Gå til innhold

Luftbelg eller coilover


Rekkart
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Nettopp kjøpt e39 med luftbelger bak og apex (bensinbil) fjærer foran, så er nesten som å kjøre truck med tanke på fjæring.. Har tenkt å kjøpe nytt coiloversett, supersport black evolution vurderes, men da kommer spørsmålet.

Er det lett å bytte fra luftbelger til coilover? Er det mulig uten å dra på verksted? Eller lønner det seg å bare bytte fram og beholde belgene bak?

 

Takker for svar på forhånd! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

den blir ikke lav med fjærer bak, og kjøper du coilovers kit til vogn med luft så følger det uansett med nye dempere bak så den blir fastere.

Poenget var ikke å få den så lav, men bedre fjæring 😛 Men det går vel an å bytte ut lufta med coilovers bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rekkart skrev:

Poenget var ikke å få den så lav, men bedre fjæring 😛 Men det går vel an å bytte ut lufta med coilovers bak?

Er du ute etter god fjæring ville jeg beholdt luftfjæringa så lenge den fungerer og lar seg enkelt reperare

men ja det er enkelt å bytte til fjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg byttet til vanlige fjærer bak istedenfor luft. Det eneste du trenger i tillegg til fjærene er gummi koppene over og under fjæra. For å unngå kluss i EU godkjenning bør fjærene både foran og bak være av samme type.Eibach senkefjærer har jeg god erfaring med. Selv kjører jeg originale fjærer og har suveren comfort.

Ved å bygge om slipper du kluss med EHC systemet vinterstid. Systemet liker ikke minus 25 grader over tid. ;-)

Ved ombygging kan du plukke ut EHC boksen og alt annet overflødig. EHC lampen slukker hvis man omprogrammerer et par parametre i EWS....setter EHC til nicht_active et par steder.

Men et annet tips...hvis det dundrer og bråker i bakhjulsopphenget i humper....bytt de 4 store traversforingene bak. Da blir bilen flyvende teppe igjen. ;-)

Så er det sikkert mange som vil si...sett heller på coilover. Men da er comfort fraværende og du bør vurdere nyrebelte...

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MrBrum skrev:

 

Så er det sikkert mange som vil si...sett heller på coilover. Men da er comfort fraværende og du bør vurdere nyrebelte...

Når mine kw v2 står på det mykeste instillingen så er det så godt som å kjøre orginalt m5 understell, helt nydelig selv på dårlig vei

kan ikke sammenlignest med ta tecnix, supersport å annet billig sarv... og jeg har prøvd alle 3 merkene jeg har nevnt

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...