Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 05/19/16 in all areas

  1. 12 likes
  2. 9 likes
  3. 9 likes
    RUF CTR, samme som i posten over Bmw M5 E60 BRZ Jaguar E-type 2x i8 Nissan Skyline R34 Bmw M4 Audi TT med mye ABT deler Nissan GTR Lamborghini Gallardo Toyota Supra
  4. 9 likes
  5. 7 likes
    Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å postlegge noen ytterligere svar i denne tråden, men da jeg ble gjort oppmerksom på at virksomheten selv har kommentert denne saken i offentlig fora (det er ikke meg de har vært i sak med, slik de refererer til i dette innlegget) og at min venn mottok vedlagte avslutning av mail fra virksomheten i dag, ønsker jeg ikke å skåne denne uprofesjonelle virksomheten for noe som helst. Det er skammelig at virksomheten forsøker å tilsidesette forbrukers rettigheter etter norsk lov når feilen utelukkende har oppstått som følge av deres mangelfulle arbeid. Saken er behandlet i Forbrukerrådet og midlertidig avsluttet som et forlik under forutsetning av at felgene fortsatt kan godkjennes av Statens Vegvesen. Det var uomtvistelig at felgene led et verditap som følge av virksomhetens slette arbeid, men at det var vanskelig å fastsette en konkret verdiforringelse. Det ble derfor avsatt et skjønnsmessig verditap pålydende kr. 2.000,- og gitt medhold i påstanden om dekning av direkte tap (kjøring og levering av felger for reklamasjon) pålydende kr. 1.086,60,-, totalt kr. 3086,60,-, med tillegg at felgene ble rettet som forespeilet i løsningsforslaget. Virksomheten godtok ovennevnte løsningsforslag fra Forbrukerrådet og igangsatte retting av mangelen etter en stund. Felgene er mottatt av eier, og rister fortsatt i liten grad. Iht. virksomheten bar to av felgene preg av urundheter, men ironisk nok ble felgene rettet av samme virksomhet i samme momang som felgene ble oppdreiet. Uansett blir dette en påstand mot påstand, og følgelig vanskelig å dokumentere eller underbygge på noen måte. Virksomhetens arbeid ved oppdreiing av ny senteråpning vil som følge av det bli undersøkt av ekstern tredjepart for å avklare om forholdet forårsakes av dreiingen eller felgens påståtte urundhet. De av dere som har fulgt saken, får selv gjøre seg opp en mening om hvilken av partene som har rett her, men jeg vil på bakgrunn av virksomhetens mangelfulle arbeid, velvillighet til å løse saken og deres håndtering, fraråde alle jeg kjenner (og ikke kjenner) til å utføre felgreparasjoner hos Østfold Felgteknikk AS!
  6. 6 likes
  7. 5 likes
    Jeg er usikker på om dette innlegget skulle stått under ”BMW-prosjekter”, men siden resultatet av prosjektet er show off så tar jeg sjansen. Når bilen står i garasjen er den umulig å se fra stua. Da er det praktisk med en modell som ligner i alle fall. Jeg kjøpte derfor for lenge siden en E92 i skala 1:18 i samme farge som originalen. Det er dessverre ikke en M-techversjon, men det får jeg leve med. I vinter fikk jeg inspirasjon til å modifisere den en smule. Jeg demonterte det meste på bilen som det framgår av bildene. Felger av typen OZ Mito i 18” i skala 1:18 fant jeg på eBay. De kostet omtrent det samme som bilen. Jeg satte på dekkene som fulgte med modellen og kompenserte med svarte elektrikertape for å få dem til å passe. For å få festet hjulene til bilen tok jeg senterne fra de originale modellfelgene og limte dem på OZ-felgene. Den observante leser vil se at innpresset bak er helt hinsides og ville aldri blitt godkjent av noen myndighet i Norge, men hvem bryr seg? BMW-emblemet på senterkoppene tok jeg fra de originale felgene. Interiøret måtte males da modellen hadde svart interiør. Kaliperne malte jeg røde som på originalen. Pedalene ble malt sølv for å matche så noenlunde originalen. Ikke lett å få til gummidempingen på pedalene, men jeg gjorde et forsøk. Håndbremsen ble også malt i sølv da jeg har Performance håndtak. Nummerskiltet laget jeg av et fotografi fra originalen og tilpasset størrelsen i printeren. Det er på ingen måte en perfekt ombygging, men et trivelig høstprosjekt var det da lengtingen etter vår og sommer ble stor. Jeg har tatt med bilder av den originale bilen og modellen i omtrent samme vinkel for å kunne sammenligne de to. Det skulle ikke være tvil om hva som er ekte vare.
