Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 01/07/15 in all areas

  1. 7 points
  2. 4 points
    Peak

    Den store finn.no tråden.

    Hadde heller spart litt til og kjøpt 420d om det skal være diesel. Nyere bil, lavere km. derimot er jo motoren mindre, men det skulle jeg nok klart og leve med. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=53984244&model=1.749.2000265&sort=2&make=0.749&ref=fas Poenget mitt, syntes den rett og slett er for dyr, 375 000,- er vel prisen jeg personlig kunne tenkt meg og betale for den OM jeg hadde vært i markedet for bilen du linker til, men igjen, noe jeg ikke er, så derav enda lavere.
  3. 3 points
    TRF

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Måten teknologi i dag implementeres mtp underholdning og klima (og evt andre tilsvarende funksjoner) synes jeg er svært tris å beskue. Vi har nådd et punkt hvor man lager "kule gadgets" for å vise at man kan, og man har helt glemt essensen i ingeniørkunst. Det er nemlig å lage systemer som på best mulig vis løser en oppgaver. Dagens touch løsninger (og ja jeg har prøvd en del, Nissan, vw, Buick, peugot) fremstår for meg som helt malplasserte. BMW viste med e60 at de evner å dra seg ut av teknologi for teknologiens skyld, og fokusere på å gjøre sjåførens oppgaver lettere og mer effektive. For å illustrere poenger mitt: e34 har "vriknotter" på klimakontrollen. Ikke de kjipe vanlige mekaniske knottene, men en stilfull løsning. e39 er midt i "digitaliserings" alderen, og får "trykk knapper" for å justere temp opp og ned. Dette var i vinden og så kult ut mente sikkert noen. Men saken er at det er en elendig løsning. Man trykker seg halvt i hel om man skal gå fra en ende av skalaen til den andre. På e60 løser de det hele ved å gjeninnføre vriknotter, om enn i en mer moderne variant. Buick Regal som jeg nylig kjørte en del har også "trykk en gang for å endre en grad" løsningen, på et eget lite touch panel, som i tillegg ofte ikke vill registrere trykkene pølsefingrene mine prøvde å få inn. Det er lenge siden jeg har vært borti en mer hjernedød løsning på en så enkel oppgave. Det samme gjelder det å flytte alt mulig av underholdningsgreier opp på touch skjerm. Jeg vil gjerne kunne endre volum, kanal/sang ol uten å måtte se på hva jeg gjør. Det er kanskje ikke kult med gamle knapper når man kan ha alt på touch, men det er absolutt effektivt. Videre, om man ser på det hele fra et "system" perspektiv så er det ikke en god løsning at man skal ha en multiskjerm som skal løse alt, da dette fører til unødvendig mye tid inn og ut av undermenyer. For all del, i dag er dette nødvendig i en viss grad, men mange oppgaver bør man fortsatt ha "snarveger" til, i form av gode gamle knapper og knotter som er hensiktsmessig plassert, slik at man kan ha fokuset og øynene der de skal være, på vegen! Det vi ser mener jeg altså er "nyvinninger for å lage nyvinninger", og ingeniørene/designerne bak har mistet litt vidsyn. Det later til at noen rett og slett glemmer hvilke oppgaver som skal løses, og evt ikke evner å tenke "hvordan løses dette best". Trist.
  4. 2 points
    togga

    BMW dieselmotorer

    Fant ut av dette så oppdaterer litt her for å komplettere. Railtrykket ble avlest som ca 15 bar når motoren stod med kun tenning på. Det som skulle til var en rekalibrering av denne, eller mer nøyaktig en reset av adaptive data for fuel supply. En enkel "service function" prosedyre i ISTA/D når jeg først fant det.
  5. 2 points
    TRF

    Den store finn.no tråden.

