Toppliste


Popular Content

Showing most liked content since 06/28/17 in all areas

  1. 25 likes
  2. 19 likes
  3. 17 likes
  4. 17 likes
    E30meet. Da var årets høydare gjennomført med brask og bram😃 Fytte katta sier jeg 😀. Men starter fra begynnelse. I og med jeg har familie både i Sandefjord og Fredrikstad , slo vi to fluer i en smekk. Kona ville til Fredrikstad så vi ville ta båten over til Sverige kl 10 på onsdag. Etter å ha fylt litt bensin i Sandefjord , møtte jeg Freakshow og hans flotte E39 langs veien . Koslig å møte kjentfolk . Uansett så bar vi mot Terminal og ble venting. Herr og fru Sveigis på tur med hver sin datter i bil: Kona : Og med tur i 535en må ting planlegges litt. Med lav bil osv kan jeg ikke opp på hengedekk , da den bunner i knekken oppe på dekket. Men vaktene var hyggelige de og jeg havnet her: Sammen med Trailere osv 😃. Overfarten gikk perfekt og i og med jeg var blant de første som kom ut , fikk jeg parkert i Strømstad og kunne se min stressede kone lete etter parkeringsplass 😀😀: Etterhvert som vi fikk handlet og det nærmet seg innsjekking , så skilte våre veier og etterhvert var på Rudskogen . Innskjekking skulle jo være kl 18 Meeen dette ble tatt kl 20: Altså pga noe greier kom vi oss ikke inn før kl 21 men da gikk det på skinner. Vogn ble satt på plass og en herlig gjeng var samlet for grill og prat . Når man våkner opp tidlig på torsdag morgen og du hører rusing/testing av blodtrimmede Bmwer , da tror du at du er i himmelen helt til lyden blir overdøvd av noe helt spesielt.... En lyd som var så sinna, så intens, så fryktelig fryktinngytende at hårene reiste seg , og hva kunne dette være? Jo dette galskapet her: M1 helt enkelt. Det svevet i denne er det sykeste jeg har hørt . Den overdøver alt som var der og gikk jo som et uver. Og ikke nok med det, var jo Prinz Leopold fra Bayern som kjørte . 74 år og kjørte som bare det . Perfeksjonisme: Dagene ble fyllt med flotte biler og hærlige mennesker. En flott gammel Bmw: En Nydeilig m3: Og jeg må si jeg var imponert over ferdighetene til disse som var ute og lekte. Fy flate å flinke: Jeg hadde jo med meg datteren på dette og hun koste seg masse . Og når man er i ungdommen som hun er jo e30 m3 det feteste. Og det tippet over for henne da hun kunne være med en særdeles hyggelig kar så mye hun ville . Hun har ikke landet enda 😃. Hun fikk og tilbud om å være med Morty i sin e28 helt til hun så hvordan han kjørte . Pappa , jeg tør ikke allikevel😃. Morty , du er rå på å kjøre , fy fader 😀 Traff jo masse folk fra Bimmers som jeg pratet med , tok noen pils med . Perfekte mennesker med masse humor og godhet. Er det rart at jeg elsker dette miljøet? Her var så mye biler at jeg kun fikk tatt noen få : Stolt datter med kompisen min sin B10: Kunne tatt hundre til men var aaaaaltfor opptatt med å se og snakke med folk .😃 Men så over til min bil Det var et grusomt kaos da vi kom så jeg droppet utstilling iår desverre . Men den fungerte perfekt og når den var fremme på plassen der vi campet , var det mange som kom bort til meg og sa de fulgte meg her og på FB , noe som var meget gøy og inspirerende😀. Her står den etter en liten tur til Fredrikstad: Så tilslutt må jeg faktisk være litt ydmyk overfor meg selv. Jeg kjøpte et grønt vrak for 5 årsiden. Jeg vet at folk hånflirte av meg og tenkte , Gud for en idiot ... Nå 5 år senere kan jeg kjøre ut blant alle disse nydelige bilene på Rudskogen . Den er ikke strøken og mye småpusling her og der, allikevel ble jeg ikke vinket bort fra køen som jeg fikk beskjed å følge . Ja , jeg er faktisk litt stolt kjenner jeg. Hvem hadde trodd dette? Husk at den kunne vært spiker men isteden er den her blandt andre flotte Bmwer: Igjen takk til alle som jeg snakket med og var på treff med .😃 Famtastiske alle sammen 😀😀
