Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 03/05/15 i alle områder

  1. 9 poeng
    Tok noen iPhone6 bilder ute på en liten kjøretur i gråværet
  2. 3 poeng
    jonas1///

    E30 M-tech 2 Hellrot tilbake til m20

    Lenge siden det har blitt oppdatert her, men nå skjer det ting Har stått lenge da jeg mistet litt motivasjon til å skru men nå er jeg i full gang! Den sure m20n tatt ut Montert monovisker 2002 bkf org bkf og ix bkf Hadde og oppstart ikveld! Så nå går det framover
  3. 3 poeng
  4. 2 poeng
    Bestilte meg i mai denne F32'en. Etter å ha ventet i 9 måneder, så er den endelig her. Legger ut et lite bilde Litt info om bilen: Det er en 428i xdrive. Bilen er ellers velutstyrt med det meste som jeg synes bør være på en slik bil
  5. 2 poeng
    Werther

    Er vi rånere??

    Jeg kan ikke skryte på meg slikt dessverre, Fredrik. Med ferskt førerkort kjørte jeg en 15 år gammel Sierra. Nå som jeg liksom skal være voksen kjører jeg en 20 år gammel sliten Mazda og spinner piruetter om natta når ingen ser meg....
  6. 2 poeng
    fish

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Holdt på å rygge på en fyr når jeg skulle ut fra gårdsplassen i mårres når jeg skulle på jobb. Han kom rundt og banket på ruten. Hva nå tenkte jeg, stoppet jo med god klaring. Vedkommede presenterte seg som fransk journalist og lurte på om jeg kjente til en xxx xxxx. Ja, måtte jeg jo si. Vedkommede hadde inntil nylig bodd rundt hjørnet av bygget, nesten som nabo. Han sa at han var intr i xxx xxxx pga en terroraksjon i Frankrike for mange år siden. Jeg hadde ikke så mye å komme med, da jeg ikke hadde noen form for relasjon med xxx xxxx. Noen timer senere tok det jo helt av både i lokalmedia og riksmedia. Skal sies at han har oppført seg truende ovenfor andre naboer. Ett par av dem har vært nødt til å tilkalle politiet når xxx xxx har vært på sitt værste. Han har bla. fyrt opp en haug med bildekk midt i gate foran bygget. En gang kom han å truet meg fordi jeg stod å spylte bilen med høytrykkspyler (det støyet), jeg bare løftet opp spyleskaftet mot han og sa jeg gjorde som jeg ville. Det er vel den eneste gangen vi har utvekslet noen form for samtale.
  7. 2 poeng
    Okey...greit... Den bilen er fetere enn tilsvarende facelift E klasse!!
  8. 2 poeng
    Så Bertine Zetlitz i hennes sort XC60 i dag... Det var litt kult, alltid vært småforelska i henne!
  9. 2 poeng
    Da har Stig bestemt at nå er det vår i Rogaland
  10. 2 poeng
    wicky124

    Du gjør det helt feil!-tråden

    47.9hk for å være nøyaktig....
  11. 1 poeng
    Alpejohn

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Det var da voldsomt så hårsår du er da? Se på bildene jeg la ut, det er type "du gjør det helt feil" bilder. Ikke bilder av helt normale biler der du ikke liker felgene eller fargen. Det skal være litt morsomme bilder, der det openlyst er noe galt. Det er min oppfatning, av flere slike tråder på mange forum. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
  12. 1 poeng
    Daniel.

    Er vi rånere??

    Eller foreldre med penger.
  13. 1 poeng
    Ja hvis jeg kun kjører til og fra jobb så kan forbruket stige mot 0,9, men så fort jeg kjører lengere turer så stabiliserer det seg på rundt 0,75 Jeg mener også å ha hørt om disse termostatene du mener, kanskje det er noe som inngår i "Cold clima" pakken som min bil ikke har? Nei når jeg kan gå 5 meter ifra ytterdøra og til bilen samt 5 meter ifra bilen til døra på jobb så er det veldig greit å kjøre bil. Har aldri likt meg på to hjul med motor mellom beina... Tviler på at dette med tempraturene gjør noe da jeg langkjører mye innimellom, kjører jo E34 en del også så i perioder blir F10en kun langkjørt. Kunne jo ha "rappa" elbilen til madammen, men vil jo liksom ikke bli sett i den offentlig...
  14. 1 poeng
    Nytern

