Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 06/28/16 in all areas

  1. 4 points
    Joachim S Hamar

    Joachim's E30

    Satt på felger å baklykter igår. Ble veldig fornøyd. Bilen blir lavere nå den har fått satt seg. Må til litt smalere dekk 😊
  2. 4 points
    Kan rapportere at bilen var på spabehandling forrige uke, fikk våtslipt 4-5 dype riper, 1 stegs polering(lite riper til å være en så gammal bil, så polerer) toppet med Polish Angel Viking Coat og felga fikk en runde til med Autobahn. Bilen ble helt fri for hollogrammer og riper. Fangeren foran så nesten ny ut. Stor forbedering!! Legger veldig noen bilder av pasienten, skal prøve å få tatt noen nærbilder av lakken så fort været blir bra. Regner for tiden....
  3. 3 points
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Sto plutselig ansikt til ansikt med denne i ett parkeringshus i München i dag. Da var det bare å snu bilen og legge seg på hjul, tenkte G30 med en gang. Bilen sto alene da jeg fant den så jeg ut av bilen å tok noen bilder, nervøs og stressa som juling for at sjåføren skulle komme tilbake Ble så i tvil om det var en G11 eller G30 så jeg parkerte min egen F10 ved siden av for å forsøke å bedømme størrelsen. Det var ikke lett egentlig, den kamoflasjen gjør en god jobb... Det var diesel seksersvev i bilen så vidt jeg kunne høre. Synes det er rart at de kjører rundt med kamoflasje på en G11 nå en stund etter lansering. Var ingen eksosrør som kunne avsløre at dette var noe M760i eller M7, heller ingen ladeluke hvis det var en hybrid.
  4. 2 points
    bimmerR

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Fantastisk kanal italienske Davide Cironi har på youtube. Var ikke klar over den. Takk for linker Fredrik. Entusiasmen og fokuset er akkurat slik det skal være. Anbefales! Aporops italiensk. Chris Harris er nå tilbake på nettet på Topgear sin side. Der får han gjøre sine greie. Utover tidligere M3 anmeldelse så har han også hatt bilen som langtidslåner. Han har dermed veldig gode forutsetninger for å uttale seg om hvordan Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio er opp mot M3. Enjoy! http://www.topgear.com/videos/chris-harris-drives/chris-harris-drives-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio
  5. 2 points
    carlhaakon

    Min E36 328i trackday bil (SOLGT!)

    Fikk testet bilen på søndagen på Rudskogen. bilen henger utrolig godt på i svinger så veldig fornøyd med oppsettet på den. Dagen kunne endt bedre da jeg bare fikk kjørt to heat før noe har knakk ned til kassen så den står nå låst i 5 giret. difusoren tok også fyr så bør vel få flytta eksosen litt. noen som tok bilder fra banen på søndag som har bilder av bilen?? Skal prøve og få bilen klar til E30 Meet så den får noen flere runder der
  6. 2 points
    [space]

    Erfaring med VW Touran '11 Varebil?

    Jeg har også vært veldig fornøyd med min 04 1,9tdi Highline. Noe småting, men den har alltid startet, og jeg synes faktisk den er veldig grei å kjøre. Og praktisk da!
  7. 2 points
  8. 2 points
    stig.

    Den store finn.no tråden.

    oioioi, nå er det muligheter for å gjøre et scooop, den 240`n til 1mill, ligger nå til kun 750.000 på finn
  9. 1 point
    Hallå hallå, Har precis haft ett lite intressant projekt här med min StandAlone mjukvara för S50B32 (MSS50) M3 3,2. Inga felkoder nu och allt fungerar klockrent! Vi kör med turtallstopp på 8ooo rpm så turtall mätaren räcker inte längre på högsta turtall Det lägre turtallstopp som går i för att hastighetssignalen saknas har jag programmerat bort så går fint att varva hela vägen nu. Kommer köras på bana i helgen, på Gotland Ring race track. Mvh A.Fekzen
  10. 1 point
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Ja det er nok noe de tester Ja jeg ble litt på hugget når jeg så denne, møtte en annen kamuflert BMW inne i Munchen sentrum i dag, men jeg rakk ikke ta bilde og hadde ikke anledning til å snu heller
  11. 1 point
    ^B^M^W^

    E60/61 tråden

    Har lett etter deler noen ganger selv Påfyllingslokk brukes nok som beskrivelse for begge deler, da er det 16117193381 du spurte om (kun til diesel).
  12. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Fantastisk... dette er sær bilinteresse slik jeg liker det...
  13. 1 point
    Mariuse34

    E39 kabelbrudd bakluke - ta ned tak?

