Gå til innhold

EWS... E36


Stian Aune
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet motor i min 91mod e36 (m40b18) til M43b16 97mod motor.

fikk selvfølgelig ikke start etter motor byttet da (m43b16) hjernen fra 97 har ews. byttet da til en m43b16 hjerne fra en 1994 mod (de har ikke ews) å har fått fyr på bilen.

Bilen er kjørbar men fjusker endel og jager litt på tomgang når den blir varm, Har stor mistanke om at det er hjernen som forårsaker dette. Ettersom det er forskjell på m43b16 motorene fra 1994 til 1997 det er en sensor til på innsuget på 97modellen som den fra 1994 ikke har. 

så spørsmålet mitt er om du har noen forslag å få fjernet ews på den orginale hjernen, har lest litt med finner ikke noe ews delite på bosch hjerner.

så er da eneste alternativet å finne en m43b16 97mod bil og ta hjerne å plukke ut alt som hører til ews å motere på min bil?

håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søkt etter noen som selger ferdig EWS-deleted hjerrne til m43b16? Jeg trodde det ble gjort med alle jeg....men kanskje ikke.

Vanlig måte å gjøre det på er å ta med EWS og tenningslås med nøkler fra samme bil som motor. Slik som du beskriver. Men du får også kjøpt hjerne med tenningslås, nøkler og EWS løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt på EWS delite til m43b16 ja, men finner ingen som gjør det. Virker som ingen fjerner EWS på bosch hjerner som dette er.

Har ikke mulighet til å få taki EWS fra donorbilen da den er kastet men jeg får jo kjøpt Hjerne med komplett EWS på nette som du sier. Men vil være 100% sikker på at dette vil fungere før jeg bruker flere tusen kroner på det.

så jeg lurer på hvordan det er å montere EWS systeme i min bil fra 91? som ikke har noen form for EWS slik som nøkkelring osv.

Passer EWS boksen under hanskeromet i min bil?

Er det noen plass og koble til nøkkel med EWS modul under rattstamme? da jeg ikke har dette systemet fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal anbefale. Var litt rask i forrige svar. Du har byttet til en motor som krever annet ledningsnett.

Jeg tror nesten du må vurdere å bytte tilbake til opprinnelig motorkode, eller bytte ledningsnett.

Eller om noen har et bedre forslag der ute?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå,

Du kan väl kolla vad för ecu nummer du har på boxen så kan jag undersöka saken.

Enklast är att köra med helt original motor härva från den motorn du ska köra med och koppla in den till kaross kontakten. Och då får man försöka hitta en lösning på ews. För givare osv måste va rätt för den mappning som är i ECUn.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du bilde av m43b16 hjernen

Skjønner at det er lettest å sette inn en original motor med samme motorkode, var litt kjapp i motorbytte da jeg ikke hadde satt meg inn i hvordan EWS fungerer. (har selvfølgelig byttet til en annen motor om jeg hadde vist alt det jeg viste idag) 

hadde denne motoren stående å ettersom det bare er en bruksbil så ble denne fort satt inn uten å tenke noe mer over EWS på disse motorene.

Men synes det er rart at det ikke er mulig å Delite EWS uansett da, Jeg er vell ikke den eneste som har satt inn en EWS 2 motor I en EWS 1 Bil?

Virker som det er mye lettere å bytte til m50,m52 motorene da disse har siemens hjerner, disse får du sent inn til programmering som fjerner EWS i hjernen.

Virker som eneste utvei ut av dette er å få hjernen sent inn til EWS delite (Finner ingen som gjør det på bosch hjerner)

Eller bytte hele ledningsette i bilen til EWS 2 (noe som er totalt uaktuelt å begynne med) 

 

 

 

 

 

 

20181109_110757.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...