Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Lager ny tråd ettersom brukernavnet og innlegene mine forsvant.

Mitt nye prosjekt er en 81 mod e21 316. Planen med denne er og lage en ganske så rå og unik gate/banebil som jeg kan tyne på bane og kansje kjøre litt dragrace med. Og den kommer til og bli brukt som kveldskos bil på fine sommerkvelder :) Målet på effekt er 1000hk. Så langt har jeg sveisa MYE rust, bygd ny tunnel og torpedovegg, bredda den 4cm bak, tilpasset e28 535 bakstilling og begynt på buret i 'wrc' stil.

Går litt sakte for tiden da jeg må være familie mann og. Kjøpte neste alt av deler før jeg begynte og bygge denne gangen. Så det er bare tiden til og fabrikere costum delene og pusse opp karoseriet det står i. Men det skal bli bil til sommeren er planen.

Litt info:

Motor:(Var først planen og bygge s38 turbo derfor bygge bildene av det)Men det ble en 02 mod s54 (e46m3 motor) smidde cp stempler fra ppf. pauter råder fra cylmo. org topp. L19 arp bolter og org toppakning. prescision 7675 billet turbo med 0,96 eksoshus.JAAS-innsug og grenrør + mange JAAS custom parts. ppf 60mm wg, ppf 75mm dump,davis craig ell vannpumpe. griffin radiator.Største ppf cooleren. electromotive tec gt datasprut. 1700cc dyser fra ppf.2 stk boch 044 pumper aeromotive btr og filter.Skal kjøres på e85!

drivverk: e39 530d girboks. 88,9mm mellomaksel. Sveisa e28 210 diff med 2.93 utv. tilton 3-platet klutsj. prøver orginale e28 drivaklinger først. Holder ikke di blir det sviktstål aksler fra ppf.

Understell:E28 535 bakstilling.Litt inkorta for og passe e21 travers innfestninger. xyz coilovers egentlig beregna for e30 modifisert forran for og passe e21 fjørbein. e12 nav og hjullager forran for og få 5 bolt.

Bremser: e34 m5 forran og bak. Bolt on bak men må lage adaptre forran.

Skal prøve og oppdatere etterhvert som det skjer noe.

vtv6b1uu34x5nora3qth.jpg

7206to7jp0i6hdyi9ewq.jpg

Motoren flyttet 30cm bak for bedre vektfordeling.

udqdgbrgnjw8jf9poj75.jpg

rettstilt motor.vqc7s4g9nha1uqbuftlv.jpg

Nye tunnelen.Alt ser litt trist ut enda da alt er så møkkete av all sliping og sveising. har heller ikke fjerna limet etter asfalt mattene enda. Men blir vel bedre etterhvert når den får seg litt lakk. fx5qgi5je57u1uty0u41.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere bilder.

210 diffen

zaqsoze9fnuotipv8rwa.jpg

Cooler og radiator inne i motorrommet.Gøy med god plass.

yzalz0kwnykira5w89pp.jpg

Fint med 3-delte ac hjul. bilen får samme farge som hjula

xzidxf5fexojs6mhrjyq.jpg

Litt grommdeler fra ppf

g5e9a3rqittgvl5htzye.jpg

elektrisk vannpumpe med styring fra ppf. Håper og få bra kjøling nå. Jeg er lei av og kjøre avkjølings runder.

nqd96j7xxpf907yontb2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

js3npuisnj7rpyg8iw3o.jpg

bw 480. her sammelignet med en garret gt42 :D

fxrdsclqx09cc7tqanr2.jpg

wmz2ylluylo1tr6wwdt8.jpg

90mm spjeld

vn5gclt7vn1lmvmz5sbu.jpg

Og her er en liten spesial detalj. tannstang fra høyrerattet e46 m3.Tannstanga på e21 ligger bak traversen. på e30, e36, og e46 ligger den forran. dermed vist jeg har montert tannstang fra en venstrestyrt e30,e36 eller e46 har styringa blitt omvent. altså når jeg svinger til høyre vil hjula svinge til venstre. Men med tannstang fra høyrestyrt bil som jeg montere feil vei blir det riktig :)

uafcm9xpb7yiho9s7tgb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. :applause:

Ikke liten den tunnelen din, er kassa så stor da ? Får du problem med hvor gir stanga kommer opp?

Hva tror du vekta kommer på når alt er på plass? Men M5 bremser er vel noe i det minste med å stoppe dette beistet vel ! ?

Fytti og stor turbo, he he. :D PPF går ikke konk med det første, sånn du handler. Skal bli gøy å se om vannet holder seg. Er vel olja som er mest problem med å holde nede vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. :applause:

Ikke liten den tunnelen din, er kassa så stor da ? Får du problem med hvor gir stanga kommer opp?

Hva tror du vekta kommer på når alt er på plass? Men M5 bremser er vel noe i det minste med å stoppe dette beistet vel ! ?

Fytti og stor turbo, he he. :D PPF går ikke konk med det første, sånn du handler. Skal bli gøy å se om vannet holder seg. Er vel olja som er mest problem med å holde nede vel ?

Tunnelen ble stor ja.hehe. Litt i største laget kansje. Men kjekt når jeg evt må skifte kasse. Det kan jo skje :) hvor girstanga kommer opp vet jeg ikke riktig enda. må få prøve montert stoler og pedalboks først. Vanskelig og tippe vekta da, men den bør ikke bli over 1100kg.

Ja blir gøy og prøve ell pumpe. Har tro på den. Tar bort org pumpe og termostat. denne regulerer tempen med sirkulasjonen bare. Har en stor oljekjøler som skal monteres og. Så det bør bli bra. :D PPF er en kjempe butikk så di må man jo støtte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...