Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 05/19/16 in all areas

  1. RUF CTR, samme som i posten over Bmw M5 E60 BRZ Jaguar E-type 2x i8 Nissan Skyline R34 Bmw M4 Audi TT med mye ABT deler Nissan GTR Lamborghini Gallardo Toyota Supra
    6 likes
  2. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å postlegge noen ytterligere svar i denne tråden, men da jeg ble gjort oppmerksom på at virksomheten selv har kommentert denne saken i offentlig fora (det er ikke meg de har vært i sak med, slik de refererer til i dette innlegget) og at min venn mottok vedlagte avslutning av mail fra virksomheten i dag, ønsker jeg ikke å skåne denne uprofesjonelle virksomheten for noe som helst. Det er skammelig at virksomheten forsøker å tilsidesette forbrukers rettigheter etter norsk lov når feilen utelukkende har oppstått som følge av deres mangelfulle arbeid. Saken er behandlet i Forbrukerrådet og midlertidig avsluttet som et forlik under forutsetning av at felgene fortsatt kan godkjennes av Statens Vegvesen. Det var uomtvistelig at felgene led et verditap som følge av virksomhetens slette arbeid, men at det var vanskelig å fastsette en konkret verdiforringelse. Det ble derfor avsatt et skjønnsmessig verditap pålydende kr. 2.000,- og gitt medhold i påstanden om dekning av direkte tap (kjøring og levering av felger for reklamasjon) pålydende kr. 1.086,60,-, totalt kr. 3086,60,-, med tillegg at felgene ble rettet som forespeilet i løsningsforslaget. Virksomheten godtok ovennevnte løsningsforslag fra Forbrukerrådet og igangsatte retting av mangelen etter en stund. Felgene er mottatt av eier, og rister fortsatt i liten grad. Iht. virksomheten bar to av felgene preg av urundheter, men ironisk nok ble felgene rettet av samme virksomhet i samme momang som felgene ble oppdreiet. Uansett blir dette en påstand mot påstand, og følgelig vanskelig å dokumentere eller underbygge på noen måte. Virksomhetens arbeid ved oppdreiing av ny senteråpning vil som følge av det bli undersøkt av ekstern tredjepart for å avklare om forholdet forårsakes av dreiingen eller felgens påståtte urundhet. De av dere som har fulgt saken, får selv gjøre seg opp en mening om hvilken av partene som har rett her, men jeg vil på bakgrunn av virksomhetens mangelfulle arbeid, velvillighet til å løse saken og deres håndtering, fraråde alle jeg kjenner (og ikke kjenner) til å utføre felgreparasjoner hos Østfold Felgteknikk AS!
    5 likes
  3. Fantastisk bil, utrolig at slike finnes ennå Men den er 20 000 kr for billig, skulle gjerne sett at den kostet litt mer slik at det bil for de spesielt interesserte. Jeg blir sur hvis denne dukker opp på E34 gruppa på Facebook med senk, 19", sota lykter og M5 speil. Noen biler skal man bare ikke røre Nesten så jeg skulle ha brukt skattepengene og kjøpt den selv, bare for å være sikker
    4 likes
  4. Da var endelig masteravhandlingen levert! Blir godt å endelig kunne ha litt tid til bilen igjen!
    4 likes
  5. Det ble en E60 M5 til slutt så nå er det bare å få bestilt inn deler å bytte rådelager med en gang Det er ikke comfort access på den så det er "gamle typen" nøkler. Ok TRF-Racing da skal jeg google det litt å se om jeg får sperret den andre nøkkelen i løpet av kvelden
    3 likes
  6. Fikk endelig gjort bilen ferdig så jomfru turen med ny clutch er tatt og det funker utmerket! har en fin pakke på vei, er no i oslo og vært gjennom tollen.
    2 likes
  7. Tja, det hender vel at jeg savner det praktiske. Men det er digg å sette seg i bilen uten å tenke på høyde, lufttrykk osv. Tusen takk! - Var på hjulstilling idag, så nå har alle 4 hjulene rett over 3 grader camber og ca 10 minutter spissing på hvert hjul. Var ikke langt ifra sånn jeg hadde justert det på forhånd, men nå er alt på stell. Mottok ZHP-girkule idag, digg å holde i. Nå trenger jeg bare håndbrekkhåndtak i Novillo-skinn så er alle detaljene på plass. Har også begynt å farge ene setet, tre strøk med svamp er ferdig, så nå skal det sprayes på tre strøk med brunt + tre strøk med sealer. Fargen vil forandre seg mye når sealer kommer på. Venter fortsatt på de andre setene og dørtrekkene.