  5. 17 likes
    Så var det denne tiden av året igjen. For en god stund siden så fikk jeg en tanke og den tanken har forfulgt meg i en lang stund, vokst seg til en ønskedrøm over tid. Dette resulterte i at jeg i en lang periode har fulgt med på det norske markedet og europeiske markedet etter den drømmebilen. Men det visste seg å ikke være så lett å få tak en slik en fornuftig pris, da prisene på disse bilene har snudd og er på vei oppover for gode eksemplarer. Men jeg forsatte å følge med og nå og da poppet det opp noen fornuftig priset muligheter på markedet. Så for noen uker siden fikk jeg napp på en total renovert bil i Nederland og var i dialog med selger. Og vi hadde vel landet på en ca pris også. Jeg og @havers planla en kjøretur ned til Nederland for å se på bilen samt ta den med tilbake til Norge. Men ved et under så fikk jeg tips fra en bekjent som jobber på Konghelle om en som muligens skulle selge tilsvarende bil i Norge med god og kjent historikk. Og den bekjente kunne gå god for meg at eier av den aktuelle bilen tar godt vare på bilene sine. Så noen dager før vi skulle kjøre ned til Nederland ringte jeg denne personen og spurte høflig om bilen hans. Og hvorvidt han ville selge den, svaret var i utgangspunktet nei. Men etter å ha pratet litt og så kunne jeg få lov til å se på bilen og prøve den hvis jeg ville. Så et møte ble avtalt og jeg møtte ham med Z3 min. Dette ble et meget veldig velykket møte og en avtale ble inngått. Som jeg tro begge parter er veldig fornøyde med. Selger er foresten veldig hyggelig fyr og medlem i samme klubb som meg. (Dette var noen dager før Z3 min ble lagt ut til salg, for de av dere som følger tråden). Men det var noen mangler ved bilen (slitedeler) og disse måtte først fikses. Slik at bilen skulle bli overlevert til meg i teknisk god stand. I dag ble den store dagen for min del da bilen endelig ble overlevert hjem til meg. Så BMW familen her på tunet har vokst med en 97 Z3 M Roadster. Noen bilder hører vel til (beklager dårlige bilder, men ble litt sent): Får vel si litt om bilen, rent teknisk så er den i veldig god stand. Utseendemessig så bærer den preg av å ha blitt brukt og trenger en del TLC for å bli bra. Den er ikke på langt nær så ille som 2.8'ern var når jeg fikk den. Men lakken er har en del steinsprut som bør tas tak i. Bilen er ikke vinterkjørt og ser veldig bra ut under. Den har ganske bra utstyrsliste til å være en Z3 M, den har både cruise kontroll og elektrisk tak. Noe mer en det var det vel ikke mulige å velge ved kjøp disse nye Akkurat denne farge komboen er det laget 11 stk ( av 3557 produserte Z3M, farge komboen er: ARKTISSILBER METALLIC (309) med LEDER WALK NAPPA/GRAU (Q6TT) ) Denne har S50 motoren (321Hk) og jeg har ikke funnet noen symptomer på vanos problemer. Samt at den svake bakenden er allerede har blitt reparert og forsterket (en svakhet ved disse bilene). Mods som på bilen, eller så er den orginal: AC Schnitzer RS adjustable suspension (montert av en tidligere eier, utrolig god å kjøre på) AC Schnitzer eksos anlegg (forrige eier) Hamann roll hoops Ellers så fikk jeg med orginalt eksos anlegg, AC Schnitzer short shift + en del andre mindre mods deler. Planen min med bilen er vel først og fremst å gå over den teknisk og etterhvert få den i presentabel stand på lik nivå som 2.8'ern. Den trenger som sagt en kjærlighet når det gjelder utseende og jeg er ikke så glad i chrome, så det blir nok litt "black" jobbing på den også.