    Høytaler var løsningen. Kabelbrudd er fikset. Strålende hjelp!
  14. 1 point
    Joachim S Hamar

    Joachim's E30

    Takk for det. Ja skal det samt originale bi xenon lykter. Men mangler blinklysa, så må få bestilt de først 😊
  15. 1 point
    E.H.D

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Live presentasjon av nye Panamera nå på Porsche.com
  16. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jepp... Davide Cironi var kul å oppdage. Takk og i lige måde (norsk og dansk er definitivt veldig mye av det samme... i alle fall på bokmål) med interessante innslag i trådene. Du bidrar med veldig mye fint du også...
  17. 1 point
    Peak

    Erfaring med VW Touran '11 Varebil?

    Endte opp med kjøp av en '11 highline selv, strålende fornøyd med 2.0 motor og DSG kasse
  18. 1 point
    Djwik

    Djwik's e38 728ia går som den skal nå

    skjønner da skal jeg se nermere på det
  19. 1 point
    Endelig fikk jeg hentet skiltene til bilen nå som den ble EU godkjent etter å ha vært stillestående i 1.5 år Jeg har nå etter mye leting fått tak i orginale M5 felger som jeg synes kler e39 veldig godt samt montert nye blinkere bak som matcher de oransje foran Her er noen kjappe mobilbilder
  20. 1 point
    RemyNG

    Remy's biltråd

    Fått gjort litt i det siste, selv om tia ikke strekker helt til med tanke på jobb. Har slitti med dårlig hjullager bak så det måte byttes pluss jeg like så greit bytta bakbremser og bremsko. Greit at jeg hadde noe spindler fra en dele bil. Så demonterte lagrene sånn at arbeidet gikk fortere mens jeg var på gang. Sånn da var den av. Bare og få av inner ringen Da var den nye lageret presset på plass. Da var de klare for og sette på Da var driten dratt av. Hadde ikke bilder av nye lager på plass eller i mens arbeidet da det sprut regna Fikk også tatt meg tiden til og polere eksos stussene igjen, dette var visst ikke gjort på en stund. Så har jeg fått tak i nytt midtkonsoll til bilen
  21. 1 point
    Haug

    Erfaring med VW Touran '11 Varebil?

    Veldig fornøyd og ingenting å utsette med min 2011 Highline. Ikke vinglete og god kjørekomfort.
  22. 1 point
    E92 335d som er jazza litt opp av TRF👍🚗
  23. 1 point
    Fredrik

