Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 08/19/18 i alle områder

  1. 25 poeng
    Da var vi hjemme! Takk for alt, Nürburgring Noe som har irritert meg (til tårer) etter at jeg hilset på CSL-en, er den flotte pakningen/listen den hadde på øvre bakkant av fangeren (Bølgene dere ser i "lakken" er beskyttelses-folie han har på hele fronten ) Her ser dere god forskjell! Helt krise! Fjomper den av! Jeg hadde faktisk en perfekt tetningslist liggende! (Den skulle brukes i koppholderen, men var ikke myk nok.) Ca. der, ja? Nyydelig bøy! Der var fangeren listet! Listen går hele veien Kaboom! Nå har jeg også sexy CSL-gap! Men dæven, hva er det som henger oppe til venstre her? Kjøpt på Nürburgring Jeg trengte ikke stjele strøm fra koblingsboksene på kabelgaten heller. Skiltet går nemlig på M POWEEEEEER! Uten lys på Naboen kan bare polere Mercedesen sin til armene faller av, det hjelper ikke mot M Power
  2. 23 poeng
    Da dere er jeg endelig ferdig med denne møkkasaken hvertfall hva angår bilen. Kompenasjon prøver jeg fortsatt å få til. Frende har lagt seg flate, bilen hentes i morgen, merker jeg savner å kjøre skikkelig bil igjen. Da rekker jeg hvertfall ett siste treff i år på Våler. "Saken er vurdert og alt skal nå være i orden. Vi beklager at du måtte vente noen dager på en avklaring, men her var det lagt inn feile opplysninger ved tegningen og vi måtte avklare omstendighetene rundt dette. Det er nå vurdert at du ikke kan lastes for dette"
  3. 19 poeng
    Tidlig søndag, 26. August Aldri feil med Porsche-blikk til frokost Bilen er råklar på den duggfriske morgenen, kl. 08:00 Alt er stengt, men det har aldri vært så deilig å bare cruise rundtom i Nürburg, helt alene, mens @sjogal skamsover på hotellrommet Sjåføren av denne Porschen var visst enormt kjent. Det var en tysker som snakket med han mens jeg tok bilder.. Etter at Porschen kjørte videre, så kom tyskeren bort til meg og sa "Er du klaaar over hvem det vaaar?!" og la ut Clean FM-nettet nytes! Langstrekka på "ringen" cruisest! Bilen nytes knallhardt! Den har oppført seg helt nydelig hele turen og på banen Knipser litt obligatoriske M4 GTS Tror dette faktisk må bli neste skiltinvestering! Stoppe her også da Jeg plukker opp Steven, sjekker ut av hotellet og vi cruiser videre Her er Depoet på GP-banen. Her stopper vi ved inngangen til GP-banen for å sjekke skilt-butikken Ferrari F40 i 1:8-skala Der henger det Jeg fikk pris på det, men ville tenke litt på det. Så det ble ikke kjøp med en gang. Potensielt skilt til @awt? Vi fortsetter lufteturen! To svenske tvillinger! M Drei eins! M Drei zwei! M Drei drei! M Drei firs! Nürburg castle Der var vi på topp! Med krampe og melkesyre i alle muskler. Her ser vi mot innkjøringen til Nordschleife. Nürburg-sentrum og GP-banen! Gantry Først en nydelig selfie der jeg glømte å zoome ut, og glemte å tørke av sjokoladen fra sjokolade-croissanten fra ED-bensinstasjonen. (Som er farlig god!) Sånn ja Pretty nice Det indre av slottet! Var nesten verdt turen opp! Svensken vår Bort en tur til Ticket Office. De åpnet 11:00 på søndag Stemninga er på topp Vi tar oss et par runder @sjogal er ikke den mest saltsmakende buljongen i suppa, og glemte å ta rundetiden hver gang! Men det er jo greit nok. Litt tryggere cruising da Ligger å daffer på rundt 10 minutt enda, må lære meg banen skikkelig Her kjører vi bak den norske Amaroken som (spoiler) krasjer i autovernet ved Adenau. Han kjørte rundt på ca. 9 minutt, men denne runden skulle han absolutt under 9 minutt! Tror dette var 3. runde på rappen, og da sa trommelbremsene takk for oss. Sånn kan det dessverre gå. Forsikringen dekket ingenting på bilen, og autovernet kostet 20.000,-. Vi fiser videre opp fra Adenau! Karusellen! Jeg sikter meg inn på ca. 60 km/t oppi denne baljen. Racerbiler