Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 05/23/17 in all areas

  1. 18 likes
    Da er jeg mer eller mindre i mål med prosjektet, og har allerede hatt mange fine turer med bilen. Siste prikken over i-en ble satt i dag da jeg fikk satt på felgene, ferdig lakkerte, og senket bilen ned til den høyden jeg hadde sett for meg. Med 245/45-16 bak og 225/50-16 foran er det ikke plass til et sigarettpapir noe sted. Det subber ikke annet enn ved full sving. Jeg vurderer dog å sette fremdekkene bak, og montere 205/55-16 foran for litt mindre voldsomt preg. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår det bare å kjøre MYE!
  2. 18 likes
    Var i Grindafjord. Etter at jeg leste kommentarene om nyrene her tenkte jeg jeg skulle gjøre et forsøk på å bytte på lørdag, men jeg gav rett og slett opp, da jeg ikke fikk løs de nederste klipsene. Full(?) av pågangsmot prøvde meg jeg igjen på tirsdag, og dette er uten tvil den verste bilen jeg har forsøkt å bytte nyrer på. Det er totalt klin umulig å få løs de nederste klipsene uten å praktisk talt knekke hele armen. For å toppe det hele mistet jeg selvfølgelig et skrujern nedi mens jeg holdt på, så da måtte nesten nyrene ut. Etter mye om og men (og sår både her og der) fikk jeg nå endelig den ene nyren ut på et vis, for og så oppdage at skrujernet lå i et rom ved siden av, og det var bare å plukke det rett opp. Uansett, med en nyre ute gikk det i det minste greit å ta ut den andre, så da ble bilen plutselig slik: Sorte nyrer tenkte jeg på ganske tidlig, men jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg skulle gå for originale M performance-nyrer, eller "double slat"/M5-nyrer som er ganske så inn i tiden (og som jeg har på e61-en). Tilfeldighetene skulle ha det til at det lå et sett med originale ubrukte Performance-nyrer på finn.no, så da gjorde jeg det enkelt å kjøpte disse. I tillegg er originalt originalt. Planen var egentlig å vente litt til før jeg monterte de, da jeg likte litt titan-nyrene (og det de står for), men etter å ha fått på de sorte er jeg ikke i tvil. Dette ble mye bedre etter min mening. En annen faktor er at de er helt forferdelige å ta av igjen, så det er ikke sjans i havet for at det blir noe bytting av nyrer @Thundercoil. Ellers kan jeg jo meddele at M Performance power kit virkelig er å anbefale, spesielt om man har "norgesmotor" som jeg har/hadde. Jeg syntes ikke bilen var spesielt treg fra før, men dette er en annen verden. @Blåhvitblogger nevner i sin omtale av G31 530d at Rolls Royce tidligere oppga hk og 0-100 som "tilstrekkelig", og slik føler jeg det også. Bare et lite trykk på pedalen, så er man forbi hva enn man lå bak, uten å nøle. Når det er sagt er jeg klar over at jeg ikke har en million hestekrefter, men jeg tror jeg skal klare meg veldig fint med det jeg har. Alt av papirer og dill-dall som trengs for godkjenning er også på plass (tror jeg), så må få bestilt meg time. Det eneste jeg stusset litt over var at jeg ikke fant effekten i TÜV-papirene, men jeg har kanskje ikke sett godt nok etter.
  3. 16 likes
  4. 16 likes
    Da er bilen "solgt". Altså byttet i Enes sin E46 330D Hel og grei bil, masse utstyr, og veldig god å kjøre. Men litt småplukk her og der som jeg tenker å få ordnet. Kommer til å bruke den litt også selge den igjen. Deilig å ha en bil med litt ordentlig drag igjen. Bruker ikke så mye med pen kjøring heller, hadde faktisk 0,55L/mil fra Drammen til Ås.