    Jeg er enig i det som sies, men å sammenligne 3l r6 med 2l r4 er helt feil uansett hvordan du vrir og vender på det.
  6. 2 points
    majuz

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    btw, nye Hobbit filmen er ute i grei kvalitet på nettet (dvdscr) og ny serie fra marvel har begynt. Agent Carter (Captain America spinoff opplegg)
  7. 2 points
    Fredrikmork

    BMW E30 M3 s85 V10

    Da har vi handlet litt i julen. Gruppe A bakre bærebru ombygget for flere justeringsmuligheter i bakstillingen. Ferdig forsterket og ombygget. Skal også bestille meg DTM forstilling så da begynner vi å nærme oss komplett understell. Skal få lagt ut noen bilder snart er på burbygging og forsterkning med bur frem til fremre støtdempertårn og bakre for forsterkninger . Så fort bilen er ferdig med dette blir det begynt å montere understell og motor samt girkasse. Hår store håp om at mye skal være gjort i løpet av april. Så får vi se hvor lenge pengene holder.
  8. 2 points
    Har endelig fått satt sammen GoPro-klippene fra turen vi hadde rundt Skandinavia i høst. Kanskje ikke så veldig spennende, men det får nå så være. Kvaliteten ble dessverre betydelig redusert av YouTube.
  9. 2 points
    Sindre Dahl

    Sindre's E34 M5 tråd

    Da har jeg hentet indre, ytre kanaler, bakskjermer og fremskjermer da skal den bli bra for rust
  10. 1 point
    Får satse på at det er noe enkelt og billig Nei, det var det da? Jeg liker prosjekter! Ja, også passer de min økonomi best Japp! Jeg er meget glad i E39! Planen var E34, men en får så utrolig mye mer bil for penga i E39.. De kastes jo etter deg nesten.. Besvart! Hoi! Dette er nok ikke den mest spennende bilen, men for meg er den en aldri så liten skatt! Kjapp info (ish) 2000mod 246?000km Manuell Stoff Takluke Lyspakke? Nei, men den har stemningslys og lys under dørene. Dette går under kategorien fancy shit her i gokk! Det som dro meg i retning denne bilen var annonsen, det at jeg fikk et godt inntrykk av både selger og bil overskygget ønsker om masse motor, E34 og andre fjerne drømmeslott. Vel, etter masse frem og tilbake med selger (jeg er sikkert noe vanskelig og definitivt en smule treig) kom dagen da løfter skulle innfris.. Jeg våknet selvfølgelig med feber.. Det er nå jeg nevner at jeg er en ganske pinglete sjukling.. Jeg holder meg helst hjemme under dyna med fruen på speed dial, men denne gangen hadde jeg 3 avtaler jeg MÅTTE holde! 1. Selgeren! Han var så utrolig ålreit at han valgte å holde av bilen til meg, dette tross overivrige kjøpere som etter sigende troppet opp på trappa hans med penger klare for handel. Han ble bydd nesten 2x det jeg betalte, men denne karen.. Integritet, definitivt mellomnavnet. 2. Sjåføren! Denne karen rekvirerte jeg da han allerede var greit bedugget på selveste nyttårsaften! Sleipt, men jeg tror han hadde svart ja uansett. Denne stakkaren måtte kjøre 60mil i tillegg til de 55milene i mitt ærend tur/retur Kristiansund. Wow! 3. Fruen! Fruen så nok mer frem til å bli kvitt meg for en dag enn jeg noensinne kunne forestille meg.. Hun praktisk talt dytta meg ut av døra denne Mandagen.. Jeg vet ikke om dette er så positivt for vår videre fremtid sammen.. Jeg skal ikke jatte så mye om dårlig føre og alt det der, men seriøst.. Jeg har fått ny respekt for dere kyststakkarer.. Underkjølt regn MED et herlig lag sørpe dandert fint oppå.. Jeg vet ikke helt hvorfor de 392 brøytebilene vi møtte underveis ikke gadd å faktisk dra med seg sørpa, tipper de var redde for å slite utstyret sitt.. Uansett, vi møtte en svært hyggelig og imøtekommende selger i det vi ankom Kristiansund.. Ikke bare hyggelig, men han var ærlig. Herlig ærlig! Det viser seg at bilen levde et bedagelig liv helt til den en dag i en eller annen bedugget fyrs vold fant ut at den ville meie ned et busskur.. Dette førte til diverse mer eller mindre skjemmende skader. Det som står igjen sånn jeg ser det er panser og fordør førerside. Ja, og kanskje frontfanger/forskjerm. Det avhenger av hvor pertentlig jeg skal være. Ellers virker bilen finfin, den går kjempemykt og jeg kan egentlig ikke si at jeg tenker over manglende effekt kontra 523'ene jeg har hatt gleden av å eie.. Positive aspekter ved denne bilen sånn jeg ser det er følgende: Utrolig fin rustmessig, bakluka har tilogmed berga.. Sært. Den virker relativt urørt.. Deilig! Nyere enn mine foregående E39'er, dvs bedre motor, kjølesystem, sikkerhet osv. Hva må gjøres? Bytte panser og førerdør Bytte hjullager førerside bak Fikse "justeringspinner" i ene hovedlykta. Har liggende etter forrige E39'en. Generell vask Generell service Planer? Jeg skal #?`(%`#%#% endelig komme meg på ferie i E39! Ferdig med den saken! Jeg har dog lyst til å.. Hmm.. Hvordan skal jeg si det.. Vise at jeg kan hvis jeg vil! Det begynner å bli så lenge siden jeg hadde bil med stuk nå, at jeg nesten føler et sært behov for å vise at jeg enda har teken.. Flere bilder kommer, jeg har faktisk ikke vært ute siden jeg kom hjem med bilen rett før kl 24 Mandagsnatta. KLØR I FINGRENE, hadde ihvertfall vært sjefs å få ta den nærmere i øyesyn
  11. 1 point
    Samme bil tror jeg, men andre felger.
  12. 1 point
    Skårholen