kan ha opptil 120 km/t! Moro er det hvertfall! Null subbing denne gangen En RUF! Sjelden vare Tilbake på VIP-parkeringen ved Cockpit for å sjekke hvordan det går med Amaroken. Skrapt opp hele siden, forstilling er ikke frisk og airbag bak har løst ut. Her ser dere sporene. Heldigvis var ikke madammen hans med, og det gikk bra med han Mye høydeforskjeller Ganske fet rushtrafikk To forskjellige biler med samme motor Finfin! Vi kjørte til skilt-sjappa. Jeg prutet som en tulling og fikk ganske bra pris! Smertegrensa ble brutt da jeg sa jeg demonterte de selv for den rette prisen Checkered flag skulle jeg kjøpe uansett, men fikk det med på kjøpet! Han viste oss rundt i samlingen sin. Mildt sagt imponerende! Pluss han har en butikk på Boulevarden også. Skiltene ble rullet inn i bobleplast. Vi pakket sammen og plutselig kjørte vi videre til Beliga og Formel 1 på Spa Kanon-nydelige veier hele veien Veilys langs motorveien i Beliga! Luksus! Spa, please! Vi ble guidet til en ultra-gigantisk parkeringsplass med et hav av biler Kamera-helikopter suser avgårde. Politie var på plass Formel 1-camp Sikkert en grei fest her hele helga Sjappe etter sjappe! Alle solgte det samme, og det var dyrt! Biljettos! Mye folk overaaalt, langs hele banen! Grei utsikt Var flere som hadde hørselsvern og øreplugger. Lden kan jo ikke sammenlignes med V12erene fra gamledager Men det er litt greit at man slipper å amputere ørene etter å ha vært på ett løp, da Belgiske vafler i belgia! Ikke rør vaflene til hun i bakgrunn! Flere hadde rigget seg til i skauen Vi vandret en del og fikk med oss mye forskjellige vinkler, men savnet et "hjem" Folk, folk, folk! Enda flere folk Bilene gikk styggfort! Og alle kjørte nøyaktig samme linje Det var tilnermet umulig å ta bilde Det går fort, ass! Disse svingene var snadder Vi fant oss en tribune med ledige plasser, kommentering og skjerm Selvfølgelig må man kjøpe ticket for å kjøpe mat og drikke Belgiske fries! Namnam Etter løpet var det duket for tidenes folkevandring! Kjekt at du også var på Formel 1 @awt! Prøvde å hilse på deg, men det var latterlig lite respons! Pen bil har du hvertfall Vi hadde hverken parkerings-biletter eller løps-biletter før vi kom, så her stod vi utrolig (u)lovlig parkert Etter to timer med rush-trafikk ut av Spa så var vi på Autobahn igjen Da må man ha bensin Fremme i Hamburg! Platz Drei Det var sent på kveld, så her er neste morgen allerede Utrolig grått og trist vær! Partysvensker før Flensburg Stoppet på Washngo i Aalborg Veldig bra vaskeanlegg! Men jeg savner mer POWEEEEER i spyleren. Fikk ikke tatt alle insektene! Middag på Bone's like i nærheten. Steven bestilte en bitteliten Biff til 239,-. Jeg bestilte latterlig mye mat til 149,- Den er fin den "Side Order-Special" eller hva det heter Klar for Hirtshals nå! Vi ble stoppet i tollen på vei inn i Danmark, og det første tolleren spør om er om vi har vært på Nürburgring Og der var vi i Hirtshals Inn på ferjeområdet! Smekkfull i harryvarer og brusbokser Bra stuk bak nå Absolutt ingen subbing over humper nå heller! Du er utrolig, Valsemesteren.no! Grei klaring foran, da Etter å ha sett på gamle musikkvideoer i noe som føltes som 4 timer, så kom endelig båten! Kjøyrer ombord! Toppers stemning som alltid! Live-musikk igjen! Popcorn må man ha Og der var vi hjemme! Takk for en latterlig kjekk tur, @sjogal!! Nå gleder vi oss til mai!
  4. 19 poeng
    Tok litt bilder igår. Denne vinkelen er magisk på M3! 😍
  5. 18 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

  6. 18 poeng
    Nå må dere huske at @awt ser slik ut for tiden, etter han "snublet" på en karusell under sigøyner-turnéen sin. Dette er et faktisk bilde av @awt på vei hjem fra ferien. Kan forstå litt av frustrasjonen
  7. 17 poeng
    TRF

    Dyno - TRF vs ?