    2 likes
  8. Da var det bestilt litt godsaker! -M5-fanger foran -M5-fanger bak -M5-spoiler til koffertlokk -Hvite sideblinklys ..og når det er i hus så blir bilen levert til rustfjerning og lakkering Gleder meg veldig! Neste lønning blir det også coilovers, smalere framdekk (går fra 235 til 225), hjulstilling og godkjenning av både coilovers og hjul. Var litt usikker på om jeg ville ha M-fanger foran, men tenkte at det var greit å ta i sammen slengen da jeg får god pris på lakkering nå. I verstefall har jeg jo originalfangeren liggende.. Jaja, blir nå pent uansett! Bakfangeren og spoileren er jo et must. Tror kanskje også at jeg blender lyktespylerne da det er penere uten. Har jo bare halogen uansett. Ooog jeg må nok få på en dobbel endestuss siden det ellers blir veldig tomt det. Så det ikke bare blir tekst så får jeg ta med et par inspirasjonsbilder av bil med M-pakke i samme farge:
    2 likes
  9. Ja litt sein oppdatering men på søndag fikk jeg begynt på begynt på vannpumpa denne hadde jo tatt helt kvelden i både lager å impeller(plast) denne har gjort jobben i ca 14år så i hvertfall slik ut da den var orginal heldig vis har det gått bra kun vannpumpa som hadde tatt kvelden var litt jobb å bytte nye pumpa kjøpt fra koed har metal impeller fikk også samtidig tatt olje skift og bytta kupe filter også hadde det godt 2 lyspærer i instrumentet sånn at km,trip og utetemperatur ble borte disse fikk jeg også skiftet IMG_1299.MOV
    2 likes
  10. Fronten er standard, baken er M-sport som det sies over her. Se på bilde av min så ser du likheten foran (uten splittere) og ulikheten bak.
    2 likes
  11. 2 likes
  12. Jeg er usikker på om dette innlegget skulle stått under ”BMW-prosjekter”, men siden resultatet av prosjektet er show off så tar jeg sjansen. Når bilen står i garasjen er den umulig å se fra stua. Da er det praktisk med en modell som ligner i alle fall. Jeg kjøpte derfor for lenge siden en E92 i skala 1:18 i samme farge som originalen. Det er dessverre ikke en M-techversjon, men det får jeg leve med. I vinter fikk jeg inspirasjon til å modifisere den en smule. Jeg demonterte det meste på bilen som det framgår av bildene. Felger av typen OZ Mito i 18” i skala 1:18 fant jeg på eBay. De kostet omtrent det samme som bilen. Jeg satte på dekkene som fulgte med modellen og kompenserte med svarte elektrikertape for å få dem til å passe. For å få festet hjulene til bilen tok jeg senterne fra de originale modellfelgene og limte dem på OZ-felgene. Den observante leser vil se at innpresset bak er helt hinsides og ville aldri blitt godkjent av noen myndighet i Norge, men hvem bryr seg? BMW-emblemet på senterkoppene tok jeg fra de originale felgene. Interiøret måtte males da modellen hadde svart interiør. Kaliperne malte jeg røde som på originalen. Pedalene ble malt sølv for å matche så noenlunde originalen. Ikke lett å få til gummidempingen på pedalene, men jeg gjorde et forsøk. Håndbremsen ble også malt i sølv da jeg har Performance håndtak. Nummerskiltet laget jeg av et fotografi fra originalen og tilpasset størrelsen i printeren. Det er på ingen måte en perfekt ombygging, men et trivelig høstprosjekt var det da lengtingen etter vår og sommer ble stor. Jeg har tatt med bilder av den originale bilen og modellen i omtrent samme vinkel for å kunne sammenligne de to. Det skulle ikke være tvil om hva som er ekte vare.
    1 like
  13. Liten update fått byttet til krom nyrer og fjernet alle stickers. skal få stilt mer camber bake. HVA TROR DERE OM Å FJERNE DEN SVARTE FOLIEN PÅ VINDUSLISTER? sann alt blir krom
    1 like
  14. 1 like
  15. Da var denne løst. systemet lufte seg tydeligvis ikke bra nok av seg selv. Om du strever med lufting: Skru opp og lukk mutterne på dysa mens en kompis kjører motoren på starteren, gjenta om nødvendig. bilen gikk meget stygt på tomgang til å begynne med, men gikk seg til etter ei lita stund.
