Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 01/07/15 i alle områder

  1. 4 poeng
    Peak

    Den store finn.no tråden.

    Hadde heller spart litt til og kjøpt 420d om det skal være diesel. Nyere bil, lavere km. derimot er jo motoren mindre, men det skulle jeg nok klart og leve med. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=53984244&model=1.749.2000265&sort=2&make=0.749&ref=fas Poenget mitt, syntes den rett og slett er for dyr, 375 000,- er vel prisen jeg personlig kunne tenkt meg og betale for den OM jeg hadde vært i markedet for bilen du linker til, men igjen, noe jeg ikke er, så derav enda lavere.
  2. 3 poeng
    TRF

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Måten teknologi i dag implementeres mtp underholdning og klima (og evt andre tilsvarende funksjoner) synes jeg er svært tris å beskue. Vi har nådd et punkt hvor man lager "kule gadgets" for å vise at man kan, og man har helt glemt essensen i ingeniørkunst. Det er nemlig å lage systemer som på best mulig vis løser en oppgaver. Dagens touch løsninger (og ja jeg har prøvd en del, Nissan, vw, Buick, peugot) fremstår for meg som helt malplasserte. BMW viste med e60 at de evner å dra seg ut av teknologi for teknologiens skyld, og fokusere på å gjøre sjåførens oppgaver lettere og mer effektive. For å illustrere poenger mitt: e34 har "vriknotter" på klimakontrollen. Ikke de kjipe vanlige mekaniske knottene, men en stilfull løsning. e39 er midt i "digitaliserings" alderen, og får "trykk knapper" for å justere temp opp og ned. Dette var i vinden og så kult ut mente sikkert noen. Men saken er at det er en elendig løsning. Man trykker seg halvt i hel om man skal gå fra en ende av skalaen til den andre. På e60 løser de det hele ved å gjeninnføre vriknotter, om enn i en mer moderne variant. Buick Regal som jeg nylig kjørte en del har også "trykk en gang for å endre en grad" løsningen, på et eget lite touch panel, som i tillegg ofte ikke vill registrere trykkene pølsefingrene mine prøvde å få inn. Det er lenge siden jeg har vært borti en mer hjernedød løsning på en så enkel oppgave. Det samme gjelder det å flytte alt mulig av underholdningsgreier opp på touch skjerm. Jeg vil gjerne kunne endre volum, kanal/sang ol uten å måtte se på hva jeg gjør. Det er kanskje ikke kult med gamle knapper når man kan ha alt på touch, men det er absolutt effektivt. Videre, om man ser på det hele fra et "system" perspektiv så er det ikke en god løsning at man skal ha en multiskjerm som skal løse alt, da dette fører til unødvendig mye tid inn og ut av undermenyer. For all del, i dag er dette nødvendig i en viss grad, men mange oppgaver bør man fortsatt ha "snarveger" til, i form av gode gamle knapper og knotter som er hensiktsmessig plassert, slik at man kan ha fokuset og øynene der de skal være, på vegen! Det vi ser mener jeg altså er "nyvinninger for å lage nyvinninger", og ingeniørene/designerne bak har mistet litt vidsyn. Det later til at noen rett og slett glemmer hvilke oppgaver som skal løses, og evt ikke evner å tenke "hvordan løses dette best". Trist.
  3. 2 poeng
    Har endelig fått satt sammen GoPro-klippene fra turen vi hadde rundt Skandinavia i høst. Kanskje ikke så veldig spennende, men det får nå så være. Kvaliteten ble dessverre betydelig redusert av YouTube.
  4. 2 poeng
    Sindre Dahl

    Sindre's E34 M5 tråd

    Da har jeg hentet indre, ytre kanaler, bakskjermer og fremskjermer da skal den bli bra for rust
  5. 1 poeng
    Har da satt på gule blinkers og nye svarte nyrer. Vet mange ikke liker denne looken, men det driter jeg rett og slett i, for jeg selv er veldig fornøyd
  6. 1 poeng
    Da har 524n kommet i lakkboksen så her blir D lakk til helga! Hælig Så har jeg faktisk begynt og sveise litt på e12n igjen
  7. 1 poeng
    ZGasi

    bmw e38 740ia

    Åjaa, tenkte ikke på det! Har selv e38, derfor jeg tenkte det var sånn men jeg har jo faceliften. Da får jeg bare beklage;)
  8. 1 poeng
    Skulebollen

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Bør vere 18 om du skal gå lavt
  9. 1 poeng
    awt

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Det er strengt tatt ikke så mange andre måter å gjøre det på.
  10. 1 poeng
    Ja har et par vifter som skal på, blir sikkert trangt bak
  11. 1 poeng
    Fischquig

    E39 fra gubbe til treff - Photoshoot

    Godt nyttår! Etter mye venting kom postmann pat med Hella xenon faceliftlyktene mine, og til min store overraskelse fikk jeg med strøkne baklykter også Men med litt nærmere studering fant jeg ut at justeringspinnene er knekt i den ene frontlykta, så nå er både pinner, overgangsledninger til blinklys og ombyggingssett for baklyktene bestilt. Tok også med 10W 6000k LED til angel eyes. Er litt usikker på hva jeg egentlig vil, om jeg skal ha halogen i angel eyes og kurve tåkelys, eller om jeg skal bruke led i angel eyes og tåkelys og i tillegg ha US-moduler... Da blir det omtrent slik: Dette er emd Depolykter, men det beste eksemplet jeg fant i farten... Ellers måtte jeg også prøve meg på filmlegging, noe som mellom oss kan sies å ha gått rakt åt helvete... men uansett, på avstand er det ikke så lett å se Dette er med 35% Satser på å profftone rutene til våren, men da med 40-45% på sidene og 35 på bakrute. Kaster bare inn et par innspirasjonsbilder i samme slengen
  12. 1 poeng
    Stawky

    Oppkjøringsrampe til å skru E46?

    Kjøpte sånne når jeg hadde min gammle 318. Org understell (ikke sport). Og det gikk akuratt uten at fangeren tok i om jeg rygga på. Fremme gikk det ikke uten å bygge med planker.
  13. 1 poeng
    Stemningsbilde! Savner sommeren !
  14. 1 poeng
    Skare1

    Den store finn.no tråden.

    Har sett den 520'n irl. og det er ikke tvil om at den er strøken, egentlig finere i virkeligheten spør du meg. Prisen er definitivt stiv, men skal nok se at den blir solgt. Mange snakker om at det bare er gjort "det og det" med bilen, men er et fåtall som faktisk utfører det, er ikke mange E39'er som er like i hvert fall
  15. 1 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Dagens kramgoda tyskerbørser: ML63 AMG er snacks med 6,2l V8 på 510hk. Også møtte jeg på en snasen 1982 W126 500 SEL. Import i 2013... W126 gjør meg mo i knærne. Når den dukket opp i speilet oste frontpartiet "Diktator" og "Flytt deg". Den nekter å gå av moten...
  16. 1 poeng
    Peak

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Har virkelig sansen for de bilene der, pen design og bilen er stor rent fysisk
  17. 1 poeng
    janerik171187

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Instruksjon for oljeskift: · Kvinner: 1. Kjør inn til Esso etter å ha kjørt 1500 mil siden siste oljeskift. 2. Drikk en kopp kaffe. Etter et kvarter betaler du og forlater stasjonen. · Menn: 1. Kjør til Biltema og betal 500 kroner for olje, oljefilter, hånd-rengjøringskrem og en ny Wunderbaum. Kjør også innom et høvleri på veien hjem og få med deg et par sekker med sagflis som du skal ha til å suge opp oljen du kommer til å søle. 2. Du oppdager at spilloljetanken er full, og isteden for å kjøre tilbake til Biltema og be dem ta hand om spilloljen, graver du en grop bakerst i hagen og tømmer oljen der. 3. Heis opp bilen ved hjelp av jekken. Bruk opp til en halv time på å finne frem til hvor under bilen jekken skal plasseres for ikke å ødelegge noe. 4. Let frem de Europallene som guttungen fikk deg til å stjele. Bygg opp med paller under bilen. Fjern jekken. 5. Plasser en bøtte eller lignende under oljepluggen. 6. Let etter den fastnøkkelen som du vet passer til pluggen. 7. Drit i fastnøkkelen og ta en skiftenøkkel isteden. 8. Skru ut oljepluggen. 9. Mist pluggen ned i den varme oljen som (forhåpentligvis) nå havner i bøtta. Få varm olje på deg selv. 10. Tørk av deg. 11. Let etter oljefilternøkkelen. 12. Drit i det. Stikk heller et skrujern gjennom filteret og skru det av. 13. Naboen kommer over. Ta deg en bayer sammen med ham og ta beslutningen om å fortsette oljeskiftingen i morgen. 14. Neste dag. Ta bort den oljefylte bøtta som står under bilen. 15. Strø rikelig med sagflis over oljen du sølte ut mens du utførte punkt 12. 16. Skru inn det nye oljefilteret og glem ikke å legge en tynn hinne med olje på pakningen først. 17. Hell på den første literen med olje. 18. Husk på oljepluggen du tok ut under punkt 8. 19. Skynd deg å finne pluggen i bøtta du tok bort. 20. Skynd deg med å sette i pluggen. Strø sagflis på oljen som nå renner rett gjennom motorblokka og som havner på golvet. 21. La skiftenøkkelen glippe over oljepluggen slik at du slår handen kraftig mot bilens underside. 22. Begynn å banne! 23. Kast fra deg skiftenøkkelen. 24. Bann i ytterligere 10 minutter etter at du oppdaget at skiftenøkkelen traff bildet av en bikinikledd Miss Desember 1992. 25. Vask hendene og forbind såret som oppstod etter håndens ublide møte med chassiset på bilen. 26. Hell på ytterligere fire liter olje. 27. Sett jekken under bilen og fjern Europallene etter hvert som bilen senker seg. 28. Kjør bilen med en liter olje for lite i 4000 mil og start om igjen fra punkt 1
  18. 1 poeng
    williamwiers