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Selvfølgelig... i teorien, men for de aller fleste er det faktisk ikke helt så enkelt i praksis. Mange har et begrenset budsjett når de skal kjøpe en bil (inkl. klær, husholdningsartikler etc.) og det er sjelden at dette budsjettet korresponderer helt med hva man liker. Ergo handler biler også om kompromisser og det er her de såkalte mellomklasse bilene som f.eks Peugeot, Citroën, Ford, Opel etc. har deres primære marked og ikke minst tilbyr relativt mye for pengene. Her i Danmark er faktisk Peugeot klubben en av de aller største og aktive bilklubbene. Såvidt jeg forstår er det tilsvarende med Citroën i bl.a Nederland. Franske biler er også temmelig populære i Tyskland og dette fremgår ikke minst i valget av bilmodeller som populære tyske biljournalister gjør i forbindelse med biltester på Youtube. Det er også tilsvarende stor etterspørsel etter franske biler i England og selvfølgelig i Belgia og Frankrike. Jeg har i likhet med Saltkjelen et klart inntrykk av at når det gjelder andre biler enn BMW (og kanskje en og annen amerikaner) lar du deg styre av dine egne meninger, som imidlertid ikke er basert på alt for mye praktisk erfaring med bilene. Jeg har bl.a godt og vel 14 års fartstid bak rattet på ulike BMW'er og 8-9 års erfaring med ulike franske biler (Peugeot og Citroën). Jeg synes faktisk ikke at de tyske bilene totalt sett er enormt mye bedre enn de franske. Den opplevde kvaliteten på interiøret er nevnt samt kraftige motorer og fine drivlinjer, men generelt synes jeg at de franske bilene ofte har en mye bedre balanse mellom pris og kvalitet. Som du sikkert forstår har jeg ikke så store fordommer mot franske biler fordi jeg faktisk har praktisk erfaring med disse bilene...
  24. 1 point
    Her er alle orginale innpressene til orginalfelger fra F30. 16x7 ET31 16x7.5 ET35 17x7.5 ET37, 17x8.5 ET47 (bak) 18x8 ET34, 18x8.5 ET47 (bak) 19x8 ET36, 19x8.5 ET47 (bak) 20x8 ET36, 20x8.5 ET47 (bak) Her er bilder av to av mine gamle 17" vinterhjul som var 8" og 8,5" med 225/45/17 på alle. I begge tilfeller er 8,5" felgen til høyre. Synes ikke forskjellen i strekk var særlig stor.
  25. 1 point
    magneten

    magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)

    Det ble litt mange bilder Klarte ikke å dy meg heller, måtte kjøre en stripe og tømme et par gir.. Fytti rakkern! Felgene ble en smule mørkere? Men fikk frem mer detaljer og kontraster.. Likte det hvertfall bedre enn matt. Bakhjulene skal få seg en ekstra runde med klarlakk
  26. 1 point
    Da var man på tur igjen, lengste turen vi har hatt med denne bilen faktisk Bilen er en fryd av en reisekamerat, romslig, comfortabel og berusende rask i Autobahn hastigheter. Prøver å holde gjevnt 140-150 km/t, men når det blir fri fart er det vanskelig å ikke trø til litt ekstra
  27. 1 point
    Daniel80

    Den store finn.no tråden.

    Finn.no er nede Jeg kommer ihvertfall ikke inn... Synes det er blitt en dårligere tjeneste etter at de "oppgraderte" nettsiden
  28. 1 point
    liffi

    E34 540i "Driftspec"

    Ble null kjøring i helgen 👎 Bilen fungerte ikke med eller uten presse.. Feilsøkt å styre hele uka, men fant ikke ut noe.. Fredag kveld så bygde vi bilen tilbake til "org" å den var bedre men ikke optimal. Manglet liksom power.. Tok med bilen på skogen og fortsatte feilsøke. Fant ut idag at det er noe tull med bensin systemet. Tror pumpe fra fuelcell til catch er dårlig. Klarer ikke gi nok suppe eller stopper ved fult pådrag. Bilen fusker / lugger over 4-5000 rpm. Vi kobblet da ut catch og kjørte enkel pumpe direkte frem, men rakk ikke prøve da det begynte og øse ned på søndag. Bare kasta bilen sammen i all hast og kjørte hjem! Var dritt lei alt! Då da blir det bestilt nye kvalitets pumper så mulig vi kjører på gatebil eller Ccn våler 👍 Skal ikke si vi ikke prøvde! Men, får slenge med litt ymse bilder.
  29. 1 point
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i.