  5. 15 likes
    Utstyrslisten ble en smule oppgradert idag, har nå fått bekreftet Competition Package av BMW individual. ble veldig giret etter å kjøre på bane. Liker ikke hjulene, men resten er krem. Competition package kort beskrevet: Power output: 450 HP 0-60 DCT: 3.8 seconds (sedan/coupe), 4.1 seconds (convertible) Tuned Adaptive M Suspension New Springs New Dampers New Anti-Roll Bars Reconfigured driving modes (Comfort, Sport and Sport+) Reconfigured Active M Differential and DSC Dynamic Stability Control Forged, machine-polished, weight-and rigidity-optimized, multi-spoke 20-inch M alloy wheels (front 9J ×20; rear10 J ×20) Mixed tires sizes (front: 265/30 R20, rear: 285/30 R20) Special lightweight M sports seats Seatbelts with woven-in BMW M stripes cap M sports exhaust system with black chrome tailpipes BMW Individual high-gloss Shadow Line exterior trim High-gloss Black finish on the BMW kidney grille, the side gills and the model badge on the tail Ny utstyrsliste: Et lite bilde av en identisk M3
  6. 15 likes
    Da har jeg endelig fått somlet meg til å prøvekjøre den nye 5-serien, og det med stil! Først fikk jeg kjøre G30 M550i xDrive (!), etterfulgt av G31 530d xDrive. Jeg kjørte begge bilene på landevei med variert tilstand, tetthet av svinger og fartsgrenser. Begge bilene ble kjørt i Sport-modus, etter en liten periode med rolig oppvarming i Comfort-modus i starten. M550i var en svært spesiell opplevelse: lyden, akselerasjonen og komforten (!) var milevis unna det jeg er vant med. At denne er en bil som går bra og låter friskt, er jo ingen overraskelse, men at den også sluker ujevnheter i underlaget på en mesterlig måte, var jeg faktisk mer overrasket over. Jeg kjenner etterhvert min F11 ganske godt, og der merker jeg fort at ujevnheter og dårlig vei skaper små rykninger i bilen. Det er slett ikke ubehagelig eller direkte plagsomt, men såpass at det legges godt merke til. M550i-en slukte ujevnhetene på en helt overlegen måte, uten at det forplantet seg noe særlig opp i karosseriet. Dette er mange klasser opp fra min F11. Og ganske uventet av en bil som er tunet for sportslig kjøring! Komforten går på ingen måte ut over kjørefølelsen under aktiv kjøring. M550i er et presisjonsinstrument og den sitter som klistret på veien. Med min ikke-eksisterende bane-erfaring var jeg antakelig laangt unna å presse den mot noe i nærheten av bilens grense (og ikke er det smart å drive med villmannskjøring på offentlig vei heller), men jeg forsøkte et par ganger å presse bilen opp mot min egen grense, og det kjentes hele tiden som det var rikelig med marginer. Styrepresisjonen er helt fenomenal, og den runder alle typer svinger med en smidighet og lekenhet som fremkaller smilet. Og lyden av V8-motoren er helt fantastisk! Den skulle vært å få på blå resept mot nedstemthet; det er klin umulig å holde smilet tilbake når man trykker pedalen i gulvet. Og for et skyv! På norsk landevei med 80-grense er det nesten komisk å kjøre et slikt råskinn; man rekker ikke mange sekundene med V8-brøl før man fartsmessig er oppe i miste-lappen-territorium... Gjorde et par (trygge!) forbikjøringer, og det var ikke akkurat noe stort problem med denne bilen. Poff, så er man forbi! Med V8-bonus-brøl attåt! Å sette seg i en 530d rett etter å ha rattet M550i blir litt merkelig. Diesel rekke-sekseren er en super motor med et utrolig skyv, men det er bare det at kontrastene til V8-motoren i M550i blir så store. I denne (urettferdige!) sammenligningen fremstår 530d som en litt sedat kjøremaskin. Kjørefølelsen i 530d er mer sammenlignbar med den jeg får i min F11; jeg kjenner faktisk igjen mange av de bevegelsene bilen gjør fra min egen bil. Når man legger seg inn i svingene, kjenner man tydeligere at dette er en stor familiebil, enn man gjør i M550i. Det er merkbare tendenser til krenging i karosseriet, selv om også 530d tar svingene godt. Kan det være at det