    Santhos Garage - E36 325i og E39 530D

    kjører magnatec eg og storfornøyd!
  19. 1 poeng
    sveigis

    Sveigis sin e34 535i shad.line.

    Har jo styrt endel med disse stolene og siste feil var jo som sagt denne bryteren som hadde tatt kvelden. Dreiv og undersøkte litt på Ebay,og fant igrunn ingen da de er forskjellige. Men ble jo henvist til Koed av de fleste og fant der. Lykkelig ble jeg helt til jeg så prisen,625 pluss frakt. Fanken,tenkte jeg synes det er litt i overkant for en bryter... Etter å ha tenkt litt så,gikk jeg ut og bikket bryter av stolen. Hva er årsaken til at den ikke virker tro..? Nei til helsikke,frem med kniv og vred brytern fra hverandre.Nå haglet kuler og fjærer:( :(. Etter å ha samlet delene sammen var det ned å hente verktøy: Sandpapir,tang og multispray: Skjønte jo fort at skal jeg få denne bryteren sammen måtte jeg ha tolmodighet. Og fant fort ut hva som var årsaken. De små kulene som ligger på bilde ved bryter: er oppi en fjærbelastet holder. Disse små fjærene strammet jeg opp sånn at kulene fikk kontakt med flatene på bryteren: Flatene pusset jeg med sandpapir og smurte de med multispray. Og til sist så tok jeg disse småkulene og dyppet i babyolje sånn at de gled skikkelig på de flatene. Etter dette var det kunsten å få dette sammen igjen og det gikk greit. Etter dette måtte jeg ut og teste. Og spent var jeg men JADDA her var det bare å kjøre lårhviler frem og tilbake så det luktet svidd. Dermed er alt iorden .
  20. 1 poeng
    Otis

    E60/61 tråden

    Vil sterkt anta at du har det. Men på bensin er ikke egr et problem, om det var det du tenkte på. EDIT: Nå har jeg sjekket på delekatalogen, og har du N52 motor, så har du ikke EGR. Men har du N53, så har du EGR.
  21. 1 poeng
    ///frank

    Ekstra fjernlys F10/F11

    Ingen problem Berre skrik ut! Skal prøve ordne noe bilder når jeg kommer hjem
  22. 1 poeng
    ///Simon

    525 turbo selges

    Bytte i min E34 med s38b36 motor i!? Påkosta ALLT for mye.. Ligger til salgs her på bimmers
  23. 1 poeng
    Bjørn Olav

    E34 Touring Deler

    Baklykter med hvit blink? Bjørn
  24. 1 poeng
    Fredrikmork

    BMW E30 M3 s85 V10

    Da er understellet bestilt intrax 1k2. Så nå er det på tide å begynne å bygge. Håper å få oppdatert litt oftere her i nær fremtid.
  25. 1 poeng
    Er den? Jeg solgte den videre til Ålesund i Juni 2008. Han som kjøpte den planla visst å restaurere den litt. Har ikke hørt noe siden.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00