    Vant jammen meg pokal på Rudskogen Fineste bil 2000-2010 👍 Kom som et lite sjokk mtp at det var sykt mye flott.
  30. 1 point
    Hardtop

    Hardtops E9 3,0 CS

    Da har lakkeringsprosessen endelig startet. Jeg sier prosessen fordi jeg deler opp i sektorer, slik at jeg føler det blir overkommelige småjobber fremfor en diger. Det har også med å gjøre at "lakkboksen" ikke har kapasitet til å flytte så mye luft, ihvertfall ikke nok til å holde unna alt lakkstøvet som blir hengende i lufta. Jeg lakkerer panser, takluke og bagasjelokk først, deretter karosseriet over lista, til slutt høyre og venstre side under lista hver for seg. Lista vil skjule lakkskjøten over/under, og høyre/venstre vil fades i hverandre på områder som er lite synlige. Panseret hadde jeg behandlet innvendig med Fliud Film i fjor, og det kryper noe utrolig. Såpass at jeg mått slipe ned og legge på ny fyller rundt hullene i panseret, Så var det å sette opp lakkboksen, med ventilasjon og det hele. Som dere ser er det kun rette vinkler og vater som gjelder. La på fire strøk baselakk, og tre lag klarlakk. Vil ha litt ekstra klarlakk å kunne jobbe med etterpå. Så gjorde jeg samme sak med takluke og bagasjelokk. Måtte selvfølgelig ta det ut i sola, og se hvordan det blir med emblemene på plass. Tar meg friheten og sette på CSI merke ettersom det er en CSI motor der nå. Holder nå på med siste finish på karosseriet før lakkering kan begynne der. Gleder meg til hele bilen er blå igjen. -)
  31. 1 point
    Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det med distriktspolitikk er ikke lett men vil jeg si at Norge i motsetning til mange andre land prøver litt i vertfall og godt er det. Noe av det mest irriterende jeg hører om er at det er så viktig med fortetting. Skulle jeg ha måttet bo i en by måtte jeg hatt det litt grønt rundt meg. Hvis man er ute i hagen så bør det ikke være nødvendig og gå inn for og tisse. Det var vel en byplanlegger eller en med en lignende tittel som foreslo at i stedet for og bygge opp igjen regjeringskvartalet så skulle man flytte alt sammen til Eidsvoll, inkludert stortinget. Ser man på det med litt nye øyne så har det mye for seg. Man er nærme flyplassen, det er god plass, tomteprisene er mye lavere og man bruker en snau halvtime til Oslo med toget for statsråd på slottet vær fredag.
  32. 1 point
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i.

    Hadde en liten inspeksjon av undersiden i går siden jeg tar turen til Rudskogen til helgen. Greit å se om det er noen overraskelser under der... Opp i lufta. Synes det ser greit ut for en 10 år gammel bil
  33. 1 point
    Takk for det sv90. Stjel i vei. DanielStance, antar man må være medlem for å kjøre på banen. Er gode rabattavtaler når man er BMW CCN medlem. Har man litt eldre BMW så skal det ikke mye til for å spare inn medlemskap prisen. I tillegg så støtter du jo klubben, får Fahrfreude i posten, etc.. Anbefaler absolutt medlemskap. Ellers er det en ting som har gått galt med "bilen" siden jeg kjøpte den. Noe som tar oss til en ny overskrift. ______________ Reservehjul Gnikket litt på bilen på forrige fredag, ettermiddagen før treffet på Eikås. Såg så noe rart.. Nærmere.. WHAT?? Har ventilen fått seg et illebefinnende eller hva har skjedd her? Den store luftboblen var relativt myk å trykke på. Mulig det fint kan kjøres på, men jeg følte ihvertfall ikke for det. Siden jeg har E36 M3 så er det ikke lange veien til en fullverdig løsning. Når jeg sier fullverdig løsning så snakker jeg om et reservehjul, i full størrelse. Til tross for at bilen var hjemme i garasjen så benyttet jeg anledningen til å teste utstyret som er i bilen. Funket knall det! Fikk dermed på nytt hjul. Identisk felg og dekkbredde som stod der fra før. Digg. Dinside.no skrev tidligere i uken om reservehjul i bil. Synes det stod en del interessant der. Er tydeligvis mange som lett får problemer når det er noe galt med et dekk/hjul. Greit å ha ting på stell med andre ord. E36 M3 3.2 var siste M3 med (plass til skikkelig) reservehjul. En viss sammenheng med at det ble mindre fokus på reservehjul til "fordel" for tetteskum, run flat dekk og eventuelt nødhjelp. Jeg vil tro at det kombinert med dobbel/"firedobbel" eksos som fysisk tar opp mer plass på etterfølgerene gjorde at bilene ikke kom med den praktiske reservehjulløsningen. Eksempelvis så ser E46 M3 eksos slik ut. I tilfelle det var vanskelig å se mangelen på hjulbrønn så er det veldig tydelig her: Innvendig resulterer det i at E46 M3 med ettermontert reservehjul i 215 bredde f.eks kan ende opp med å se slik ut. En mindre stygg og for mange mer praktisk løsning vil være å kjøpe et lite "space-saver" hjul. Eksempel nedenfor fra E92 M3. Den har heller ikke noe plass under bagasjeromsmatten å skryte av. Glemte å ta bilde av mitt bagasjerom og har ingen på lager, men bilde nedenfor viser hvordan det ser ut bak i en E36 M3 når trekket som skjuler hjulet er borte. God fysisk plass til hjulet. Om man ikke ønsker reservehjul, så er det bare til å kaste det ut, spare ekstra vekt og få enda bedre bagasjeromsplass. E36 M3 er med andre ord totalt overlegen sine etterfølgere.... .... når det kommer til reservehjul plassen.
  34. 1 point
    Sexy rompe 😉
  35. 1 point
    edvard sundberg