  6. 16 likes
    Føler jeg er i mål med OEM+-utseende på E90 nå. Style 191 fra X3 og 3D-style frontleppe montert.
  7. 16 likes
    Ute på en romantisk liten kjøretur med en av mine to kjære i kveld For å si det slik så fikk jeg klampen i bånn
  8. 15 likes
    Tidligere i kveld på en ellers flott dag her i Kongsberg
  9. 15 likes
  10. 14 likes
    Hei, Har da kjøpt meg en F01 750i Xdrive Lci. Har hatt lyst på en 7 serie ei stund og når jeg prøvekjørte så var det ingen vei tilbake. Denne gangen ble det bensinmotor. Disse har N63tu motoren. Dette er en 4.4L V8 med twinturbo. Bilen er kjørt 76000km. Etter råd fra Saltkjelen så jakta jeg etter en bil med en del utstyr, bl.a så har denne Bang og Olufsen anlegget. Den har også brunt interiør for igjen Saltkjelen "alt må ikke være svart". Det er helt sant Har foreløpig bare bilder fra Finn, får bilen om ei god uke for den skal klargjøres og så skal det monteres hengerfeste før jeg får den. Type 750I XDRIVE (EUR) E series F01 (MUE) Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N63T Displacement 4.40 Power 330 Drive ALLR Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/D5 SATB HELL (LCD5) S1CA Selection of COP relevant vehicles S230 Extra package, EU-specific S2FP BMW LA wheel, V Spoke 426 S2VB Tire pressure display S316 automatic trunk lid mechanism S320 Deleted, model lettering S322 Comfort access S323 Soft-Close-Automatic doors S358 Climate comfort windscreen S3AG Reversing camera S403 Glass roof, electrical S415 Sun-blind, rear S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S453 Climate-controlled seats, front Vehicle options S455 Active seat for driver and passenger S456 Comfort seat with memory S464 Ski bag S488 Lumbar support, driver and passenger S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4U1 Ceramic appliques for controls S4UR Ambient interior lighting S508 Park Distance Control (PDC) S524 Adaptive Headlights S5AC High-beam assistant S5AE High speed brake system S5AG Lane-change warning S5AT Driving Assistant Plus Vehicle options S5DL Surround View S601 TV function S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S612 BMW Assist S614 Internet, preparations S615 Expanded BMW Online Information S616 BMW Online S698 Area-Code 2 for DVD S6AA BMW TeleServices S6AB Control for Teleservices S6F2 Bang&Olufsen High End Surround Sound S6NF Music interface for Smartphone S6NL Connection Bluetooth + USB devices incl. S6NR Apps Vehicle options S710 M leather steering wheel S760 High gloss shadow line S761 Individual sunshade glazing S775 Headlining anthracite P7R7 Innovation package S7SP Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801 National version Germany S879 On-board vehicle literature German S8KA Dummy-SALAPA S8SC Telematics access request,country-spec. S8TH Road sign detection P9BD Business Package SXE8 Indi. Int. piano lacquer, black, tarsia S1CC Auto start/stop function S1CD Brake Energy Regeneration S423 Floor mats, velours S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German
  11. 14 likes
    Kjøpte en ventepølse til den perfekte F01 dukker opp med komplett rekke til venstre for rattstammen og B&O 😊
  12. 14 likes
    Har blitt en stund siden jeg oppdaterte tråden her, men her kommer reise brevet fra München turen i våres! Kan jo begynne med starten av turen som startet 03;46 for å være presis. Sto opp klokken 02.00 etter å ha sovet en time med sommerfugler i magen. Gledet oss stor til å få kommet avgårde men først måtte hund luftes, kjøres til foreldre som deretter skulle frakte oss til toget. Endelig framme ved toget kom det presis 04:55, og vi var klare for å dra til Oslo lufthavn Gardermoen. Etter ca 3 timer med tog ankommer vi Oslo lufthavn. Sommerfuglene er i magen enda, å vi har ca en og en halv time på oss til å spise, innsjekking, finne gate osv. Litt stressende da vi skulle fly til Stockholm for så å fly videre til MUC. Vi gikk selvfølgelig til feil gate, og endte opp med å løpe i 5 minutter til andre siden av flyplassen da vi kom på feil sted, noe som gjorde alt litt mere hektisk, men flyet var litt forsinket og vi kom med!! Hadde gledet meg til å fly, helt til jeg så det var en liten Boeing 737-200, som er det minste flyet SAS har. Trang og fult flyr vi mot vår stop-over i Sverige. Etter vi hadde byttet fly, (Til enda ett 737-200......) kom vi endelig frem til destinasjonen. MUC er en vanvittig stor flyplass, men å finne frem var overraskende lett. Tyskerene liker alltid å bygge svære bygninger virket det som! Herifra tok vi undergrunnen inn til München sentrum som var ca 45 min unna flyplassen. Kort automaten til undergrunnen var ikke helt med oss, og tok kun kreditt kort. Veldig spesielt system, noe man burde forberede seg på føre man eventuelt skal ta denne. Letteste var nok å ha Euro tilgjengelig, noe vi IKKE hadde. Etter en tog tur og en Taxi tur, kom vi frem til hotellet vårt. Et MEGET pent hotell, med flotte rom og utrolig hyggelig personell. Ble et par timers søvn føre vi gikk ut til byen for å kikke litt. Hotellet var ca 20 minutter unna olympia parken og 35 min unna sentrum om man skulle gå. Vi dro til et nært kjøpesenter for å handle litt og spise, for så å titte litt rundt i nabolaget, der vi fant mange godteri butikker for oss interesserte! Man kunne ikke gå 5 meter uten å se noe heftig som fks. M3, M5, osv. Ble litt shopping føre vi dro til hotellet igjen for en mat bit! Neste morgen var det relativt tidlig opp for å dra til Welt! Nå var jeg så spent at jeg omtrent ikke klarte å vente. Tiden gikk utrolig sakte, og alt tok ekstra lang tid (Virket det som). Planen var egentlig å gå, men siden vi hadde med oss litt bagasje, ble det heller en TAXI fra hotellet. Kjedelig å rote seg bort rett føre leveransen! Etter å ha kommet frem med Taxien, ble vi mottatt som konger. Bagasjen ble tatt hånd om, folk åpnet dørene for oss, egen heis opp i egen vente lobby, lunsj med spis alt du ønsket, egne safer osv. Her kommer noen bilder sammenhengene. Etter å ha ladet telefonen, lagt baggasje i safene, spist lunsj (og dessert) ble det en tur rundt på Welt. Vi fikk en omvisning på fabrikken. Her fikk vi ikke lov til å ta bilder, så det må oppleves personlig, men det er det råeste jeg har sett! Alt gikk så utrolig smooth og alt virket sykt effektivt. Man kan ikke forestille seg hvor presist dette systemet er føre man har sett det live. Det ble en tur innom museet og rundt på hoved bygningen. Her kommer en rekke bilder av diverse! Man føler seg ganske liten blandt disse store bygningene! Endelig begynte det å nærme seg levering! Spent som en unge på julaften, å minuttene gikk ikke akkurat fort. Endelig kom navnet mitt opp på tavlen og under meg ble bilen min rigget for levering. Enda bedre var det at en prikk lik F31 ble levert ved siden av min på likt med vår, så det ble en tvilling levering med andre ord. Jeg hadde heldigvis puttet på litt mere utstyr på vår, så tror naboen angret på at han hadde valgt vekk M-Sport bremsene fks! Mr. Wolfgang Voss tok oss godt i mot med flytende engelsk. Han ble med oss i en privat heis som gikk ned til en privat avdeling der man fikk opp bilen på en egen skjerm. Her forklarte han alt om bilen og hvordan alt fungerte. Har hatt 3 serie før, så var ganske så mye som var likt, men alltid flott og høre! Når vi var ferdig med informasjons møte, var det enda en heis tur som skulle skje, bare denne gang enda en etasje ned. Her kom vi til en trapp hvor man kunne ta bilder av oss med byggene i bakgrunnen. ENDELIG!! Etter flere timer med venting, fikk vi se den nye bilen vår! Den var bare enda mere perfekt i virkeligheten en hva jeg hadde tenkt meg! Linjene og alt var bare helt perfekt og fargen som jeg egentlig var litt usikker på, kunne ikke blitt bedre! Vi gikk da ned til bilen, koblet den til laderen og tok en skikkelig gjennomgang av bilens funksjoner, satt opp profiler og alt! Sto flere folk og tittet ned på leverings området, noe som var utrolig moro, enda det bare var en 320. Drømmen hadde vært å hentet en M3 her, men opplevelsen var ubeskrivelig, og alt var bare helt rått! Vi fikk knipset noen bilder av bilen føre vi skulle ta en test runde rundt ringen inne på Welt! Etter leveringen og test turen var det rett ut i München! Her var det ganske kaos og kjøre pga det var midt i rush trafikken, men det var ikke noe problem siden jeg gliste fra øre til øre, mens jeg luktet på den friske gode skinn lukten inne i bilen og hørte på Spotify via Apple Car Play! Heretter var det et par besøk på noen butikker, deretter rett ut på Autobahn! Å få kjøre på Autobahn igjen var nydelig! Her var det bare å mate på så lenge bilen lå under 3000 RPM, og satset på at bilen fikk en god start på livet! Etter 3 timers kjøring måtte man tanke litt for så å kjøre videre. Tidsskjemaet vårt var litt stramt denne dagen da vi var 3 timer forsinket pga leveringen. Litt ekstra pådrag og 4 timers kjøretur til, måtte til føre vi nådde Hannover. Her la vi oss inn på Raddison Blue hotell med egen parkerings garasje da vi ønsket at bilen stå trygt. Kjente det var godt å sove litt etter 6-7 timer bak rattet, så disse sengene var absolutt ikke feil! Etter litt ordentlig søvn gikk turen videre ut på Autobahn! Her var det selvfølgelig veiarbeid og vi ble minst 3 timer forsinket. Ferja fra Hirtshals gikk klokken 22.00. Heldigvis fungerte GPSn på bilen utrolig fint og vi ble guidet vekk fra Autobahn så vi slapp unna en time ekstra i kø! Vi kom til Hamburg, der vi handlet litt brus og godterier og tok oss en god middag føre turen gikk videre inn mot Danmark. Rett føre grensen var det full toll sjekk av biler, noe vi IKKE slapp unna. Her sto både det danske militære, politi og tollere som måtte sjekke papirene. Alt var jo selvfølgelig i orden, men med en liten små frekk kommentar fra løytnanten "Ja, her ser vi hvordan oljepengene i Norge blir brukt" slapp vi videre. Danmark er et meget kjedelig land å kjøre gjennom med liten å se, men da det nærmet seg kvelden og solnedgangen kom, blir det alltid flott når det ikke er så mye fjell rundt veien! Endelig nærmet vi oss ferjen med rundt 2000KM bak oss fra München og opp. Angret veldig på at jeg ikke kjørte innom Ringen for å ta en runde der, men får bli en annen gang! Nå var jeg sliten og trøtt og gledet meg veldig til å komme inn på båten og få sove litt. Til slutt kom vi til Hirtshals ca en time føre båten gikk, så det ble litt kveldsmat føre vi kjørte ombord på båten. En glad gutt kom hjem til Norge med sitt nye glis, men mange minner etter en utrolig opplevelse. Kan bare anbefale ALLE som kjøper ny BMW å gjøre dette, da opplevelsen blir en helt annen. Å få bilen direkte fra fabrikken, for så å kose seg på autobahn og bli kjent med bilen i 2000KM er bare en utrolig god start! Vi fikk kjøpt med litt stasj som minnet om turen til Welt og nøkkelringen vi fikk med på kjøpet ble hengt på nøkkelen. Om noen trenger info om henting av bil på Welt er det bare å sende en PM eller kontakte din lokale forhandler. Dette er noe flere burde gjøre, da opplevelsen er ubeskrivelig!
  13. 13 likes
    Hei Folkens Nå er det en stund siden jeg har vært aktiv her, men ble litt gira på en ny prosjektråd. Som flere sikkert har fått meg seg, har jeg nå solgt min BMW E30 «M3» banebilen som jeg har bygd på siden 2010. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å begynne på noe nytt prosjekt, da vi har bygget hus og venter kid nr2 i august. Men etter frafall fra E30Meet I år ble jeg så gira, jeg bare måtte bygge noe å kjøre med på E30Meet 2018 Bilen er noe utenom det vanlige vil jeg påstå. Det er en rørramme 1602 fra 75. Den trenger MYE arbeid. Men så er det jo moro også. Litt deler som er på nå. E30 M3 bakstilling med forsterkninger i bærearmene Z3 Difflokk med innfestninger K sport coilovers K sport bremser E36 forstilling Fått den hjem og inn i garasjen Bremser og elnett som skal monteres Det er veldig mye sveisejobb igen rundt om på helebilen. Fått sveist inn forsterkning på traversen fremme litt tilpassing av glassfiber kan man si
  14. 13 likes
    I påvente av at bileier finner ut av brukernavn og passord så deler jeg bildene av bilen hans her 😂 Rååå E46 M3 med E39 M5 motor, Hartge H50 kalles den.
  15. 13 likes
  16. 13 likes
    Siden du er så utålmodig så får jeg vel poste noen
  17. 13 likes
    Takk for det! Ikke alltid like lett å følge med på hva som skjer her. Takk for det! Jeg sa jo til meg at jeg til en viss grad skulle holde den original, men det har likevel resultert i at jeg nå venter på et stort delelass. Første leveranse er forhåpentligvis på plass denne uken her! Takk for det! Ja, elektrisk justerbare komfortseter bak er en helt annen konfigurasjon enn en tradisjonell sittebenk. Bakdelen med denne bilen er imidlertid at det kun er en fireseter og ikke femseter som de normalt er. Ikke at det utgjør noen betydelig forskjell sånn i bunn og grunn. Prøvde meg for øvrig på noen bilder. Litt mørke, men det får vi heller ta lærdom av til neste gang.
  18. 12 likes
    Etter lang tid uten BMW og inaktivitet på bimmers ble lysten på BMW stor igjen denne våren. I motsetning til tidligere var jeg nå ikke avhengig av å kjøpe en bruksbil, dermed begynte jeg å snuse på M-biler. Har alltid vært glad i 5-serie, og eid langt flere 5-serie enn 3-serie. Derimot er E36 en modell jeg i ungdomstiden ikke eide, derimot hadde en del kompiser av meg E36 og jeg husker godt hvor morsom 325 etc var. Hvorfor det ble E36 er vel egentlig litt diffust, men jeg liker den analoge "gamle" BMW-følelsen kombinert med manuell kasse og 6 sylindere på rekke. E46 ble vurdert, men SMG er ikke aktuelt og da ble prisen fort høy hvis man skulle ha noe ålreit. Så til bilen, 1998 Hellroot M3 3.2 i relativt ålreit stand. I følge selger ( bilen har vært i samme familie siden 2007 ) er bilen "offer" for et chassibytte, der karosseriet ble hentet fra Tyskland i 07 ( har div papirer fra Tyskland - og tag-plate etc er M3 ) og motor/gir tatt fra en kræsjet M3. Registrert som oppbygd etter skade, så bilen har fått slått inn nytt chassinr. Litt usikker på hvor mye av dette jeg må ta med en klype salt - men bilens plate sier M3 Hellroot, og det sitter en S50B32 under der så det holder for meg. Jeg liker å kalle bilen "original" - men ikke matching-numbers, skal innrømme at jeg ikke bryr meg så fryktelig om dette da jeg ikke jaktet på en museumsgjenstand. Derimot var det viktig for meg at chassiet ikke var en ombygd 320 når jeg først skulle handle M-bil. Kort info: Årsmod 1998 - kmstand 198 000 - Ikke takluke - 2soners klima - Grått vader M/sort taktrekk - Scorpion Eksos - Rieger bakrutesenker - BBS RC302 innskrevne i vognkort Planer: Særs lite, jeg liker den faktisk veldig godt som den er. Skal få tatt noen rustbobler og få fikset litt klarlakkflass, bytte frontlykter da det har vært montert lyktesenkere som etterlot seg maaasse TEC7. Gi den litt kjærlighet og få den polert av noen som kan det ( noen i Østfold som detailer biler her inne? ) - vaske - bytte oljer og ikke minst BRUKE DEN. Den skal ikke bades i salt om vinteren, så garasjen er rydda - men jeg kjøper meg ikke slik bil for å la den stå inne fordi det drypper litt regn, om sommeren skal den ut!
