Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 01/20/17 in all areas

  1. 24 likes
    Har justert høyden litt og endte opp med dette her. Trenger hjulstilling og en tur til karosseriarbeid for å fikse hjulbuene bak nå.. Innerskjermene er gjort på en jalla måte der innerskjermen er festet innerst i profilen på hjulbuen. Så mister ca 2cm plass til dekk/felg. Dette skal fikses. Byttet blinklyspærene til noen som er chrome-belagt også. Før: Etter: Og så litt bilder:
  2. 22 likes
    Heisann Var egentlig på jakt etter e46 M3, men så begynte jeg å se litt på e92 335i ettersom det frista med litt nyere bil. Fikk testa en kompis sin 335i og likte den egentlig veldig godt. Så egentlig ikke noe på e92 M3, siden det var utenfor budsjettet, men i et svakt øyeblikk, så begynte jeg å se litt rundt på Mobile og regna litt på avgifter... Ballen begynte å rulle og nå sitter jeg her, som fersk eier av en e92 M3 Budsjettet ble forresten sprengt... Bilen er en alpinhvit 2008 modell med et herlig, rødt interiør. Ganske så godt utstyrt med ting som DCT, EDC, M-drive, individual audio, navi pro, adaptive lykter, comfort access og masse annet kjekt, dyrt utstyr som kan gå i stykker Den kommer fra Tyskland og der skal det tas en oljeservice, i tillegg til at bakfanger skal lakkes opp igjen grunnet noen småstriper. Det ordnes slik at bilen ankommer i månedsskiftet februar/mars, ettersom jeg skal være bortreist hele februar. Jeg har allerede begynt å se på hva jeg kan gjøre med bilen og er på nippet til å bestille Megan Racing eksos. Har også lyst på en subtil frontleppe, diffuser og diverse snacks. Den er allerede senket på H&R fjærer og står på style 359 (competition) felger. Sorte nyrer og foliert tak er også på plass. Bilder er vel alltids kjærkomment, så her er noen:
  3. 21 likes
    Kunne nok bestilt der også, men jeg ville bruke noen som hadde målene fra før.. - Monterte Eonon mediaspilleren her om dagen, førsteinntrykket er veldig positivt. Digg med Dab+ radio og navigasjon, samt bluetooth streaming. Mye for pengene! Mikrofon montert så diskret som mulig Dab+ antenne montert så lite synlig som jeg klarte. Fornøyd med den. Etter å ha låst nøklene inne i bagasjerommet to ganger fant jeg ut at det var best å montere en bryter for bakluken. Må bruke nøkkelen siden CSL-luken ikke har bryter til å åpne med. Og så kom endelig fjærbeina mine. Disse har lenger stempel tilpasset air cups og 16k Swift spring og hjelpefjærer. Air cups er kjøpt fra stanceparts.com og gir 50mm løft når det trengs. Med Electronic Damper Control installert Resultatet Første test på video https://vimeo.com/201432168
  4. 14 likes
  5. 13 likes
    Takk for hyggelige meldinger. Det er ganske spesielt å tenke på hvordan det var å hente ut en ny slik bil i 1975, da de fleste kjørte Opel Rekord, Ford Taunus eller noe i den duren. Må ha vært noe folk snudde seg etter. Har fått på litt flere lister og detaljer, så nå er det snart lykter og grill som skal på plass.
  6. 12 likes
    Oppdateres/endres Heisann! Mitt navn er Vegard Lindmoen, jeg er 22 år gammel og kommer fra Raufoss (Toten!). Jeg har etter en liten stund med BMW nå endelig fått registrert meg på siden her og tenkte jeg skulle skrive et lite innlegg om bilen min. Jeg vet mange av dere kanskje har sett eller hørt om den og fulgt med når den ble bygd, men her kommer uansett en story om bilen og prosjekt tråd i ett. Kan helt sikkert sitte her å skrive i evigheter men skal prøve å begrense meg. Håper dette kan falle i smak! Dagen jeg kjøpte bilen av Joachim Jeg hadde akkurat solgt S14 som jeg bygde til Bilsport Performance show - Elmia i 2016 og ble veldig usikker på hva jeg skulle kjøpe igjen. Etter mye om og men fikk jeg overtalt Joachim til å selge M3'n sin. Det er veldig mange som sverger til at biler skal være originale og at ombygde kanskje har litt lett for å bli sett ned på. Hvorfor kjøpte jeg en ombygd i stede for en original? Det er mange grunner og her er noen av dem. Jeg hadde fulgt med på byggeprosessen til Joachim og visste godt at her blir det ikke tatt noen snarveier. Samtidig så er jobben og kostnadene som ble lagt ned i den bilen over alle hauger. Som Joachim selv sa så bygde han den ikke for å selge og tjene penger. Denne var det planlagt at han skulle ha selv. Og når Joachim først bygger en bil, så gjør han det skikkelig. Den hadde jo endt opp som praktisk talt en ny bil nesten. Under bygging Den stakkars 318i raceren til venstre og M3 donorbilen. Plukket HELT ned, fått nye skjermer og alt av grunnarbeid av fagfolk. CSL carbon tak Ny original CSL bakluke Lakkert i BMW fargen Sepang Bronse Det er veldig mange flere bilder jeg kunne lagt ved men prøver å begrense det litt. Uansett er det bare å ta av seg hatten for det Joachim gjorde før jeg kjøpte bilen. Hvis jeg fikk tilbudet igjen om å kjøpe denne bilen eller en original til samme pris med samme km stand hadde jeg ikke brukt mange hundredels sekundene på å velge Joachim sin. Ombygd behøver ikke automatisk bety dårligere. I dette tilfellet vil jeg påstå det betyr MYE bedre. Prosjekt i mitt eie Så langt har jeg ikke gjort veldig store endringer på bilen. Kun storkost meg, reist rundt, deltatt på div happenings og opplevd en haug med positive minner. Det er egentlig ganske lite jeg ønsker eller vil endre da jeg er utrolig fornøyd med bilen slik den var når jeg kjøpte den. Jakten på enda fler CSL deler slutter dog aldri. Det jeg har gjort så langt er: Byttet til BC Racing coilovers foran. Performance stoler DTD Titan eksos Lakkert opp igjen bakskjermer og fanger pga steinsprut GS camberstag GS CCFL Originale CSL skjermnyrer Bilen vil stå utstilt på Bilsport Performance show - Elmia nå i påsken 2017 så det vil bli gjort litt enkelte småting frem til da. Kan røpe ting som Work Wheels sine helt nye Meister L1 felger. Så langt eneste sett i skandinavia. Ny diffuser bak og DTM leppe foran. Mulig jeg finner på flere ting med tiden så får oppdatere da. Det var en liten tråd om bilen min hvertfall og jeg kommer til å oppdatere tråden fremover her. Hvis det er noen som vil følge med ellers også mot Elmia og andre ting så vil jeg legge ut mye på Instagram @Lindmown. Takk!