  8. 5 likes
    Fantastisk bil, utrolig at slike finnes ennå Men den er 20 000 kr for billig, skulle gjerne sett at den kostet litt mer slik at det bil for de spesielt interesserte. Jeg blir sur hvis denne dukker opp på E34 gruppa på Facebook med senk, 19", sota lykter og M5 speil. Noen biler skal man bare ikke røre Nesten så jeg skulle ha brukt skattepengene og kjøpt den selv, bare for å være sikker
  9. 5 likes
    Da var endelig masteravhandlingen levert! Blir godt å endelig kunne ha litt tid til bilen igjen!
  10. 5 likes
    Har endelig fått brukt Swissvax Leather Care Kit Forte jeg fikk til jul - det er ikke så lett å legge beslag på bilen i flere dager her i gården, sjeldent den står i ro mer enn en dag Ettersom baksetene ikke har vært i bruk av første eier, minimalt av andre eier (barneseter med teppe mellom) og ikke noe av oss ettersom vi bare er to, ser det forholdsvis nytt ut. Så da tok jeg i denne omgang forsetene, dørsidene framme, midtkonsollen, ratt, girspakmansjetten og håndbrekkmansjetten. Som alle andre som renser skinnseter for første gang ble jeg sjokkert over hvor mye dritt den Cleaneren drar ut. Startet med lårstøtta: Kun lårstøtta tatt - i mangel av gode før-bilder på setet viser det ganske bra hvordan skinnet i sitteputa ser ut før behandling her: Her er sitteputa og lårstøtta tatt, men ikke sidestøtta til høyre i bildet: Etter halvannet sete: Lot skinnet tørke skikkelig til neste formiddag, er klart for Leather Milk. Ser ene sidestøtten må farges opp igjen etterhvert. Brukte hendene til påføring av Leather Milk, det fungerte veldig bra. Fikk varmet opp kremen og kom til over alt. Etter påføring av Leather Milk: Her var det det gikk "galt". Enten har jeg ikke fått ut all dritten i setene eller så har jeg brukt for mye Leather Milk. For det stod i 24 timer uten å trekke helt inn alle plasser, spesielt i sittepute og rygg der jeg brukte ekstra mye. Så da tok jeg et håndkle og tørket av restene. Fortsatt noe blankt her før avtørking: En rask avtørking og etter litt bruk såg det slik ut i går på 17.mai. Ser ut som nye skinnseter, veldig fornøyd Lukter godt gjør det også! Når jeg tar baksetene neste gang blir det med litt mindre forbruk av skinnmelk
  11. 5 likes
    Stemningsbilder tatt fra hytta. Ikke veldig økonomisk kjøring dit, men kommer fort forbi vogntogene eneste aberet er 160 på et blunk Må passe på
  12. 4 likes
    Da var det bestilt litt godsaker! -M5-fanger foran -M5-fanger bak -M5-spoiler til koffertlokk -Hvite sideblinklys ..og når det er i hus så blir bilen levert til rustfjerning og lakkering Gleder meg veldig! Neste lønning blir det også coilovers, smalere framdekk (går fra 235 til 225), hjulstilling og godkjenning av både coilovers og hjul. Var litt usikker på om jeg ville ha M-fanger foran, men tenkte at det var greit å ta i sammen slengen da jeg får god pris på lakkering nå. I verstefall har jeg jo originalfangeren liggende.. Jaja, blir nå pent uansett! Bakfangeren og spoileren er jo et must. Tror kanskje også at jeg blender lyktespylerne da det er penere uten. Har jo bare halogen uansett. Ooog jeg må nok få på en dobbel endestuss siden det ellers blir veldig tomt det. Så det ikke bare blir tekst så får jeg ta med et par inspirasjonsbilder av bil med M-pakke i samme farge:
  13. 4 likes
    GT-R'en min jo Så den var spottet litt tidligere òg, når den gikk på vinterfelgene. Det er en 2012, registrert i 2011. Holder meg til blå og 3.8 litere tydeligvis (hadde en E34 M5 3.8 Touring i Avus Blue rundt 2003-2004) haha
  14. 4 likes
    Ikke så flink på å oppdatere, men her er litt bilder ihvertfall
  15. 4 likes
    Da var bakfanger'n på også. Diffusoren jeg kjøpte Thundercoil, var veldig lei å få på plass, ente med å stripse den fast, da jeg ikke vil ødelegge den. Demontert På vei på igjen Sluttresultat
  16. 4 likes
    *rant alarm* Før (såvidt jeg vet) TRF begynte å bruke "Steg 1 ---4" var det ingen i Norge som brukte dette på diesel tuning/produkter. "TRF Steg x" er dog en konkret sammensetning av matchende software og hardware. Med andre ord representerer "TRF Steg x" et resultat innenfor gitte tekniske rammer. Så ser jeg jo at "steg" har blitt populært. Men det som forundrer meg er, hvis man kan ha "steg 1 og 2" uten fysiske forandringer, hvorfor ikke bare Steg 2 om ikke det har noen negative sider? Jeg tipper den aktuelle bilen har fjernet DPF, men hva ellers tilsier uttrykket "Steg 3"? Høres det spesielt kult ut? *rant over*
  17. 3 likes
    Liten update fått byttet til krom nyrer og fjernet alle stickers. skal få stilt mer camber bake. HVA TROR DERE OM Å FJERNE DEN SVARTE FOLIEN PÅ VINDUSLISTER? sann alt blir krom
  18. 3 likes
    Fikk endelig gjort bilen ferdig så jomfru turen med ny clutch er tatt og det funker utmerket! har en fin pakke på vei, er no i oslo og vært gjennom tollen.
  19. 3 likes
    Tja, det hender vel at jeg savner det praktiske. Men det er digg å sette seg i bilen uten å tenke på høyde, lufttrykk osv. Tusen takk! - Var på hjulstilling idag, så nå har alle 4 hjulene rett over 3 grader camber og ca 10 minutter spissing på hvert hjul. Var ikke langt ifra sånn jeg hadde justert det på forhånd, men nå er alt på stell. Mottok ZHP-girkule idag, digg å holde i. Nå trenger jeg bare håndbrekkhåndtak i Novillo-skinn så er alle detaljene på plass. Har også begynt å farge ene setet, tre strøk med svamp er ferdig, så nå skal det sprayes på tre strøk med brunt + tre strøk med sealer. Fargen vil forandre seg mye når sealer kommer på. Venter fortsatt på de andre setene og dørtrekkene.
  20. 3 likes
    Det ble en E60 M5 til slutt så nå er det bare å få bestilt inn deler å bytte rådelager med en gang Det er ikke comfort access på den så det er "gamle typen" nøkler. Ok TRF-Racing da skal jeg google det litt å se om jeg får sperret den andre nøkkelen i løpet av kvelden
  21. 3 likes
    Utsnitt fra Ronnie Krabberød på facebook: " årets første Right On Mønstring og Arvid vant "Best in Show" med sin Datsun 240Z med Lexus V8-motor "
  22. 3 likes
    Gratulerer med dagen alle sammen Min 17. Mai feiring foregikk selvførgelig med det kjæreste jeg har. Montering for å bli klar før fellesferien starter
  23. 3 likes
    nå er jo forsåvidt bruksbilen nesten ferdig, så da blir det litt e34 fremover igjen dro på en liten tur med gutta også, KUN BMW det gikk i der:) ble en ganske lang rekke på motorveien e34 status: ser stusselig ut, men har mocka up igrunn alt i motorrommet nå, så neste er motor ut og lakk!