  19. 12 likes
  20. 12 likes
  21. 12 likes
    Ble noen kveldsbilder i dag. Blir jo aldri lei denne bilen.
  22. 12 likes
    Ettersom flere F01er er ute på vift, kommer det en til..
  23. 12 likes
    Etter å ha eid bilen siden 2013, var tiden kommet for at jeg valgte å få den klar for registrering og godkjent bilen. Ikke godkjent som en bmw alpina b10 biturbo, men det en alpina b10 biturbo (ja alpina er et eget bilmerke, selv om de baseres på bmw) en flott dag, med hyggelige folk hos statens vegvesen jessheim
  24. 12 likes
    Dro til Svendsen Eksos i Ski idag for å etterforske videre på AC-anlegget som ikke ble kaldt. Koblet til maskinen og fant fort ut hvorfor. 130g gass i systemet Så da ble det AC-service. Fylt opp med ny gass og endelig kald luft i bilen igjen! Digg Så også at det var litt støv og møkk på kondensatoren, så skal blåse ren den til uka slik at systemet skal få kjølt seg ordentlig også. Utover det så fikk jeg montert E90-hjula idag! Så da gikk bilen fra dette: Til dette: Ble myyye penere, synes nå jeg
  25. 12 likes
    Betalte ett av skiltene nå, og det ble... *trommevirvel*... LAWYER
  26. 11 likes
    Sånn fra et nostalgisk synspunkt gleder det meg faktisk litt at folk fortsatt gjør slikt. Det er ikke ofte man ser aluvinge og neonlys lengre!
  27. 11 likes
  28. 11 likes
    Fått igjen litt forskjellig fra Vestby Galvaniske. Rask og rimelig service som alltids Montere litt småtteri for å få stua deler litt bedre sammen. mange er vell kjent med montering og somme ganger trasig demontering av segerringer. dette ofte grunna at mange ikke er klar over at man faktisk har 50% sjangs for å montere segerringer feil veg. Med mindre ringene er fra tetteste innavlen i kina, så har de koniske hull slik at man klarer å få tak i de når de er montert som stoppere inn mot ett tannhjul eller lager. Monterer man med største diameteren av konen utover får man jo det på, men det kan bli en trist affære ved demontering. Så presser vi i navet med mothold på indre lagerbaner. ( og nei, jeg har ikke glemt bremseskjold men skal prøve litt forskjellige bremseløsninger så alle skjold skal modifseres slik de kan monteres og demonteres uten sveising eller demontering av hjulnav.) Millway Motorsport delrin, med presspasning mot bærearm og en tiendedels klaring mot innerhylse slik det ikke er noe friksjon mot foring ved fjæring opp og ned. Ganske harde, og fin skarp klakkelyd når man slår dem sammen forskjellen er større fra svart powerflex til millway enn fra lilla powerflex til svart. Er vell siste bud før uniballs, uniballs orker jeg ikke med tanke på eu kontroller o.l på en veibil.
  29. 11 likes
  30. 11 likes
    Vasket og lagt nytt lag med voks. Klar for avreise i morgen. Om jeg er flink til å ta bilder blir det et lite reisebrev i tråden min
  31. 11 likes
    Tok litt bilder i dag også. Flere i tråden min Skal slutte å spamme nå. Må bare nyte været mens det er her.
  32. 11 likes
    Send meg en pm om denne kan være av interesse. Meget pent F01 eksemplar 😍
  33. 11 likes
    Og vips, så fikk man montert M-Performance kit, KW V1 og Vossen VFS2 med Michelin Pilot Super Sport dekk!