    Holtsdalen's bruksbørse, E36 TurboDiesel

    Sipper ikke, men finner det snålt at du skiftet mening så fort. Så mange planer, så optimistisk. Trist for bilen bare, at den enda en gang havnet i feil hender. Vitsen med å lete etter ny tds da? Du vet jo aldri om pumpa holder der heller. Har svært begrensede skruskills selv, men jeg hiver da ikke bilene mine på skroten ved første tegn til problemer. Gamle biler vil alltid trenge pleie, sånn er det. Nå holder jeg stilt så jeg ikke lider samme skjebne som fyren du dælja til
  15. 1 poeng
    santho96

    Santhos Garage - E36 325i og E39 530D

    Tusentakk for det! Kommer flere bilder, så fort været tillater det!! Jepp, syns det selv også! Blir nok å justere ned, men skal først få montere sports innsuget og få det godkjent før jeg begynner å justere den noe særlig slik jeg ikke får trøbbel når jeg skal inn å godkjenne sports innsuget Hvilke farge på tåkelysene tror dere hadde kledd bilen bra ? Sota, gul film eller klart glass ? Fikk knipsa noen bilder dog:
  16. 1 poeng
    Steike den bilen kledde rødt Simennzz ! Jeg skal ha rød bmw neste gang. Eller lakkere brukshora..
  17. 1 poeng
    Skjønner ikke hvorfor ikke flere velger rød BMW. Det ser nesten alltid supersportslig ut.
  18. 1 poeng
    flonoen

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Stadt bommeln høres ut som å reise til byen for å drite.
  19. 1 poeng
    Nytern

    Bmw 540i E39 1996

    Hvorfor må alle E39er følge samme mal? Synes det var forfriskende med spoiler, bilen ellers ser dessuten meget bra ut. Finfin førstebil, kjør din egen stil!
  20. 1 poeng
    Du hakke kjøpt sånn? Sent from my iPhone using Tapatalk
  21. 1 poeng
    awt