  7. 12 likes
  8. 12 likes
    Fikk fjernet litt skit i går, slik at den er klar for ny.
  9. 12 likes
  10. 11 likes
    Veit ikkje om dette er so interessant for nåken andre enn meg, men eg kan no oppdatera denna saken likavel: Sendte ein mail til ein kar i Nedre Eiker (trur eg det var) politidistrikt for ca to veker sidan der eg spurte om korleis da gjekk med saken min. Forrige fredag fekk eg ein telefon frå tidligare nevnte politimann der han kunne fortella meg at han so lurte meg hadde blitt kalla inn til avhøyr to gonger, men ikkje møtt opp ein einaste gang. Først i november, og so no i starten av februar. Dagen etter at han skulle møta i avhøyr no i februar ringte luringen sjøl til politiet og kom med den eine og andre unnskyldningen. I tillegg lovde han å overføra pengane mine tilbake til meg innan fredag 17. februar. Dette hadde hverken eg eller politi-Øyvind tru på, men i går tikka da inn ein melding frå Vipps om at pengane var på kontoen min Dette viser at ein må ikkje lata desse idiotane sleppe unda sjøl om pengebeløpet kanskje ikkje er so alvorlige TL;DR: Ha fått atte pengane, Stig Arild Jokerud Fingarsen er ikkje ein kar å gjera nåken so helst slags bissbiss med
  11. 10 likes
    Første kjøreturen etter vinterlagring! Det er rett før jeg innrømmer at det kom et par gledestårer når jeg fikk tømme et par gir og høre på musikken fra seksern igjen Full av garasjestøv, da! fortjener en vask når det blir mildere i været (Før den tar en kjapp dvale igjen.)
  12. 10 likes
    Takk skal dere ha. Siden vi ikke har vært på tur siden ehm.. i fjor ble det en tur til Danmark forrige helg. I motsetning til turen i desember ble den derimot tatt med Stavangerfjord denne gang, mot Bergensfjord sist. At de er tilnærmet identiske trengs ikke nevnes. Ble ikke Tyskland denne gang, men ble en tur for å se på dyr som virket litt malplassert ut i et forholdsvis kaldt Danmark. Heldigvis var det noen som hadde vett til å kle seg litt. Denne tror jeg derimot trivdes hakket bedre på denne årstiden. ...men så er vel kanskje ikke dette en dyrepark-tråd, så da kan vi heller legge med et bilde av en skitten bil på ferjekaien i Hirtshals. ...samt et av SuperSpeed 2 i det vi forlater Danmark for denne gang, så får vi se om vi får presset inn en tur i februar også. ...men så til det jeg egentlig skulle skrive om, handlet meg et sett felger (til) for en ukes tid siden, originale style 167, i original utseende (i motsetning til det settet jeg har liggende fra før...). Disse felgene kommer fra en e61 M5, og jeg trodde jeg begynte å få oversikt over originale felger etterhvert, men nei. Bakfelgen som jeg trodde var 9,5" (noe den er på M6 og e60 M5) var bare 9", så etter å ha trålet internett både her og der, fant jeg ut at e61 M5 ble levert med 9" bakfelg. Dette står hverken i prislistene til BMW Norge eller bmwstylewheels, så det er tydeligvis ikke så veldig kjent. Ikke et det er noen stor sak heller da, men hadde nok valgt 9,5" bak om jeg hadde fått valget. Dekkene skal byttes ut til standarddimensjoner for e6x, så de blir et hakk mindre, men ellers ble det jo et greit resultat.
  13. 10 likes
  14. 10 likes
    2015 f80 med det meste utstyre. Importerte denne fra Tyskland, vat ikke lett å finne fargekombinasjon jeg ville ha. Blå utvendig med svart skinn😋 Mer bilder kommer innvendig osv. Nå hat det seg sånn at staten har fjerna hk avgiften så har ventet til den avklaringen med å regge den. planen er å montere noe 20" felger, div Carbon deler osv 👍 Dette er en helt siiinnsyk motor. 3.0l twin turbo med 431hk. Helt sinnsykt, suge motor er ut 😳😀 Slenger med noen bilder fra når jeg henta den og fra biltilsynet tidligere i uka.