    1 like
  16. Vet det er mange som stadig er på leit etter angel eyes som gir ganske jevne ringer Noen har jo så vidt det er lys i den ytterste ringen.. Vil anbefale de jeg kjøpte! Kjøpte på ebay, er LED og gir veldig godt lys Synes ikke det blir noe bra når jeg tar bilder selv for å vise, men en kompis av meg tok bilde gjennom speilet sitt her om dagen, og der synes jeg det viser godt hvordan jeg selv synes de er Dette var på dagtid og lyser jo veldig bra synes jeg hvertfall! På kveldstid er det veldig mye kraftigere, kanskje litt for mye hehe
    1 like
  17. Fjernet DPF på min 118d. Kjøpte det jeg trengte av deler og software av TRF Racing her på forumet. Følelsen av ny software og fjerning av DPF er som at du alltid har kjørt rundt med ei campingvogn etter bilen og endelig har du koblet den av..
    1 like
  18. 1 like
  19. 1 like
  20. Da kan vel egentlig tråden stenges siden jeg fikk ordnet meg bil Et litensidespørsmål.. Var kun en nøkkel med bilen, er det mulig å kode om nøkkelen slik at en eventuelt tapt nøkkel ikke vil fungere lenger? Har tilgang på inpa-D/P og ncsexpert. Kjøpes en reservenøkkel bare på eBay eller er de så rimelige hos BMW at de kan kjøpes der?
    1 like
  21. GT-R'en min jo Så den var spottet litt tidligere òg, når den gikk på vinterfelgene. Det er en 2012, registrert i 2011. Holder meg til blå og 3.8 litere tydeligvis (hadde en E34 M5 3.8 Touring i Avus Blue rundt 2003-2004) haha
    1 like
  22. Har bestilt time til firehjulskontroll, neste torsdag skal den inn. Men skal se om vi får unna et sensorbytte i dag. Var som da fjøra tok kvelden på E46, da jeg kjørte ut hjemmefra i dag var bilen trampoline (justerte seg raskt inn igjen) Kjekt med touring!
    1 like
  23. Jo antracite headlining er sort taktrekk - og som StigJ sier - det er et must. Gikk selv bevisst kun etter biler som hadde dette, og gikk bort fra de som ikke hadde det. At vår hadde panoramatak var en "bonus", men hadde valgt bilen uansett, så var ikke et must. Som det blir sagt her, det er noen ekstra kilo i taket, ikke så stiv, og i tillegg faren for tett drenering. Men fikk beskjed fra Bavaria Bryne at slike tak krever vedlikehold, det er ikke bare å la det skure og gå, dreneringskanalene må sjekkes iblant.
    1 like
  24. Stemmer det ja. Overså visst den jeg Hva ønsker du av kjøreegenskaper da? M-sport er nok litt mer komfort enn H&R. Litt mykere og mer krenging.
    1 like
  25. Det er ingen M-sport det der nei. M-understell, sportseter og m-rattet er utstyr man uansett kunne velge selv om man ikke valgte hele M-sport pakken. Og dette er felgene den ble levert med ny.... Enig med Marius. Bare en uting med soltak. Hva skal du med mange kg i taket da? Ser det mangler noe veldig vesentlig på utstyrslista: sort taktrekk! Det synes jeg er et must. Om det er fullt m-sport understelle eller kun fjærer og dempere er jeg usikker på. Men ønskes det tykkere stabstag kan jeg varmt anbefale H&R sitt kit. Har det på Z4en og det strammet bilen opp merkbart.
    1 like
  26. Var litt kjapp ser jeg. Du skrev jo allerede lenger oppe at utstyrslisten ikke beskrev noenting om M-sport. Da er vel kun hekken samt felgene M-sport (ettermontert)? Hvordan er interiøret? Legg ut utstyrslista da siden du har den allerede Edit: Sideskjørtene er ikke M-sport. M-sport har ikke den knekken helt i fremkant.
    1 like
  27. Sikkert vært skadet front på den og så funnet det rimeligste alternativet med ny/brukt fremfanger... Jeg hadde ihvertfall rygget unna den der.
    1 like
  28. Kult prosjekt! Ville nok samlet alle trådene under en tråd siden det omhandler bilen din
    1 like
  29. Det skjønner jeg. Nå skal det sies at dette er hans familiebil, hvor han drar på langturer med hver sommer med kone og barn. Men jeg hadde gått på BMW performance eksosen. Fin lyd i den
    1 like
  30. 1 like
  31. Ikke M-sportfront på denne, fronten er helt standard med ettermonterte splittere. Bakenden ser ut som M-sport ja. Felgene er Style 193, og er M-sportfelger. Når det er sagt så kler E91 lci standardfronten veldig veldig bra også Slike splittere: http://m.ebay.com/itm/321678307494
    1 like
  32. Har nå fått montert framstilling og motor samt begynnt og fylle på vesker. Skulle prøvestarte motor ikveld men det gikk at dunders gitt! Den turnet noen omdreininger før den kilte seg. Prøvde så og rotere motoren på veiva men den satt kubb. Løsnet starteren og da gikk den rundt igjenn. Så får prøve og bytte starter og satse på at det fungerer. Men syntes det var merkelig at motoren gikk noen omdreininger før den kilte seg fast? Mangler nå og montere stikkakslinger, mellomaksel, eksos og stab stag fremme samt lufte bremser/clutch og servoolje. Må bare få motoren til og starte nå så ser det lyst ut Noen bilder fra ikveld! Problemungen!!