    Jeg har i flere andre innlegg pratet mye om tuning og motorstyring, i et ærlig forsøk på å fjerne en del myter, og gjerne erstatte dem med fakta. Jeg påstår relativt hardnakket at det er store forskjeller på tuning, selv om de gjerne hevder å oppnå det samme. For er 300hk = 300hk? Hva betyr egentlig dette tallet for oss? Men enda viktigere, hva er gjort i motorstyring for å oppnå dette resultatet? Hvilke bieffekter har det? Og her er vi ved kjernen av problemet rundt ettermarkedstuning. Det er nesten umulig for deg som kunde å vite noe om produktet du betaler for, annet enn selgers gjerne fargerike og ambisiøse ord. Vi får ofte inn biler som allerede er trimmet, men som velger å gå over til våre produkter. Dette gjelder en betydelig andel av bilene som kommer inn, anslagsvis oppimot halvparten. Jeg tar et gebyr for å sette bilen tilbake til original, og har ingen interesse i det som er der fra før, det representerer bare et ekstra skritt som må tas hånd om før vi installerer vårt produkt. Dette sier jeg da jeg fra et teknisk ståsted vet hva som gjøres ved tuning, og hvilke teknikker som brukes. Jeg "vet" derfor med rimelig sikkerhet hvordan det er utført. Jeg har dog måttet komme til den erkjennelse av at det at jeg "vet", betyr ikke nødvendigvis at dette uten videre overføres til brukere / kunder som tross alt ikke ser hva som skjer i motorstyringa med egne øyne. Med denne erkjennelsen friskt i minne valgte jeg derfor å bruke noe mer tid på en kundebil, for bedre å illustrere dette for kunden og andre brukere, og ikke minst det flotte fellesskapet her på bimmers.no. Bilen, en e9x 325d 197hk, er et perfekt eksempel da det er en motor som ofte diskuteres og benevnes som "lik 330d" etc. Dette stemmer ikke, den har bla et helt annet innsprøytningsannlegg enn 30d, som betydelig begrenser hvor mye effekt man trygt kan ta ut. Den har også mindre innsugsventiler enn 30d. Forutsetninger: Bilen ble først kjørt i dyno med eksisterende tuning. Dette gir eksisterende produkt best mulig forutsetning ift adapsjoner. Bilen ble ikke flyttet mellom "konkurrent"/"original"/TRF Steg 2. Stropping og alt er urørt, og temperaturer monitorert med datalogging. Dyno ble kjørt uten last og lastcelle inaktiv. Ingen parametere er endret på dyno hverken før, under eller etter demonstrasjonen. Det er heller ikke teknisk mulig å endre parametere mellom "runs" innenfor samme "session". Det er ikke nyttet noen korreksjonsfaktor. Ingen (!) justeringer er foretatt på mine produkter. Standard produkt er lastet inn, og kjørt. Disse har vært uendret i mange år. "Original" er foretatt med oppdatering. Mao, direkte fra SP-daten, og ikke noe som jeg selv har "justert". Bilen hadde fjernet DPF og montert større IC når den kom. Ingen mekaniske endringer utført før etter testen var ferdig. DPF påvirker resultatet, IC gjør ikke. Tuningen bilen hadde er oppgitt til å være "Stage 2 - 285hk", som deretter har fått fjernet DPF og ny dyno kjøring hos samme leverandør. Dette er en respektert leverandør, og arbeidet deres er, sett ift bransjestandard, på ingen måte dårlig ("bransjestandard" er dog på ingen måte bra). Jeg kommer ikke til å oppgi hvem som har levert dette. Beklager om tittelen dermed oppleves som click-bait, men den er faktisk høyst riktig i et utvidet perspektiv på tross av dette. Så til dyno kjøringa: Stiplet er dreiemoment (obs, i fot-pund), og heltrukket er effekt (i HP) på hjul. I teksten under ser vi kolonnene "Eng HP" og "Eng Torque". Som vi ser en god økning. Dog noe ujevnt ift at adapsjoner allerede har satt seg, og ikke minst gir den 256,6 hk, og ikke "over 285hk". Dette er det første trekket med helt kalde kjølere, og den greide faktisk bare 256,6hk en gang, deretter lå den på 250-251hk. Den har turtallsperre satt godt over 5200rpm (hvilket er meningsløst rent teknisk). "Originalt" gir den 209hk. Normalt bremser disse ca 203-205hk (skal være 197), og jeg tilskriver de siste 5hk til manglende dpf. TRF Steg 2 er oppgitt til 270hk. Og det bremser normalt 268-273. Så også her denne dagen Den gav jevnt 271-273. OBS! TRF Steg 2 har hardcut på eksakt 5000rpm. Avbøyinga av kurva ifra ca 4650rpm er derfor ikke reell, men noe dynoprogrammet gjør for å glatte ut det ekstremt bråe fallet. I realiteten holder kurva samme retning som på 4500rpm hele vegen til 5000rpm. Det er dessverre ikke mulig å ta bort mer "smoothing" enn det som allerede er gjort. Nesten 20hk mer toppeffekt, men faktisk så mye som nesten 30hk mer på 4000rpm. Bedre og bredere register, ingen stygge "dupper", og ikke minst så leverer det eksakt det som loves. To be continued...