er en forskjell mellom sedan og stasjonsvogn her? Kan luftfjærene bak på stasjonsvogna (gjelder vel både den gamle og den nye generasjonen 5-serie) ha noe å si, kontra tradisjonelle fjærer bak på sedan? Jeg fikk ikke så mye tid til å vurdere interiøret. Jeg synes generelt at BMW har løst interiør-designet på G3x på en eksemplarisk måte. De nye blinklys-hendlene synes jeg fungerte bra i praksis, og er ikke noe som ville plaget meg i det daglige. Betjeningen av klima-anlegget med touch-knapper fungerte også bra i praksis, og det nye Surround View-systemet er veldig imponerende. Jeg la merke til at et par betjenings-funksjoner som jeg har blitt vant til i min F11, ikke var videreført på G3x. Dette gjelder bl.a. hurtigknappen for NAV/MAP på iDrive-kontrollen, som på F11 veksler mellom kartvisning og menyen for valg av destinasjoner/POI for hver gang man trykker på den. På G3x får man opp destinasjons-menyen, men man kan ikke komme tilbake til kartet ved å trykke én gang til. Andre veien var det en smart forbedring på G3x kontra F1x at når man justerer det elektriske setet, så dukker en meny for lagring av sete-innstillinger automatisk opp på iDrive-skjermen. Smart! Skal jeg oppsummere, synes jeg at spranget fra F11 520d til G31 530d ikke er såpass stort at jeg bare mååå bestille ny bil. Jeg synes ikke forskjellen i kjøreopplevelsen er så stor at det rettferdiggjør kostnaden for meg. Ja, sekser-motoren i 530d er råsterk og har et lydbilde som er mange hakk mer inspirerende enn fireren i 520d. Men det er ikke så ofte man faktisk har bruk for de ekstra kreftene i hverdagskjøringen. M550i er derimot et avhengighetsskapende bekjentskap...! Dette er en helt annen bil enn den jeg kjører til daglig, med såpass mange forbedringer at jeg faktisk kunne være fristet til å bytte! Men prisen på M550i gjør at den faller utenfor mitt bilbudsjett, og det med god margin. Utstyr: Begge bilene har komfort-seter og skinn-interiør. Ingen av dem har EDC eller Adaptive Drive (hvis ikke M550i har dette som en del av S2VW M Sport Suspension Professional?). 530d har S2VH Integral Active Steering. Komplette utstyrslister kan finnes med VIN-dekoder (bilenes VIN finnes via reg.nr.-oppslag på www.vegvesen.no).
  7. 14 likes
    Hjemme igjen etter en uke på hjul med bilen nå. Reiste mot Bud utfor Molde for å delta på det årlige BMW treffet som GS Bildeler avholder. Torsdag 1/6: Vi var 3stk fra Stavanger som reiste sammen. Oppmøte var på Mosterøy like utfor Stavanger kl 09:00 for å rekke 09:30 ferja fra Mortavika til Arsvågen. Første i kolonna: @sydenfareren Nr. 2 (tidligere kollega av oss begge) Bakerst: Første stopp ble på Shell i Aksdal. Alle hadde glemt å fylle drivstoff Etter en rask oppfylling av drivstoff og drikke så bar det videre til Hardangervidda og Geilo. Ankommer Scandic Valdres i Fagernes i 19 tiden for overnatting til fredagen. Fredag 2/6: Avreise fra hotellet kl 09 og setter nesa mot Valdresflya for å komme oss til Dombås. Ankommer Dombås rundt 12:30. Blir et kort stopp for å kjøpe litt mat og strekke på beina. Var storkontroll dagen før ved trollveggen hvor alt og alle ble stoppet for teknisk kontroll. Vegvesenet, politiet og tollvesenet hadde storaksjon, men vi merket aldri noe til det. Fremme ved Åfarnes og venter på ferja. Kommer frem til Bud i 18 tiden etter å ha spist middag i Molde. Høytrykkspyler ble tatt frem og alle bilene ble vasket. Etterpå bar det ned til brygga for å ta noen bilder av bilene mens de var på sitt reneste. Tok kontakt med Eirik Aadde for å få tatt noen bilder, mens han var i området. Lørdag 3/6: Mye bra biler på treffet og som vanlig et sinnsykt høyt nivå for å skille seg ut blant alle bilene. @sydenfareren gikk av med 3. Plass i Peoples Choice, noe som var vell fortjent!. Søndag 4/6: Avreise fra Bud rundt kl 10 for å komme meg ned til Quickfix for å levere bilen. Skal monteres TRF Stage 2+. Godt selskap hele veien fra