Gå til innhold

Hvilken lambdasonde?


Hangmanibal
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok ikke jeg hadde gått for biltema sin lamda. Kjøpte selv sonde fra Koed. Den er ferdig med ledning og plugg så det er ingen lodding som behøves. Koster rundt 500 med frakt. Sitter 2 stk lamda på monifoilen, og det er samme delenr på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Koed er nok det rimligste stedet å kjøpe lambda.

Sjekk om det står Bosch eller Siemens på luftmassemåleren din. Tror det står Siemens på din bil.

https://www.koed.no/2.1.asp?anker=boksa ... anker_5722

Hvis du har Bosch styring, skal du ha den femte fra toppen til 795. Hvis du har Siemens styring skal du ha den sjette til 1173.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger èn lamdasonde, men den er det 4 ledninger på (+- 12 volt og +- signal (varierer mellom 0,2-0,8 volt i bruk)), hvis jeg ikke husker feil, rød, gul, svart og hvit (på min bil i hvertfall). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har bosch (hvit/grå/sorte ledninger) har jeg til salgs, helt ny, kjøpt fra schmiedmann. :) Nypris var på overkant av 1000kr. Selger den da schmiedmann sendte feil, og jeg venta 2-3månder med å montere (som dermed ikke passa)

Mener det var denne: lj7s3rw2byth8iq02xmo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke i morgen hvilket merke jeg har, men om den ikke passer til din passer den vell ikke til min heller?

Om du har Bosch ledningsnett, eller lik lamda som jeg har på bildet, passer den. Passet ikke min ettersom jeg har siemens ledningsnett, og lamdaen jeg fikk av schmiedmann var til bosch. Du kan lett se forskjell om du ser hvilken farge ledningene dine har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...