  15. 10 likes
    Da enda vi opp med en Chili red Cooper S 2007 modell. var å kikka på den på lørdag, ga et bud på vårt maksbudsjett, som ble godtatt. Henta bilen i går Gått 111000km, solgt ny hos Bavaria Stavanger. Av utstyr verdt å nevne: 25% LSD, Chili pack, sort taktrekk, panoramatak, sportsunderstell, lyspakke, xenonlys, oppbevaringspakke. Følgende er utbedret på recalls og ellers: - Byttet clutch - Byttet oljereturrør fra turbo (recall) - Byttet vannpumpe (recall) - Byttet registerkjede og strammer til Citroen versjon - Rengjort innsug og byttet noen returslanger der til Citroen versjon som skal forhindre koksing i fremtiden. Ellers har bilen K&N vaskbart innsatsfilter, samt Autologic optimalisert software... Mer info kommer i tråden min.
  16. 9 likes
    Prøvekjørt en 3GT, en ypperlig familiebil til 5. Enorm plass i baksetet og stort bagasjerom. For de som ikke vil ha 7 seter eller SUV
  17. 9 likes
    Driver på med montering av diverse saker og ting. Pusser og gnikker etterhvert som jeg plukker gamle og nye deler frem igjen fra hyllene de ble lagt på for lenge siden. Grillen er på plass på ene siden, milepæl. Takluka er klar for montering, har lagt klar skinner og alt. Det elektriske går smooth og fint. Da er det ikke så lenge før det bare er interiøret som står igjen. Fikk noen bilder av han karen jeg kjøpte Recarosetene av, og som trekker om baksetene. Da skjønner jeg at det var smart å sette bort den jobben. Noe slikt hadde jeg aldri klart. Så nå må jeg få farget gulvteppet sort (blått i dag), og lagt det på plass. Om noen har tips til produkter som er bra til å farge teppet med, er jeg klar for tips.
  18. 9 likes
    Får vel oppdatere litt igjen her da. Fikk prøvd bilen på bane en tur før sessongen var over. Var utrolig moro selvom jeg sleit litt med festet da slicksa mine er fra 2011. Føler og at bilen svømmer litt på 225/45/17 så mulig det gjør seg å gå ned litt på profilen. Satte og inn harness-bar og bøttestoler samt 4pkt seler. Ikke helt optimalt med harness bar mtp. hvis man skulle take, men bør vel få inn et halvbur på sikt. Fikk uansett slanket bilen litt da det er helt utrolig hvor tunge vader stolene er. Bestetiden for dagen ble 1.50,7. Kanskje ikke noe å rope hurra for, men er alt i alt fornøyd siden det er første gangen jeg kjørte på Rudskogen samt at festet var som det var. Diffen begynte å lage noen flotte lyder på tampen så denne har vært en tur til overhaling. Viste seg at det var hylsa til inngående lager som hadde fått juling. Gikk like greit all-in og byttet simmeringer, lager, tettinger og fikk chimset den opp igjen. Uansett, her kommer noen bilder: Harness-bar montert Ble Sparco Evo 2 stoler. Så egentlig på Recaro Pole-Position, men hullet til 4-pkt selene sitter for lavt i forhold til ryggen min, noe som kan bli fatalt ved kræsj. Vekt på ca 10kg pr stol. Med hardware typ stolfester og gulvbraketter endte det vel på ca 15. Mener å huske at Vaderne var nærmere 40kg pr.stol. Bilen veier ca 1410kg med full tank slik den står nå. Da er det selvfølgelig igjen mye interiør i den. Tok den med på henger, noe jeg er glad for mtp. det som skjedde med diffen. Ble justert opp mtp banekjøringen. Så i etterkant at jeg tok litt vel hardt i, så prøvde å justere ned litt etterhvert. Problemet er at på M3 så er hjulene litt lenger frem i hjulbuen pga excentriske bærearmsforinger, og siden felgene har E34 offset og mye gummi er det begrenset hvor lavt man kan skru ned før dekkene går i fangeren ved rattutslag. Prøvde derfor Carl Haakon sine hjul med mindre gummi senere på dagen. Diffhuset ferdig pulverlakkert og med nytt baklokk. Den er ferdig skrudd sammen nå. Ny lakk på Throwing-Stars dekslene. Disse er nå CSL-grå
  19. 9 likes
    Tja. Du får alt sånt, til alt bmw har lagd. Dette ligger i diagnose/programmerings systemene, og har blitt med gjennom 3 (?) generasjoner med slikt utstyr, mao, så lenge det har vært noe å flashe. e39 er 20 år, og alle nødvendige versjoner av slikt ligger inne (såkalte daten filer). Du kan til og med koble til, velge nytt delenummer, og på den måten endre oppsettet også. BMW er ekstremt ryddige med ettermarkedet, eller har i alle fall alltid vært. Trenger du deler til en gammel bil? Bare å bestille. Trenger du sære gamle motorsportsdeler? Bare å bestille, med noen forbehold. Her kuttes produksjonen tidligere enn til gatebiler, men de legger opp til en ganske enorm beholdning til å begynne med, selv til biler/motorer som selges i svært begrenset opplag. Trenger du hjelp eller info om noe fra BMW Motorsport? Bare å spørre (forutsatt at du er ryddig og har en form for relasjon med dem). "Min" kontakt der maser jeg på støtt og stadig om filleting. Et godt eksempel er et svar jeg fikk for en stund siden "han som lagde denne softwaren har slutta hos BMW Motorsport og gått av med pensjon. Jeg har gått gjennom alt av dokumenter og spurt de andre på kontoret men ingen som kan svare på eksakt xx (det jeg lurer på). Det hender jeg treffer på han privat, så jeg skal spørre han om dette neste gang, det kan dog ta noe tid". Hva slags verdier er det snakk om? Et par hundre euro på noe som må anses som supersært og uten etterspørsel. Stor tommel opp til den gjengen der!