Bud til Skreia. Levert hos Quickfix: Mandag 5/6: Bilen ble hentet igjen kl 14. Da var Steg 2+ montert utenom IC som skulle bli montert torsdag. Disse gutta her kan sakene sine, og er ikke uten grunn til at jeg er der med bil nr. 2 Bilen måtte adaptere seg det nye programmet så tok turen fra Skreia ned til Valsemesteren ved Sarpsborg for å få brettet inn bakskjermene slik jeg får plass til bredere hjul. Utrolig flink fyr som har god kompetanse med det han driver med. Kan anbefales! Tirsdag 6/6: Tirsdagen ble en rolig dag etter alt var gått slag i slag siden torsdag. Reiste ned tirsdags kveld til @Nautiluz for å levere bil til stereo oppgradering. Onsdag 7/6: Stereo oppgradering var fullt igang med bytting av høytalere. Reiste opp til Skreia igjen onsdags kveld for å være klar til montering av IC på torsdags morgen. Torsdag 8/6: IC ble montert på 1 1/2t av Quickfix så bar det hjem i rakettfart. Begynte å kjenne på det å leve i en koffert etterhvert nå. Oppsummert så var denne turen utrolig kjekk og BMW treffet i Bud er blitt mer eller mindre en tradisjon som jeg kommer til å holde på i årene fremover. Treffer utrolig mye kjekke folk som deler samme interesse for bil. Imorgen er det treff på E28 løå i regi av BMW CCN avd. Rogaland. Kommer nok en liten oppdatering etter dette.
  8. 14 likes
    Da var bilen solgt og hentet av ny eier. Litt vemodig, men har noe fint å se frem til. Tipper det kommer en tråd etterhvert da han er aktiv innpå her.
  9. 14 likes
    Hentet tilbake gamle MX5'en min i går Stått i garasje siden jeg solgte den omtrent, men fått ny motor og slikt. Den skal få litt stell først, også blir det en finfin sommer! Også 330D som brukis da, kjekt å ha det også.
  10. 14 likes
    Kom nylig hjem fra tre uker på jobb, så ikke så mye som har skjedd her. Hadde bilen hos Bavaria i dag, for bremsevæskebytte og ekstrem-emblemtrimming. Når jeg omsider fikk bilen tilbake (tok ikke mindre enn åtte timer...) åpnet jeg panseret og la merke til dette skiltet som var greit nok (noe skjevt montert, og skitten bil). Turen hjemover gikk dessverre stort sett i kø, så fikk ikke testet effekten av klistremerket noe særlig, men når jeg kom hjem la jeg merke til noe jeg absolutt ikke hadde forventet: Selvfølgelig på begge sider av bilen for å fullføre det skikkelig. Det passer jo ikke inn i det hele tatt mot bilens farge, og de kunne jo i det minste spurt meg før de monterte disse. Jeg kan jo sitere meg selv fra @ogee1s tråd når han ønsket å montere et anonymt lite merke bak: ...nå har jeg selv to M-merker på hver side av bilen. Når det gjelder effekten av merkene gikk det for det meste i kø som nevnt, men det er liten tvil om at bilen er et lite hakk hvassere nå. Ser frem til å teste det mer! I teorien har jeg nå gått fra 211hk og 560Nm til 277hk og 585Nm. Enkelte mener kittet gir mer i praksis. Hadde fått en god del mer om jeg hadde valgt en "vanlig" tuner, men ønsker å beholde garantier, ikke være redd for BMWs datamaskin, samt få det godkjent i vognkortet.
  11. 13 likes
  12. 13 likes
  13. 13 likes
    Wohoo! I dag er det bursdag! I dag har jeg vært eier av Den Lille Røde i hele 7 år Og 1 år siden jeg hentet F30en hos Bavaria
  14. 13 likes
  15. 13 likes
    Jeg snur meg alltid etter denne snertne stjerten Ett til
  16. 12 likes
    Da er gleden i hverdagen (og helgen forsåvidt) tilbake!! ikke det at det ikke finnes andre gleder i livet, men dæven så glad jeg er for å ha fått igjen bilen etter 2 mnd. på rep etter innbrudd. Følelsen av helt nytt ratt... den er er så digg! Skal sies at det er som jeg trodde... knirk og skrangling i dørpaneler foran, og litt annen knirk steder jeg ikke klarer å lokalisere.... sånn blir det når alle ledninger må trekkes på nytt! Men dette fikses så fort som mulig. Jeg hater knirk. nestemann (en god stund til) som eventuelt kjøper denne bilen vil få den best skrudde F30'en i alle fall jeg kjenner til!
