fretit

E46 320d 150hk bytte til 330d turbo.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker å dytte mer hester inn i min 08.2002mod e46 320d Facelift (150hk). Den er chippet til 190hk og har pipercross luft filter, Egr delete og swirlflap delete. Mangen har fortalt meg at hvis jeg hiver på en turbo og dyser fra en 330d (204hk) skal jeg fint klare å dra ut over 300hk, men har også hørt at 270hk  er max grensen for hva m47tud20 motoren tåler før ting går galt. Noen som hvet mer om dette? Finner veldig lite på nettet og jeg hvet at mangen snakker for høyt om ting de egentlig ikke hvet så mye om så håper på svar fra noen som hvet mer eller som har erfaring med dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør TRF her på forumet, han har mye erfaring og vet det meste som er å vite om disse motorene.

Btw 300+hk på disse går ganske godt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gjør helt rett i å være skeptisk til dette, folk som påstår at det bare er til å hive noe under panseret har etter min erfaring ikke peiling på hva de prater om og har ihvertfall ikke gjort dette selv. 

300hk er også garantert tatt helt ut av det blå. Bare tull og fri fantasi. 

Hvis du ser her så er maks effektuttak som Trf opererer med 245hk på denne motoren, da med modifiserte dyser og turbo. At han stopper der er det nok gode grunner til.  

http://quickfix.no/tuning-bmw/steg/

Husk at dette skal mappes også, store turboer på små motorer er ikke kult hvis du skal vinne en lyskryssduell, mannen i gata ønsker ikke å vente flere sekunder på ladetrykk :)  Det kan du gjøre om du driver med traktorpulling. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Hpi skrev:

Husk at dette skal mappes også, store turboer på små motorer er ikke kult hvis du skal vinne en lyskryssduell, mannen i gata ønsker ikke å vente flere sekunder på ladetrykk :)  Det kan du gjøre om du driver med traktorpulling. 

Launch control.... 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive