Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 06/20/18 i alle områder

  1. 22 poeng
    TRF

    M550dX effekt, holdbarhet osv

    Så, hvor kan man, på et generelt og ikke spesifikt grunnlag, være bekymret for hva dette kan overføre? Fordelingskassa har en clutchpakke som "klemmer på" for å overføre krefter til fremaksel ved behov. Den kan ikke stå på "100%" hele tiden da dette vil føre til betydelig utfordringer på en bil som skal brukes på gata. Derfor reguleres dette aktivt, sånn at den tillater avvik i rullehastighet. En slik clutchpakke er dermed ikke så ulik alle andre clutchpakker, som clutch på en bil med manuell gir, eller "clutchpakker" i en automatgearkasse. Disse utsettes for forskjellige belastninger sett opp i mot grenseverdier, men primært kan man dele det inn i belastninger mot - maksimalt overførbart moment når lukket (standfriksjon, og dermed alltid er høyest), og mot - koblingsøyeblikk / regulering. Se for deg dette at vi snakker om en bil med manuell gir, også glemmer vi xdrive en liten stund. Dersom du øker momentet vil du til slutt komme til et tidspunkt hvor du, mens bilen er i gir og kjører, uten at du bruker clutchpedal, begynner å slure. Clutchen greier ikke å overføre momentet, da du har overskredet "maksimalt overførbart dreiemoment". Så tar vi samme scenario, men drar av dreiemoment nok til at dette akkurat ikke inntreffer. Hva skjer da om du forsøker å "rivstarte", og slurer litt mye? Jo du vil trolig greie å overbelaste lamellen. Og selv om den har nok å gå på til at "den greier å koble", så er det ikke tvil om at du nå vil slite mye mer clutch enn du gjorde før. Hva kan du påvirke, såfremt du fortsatt skal starte hardt? Koblingstid. Vi vet alle at du ikke kan slippe clutchen veldig sakte i et slikt scenario, men heller må la den koble relativt brått om den skal "ha en sjanse". Det er mao clutchpakka man normalt er bekymret for ift den natur og oppgavene den løser. Det er ikke veldig mange som er bekymra for å overbelaste ei 53dz manuell kasse, da rent mekanisk havari ved overbelastning er svært sjeldent, og slike saker normalt er kraftig overdimensjonert. (ref at dette er en av de mest populære kassens på hardt trimmede "gatebiler"). Så, for å øke clutchens evne til å takle de nye utfordringene vi har gitt den, vet vi at du ved lyskrysstart må redusere koblingstida ift når motor var original (slipp clutchen fortere). Hva er det neste du kan gjøre? Ikke så mye uten å bytte deler. Dette skiller seg fra automat kasser. Det automatkassa her kan gjøre er å øke lamelltrykket, og oppnå det samme som om man hadde montert ei hardere plate på din bil med manuell gir. Mao, økt overføringsevne. Platetrykk og koblingstid er noe som reguleres aktivt hele tiden, med hjelp av data fra ecu. På samme måte er det med xdrive. Dette reguleres aktivt, med hjelp av info fra ecu om dreiemoment som kommer. Det betyr, at kalibrerer du motoren riktig, slik at verdier og funksjoner er intakte og ikke "juksa" med, så "ser" drivlinja hva som kommer, og justerer deretter. Dette naturligvis bare inntil et visst punkt. Dette gjør det allerede altså under "styring" eller "pre Control". Deretter kommer "regulering" inn i bildet (umiddelbart), og dette er årsaken til at det går bra også når motor ikke er kalibrert som den burde. Dersom drivlinje "ser" at det kommer 400Nm, men i realiteten kommer det 600Nm, så vil dette føre til mer slipp en den forventer å se under kobling. "Regulering" slår inn, og den korrigerer. Dette gir en noe høyere slitasje enn når den "treffer bedre" med pre control verdier. Så, når kan vi "overrumple" drivlinja? Vel, det første er om ikke vi lar ecu sende riktig informasjon (og "all" tuning jeg har sett jukser med dette). Deretter kan vi rett og slett sende nok moment til at den må "regulere på" alt den har for å greie å holde (noe økt slitasje), og til slutt kan vi sende nok moment at selv når drivlinja "legger på alt" så slipper det. Hvor havner xdrive i dette? Det er svært uvanlig med slike alvorlige problemer som siste tilfelle. Og dette er det 2 gode årsaker til. Den første er at disse faktisk er noenlunde robuste (har pleid å være). Det er rett og slett svært lav problemrate relatert til slipp som følge av at man har overskredet maksimalt overførbart moment. Rent mekanisk tilsier også all erfaring at de er relativt robuste, og få til ingen tilfeller av mekanisk havari som følge av overbelastning ved "tuning". Det siste poenget er dog viktig, og det er å forstå hva fordelingskassa gjør under akselerasjon. Bakaksel drar fullt, og det gjør ved behov også fremaksel. Det betyr, at det er først når du får slipp på bakhjul at du vil sende "100%" frem. Ved slipp på bakhjul så har man redusert overførbart moment med en faktor ift slipprate, men helt borte er det jo ikke. Det betyr at "100%" i dette tilfellet ikke må misforstås. xdrive forsøker ikke å drive bilen som en fremhjulstrekker (som mange tror), men derimot som en bil med senterdiff med sperre. Rest kreftene som er igjen her er altså ikke "900Nm", men derimot det som ikke kommer seg til asfalten gjennom bakhjul. For å få alle kreftene til å gå gjennom clutchpakka i xdrive må du altså ha 0 friskjon på bakhjul, og det er et ganske spesielt scenario (dog ikke umulig). Det er ikke dette som er tilfellet med "rivstarter" / "lyskryssdueller" som folk prater om. Her har du enorme mengder overførbart moment gjennom bakhjul. Så oppsummert, forstå styring (pre control) vs regulering. Forstå komponentene. Og sist men ikke minst, hva skjer når drivlinja har slipp den ikke greier å håndtere (normalt)? --> Torque reduction command. Det er dette som skjer hver gang automakassa girer opp, allerede før man har noe slipp.
  2. 18 poeng
    Kan jeg ha knekt koden? Er rart det der når man holder på med ting . Får liksom ikke roet seg før enn finner årsaken . Hvorfor virker ikke park? Hvorfor vil den ikke virke på noen av gir? Sånne ting gjør meg usikker og nervøs . Tanker om ombygging ja alt mulig . Og jeg hadde jo synes det var gøy hvis Mini kunne brukt denne når hun fikk lappen . Det er jo grønn Touring med diesel som har vært hennes drøm og trist hvis vi måtte gi opp denne pga gir , kostnad til manuell . Så jeg heiv meg bort på verkstedet og tittet igjen . Husk at jeg har null peil på dette . Tok en titt på sjaltegafler og her var det noe som ikke stemte ..: Den akselen som er sort passet mistenkelig inn på den andre akselen med tupp på bildet .. Og den akselen fikk jeg bevegd. Muffens dette . Prøvde å bøye og tøye men turte liksom ikke hvis noe skulle knekke . Men en røyk ble til to og tenkte ,fader de må jo passe sammen .! Stort skrujern og og tunga rett i munn : Booom, ett klikk og park stod dønn !!! Å du milde Himmelske Gud hvor deilig 😀😀😀😀😀😀. Alle sjaltefunksjoner ser ut til å funke . Nå står den der den skal: Jeg har en teori hva som har skjedd her . Bil har stått lenge , ting har liksom satt seg , eier har røsket til og da har Aksel gått ut av feste. Flaks den ikke har knekt for da måtte jeg hvertfall byttet kassen . Men faren er ikke over enda . Nå skal det fylles olje og nytt filter , så ser vi . Og hvis den da funker , så skal eieren få lov å spandere flush på kassen. Igjen hvis det er dette ,ja da skal jeg skryte av meg selv . Aldri åpnet ei kasse noen gang . Men igjen , sikkert noe annet , ville jo vært utrolig .
  3. 18 poeng
    magneten

    magnetens E46 M3

    Så var det eksosen. Etter jeg fjerna diffuseren har jeg klødd i fingrene til å dra nytte av denne unike tilkomsten! Finner frem utstyret. Prickbort, Iron X-it, Clay, Microfiber Sprayer først på Prickbort, spyler det av, og tørker rørene. Sprayer deretter på Iron X-it. Finner litt å jobbe med. Er det ikke det man sier? Spyler av og tørker igjen. Finner frem såpevann og clay Gnukker og gnikker til det føles smuuud! Fant en hau med skit! Men det ble glatt og fint Skinner nesten allerede The star of the show! Kjøpt hos Jan's Amcar Garasje for 69 kronos! Kjører på med en dæsj. Etter bittelitt gnukking så ligner det noe Men innsiden var ikke noe å skryte av. Jeg tar på meg IQ-capsen og triller en microfiberklut rundt drillen. Kaster en dæsj i hullet! Det fungerte jo helt magisk bra! Etter ca. 3 minutter/2 timer med gnikking og gnukking. Ble nå litt shiny da Clean Og bare for å være like tøff som @StigJ og @Gorg, og sikkert mange fler, så smører jeg det inn med Autobahn! Men jeg går above and beyond og påfører for hånd, for maksimal effekt! Lar det sitte i 10 minutt (8,5 minutt) og gnukker av Hoho Yes Etter en kjøretur ut på parkeringsplassen var alt arbeid nesten ødelagt Ble sånn passe bra det Slenger på en før og etter
  4. 17 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    Denne så jeg ikke før nå:p Har ikke gått løs på noe. Demonterte nøkkel fra hverandre, flyttet chippen over fra original nøkkel til X5 nøkkelen og er idag i bruk😁. Bilen gjøres ellers klar for bil reise om 2 uker og har gjort følgende: Service: - Olje og oljefilter - Mikrofilter - Luftfilter - Tennplugger - Bilkontroll - Diffolje - 4 stk nye dekk, Michelin Pilot Sport 4s - Ny frontrute - Kart oppdatering , 2018-2 - Ny software - 4-Hjulskontroll - Ny diffuser til bakfanger Er veldig fornøyd med ræva på bilen nå😀
  5. 16 poeng
    Designer

    Designer's E92 335i | Montego | LCI baklamper

    Endelig M-sport! 😁 Et par ting som lakkerer har glemt å ta med i boksen, så det blir montert til uken. 😄 Vingen, en plast deksel over diffuser og det lille lokket til tauekrok bak. Tåkelysene var ikke med, jeg bestilte med så her må det sendes en mail. 😓 Angående passformen vil jeg si den var nokså bra, kun et par plasser foran og på sideskjørt det er litt off. Er hvertfall meget fornøyd 😁 Bilder fra demontering og montering. M-fanger klar til å komme på, må bare få montert alle de sinnsykt sterke ebay magnets'a Ser ut som et bomba...ja Syns jeg kledde parksensor brillene 😎 Ferdige bilder
  6. 16 poeng
  7. 16 poeng
    magneten

    magnetens E46 M3

    Kjøper de hos Bavaria De har gått over til å skrive "Bavaria" på veskene nå, men hun fant en gammel nederst i hauen til meg Pakken kom! Så vi kjører på Batteriet er fremdeles frakoblet Knepper inn to fjærer på baksiden av rattet og fjomper ut airbagen! Skrur løs SMG-skifterene. Prøver å skru ut rattbolten med en vanlig skralle. Håpløst. Her har supermann vært med "Jeg trenger ikke momentnøkkel!"-musklene sine Måtte litt kraftigere saker til Derja, ferdig!? Liker forpakningen Glass du liksom Ooohoohoho!! Med særdeles nydelige M-sømmer Og en frekk gul stripe Smack! Beint nok! Etter litt kjapp googling fant jeg ut at 62.5 nm skulle være korrekt. Det kjentes bra ut også Inn med spaghettien. Skrur på SMG-bryterene. Bak kulissene på en SMG-bryter Ready for airbag Åååå!!! Det er nice! Ut i solen Den gule stripa er i alle fall i samme farge-familie som det oransje på turtelleren Se der du! Matchy match med bremsecalipperene! Håhå! Synes det ble skambra jeg
  8. 16 poeng
  9. 15 poeng
  10. 15 poeng
    Kveldsvaska unnagjort og klar for ny uke
  11. 14 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    I år blir det muligens kjøring på bane både på Istanbul Park og Nürburgring. Noen som har sett en slik før😁 Original BMW GoPro feste på tauekrok. M-Performance😎
  12. 14 poeng
    hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    ut for en rask kattevask, er fortsatt så mye opne kontakter, uplugga hull o.l at skikkelig vask må vente. Tror derimot det blir å levere hele bilen til en såkalt "detailer" har lite tolmodighet til sånt selv Looken er stort sett sånn den blir. Har kun smiley lykt på førerside nå, pga mangler de plast foringene til støttestaga til å overhale den andre. Har blitt glemt gang på gang. Førerside er helt ny OEM hella indre og ytre. Så blir ingen sorte lykter verken forran eller bak her Har 100% strøkne startec, men det kommer nok aldri på igjen. Front skal også byttes til en uten cecotto/evo2 leppa. Den som står på nå har masse hull, pga innfestning til den leppa men har skaffa en ekstra som er helt 100% urørt. Så skal det monteres oem sport evo2 spacer under, samt evo3 svart justerbar spoiler/flat leppe. ( samme som i dag står helt nederst, bare i carbon look.)
  13. 13 poeng
    magneten

    magnetens E46 M3

    Dagens prosjekt! Fjerning av sot/solfilm Jeg må innrømme at jeg var blitt litt svak for solfilm helt frem. Det ser jo ut som jeg har drept betydelig flere folk enn jeg har. Men den må bort I tillegg er det jo ulovlig! Det gikk faktisk skremmende lett! Gikk greit bak også Det etterlot seg tydelige rester av lim! Her ser man det veldig godt. Fikk det til i bakruten også Pluss det ser ut som varmetrådene overlevde! Det er ikke ofte! Varmetråd-lampen lyser hvertfall! Så var det fjerning av limrester. Veldig gøy! Citrus Spray, Silikonfjerner, kort, microfiber Midt i lim-fjernings-gleden ville jeg ha et lite avbrekk, så jeg begynte på neste prosjekt. Haislakten! Dette er telefon-antennen til den koslige telefonen som var montert i bilen Jeg leste litt på nettet om hvordan folk fjernet den. De fleste brukte hårføner, og napper i den til den løsner, og det resulterte ofte i bulket tak som følge av nappingen. Hva i alle dager, Amerika? Jeg bruker min trofaste verdens tynneste tråd til å sage med Easy Ledningen går bare langs pakningen Etter litt silikonfjerner er alle spor av hai borte Draar ledningen ut av pakningen! Her forsvinner den under bakluken! Og inn i baggasjerommet! Ja, alles klar! Napper ut hele ledningen, inkl. pakningen, men det etterlot et svært hull! Det fikser vi med Verdens Beste Pakning-Erstatter! Blir ikke tettere Så for litt picturas Looking fresh! Noen ser kanskje bittelitt ekstremt mye rester av lim i bakruten Jeg gikk tom for Citrus Spray Kanskje lakkgutta har en fin syre de kan bruke også. Ingen haifinne! More speed!
  14. 13 poeng
  15. 13 poeng
    TRF

    M550dX effekt, holdbarhet osv

    ingen hersketeknikk. Jeg har faktisk ikke ord til de ville konklusjonene dine. Det som er litt spesielt er at du ikke er en "kappa fjærer er kult" type, men at du faktisk burde ha bra grunnlag for å forstå en del av disse temaene. Men ikke tale om. Du er så opphengt i at ingen andre kan det, at du konstruerer din egen virkelighet. Som bygger på 0 _null_ kompetanse om temaet. Akkurat som i de 20 talls andre diskusjonene du bommer på skiva. Jeg synes dette er litt rart. Du kunne jo skjønt litt, om ikke du var så bestemt på at du har skjønt det. Jeg kommenterte det ikke, men du belærte jo noen i en annen tråd om at casterstag ikke er et kjent problem ved risting under innbrems på e39, men at faktisk styrekuler, og _kast i skiver_ (!!!!!) var mer vanlig... Du er heelt ute på tur. Du har null belegg for denne konklusjonen (som strider mot det alle andre som kan noe om temaet sier), men likevel drar du på selvsikkert og motsier noen som har presentert riktig svar, og har god greie på dette. Igjen.. Jeg har ikke ord. Du har blitt arrestert på idiotien i innleggene dine igjen og igjen... Om du tar med en 2011 e90 335d Xdrive for å kjøpe et av våre produkter, så skal du få tommel opp samt Snickers og Cola ved ankomst.. (hvor lenge går det før du skjønner dette tro?) Og hele "stakkars meg, jeg blir utsatt for hersketeknikk" faller litt i grus når du går fra mitt "jeg har ikke ord" (til argumentene du presenterer i denne tråden), til "jeg skal forsøke å være spydig mot meningsmotstanderen min på et tema utenfor det som diskuteres i tråden". Også presterer du å dra "mujaffa" på CrZyWiz.. ta deg en bolle. "vanskelig å stave" meg i rævva. Din forståelse av motor og drivlinje kontroll tror jeg ikke er på nivå med guttungen sin en gang.. han er 7. "nye F90, ganske like, sistnevnte tror jeg har en elektronisk momentbegrensning " sier du... Elektronisk momentbegrensning har man hatt, i forskjellig omfang, på HVER ENESTE BMW DIESEL siden de fikk elektronisk styrt innsprøytning. Du vet.. siden 80 tallet. Om du gjennomfører noe så greit som et oljeskift så skal jeg love deg jeg fortsatt ikke har interesse av å gi det motorgaranti. Videre later det til at du ikke forstår hva slags garanti de som operer med garanti tilbyr. Disse har også en tendens til å være de verste i klassen på å forholde seg til komponentenes fysiske egenskaper. Du kan jo titte litt på n47,177hk,trimmet, durelyd. Dette er en aktør med "garanti". Jeg skjønner at du tror du kan få inn noen billige spark, problemet er at mange av de tekniske kapable på forumet forstår langt mer av dette enn deg. Jeg er ikke interessert i å bruke tid på deg unikt, du ønsker ikke å forstå. Men jeg kan love deg at jeg sover _svært_ godt om natta. Jeg kan stå inne 100% for det vi gjør, og det er på et helt annet nivå enn normen i bransjen. "jeg skal spørre bmw" sier du stadig. Du har ingen kontaktperson i BMW. Å spørre din forhandler, eller importør, kan alle gjøre. For å gi deg noe som kan minne om et perspektiv, så prater jeg støtt og stadig med personer fra BMW Motorsport. De er hjelpsomme, og utveksler betydelig mengder informasjon og data. Jeg har sporadiske diskusjoner med lederen (for kundesport)for et annet tysk Motorsport firma hvor første navn begynner på "B". Så kan du jo bruke fantasien til hvilken. Som takk for hjelpen for det jeg fikk, brukte vi tid på rådgivning av innsp komponenter på hans private bmw med 30d motor. Dette skraper overflaten, i et forsøk på å realitetsorientere deg noe. Om enn bare litt. Jeg hater slike "min pappa er sterkere enn din" diskusjon. Men jeg er helt forsynt med den latterlige holdningen din. Hadde det bare vært meg du ikke kunne fordra, eller, jeg og mange av de andre dyktige og kunnskapsrike medlemmene på forumet som fikk det.. Men du kjører på med desinformasjon. Det er 10w60 på m52, det er nye skiver igjen da "casterstag er mindre vanlig" på e39.. og lista fortsetter som du er kjent med. Bytte nick fikk du fint til, holdninga var det langt verre med. Så, stemmer det at man kan øke slitasjen på drivlinje komponenter ved å overbelaste drivlinje komponenter? Ja. Det stemmer det. Er det "tuning" som er årsaken til de strippede splinesa du la ut bilde av for å underbygge ditt argument? Nei. Er "dreiemoment dreiemoment" ift drivlinje holdbarhet? Nei. Det finnes en myriade av viktige faktorer her, som du ikke er i nærheten av å ha kjennskap til, eller å ha tatt hensyn til i din bastante konklusjon.
  16. 13 poeng
  17. 12 poeng
    Solnedgang snapchatbilde fra i kveld.
  18. 12 poeng
    Da er saken endelig ferdig etter en mnd og 3 dager ! Resultat ble 170k + bilen Kan si meg godt fornøyd med det! Planer fremover blir å ribbe bilen, beholde noen deler og selge resten. Ny bil er funnet men vil ikke røpe noe før jeg har bilen med nøklene i hånda, så får vi håpe å bruke nye bilen litt i denne sesongen også, mulig jeg rekker e30 meet på rudskogen:)?
  19. 12 poeng
    Litt lakk så børe bli bra 😃
  20. 11 poeng
    M-sport on = ✔️
  21. 11 poeng
    magneten

