Gå til innhold

Dipped beam failure


Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpr heller pærer herfra (gjelder alle):
https://www.9rds.no
Så får du ordentlige og ikke kopi med falsk osram pappeske.
Tenkte selv å prøve meg på de nye "laser lys" pærene som fikk bra kritikk, lest mye om de på div. sider. Koster litt, men får vel det man betaler for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Reef89 skrev:

Kjøpr heller pærer herfra (gjelder alle):
https://www.9rds.no
Så får du ordentlige og ikke kopi med falsk osram pappeske.
Tenkte selv å prøve meg på de nye "laser lys" pærene som fikk bra kritikk, lest mye om de på div. sider. Koster litt, men får vel det man betaler for. :)

Takk for tips. Synes "laserlysene" har litt for varm farge, ellers hadde de aktuelt. Blir vel fort Osram :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lichtex, har jeg kun lest gode tilbakemeldinger på. Dem har eksistert i 10 år, så hadde dem solgt falske pærer så hadde det vel vært "kroken på døra for lenge siden" Skal selvfølgelig dobbelsjekke mine pærer, når jeg mottar dem, dem er sendt for et par dager siden. Har lest meg opp på hvordan man kan sjekke for falske pærer. Anngående pærer som er hvitere, philips har white vision serien, og Osram har Cool Blue Intense (CBI) seriene  som har kelvin som ligger litt i overkant av 5k kelvin, mens nightbreaker og extreme vison ligger på 4300-4800 kelvin.

Andre utenlandske nettbutikker som har ok priser er Powerbulbs.co.uk, dem står på oversikten over godkjente Osram distributører i Storbritania, så dem stoler jeg oså på at har ekte pærer. Dem kjører ofte rabatt kampanjer med koder for 20-25 prosent avslag på listepris. Kan være verd å sjekke.

 

Husk at ved bestilling fra utlandet må man beregne moms og fortollingsgebyr på prisene.

Seriøse nettbutikker bør trekke fra momsen fra sitt land når dem eksporterer utenfor sitt land / EU,(noe blant annet lichtex.de har gjort på min ordre), det er også moms på frakt delen av total prisen. Dette tok jeg høyde for når jeg bestille mine pærer fra lichtex. Er en heldig så slipper en i gjennom "moms" kontrollen uten at en får momskrav.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, dopus skrev:

lichtex, har jeg kun lest gode tilbakemeldinger på. Dem har eksistert i 10 år, så hadde dem solgt falske pærer så hadde det vel vært "kroken på døra for lenge siden" Skal selvfølgelig dobbelsjekke mine pærer, når jeg mottar dem, dem er sendt for et par dager siden. Har lest meg opp på hvordan man kan sjekke for falske pærer. Anngående pærer som er hvitere, philips har white vision serien, og Osram har Cool Blue Intense (CBI) seriene  som har kelvin som ligger litt i overkant av 5k kelvin, mens nightbreaker og extreme vison ligger på 4300-4800 kelvin.

Andre utenlandske nettbutikker som har ok priser er Powerbulbs.co.uk, dem står på oversikten over godkjente Osram distributører i Storbritania, så dem stoler jeg oså på at har ekte pærer. Dem kjører ofte rabatt kampanjer med koder for 20-25 prosent avslag på listepris. Kan være verd å sjekke.

 

Husk at ved bestilling fra utlandet må man beregne moms og fortollingsgebyr på prisene.

Seriøse nettbutikker bør trekke fra momsen fra sitt land når dem eksporterer utenfor sitt land / EU,(noe blant annet lichtex.de har gjort på min ordre), det er også moms på frakt delen av total prisen. Dette tok jeg høyde for når jeg bestille mine pærer fra lichtex. Er en heldig så slipper en i gjennom "moms" kontrollen uten at en får momskrav.

Ser det er gode priser hos Lichtex ja :) Vet du om man får med tenneren ("metallboksen" i bunn) når man bestiller pærer derfra? Ser slik ut på illustrasjonsbildet, men fremgår ikke av alle bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 7.58, Chris A skrev:

@Walkabout forstår jeg deg rett her. Er selve pæren og tenneren paret IHOP på d1s? D2s er det jo bare en pære.