  8. 17 poeng
    Lørdag morgen, 25. August. Ganske greit hotellrom på Lindner Motorsport Helt greit syn i garasjen Reisefølget! Resten av reisefølget Rett bort til Ringen! Her er en brand new M2 Competition som en fra Canada har tatt European Dilvery av! Nå hadde han nettopp rundet 1000 km, så det var på tide med banekjøring Kone og unge var med Rå bil! Med M3/M4-motor, skikkelige M-speil, ny front, andre felger og mulighet for karbontak Kunne tenkt meg en taxitur i en slik En aldri så liten beisk kaffe til frokosten Devil´s Diner. Devil's Diner Burger. Rett utenfor restauranten. Oookay. M Zwei var ekstremt populær! Samme med M Drei Dutch Ring Racing sin Z4M Kjekt å hilse på han også, selv om jeg måtte brøle gjennom hjelmen hans mens han sjekket dekktrykket Kjekt med litt Ferrari Ut på banen! I passasjersetet Nå skulle Leif Harald låne bilen en runde Det er han jeg låner setene av, mens jeg venter på mine splætt nye, kanskje bittelitt custom seter Han bygger også E46 M3, med karbontak og kompressor! Men den ble ikke klar, så hvorfor ikke slenge setene i min? Simulatoren hans i stuen hjelper den merker jeg Zwei Hondert Kilometeren aus Uhr! Sånn kan det gå! Vi overlevde den finfine kjøringa, og parkerte rett ved siden av en Jaguar Project 7 Jaguarlogoen har solbriller på GTS er en kjekk bil @awt! På tide å handle 1-serie igjen? Denne var temmelig fjong! Ganske lekkert med lakkerte bakseter Der kom taxien vår, jo! Kan mildt sagt si han kunne både kjøre og kunne banen Etter runden ble vi med til Apex for å fylle bensin. Der fikk jeg også hilse på Tim! Mekanikeren deres Superspring bakpotte på bilen, kun for å få plass til Diff.-kjøleren Fornøyd mann! Fornøyde menn! Utrolig sjeldent med Ferrari og Lamborghini i forhold til Porsche Denne var tøff i hvit! Vandrer forbi Ticket Office på veg til bilen på Overflow Carpark. Nå var vi temmelig høye på adrenalin, så vi tok en fordøyelsestur på Nürburgring Boulevard Folksomt! M POWEEEEEER! Med Nissan-støvler og GT-R-lue ser man lur ut Pugge banen litt. Track Edition. Kjøpe? Litt snacks fra Racewear24. "Hoved"-butikken på Boulevard. Paddock. Det shoppes! Liiitt drøyt med både caps og jakke M5 til pynt! Ikke M5 Competition faktisk. Tok oss en tur på museum Det var bare dukker! Jeg knuste @sjogal (og alle andre) i Semitrailer-Racing Han bablet noe om at det ikke er lov å kappe svingene med å kjøre hundremetervis på gresset. Jeg vant jo! Cruiser ned i en slik neste år Se her du! Her kunne vi bytte 4 dekk Jeg brukte 1:37 m på alle 4. (Inkludert en 30 sekunders diskusjon/heftig krangel om at @sjogal kun var enig om/og orket kun å bytte 1 dekk. Jeg vet enda ikke om han tullet, men jeg knuste han uansett ) @sjogal brukte 1:42 m. Her kan man ha kontroll Ny skiltinvestering? Jeg så denne her på veggen og tenkte, dæven det hadde vært kult å prøvesitte! Så dukket denne her opp! Får være godt nok Her kommer jeg ut av en høyresving! Og på langsletta med full DRS. Like enkelt som lugarlabyrinten på Fjordline. En girkasse man kunne leke seg med. Fascinerende Helt greie simulatorer Temmelig mye mer plass til større turbo Eine grosse brattwurst, bitte! Mit pommes, ketchup und mayo. Danke! Extra saltzen! Nomnom! Vi snublet over denne her! @sjogal er glad i tattoveringer, så nå fikk jeg endelig tattovert ringen rundt ringen! Hotellet. M Drei venter på oss! Steven i førerstolen! Mye kjekke ringtools! Lang, lang rekke! Fikk aldri med oss hva dette her var. Mye fløyting var det hvertfall En rullende M Drei Stakk til Rewe i Adenau for å handle Brünnchen-stoler Lohners Bake-Spetakkel fristet ikke helt Da var vi klar for Stevens jomfrutur Det gikk veeldig bra det! Kanskje altfor sprek bil til å kjøre første runde med, men det gikk jo fint Køøøø for å komme av banen Vi fikk aldri parkert her under hele helgen. Mye trafikk! Brunnchen Fra Brunnchen til YouTube-corner Karbon-sko og Nürburgring-kaffekopp! Her er det fint Her møtte vi også en liten gjeng fra @paukri-klanen! Hans far og en kompis Veldig hyggelig å hilse, selv om det var -30 grader og begynte å hagle plutselig! Så vi måtte søke ly i bilene. Tilbake til hotellrommet. Fornøyd med kjøpet Matcher jo paraplyen!! Glugger i meg litt, skikkelig god, vin Vi vandrer ned mot Nürburg! Vakkert! Aus Pistenklause! Kjekk liten kjeller Rompesteik på stein! Var forberedt på å få feil av Pommes Frittes og Hot Potatoes. Det er klassisk Pistenklause Jeg fikk ikke halv pris selv om jeg fikk feil! Trikset er å skjære små stykker Sååå godt var det! Lite strykejern på hotellrommet På tide å ta oppvasken! Tok oss et par øl i baren før det ble kveld
  9. 16 poeng
  10. 16 poeng
