All aktivitet

Denne nyhetsstrømmen oppdaterer seg selv   

  1. Yesterday
  2. Artig med nytt prosjekt! Må si at du virkelig står på å få stoppet rusta på Zene dine Følger med her
  3. bump
  4. Der er 12 mm+kon så har enda 5 mm+kon når de er ferdige
  5. Fredrik90: Enig i det du skriver her men kommer ikke til å kjøpe e60 bensin :). Som sagt har mye tanker i hue for tiden pga noen planer jeg har som jeg vil prøve å få realisert i livet mitt. Så vi får se hvordan det ender. Daniel: Prisene på 3 serie er der de er nettopp fordi de er sånn ca mye mer populære enn 5 serie feks . Og nei ,det er ikke forsvarlig. Men avslutningsvis nå,har jeg fått svar på det jeg lurte på om drivstoff osv . Så da vet jeg hvertfall hva jeg har og gå etter.
  6. Er egentlig ikke så opptatt av dette med rett og feil motor. Motor er jo bytta på en kveld, værre med "point of no return" modifikasjoner jeg har lyst å gjøre. Har det egentlig veldig klart for meg, bastard e30 m3 uten luke, med smidde s50n, presse lakka i diebels alt grønnfargen men uten diebels dekoren. Har ikke lyst at denne skal fungere noe dårligere enn slik den stod med std s50b30. men siden det har jeg letta rundt 50-60kg (trolig mere) regna utifra s50 med delene jeg har i dag + asfaltmatter o.l. med mindre radiator ( fikk med ny i alu ), lettere motor ( skal veie forskjellene før innmontering) og lettere gear så blir sikkert bilen opp mot 100kg lettere tror jeg til slutt så vil jo ha behov for mindre effekt. greit å få power i s14, problemet er at det koster månedslønn for hver 10 hk opp til 230 ish hk går det ganske greit. men jeg har veldig lyst å knekke 300 grensa selv om det blir med 0,5hk. Har derimot blitt kjent med ett par karer som har lagt lista med 2.7 i Norge som svarer på alle mine dumme spørsmål om denne snodige motoren så det går seg vell til. Mange planer, men akkurat no er den å få ihop dette greiene her med nye org lager, honing, nye ringer etc og få den kjørbar til godkjenning av KW etc. Så bygge 2,7 paralellt på evo blokka slik som økonomien tillater.
  7. Ja det er det jeg antok.... Det er de 2 40 A pluss den 5A men alle er hele😒 Kan det være noe annet som er problemet da. Synes fortsatt det er pussig at begge sider røk samtidig......
  8. Funker fint med svarte da ja
  9. Ja, det er en stygg-kul bil som er ufattelig morsom å kjøre. Til sammenligning fra F01en, så går man rett inn, og ikke ned i bilen, og bilen er utrolig lettkjørt med sin enormt imponerende svingradius (F01en har sving på bakhjulene i tillegg) og lettkjørthet. Dette er minste batteripakke, men man kjører fint 120km uten å ofre gasspedalen en tanke - med andre ord mer enn nok til daglig bruk.
  10. Blir ikke så aktuelt allikavel 😅
  11. Sammenligninga? Edit: ...
  12. Det er ikon for parklys (AE). Mulig dette er riktig sikringsoversikt også, men sjekk din og.
  13. Elbil er helt genialt til sitt bruk, E-UPen vi hadde var super. Til og fra butikken og generell småkjøring i nærområder kunne ikke passet bedre til UPen. God å kjøre, god kvalitet og romslig til sin størrelse å være 👍 Men så fikk jeg Mondeo Hybrid som firmabil og da kunne den ta alle oppgavene til UPen, samt at jeg måtte frigjøre plass i bilparken til en stor bil som kunne trekke tunge hengere.
  14. i3 er tøff, etter en prøvetur i vår synes jeg i3 er helt knall. Kul, kjapp og liten, perfekt til by. Helt klart et reelt valg som bil nr 2(eller 1 om behovet ikke var større). Du får stille deg atmed en X og vise dine suicide doors. Blir vel noen rare blikk, men du får unnskylde deg med at som fersk elbileier trodde du det var sport i å vise fram dører
  15. Sitter og prøver å lokalisere sikringen til angel eyes-ene. Tenkte å sjekke sikring før jeg går til innkjøp av nye LED-pærer. Ser jeg har vært litt uklar i starten av denne posten. Alle 4 sluttet å fungere... Jeg sa begge to og det ble vel misforstått med at det kun gjaldt en lykt. Men begge lyktene røk altså. Da vil jeg sjekke sikring først ettersom det er lite sannsynlig at de skulle ryke samtidig. Men hvilken sikring er det... Jeg har rotet inni hanskerommet og trukket ut 52,53 og 59 der de 2 første var 40A og den siste 5A. De var hele.... Noen som vet hvilken sikring som styrer angleeyesene? Eller hviket ikon som viser angleeyesene?