  17. 12 likes
  18. 12 likes
    Har faktisk kjøpt denne! Henter den på Lørdag
  19. 12 likes
    Lite updates så langt denne uka da jeg jobber dagen lang, men fikk rs2-hjula i posten idag, og de måtte selvsagt prøves på 🤷🏼‍♂️ Skitten bil, men jeg skal få justert den ned et par cm, vaska den å tatt noen ordentlige bilder i helga
  20. 12 likes
    Der var jeg m3-eier gitt! De fleste kjenner vel til bilen fra før, og har fulgt med tråden. Frode har gjort en fantastisk jobb med bilen, og jeg skal iallefall ta godt vare på den tenkte og fortsette og bruke denne tråden, da jeg syns det er greit og ha en felles tråd for begge bilene. Skal ta noen bilder selv, og komme med mer info litt senere idag. Måtte bare skrive noe her nå.. hehe. Iallefall veldig fornøyd så langt!
  21. 12 likes
    Det var stor stas å gjøre et bilmøte med denne strøkne 850i'en, og eier Stig Kongsvik. Lyktegrafikken (og selvsagt vipp, ja) sladrer om årgangen, men ellers synes jeg E31 nærmer seg vetreranbilalder med en frisk eleganse og verdighet! Deler en del bilder her, bilmøtet kan du lese på www.blåhvitblogg.no
  22. 12 likes
  23. 11 likes
  24. 11 likes
  25. 11 likes
  26. 11 likes
    Jeg har aldri vært helt fan av disse unødvendige liksomblinklysdekslene i krom, men har heller ikke helt visst hva jeg skulle gjøre med de. I dag kom jeg plutselig på at jeg hadde litt folie liggende som jeg kjøpte inn for å foliere diffuseren til 1-serien en gang, så da fikk jeg mitt første forsøk på foliering. Folien er litt blassere enn det som er på bilen, samt at det ikke ble helt perfekt rundt "spissen", men utover det ble det jo greit nok. Planen er at resten av merkene også skal bort, i hvertfall M-en. Ellers så trillet plutselig disse inn i garasjen i kveld...
  27. 11 likes
    Regner kattunger og litt til her på vestlandet i går, så "sent" i går kveld dro jeg på meg arbeidsklærne og de grønne laksestøvlene med vernetå fra Felleskjøpet. Sprøytet motoren inn med felgrens og noe annet rensegreier jeg hadde i skapet, for å stå litt med høytrykkspyleren ute i regnet slik at jeg ble dobbelteksponert med vann i alle retninger Men det var verdt det. Motoren ble ikke gullren, men ren nok til at det faktisk er litt trivelig å skru fremfor å se ut som en skittgris etter de første 5 skruene er løsnet. Jeg må innrømme at så fort jeg begynner å ta i ting og tang, så tenker jeg hele veien at jeg skal pusse, stelle, gnikke og lakkere alt. Men slik er det ikke. Gjøre rent, gnikke LITT og tenke "function before fashion". Her skal det ikke brukes timevis på å lakkere opp alt til perfeksjonisme.Men at det er rent og fritt for rust/olje, det må til. Utrolig hvor mye kjekkere det blir med litt vanlig rengjøring. På siste bildet her ser dere turboen som "skinner" som en sol. Den skal være byttet på BMW-verksted i 2008 såvidt jeg forsto, men bilen har jo knapt vært brukt siden da. Så den er jo "som ny"... Det som er veldig greit, er at kamaksel og vippearmer ser nytt ut. Jeg må sjekke opp igjen i det. Jeg vet at toppen ble tatt en liten stund før jeg overtok bilen, men jeg må nok ta en liten sjekkerunde for det. Tok av det mest vesentlige. Full rengjøring her nå på pakningsflater, så blir det ny vannpumpe, termostat, registerkjede, skinner og nye tettninger/simringer i forkant og bakkant. Kom visst med et par bonusbilder her på slutten Jeg vurderer kraftig å bytte toppakning også, siden jeg har det liggende på lager. Men den pakningen som står på nå er ikke mange kilometerene gammel... Det er ikke lett dette, å tenke økonomi og budsjett osv... Jeg vil jo helst plukke alt, og sette inn nye friske deler/pakninger overalt. Men slik er det ikke i dette