  24. 3 likes
    1971 (2002) Cadillac Deville, et skikkelig drog - 581cm lang, 203cm bred og 2.2t. Samt en 2011 (2014) Nissan GT-R.
  25. 2 likes
    Fjernet DPF på min 118d. Kjøpte det jeg trengte av deler og software av TRF Racing her på forumet. Følelsen av ny software og fjerning av DPF er som at du alltid har kjørt rundt med ei campingvogn etter bilen og endelig har du koblet den av..
  26. 2 likes
    Ja litt sein oppdatering men på søndag fikk jeg begynt på begynt på vannpumpa denne hadde jo tatt helt kvelden i både lager å impeller(plast) denne har gjort jobben i ca 14år så i hvertfall slik ut da den var orginal heldig vis har det gått bra kun vannpumpa som hadde tatt kvelden var litt jobb å bytte nye pumpa kjøpt fra koed har metal impeller fikk også samtidig tatt olje skift og bytta kupe filter også hadde det godt 2 lyspærer i instrumentet sånn at km,trip og utetemperatur ble borte disse fikk jeg også skiftet IMG_1299.MOV
  27. 2 likes
    Fronten er standard, baken er M-sport som det sies over her. Se på bilde av min så ser du likheten foran (uten splittere) og ulikheten bak.
  28. 2 likes
  29. 2 likes
    Jeg var for ikke så lenge siden på jobbtur i Tyskland og Østerrike sammen med to kollegaer. Jeg hadde da leid en F11 530xD som jeg kjørte og de to andre satt bak hverandre på høyre side. De er i overkant av 180 høye begge to og jeg fikk høre mye syting over dårlig plass! Vi kjørte totalt 1000 km på tre dager. Konklusjonen var klar på at for neste tur så er det 7-serie som gjelder! Jeg vil tro at for en familie med barn i baksetet så er plassen helt OK så lenge de ikke trenger bakovervendt barnesete.
  30. 2 likes
  31. 2 likes
    Ble tatt bilde i mørket i går, men det er en Lincoln Continental '76 modell, hvis ikke jeg tar helt feil
  32. 2 likes
    nesten ferdig med spylerveske/radiator tanken to tanker i ett. mangler å lage ferdig en plate, samt borre og få på div uttak. tror den blir bra, og vil se riktig ut i svart har solgt bruksbilen også, så nå står jeg uten bil. så hvis noen vet om e90/e91 tilsalgs så si ifra! krav: diesel, manuell, helst så ny som mulig. mye utstyr og Mtech inv og utv
  33. 2 likes
    har surra litt til. sjekker og tilpasser ting. må sveise om braketter, lage litt nye også. grenrør er under bygging også. må bare få tak i flere bender. legger ved div bilder måtte også ha riktig sticker til innsuget, csl spec og fjerna stripene på toppdekselet ettersom de ikke ble slik jeg så for meg. må ha ganske stive motorfester, for det er trangt på innsugs sia!
  34. 1 like
    Haha, slæck. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76116294
  35. 1 like
    Damn man, da blir det new look på bilen very nice.
  36. 1 like
    Da var denne løst. systemet lufte seg tydeligvis ikke bra nok av seg selv. Om du strever med lufting: Skru opp og lukk mutterne på dysa mens en kompis kjører motoren på starteren, gjenta om nødvendig. bilen gikk meget stygt på tomgang til å begynne med, men gikk seg til etter ei lita stund.
  37. 1 like
  38. 1 like
    Stemmer det ja. Overså visst den jeg Hva ønsker du av kjøreegenskaper da? M-sport er nok litt mer komfort enn H&R. Litt mykere og mer krenging.
  39. 1 like
    Det er ingen M-sport det der nei. M-understell, sportseter og m-rattet er utstyr man uansett kunne velge selv om man ikke valgte hele M-sport pakken. Og dette er felgene den ble levert med ny.... Enig med Marius. Bare en uting med soltak. Hva skal du med mange kg i taket da? Ser det mangler noe veldig vesentlig på utstyrslista: sort taktrekk! Det synes jeg er et must. Om det er fullt m-sport understelle eller kun fjærer og dempere er jeg usikker på. Men ønskes det tykkere stabstag kan jeg varmt anbefale H&R sitt kit. Har det på Z4en og det strammet bilen opp merkbart.
