Gå til innhold

Castrol egde 10W-60 for tynn?


Frode_E30
 Share

Anbefalte innlegg

Har alltid kjørt med Castrol egde 10W-60 på min m20b25 turbo. Men lurer på om den blir for tynn når den er varm?

Har bare 1 bar oljetrykk på tomgang og jeg har m21 oljepumpe.

Oljetemp kan bli opp mot 90 grader.

Noen som har peiling på olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid kjørt med Castrol egde 10W-60 på min m20b25 turbo. Men lurer på om den blir for tynn når den er varm?

Har bare 1 bar oljetrykk på tomgang og jeg har m21 oljepumpe.

Oljetemp kan bli opp mot 90 grader.

Noen som har peiling på olje?

Den skal i alle fall ikke ha noe problemer med 90 grader oljetemp.

Synes ikke 1 bar høres så alt for ille ut på m20 ved tomgang. Du har ikke noe begynnende lagerras eller for store klaringer noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Edge 10w/60 på min S14. Oljetempen min ligger på den streken mellom 50 og 100 på skalaen. Jeg har ikke oljetrykk måler da men.

En kompiss nevnte at Helge Vik hadde sakt noe om at motoren hadde tendenser til å bli noe varm ved hard kjør, men det er nok sikkert Helge Vik hard kjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olje temp på 90grader er ikke høyt.. !

Den bør være høyere ved kjøring..

venntemp på 90 grder er perfekt.. d er noe varmere inni motoren.. :)

Men denne oljen tåler høye tempraturer..!!

Jeg hadde ikke vært overrasket om jeg hadde olje temp på 110 grader ved litt hardkjør.. Og enda høyere ved drifting ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en runde med TWS 10W-60 på en S38B36, syns ikke det var spesielt vellykket. Hadde aldri hatt så mye støy fra motoren noen gang før...

Hva gikk du over til da?

Den Castrol olja er jo ekkelt dyr da! Et oljeskift på M3en kommer jo på rundt 1300,- med filter for meg hvertfall.

Har hørt at Agip sin 10W-60 skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en runde med TWS 10W-60 på en S38B36, syns ikke det var spesielt vellykket. Hadde aldri hatt så mye støy fra motoren noen gang før...

jeg og har kjørt på den siden jeg kjøpte m5en, men har nå gått over til valvoline vr1 racing 20w50 og motor ble ganske stille nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en runde med TWS 10W-60 på en S38B36, syns ikke det var spesielt vellykket. Hadde aldri hatt så mye støy fra motoren noen gang før...

jeg og har kjørt på den siden jeg kjøpte m5en, men har nå gått over til valvoline vr1 racing 20w50 og motor ble ganske stille nå.

Hva koster noe slikt for 4l da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte castrol slx 5w-40.. men den var for tynn for m106 så oljelampa begynte å blinke noen ganger, så bytta jeg til tws olje, blinka aldri lampa lengre, det sies at tws olja er tykkere og tåler høyere temperaturer.. det er jo den olja bmw anbefaler til m motorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en runde med TWS 10W-60 på en S38B36, syns ikke det var spesielt vellykket. Hadde aldri hatt så mye støy fra motoren noen gang før...

jeg og har kjørt på den siden jeg kjøpte m5en, men har nå gått over til valvoline vr1 racing 20w50 og motor ble ganske stille nå.

Hva koster noe slikt for 4l da?

ringte til autodeler i bergen og de måtte skaffe den, betalte 700 for 5 l dunk

tror ikke det er så mange som forhandler denne oljen på vestlandet som har den inne, ringte rundt til mange og de kunne ikke skaffe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...