tilfellet, og det er jaggu ikke lett å å være konsekvent hele tiden på noe som strider litt imot hva en selv egentlig tenker og føler... Her må jeg nok bli mer kynisk på meg selv, og gjøre det som planen var - og holde meg til den planen. Får se om jeg får tid til noe i kveld, jeg har litt tett skjema i dag etter jobb - og i morgen er det noe firmafest-greier, så da ryker den planen om å få motoren oppi i løpet av denne helga. Lørdag er det jobb i hage, og søndag er det treff, så kanskje motor kommer på plass i løpet av neste uke? Vi får se, og håpe... Takk uansett, for at dere fortsatt henger med,
  28. 11 likes
    Hei hei alle sammen... Denne tråden er vel gått fra å være "denne kan kanskje bli litt morro å følge" til rett og slett være en "helt død?" tråd. Mye har skjedd rundt ørene på meg, men det må innrømmes at det ikke har vært i retning E23 egentlig. "En skal velge sine kamper" sa en vis mann en gang, og det er vel gjerne det jeg har gjort også. Jeg har fått unna masse "kompishjelping" osv, samt at jeg har valgt å prioritere å jobbe med uteområder osv på eiendommen i det siste. Vi skal jo, i år igjen, arrangere et oldschool treff 29. juli her hjemme hos oss. I fjor ble det snaue 30 biler som kom, og masse besøkende. Vi mistenker, og håper, at det blir flere i år. Og klart, det var jaggu bra mye med 30 biler i gården når en bor midt i et byggefelt. Men en kan jo ikke gi seg med første nikk. Så når naboen hadde et par steiner til overs, så lot jeg han legge de hos meg bak i hagen bakom garasjen. Ikke så mye, kun 4-5 lass med sprengstein. Men da var vi i allefall i gang, hjulet er begynt å rulle. Har et dårlig bilde som viser litt av hagen bak garasjen, samt de første steinene som kom. Det var et ubrukelig område, så på tide å gjøre noe fornuftig med det. Det ser ikke så stort ut, men det er snaue 200 kvm bakom garasjen der totalt. Men fant jo ut at når jeg først er i gang, så kan jeg jo ta litt til, så da ble det tatt litt opp mot øvre delen av hagen også: Men steike meg, det går mye masse når en skal fylle i... Tur etter tur i lånt utstyr.. Noen innlagte pauser blir obligatorisk når en jobber litt på søndager også, hehe... Greit å ha en nabo som varsler politi fremfor naboer når de irriterer seg på litt gravemaskinstøy på en søndag hehe.. Gikk bra det også... Mens jeg først var i gang, så la jeg inn ny drenering og kloakk bort til garasjen - slik at muligheter for toalett nå er større... Samtidig holder vi jo litt på med å klargjøre for garasje osv på oppsiden av huset også Sånn ca 500 tonn senere begynner det å ligne noe... Så i går kveld kjørte jeg bak diverse biler og tilhengere, bare for å få ryddet litt foran. Vi er nå klar for å legge berelag (vei grus), men det blir ikke før om en liten måneds tid. Så da er det bare å sette litt ting bakom der, for å få greiene i bruk... Ser ut som en slagmark nå, men skal bli bedre Ble iallefall bedre på fremsiden nå.. "Ivars car-spa", eller riktigere nok "Ivars Excavator-spa" Må jo rengjøre litt også Innimellom slaga må en jo gjøre noe som er bilrelatert også. Jeg prøvde for morro skyld en bakfelg fra naboens E28, det er rart hva felger gjør med en bil Så fikk jeg litt ledig tid, og ikke minst - ledig plass på løftebukken. Så da ble sølvpilen kjørt inn: Den er jo øremerket kun ett formål, å komplettere Direktøren. Så da ble det å ta ut motoren. Dette er en motor som har fått ny turbo samt litt nytt knask i topplokket. Men tradisjonen tro, den lekker jo olje i alle retninger osv. Så jeg må ta meg en liten økt på denne før den ryker inn i Direktøren. Så da kom det heldigvis, i går, noe av det kjekkeste jeg vett om: Pakker... Her var det litt for enhver