    Eneste? Melbourne rød x5 med unntak av noen x5m. Breddet med Hamann breddere og 22" Hamann hjul. Hvit individual interiør med skinntrukket dash. Spesiellt farge valg på en x5, men det var det som gjorde at jeg falt for den i første omgang. Gøy at andre syntes den ser pen ut og, og ikke bare meg 😂
  11. 15 poeng
    Wazu

    Wazu's F30 330e :) *Ny bil* :)

    Som jeg skrev i tråden på Gamlebilen, så ble det kjøp av en 330e litt sånn plutselig. Har gått og tenkt på at det var en slik bil jeg ville ha som min neste bil, da jeg har en kamerat som har en 2018 530e og har prøvd den litt, og sett hvordan hybridsystemet fungerer. Stille og behagelig på ren eldrift, og en råtass når du tråkker pedalen i bunn. Og jeg som bare har 13+13 km tur/retur til jobb, og mulighet for å lade i egen garasje hver kveld kan plutselig spare veldig mye på bensin i forhold til den tørste 2,5l rekkesekseren i E92'en. Nå hadde jeg egentlig planer om å vente til litt senere i år, eller begynnelsen av neste år med å kjøpe noe, men har nå vært inne på finn omtrent daglig den siste måneden for å se hva som ligger ute, og da denne dukket opp med omtrent alt tenkelig utstyr, rette farger og til en meget bra pris, var det bare å slå til. Hadde angret lenge om jeg hadde stått over den tror jeg. Planer for bilen er ikke så himla mye iom at bilen er såpass ny, men leppe til frontfangeren, en liten spoiler og kanskje diffusor i blank/matt svart tror jeg nok kommer på etterhvert. Så får vi se hva tiden bringer. Produksjonsdata: Type Code 8E11 E Series F30 (MUE) Series 3 Type LIM Model 330E IPERFORMANCE (EUR) Steering LL Doors 4 Engine XB1H Displacement 0.00 Power 185 Drive HECK Transmission AUT Colour ALPINWEISS 3 (300) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHW.AKZ.OYSTER DUNKEL (LCL8) Prod. Date 2016-04-01 Utstyrsliste: P337A M Sports package P7LFA Modell M Sport S1CAA Selection of COP relevant vehicles S21CA BMW LA wheel M Double Spoke Bicolor S230A Extra package, EU-specific S248A Steering wheel heater S258A Tire with run-flat functionality S2PAA Wheel bolt retainer S2TEA Automatic transmission w/ shift paddles S2VBA Tire pressure display S2VLA Variable Sport steering S320A Deleted, model lettering S322A Comfort access S3AGA Reversing camera S403A Glass roof, electrical S417A Roller sun vizor, rear door S420A Sun protection glazing S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S459A Seat adjuster, electric, with memory S465A Through-loading system S481A Sports seat S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4AEA Armrest front, retractable S4FTA Alu, brushed, high-gloss black accent S4NEA Blow-by heater S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S521A Rain sensor S534A Automatic air conditioning S548A Kilometer-calibrated speedometer S552A Adaptive LED headlight S563A Light package S575A Supplementary 12V sockets S5A1A LED Fog lights S5ACA High-beam assistant S5AGA Lane-change warning S5ALA Active Protection S5ASA Driving Assistant S5DAA Passenger airbag deactivation S5DCA Rear-seat headrests, folding S5DFA Active cruise control+Stop&Go function S5DLA Surround View S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S654A DAB tuner S688A Harman/Kardon Surround Sound system S698A Area-Code 2 for DVD S6ACA Intelligent emergency SOS call S6AEA Teleservices S6AGA eDrive services S6AKA Connected Drive Services S6NSA Convenience phone, expanded Smartphone S6UHA Traffic Information S6WAA Instrument cluster, expanded equipment S6WAA Instrument cluster, expanded equipment S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S760A High gloss shadow line S775A Headlining anthracite S842A Cold-climate version S850A Dummy-SALAPA S8A7A Language version 'Norwegian' S8AWA On-board vehicle literature Norwegian S8KAA Dummy-SALAPA S8LZA Country control for Scandanavia 09090 S8SMA Car ident. number visible from outside S8TGA Thiefproofing device S8THA Road sign detection S993A model year code in VIN S9AAA Outer skin protection Litt bilder fra annonsen, og noen jeg knipset i helgen
  12. 15 poeng
    Vært på et heeeeelt greit besøk i dag! Hos Michael, min nyeste Tyske bestevenn Han fikk CSL-koppholder Mark 1
  13. 15 poeng