  20. 9 likes
  21. 9 likes
  22. 9 likes
  23. 9 likes
    Fredagskvelder trenger nødvendigvis ikke å bare være Senkveld på TV2... I går satt vi og koste oss i garasjen, men hyggelig besøk fra den ene og den andre. Litt skruing på E28 og litt skruing på E23. Ikkeno stress, bare kos. Og det er det som er viktig å se, at hver eneste ting som er gjort, er Én ting mindre å gjøre etterpå... Men det er jaggu en glede å skru på denne E23en. For det første så er det mye nytt og kjent for meg, det liker jeg. "Utfordingene" står i kø, og det gjør alltid tingene litt mer spennende. Men jo mer jeg skru av denne bilen, jo mer sitter jeg å smiler for meg selv. Nå skrudde jeg av spoileren på luka i går, jeg må jo lakke litt på nedre del, og polere øvre. Det er jo alltid et helvete med spoilere, for de ruster jo i både skruer og bakluker etterpå.. Se skruene/skivene... som nye!! Og tilstanden på selve spoileren er jo fantastisk... Null rust i luka etter spoileren, bare gammel dritt... Må innrømme at nå jeg ser på dette bildet, så må jeg si at rumpa på denne Direktøren jaggu er kvinnelig og direkte nydelig Skrudde ut baklyktene... Høyre bak er "dårlig"/stygg/slitt... Så den skal byttes... Men se venstre Denne er nok byttet en gang i tiden... Ser jo helt ny ut... Hva med verktøysettet da? HELT komplett, tilogmed sikringer og pærene og greier Selvsagt rustet, men tror det finnes et syrebad som kan fikse dette... Ikke verst rundt lyktene heller, selv om den selvsagt har fått seg en på bakskjermen med lykta Bagasjerommet er også helt nydelig til så gammel bil å være... Litt rengjøring her, så kommer det seg enda mer... Støtfangeren gikk jo av som en drøm, og såvidt jeg kunne se så var chromen perfekt. Undersiden var også meget bra, til forholdene å være Dette var ikke galt, i det hele tatt.. Pusse og behandle dette, så varer det nok "evig" i mitt eie... Under støtfanger var det også bra, ja nesten direkte strøkent... Dette er jaggu meg et supert eksemplar - jeg blir bare mer og mer sjokkert... Det er så bra at dette chassiet burde på en skikkelig renovering, ikke et lavbudsjettbygg som gjøres nå egentlig... Det var egentlig det lille jeg gjorde i går kveld... men nå er det også gjort, og sosialt og gøy hadde vi det.. Perfekt kveld Og i tillegg fikk jeg et snik-preview bilde fra Gusdal Car Spa som har fått hjem skinndelene fra meg... Han tok seg en liiiten kjappis på ett av skinndelene mine i går kveld - sikkert bare for å erte meg litt Gjett om jeg gleder meg til å se ferdig resultat!!! Men nå er det lørdag, og det kommer litt spennende ting til garasjen i løpet av ettermiddagen... Kaaaanskje jeg deler et bilde her av det også... God lørdag!
  24. 8 likes
    I år gikk igjen turen til WRC Rally Sverige (var der sist i 2011). Alltid morsomt med snø, skog, bål, god drikke og raske biler på smale veier. Vi var en gjeng som reiste fra Stavanger til Oslo på onsdagen, og møtte en gjeng som kom fra Oslo. Hadde leid 2 stk V70 "eller tilsvarende" hos Hertz på Gardermoen. Når en skal ut i skogen med bilen full av folk, sekker, ved og mat blir det fort fullt i bagasjerommet, så trenger god plass. Bilene var selvfølgelig leid ut, så vi enda opp i bl.a. denne - noen som ser hva det er?: Joda, flett nye X5 40e og C350e. Kjekke leiebiler for gutter på tur! Fra torsdagens ekstremt rolige shakedown og besøk på Serviceplats i Torsby: alltid kjekt med gamle Saab'er på rally! Toyota gjorde en god figur i svenskerallyet, og tok til slutt hjem seieren med Latvala i spissen. Pølsegrilling fra morgen til kveld hører med: To av fredagens etapper gikk på Svullrya på Finnskogen, en drøy kilometer fra der vi bodde. Her er utsikten fra campen vår, midt på en rettstrekke med et par hopp og slak venstresving med hopp i enden: Mer pølsegrilling: Lørdagen bød på Vargåsen-etappene, med en tur innom Colins Crest. Tror vi forkortet livene våre med et par år med all bålrøyken som var der!: Norsk camp mellom vår camp og Colins crest - ingen tvil om hvem som lagde liv i de svenske skoger!: Jeg kjørte C-hybriden tilbake til Norge fra Sverige på lørdagen. Utrolig god langturbil, og mer behagelig enn X5en. Svelger ujevnheter utrolig bra, og duver bortover. Men mindre involverende kjørefølelse enn BMW, og klarte ikke å bli komfortabel med verken multimediasystemet eller layout på alle spaker og knapper. Det er nok mer en vanesak, men kjekk og ikke minst sprek bil! En ting som plaget meg litt: det var ikke rattvarme (!), skjermen var langt mindre enn på vår 8 år gamle E91 med CIC, og det var kun førersetet som hadde lengdejusterbar lårstøtte. Etter hva jeg har sett på finn, ser det ut som det er forskjeller ute og går her. Ser bare rart ut. Søndag og siste etappe - Powerstage i Torsby. Her fikk vi en god plass rett ved en sjikane på en rettstrekke laget for å senke snitthastigheten til bilene. De kom i full fyring inn mot sjikanen, og etter sjikanen var det fullt pådrag og vi hørte at WRC-bilene lå på turtallssperra på høyeste gir i 10-15sek før de bremset mot neste sving! Helt rått. Utsikt til der bilene kommer fra: Utgangen av sjikanen: Bål hører med: Ogier på vei inn i sjikanen: Kris Meeke på vei ut av sjikanen: Utrolig kjekk tur, anbefales for alle! Legger ved et par filmsnutter: IMG_0243.mov 43F2DFB7-B0E4-40CB-83DC-78844A2FD47B.mp4