  40. 1 like
    Var litt kjapp ser jeg. Du skrev jo allerede lenger oppe at utstyrslisten ikke beskrev noenting om M-sport. Da er vel kun hekken samt felgene M-sport (ettermontert)? Hvordan er interiøret? Legg ut utstyrslista da siden du har den allerede Edit: Sideskjørtene er ikke M-sport. M-sport har ikke den knekken helt i fremkant.
  41. 1 like
    Sikkert vært skadet front på den og så funnet det rimeligste alternativet med ny/brukt fremfanger... Jeg hadde ihvertfall rygget unna den der.
  42. 1 like
    Det skjønner jeg. Nå skal det sies at dette er hans familiebil, hvor han drar på langturer med hver sommer med kone og barn. Men jeg hadde gått på BMW performance eksosen. Fin lyd i den
  43. 1 like
    Ikke M-sportfront på denne, fronten er helt standard med ettermonterte splittere. Bakenden ser ut som M-sport ja. Felgene er Style 193, og er M-sportfelger. Når det er sagt så kler E91 lci standardfronten veldig veldig bra også Slike splittere: http://m.ebay.com/itm/321678307494
  44. 1 like
    Har nå fått montert framstilling og motor samt begynnt og fylle på vesker. Skulle prøvestarte motor ikveld men det gikk at dunders gitt! Den turnet noen omdreininger før den kilte seg. Prøvde så og rotere motoren på veiva men den satt kubb. Løsnet starteren og da gikk den rundt igjenn. Så får prøve og bytte starter og satse på at det fungerer. Men syntes det var merkelig at motoren gikk noen omdreininger før den kilte seg fast? Mangler nå og montere stikkakslinger, mellomaksel, eksos og stab stag fremme samt lufte bremser/clutch og servoolje. Må bare få motoren til og starte nå så ser det lyst ut Noen bilder fra ikveld! Problemungen!!
  45. 1 like
    Jeg husker jeg sjekket de øverste rørene fra veivhusventialsjonen på min 530i og de var helt fine. Men opplevde litt gulaktig-gugge ved oljelokket, som skyldtes trolig kortkjøring. Var ikke der om jeg tok bilen for noen lengre turer. Jeg tenkte shit au, koster ikke så mye for de delene til å bytte alt uansett, så jeg kjøpte inn det inn og byttet det Under demonteringen av slanger og rør var jeg sikker på at det ikke var nødvendig før jeg kom til slangen som går fra bunn av filteret og ned i bunnpanna gjennom peilerøret. En av de dummeste patentene jeg har sett i mitt liv var det lille avløpet i peilerøret, det hadde jo tettet seg av helmelk . Men det er mange teorier rundt det med veivhusventialsjon, om det er tett eller ikke. Jeg fikk på forhånd beskjed om at mitt absolutt ikke var tett f.eks. Kjøper jeg en bil med M54 motor igjen, kommer jeg til å bytte det uansett, med mindre det ligger kvitteringer på tidligere bytte
  46. 1 like
    Har fått noen bilder på snap MED farger. Å må bare si at dette blir gromt
  47. 1 like
    Kan se ut som den er lilla eller blå spør du meg 🤔😁
  48. 1 like
    Den Z'en var lekker! Noe mer informasjon om den?
  49. 1 like
  50. 1 like
    Vanskelig å bedømme igjenom internett. Men disse motorene er kjent for å havarere ved sterk akselerasjon på kald motor, eller vis du pisker den for mye med hard kjøring. mener å huske at det er rådelagrene som gir seg. ellers kan det være slakt kjede. Det er mulig det kan være noe på clutch trøstelager siden også men blir bare spekulasjoner. Denne motoren er også kjent for sprekker i sylinderen. (kjør forsiktig) Røyk under oppstart på kald motor er nok mer eller mindre normalt så lenge det er hvit røyk. Kondens å katalysatoren har ikke rekt å etterbrenne gasser da den ikke er varm.