Gå til innhold

Vannlekkasje X3 E83 2007


larsit
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW X3 e83 2007 modell som eg har en liten vannlekkasje i.

Lekkasjen ser ut il å komme inn på høyre side ved torpedovegg en eller annen lur plass.

Vindusvisker overføringer er skiftet flere ganger, og har skiftet plastplate nedenfor vindu. ser det er litt dårlig design rundt disse.

Har tidligere vært plaget med dampsperre i dører, disse er nå skiftet og tett. Samme med haifinne.

 

noen som har noen tips, som har hatt vannlekkasje i dette området? var ikke den enkleste plassen å feilsøke uten å demontere hele bilen...

alle tips mottas med stor takk.

Mvh

Larsit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

takker for svar.

dreneringskanaler for takluke går vel nedover i a-stolbe og C-stolpe vil eg anta?.

på min er det ikke takluke, noe som er valgt vekk pga av muligheter for lekkasje :)

 

 

Mvh

Larsit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 9 months later...
4 timer siden, Basse Lusk skrev:

Den hyppigste årsaken til vanninntrengning er løs fuktsperre i dørpanelet, eller ødelagte/manglende klips i dørpanelet. Dette kan du sjekke slik: Dytt avispapir langs dørkarmen, i overgangen til teppet. Spyl grundig ved vinduet.

Takk for godt råd - Håper det er det som feiler - Regner med at å fikse dette er en enkel sak?

 

Mvh Foksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

 

til info Foksen:

Eg har detektert følgende lekkasjer på bilen og trodde eg hadde løsningen.......

lekkasje "dampsperre" dører. som nevnt over lett å fikse.

Lekkasje haifinne. lett å fikse, men her får en ofte vann i "plast brønn" bak i bagasjerom.

lekkasje vindusvisker gjennomføring.

lekkasje pga tetning plastdeksel under frontrute/vindusviskere ikke var hel, dårlig konstruksjon da vannet ledes ned mot vifte.

har også skiftet vifte.

ser eg fremdeles har litt fuktighet i tepper, men denne gangen gikk det laang tid, og bilen står ute i vestlandsvær.

 

Er det noen som kjenner til hvor dreneringen til kondenser på klimaanlegget går ut? har vær borti at denne har vært tett på en Audi, og dermed førte vann inn i bilen.

 

Mvh

Lars

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!

 

Drenering for kondenser AC er rett over gearkasse, ligger noe trangt til.

 

Eg har nå testet ut følgende:

  • Drenering AC er stukket opp med en slange og blåst igjennom, denne var åpen og fin.
  • Har fylt vann ned ved kupe vifte, det viser seg at denne drenerer ut på begge sider av torpedovegg bak motor, begge var åpne.
  • Har nå demontert nesten alt inni bilen for å tørke ut, lot dashbord være, bakre del av teppe er tatt ut, og bilen er på tørking.
  • Plan er å kjøre i vaskemaskin, med bakre teppe ute, løfte fremre teppe godt opp og stemple av, og se om eg ser en løsning.
  • Det som er litt rart nå, er at selv med bøttevis med vann som har regnet ned fra himmelen, og bilen står ute konstant, så er det ikke så mye vann som eg har hatt tidligere i bilen, derfor begynte eg å se på drenering kondenser AC.

 

Noen som har noen nye tips til hvor eg kan leit etter nåla i høystakken? :)

 

 

En ting skal BMW ha, er ikke antydning til rust inne i bilen,selv med flere lekkasjer. så en Toyota Rav4 med lekkasje etter en reperasjon, og det gikk ikke lange tiden før den måtte lakkes om inni bilen pga av mye korrosjon.

 

 

Mvh

lars

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

da er tepper fjernet, og hatt en ny runde i vaskeautomat.

i starten var det tørt og fint, men etter en stund kom det noen små dråper der hvor skruen er på bildet. er ikke store lekkasjen.

 

så da er eg et stepp videre.

 

Mvh

Lars

BMW E83 høyre side ved torpedovegg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

Til info for andre som måtte finne på å lete etter lekkasje på E83. om dere ser på rød pil på bilde over, så viste det seg at karosserikittet mellom innerskjerm og torpedovegg var hardt og hadde løsnet, ikke lett å se (måtte ta ut interiøret). dette er nå utbedret og lakket opp igjen.
Bilen er nå helt tett, ikke en dråpe vann å finne i dørken.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...