  16. Får de nye hos BMW, koster dog 2000,- per side fremme, og 4000,- per side bak..så 12000,- totalt
  17. Personlig har jeg ikke noe imot Tesla, faktisk er det et helt genialt bilkonsept, men jeg synes det er så fascinerende å se at det man tydeligvis er stolt over er dører som åpnes på særdeles uvanlig og upraktisk vis. Det er liksom ikke måte på hvor stolte man er av noen dører!? Som fersk i3 eier har jeg fått et helt annet syn på elbil. i3 er rett og slett en genial bil.
  18. Positiv reklame for Tesla det der at X blir presentert sammen med noe av det råeste innen bil. Hatten av for at den store oppblåste hvalen klarer det og vinner foran sportsbiler bygget for fart! Jeg kunne likevel tenkt meg å sett Porsche 918 i samme løp. Jeg har sagt det før, jeg liker det Tesla gjør og creds for å ha kommet langt i gamet og utfordrer bilindustrien slik vi har kjent den. Jeg liker derimot verken Model S eller X og derfor ville nok heller ikke Tesla vært mitt valg om jeg var i markedet. Nå som de andre store bilprodusentene kommer med elektriske biler på rekke og rad i årene fremover vil nok Tesla møte tøff konkurranse. Tesla er hurtig, men 0-100 er ikke alt. BMW, Audi, MB og Jaguar vil komme knallhardt på banen. Tesla utvikler seg de óg, selvfølgelig, men de har surfet lenge på en bølge fordi de har vært alene i segmentet. Som sagt, 918 burde vært med på løpet ovet. Perfekt på alle mulige måter.
  19. Tror det blir fortsatt kasko, prøve og shoppe forsikring ofte for og få bonusen raskere opp Hun har sin egen liten Mazda 2, men hjelper ikke det når det er mye kjekkere og kjøre 5serie x)
  20. Jeg ser hva du skriver, men jeg er uenig. Slik jeg ser det så går det i partall, E12 og E28, E34 og E39 og F10 og G30. De er ikke like, det er nok ett feil ord å bruke men jeg regnet med at folk ikke var så firkantede at de skjønte det. E34 og E39 er mer like enn E39 og E60. Du kan mene og argumentere til du blir blå i trynet, men det er min objektive mening 😀
  21. Ja var to mot to.. Var ett fint arrangement Mye grom amcar! Jeg har festet skiltet med 3m dobbelsidig teip. Har kun festet i listen slik at det er fort gjort og bytte over til USA listen med Bmw logo Ja ventet lenge på og finne disse, hadde nok kledd en bil med mer senk og mindre gummi bedre men.. Nå er bilen brukandes til banekjøring også. Og jeg slipper og valse og "ødelegge" buene.
  22. Var på en ombygd grønn coupe som lå på finn jeg såg det for første gang igrunn på en E36. Men har en haug med andre ting som jeg må få gjort før dette så vi får se hva det blir..
  23. Nja...ikke helt, siden jeg i det opprinnelige innlegget skrev at OM jeg bodde i Oslo så kunne jeg VURDERT en Modell S. Siden den gang så har jeg forandret litt mening, og byttet ut Modell S med e-Golf OM jeg bodde i Oslo og VURDERTE elbil. Nå bor jeg ikke slik at elbil er nødvendig, så slik ting er nå er er nok Tesla det siste jeg hadde brukt 900 000 kr på. Men Tesla er ikke det siste jeg ville hatt, ville mye heller hatt Tesla fremfor f eks Kia, Toyota, Peugeot eller Huyndai.... Men for 900 000 kr så er Tesla garantert det siste jeg hadde valgt 😀
  24. Finnes ikke noe som heter fornuftig priset i 3-serie verden.. Ligger en pen 325i E91 LCI til 215k. Kunne sikkert vært prutet ned litt pga div mangler av utstyr osv.
  25. Ja går en grå e36 m3 med slike belter, som jeg såg både på Våler og Rudskogen. Var meget tøft Dette sammen med motorsport handtak og originale gt hjula hvor det står inngravert Motorsport tror jeg hadde vert stilig banestuk
  1. Last inn flere aktiviteter