  25. 8 likes
    Mottok senkeskålene nå med helgen, og tror de vil utgjør endel for høyden sin del. Det blir ikke særlig lavt uansett, men tror nok jeg får jevnet ut det at bilen er mye høyere fremme enn bak med 40/30 settet. Den store gleden var at senkeskålene var at typen Supersport 10-20mm m/tuv. Hadde igrunnen forventet noen kinaskåler uten noe form for navn eller papirer. Blir ikke å begynne med noen godkjenningsprosess kun for skålene sin del, men er kjekt å ha papirer på det uansett Bladet og litt gjennom tråden isted, og så at jeg igrunnen ikke har skrevet så mye om historien bak interiøret jeg har i bilen, så tenkte kansje denne tråden skulle bli litt om det. Spottet først interiøret inne på en salgstråd til en "thomashm5" her inne på forumet i tidlig 2013 (tror jeg). Dette var et interiør han hadde hatt ståendes mange år, med tanke på å skaffe seg en hvit eller sølv M3 etter det jeg kunne forstå, men valgte til slutt å legge det ut for salg. Synes interiøret var meget spesielt da jeg var inne å kikket på det, men var ikke noe jeg vurderte til bilen (hadde nettopp kjøpt den, og hadde ikke planer om noe større endringer). Så på sommeren 2013 reiste jeg og en kompis ned for å hente sort taktrekk til min, samt et sort komplett 3.2 vader til hans sølvfargede e36, dette og med thomashm5. Denne gangen fikk man se interiøret på ekte, nedestøvet i et hus som var under delvis oppussing slik jeg forstod det. Senere 2013 (oktober-ish) var jeg borti et autovern med E36en, som førte til nytt panser, grillramme, lykter og fanger (ikke noe karosseriskader uten om dette), det var da ting begynte å hope seg på. Skiftet først fronten, så tenkte man videre kansje det hadde vært moro å sende en melding på det interiøret, samt om det var noe mulighet for transport til sunnmøre området. Dette viste seg å klaffe meget bra, da en annen kunde skulle hente en E28 m5 med han, og kjøre den oppover med vw transporter med bilhenger. Så da ble det kjøp, 13500,- med frakt. Grunnet det hadde stått lenge i en kjeller og støvet, var det nødvendig med rens og behandling. Kjøpte og inn farge fra swissvax, da det var smålig slitasje på passasjerstol (interiør fra engelsk 3.2 bil). Senere, kom jeg over girhåndtak, mansjett og girmansjett i riktig fargekode på eBay, så det ble prikken over i'en Under her kommer bilder av interiøret i "historisk" rekkefølge: i org. bil: fra frakten: Startet rensing: Håndbrekk: i bil: Muligens ikke det mest interessante i en slik tråd, men tenkte for å holde litt lunk i tråden kunne dette være noe å dele
  26. 8 likes
  27. 8 likes
  28. 8 likes
    Ja, da har jeg vært og prøvd nye G30 i en halvtimes tid Veldig fin bil å se til, selv om jeg ikke synes de har fått til bakpartiet helt. Fra siden ser den sportslig ut, og foran er den moderne og med fine linjer, dog mistenkelig lik G11. Ikke noe revolusjonerende design verken i ene eller andre retningen, her har BMW holdt seg trygt til F10-linjene stort sett (og det er ikke noe minus). Frontlyktene er flotte, bak er de helt OK. Originalhjulene har alvorlig vannskrekk, så her må det spacere til. M-sport utgaven ser også veldig høy ut, så den kommer til å kle 20-30 millimeter senk. Interiøret er flott og moderne med lekre detaljer, men her synes jeg faktisk interiøret i F10 (med det riktige ekstrautstyret) er hakket finere og sømløst. Rattet er klumpete og iDrive-skjermen fremstår malplassert når den ikke er integrert i dashbordet. Knekken ved koppholderne er helt forferdelig, den burde fulgt linjene opp mot dashbordet. Komfortsetene er som ventet gode, men jeg synes de er enda bedre i min F11 (har selvfølgelig noe med hva man er vant til). HUD er forbedret og det falt godt i smak - nå får man opp visning av sanger/radio i ruta. Ellers er det jo gøy med heldigitalt display og NTB Evo. Fin fargekombinasjon på den jeg prøvde Kjøreopplevelsen er god - man merker at bilen er slanket med nærmere 100 kilo! I tillegg er jo sedanen en del lettere enn min F11 touring. Får litt 3-serie preg over seg og det liker jeg - en veldig god kombo av 3- og 7-serie. Ligger fint på veien og er rask og håndterlig, presis og fin. Kanskje litt lett på styringen. 520d xDrive er grei å kjøre, men mangler det lille ekstra denne bilen skal ha, så denne motoriseringen hadde ikke vært noe alternativ for meg. Da synes jeg min 2-liter med 218 gamp sparker bedre fra seg. Alt i alt en god bil, men ikke noe revolusjonerende slik F10 var. Husker jeg prøvde en F10 da jeg hadde E60 og tenkte "denne bilen skal jeg ha". Fikk absolutt ikke denne følelsen nå, og som F11 eier er jo det egentlig ganske gode nyheter, i alle fall for lommeboka Selger kunne fortelle at 530e verken kom i stasjonsvogn, som xDrive eller med hengerfeste (hvorvidt dette stemmer gjenstår å se). Slenger ved noen bilder både av bilen jeg prøvde og den som stod i lokalet.