    OZ Futura 18" 5x120. skjeldent...

    Solgt?
  36. 1 point
    En liten vask i dag
  37. 1 point
    Synes dette bildet her ble ganske stilig. Avantgarde M510 21x10.5 med Falken FK452 295/25-21 i bagasjerommet på F11 (i påvente av fiks av felg).
  38. 1 point
    Såg ut som mange flotte BMW'er på treffet ja Rått motorrom i den E30'n med skyline motor, men må samtidig si jeg ikke er fan av å sette motorer fra andre merker i BMW. Det er jo hjertet til hele bilen, og motoren bør være produsert av BMW. Just my opinion.
  39. 1 point
    Hardtop

    Hardtops E9 3,0 CS

    Har kommet et stykke videre nå, selv om det er blitt båtsesong. Panser, takluke og bagasjelokk er ferdig preppet og klare til lakkering. Resten av bilen er primet med fyller, og blir blokket ned. Ikke så lenge til selve lakkeringen kan gjøres. Har også trent litt på å lakkere stående flater, noe som viste seg å være nyttig. Lakkerte Vespaen til en kamerat, og fikk kallenavnet Sigvart Sigesen. Skjønte at det er litt viktig å få litt erfaring med innstillingene på sprøyta og sprøyteteknikk før jeg lakkerer bilen. Vespaen ble bra til slutt da. Så for å gå litt mer vitenskapelig til verks tok jeg en gamme skjerm jeg hadde liggende, delte opp i fire soner, testet med fire ulike innstillinger og sprøyteavstander. Som dere ser klarte jeg å lage alt fra ok finish, via appelsinhud, til massive sig. Beste resultatet fikk jeg øverst til venstre, med det min australske læremester kaller thick orange peel. Da kan jeg også korrigere litt i etterkant med våtsliping og polering, fremfor å rydde opp i sig.
  40. 1 point
    Tom K

    Nedtunet bil og chipping

    den som er for "eplekjekk" er vel den som dummer seg ut
  41. 1 point
    Omsider har også Alpina blitt ferdige med å lage en B7 på G11/G12-karosseriet, og resultatet kan ikke sies å være annet enn imponerende. Nye B7 lanseres som 2017-modell, og de har presset hele 600hk fra V8-eren! I kombinasjon med xDrive gir dette en 0-100 tid på imponerende 3,7 sekunder, noe som ikke er verst for en bil på denne størrelsen. Utover dette vil den naturligvis leveres med alt som kan leveres i vanlig 7-serie, noe som ikke er rent lite. Som vanlig har naturligvis Alpina pyntet litt på denne også, bl.a. med et smakfullt leppekit og 21" felger. Får vi se noen av disse i Norge mon tro?
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00