    1 like
  33. Jeg husker jeg sjekket de øverste rørene fra veivhusventialsjonen på min 530i og de var helt fine. Men opplevde litt gulaktig-gugge ved oljelokket, som skyldtes trolig kortkjøring. Var ikke der om jeg tok bilen for noen lengre turer. Jeg tenkte shit au, koster ikke så mye for de delene til å bytte alt uansett, så jeg kjøpte inn det inn og byttet det Under demonteringen av slanger og rør var jeg sikker på at det ikke var nødvendig før jeg kom til slangen som går fra bunn av filteret og ned i bunnpanna gjennom peilerøret. En av de dummeste patentene jeg har sett i mitt liv var det lille avløpet i peilerøret, det hadde jo tettet seg av helmelk . Men det er mange teorier rundt det med veivhusventialsjon, om det er tett eller ikke. Jeg fikk på forhånd beskjed om at mitt absolutt ikke var tett f.eks. Kjøper jeg en bil med M54 motor igjen, kommer jeg til å bytte det uansett, med mindre det ligger kvitteringer på tidligere bytte
    1 like
  34. Har fått noen bilder på snap MED farger. Å må bare si at dette blir gromt
    1 like
  35. Utsnitt fra Ronnie Krabberød på facebook: " årets første Right On Mønstring og Arvid vant "Best in Show" med sin Datsun 240Z med Lexus V8-motor "
    1 like
  36. Jeg var for ikke så lenge siden på jobbtur i Tyskland og Østerrike sammen med to kollegaer. Jeg hadde da leid en F11 530xD som jeg kjørte og de to andre satt bak hverandre på høyre side. De er i overkant av 180 høye begge to og jeg fikk høre mye syting over dårlig plass! Vi kjørte totalt 1000 km på tre dager. Konklusjonen var klar på at for neste tur så er det 7-serie som gjelder! Jeg vil tro at for en familie med barn i baksetet så er plassen helt OK så lenge de ikke trenger bakovervendt barnesete.
    1 like
  37. 1 like
  38. Takk det kommer seg iallefall Syntes preface frontlyktene ser bedre ut en facelift, så blir nok værende slik
    1 like
  39. Den Z'en var lekker! Noe mer informasjon om den?
    1 like
  40. 1 like
  41. 1 like
  42. Ikke så flink på å oppdatere, men her er litt bilder ihvertfall
    1 like
  43. Gratulerer med dagen alle sammen Min 17. Mai feiring foregikk selvførgelig med det kjæreste jeg har. Montering for å bli klar før fellesferien starter
    1 like
  44. nå er jo forsåvidt bruksbilen nesten ferdig, så da blir det litt e34 fremover igjen dro på en liten tur med gutta også, KUN BMW det gikk i der:) ble en ganske lang rekke på motorveien e34 status: ser stusselig ut, men har mocka up igrunn alt i motorrommet nå, så neste er motor ut og lakk!
    1 like
  45. Vanskelig å bedømme igjenom internett. Men disse motorene er kjent for å havarere ved sterk akselerasjon på kald motor, eller vis du pisker den for mye med hard kjøring. mener å huske at det er rådelagrene som gir seg. ellers kan det være slakt kjede. Det er mulig det kan være noe på clutch trøstelager siden også men blir bare spekulasjoner. Denne motoren er også kjent for sprekker i sylinderen. (kjør forsiktig) Røyk under oppstart på kald motor er nok mer eller mindre normalt så lenge det er hvit røyk. Kondens å katalysatoren har ikke rekt å etterbrenne gasser da den ikke er varm.
    1 like
  46. Alt jeg kan for å få kjørt e30 meet og gatebil juli 😇
    1 like
  47. 1971 (2002) Cadillac Deville, et skikkelig drog - 581cm lang, 203cm bred og 2.2t. Samt en 2011 (2014) Nissan GT-R.
    1 like
  48. 1 like
  49. Da var bakfanger'n på også. Diffusoren jeg kjøpte Thundercoil, var veldig lei å få på plass, ente med å stripse den fast, da jeg ikke vil ødelegge den. Demontert På vei på igjen Sluttresultat
    1 like
  50. Stemningsbilder tatt fra hytta. Ikke veldig økonomisk kjøring dit, men kommer fort forbi vogntogene eneste aberet er 160 på et blunk Må passe på
    1 like