Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 12/16/17 in all areas

  1. 21 points
    Båten til foreldrene mine ble solgt (for andre gang...) i dag, så jeg tilbød meg å hente faren min og broren min som skulle levere den til Tau. Jeg valgte en omvei til Tau, og fikk meg dermed en tur rundt Ryfylke. Sikkert kjedelig for de som kjører her ofte (@papertiger? ), men for meg som aldri har kjørt her er det jo morsomt med nye veier. Det er også altfor lenge siden jeg har hatt en lignende kjøretur. Nye broen som forbinder Sand i Ryfylke med ehm.. resten av distriktet: Hengebruer er alltid tøft, spesielt de små. Jøsenfjorden Ferje til Hjelmeland. Gikk to ferjer her med et kvarters mellomrom. Ser ikke helt behovet, men greit å slippe å vente så lenge. ...og så var vi på Tau. Båtfolkene var klar, og båten var levert, så det var bare å stille seg i ny ferjekø. Båten vi forlater. Den har vært i vårt eie i 30 år nå, og jeg er praktisk talt oppvokst i denne, så litt vemodig er det jo... Så forlater vi Tau. ...og ankommer Stavanger. Juletre trengs jo på toppen av en bro. Etter dette er det heller lite å ta bilde av, da det bare er å følge veien (og en ferje til) hjem. I begynnelsen av turen (ca. 10 mil) kjørte jeg litt på "Eco Pro", og hadde et forbruk på 0,69. Når jeg kom på ukjente veier havnet bilen over i "Sport", og forbruket gikk da noe opp. Alt i alt en hyggelig tur med greit vær og tørre veier. Piggdekkene er ikke optimale for en slik tur, så hadde vært morsommere med sommerhjul. Ellers tror jeg bilen trenger en vask.
  2. 15 points
    Velkommen til min splitters nye doning! En utrolig kjapp liten rakett med 200 km rekkevidde på batteriet. Nye 2018 BMW i3s i imperial blue 0-100 km/t føles ut som det går unna på 0,04 sekunder. (I realiteten går det 6.8 sekunder.) Lavere, breiere, sprekere og stivere enn originale i3 Komfortabel, luftig, åpen og kjekk. Rett og slett kanonbra bil!
  3. 14 points
    e30 tic

    1974 BMW 2002 Turbo

    Føler det er en evighet siden jeg var aktiv på bimmers, facebook har nok tatt over mye aktivitet som før var på diverse forum. Har hatt denne bilen i snart 3 år og hadde ikke tenkt å lage noen prosjekt tråd av flere årsaker men har fått det for meg nå som bilen snart skal tas frem at det underveis og for ettertiden er gøy å ha en tråd å se tilbake på. Kommer til å legge tråden på en nettside jeg har og kopiere over på Bimmers slik at jeg har alt av bilder etc om Bimmers skulle gå dukken. Litt historie først Fikk snappet opp at en 02 Turbo lå for salg i Bergen uten at den akkurat lå på Finn.no.. Det dreide seg om en bil ifra dødsbo der arving hadde hatt kontakt med BMWCCN angående verdi setting og slikt så det var nok en bil mange viste om uten at den lå ute for salg i starten. En kompis var først å så på denne uten at det da ble handel, jeg for min del klarte aldri helt å slippe tanken på å eie en 02 original bil. Jeg avtalte derfor med arvingene om å komme å se på bilen, dro til bergen med biltralle og bankremisse og hadde selvsagt planer om å dra den med hjem samme kveld. Arvingene nektet først å slippe bilen før pengene var på konto så det måtte forhandles og forklares en hel del før vi fikk dra, helt klart en av de rareste bilkjøpene jeg har gjort Så over til selve bilen Bilen har hatt samme eier i over 10 år i Norge før jeg fikk den, den ble stående parkert i et parkeringshus pga defekt topp pakning i flere år før eier døde og bilen ble solgt til meg. Jeg skal forsøke å få bilen i så god stand som mulig og ha den på veien til 2020 da den skal disponeres av min far. Jeg er stadig på leit etter deler og tar gjerne i mot tips både på brukt og nytt. Jeg fant kvitteringer for rundt 50000 på diverse arbeid som eier har fått gjort med bilen i England så den har til en viss grad vært passet på. Positive ting Det er en original bil Den er relativt uskrudd Interiøret, selve bøtte setene er uten hull og rifter Jeg har alle originale deler(4 trinnskasse,mellomaksel, org turbo og 13" stål hjul) Negative ting Finnes "litt" rust Gåen topp pakning så motor har stått i årevis med vann i oljen Dyre deler Vrient å få fatt i originale deler Ellers både gleder jeg meg og gruer meg til det første kuttet skal tas i dette skallet. . Slik så den ut ved kjøp, stått i flere år på samme sted. Med brekket på..... Bilen har fått lov å stå på lager en stund. Tok den frem da jeg var nyskjerrig på hvor rusten denne faktisk var! Vel hjemme ble det vasket av noe gammel møkk så jeg kunne se hva det faktisk var rundt omkring Nå har bilen stått på lager i noen år, men i fjor så tok jeg bilen på bukk og fikk spylt den under for å konstatere hvor rusten den er.. Jeg ser lyst på det. Det finnes mye nyere Bmw som jeg har sett værre. Bør gå ann å få bil av dette? Her ser det jo litt ille ut, men se bak ytterkanalen.. der er det tynnstoff. Og viss bare det ser slik ut på baksiden skal jeg være veldig happy med det Litt rust Gamle lokalet vi hadde. Det er egentlig alt for nå. Bilen skal startes på så snart den hvite E30'en har motoren sin på plass igjenn. Mars tenker jeg det er klart for å demontere 02
  4. 14 points
    OveN

    Min F22 230i

    Fikk knipsa noen bilder med telefon i dag etter en runde med vaskehansken. Kommer ikke de store overraskelsene her da bilen vil bli holdt original. Blir nok bytte til M Performance sortblanke nyrer, det passer seg vel sammen med sorte felger. Har nyrene liggende men ikke satt dem på enda. Skal få lagt på blank folie snart, minimum på frontfanger. Kjekt å beskytte litt mot steinsprut. Ellers er jeg superfornøyd med bilen etter en måned+ eierskap!
  5. 14 points
    asv

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Føler meg mobbet av politiet Kom fra jobb og hadde brått lyst på en brus, noe som er såpass sjelden at jeg unner meg en når jeg først føler for det. Eneste måte å anskaffe denne leskende drikken var fra en brusautomat som heter for Lennart (Den har navnelapp og greier) som står like utenfor sentrum, rett ved hovedveien. Jeg kjører min røde E87 1-serie i retning brusautomaten, stopper og begynner å fomle etter en 20-kroning i havet av mynter jeg har i innerlomma på jakka mi. Mens jeg holder på legger jeg merke til at en Vito i velkjent bekledning sniker seg opp bak meg på hovedveien og stopper ved min side. Jeg titter raskt over og ser en ung dame i passasjersetet, med vinduet nede. Hva vil de meg tro? Vi kan vel kalle en spade for en spade, en rød 1-serie er kanskje ikke det mandigste bilvalget, til tross for at det er en fantastisk liten kjøremaskin. Når jeg tråkker ut, forholdsvis høy og brei skjeggete kar med en hårsveis som på nåværende tidspunkt er som hentet ut av tv-serien Vikings (som absolutt er verdt å se) og stirrer bort på den uniformerte bilen så bryter den kvinnelige betjenten tilsynelatende ut i latter. De ser ikke ut til å ville kommunisere, jeg tar et par steg mot den leskende drikken, titter tilbake, de står der enda "Var det noe?" ... ingen svar.. de sitter der og humrer for seg selv. Jeg putter en 20-kroning og ut kommer en Urge. Må påpeke at vedkommende som fyller på brusautomaten som heter for Lennart skulle hatt seg et kurs i fylling av brusautomater, for nå må jeg trykke på Fanta for å få Urge, før måtte jeg trykke på Coca-cola. Skammelig! Uansett, når jeg har fått min leskende drikke og snur meg tilbake har de begynt å kjøre avgårde, men de ser fortsatt ut til å more seg på min bekostning. Det satte en demper på stemningen, men et par slurker med Urge var et lite plaster på såret. Føler meg rett og slett krenket. #MegOgså elns
  6. 13 points
    525 tdsa. Ok ..Da skal jeg gjøre noe som jeg hadde tenkt å vente med ,nemlig en tråd om bilen til datteren min. Er jo litt rart å starte en tråd på en bil som ikke er hentet enda ,men blir hentet nå om gode 14 dager og dette pga omstendigheter . Men først litt historie om hvorfor akkurat denne type bil og hvorfor tingene ble som det ble. En august i 2000 skjedde der noe som skulle forandre mitt liv betraktelig. Da kom der ei jente til verden som etterhvert skulle vise seg å være like int i samme ting som sin far. Hun var ikke gammel da hun eller valgte å være med pappa på kjøreturer enn å være hjemme og leke. I en alder av tre år satt hun i vogna og så på mens jeg byttet motor i en Ascona jeg hadde . Når hun ikke satt i vogna ,lekte hun med verktøykassen og hjalp meg med å holde verktøyet mens jeg jobbet. Ikke like populært å komme hjem med olje på fine kjoler som hun gikk med osv . Med andre ord vi to har alltid hatt et godt forhold og hun har hengt bak meg bestandig ,både godt og vondt. Årene gikk ,hun blir større og i 2012 da jeg fikk min e34 ,skjedde der noe.. Sånn bil skal jeg ha når jeg blir 18 sier hun :). Jaja sa jeg. Men merket at ettethvert som årene gikk ,ble hun mer og mer interesert i disse bilene ,meldte seg inn i div grupper i inn og utland og satte seg inn i Bmw gennerlt. Dette var jo gøy og ingenting er bedre enn å ha ambisjoner . Jeg visste hun skulle ha Bmw helt til ifjor da hun sa :"Jeg skal ha TDS touring når jeg blir 18 sa hun". Jeg svarte rett ut:"Ikke faen!" Gammelt dieseldritt og e34 skal du IKKE ha!!! Kan hun ikke i det minste kjøpe en e36 eller 46?Mindre bil og motor? Det nyttet ikke ,e34 skulle det bli og hvertfall Touring. Vel tenkte jeg ,,,det å demotivere en ung sjel er dumt og i og med jeg med åras løp kan litt om disse bilene ,så tenkte jeg ,,hvorfor ikke?:) Og i sommer startet jakten på et prosjekt ,og det var det hun ville ha. Mye leting ,mye surmuling fra far og datter .Enten solgt ,eller ødelagt av rust og hardt liv At jeg fikk 100 lenker av henne om biler fra juli til oktober ,er jeg sikker på og ihøst la jeg ut en annonse på FB . Og etterhvert fikk jeg en pm av en kar som hadde en som fattet interesse . Han hadde en stående som var endel småting å gjøre på men absolutt reddbar sa han. Meg og Mini ,heiv oss i bil og kjørte for en titt . Der ble jeg møtt av en meget hyggelig herremann som viste meg en ærlig e34 tds . Her var ingenting pyntet på ,en dønn ærlig bil og sånn liker jeg. Bilen bærer preg av å ha stått lenge . Etter å ha inspisert bilen under og div ,startet han bilen og da kom gleden /fryden i meg:). Dæven salte hvor fint den gikk ,ingen ulyder ,banking og tikking.Gikk silkemykt og reagerte momentant. Da bestemte jeg meg allerede,DENNE skal opp og gå. Denne skulle ikke ende som delebil,denne skal jeg få fin igjen. Datteren min satt spent på vei hjemover og lurte på hva jeg syns og jeg sa til henne at denne må vi nok hopper over . Jeg så hun ble lei seg og sa at vi finner nok noe annet Pappa!(Hun skulle bare visst at jeg ljugde). Så til henne at jeg måtte tenke noen dager.. Onsdagen etter ,altså 3 dager ,tok jeg handa hennes og gratulerte henne :). Har aldri sett et menneske så glad ever !:). Pappa,dette er drømmen,diesel,touring og grønn :). Ja ,tenkte jeg en glede for deg men mer grå hår på Fær !! Men nå har dere fått litt fakta om oss og på tide å få litt fakta om kjøpet. Og hva har vi kjøpt? Bilen er altså en 92 modell tds automat som er reg som varebil. Stått uten skilt lenge og med noen defekter som skal utbedres . Nevner : -Bytte ut bakre del av kanaler -Fikse tett drenering på luke -Loope nivåregulering -Legge opp nytt el nett til bakluke -Fikse/ bytte automatkassen . -Ha opp alt av bremser og smøre og fikse -Pusse alt av drivstoffrør/bremserør og behandle . Det er det første som skjer samt komplett service på motor. Men absolutt alt av deler har jeg . Når dette er gjort ,skal jeg rubbe ,rubbe og atter rubbe og polere lakken sånn at den blir som min og dere husker hvordan min 535 var.:). Denne er bedre helt enkelt. Jekkfester og alt er helt ,ikkecminst hjulbuer . Så gi meg litt tid ,så skal denne bli bra tilslutt. Og bilder av prosjektet: Avtagbart hengerfeste er digg : Takgrind som skal av og soltak som er et must: Denne er reg som vare og skal reg som personbil fortløpende : Her har han jeg skal hente bilen av ,godt igang med feilsøking av girkasse og tenningslås som er byttet: Gleder meg til å få dette til å skinne: Sjekk bildet,original kassetholder: Rusten som skal taes: Dette har jeg banket og slått i ,så resten er helt fremover ,så bytter kun den delen og dette har jeg jo liggende . Moorbilde til: Altså dette er ikke gjort på en helg men mye er superlett. Rustsveis tar datteren min seg av ,resten gjør vi sammen. Jeg tar meg av finnish osv . Plan etter plan 1 er : Ut med interiøret og montere sort skinn (Det skulle hun visst ha) Shadowline ut og innv. Andre felg og litt div . Så når vi har jobbet oss gjennom vinteren ,håper vi at vi lander på en mellomting av de her : Eller noe sånt: Hun har sagt at vi skal lage en samme look som min i Tourimg utgave og det hadde jo vært stilig det. Men tilslutt må jeg presisere noe særs viktig : Uten dere her på Bimmers og ikke minst E34 Norge hadde jeg aldri kunne gjort dette Her har jeg fått hjelp ,tips og råd både på Pm og Epost på hvordan ting skal gjøres og når folk ringer meg fra Møre en vanlig kveld ,og ønsker å hjelpe med tips til hvordan få girkasse opp og gå,ja det sier sitt hvor flinke og gilde Bmw folkene er. Gøy er det når de sier at når de har sett hvordan min er blitt ,glédes det til denne Touringen.:) Og det beste er at han som jeg kjøper bilen av er forumbruker her og han skulle følge med og det liker jeg godt. Som sagt ,dette skal ikke bli et restaureringsprosjekt. Den skal fikses opp,få fin både kosmetisk og teknisk og brukes konstant hele tiden. Ikke noe garasje på denne.:). Etterhvert kommer datteren min til å ta over skrivingen her håper jeg da jeg har nok med mine tråder . Så håper folk vil følge med her og komme med tips og råd etterhvert som vi trenger hjelp. Phuuu,sliten i fingrene nå.:)
  7. 13 points
    Har endelig fått malt ferdig hjulhus, syntes selv det ble meget bra Har bestilt nye originale innerskjermer fremme, da di som var på hadde litt lakk fra en tidligere omlakkering på seg. Har også fått polert ferdig felgene så er ikke så mye som gjenstår på bilen nå heldigvis.. Fikk også begynt så smått på Vanos jobben idag. Tenkte jeg skulle justere ventiler om nødvendig i samme slengen, er det noen som har en guide til klaringer, varm/kald motor osv.? Håper det er innafor krava så jeg slipper og styre mer med det
  8. 13 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - NSX

    Om nissen kjørte bil ville den helt sikkert vært Imola rød
  9. 12 points
  10. 12 points
    Da var jeg tilbake . Som sagt litt bilder fra turen . Kø som vanlig på Badtøferja: Og måtte jo ta litt bilder av den : I Moss var det grusomt kaldt og det sees på bildene : Om noen måneder håper jeg der er skilt på bakenden / Nå er den hjemme parkert trygt og godt 😀 Og til helga starter vi hvis været tillater det , jeg skal oppdatere ofte for hver minste ting. Litt stilig å ha to grønne e34 her og ikke minst megakult at datter har valgt seg dette 😃 Nå skal det bli gøy fremover .
  11. 12 points
    Godt nyttår fra Haukeliseter! 4’eren har blitt stasjonsvogn i løpet av kvelden.
  12. 12 points
    Ble ikke så verst det der
  13. 12 points
  14. 12 points
    Kjører på med noen snøbilder fra i dag jeg og Mineralgrå er fin mot vinterfarger!
  15. 11 points
    Magisk skue på veien i dag, sjeldent det er så flotte forhold
  16. 10 points
    Da har jeg også fått meg bimmers! Jeg er da eieren av bilen som tråden handler om og syntes det er kjempemoro at så mange følger med. Jeg føler meg veldig heldig som har fått denne muligheten til å kjøpe meg prosjektbil som jeg skal skru mye på og ha klar til jeg blir 18 (forhåpentligvis ) Jeg har alltid elsket e34 og det har alltid vært en drøm om å eie en, spesielt touring. Og hvorfor jeg alltid har ønsket meg en touring er fordi jeg liker disse veldig godt. Da vi skulle igang med leting etter bil var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha diesel, og mange lurer på hvorfor jeg akkurat ville ha diesel. Jeg er 17 år og student og med tanke på at e34 skulle være førstegangsbilen måtte jeg ha en bil som ble billig for meg. Tenkte jeg kunne skrive litt om meg selv også, jeg heter da Julie-Marie er 17 år og blir 18 i August. Jeg holder på å utdanne meg som lett bil mekaniker og går nå mitt siste år på videregående før jeg skal ut som lærling. Jeg har alltid hatt interessen for biler og motor generelt men ble ikke ordentlig bitt av basillen før jeg var 12-13 år. Da fikk jeg være med min pappa å skru på han sine biler. Så jeg gleder meg veldig til å komme ordentlig igang med bilen. Planen min i første omgang med bilen å fikse dreneringen på luke, stor service på bilen, sveise bakre del av kanaler, fikse/bytte automatkassen og mye annet. Når dette er gjort vil jeg fokusere etterhvert på litt senk og felg. Jeg vil ikke ha noe skam lav bil men en bil som er komfortabel å kjøre med på veien. Senkesett har jeg liggende og felger kommer etterhvert som lommeboken min tilater det. Dette er planene for bilen til nå.
  17. 10 points
  18. 10 points
    Snapchat kvalitet 👌🏼
  19. 10 points
    Godt nyttår folkens!
  20. 10 points
    Hentet ny bruksbil idag. Hadde håpet på å få et skikkelig bilde med hvit hekk men det var altfor fint vær over vidden.
  21. 10 points
    Gamlefar ønsket seg BMW i8 til jul, og fikk ønsket sånn delvis oppfylt
  22. 10 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - NSX

    God jul ☃️😃
  23. 9 points
    Gabz

    Gabz' garasjetråd

    I dag var endelig den store dagen hvor jeg fikk tilbake lappen. Som en unge på julaften våknet jeg tidlig av meg selv, heiv meg i bilen og dro rett på SVV klokken 9 for å hente ut midertidig førerbevis. Deilig å endelig ha det tilbake igjen I anledningen byttet jeg til nye viskere, da det sårt trengtes som man her ser på frontruten. De gamle tok ingenting. Ga også bilen en vask og opprydning innvendig (ikke renset skinnet enda) og det ble jo ganske bra. Spesielt i forhold til hvordan det så ut før. Også var det bare å nyte den gjenerobrede friheten Har vel kjørt fra 9 i morges til klokka 3 på natta nå, så bilen har fått smake litt asfalt i dag. Velfortjent etter å ha stått som pynt i oppkjørselen så lenge nå.
  24. 9 points
    Flere som lengter etter sommer? 😊
  25. 9 points
    Lite som har skjedd her siste tiden, men har handlet nye coilovers til bilen, samt at de nye felgene nærmer seg ferdige og klar til sending. Har ikke lagt så vanvittig med planer enda, men litt smått skal gjøres: -Montere de nye PCF-skivene med klosser som ligger klare -Eu-godkjennes til våren når veiene tillater det -Få på de nye hjula (bilde kommer etterhvert når jeg får de) - Montere nye coils, finne ønsket kjørehøyde og få tatt hjulstillingskontroll -Av med frontfanger samt carbonleppe og montere denne på nytt (dårlig passform så ser for meg at det er enklere å montere når fanger er av og ikke så avstivet) -Ringer i hovedlyktene -Ta en KRAFTIG shine på interiør, muligens av med listverk og lakke/foliere opp dette i en egnet farge -Service med olje/filter etc Før alt dette håper jeg å få gjort ferdig store deler av verksteddelen i garasjen. Første nå på nyåret blir å få lagt inn strøm, samt legge skjultanlegg i vegger og deretter isolere. Skillevegg får sponplater pga har planer om tapet på en helvegg der av bilde jeg selv har tatt. Resten av veggene skal få OSB-plater som skal males. Gulvet skal flislegges, og taket få vanlig takess. Litt usikker på lysutrutsning enda, men det frister litt med spotter i taket. Dog er jeg usikker på om jeg trenger det, da jeg mest sannsynlig alltid vil ha bra med lys når jeg holder på. Tips/erfaringer motas med takk Slenger med litt random bilder her. Godt nyttår
  26. 9 points
  27. 9 points
    Så det var et snev av nordlys igår, så tok meg en tur ut med kameraet og hodelykta 😃 Må eksperimentere litt mer med nordlyset!
  28. 9 points
    Det nye gliset i vestlandsvinteren
  29. 9 points
    Tatt for noen dager siden. Er redd det blir en hinsides lang vinter nå. Ikke vinterkjørt og skal beholdes slik.
  30. 9 points
    BMW Winterfreude ❄️
  31. 9 points
    Tradisjonen tro,ren BMW til Jul 😊 Handlet denne nylig,en fantastisk kjøremaskin 328 IA X Drive M Sport som kom helt til sin rett ved full vinter på hytta. God Jul 🎅🏻
  32. 9 points
    Bilen pakka for ferie og snø. Kunne ha bytta ut snøski med vannski på vestlandet.
  33. 9 points
    På værmeldinga så det ut som at det ikke ble hvit jul i år.. Heldigvis tar de feil i blant 😃 Ble litt å måkke da..
  34. 9 points
    Få bort litt saltlake.
  35. 9 points
    lagunilla