    B230fk motor i e30

    Men om du bestemmer deg for originalt innsprut, ''må'' du kjøre grønndyse-oppsett / 300-oppsett. Det er bla 3 toms lmm, og dyser fra V70R og S60R, de er mørkegrønne og har sluttnr 968. Og er egentlig laget for 4v topper og ikke 2v, så de er ikke helt perfekte så andre dyser på ca 450-465cc er å anbefale. Også må du ha chipper til originalhjernen og disse er ofte så som så, og det er derfor jeg heller vil anbefale datasprut. Da kan du velge å vrake i dyser, bruke org lmm, få motoren til å gå 100% riktig osv.
  13. 1 point
    Kennethe34

    B230fk motor i e30

    318iS motor med turbo burde vel fungere greit både mtp effekt og vekt? Passer vel rimelig greit også.
  14. 1 point
    janerik171187

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Pickup er kjekt. Skulle få en delebil inn i garasjen. Så jeg kan ta den på bukken. Men mangler motor så kjøre inn gikk ikke. Tok da å slang en dyne i bagasjeluka så den stakk ut. Og dytta pent på den med pickup'n. Måtte bare ut å svinge litt innimellom. Ellers gikk det bra.
  15. 1 point
    Sammyen

    Heng i turtall, massivt oljebruk og majones!

    Tenkte på veivhus eg og, men korleis dette kan strupe turtallet lurer eg på. Bilen skal jo i teorien kunne dras på turtall heilt uten olje og?
  16. 1 point
    Ja, om du har tenkt å betale halve bilens verdi kan du kjøpe dette hos GS.
  17. 1 point
    Espelae

    E60/61 tråden

    Tror eg har svart før. Men eg har gateway 500s bt. Men ikke dab. Kjøpte min på bilradiospesialisten i bergen. Leitet litt rundt men fant ikke noe særlig billigere som rettferdigjorde vente tiden feks Sent from my iPhone using Tapatalk
  18. 1 point
    Otis

    Heng i turtall, massivt oljebruk og majones!

