? Er på ingen måte ekspert på dette jeg heller, men første tanken min hadde nok vært å plugge den lille slangen, hvis det ikke lenger er noe å koble den til.

Mvh
Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...