Gå til innhold

F34 og S216A Hydro steering-servotronic spørsmål


Nautiluz
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte for ett par mnd siden en F34 med dette. Kan være jeg hadde litt for sto tiltro for Bmw da jeg ikke gadd prøvekjøre den før kjøp. 😛 
Men uansett så er den bilen forferdelig å kjøre kjennes ut som en overlasset caddy på glattisen. Det føles som det er null kontakt med veidekke.  Er det dette noe som kan kodes eller fikses på noe måte eller det bare selge shiten igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrefølelsen fikk seg virkelig en knekk på BMWer ved overgang til elektrisk servo - om du er vant til E90 o.l. fra før merker du nok dette godt. Jeg kom fra E91 med servotronic og det var en helt annen og bedre vektet styring med langt mer tilbakemeldinger fra - og kontakt med - underlaget, enn F36’en med VSS vi har i dag. Men det skal sies at det hjalp ved montering av senkefjører (AC Schnitzer i mitt tilfelle) og nye non-runflatdekk. RFT-dekkene fra Bridgestone som stod på kunne, litt avhengig av underlag, få bilen til å føles litt «flytende» og lite kontakt med underlaget. Med andre ord er det slik F3x er om en sammenligner de med bl.a. E9x på disse områdene, det er ikke noe som er «galt» med din F34.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om det er relatert, men jeg snakka med Bavaria support ang om der lå noen Recall på bilen min ( En 2013 320i ) da jeg har noe oljerøyk om bilen står en stund. Da nevnte han at der var en recall på noe med styresnekka. Det er ikke at du har problemer med den? Kan være greit å sjekke ut? Jeg har dessverre ikke noe mer detaljer rundt dette. Jeg gikk fra E39 til F34 og har ikke tenkt noe over styringa på min egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel forskjell på vanlig servotronic (som er standard i F3X, i hvertfall på de senere modellene) og VSS, som også endrer på rattutslaget, i tillegg til utvekslingen. Er VSS enda verre? jeg har 'bare' vanlig servotronic i min F30. Er til å leve med, men min gamle E92 var betydelig bedre på styrefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...