    Takker @AlexHD og @Thundercoil! Jeg sitter nok ved siden av endestasjonen på kontoret her hjemme Men jeg mistenker et stopp på Dyno-stasjonen for å tyne ut 380 hest fra karboninnsuget og kammene? Vi får se I dag var det biltreff som stod for tur! Haugaland Gatebilklubb Hovedtreff 2018! Jeg "våknet" av melding fra Mathias om jeg skulle på treff i dag. Whoops! Det hadde jeg glemt helt ut. Da var det rett ut av senga for å turbovaske bilen! (Selvfølgelig brukte jeg vann fra en vanntank jeg har på 2000 liter. (Det er vanningsforbud her. Jeg trodde det var tull, men det var faktisk sant. )) Vasketrallen er forresten det desidert beste kjøpet jeg har gjort! (Noensinne?!) At det er mulig å få så mye glede og lettelse ut av en "ting" er helt utrolig. Nå kastet jeg bare oppi alt jeg trodde jeg kom til å trenge, trillet bort de 13 kilometerene til garasjeporten og var en fri mann Der va vi på plass! 30 minutters kjøretur uten å bruke bremsepedalen en eneste gang! 0 bremsestøv Jeg havnet midt i Japanese Domestic Market. RX-7-mannen pusset og gnikket i 2 timer! Mye forskjellig (les: volvo) her i distriktet. Bilen var så ren at jeg kjente krampetrekninger i knipsefingeren! Råå bil! Hva med et rompebilde? JonArnes (han med tidenes garasje på DetailersClub) sin Subaru Piazza! Meeeget spesiell og skjelden bil Fått meg lapp i ruten En Skyline R34. Full av GTR-styling, men det står bare GT på framskjermene. Hva er det for slags tulling som styler bilen sin som en bil de ikke har? Noe så tåpe... Oops. RX-7 Om dere kan se forbi min veldig tykke onkel, så er det faktisk en bil der! Næmmen! @sydenfareren sin jo Er ikke akuratt lite frekk den bilen Volvo med fryseboks-håndtak. Kjempepent! Og vindly! Promper og fjerter avgårde Jeg var ekstremt skeptisk til dette Car-Limbo-greiene. Temmelig teit, men det var faktisk veldig kult å se og høre bilene kjøre rundt i ring De måtte runde hele treffet før neste runde. Ahh! 2002! Vi nermer oss 408 stk. 2002 på Karmøy nå! Hvertfall 4. Jeg og Mathias kjøpte kaffe og fant et par stoler. Her kunne vi sitte å se på Car-Limbo-deltakerene som trillet forbi. Grei ordning på biltreff dette. Her kommer bilene til oss Gliset er like i nærheten Heisann! *Vinke-emoji* Og der røyk @sydenfareren ut av Car-Limbo Fy fan for en ræv! Parkerte på rette plassen nå Sjefen sjøl! @sydenfareren har blitt lei av å fylle ut biltreff-skjema hver eneste helg, så han har printet ut, og laminert(!) utstyr og modifikasjonsliste (Det skal jeg også nå ) Det ble mye karbon-beskuelse! Og plutselig var panseret oppe, sjekk den avstiveren! Etter dette synet så besvimte jeg, så det er ikke flere bilder
  14. 14 poeng
    Då var det min tur til å oppdatere litt igjen. Vært ganske stille her iom eg føler responsen, tips og annet er bedre på andre sosiale medier enn på bimmers.no men... Etter forrige oppdatering har det skjedd litt. Fekk byttet snart/stop knappen til en blå for å matche sømmer innvendig, fått montert og prøvd større endestusser (som ikke falt heilt i smak pga utførsel) og sist men ikke minst så blei h&r coilovers bytta ut med Airlift performance belger og Airlift 3p styring nå i helga. Så lagt er eg super fornøyd. Hever bilen max når eg skal på ferja og senker bilen ned til bakken på parkering og til shoot. Ypperlig! Litt småjustering må til, samt firhjulskontroll og kanskje et hakk smalere dekk for å få bilen heilt ned. Idag var eg også på min første photoshoot med ein som kan sine saker og det var veldig artig, så satser på meir av det. Imåro skal eg også hente karbon sideskjørt lepper, tror da blir bra😁 Over til noen bilder:
  15. 14 poeng
  16. 14 poeng
    Da var vi på plass
  17. 14 poeng
    Saltkjelen

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Da røyk jeg på en slik en, og om noen uker kommer det en altfor stor eske med noen veldig store deler.
  18. 13 poeng
    Morgenen startet med en utrolig deilig dusj! Dusjopplevelsen var noe spesiell. Litt rart med bad for bena i dusjen, men "greit nok det", tenkte jeg... Men det var visst ikke en feature i dusjen likevel Da var det bare å gi beskjed i resepsjonen. Jeg kan ikke tysk, men snakker tysk likevel. Snakket spesielt mye tysk denne turen siden @sjogal ble ekstremt flau hver gang "Der schluk nicht getrinken duschwasseren! Und der minibar bist warm!" Faktisk helt normalt med biler i resepsjonen Fet lobby! Det ble vått En Range Rover Sport SVR. Den ruset motoren etter han så jeg tok bilde Lyden var så høy at taket i garasjeanlegget sprakk og det falt ned en hau med støv! Neida, men det var utrooolig rå lyd Det var en litt våt formiddag. Her er vi på veg ned til innkjøringen til banen for å titte litt på Trackday-arrangementet. På trackdays er hele banen leiet av privatpersoner eller bedrifter for kjøring hele dagen, mellom 08:00 og 16:00, kanskje lengre også. Denne trackdayen kunne vi betalt 850 Euro for å være med, da får du kjørt så mye du orker hele dagen, og man får kjøre hele langstrekka Før dere spyr av prisen, så koster én runde (i helgene) 30 euro. Bare 3 runder blir en kjapp 1000-lapp! Men @sjogal ville ikke ta fatt paraplyen å titte "Sitta bilen" sier han Så vi kjørte til Brünnchen for