Jeg vet ikke, men jeg forstår det også slik at pæren og tenneren er i ett på D1S. Det er iallfall slik om man bestiller original pære. Hos R9DS er det også slik, kunne de opplyse. Så regner med at det er slik pæren er utformet, at tenneren hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Jeg vet ikke, men jeg forstår det også slik at pæren og tenneren er i ett på D1S. Det er iallfall slik om man bestiller original pære. Hos R9DS er det også slik, kunne de opplyse. Så regner med at det er slik pæren er utformet, at tenneren hører med.

Er du sikker på dette? D1S pære på andre BMWer er tenneren separat. Det er den ihvertfall på fattern sin F10. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ahj skrev:

Er du sikker på dette? D1S pære på andre BMWer er tenneren separat. Det er den ihvertfall på fattern sin F10. :)  

Fikk svar også fra Lichtex nå om at OSRAM sine D1S-pærer alltid inneholder tenner :) 

Edit: Så bestilte da et sett med D1S OSRAM Cool Blue Intense 6000K, satser på at det skal ordne biffen. Så gidder ikke kryssbytte i mellomtiden, venter bare til jeg får pærene og ser om det fungerer da. Hvis ikke blir det ny ballast. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Wikipedia :

 

Gas discharge lamps

UN Regulation 99 covers gas discharge light sources for use in vehicle headlamps. All light sources acceptable under Regulation 99 are also acceptable under US regulations.

Category Cap (Base) Nominal power Remarks Image
D1R PK32d-3 85 V / 35 W Integral ignitor
For reflector systems
 
D1S PK32d-2 85 V / 35 W Integral ignitor
For projector systems
 
D2R P32d-3 85 V / 35 W For reflector systems  
D2S P32d-2 85 V / 35 W For projector systems Xenonlamp.jpg
D3R PK32d-6 42 V / 35 W Mercury-free
Integral ignitor
For reflector systems
 
D3S PK32d-5 42 V / 35 W Mercury-free
Integral ignitor
For projector systems
 
D4R P32d-6 42 V / 35 W Mercury-free
For reflector systems
 
D4S P32d-5 42 V / 35 W Mercury-free
For projector systems
 
D5S PK32d-[7] 12 V: 25 W Ballast output voltage  
D6S P32d-1 42 V: 25 W    
D7S PK32d-1 42 V: 25 W    
D8S PK32d-1 42 V: 25 W    
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Walkabout skrev:

De der koster vel en nyre og en arm tenker jeg :P 

Helt riktig :D

Koed skal ha i underkant av 5 lapper for det kittet der.. fant på ebay til forskjellige priser. For mellom 2800- 3200 får du kjøpt fra Tyskland, og så er det en selger fra Latvia som selger for under 2 lapper. Hadde vært kjekt teste dem ut da 5000 +/- kelvin er perfekt fargetemp i mine øyne, men til nesten 5 lapper er det masse annet gøy jeg får kjøpt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Helt riktig :D

Koed skal ha i underkant av 5 lapper for det kittet der.. fant på ebay til forskjellige priser. For mellom 2800- 3200 får du kjøpt fra Tyskland, og så er det en selger fra Latvia som selger for under 2 lapper. Hadde vært kjekt teste dem ut da 5000 +/- kelvin er perfekt fargetemp i mine øyne, men til nesten 5 lapper er det masse annet gøy jeg får kjøpt :P

Hehe ja, skal legge ut noen sammenligningsbilder kontra originalt når jeg får mine fra Osram nå. Fikk et sett til 888 kroner (merverdiavgift tilkommer nok) hos Lichtex, de er nok vel så bra som BMW sine og har en fargetemperatur på "opptil" 6000 kelvin. Ligger nok rundt 5200-5500 kelvin ser det ut til, basert på diverse tester. Blir spennende å sjekke :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...