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Så var det tilbake til topic. Solberg93: du trenger ikke å poste absolutt alt du finner.
  22. 1 poeng
    Pen bil! 4 serie er deilige biler Blir bra med planene dine. følger
  23. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Vi har en Cactus BlueHDi 100 med manuelt gear. Utstyrsnivået er såkalt "Feel" og det vil si ganske standard og uten navi, DAB+, parkeringsassistanse og stort glasstak. Vi har derimot utstyr som bluetooth, klima, cruise og delskinn (åpenbart litt forskjellige sammensetting av utstyr i hvert land). Vi er veldig tilfreds med motoren, men den bruker litt tid på å løsne skikkelig. Det var først etter ca. 10K kilometer at den begynte å føles sterk også på lavere turtall. Citroën påstår at Cactus med denne motoren gjennomsnitlig skal klare hele 32,3 Km/liter (0,31 liter/mil) ved blandet kjøring og det er ikke langt unna sannheten nå som motoren har kjørt ca. 16K kilometer. Vi har ingen problemer med å holde oss ganske godt under 0,35 liter/mil selv når det er minusgrader utenfor. BlueHDi 100 motoren er tildels mye sterkere enn PureTech 110 motoren (bensin). Først og fremst har dieselmotoren fire sylindre mot bensinmotorens tre sylindre, men den maksimale effekten på 100 HK nås også ved lave 3750 rpm mot 110 HK ved 5500 rpm for bensinmotoren. BlueHDi 100 motoren har også et maksimalt dreiemoment på 255 Nm ved 1750 rpm mot 205 Nm ved 1500 rpm for bensinmotoren. Dieselmotoren er skikkelig laidback og sterk (spesielt i relasjon til bilens vekt som kun er 1145 Kg - 50 Kg mer enn PureTech 110) og det passer bilens øvrige karakter helt perfekt. Jeg har aldri hatt en mer avslappende og behagelig bil... akkurat slik som jeg mener at en Citroën skal være... Den har imidlertid et par mindre bra sider. Seteryggen bak som ikke kan deles er nevnt (dette har Citroën lovet at kommer i løpet av 2015), men det er enkelte ulyder (knirking) i bakhjulsopphenget som ikke skal være der (jeg vil ta dette opp med Citroën på førstegangsservice ved 20K kilometer). Dette oppstår typisk ved brå humper i veien (f.eks telehiv) når fjæringen komprimeres. Fjæringen er ellers fabelaktig "flytende" Citroën... bortsett fra nettopp ved brå humper i veien. Da slår fjæringen kraftig tilbake og føles lite harmonisk. Akkurat dette fenomenet deler imidlertid Cactus med langt dyrere biler. Gearkassen (5-trinns) er OK, men heller ikke mer. PSA har en nyere 6-trinns gearkasse i sortimentet og den er mye, mye bedre. Jeg ser for meg at denne gearkassen i kombinasjon med BlueHDi 100 motoren ville ha vært en av de bedre kombinasjonene man kan få i denne klassen (inkl. tilsvarende motoriseringer fra Mini og BMW). Det er heller ikke helt bra at rattet ikke kan justeres i lengden, men jeg har ingen problemer med akkurat denne mangelen. Setene er et kapitel for seg... de er fantastiske for min rygg/kropp (jeg er ca. 185 cm høy og er normalt bygget). Man liksom synker ned i setene og bare sitter fantastisk bra også på lange turer over 1500 Km. Min bedre halvdel deler min begeistring for setene (hun er ca. 165 cm høy og er normalt bygget). Opplevd kvalitet på interiøret synes jeg er veldig bra i forhold til hva bilen koster (ca. 210000 DKK). Alt virker skikkelig skrudd sammen og plastikkfølelsen er ikke alt for påtrengende. Citroën har gjort en fin jobb med å rette fokuset på de tingene som betyr noe som f.eks dashboardet. All instrumentering er 100% digital fordelt på to skjermer a la BMW i3 og det synes jeg er litt artig. I all hovedsak fungerer dette meget bra... spesielt fordi den store 7" touch screen skjermen (som er hele 9" med de trykkfølsomme sidemenyene) reagerer tilstrekkelig hurtig på menyvalg. Jeg liker også at fargene på skjermene er klare og at grafikken er veldig tydelig. Man får uten tvil mye bil for pengene med en Cactus, men designet er ikke for alle. Det er med få unntak enten eller når det gjelder designet. Enten synes man at Cactus er som en Citroën skal være (alternativ, særegen, spesiell, kreativ etc.) eller man synes at Cactus tilhører den samme klassen som f.eks Fiat Multipla... altså biler som aldri burde ha forlatt tegnebrettet (jeg hører dog ikke til de største kritikerne av Multipla). Jeg liker vår Cactus bedre og bedre. Jeg har allerede truet familien med at den bør få lov til å besøke sin kulturelle hjemstavn til sommeren (som er Frankrike tiltross for at den er bygget i Spania). Så langt har vår Cactus vært på to langturer. Først Århus-Berlin-Dresden-Hannover-Århus og i vinter også Århus-Larvik-Lillehammer-Gålå-Lillehammer-Larvik-Århus. Bilen kommer virkelig til sin rett på motorveier og landeveier. Spesielt fjæringen har en fin "flytende" ro og komfort som minner om langt dyrere biler (vesentlig mer sofistikert enn f.eks vår tidligere E46 kunne tilby... selv med standardfjæring og 195/65-15 dekk/felger)... Jeg vil helt klart anbefale at du går for BlueHDi 100 motoren RNJ, men du går definitivt ikke helt feil med PureTech 110 motoren heller. Hva man velger er mest smak og behag. Cactus som en billig og ganske artig bruksbil vil jeg imidlertid uten tvil anbefale. Slå til på "5FRI" tilbudet (alt av service og vedlikehold inkludert i 5 år) og du kan for få kroner nyte bilens mange kvaliteter for alt hva de er verdt i lang tid fremover...
  24. 1 poeng
    Står pent på samme sted..
  25. 1 poeng
    andreaskarm

    Min E92 M3

    Beklager å måtte si det, men den så bedre ut med orginal hjula Spesielt når felgene er like breie fremme som bak.. Var liksom noe som så litt merkelig ut. Men det kan være bare meg hehe...Ellers en veldig pen bil...
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00