Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Da ble årets første vask på e28 tatt. Hentet den for en uke siden og 40 mil er allerede tatt med den. Så nå måtte vi få bort lagringstøv og forrige ukes møkk. Så sånn ut når jeg begynte: Felg høyre side foran pga bremser som har tullet : Her var det bare å bruke det man hadde av felgrens og vaske og gnu : Etterhvert et mer brukelig resultat : Deretter ble hele bilen tatt og igang med tørking: Smurt opp dører : Så frem med litt saus: Alt ble tatt og tilslutt blir man ferdig og bilder : Alt av plast og gummi fått seg en shine : Bedre nå ja : Arctic blau som er ren er en sprudlende farge : Sagt det før men er så glad den er så hel til å være original lakk: Nå får jeg ned og gi den en skvett 98 ,så må jeg kjøre minsten avgårde til vanen de har. Godt vi er her nå folkens da vi kan kjøre litt gammelt igjen .
  3. Kjenner ikke E65 så godt, men noen modeller med Bi-Xenon har fortsatt Halogenlamper som "lyshorn". Mulig E65 er slik? Første gen Bi-xenon er generelt beryktet for dårlig fjernlys. Det blir for mye spredning, og lyser dårlig langt frem. Plasser deg foran et egnet vindu og se hva som skjer i lampene når du endrer på noe fra førerplass.
  4. Ga opp blåsingen ganske fort og slipte ned/ut området. Skal blåse lett over felgene for å matte de ned for heft i stedet og tenkte egentlig heller lakke de med vanlig lakk. Tanken er ikke først og fremst å brenne de rene men å se om de tåler 200 grader som pulverlakkovnen er ja. Vet om flere som bare har blitt vasket og så pulverlakkert uten synlige problem, men det var ikke BMW-felger og det er bare de jeg har hørt har denne grunningen. Så hvis ingen sier de har prøvd med mislykket resultat kommer jeg nok til å gi det et forsøk ila uken.
  5. Enig det som er idag er ikke brukende til noe . Det som var før var bra og fikk bort alt . Eneste som har funket av sånn middel som jeg brukte i 2016 var grafittifjerner .
  6. Dette har jeg vært borti Kvasi. Sånn var det på mine M5 hjul og som du sier umulig å blåse bort . For at jeg skulle få dette bort ,måtte jeg rett og slett pusse det bort med maskin . En grusom jobb og var nær ved å gi opp ,men gikk tilslutt . Prøvde alt av malingsfjerner ,dynke felg i bremsevæske men kun papir for hånd og maskin som fikk dette bort . Varme har jeg ikke prøvd ,men kan være forsøket verdt @Kvasi.
  7. Vanlig det, det er bedre å bare matte ned og punktblåse oksidasjon, eller fjerne kjemisk av proffe. ( tusvik pulverlakk har utstyr) Ikkje begynn å rot med malingsfjernere ivertfall. Virkestoffet ble banlyst for 15-20 år siden så det er like dårlig alt sammen. Ender bare opp med at det blir enda mykere og det koker mot ny lakk. Begynner du først med det så må 100% bort. Eg har prøvd masse men har alltid angra på at eg har hatt det på. Er ikke helt gunstig å brenne reine felger, alu er ikke så glad i det. Pulverlakk blir vell flytende rundt 200gr? Så skal du brenne det av må du vell en del lengre opp. Eg hadde ikkje ville hatt felger utsatt for det selv.
  8. Regner med det er travers bak, det er ett stag på hver side som er en forsterkning, om du legger deg under bilen så ser du det, ene bolten går tvers gjennom fester til travers. Om det er det jeg tror det er, så er det nr 6 på bilde under Vs 33326766053 Hs 33326766054 Skal bytte samme på min. Kilde: https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=VF31-EUR-04-2008-E90-BMW-316i&mg=33&sg=30&diagId=33_1229&q=33326766054
  9. I dag
  10. Har levert et sett originalfelger til sandblåsing og får tilbakemelding om at det er omentrent umulig pga noe som virker som gummiaktig grunning på de fra fabrikk. Dette gjør at det evt tar en evighet å blåse de samt at resultatet nok blir ødelagte felger pga ujevn overflate etterpå. Noen som har vært borti tilsvarende, og hva ble isåfall løsningen? Tenker å henge de i ovnen for å se hva som skjer når dette laget fremdeles er der for å se om det begynner å koke/smelte, og tar gjerne en heads up hvis noen har prøvd og sett at det ikke blir suksess.
  11. Vekta som er oppgitt ifm typegodkjenning er en "basic" bil, uten takluke, klimanalegg, skinninteriør, xenonlykter etc, så din var nok en god del mer enn 1560 i utgangspunktet. CSLn har jo carbontak, midtkonsoll, dørpaneler, glassfiberstoler, lettere baksete, lettere bakrute, lettere bagasjeromsgulv, tynnere gulvteppe, ingen støydemping, lettere eksos og til og med et ledningsnett som er slanket... Og 1385 er jo kun de få bilene som ble levert uten klimaanlegg og Xenon som fort legger på 20-25kg vil jeg tro.
  12. Det var faktisk noe så eksotisk som en Golf III GL 2,0 115HK (samme motor som i GTI 8v) Originale sportsseter og dobbeltstusset eksos!