  29. 8 likes
    Når det kommer til design og tidløshet så synes jeg også at interiørene i E38, E39 og E46 er skikkelig innertier. Ergonomien er veldig bra, materialene er gode og ting sitter der du forventer å finne det. Selv i dag ser det ikke ut som noe spesielt gammel, derimot tidløst og ryddig. Når det kommer til ren byggekvalitet og solid følelse synes jeg dog det skal litt til å overgår E34. Nå har bilen snart gått 300 000 km, neste sporet etter slitasje er at skinnet på rattet er litt blank..
  30. 8 likes
    Der kom endelig kalenderen, fikk heldigvis to så jeg kan beholde den ene og den andre kan medfølge bilen En av to amatører som har bilder i årets kalender, og eneste med to bilder av samme bil
  31. 8 likes
  32. 8 likes
    Gratulerer med Flott børse Herlig interiør. Skulle gjerne hatt noe sånt. Håper du ikke velger røde felger. En slik bil fortjener noe mindre cheesy farge på hjul enn rødt. Keep it classy
  33. 8 likes
    Endelig fått tatt et bilde av hvordan det ble med ny folie på interiørlistene. Ble ikke så altfor galt
  34. 8 likes
  35. 8 likes
  36. 8 likes
    Starter dagen med ren bil 😊 BMW Individual Brilliant White Metallic (Code U21)
  37. 8 likes
    Jeg tok og la dette bildet her ut på Instagram her forleden, men da ble ikke søstra mi særlig fornøyd da jeg ikke inkluderte hennes bil i "familiebildet" Så ho tok rett og slett og Photoshopa inn sin egen bil i dette bildet og sendte det til meg Så her er familens komplette bil familiebilde. Min 530d, mine foreldre sin 525d og min lillesøster sin 320d (eller Rusty som vi kaller den pga fremtredende rust rundt forbi ) Ellers så er det ikke noe nytt å melde, det er greit med ny frontrute og det ser ut som om jeg fikk lagt på RainXen riktig. Jeg synes motorvarmeren ifra Defa fungerer veldig greit, er ikke så mye jeg har fått brukt den pga en usedvanlig mild vinter. Men de gangene jeg har brukt den så synes jeg den fungerer bra, en fornuftig investering. Har vurdert å også montere inn en kupevarmer men jeg synes denne løsningen er lite pen, så jeg tror jeg står over så lenge.
  38. 8 likes
    I denne perioden når jeg startet dette prosjektet her, jobbet jeg som laseroperatør i en platelaser. Så da ble enkleste løsing å lage pappmaler, scanne de inn på data og skjære ut plater i laseren. På denne første malen, brukte jeg «feil» type papp. Slik papp dobbel papp med luft i mellom. Så denne malen ble ikke 100%, men fortsatt et godt utgangspunkt. Jeg var forberedt å måtte slipe litt for å få platene til å passe skikkelig. Ferdig utskjært. Her er også noen eksosdeler jeg skar til HSD som han har nevnt i tidligere update J Litt sliping på platene måtte til, men var ikke mye før jeg fikk de greit på plass. Litt glis kom det til å bli, men det skal fuges, så såg ikke på det som noe problem. Motivasjonsbilde J Fikk tak i skikkelig malpapp Disse passet rett på, uten noe sliping. Så fremmover brukte jeg kun slik type papp. Grunnen til jeg vil ha et 5mm hull der, er for å få komme til å grunne innvendig etter sveis. Selv om mye blir «fjernet» og flyttet fra motorrommet, ville jeg beholde ABS’en. Synst det er kjekt når det er der orginalt, og det fungerer. Synest også at det er fint med helt nye og fine kobberrør i et nylakka motorrom. Så da måtte brakettene kappes av, og flyttes opp på platene. Det gikk med litt «svinn» når brakettene ble kappet ut, så må heve de litt slik abs’en ikke ligger ned på platen. Noe jeg har glømt å ta bilde av, er det store hullet i vangen. Der er det orginalt limt fast en plate. Denne skjærte jeg også ut i laseren, grunna med to komp epoxy og limte fastJ
  39. 7 likes
    fant meg en bil, plukket ut motoren, sandblåste og lakkerte noen deler, plukker frem en glassplate, og vipps:
  40. 7 likes
    Fått på litt flere deksler i motorrommet, så nå sier jeg meg faktisk ferdig der! Nå blir det ikke flere endringer, tror jeg:)
  41. 7 likes