    Prosjekt F30 328i

    fikk endelig hentet stolene jeg har betalt for lenge siden👍.
  36. 8 points
    Streaxu

    Streaxu's E30 320i "delebil"

    Hei ja! Tenkte lage en liten "skrytetråd" av e30n jeg fikk for et kupp for et års tid siden! Bilen er en 87' 320i preface som hadde gått 303 000. Den var preget av litt rust i hjulbuer, hjulhus og kanaler osv. Ble opprinnelig kjøpt som delebil til en annen e30 jeg driver å restaurerer fordi dører var ganske bra og det ikke var papirer på den. Prisen var så si vrakpant. Hentet bilen og den så egentlig bedre ut en jeg trodde, enda den manglet gulvteppe og litt småtteri. Pluss at motor var ødelagt etter at dem hadde fått hull i bunnpanne og forsatte å kjøre til den skar. Fikk den hjem å begynte å se mer over den, og da klarte jeg å finne vognkortet å spore opp personen bilen sto på! Han skrev gladelig salgsmelding, og bodde ikke så langt unna heller! Men ettersom jeg hadde en facelift m20 stående å det meste som mangla, så tenkte jeg "hvorfor ikke?" å satte i den motor å gjorde den komplett! Skiftet også kanaler, sveiste rust jeg fant i hjulhus foran og kjøpte nye bremserør, bremser foran og bak, støtdempere, fjører og div i forstilling. Kjørte den på eu å fikk bare en mangel, så da fikk den polyforinger i travers bak. Så var den Eu godkjent i to år til! Fikk seg et senkesett, profftoning og noen Brock b1. Fikk også taki leppe foran og en til bakluke. Da det nærmet seg slutten av sommerferien begynte jeg å ta rust rundt frontrute, hjulbuer og noen bobler som ble til hull rundt takluke. Bilen fikk "nye" framskjermer, Rieger skjørt, baklamper og frontrute. Sprøytet den i vanlig svart blank og ble veldig fornøyd. Gjorde alt selv å slapp "billig" unna ettersom jeg driver i yrket. Nå er delebilen i daglig bruk og fått seg et par servicer og nye slitedeler som har kommet etterhvert. (Vinterhjula )
  37. 8 points
    StigJ

