Gå til innhold

E90 325d, Hjelp til diagnose: tungstartet, går ikke på alle 6


Morbus
 Share

Anbefalte innlegg

2007 mod, 260.000km, TRF steg2.

Stått stille siden Juli da den har fått nytt svinghjul og clutch. Pga div feil med deler så var kjøpt etc så har den ikke vært startet opp siden sommeren. Gikk da helt fint da den ble kjørt inn i garasjen.

Når vi skulle starte den etter at alt var ferdig byttet så var den veldig lei å starte. Høres ut som den bare går på 4-5 sylindre. Rakler og hele motoren rister. Mistenkte gammel diesel, så det ble fylt ny diesel, byttet filter.

Diagnose ga feil på veivsensor, injector control dyse 3, og en feil på DSC (coil outlet valve, shorted rear left)

Først ble dysene mistenkt. Ble kryssbyttet fra en annen bil, byttet både dyse 3, 4, og 2 og 4, og 3 og 5. (var noen teorier om at når en dyse melder feil så er det en nabo sylinder den forsøker å kompensere for) Dette hjalp ikke. Motor gikk helt likt.

Dysene ble så sendt til bosch verksted for test. Alle var helt fine og innenfor spec. Spissene ble rengjort uansett. Samme resultat med rengjorte dyser.

Byttet så veivsensor. Hjalp ikke. Den nye gir også samme feil. Kabelbrudd? Feil på DDE?

Tok av ventildeksel og sjekket timing. Den er fin, regkjede var i god stand.

Alle dysekontakter ble sjekket, målt kabel fra DDE til hver kontakt, ingen brudd.

 

Så nå står jeg og klør meg virkelig i hodet her. Hvorfor gir veivsensor feil med ny sensor? Hvorfor får jeg feil på dyse3. Er det DDE som er gåen?

0x3E91 Crankshaft sensor, signal.

0x443C Injector Cylinder 3, control

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...