    Følte at det var på tide med ny bil. Så da måtte jeg investere i enda en 7-serie. Denne gangen i en litt nyere modell, med litt mer under panseret. Valget falt på en 740d xDrive. Imperialblau, med sort nappa skinninteriør. 2013 modell. Utstyrsliste: 1CC Automatic Start/stop Function 1CD Brake Energy Regeneration 4B7 Fine Wood Trimm Fineline High Gloss 4U2 Driving Experience Control Incl. Eco Pro 423 Floor Mats, Velour 548 Speedometer With Kilometer Reading 851 Language Version German 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 229 Dynamic Drive 230 Eu Specific Additional Equipment 248 Steering Wheel Heating 255 Sports Leather Steering Wheel 3AG Backup Camera 302 Alarm System 316 Automatic Tailgate Operation 322 Comfort Access System 323 Soft Close Automatic System For Doors 4NB Aut.air Conditioning 4-zone Control 4ND Instrument Panel With Leather Finish 4UR Ambient Light 403 Glas Roof, Electric 415 Sunblind For Rear Window 416 Sunblinds 428 Warning Triangle 430 Int/ext Mirror Aut Anti-dazzle 441 Smokers Package 453 Active Seat Ventilation, Front 456 Comfort Seats, Electric adjustable 488 Lumbar Support Driver/ Passenger 494 Seat Heating F Driver/ Passenger 496 Seat Heating For Rear Seats 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AG Lane Change Warning 5AT Driving Assistant Plus 5A1 Led-fog Lights 508 Park Distance Control (PDC) 536 Auxiliary Heating 552 Adaptive Led Headlight 6AA Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices 6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph 6NL Connect. Bluetooth A.usb Devices In 6NR Apps 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 612 Bmw Assist 614 Internet Preparation 615 Extended Bmw Online Information 616 Bmw Online 677 Hifi System Professional 698 Area-code 2 7RS Comfort Package 7R7 Innovation Package 7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth 8SC Country Spec. Release Of Teleservice 8TH Speed Limit Info 801 Germany Version 879 German / On-board Documentation 9AA External Skin Protection 931 Winter Wheels Instead Of Summer Noen få bilder: H&R senkefjærer (35 mm), er allerede bestilt
  42. 7 likes
    Corvette, perfekt vinterbil. RS6, disse føler jeg det kryr av for tiden... ...og en enda bedre vinterbil, Maserati Spyder BiTurbo.
  43. 7 likes
    Ble sittende å titte litt på eldre Lamborghini her om dagen. Som flere sikkert vet er Norge velsignet med Lamborghini-entusiasten Harald Skjøldt - denne mannen restaurerer bilene selv og kjøper aldri for å tjene kvikke penger - han eier alle bilene sine i årevis og har en genuin kjærlighet til biler og mekanikk. Han har blant annet Miuraen som Frank Sinatra spesialbestilte til seg selv som julegave i 1969 (alt i oransje med villsvinskinn), et par Countach og en Diablo. Det jeg virkelig liker med Harald Skjøldt er hvordan han deler entusiasmen med mange mennesker istedenfor å lagre bilene i hjel i en kjeller. Han tar med bilene til utstillinger i utlandet (blant annet til Miura sitt 50-års jubileum på fabrikken i Bologna), viser dem gladelig frem for media og lufter dem på offentlige veier. Den nevnte Miuraen kuppet han på en auksjon i USA i 2003 for 150 000$, eller inflasjonberegnet 1,35 millioner kroner. Dette var på en tid hvor folk investerte i aksjer fremfor sportsbiler, så her gjorde han et varp av de sjeldne. I dag selges bra eksemplarer for 15-20 millioner kroner. Men som han sier- bilen er uansett ikke til salgs, så verdien spiller liten rolle for han. Det er også verdt å nevne at han har eid mye gromt opp gjennom årene. Legger ved bil-CVen hans som jeg fant på dn.no: 1972 Studebaker Hawk GT (1962) 1977 DeTomaso Pantera GTS (1977) 1979 Jaguar XJ-S (1979) 1983 Porsche 911 (1982) 1984 BMW 635 CSI (1984) 1984 Lamborgini Countach 5000S (1983) 1987 Ferrari Testarossa (1986) 2004 Lamborghini 350 GT (1964) 2013 Lamborghini Miura S (1969) 2015 Studebaker Avanti (1964) Kul kar
  44. 7 likes
  45. 7 likes
    Jeg måtte ut å leke meg litt i kveld, blir aldri for gammel til det. Det er faktisk eneste gangen jeg synes girhendlene på rattet er brukbare. Gøy er det iallfall, om noen dager er det sikkert pluss grader og slaps alt sammen så det gjelder å benytte seg. Samt gi seg mens leken er god, alle hjula på veien og bilen like hel
  46. 7 likes
    Da er jeg tilbake i BMW-klubben også når det gjelder bil! Kjøpte en meget FLOTT 1999 520iA, fant én liten rustboble på ene bakdøra, ellers var det ingenting å finne noe som helst sted. Skinn, el-vinduer, nedfellbare bakseter, takluke og masse annet stas Hadde tusla rett over 220kkm og prisen? 20k Et bra kjøp! Henter børsa i morra Fikk mye for pengene her!