    Motorrom tråden

    Eneste jeg hadde av strikkmotoren, symaskinen, 1,poff (N13B16A) En av de siste skikkelige rekke-6erne uten pustehjelp (N52B30A)
  38. 8 points
    @StigJ føler med deg, heldigvis visste jeg det skulle snø hjemme etter å henta nye bilen, så kjørte den bare rett i garasjen, angrer ikke på det idag, da det har kommet hvertfall 10cm siden jeg kom hjem igår Bildene er fra igår, men det går fint, etter å hentet nye bilen
  39. 8 points
    Romskipet venter
  40. 8 points
    Henting av bil . Ok folkens ,da er bilen endelig hjemme og det var virkelig en reise som satte sine spor . Så starter fra begynnelsen . Måtte jo booke jobb bilen og fikk lånt en bilhenger av en kompis av Mini . Den skulle jo være i perfekt stand ,med lys ,talje og alt,men det skulle ikke vare lenge før problemene stod i kø. Når jeg hadde kjørt en halvtime ,begynte lysene på henger og blinke som diskokuler ,stoppet ,tok av koplingen men tror dere den ville på ? Ikke pokker,det begynte å bli kaldt og hadde jo ikke kjørt hslvparten en vei engang ! Tok og stoppet på nærmeste Naf langs veien ,og spurte om verktøy til å sprette kontakten. Det fikk jeg låne pluss at det var en som hjalp til. Viste seg at kontakten på henger var ødelagt men omsider på og nå lyste hvertfall baklykt og markeringslys. Klokken gikk og vi ankom Horten 17.15 noe som var alt for sent . Da vi kom til Moss var der null fuckings lys igjen,men nå fikk det briste og bære ,til Hobøl skulle jeg samme søren. Og med lys av og på kom vi omsider frem. Da begynner morroa..... Klokken 18,20 var vi der og skulle "bare" hive på TDSen og ned til det blide sørland . Men i vakre Østfold hadde været slått om og alt var speilglatt. Da jeg parkerte bil med frakter ,ser jeg den begynner å seile bakover mot en skråning . Fikk løpt bort i full fart og avverget smelt jobb bil og frakter. Han som jeg kjøpte bilen av ,visste råd. Vinsjen virket jo seff ikke . Etter å ha sluppet Tdsen ned en bakke med traktor ,fikk han vinsjet bilen opp på henger med stropp. Visst du leser dette ,Tuuuuuuuuusen takk for god hjelp. Kl 21,15 var vi i Moss igjen og hadde en lang vei hjem. Ja ja ,tenkte jeg,nå går det kun fremover . Hahaha,kom til Horten ,da var det tåke og speilblankt helt ned til Grimstad . Var hjemme kl 01,30. Da var jeg så lei av henger som kuket og glatte ,at jeg skulle spy . Om et sekund kommer del 2 med bilder ett øyeblikk bare ..
  41. 8 points
    15-20cm nysnø i løpet av natten er ganske så greit 😃
  42. 8 points
    Julevasken unnagjort kjekt med vaskehall med skum og skikkelig trykk 🤓 Kun avspyling denne gangen. Digg med coating på bilen God Jul 🎅🏻
  43. 8 points
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Litt lørdagsyssel fikk begynt smått på eksosen med litt kapp eg hadde liggende, har bestilt mer rør men kommer trolig ikke før nyttår.. blir punktet no med mig også lager eg nye punkt med tig apparat og sliper vekk mig-punktene.
  44. 7 points
    Kjørte meg en liten langtur på lørdag. Fra Karmøy til Kristiansand og tilbake. Det ble 660 km tilsammen (Tok dessverre bare bilder på Snapchat.) Ladet to ganger på veg ned. Ladet i Kristiansand. Ladet to ganger på veg hjem. Ladningene tar en god halvtime og går ganske kjapt. En kopp kaffe, en liten tur på et kjøpesenter.. Tiden flyr Så jeg er herved elbil-frelst. Det gikk jo helt smertefritt Slenger inn noen bilder av nyvasket bil etter turen. Gøy å vaske helt ny bil. Alt blir jo strøkent Hensikten med turen var å kjøpe ny bil til madammen! Det ble en MINI One D Med 90 hesters diesel. Føles ganske kjapp ut, og drikker nesten ingenting Vi betalte 95.000,- for en 2014-modell! Tidenes kupp
  45. 7 points
    Skare1

    Den store finn.no tråden.