    Du kan starte motoren og åpne panser, åpne så lokket for oljepåfyllingen. Blåser det eller er det bittelitt vakuum? Do not open when hot er kjølevæske. Jeg antar veldig at du har tett veivhusventilasjon.
  19. 1 point
    Reef89

    E60/61 tråden

    http://bimmers.no/forum/4-bilstereo-multimedia-og-navigasjon/
  20. 1 point
    Det er en allmenn misoppfattelse at det kun er "skjermen" som oppgraderes. Man bytter altså hele navigasjonsenheten, skjerm, iDrive-kontroller, litt kabler, emulator og USB-stick. Det er altså en litt mer omfattende jobb enn å bare "bytte skjerm". Gjør du alt selv kommer du langt med 10-12.000kr, men skal du ha folk til å gjøre dette for deg må du nok belage deg på 15-16.000kr.
  21. 1 point
    carburetion

    BMW E34 520/28i

    Skifta begge støtdemperer bak, og tårnlager. Støtdemper på H.side har vore skifta nylig trur eg, men det er best å byte begge på samme tid Støtdemper på V.side var råten. Kunne trykke demper i bunn med vetle-fingeren, så den fungerte dårlig. Tårnlageret var heller ikkje så veldig bra, trur demperen var halveis ut av tårnlageret, Høyrtes iallefall sånn ut. Nytt: Demperer: Bilstein B8 Sport. Fjører: Eibach 30mm senkefjører. Tårnlager: Meyle HD. Div deler,- mansjetter, og gummi til fjør. Som du ser, så er tårnlageret ganske boss Nedre støtdemper feste hang også noke jevlig. Måtte varme innfestninga rødvarm for å få hylsa til demperen til å sleppe berebrua.
  22. 1 point
    Sammyen

    Heng i turtall, massivt oljebruk og majones!

    Usikker på dette med at den henger på turtall hmm. Bobler det i kjølevæsken når motoren går? Tjukk kvit eksos er vel tegn på kjølevæske i sylindrene, men dette kan skje gradvis over tid. Sjekk nivået og fargen på kjølevæsken din. Kan noken ta diagnose? Sjekk diagnosetråden og sjå om det er folk i ditt område som kan ta ( http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/ ) Oljen må gå ein plass og er det tett veivhusvent kjem den ikkje i retur, lekker toppakningen så kan den gå i kjølevæsken osv.
  23. 1 point
    Nyheim

    Nyheim's '92 E36 325i Coupe!

    All info ligger vel i grunn her men skal se hva jeg får til
  24. 1 point
    TommyFF

    TommyFF E61- Solgt!

    Ok. Kunne ikke du ha sendt meg en pm med det du har? så kan jeg sjekke hvor lett d blir å finne det resterende.
  25. 1 point
    Dette ser meget bra ut. E12 535 blir ikke feil. Gleder meg til å se ferdig resultat av 524 en:)
  26. 1 point
    awt

    TommyFF E61- Solgt!

    Så ganske original ut den sotingen. Må si bilen har kommet seg et par-tre hakk med M-sport også.
  27. 1 point
    Daniel.

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Grei video
  28. 1 point
    Sammyen

    Varmesete fungerer ikke.. BMW E46 Coupe

    Meiner det er ein heil modul ja
  29. 1 point
    aplet86

    E39 fra gubbe til treff - Photoshoot

    SKal du film på rutene er det ett must med Shadowline spør du meg
  30. 1 point
    Har da satt på gule blinkers og nye svarte nyrer. Vet mange ikke liker denne looken, men det driter jeg rett og slett i, for jeg selv er veldig fornøyd
  31. 1 point
    Da har 524n kommet i lakkboksen så her blir D lakk til helga! Hælig Så har jeg faktisk begynt og sveise litt på e12n igjen
  32. 1 point
    ZGasi

    bmw e38 740ia

    Åjaa, tenkte ikke på det! Har selv e38, derfor jeg tenkte det var sånn men jeg har jo faceliften. Da får jeg bare beklage;)
  33. 1 point
    torcar

    Fxx Serie Koding

    ///Frank: Usikker på hva det kan være. Er installasjonsguiden fulgt 100% og din "token" er i orden så burde det fungere. Jeg bruker v.54.1 av PSDZdata filene, men du skulle fått koblet til bilen uansett... Sjekk om noen kan hjelpe til her: http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=175 Jeg kodet bort lyktespylerene i dag slik at de ikke går nesten hver gang vinduene spyles. Slutt på vått panser
  34. 1 point
    Skulebollen

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Bør vere 18 om du skal gå lavt
  35. 1 point
    awt

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Det er strengt tatt ikke så mange andre måter å gjøre det på.
  36. 1 point
    Fischquig

