Gå til innhold

Airbag lampe


Soulfade
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har et problem med min e46 318 touring.

Den røde Airbaglampen lyser. Jeg hadde den til Feilsøking og fikk slettet 2 feil.

lampen sluttet å lyse men kom tilbake en uke senere.

Den første feilen var for stor motstand i airbag fører side.

den andre feilen var noe med teppet eller en føler under passasjersete. (tror det er den som passer på at ikke airbag slår ut på pasasjer side vis ingen sitter der).

noen som har vært borti samme problem eller vet hvordan man fikser dette?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet. Du må bytte sensoren på passasjersiden. Koster ca 5000 ferdig gjort på verksted - eller man kan installere en dummy for å få bort lampa (da vil fortsatt airbag på høyresiden alltid gå av ved kollisjon selv om ingen sitter der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et typisk E46 problem. For at dette skal bli helt bra må du bytte den sensormatten som i ligger i setet. Den er ikke så dyr (ca 400-500 kr) men det er et pyton arbeid uten like. Enkleste er å få tak i en sånn boks som du kobler på i stedet for sensormatta.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-PASSENGER-SEAT-SENSOR-AIRBAG-BYPASS-E36-E46-Z3-E39-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3cad6e691bQQitemZ260607731995QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boksen er montert på under 5 minutter. Du må klippe av ledningen til sensormatta under setet og feste disse til sukkerbiten som følger boksen. Dette med batteriet frakoblet i minst 20 min for å hindre at airbag løser seg ut.

Det med motstand har jeg aldri hørt om, kan være en feil som bare har forekommet en gang og derfor ligger i feilminnet. Men den sensormatta vil gjøre at airbaglyset tenner. Du må mest sannsynlig ta bilen inn til fjerning av airbaglyset etter å ha montert boksen, men det er ikke 100 % sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikkert om det er motstanden som egentlig tenner lampa. Men en ting som er sikkert er at en gåen sensormatte tenner lampa. Siden du allerede har feil på matta har du ingenting å tape på å kjøpe en liten boks med to ledinger til noen får kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...