å "sitta bilen" og titte litt Galninger som kjører når det er vått! Bilen må klargjøres for CSL-date Da kjører man til Barweiler, 10 minutt utenfor Nürburgring. Der er den legendariske høytrykkspyleren med 99999 bar som spiser opp insekter! (Husk at det er ulovlig å vanske bilen på søndager og helligdager i Tyskland) Helt grei avfetting også! Da får vi se om dette duger! Det blir blankt Fin nå! @sjogal inspiserer arbeidet. Fornøyd jeg hvertfall Etter en liten time med kjøring på knallkjekke landeveier inn til Bonn, hvor CSL bor, så ble vi møtt med stengte gater i Bonn pga. Deutschland Tour Etappe Zwei Heftig musikk og presentasjon av stramme karer i enda strammere klær! Vi parkerte en liten spasertur fra CSL-Michael. Etter vi kom frem, og jeg sendte bilde av garasjeporten hans, så hørte vi plutselig "Hello, you Norwegian suckers!" fra terassen ovenfor Han og fruen skulle kjøre til Berlin (med diesel 4-serien) i bryllup ganske snart, så de måtte smette oss inn i timeplanen. Han brukte nok litt mer tid enn planlagt på oss, fruen var lite fornøyd etterpå Det var ikke akuratt normalt med garasjeplass i byen Så Michael og fruen har ordnet seg Råååått Mildt sagt strøken! Kjørt 40.000 km. Den har vært eid av en fotballspiller i Bundesligaen, og har vært i en front-kollisjon i hans eie. Bundesliga-mannen sa "Fuck it! Fiks det skikkelig." Så aaaalt fremme er nytt, til og med under panseret og hele styrestaget. Jeg sender melding til han ca. annenhver dag og sier han skal sette inn Chrome-nyrer igjen. Vi har blitt enige om at han setter inn chrome nyrer når jeg monterer karbontak Ser også lett at han ruller rundt på originale Michelin Pilot Sport Cup-dekk som bilen ble levert med. Nytt sett klar til montering bak til høyre Kjekk liten kompis dette også da Ser helt nytt ut! Deilige dørpanel! Noen ser kanskje at det mangler en Air Scoop fremme, denne er fjernet med vilje for å få mer kjøling til motoren. Men jeg kjeftet på han og sa han må få den montert igjen, ser mye bedre ut med Inspeksjon Rått Fibrene i alkantaraen er jo helt strøkne! Ut på kjøretur til bilen min Helt råååå lyd i karboninnsuget, og superkjapp i responsen, sikkert pga kammene Han sa at på Autobahn i over 180 km/t så ble innsugslyden litt for drøy Den originale midtkonsollen er mye mer brun/grønn! Blodstrøkent! Jeg er lubben og sitter på i M3 CSL-selfie First date! Kanonkjekk å kjøre sammen med, gidde på når det åpnet seg på veiene Vi ankom en koslig liten photoshoot-plass Mr. Lambos 3D-printet CSL-koppholder Mark 1 ble overlevert til ekte CSL Han var litt skeptisk på om den ville skrape veggene i midtkonsollhullet, men når han så hvor bra den passet så gikk det visst veldig greit Fint par Fint par? Når vi kjørte tilbake så stoppet vi i et kryss. En eldre kar hoppet av sykkelen ved siden av bilen min og smilte og sa "Zwei M Drei!" Jeg pekte frem til CSLen og sa "M Drei CSL!". "Oh lala!" sa han da M3 CSL sine hjulbuer bak er valset fra fabrikk. Absolutt ingen leppe! Michael ble utrolig imponert over arbeidet til Valsemesteren.no på bilen min Whoops, kjørte vi for hardt gjennom byen? Game over. Det var bare tilfeldig at Polizei var der i sin bittelille F31. Utrolig at de får plass til alt. De altfor små bilene har det vært mye snakk om i Tyskland. Takk for besøket og snakkes snart, Michael Jeg ordnet meg VIP-parkering på Cockpit for å sluke en Brattwurst! Tunell under banen. @sjogal sprang urovekkende raskt opp trappene til hvor man kan se på banen i Adenau Litt blå himmel lurer seg frem! Se på den dusten som står feil vei! Kan noen identifisere denne idioten? Koser oss RS 4.0 GT2RS har visst blitt Verdens vanligste bil på Nürburgring, og jeg synes det er ganske ålreit Resten av guttaboys! Jeg stod å brølte i 30 minutt før alle snudde seg Krysser Adenau. Det var sikkert 40 AC Cobra-biler utenfor! Et kvinnemenneske bak rattet! Her ser det ut som jeg skal bli drep to ganger. Men jeg fikk et smil Elektriske gokarter med motorlyd! Jeg lå runde på runde bak en kar som aldri kjikket bak seg eller slapp meg forbi, selv om de flagget på han. Etterhvert kom det en luring bak meg igjen og KRASJET seg forbi oss. "Oookay, er det slik det skal gjøres?" Da kom jeg også forbi Jeg følger alltid med bak og sjekker om det kommer noen med en kjappere gokart, eller noen som veier mindre enn meg. (For ingen kjører jo kjappere enn meg uten de to faktorene ) Trenger litt bensin før noen runder på banen. Pent! Lotus Exige har jeg kjikket på i årevis. De er aldri til salgs! Dette er en 300 S med 300 hestepower og kompressor. Modellbil-stasjonen Det er ikke vanskelig å finne klær i Nürburg. Vi cruiset en tur til industrifeltet rett bak