smak. Jeg fikk tak i brukte lykter til preface fra GS.. De var desverre ikke så strøkne som jeg håpte på, men alt var bedre enn det jeg hadde fra før... Glemte å si det, men jeg har kjøpt inn ny forskjerm høyre side fra BMW. Måtte nesten det, siden venstre også var ny. Og når jeg leverte inn den for å få på seg grunning inn/utvendig, så endte det med at jeg leverte inn begge forskjermene, frontpanel, støtfangerpanel og frontspoiler for å få samme blåfarge som resten av bilen. Og sprayboks med bilens farge ble også kjøpt inn, for å ta litt korrigering i motorrom. Og når jeg demonterte støtfanger foran, så var det ingen tvil om at den støtfangeren fra GS også hadde sett sine bedre dager, så da ble det ny. Ikke så avskrekkende dyr heldigvis, med tanke på budsjettet jeg prøver å holde. Så var det de pakningene til motor da... toppdekselpakning er nå i hus: For å ikke glemme bunnpannepakning og alle pakninger som har direkte kontakt med olje. Tetninger for/bakkant veiv og kam er også kjøpt inn nå. Nytt registerkjede og nye skinner setter jeg også inn når jeg først har det av. I tillegg fikk jeg tak i venstre blinklys komplett (med gul blink... Har hvite blink også liggende, men vett ikke helt hva som blir montert. Blir nok orange på denne bilen) samt nye griller. Høyre blink er utgått fra BMW, men fikk tak i original blinker i Tyskland - så den ble sendt i går. I samme slengen kom det "745i" merke og nytt panser emblem.. Og litt sånn dill dall... Så nå er det bare å finne noen ledige timer til å jobbe med bilen. Nå skal vi lage ny plen på lørdag, og jeg må lage et par murer til det.. Så vi får se hva dagene før E30Meet bringer Ha en fin dag videre Beklager denne lamme oppdateringen, men følte jeg måtte skrive noen ord
  29. 11 likes
  30. 11 likes
    Front på bilen før jeg byttet til M fanger. Front etter å ha byttet til m fanger. Mangler tåkelys og spylerdyser. Det kommer med tiden Førbilder av interiør. Ble kjøpt med stoff interiør. Byttet til sportskinn interiør. Sykt hva jeg fikk plass til i denne lekebilen! Komplett interiør og masse annet sjæsj til 1 serie! Demonterte seter foran og bak + midtkonsoll og støvsugde ordentlig før montering av nytt interiør. Inn med nye midtkonsollen også seter etterpå. ( Testet først at varme og luft i rygg og sidene funket. ) alt virket! Endelig ferdig etter flere timer med demontering og montering. Var faktisk gøy og alt gikk smertefritt. Var plaget med litt rein i første timeme men ellers ikke noe stress. Valgte å ikke sette i dørtrekkene fra det nye interiøret siden det kom til å bli mange farger. Så jeg valgte å ha dørtrekkene i sort. Syntes det ble litt induvidual preg. Midtkonsollen er jeg usikker på. Men syntes det passet i bilen. Merker ikke at fargen plager meg noe særlig i bilen.
  31. 11 likes
  32. 11 likes
    Lenge siden dat var liv i denne tråden Fyrer opp igjen , 850 miljøet i Norge er fortsatt oppegåendes og har mye aktivitet på facebook https://www.facebook.com/groups/288868586176/ Jeg har fortsatt min Svarte CSI , og har i tillegg jobbet med denne røde CSi'en i flere år , nå er den godkjent og avgifter betalt så bare å hente skilt , kansje allerede i morgen
  33. 11 likes
    Kjørte forbi så da måtte jeg stoppe og ta et bilde... Har vært en liten utvikling, kan man si
  34. 11 likes
  35. 11 likes
    Merkene var faktisk bene ja, men de fikk seg nok dessverre et ganske kort liv: ...så nå er alt tilbake til normalen. Forøvrig dratt litt på denne i dag, kan meddele at det gikk litt lettere enn med e61-en!
  36. 10 likes
    Blei en liten photoshoot ikveld, etter jeg fikk på hjula. Fy faen så fornøyd jeg ble. Kledde bilen perfekt!! 😃 Hva syns dere?
