Gå til innhold

Problemer med elektriske vindu - e36


Frenball
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått noen problemer med de elektriske vinduene/takluka på min e36 coupe.

Skjønner ikke helt opplegge her.. Kanskje noen andre har hatt samme problemet?

Da jeg kjøpte bilen funket alt som det skulle, men etterhvert sluttet de plutselig å fungere..

Så var jeg innom GS bildeler entur og de sa det måtte være "Comfor releet"

Jeg kjøpte et og byttet det ut, men ingenting skjedde.

Så fikk jeg en skade på pasasjer døra, så den ble da byttet ut.. Og da fungerte alt som det skulle igjen..

Etter 2 dager var det samme gammle å ingen av vinduene/takluka funkerte.

Men om jeg tar og åper pasasjerdøra fungerer begge vinduene og takluka fint.. men da må pasasjerdøra stå litt åpen..

Har hatt litt problemer med sentrallåsen også.. Har dette noen sammenheng?

Dette ser jeg på som et veldig kjedelig problem.. Holder nå på å pusse opp bilen min, så når den først blir ferdig vil jeg at alt skal fungere som det skal..

Håper på noen svar som kan løse dette problemet!

viewtopic.php?f=11&t=147373

Mvh Carl Inge Gjendem Løken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min. Da var det fordi at sikringen til sentrallåsen røyk, pga en dårlig baklukelås.

Når sikringen til noe av elektronikken som har med intreør/ komfort releet går, så vil ikke el-vindu / takluke fungere som det skal.

Sjekk derfor at alt ellers virker av elektronikk i intreøret, og sjekk ALLE sikringene.

Jeg brukte lang tid før jeg skjønte hva feilen var vertfall, fordi jeg trodde ikke at det var sentrallås på bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min. Da var det fordi at sikringen til sentrallåsen røyk, pga en dårlig baklukelås.

Når sikringen til noe av elektronikken som har med intreør/ komfort releet går, så vil ikke el-vindu / takluke fungere som det skal.

Sjekk derfor at alt ellers virker av elektronikk i intreøret, og sjekk ALLE sikringene.

Jeg brukte lang tid før jeg skjønte hva feilen var vertfall, fordi jeg trodde ikke at det var sentrallås på bilen :lol:

Takk for svar!

Men skjønner ikke helt, baklukelåsen min er helt ny så det kan ikke være der feilen ligger med meg.

Men kan være låsen på fører døren.. for den er helt jævelig å låse opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, tror ikke det er det som er mitt problem, har gått over sikringene flere ganger og alle er hele, vis det ikke ligger en sikring en eller annen lur plass?? Har også byttet couperèleet og...

Jeg har også smøfart alle sikringene, å ser ut til at alle skal være hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk føringen med ledninger som går mellom karosseri og dør. Mange problemer med både sentrallås og elektriske vinduer kommer av dårlig kontakt eller irring i kontaktene. Jeg hadde dette problemet på min e36, da var det irring i kontaktene mellom sjåførdør og kaross. Sitter en kobling rett ved høyttalerne ved føttene og også en oppe ved sidespeilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

om det ikke er comfort relé, ikke irr i kontakt mellom dør og karosseri og alle sikringer er hele, samt du sliter litt med sentrallåsen, så tyder det på sentrallås modulen, denne sitter i førerdør. jeg hadde samme problem, men det løste seg med relé hvertfall :) i ditt tilfelle så høres det ut som den modulen, men kan ikke si dette helt sikkert, kom deg til et bmw verksted å få tatt en diagnose på bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Har en 318cab har fått nulstilt take pån her om dagen men når det bynte å fungere så kutta vidue ut på fører døra har sjekka strømmen inn på kontakten der brobleme ligger?Hva er det som kuttet strømmen inn til vidue?noen som har noen peling på det?....Bare klikker når en ska oppne vindue, eller finnes det en måte å nulstille detta på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...