Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 11/16/15 i alle områder

  1. 6 poeng
    DET ER VEL LITT OPP TIL HVER ENKELT! PERSONLIG ER JEG GLAD I DAKARGELB OG AVUSBLAU!!
  2. 4 poeng
    axept

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Religion er ikke enkelt å forstå seg på. Hverken den ene eller andre. I bunn å grunn er det reinspikka vrøvl som er blitt skrevet ned i en bok av forskjellige folk som igjen blir brukt til å hjernevaske folk. Eventyrbøker kalles det... Amen. Ellers så håper jeg på pent vær så det går an å shine opp bilen litt, men skal ikke være lett det heller..
  3. 2 poeng
    tambur4

    BMW E28 M535i 1986

    Ja, så da har eg møtt seg selv i døra og kjøpt meg en E28 igjen. Denne gangen ble det en M535i, også denne fra Tyskland (egentlig Sveits og Spania, men det kommer jeg til!) Den forrige solgte jeg fordi jeg trodde jeg ville ha en litt mer moderne bil for turkjøring. Jeg har tittet på maaaange biler, og prøvekjørt mange biler, men har liksom ikke funnet noe som fenget meg. Etter litt analysering av søkingen min, ble til at jeg konkluderte med at det var E28 jeg (fortsatt) ville ha. Denne gangen var minstekravet air-condition! Så da ble det en original M535i fra 1986! Jeg fant denne i Tyskland. Den skal visstnok ha gått sine første år i Sveits, for deretter å leve et godt og varmt liv i Spania. Bilen har gått 160.000km. Jeg tok sjansen og kjøpte bilen usett,men bilen stod hos en veteranbilbutikk og jeg fikk mange, detaljerte, bilder. Kanskje ikke mange nok, skulle det vise seg... Bilen ble fraktet til Drammen, og tirsdag formiddag var jeg på plass for å hente den. Første nedturen var at jeg faktisk ble utlevert en passe sliten E39! Damen tok feil, og leverte ut den svarte BMWen hun fant Til slutt fikk jeg utlevert riktig bil, og den så fantastisk ut! Her er noen bilder, dessverre bare med mobilkamera: Interiøret er i nytrukket skinn, slik den ble levert originalt. Setene er bare helt fantastiske! Bilen er veldig tight og fin, og nydelig å kjøre. 3,5 literen på 218hk er herlig! Noe helt annet enn min 528i. Motoren er helt tørr og fin, ikke en dråpe under. Karosseriet er så og si helt feilfritt. AC blåser deilig kaldt. Men kjøreturen hjem ble en delt opplevelse.. Selvom bilen gikk bra, og var veldig tight og fin, så ble det en nedtur da gearkassen ikke var i samme, gode tilstand. Den var skikkelig slitt, gearstangen var som å røre i grøt, og det var lagerulyd (?) fra 1.- 2.- og 3. gear. I tillegg fungerte ikke el.speil, varmetråder, el.antenne, lyshorn og tute. Det var ulyd i kupevifta, og sentrallås fungerer ikke fra førerdøren. Litt nedtur altså! Derfor har jeg allerede sendt epost og klaget. Jeg vet jeg ikke har så mye å komme med rent juridisk, men det er lov å prøve. Jeg har ikke fått svar ennå, men skal gi ham anledning til å forklare seg. Han bekreftet under forhandlingene at alt på bilen virket, så det skuffer meg derfor at dette ikke stemmer! Jeg har ikke nevnt det ennå, men dersom han ikke svarer, så kommer navnet på forhandleren ut i de fleste forum, med negativt fortegn. Men heldigvis; bilen er et veldig godt utgangspunkt! Alt som ikke er ra, er ting som kan skrus av, byttes eller repareres. Resten er veldig bra!!
  4. 2 poeng
    Frode D

    Frodes E92/E90-garasjetråd

    Jeg kjører vanligvis relativt lavt med bilen uansett, om jeg kjører rundt i Os og Bergen. Er ikke så ofte jeg hever bilen lenger i og med at jeg ikke har fartshumper i utkjørselen lenger. Derfor jeg har lyst på noe nytt som er litt mer sportslig og stivt.
  5. 2 poeng
    bmwZ

    Min Z4 3.0Si Coupe Individual, Selges

    Takker for kommentarer Tok noe bilder av Zen siden solen skinte i dag... Litt for vise hvordan fargen forandrer karakter i sola. Er ikke noe fotograf, bildene er deretter... Bilen er heller ikke helt ren, men vi gjør et forsøk..
  6. 1 poeng
    Heisann! Da har jeg fått tak på en bil som funker foreløpig som den skal. Bilen er en 96 E36 Touring. Fantastisk maskin, sveiv non stop i 83 mil forutenom en pitstop i hamar hvor lufteskruen på radiator måtte skiftes.. Lakk ut endel vann der kan man si Gjort Nye lykterOrange BlinkNy frontfanger (trenger lakk og montering.)Ny CCV med slanger.Oljefilter + olje x2BensinfilterOppgradert til lsd diff og ny mellomaksling.Nye felgerToppdekselpakningNye pluggerSkal gjøres Lakkere og montere fangerCoiloversFikse opp skinn interiørnye matternytt rattBytte topplagere forran og bakCoiloversPowerflex til travers bakFikse vindusheisFikse rust Er kommet en del etter vinteren gitt. Begge dørene på passasjersiden og begge framskjermer. Under lykt bak + bakluke.
  7. 1 poeng
    hanzhe

    Ny eier av E60. Trenger litt hjelp

    2. Mener å ha lest du MÅ kjøre for å få systemet til å gå over fra initializing til å være aktivt.
  8. 1 poeng
    axept

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Jeg dømmer ingen for dems tro. For min del kan en tro på hva man vil. Til syvende og sist så er det det samme å tro på en leke hest som å tro på en gud.. Hva er forskjellen? Terrorhandlinger utført i Allahs navn? Bare der sier det seg selv at noe er riv ruskende galt med troen til folk. Tror virkelig folk enda på at gud skapte verden på 7 dager? Men nok om det.. Min mening om dette.. Ser dårlig ut med tanke på shinings av bilen.. Liten storm og gud har visst åpnet slusene for fullt.. [emoji14] Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
  9. 1 poeng
    Rune-K

    Bjørns Tesla Model S Performance

    Jeg er lokomotivfører ja. Har verdens beste utsikt fra kontoret mitt. Og kjøre nattoget nedover hallingdalen i soloppgang er flott. Den lyden du hører er måten styringselektronikken er konstruert på. Vi bruker 3 fase asynkronmotorer og for og regulere disse så varierer man spenning og frekvens. Det du hører er frekvensen som blir regulert. Motoren greier ikke og bruke all effekten den får tilført i startøyeblikket. Enkelt forklart så kan man si at frekvensen er litt for hurtig i forhold til motorturtallet og dette blir lyd. Ellers er moderne tog veldig energieffektive. Jeg bremser stort sett elektrisk og leverer mye tilbake til nettet slik at andre tog kan bruke bremseenergien min. På en tur Oslo Bergen så kan man gå teoretisk i 0 men det blir selvfølgelig aldri helt slik. Er jo ikke en Perpetuum mobile heller. Hvordan løser el bilene dette? Kan de lade batteriene når de bremser?
  10. 1 poeng
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Veldig lite som skjer med bilen for tiden, men skjer litt med miniatyr-bilen! Ferdigmontert kupé (får ikke fram riktig farge på bildene..interiørfargen ser helt rar ut..): Lakkert skall: Skal kjøpe en bit med blank sort folie på ebay å foliere taket
  11. 1 poeng
    flonoen

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Med flere hundre hestekrefter kan det jo fort gå veldig galt!
  12. 1 poeng
    Rune-K

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Jeg har ingen enkel løsning på hvordan forhindre terror men det første man bør gjøre er og slutte og kalle de muslimske ekstremister. De er religiøse ekstremister og hvilken religion de tilhører spiller mindre rolle. Man finner ekstremister i alle religioner. Man behøver ikke lete lenge for og finne de heller. For og ta noen få så har man abortmotstandere i USA som truer og dreper abortleger. Man har buddhistiske munker i Burma som prøver og fordrive en liten muslimsk minoritet som lever der. Studerer man hvordan delingen av India og Pakistan foregikk så var det ikke pent. Det gikk også en dokumentar på tv for en stund siden om hvordan amerikanske misjonerer påvirket afrikanske land til og innføre dødstraff for homofili. Listen kan fortsette i evigheter. Sålenge man har mulighet for og tolke diverse hellige skrifter så vil man alltid finne noen som tolker de på værst tenkelig måte uansett hvilken religion det er. Derfor er den eneste korrekte betegnelsen på slike tullinger religiøse ekstremister. Jeg mener, flesteparten i Norge regner seg som kristne men svært få vil at partiet De kristne skal få all makt. Slik er det i muslimske land også. Flesteparten av arten Homo sapiens liker og leve et stille og fredelig liv uten for mye bråk og det er uavhengig av hvilken religion de tilhører.
  13. 1 poeng
    tambur4

    Min første BMW: E28 528i 1982

    Ny bil = ny tråd! http://bimmers.no/topic/803602-bmw-e28-m535i-1986/?p=3091344
  14. 1 poeng
    E.C.

    Den store finn.no tråden.

    "Noe korrodert", haha! Samme type folk som sier "litt rust" og har 20 cm av kanalen borte.
  15. 1 poeng
    BmwDieselPower

    Blacksmoke`s Bmw 525 TDS / prosjekt

    Kommer ann på hvor du bor[emoji12]
  16. 1 poeng
    Frøkna fikk seg en vask i dag [emoji7] Sent from my iPhone using Tapatalk
  17. 1 poeng
    Frode D

    Inspirasjonstråden

    ^ Den var fæl!
  18. 1 poeng
    vakke imponert over lastsikringa der akkurat forumpolitzei
  19. 1 poeng
    Larsinnj

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Kult at de fortsatt lager sugemotorer i disse dager, men jeg må si at jeg liker en "vanlig" F12 berlinetta bedre mtp utsende. TDF ble litt for mye "se på meg" for min smak. Ligner alt for mye på Corvette.
  20. 1 poeng
    Clipictrial

    Trenger mekkehjelp til M535i i vinter

    Hei. Jeg kan være behjelpelig med girkasse og bremser. Mulig det andre også. Har verksted i Båstad, Østfold med løftebukk og alt utstyr Jobber med automatgir, er utdannet bilmekaniker og driver mye med BMW. Ring/SMS meg på 97077741 (er ikke sikkert jeg rekker å svare i arbeidstiden, men send meg en SMS så ringer jeg opp). Mvh Thomas Netlandet
  21. 1 poeng
    Robert K

    E60/61 tråden

    (Ny på forumet _førstepost_) Adaptive headlights. Vasket bilen i går og fikk vann i lykten på passasjersiden. Fikk blinkende LED i lysbryteren og høyre lys var låst med maks utslag mot høyre. Ikke så kult å kjøre rundt med skjeløyd bil.. Demonterte lykten i dag og åpnet opp modulen som sitter under lykta. Bildene sider sitt. Det ser ut til at denne har vært fuktig/våt i adskillig lengre tid enn siden i går. Det var vann under kretskortet da jeg løftet det ut av aluminiumslokket. Jeg ble ikke skremt, for jeg har sett verre ting ordne seg med litt rengjøring. Fikk endelig bruk for DeoxIT D5 som jeg egentlig skulle bruke på noe gammelt HIFI-utstyr jeg har liggende. Sprayet rikelig og børstet rent med en tannbørste før jeg tørket av med en microfiberklut og blåste rent med trykkluft på boks. Monterte alt sammen igjen og la inn to store bagger med Slilicagel i lykten før jeg satte på det siste lokket. Startet bilen og nå fungerer de adaptive lysene igjen. Jobben tok meg 15 minutter og jeg har aldri demontert frontlykt på E60/E61 før. Superfornøyd med å slippe å kjøpe ny modul og få denne kodet om. Nødvendig verktøy: Torx 20 og 30, elektrorens og trykkluft hvis du vil være pertentlig. Edit: jeg planlegger å ta ut begge lyktene og forsegle kretskortene i epoxy og bruke hvit vaselin i kontakten, på den måten kan ikke modulene bli vannskadet igjen. Kommer også til å gå til innkjøp av mer Silicagel som jeg skal feste på innsiden av det store lokket på lykten og bytte ut av og til. På den måten slipper jeg unna dugg/fukt og skader på motorene som driver de adaptive lysene.
  22. 1 poeng
    Flott bil du har funnet deg M50 blir nok digg i E30! Azev A ser ganske bra ut på E30, så var ikke et dumt valg det Rimelig bra høyde på Passelaten også!
  23. 1 poeng
    Gabz

    Min 525D E60 Msport

    Nydelig bil! Fett med manuell Skulle hatt vanlige facelift baklykter, men..
  24. 1 poeng
    Uf, ja dritt lei av alle rettigheter bruktbil kjøpere har på gamle biler+hus kjøp. Når gjennomsnittlig levetid på bil er 10,7år. Burte alt som er eldre en det automatisk anses som delebil i rettsvesenet. En ide er og ta med kjøper av gammel bil på trafikk stasjonen og levere inn skiltene og så omregistrere på ny eier og få skiltene tilbake. Da har du solgt en ikke registrert bil og har mye større sjanse for og kalle det solgt som den står/dele bil ved en tvist senere.
  25. 1 poeng
    TRF

    Blacksmoke`s Bmw 525 TDS / prosjekt

    jeg gir opp.....
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00