Gå til innhold

Prisvurdering Z4 M Coupe


 Share

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt sansen for Z4 coupe og jeg elsker S54, så jeg vurderer å importere en M Coupe før sommeren. Prisene varierer ganske mye i utlandet, og det er ikke lett å sammenligne priser med det norske markedet da det bare ligger 1 roadster på finn for øyeblikket. Så jeg lurer litt på om noen kjenner markedet på disse og har en anelse om hva de er verdt her hjemme. Vil prøve å finne en bil i meget god stand med km stand rundt 100k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt at du vil ha en slik en :lol: da jeg selv har en Z4 coupe. Dog dessverre ikke med S54. 

Ikke lett å sette noen pris på Z4M coupe her på berget da det ikke akkurat florerer av de. Jeg har funnet 5 stk. norskregistrerte Z4M Coupe. Og 4 av de har vært for salg en eller annen gang.

 @Lazyman Importerte en nydelig Interlagos Blau i 2016 var det vel. Dette er den eneste som ikke har ligget for salg.  

 

Men her er i alle fall noen tidligere annonser.  Merk at disse annonsene begynner å bli noen år. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=53015305  registrert solgt sist i 2014

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84704383 (denne er såpass modifisert at den kan nesten ikke tas med i beregning her) Registrert solgt sist i februar i år. Men hva den gikk for må gudene vite da den har ligget for salg i flere år til denne prisen.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91694006 (denne har vært krasjet og bygget opp igjen. Solgt til en som har en større bilsamling) Registrert solgt sist i 2017.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72834803 (ble vel aldri solgt) Import i 2014.

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meget utfyllende svar.

Ser for meg at dette er biler som holder seg godt i pris og muligens kan stige noe også. Jeg kommer i utgangspunktet til å kjøpe bil for å beholde den. Men med tanke på at den bare er en 2 seter så er det en fare for at den må vike for noe mer brukervennlig på sikt, så da er det greit å vite sånn noe lunde hva jeg kan få igjen for en sånn bil her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E30TurboTouring Dette er biler som kommer til å stige i verdi om det er bra eksemplarer. Jeg har sett at like min egen med ca samme kilometerstand ligger i ca samme prisleie som det jeg gav for min i 2010. Men det er tungsolgte biler her til lands.  

Men skal du ha den i mange år er det nok ikke den dummeste tingen å plassere penger i. Se bare på Z3M. Prisene i Tyskland på både roadster og coupe har skutt i været de siste årene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

@E30TurboTouring Dette er biler som kommer til å stige i verdi om det er bra eksemplarer. Jeg har sett at like min egen med ca samme kilometerstand ligger i ca samme prisleie som det jeg gav for min i 2010. Men det er tungsolgte biler her til lands.  

Men skal du ha den i mange år er det nok ikke den dummeste tingen å plassere penger i. Se bare på Z3M. Prisene i Tyskland på både roadster og coupe har skutt i været de siste årene.  

Stig sier mye fornuftig her og han har helt rett. Riktige eksemplarer vil stige i verdi, Norge er et lite nisjemarked, men rett bil kan også eksporteres ved et fremtidig salg. En spennende model med det beste fra den gyldne æra, løp og kjøp - eller bedre nyt jakten og Finn rett eksemplar! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy Jakten er allerede igang og prismessig så ser det ut til at usa er noe rimeligere enn europa, så mulig det blir us model.

@mcelg Ut ifra hva bilene koster i utlandet så ser det ut som det er mulig å finne et greit eksemplar mellom 400-450k 👍

@StigJ Jeg var faktisk innom tanken på en Z3 med S54, men som du nevner så har prisene på disse gått kraftig opp.

Takker for alle innspill 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du verdiøkning ville jeg ikke vurdert US-modell. De pleier å være mindre attraktive.   

Utenom de stygge sidemarkeringslysene så har du litt mindre hk grunnet noe katalysatorgreier. Strengere avgassregler etter hva jeg har lest.

Andre hovedlykter som du må belage deg på å bygge om. En jeg kjenner importerte en 3.0si roadster fra USA, og han slet veldig med å få skilter på den grunnet lyktene. husker ikke hvordan det ble løst. 

Annen radio, men det er jo ikke akkurat noe tema lenger her i Noreg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, humpfy skrev:

Av ren interesse: hvorfor er lyktene er problem? Er det spesielt knyttet til denne modellen eller et generelt problem?

Hørte med ham nå. var et 3.0is problem da sidemarkeringslyset sitter i hovedlykta og de satte seg på bakbeina hos tilsynet. Endte med å tape over pæra. Lyktene ble senere byttet til Euro-modell. 
Så da er ikke dette et tema på M Coupe da sidemarkeringslysene sitter for seg selv i fangerne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så oppdatert på priser og pris utvikling på Z4'ere som @StigJ er, han er virkelig "the man to go to" her i Norge vedr. Z4'ere.

Men jeg vurderte en Z4 M da jeg var i markedet for en Z3/4 M bil  for drøye 2 år siden.  Jeg skulle ha en Roadster og ikke Coupe (Coupe ligger etter min vurdering alltid noe høyere en Roadster).  Og hvis jeg husker riktig så lå den ene Z4 M jeg vurderte på rundt 400K kr. En fantastisk bil men jeg har en forkjærlighet for Z3'er og innbiller meg (overtaler meg selv :-D ) at jeg kjøpte en Z3 M på riktig tidspunkt. Da jeg ser at prisene har steget veldig i de siste årene. 

Tror at det samme vil skje Z4 M enten det er Coupe eller Roadster, spesielt siden nyere Z biler ser ut til å ikke ha samme analoge kjøre opplevelse (synsing fra min side).

Hvis du skal kjøpe US bil og Z3, så husk at det er annen motor i Z3 us modeller (S52 med 240Hk). Regner med at du har kontroll på slike ting, men nevner det for sikkerhetsskyld.

Får du tak i en Z3 med S54 motor, så har du en "enhjørning" i min verden.  Men disse er ofte dyre og allerede på prisnivå som tilsier at de er nær "toppen" prismessing (igjen synsing fra meg).

Blir spennende å se hva du ender opp med!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...