    E39 fra gubbe til treff - Photoshoot

    Godt nyttår! Etter mye venting kom postmann pat med Hella xenon faceliftlyktene mine, og til min store overraskelse fikk jeg med strøkne baklykter også Men med litt nærmere studering fant jeg ut at justeringspinnene er knekt i den ene frontlykta, så nå er både pinner, overgangsledninger til blinklys og ombyggingssett for baklyktene bestilt. Tok også med 10W 6000k LED til angel eyes. Er litt usikker på hva jeg egentlig vil, om jeg skal ha halogen i angel eyes og kurve tåkelys, eller om jeg skal bruke led i angel eyes og tåkelys og i tillegg ha US-moduler... Da blir det omtrent slik: Dette er emd Depolykter, men det beste eksemplet jeg fant i farten... Ellers måtte jeg også prøve meg på filmlegging, noe som mellom oss kan sies å ha gått rakt åt helvete... men uansett, på avstand er det ikke så lett å se Dette er med 35% Satser på å profftone rutene til våren, men da med 40-45% på sidene og 35 på bakrute. Kaster bare inn et par innspirasjonsbilder i samme slengen
  37. 1 point
    Stawky

    Oppkjøringsrampe til å skru E46?

    Kjøpte sånne når jeg hadde min gammle 318. Org understell (ikke sport). Og det gikk akuratt uten at fangeren tok i om jeg rygga på. Fremme gikk det ikke uten å bygge med planker.
  38. 1 point
    Julianv

    bmw e38 740ia

    Det har variert hva jeg har fått til å funke fra gang til gang Noen ganger lar jeg tenning stå på mens jeg fjerner kabel, noen ganger ikke. Plutselig bare virker det
  39. 1 point
    Stemningsbilde! Savner sommeren !
  40. 1 point
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Dagens kramgoda tyskerbørser: ML63 AMG er snacks med 6,2l V8 på 510hk. Også møtte jeg på en snasen 1982 W126 500 SEL. Import i 2013... W126 gjør meg mo i knærne. Når den dukket opp i speilet oste frontpartiet "Diktator" og "Flytt deg". Den nekter å gå av moten...
  41. 1 point
    Har virkelig sansen for de bilene der, pen design og bilen er stor rent fysisk
  42. 1 point
    janerik171187

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Instruksjon for oljeskift: · Kvinner: 1. Kjør inn til Esso etter å ha kjørt 1500 mil siden siste oljeskift. 2. Drikk en kopp kaffe. Etter et kvarter betaler du og forlater stasjonen. · Menn: 1. Kjør til Biltema og betal 500 kroner for olje, oljefilter, hånd-rengjøringskrem og en ny Wunderbaum. Kjør også innom et høvleri på veien hjem og få med deg et par sekker med sagflis som du skal ha til å suge opp oljen du kommer til å søle. 2. Du oppdager at spilloljetanken er full, og isteden for å kjøre tilbake til Biltema og be dem ta hand om spilloljen, graver du en grop bakerst i hagen og tømmer oljen der. 3. Heis opp bilen ved hjelp av jekken. Bruk opp til en halv time på å finne frem til hvor under bilen jekken skal plasseres for ikke å ødelegge noe. 4. Let frem de Europallene som guttungen fikk deg til å stjele. Bygg opp med paller under bilen. Fjern jekken. 5. Plasser en bøtte eller lignende under oljepluggen. 6. Let etter den fastnøkkelen som du vet passer til pluggen. 7. Drit i fastnøkkelen og ta en skiftenøkkel isteden. 8. Skru ut oljepluggen. 9. Mist pluggen ned i den varme oljen som (forhåpentligvis) nå havner i bøtta. Få varm olje på deg selv. 10. Tørk av deg. 11. Let etter oljefilternøkkelen. 12. Drit i det. Stikk heller et skrujern gjennom filteret og skru det av. 13. Naboen kommer over. Ta deg en bayer sammen med ham og ta beslutningen om å fortsette oljeskiftingen i morgen. 14. Neste dag. Ta bort den oljefylte bøtta som står under bilen. 15. Strø rikelig med sagflis over oljen du sølte ut mens du utførte punkt 12. 16. Skru inn det nye oljefilteret og glem ikke å legge en tynn hinne med olje på pakningen først. 17. Hell på den første literen med olje. 18. Husk på oljepluggen du tok ut under punkt 8. 19. Skynd deg å finne pluggen i bøtta du tok bort. 20. Skynd deg med å sette i pluggen. Strø sagflis på oljen som nå renner rett gjennom motorblokka og som havner på golvet. 21. La skiftenøkkelen glippe over oljepluggen slik at du slår handen kraftig mot bilens underside. 22. Begynn å banne! 23. Kast fra deg skiftenøkkelen. 24. Bann i ytterligere 10 minutter etter at du oppdaget at skiftenøkkelen traff bildet av en bikinikledd Miss Desember 1992. 25. Vask hendene og forbind såret som oppstod etter håndens ublide møte med chassiset på bilen. 26. Hell på ytterligere fire liter olje. 27. Sett jekken under bilen og fjern Europallene etter hvert som bilen senker seg. 28. Kjør bilen med en liter olje for lite i 4000 mil og start om igjen fra punkt 1
  43. 1 point
    williamwiers