    Ikke de verste bildene, men med en "fulført bachelor i fotografi" skulle man tro at man klarte knipse noen mer ålreite annonsebilder? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111820744
  46. 7 points
    TRF

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det som er galt er at det ikke var det som var påstanden din, dette var: Om 3dje seterad: Men det er kun barn som sitter bra i 3dje seterad, og det er det eneste som er interessant for venneparet til Marius. Din påstand var igjen av noe mer dramatisk karakter: ...... Jeg trenger ikke å lese "noen tester". Jeg har barn. Jeg har 7 seter x5. Jeg er praktisk talt vokst opp i en gammel Caravelle en gang i tiden. Den finnes fortsatt MPVer i familien. Jeg har faktisk en ørliten periode ( ja, dette er lenge siden, og kun en liten periode før jeg den gang begynte å skru bmw) jobbet hos Ford, og er "godt kjent" med både S-Max og Galaxy (dog kan jeg innrømme at dette er lenge siden, og gjelder naturligvis ikke dagens modeller ift til det å rent teknisk jobbe med bilene). Min anbefaling er rakt motsatt, kutt ut bilbladene dine, og sett deg inn i bilen selv. Så vil du se at det ikke er så trivelig i 3dje seterad på en mpv heller. Det er ikke noe særlig plass, og selv om alle 3 setene i andre rad kan "justeres" så hjelper det jo ikke så mye når setene er små og lite støttende som et resultat. .....? Vært inne i en 7 seter x5 før eller? For så vidt riktig at setet er 2 delt (60/40), men de kan like fult justeres i lengde og rygg. Antall cm vet jeg ikke, det er helt uinteressant. Er du i det poetiske og oppfinnsomme hjørnet i dag? Du skyver frem, og vipper opp på x5 også. Du kan naturligvis velge enten 1 sete, eller "60"delen av setet. "tung og du risikerer å glippe det og klemme små barneføtter". Du er fantastisk kluns om du greier det, og da greier du det også i en MPV. Når du en dag blir forelder selv, vil du se at slikt oppkonstruert fjas som dette kommer ganske langt ned på "bekymringslista" (i mitt tilfelle er det ikke på lista, som sikkert gjelder for de fleste foreldre). Er 3dje seterad (som regel) lettere å komme til i en MPV? Ja. Er det "lett å komme til 3dje seteread i en MPV" nei. "3 isofix". Det hjelper lite, dersom du har litt store barnestoler kan du bare glemme å montere 3 i bredden i isofix. Det er nok ikke det.... Det som er avgjørende er at du får plass til ungene på en god, komfortabel, og trygg måte. Det betyr for de som sitter i barnesete at det faktisk er plass til setet, og for de som sitter i beltestol etc at de har plass til beina. Og det har de i både x5 og S-Max. "inntil 5 barn" som du sa er ofte heller ikke noe foreldre bryr seg om. De bryr seg om at det antallet barn de faktisk har (eller skal ha) fungerer. Tror du på dette selv eller? At det er de 90kg nyttelast som er avgjørende? Barnefamilier pleier å gå tom for nyttelast? At 650 vs 700 liter sier noe avgjørende om plassen inni? Dersom du må bruke 3dje seterad (som jo er det Marius sier) må du uansett til med takboks eller lignende om du skal ha med deg mye pikk pakk. Du kan gjerne påstå at summen av dette gjør S-Max langt bedre egnet som familiebil. Jeg referer igjen til hva jeg har i dag av bil og barn, og min egen oppvekst. Så står naturligvis alle fritt til å trille rundt i kjedelig MPV i troen på at den er "fantastisk for ungene". Sannheten er at jeg har barn som ikke har noe videre imot 10+ timer i bil (som vi gjør regelmessig), så lenge de får tisse i alle fall en gang (og det må som oftest jeg også, så det går bra). Oppsummert: Jeg har ikke sagt at S-Max ikke er en fin MPV, for det er den jo. Jeg bare synes argumentasjonen her var riktig så tendensiøs og lite virkelighetsorientert. Det siste innlegget ditt F90 illustrerer jo nettopp dette. Vi har alle skjønt at du har forelska deg litt i Ford nå som du kjører det som firmabil, og det er greit, jeg liker også Ford. Men en liten MPV skal være billigere, betydelig billigere, enn en x5 før det er aktuelt som "bil nummer 1". (antagelig blir det nok aldri noe Ford MPV som bil nummer 1 for meg, håper jeg).
  47. 7 points
    Nyttårsvask av søstersen’s «nye» X5 🤓
  48. 7 points
    Prickbort ga grei effekt i dag, trengte en vask nå!
  49. 7 points
    Fin avslutning på søndagens langtur på ski
  50. 7 points
    Var å snoka litt rundt nedlagte Rygge flyplass, helt tomme bygg og parkeringshus.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00