Gå til innhold

Vannlekkasje førerdør E61


vekna
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem på min 2010 525dat e61 med at det kommer vann inn gjennom dørstokk på passasjerside og dermed blir vått i passasjerdørk. Når jeg åpner døra fosser det vann ut. Od dette skjer når det styrtregner og bilen står litt foroverlent. Er det dritt i dørpaknngen slik at det ikke dreneres ut skikkelig under i hullene som er der ? Eller er pakningen slitt slik at dreneringshull ligger i klem når døra er igjen? Er det noen som har erfaring med dette så er jeg takknemmelig for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vannet kommer jo på utsiden av dørtrekk og inn over dørstokk. Dreneringspropp? Ser det er hull i pakningen i bunn av døra, der skal det vel også dreneres vann ut? Kanskje prøve å blåse litt med trykkluft og se at det er åpent der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, vekna skrev:

Men vannet kommer jo på utsiden av dørtrekk og inn over dørstokk. Dreneringspropp? Ser det er hull i pakningen i bunn av døra, der skal det vel også dreneres vann ut? Kanskje prøve å blåse litt med trykkluft og se at det er åpent der også. 

Ja, men vannet kommer mellom døretrekket og selve døra og over dørstokk. Hender også etter kraftig regnskyll for eks. når en åpner døra så «fosser» det vann fra døra, som har samlet seg i pakning.     ....når limet er løsna:

1B5537E8-1540-4E72-83A5-C28461E2CF56.thumb.jpeg.939958666521f16ff8649926f31fbf75.jpeg

går over «dørstokken» og legger seg på/ under matta. Har selv på min E60 fått våte matter både fordør og bakdør, aldri vært vått igjen etter at jeg limte gummien på nytt (den var løsnet) .. finner også masse om dette om du søker på Google. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei. Har samme problemet på min x3, 2016-mod.  Fant du ut om det var det gummien på innsiden av dørtrekket som var problemet, eller om det var dreneringen i dørlisten?

kommer inn vann som samler seg i døren, spesielt hvis bilen har litt helling forover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 6.11.2020 den 23.56, Sjagge71 skrev:

Hei. Har samme problemet på min x3, 2016-mod.  Fant du ut om det var det gummien på innsiden av dørtrekket som var problemet, eller om det var dreneringen i dørlisten?

kommer inn vann som samler seg i døren, spesielt hvis bilen har litt helling forover.

sjekket clips til døra er bra? kan være dørtrekket innsiden av døra å ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...