  13. Hei det stemmer. 2008mod
  14. Regner med det er en 316I? men hvilken årsmodell?
  15. Noen som kan hjelpe meg med å forstå hvilken del dette er? Hadde bilen min på EU ok fikk påpekt at fremre traversfestebrakett var rustet hull i og måtte skiftes før bilen ble godkjent. I arbeidsordren som verkstedet la ved står det kun «stag» av deler som må byttes. Regner med dette er det samme som traversfestebrakett, men sliter med å finne delen eller andre som har dette nevnt i en tråd.. Hvis du vet hva dette er. Gjerne legg ved en lenke til delen og noen ord om hvor denne sitter.
  16. Ser ut som du har hatt en fin tur her 😊 En annen ting ,det er noe helt eget når ting endelig leverer som de skal uten problem. Har selv vært der når man holder på med ting og ikke kommer helt i mål . Ekstra gøy da når ting fungerer .
  17. Må nesten være bryteren in i spaken da eller en feil i FRM modulen.
  18. I går
  19. Ble en vask av B10en i dag 👍 Jeg skal være litt ærlig å si at etter at jeg tok den ut av vinterlagring så har følelsene for den vært litt på hell. Men hadde den på en lengre tur i dag og da var vi venner igjen, da kom godfølelsen tilbake 😀 Også slo det meg at jeg faktisk har to V8 wagons nå, har faktisk ikke tenkt på det 😂😂 Må bestille ett 545i merke til E61, her skal det flashes at man kjører V8 😅 Ellers så har E61 vist seg å være bedre en fryktet kosmetisk, hjalp med en grundig vask og litt tlc 😀
  20. Jeg har så langt vært skånet for de største smellene, bank i bordet. Jeg legger litt tid ned i bilkjøp og overanalyserer kanskje en del, men det har til nå vist seg å fungere bra. Men helt skånet for smell har jeg ikle vært. Tilbake i 2010 så fant jeg ut at jeg ville bytte ut min perfekte facelift E39 520i i en 2006 (sen 2005) modell Audi A6 2,4. På vei hjem fra forhandler på Lillestrøm så merket jeg at bilen vibrerte når jeg rullet. Dette viste seg å være multitronic kassa som sa takk for seg. Ettersom bilen var gått 101 500 km, altså 1500 km over nybilgarantien så fikk jeg "Haha..fuck you!" fra Møller. Ble styr med forhandler som ville sno seg unna. Men dette var bare starten, ikke lenge etter røyk vindusvisker motoren, bensinmåler, baklykt kortslutta(!), Feil på adaptive kjørelys, oljelekkasje mellom motor og gir og ellers høyt oljeforbruk på motoren. Etter 11 måneder orka jeg ikke mer og bytta den inn i en E90 325d og jeg var endelig tilbake på trygg grunn med problemfrie biler fra Bayern 😀 Jeg gikk også på en smell for ett par år siden da jeg skulle selge min 2011 Camaro SS. Hadde nettopp vært å kjøpt Alpina B10 og var alt for kåt på å bli kvitt den Chevyen. Det endte med at jeg solgte den til feil person. Vi snakker her om ei enslig uføretrygda dame i midten av 40 åra som aldri hadde kjørt muskelbil før, bare vanlige kjipe smør og brød biler. Men ho fikk det for seg at ho skulle ha en sånn Camaro så vi gjorde en handel. Det ble ett helvettes mas i ukene etterpå, den bråkte, brukte mye bensin, klutsjen var hard, det var lyder fra drivverket og masse annet som er helt normalt i en grovbygget amerikansk muskelbil. Atpåtil var ho frekk nok til å pushe en advokat kompis på meg med en haug oppkonstruere feil mens jeg var på familieferie i Venezia. Da fikk jeg nok og sa at ho kan bare levere bilen tilbake og få pengene minus noe for bruk tilbake. Jeg kunne kjørt på med advokat men jeg hadde rett og slett ikke tid, lyst eller kapasitet til å styre med det. Så bilen kom tilbake, ble kjørt med ett halvt år før den ble solgt til en som er veldig fornøyd med den 👍
  21. heisann, Jeg kjøpte et prosjekt og det viser seg at EWS har skrudd seg på og bilen lar meg ikke kinne en gang. Jeg legger ved flere bilder under. Jeg har aldri vært borti EWS før men jeg har prøvd å synkronisere via Impa men får bare feilmeldinger på det. Har også prøvd å bruke Bmwscanner 1.4 og uten hell. Som dere ser i bildene så viser ISTA så er det to forkjellig km stand på feilmeldingene, hvorfor det? Jeg sjekket om det var orginal DDE som forsatt var i bruk og det var det. Bilen bruker EWS 3, har hørt at det går ann å fjerne sperra via å koble sammen to ledniger, stemmer det?
  22. Takk! Gøy å høre, trenger ikke la seg overbevise, men teste og selv danne seg sitt eget inntrykk. Alle har forskjellige utgangspunkt og referanse. Kom gjerne med flere inntrykk/tanker om du har. 😊 Ventet på jentungen idag, så kjedet meg litt. Så besluttet jeg å helt slå av fil varslingen, hadde en opplevelse i går. Jeg skulle kjøre forbi en syklist i veibanen, han lå på høyre veiskulder. Så kjørte forbi i grei avstand til syklisten, men var tydeligvis (for nær) mot midtdeleren. Bilen ble så hysterisk opptatt av midtlinjen at den heller ville dytte syklisten ut av veien. Er kjekt med hjelpesystemer, men de fungerer ikke alltid knirkefritt eller som tiltenkt. La også inn parkeringsbetaling i meny systemet… Får se hvordan det fungerer? Tror jeg bare har igjen å aktivere «Charge to go» nå, før alt skal være «oppe å gå»? Men litt usikker hvor mange ladere som er aktivert med denne optionen?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...