  37. 10 likes
  38. 10 likes
    Kule spottings, Fredrik. Man skal være BRA sær for å ratte rundt i en strøken Dodge Aries. Og ikke minst er det ekstra kult med klassikere som blir brukt flittig og opparbeider seg km slik som GTen. Kul konstruksjon og design fra en tid hvor Audi kjempet for å komme seg opp blant fiffen, og gjennom 20 års hardt arbeid klarte de det. Det kjipe er jo at Audi ikke lenger har den egenarten og stilismen som de engang hadde, da de i mine øyne spesielt de siste 10-12 årene er blitt i overkant oppjazzede VW-kloninger. Til en viss grad har de alltid vært det, helt tilbake til tidlig 70-tall, men før hadde de mange modeller som skilte seg kraftig ut som egne modeller på egne ben med blant andre 80-, 90- og 100-modellene, tidlige A4/A6/A8 og TT. Og ikke minst den du knipset. Den var langt ifra perfekt, men den hadde stil og tåler tidens tann relativt bra. Selv har det vært tørketid på spottefronten for min del den siste uka. Særdeles lite sprekt langs veien utenom en litt småkul norsksolgt 1974 Citroen DS Break. Det er sikkert ikke bare meg som får assosiasjoner til "Ghostbusters"-filmene når jeg ser denne da den har visse likheter med en eldre Cadillac DeVille ambulanse....
  39. 10 likes
    Fikk luftet Z4en litt på søndag på treff. Vi i BMW CCN Rogaland arrangerer årlig et uformelt treff i den såkalte "E28-løa" på Sola. Dessverre kun 3 stk. E28er ankom, men masse annet flott var det å se på. @Tollefsen hadde fått glansen opp til meget presentabelt nivå på sin flotte E92 Litt ///M og litt Hellrot Nydelig 02 @sydenfareren klarer ikke stikke seg bort i denne ikke helt kjedelige M4en Nydelig skue som hadde fått seg den lakkbehandlingen den fortjente. Tidligere eier av den velkjente Frozen Grey E92 320d M3-look har byttet lag til annet tysk edelt merke 328 Sbarro replica. Peoples choice plokalsankerne: Etterpå fikk jeg tatt meg en liten kjøretur for å bruke opp litt av fjorårets bensin og få fylt på litt ferskvare Tok litt bilder selv om jeg ikke helt likte ettermiddagens lysforhold.
  40. 10 likes
    M Performance diffuser på plass! Listene under kanaldekslene får jeg på i morgen. M4 merke i sort kommer snart, og nye M Performance endestusser i karbon er også bestilt. De originale endestussene er på Ø72, og de jeg har bestilt er på Ø92, så det blir en stor forskjell 😀
  41. 10 likes
    Dag 4! Klar for voksing! To bilder av bilen gjør vel ingenting? For å få lakken helt ren, og erfaring tilsier at CF før voks gir lengst holdbarhet. Ble litt vannflekker osv fra i går Gnikke gnikke Gnikke mere BLANKT! Voks valget havnet på Swissvax Concorso. Den dufter fantastisk! Voksing pågår? Brukt litt voks de siste årene, men legger alltid tynt med Swissvax, og da holder en boks lenge. Buffing Gummilister skal også få Protecton på plastdeler Til slutt G5 på alle ruter FERDIG!
  42. 10 likes
  43. 10 likes
  44. 10 likes
    en liten shine i carporten må til før GS treffet😄
  45. 10 likes
  46. 10 likes
    Fått montert diffuseren. Måtte bytte stussene på eksosen, i noen jeg hadde fra før, da carbon stussene ble i grenseland store i høyden.
  47. 10 likes
  48. 10 likes
  49. 10 likes
    Egentlig ikke. Jeg viste til bildene i Finn-annonsen (hvor samtlige viser at bilen ligger klistret i bakken), og skrev under denne henvisningen at dette var definisjonen på hvordan man kunne ødelegge en F10 fullstendig. Ergo, bilen ser helt løk ut på bildene i Finn-annonsen. Mer skal tydeligvis ikke til før man får velartikulerte og -begrunnede fjortispåstander som "haters gonna hate" slengt etter seg
  50. 10 likes