    magnetens E46 M3

    Fikk en liten buttplug i posten i dag! Med Alcantara, rett fra CSL Shiny! Men hva i alle dager er dette her? N for Nøytral? Har du hørt noe så teit? Hahaha! Idiotisk. Her skal vi ha 0 for Nøytral (0. gir!) Pre-facelift-modeller har 0 som Nøytral Som dere ser er knotten min ganske slitt! Men det "N-for-Nøytral"-problemet fikser vi lett! Med en liten stickers! Så var det å få av emblemet som var på først da. Noe som var veldig lett! Men det gikk til slutt! Gikk ut i bilen og smacka den ned, for å kunne line det opp rett! Sånn! Veldig pent med alcantara Og så blank og fin! Ny og gammel. Jeg fikk noe annet i posten også! Men først og fremst. Se på alle disse teite knappene. Pluss? Minus? Re-Tweet? Opp? Ned? Snakkemann? Nei, fysj! Pluss igjen?! Minus igjen?! Speedometer? Cruisecontrol?! Av/på? (Akuratt den knappen var litt tøff, da!) Cruisecontrol er jo helt meningsløst uten Adaptive Cruise, ikke sant @awt? Jeg vet du er enig. Du har det på X4en din, vel? Så ny og dyr bil? Nei, knapper på rattet må bort! Jeg vil kun ha én knapp. The sex button fra CSL/CS/ZHP/Competition Pack. Den setter DSC-en i Track Mode og tillater litt "drifting". Den kan i teorien kodes inn på min også, men de utgavene har en annen styreutveksling, så det blir kanskje litt kødd. Denne fikk jeg kjøpt av en i statene som byttet til multifunksjonsratt i en Competition Pack (For en løk! Det er jo feil vei!) Det var bare en ting som var galt, et knekt feste. Men det stjeler vi fra min gamle Min gamle var jo full av kretskort og greier. Huff! Hva gjør dette i en M3? Litt enklere i CSL-utgaven Perfect fit! Plugges inn! Og vipps, så hadde jeg CSL-ratt til (nesten bare) 0,2% av prisen! Mens jeg var så godt i gang så tok jeg girpungen også (Dekselet med hullene for SMG-bokstevene skal byttes ut.) Her er den gamle skinnpungen! Bare til å nappe rett av! Ny pung med M-sømmene på plass vettu UFOen må på! Oh yes! Her er den i Reverse for å vise max M-sømmer! CSL-ratt, CSL-buttplug, CSL-håndbrekk! Snadder! Smådigg
  22. 11 poeng
    Dagens prosjekt
  23. 11 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Apropos eldre amerikanske biler - tok en liten roadtrip her forleden på ca 5300km - Østlandet-Köln-Innsbruck-Brennerdalen-Genova-Firenze med retur via Øst-Tyskland (Chemnitz-Berlin-Puttgarden). Var litt spent på om den 27 år gamle Capricen ville ta turen på strak arm, men den fungerte over all forventning med lavt forbruk (0,83-0,86), all kjølevæske i behold og et oljeforbruk på moderate 0,5l. Det eneste "problemet" under turen var når jeg sto i saktegående kø i noen bratte bakker i Toscana i 35 grader og sol - da ble motoren såpass varm at jeg måtte kjøre varmeapparatet på full muring i en 20 minutter for å unngå overoppheting. Sånn ellers må det nevnes at det er utrolig mye mer artig å dra på langtur med gammalbil istedenfor nybil. Gammalbil er mye mer sjarmerende, man roer ned, setter mer pris på selve reisen og tar seg generelt bedre tid. Mindre stress og mer kjøreglede. Det er noe jeg har savnet litt de siste årene når jeg har brukt firmabil nedover da nybil blir for klinisk og kjedelig på slike lange bilturer.
  24. 11 poeng
    Tur på fjellet med sprekt selskap ;-)
  25. 10 poeng
    magneten