  34. 10 likes
  35. 10 likes
  36. 10 likes
  37. 10 likes
  38. 10 likes
    Today is Bump Day 😊 F34 ville hatt godt av en ekstra stuss på høyre siden... Drømmen om 340i stusser...
  39. 10 likes
    Er vell som å banne i Kirka og pisse på bålet, men var ute med en kompis for å ta noen bilder, å Tysk får vel være Tysk? Og bilder ble det!
  40. 10 likes
    Siden bilen ikke blir ferdig til e30meet, så måtte eg handle noe for å trøste meg litt s50b32 med 6trinns kasse var og på gatebil i helgen, mye flott å se på! Blant annet @Henrik416 sin e36😁
  41. 10 likes
    Et lite knippe bilder, tilfeldig valgt fra kamerarullen på telefonen, med både avslutningen på bryllupet, avslutningen, starten på bryllupsreise og underveis her, både fra Munchen, Gardasjøen, Piemonte og Syd-Tirol, lunsj, middag, vinsmaking, vær, utsikt, kliss må også til! Og i Merano var jeg heldig å se en Alpina B4S! Namnam! Så beklager litt spam fra boblen vi har vært i de siste ukene!
  42. 10 likes
  43. 10 likes
    Sommerens farkost i juli! Dere tåler vel et par "bilrelaterte" bilder av broer også. Roadtrip fra San Francisco til Miami blir knall - god sommer folkens
  44. 10 likes
    Ble noen flere bilder av bilen her om dagen siden det er sommer og så deilig vær!
  45. 9 likes
    Ikke så veldig mye som skjer om dagene. Vi fikk en gutt i slutten av juni, så tiden har gått litt med der. Viktig med riktige leker. Som nevnt i innlegget over her, var vi altså sør-norge rundt for litt siden. Vi var invitert i bryllup ti dager etter guttungen kom til verden, så fant ut at vi like gjerne kunne ta med vognen da vi uansett måtte ha overnatting, og ta en ferie i samme slengen. Er man i bryllup på Jæren, så er man i bryllup på Jæren. Med bruden som sjåfør naturligvis! Bryllupsbil nr. 2 var derimot hakket bedre. Pen e32 740i. Etter bryllup å styr gikk turen videre sørover, hvor vi til slutt endte opp på Moysand utenfor Grimstad. Camping (vogn, telt er stuerent har jeg sett) er jo harry, så da er det bare til å kjøre på. ...og bilen trenger selvfølgelig også litt pleie. Etter noen dager på Sørlandet gikk turen videre østover, hvor vi så krysset Oslofjorden og endte opp på Daftø, utenfor Strømstad. Solbergtårnet. Ganske stilig rasteplass, og imponerende at det er mulig å ha noe åpent hele dagene uten at alt blir tagget ned. På plass i Sverige. Godt å se jeg ikke er alene med X4 og vogn. Forøvrig aldri sett en i brun før. Etter Sverige gikk turen tilbake til Norge, før vi omsider havnet i Hallingdal. En av de bedre campingplassene i Norge. Turen gikk så over Hardangervidda, en vei jeg faktisk aldri har kjørt før. ...og det blåste det såpass at det ene speilet mitt faktisk blåste av under en kraftig sidevind. Imponerende nok like helt, med tanke på at jeg holdt 80-90. På andre siden av fjellet, og nærmer oss Hardanger og Kinsarvik. ...før vi begynner på siste etappe hjem med en ferjetur over Hardangerfjorden. Statistikk fra turen.
  46. 9 likes
    Klar for avreise til Sopot fra Miechow i Polen. Ca 55 mil to go 👍.
  47. 9 likes
  48. 9 likes
  49. 9 likes
    Fin ventepølse! Panamera er en staselig vogn, sikler selv på den nye, gjerne som Sport Turismo versjon. Det med B&O og full knapperekke er en "smal sak" å få fikset om bilen du ellers finner er nogen lunde perfekt.
  50. 9 likes