  47. 7 likes
    Prøver da å opprette en tråd om banebilprosjektet, for min egen del og andre. Etter å ha sett på andre sine tråder her, så ser jeg hvor utrolig det hjelper meg med mitt eget prosjekt, og hvor utrolig artig det er å se tilbake på utallige med timer gjennom bilder og tekst på forumet her. Vil derfor gjøre ett forsøk på å holde oppdatert her for å ha noe å se tilbake til senere, og for å hjelpe andre. Bilen er da en e21 importert fra Polen. Planene er da å få til ett bra karosseri. Det er mye sveisearbeid her før jeg er klar for neste step. Heldigvis har jeg motoren til bilen og kose meg med i mellomtiden når man er lei av all den rustsveisinga. Motoren blir foreløpig en helt standard s50b30. Når det kommer til understell satser jeg på e34 M5 bakstilling og e36/46 forstilling. Buret i bilen kommer til å bli bygget i løpet av sommeren, mest sannsynlig. Får starte med noen bilder av hvordan bilen så ut når jeg hentet den, så får jeg fortsette etter hvert med hva som har blitt gjort😊
  48. 7 likes
    Det finnes en skikkelig kul 3008 og den heter 3008 DKR (evt 2008 DKR for 2016). Jeg synes det er kult at Peugeot Sport er på banen igjen etter å ha droppet LM/WEC, og jeg synes ikke minst det er kult at de går inn med en 3,0 diesel motor, og på den måten kan sammenlignes med x-raid (BMW/mini). Det eneste som står i vegen for en ren sammenligning her er at Peugeot Sport valgte 2wd som gir tilgang til større hjul og langt mer fjæringsveg (jmfr reglement for klassen). På papiret skulle PS sin motor matche BMW motoren og litt til. Dette sammen med en 2wd bil skulle by på en sprekere bil enn det BMW / X-raid kunne stille med. Realiteten var dog overaskende nok motsatt, og bilene med BMW motor (X3 og Mini All4) gikk bedre som igjen betyr at det trolig er betydelig mer krefter i BMW motoren enn det de vil innrømme. Dette er interessant i et bredere perspektiv som jeg skal komme tilbake til. Jeg storkoste meg når jeg så HDI FAP bilene i LM med betydelig mer effekt enn kjempen Audi med alle sine midler (om jeg husker riktig så skilte det over 200hk i kval). Dette viser at Peugeot sport virkelig kan når de vil. Se bare på Citroen sine rally og touring biler. Så hvorfor finnes det "ingen" biler fra disse merkene som er noe å skrive hjem om ift kjøreegenskaper? Noe som kan komme på banen og utfordre Focus RS? Noe som til en rimeligere penge i alle fall i form av kjøreegenskaper og ytelser kan konkurere med m2? Motorsportavdelingene til våre kjære franskmenn later nemlig til å være _HELT_ frakoblet resten av bilmerket, dette i sterk kontrast til hva BMW får til ved å ha et viktig fokus på det de lærer i motorsport også i sine gatebiler for å underbygge imaget de har opparbeidet. Kun på denne måten har du et bilmerke som utklasser Audi TDI på effekt når de får bygge en ren race motor, mens når de i Dakar må bygge på / ta utgangspunkt i en standardmotor ligger de etter. Denne vollgraven mellom motorsportavdelingene og bilmerket for øvrig er i beste fall snodig, men mer sannsynlig et resultat av dårlig ledelse. Vi snakker om bilmerker som er svært aktive og suksessrike i motorsport, og det later til at ikke et eneste notis eller rapport ble lest av gutta som skal sy sammen neste gatebil. Man kan tenke seg at ledelsen ønsker å fokusere på produsere billige biler med spennende design som eneste joker kort mot alle andre i denne klassen. Med dette har de effektivt tatt livet av de positive effektene de kunne hatt av den relativt tunge satsingen i motorsport som de tross alt har. Altså, har noen sett hvor kul siste Citroen WRC bil er?? Det er helt fenomenalt at de ikke greier å dra nytte av dette og lage en spennende hot hatch. (nei, dagens alternativer er ikke fullgode om de ønsker å "ta sin plass"). Hvorfor integrere motorsport aner i et bilmerke som driver med melk og brød biler? Vel, først så bruker de allerede pengene. Motorsport på LM/WEC nivå er _dyrt_, også for et stort konsern som disse. Deretter handler det om å se fremover. Hvorfor skal man velge bil a foran bil b? Citroen foran Hyundai? Om det eneste svaret da er fransk design så har de lite å gå på. Merket mangler i stor grad substans utover å overleve på nedarvet "fransk design". Jeg tror at det å vise at man "står for noe" blir viktigere om man skal overleve nye konkurrenter fra østen. Gå til kamp "ett nivå opp" for å vise at du hører hjemme "ett nivå opp" (som Audi gjorde ved lansering av "A" seriene). Eller lev som en ren leverandør av forbruksvarer som tilfeldigvis lager biler, og ser hvordan det går uten fremtidsvisjoner. edit: Fredrik svarte også her rett før jeg posta. Ser han peker på noe av det samme.
  49. 7 likes
  50. 7 likes
    Skjer ikke så mye her før om en liten måned.. pakke fra koed på vei, pakke fra bilpleiekongen, M3 skjørt og diverse dill fra ebay ligger hjemme å venter på meg. Så er rimelig gira på å komme hjem vil jeg påstå uten om det så har jeg bare litt smådill å komme med for å holde litt liv i tråden godstoff blitt handla inn Fått bort M3 emblemet brukte biltema sin label off, funket faktisk veldig bra! Oljeskift på 203 000 Ellers har jeg holdt på med RS2ene Drill + autosol + poleringsrondell Liten runde med autosol gjor underverk, fikk ikke helt fram glansen på bilde Bilde av where the magic happens Skikkelig vask både over og under før jeg reiste på jobb Skulle tru garasjen den står i nå var bygd på mål til en E36 Kom ned i kontrollrommet en dag å møtte dette 😂 Dette var alt for denne gang