    magnetens E46 M3

    Vi kjører på videre ISOFIX-deksler må på. Det ble en sinnsyk forskjell! Siden jeg er æresmedlem av Original-Polizei (Jeg måtte jo arrestere @Frode D) så ryker Angel-Eyesene rett ut! Huff a meg! Det var bedre. Nå er parklyspære og parklyspæreholder bestilt Jaja, boys and girls. Det er en grunn til at jeg ikke har delt et motorrom-bilde før. Her ser det temmelig bæsje ut. Her har noen tidligere eiere montert en kombinasjon av gardintrapp og stillas som stabstag. Samt et kjempestygt luftinntak. Det skal visstnok være fra GruppeM (som jeg hadde i Z4 Coupé, men det var jo tøft ) Bilde av bilen uten nese-kanal og deksel under motoren. Dette var ikke på bilen av en eller annen grunn. Luftinntak-monsteret et fjernet så godt som kan gjøres. Denne luftkanalen til hjulhuset kan jo fjernes. Det er ikke hull til den i CSL-fangeren. Mer hestekrefter per tonn, check! Nå vettu! Der var nese-kanalen på plass Der var luftinntaket på plass også. Den plastikk-dingsen som kaster luften til høyre over nyrene. Deksel under motoren på plass. Mer downforce! Mindre drag hvertfall Gardintrapp/stillaset. Det var bedre, ja! OEM-Power! Så var det dette her, da. Ferdig! Nei, nå var det ferdig! Her manglet det en bolt. Nå mangler det ikke en bolt lengre. Gammel radiomodul. Gammel radiomodul byttes i ny radiomodul fra 2005-modell. Den nye har støtte for AUX-mode. Men hva skulle dette her bety? Radiomodulen var ikke koblet til noenting. Det var kun dette galskapet som var tilkoblet. Det gikk til den uoriginale spilleren som stod i før. Dette må evakueres øyeblikkelig! Rive rive! Ser her ja. Dette gidder jeg ikke. Grøsset klippes og dras ut i begge ender Vekk med seg! Holder det i alle fall ryddig. Da var det spillerens tur! Ny spiller fra 2005-modell Funker jo til og med! Nåværende status på bilen Nå er det en liten matpause før det fyres videre
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00