bensinstasjonen. Pleier å være noe snacks på lur der. Litt av en kjeft! Vi går enda nermere! Slapp oss inn i år og! Penere bil utenfor, mener jeg, da Ducktail er aldri feil Passasjeren begynner å lære seg det Estetiske Direktivet. Manthey-Racing bygger Porsche-Racerbiler, også for gatebruk Her skjer det kjekke ting På tide å kjøpe ticket! Banen åpner 17:00 E46 M3 med karbontak var hyperpopulært på Nürburgring i år! Skal vi spleise @Gorg? Mens man venter på at de åpner så drar man på Depoet for å titte litt! Noen som ser Misha i bildet? Nå fikk jeg snakket litt mer med han M3 CSL med blå felger. Kult at den brukes også Om noen reagerte på min M3-logo høyde kontra Michael sin, så ser man her at de varierer litt. Jeg synes den er penest på BMW-logo høyde Det vibrerer i Dremel-tommelen! Hoho Jeg må nok få meg dekktrykk-dings En Porsche-eier som ville inn i sin egen motor M POWEEEEEEER! Faktisk uten karbontak! En tysk magneten! Karboninnsug, Recaro, CSL-felger, front og bakluke Heeeelt grei prosjektbil. Tipper den er temmelig lite Dau! Ein M und M Drei CSL! Overflow carpark! Det andre kvinnemennesket bak rattet. I intet mindre enn i M Drei med veltebur! Kult! Zwei und Zwansisch M Zwei! Bye, bye CSL! Fikk ikke sjans til å snakke med han. Han freste avgårde akuratt når jeg så han var i nærheten av bilen. Guttaboys! M2 YOLO var på Rudskoen når jeg var der i sommer! Svenske F430 med "BLANK" på skiltet, han var overalt! Da har jeg hatt meg et par runder på Nordschleife. Bilen oppfører seg perfekt på banen! Jeg tenker ikke på annet enn kjøringen. Setene sitter man godt og fast i, selene holder deg fast, grep har du rattet, dekkene har latterlig med grep, understellet synes jeg er perfekt, bremsepedalen er en fryd! Her var det ikke mye "Nja, jo, fikse ditt og datt" På en tightere bane hadde nok kjappere styring vært kjekt, men på ringen er den perfekt nå Nabo-nordmann på hotellet Da var det plutselig kveld og duket for New Horizons Music Festival på GP-banen Jeg mistenker at vi er på rett vei Det var litt av et lengtende blikk jeg fikk av min luke-mann! En av 3 små scener. Godt nyttår! Pariserhjul må man ha! Jeg var mest giret på å løpe ut her. Men så sa det Pang! Bilde fra VIP-avdelingen! Det var jo helt sjukt rått på Main Stage! Felix Jaehn, Axwell / Ingrosso, Marshmello, Armin van Buuren! Så her skal vi neste år også!
  19. 13 poeng
    Nå tror jeg endelig jeg har fått bilen til å gå som den skal igjen, så da måtte jeg feire med litt bildeknipsing!
  20. 12 poeng
    I kveld er det fest! i3s'en er klar 30 årsdag med 50-tallstema
  21. 12 poeng
    RNJ

    Den store finn.no tråden.

    Forfriskende anderledes tekst i annonse! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127667605
  22. 12 poeng
    Nå om dagen kjører jeg rundtom i i3s'en med anlegget på absolutt maksimalt volum, og blaster House-musikk inspirert av New Horizons-festivalen Får frysninger! Kjempekjekke bilen Får litt update-bilder fra Førre Bilpleie også Blir meeget bra dette her! "Rust"-renningene blir bortevekk (Det er tectyl.) Grundig vask a kalippere Fyller inn noe steinsprut på kalipperene og coater dem Coater felgene også Så shiny! Buret har fått et par smell, som også blir fylt inn Det savnes! i3s’en får stå litt på M3-plassen mens jeg gjør "hovedplassen" min litt mer praktisk! Den er laaangt fra ferdig Nå har jeg lakkert bort rus-parkeringsstripa på bakken Håper du blir fornøyd, @Slavearbeider'n! @ahj, nå vil jeg komme deg i forkjøpet! Nå har jeg bestilt oppgradert ECU med OEM CSL-software + spice, som skal gi meg 380 sugedyktige hester, samt 400 nm I samme slengen ble det ny TCU med OEM CSL SMG-software. Kjappere giring og automatisk mellomgass ved nedgiring Rekner med dette er på plass etter Motorama 8.-9. September
  23. 12 poeng
    Nå er vi på Formel 1 på Spa Franchorchamps, om noen lurte @sjogal fikk biljettos i skal-øyeblikk-bli-pappa-presang fra meg. Det er rett før fruen hans sprækker
  24. 12 poeng
    Da er vi fremme! På rekordtid! Vi ankom 20:00 De obligatoriske bildene er allerede i banken Svingte innom Apex for å hilse på heltene mine og suge til meg litt skryt av bilen! Robert sa "Nice. Nice looking car. I really like it!" og likte alle CSL-delene og -planene mine Hilste også på Misha, han lurte på hvor skiltet mitt var? Han forsvant i en telefon rett etterpå. Mye som skjedde der på kveldingen!
  25. 12 poeng
    StigJ

    Den store finn.no tråden.

    Og hva er gale med å prøve å tjene på en bil hvis man kanskje i utgangspunktet gjorde et kupp da man kjøpte den?? Din feil at du ikke snappet den opp da den lå ute for 185k
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00