    Santhos Garage - E36 325i og E39 530D

    kjører magnatec eg og storfornøyd!
  44. 1 point
    Har jo styrt endel med disse stolene og siste feil var jo som sagt denne bryteren som hadde tatt kvelden. Dreiv og undersøkte litt på Ebay,og fant igrunn ingen da de er forskjellige. Men ble jo henvist til Koed av de fleste og fant der. Lykkelig ble jeg helt til jeg så prisen,625 pluss frakt. Fanken,tenkte jeg synes det er litt i overkant for en bryter... Etter å ha tenkt litt så,gikk jeg ut og bikket bryter av stolen. Hva er årsaken til at den ikke virker tro..? Nei til helsikke,frem med kniv og vred brytern fra hverandre.Nå haglet kuler og fjærer:( :(. Etter å ha samlet delene sammen var det ned å hente verktøy: Sandpapir,tang og multispray: Skjønte jo fort at skal jeg få denne bryteren sammen måtte jeg ha tolmodighet. Og fant fort ut hva som var årsaken. De små kulene som ligger på bilde ved bryter: er oppi en fjærbelastet holder. Disse små fjærene strammet jeg opp sånn at kulene fikk kontakt med flatene på bryteren: Flatene pusset jeg med sandpapir og smurte de med multispray. Og til sist så tok jeg disse småkulene og dyppet i babyolje sånn at de gled skikkelig på de flatene. Etter dette var det kunsten å få dette sammen igjen og det gikk greit. Etter dette måtte jeg ut og teste. Og spent var jeg men JADDA her var det bare å kjøre lårhviler frem og tilbake så det luktet svidd. Dermed er alt iorden .
  45. 1 point
    Otis

    E60/61 tråden

    Vil sterkt anta at du har det. Men på bensin er ikke egr et problem, om det var det du tenkte på. EDIT: Nå har jeg sjekket på delekatalogen, og har du N52 motor, så har du ikke EGR. Men har du N53, så har du EGR.
  46. 1 point
    ///Simon

    525 turbo selges

    Bytte i min E34 med s38b36 motor i!? Påkosta ALLT for mye.. Ligger til salgs her på bimmers
  47. 1 point
    Bjørn Olav

    E34 Touring Deler

    Baklykter med hvit blink? Bjørn
  48. 1 point
    solberg92

    "Black Betty" E36 compact 1jz gte vvti

    Måtte ta litt av bunnpanna for å få det til å passe Turbo, fuel rail, dyser, clutch og datasprut er nå bestilt og vil bli montert etterhvert som det blir god tid til det
  49. 1 point
    Fredrikmork

    BMW E30 M3 s85 V10

    Da er understellet bestilt intrax 1k2. Så nå er det på tide å begynne å bygge. Håper å få oppdatert litt oftere her i nær fremtid.
  50. 1 point
    Er den? Jeg solgte den videre til Ålesund i Juni 2008. Han som kjøpte den planla visst å restaurere den litt. Har ikke hørt noe siden.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00