Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 06/28/16 i alle områder

  1. 2 poeng
    stig.

    Den store finn.no tråden.

    oioioi, nå er det muligheter for å gjøre et scooop, den 240`n til 1mill, ligger nå til kun 750.000 på finn
  2. 1 poeng
    Hallå hallå, Har precis haft ett lite intressant projekt här med min StandAlone mjukvara för S50B32 (MSS50) M3 3,2. Inga felkoder nu och allt fungerar klockrent! Vi kör med turtallstopp på 8ooo rpm så turtall mätaren räcker inte längre på högsta turtall Det lägre turtallstopp som går i för att hastighetssignalen saknas har jag programmerat bort så går fint att varva hela vägen nu. Kommer köras på bana i helgen, på Gotland Ring race track. Mvh A.Fekzen
  3. 1 poeng
    Endelig fikk jeg hentet skiltene til bilen nå som den ble EU godkjent etter å ha vært stillestående i 1.5 år Jeg har nå etter mye leting fått tak i orginale M5 felger som jeg synes kler e39 veldig godt samt montert nye blinkere bak som matcher de oransje foran Her er noen kjappe mobilbilder
  4. 1 poeng
    RemyNG

    Remy's biltråd

    Fått gjort litt i det siste, selv om tia ikke strekker helt til med tanke på jobb. Har slitti med dårlig hjullager bak så det måte byttes pluss jeg like så greit bytta bakbremser og bremsko. Greit at jeg hadde noe spindler fra en dele bil. Så demonterte lagrene sånn at arbeidet gikk fortere mens jeg var på gang. Sånn da var den av. Bare og få av inner ringen Da var den nye lageret presset på plass. Da var de klare for og sette på Da var driten dratt av. Hadde ikke bilder av nye lager på plass eller i mens arbeidet da det sprut regna Fikk også tatt meg tiden til og polere eksos stussene igjen, dette var visst ikke gjort på en stund. Så har jeg fått tak i nytt midtkonsoll til bilen
  5. 1 poeng
    Haug

    Erfaring med VW Touran '11 Varebil?

    Veldig fornøyd og ingenting å utsette med min 2011 Highline. Ikke vinglete og god kjørekomfort.
  6. 1 poeng
    E92 335d som er jazza litt opp av TRF👍🚗
  7. 1 poeng
    Fredrik

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Selvfølgelig... i teorien, men for de aller fleste er det faktisk ikke helt så enkelt i praksis. Mange har et begrenset budsjett når de skal kjøpe en bil (inkl. klær, husholdningsartikler etc.) og det er sjelden at dette budsjettet korresponderer helt med hva man liker. Ergo handler biler også om kompromisser og det er her de såkalte mellomklasse bilene som f.eks Peugeot, Citroën, Ford, Opel etc. har deres primære marked og ikke minst tilbyr relativt mye for pengene. Her i Danmark er faktisk Peugeot klubben en av de aller største og aktive bilklubbene. Såvidt jeg forstår er det tilsvarende med Citroën i bl.a Nederland. Franske biler er også temmelig populære i Tyskland og dette fremgår ikke minst i valget av bilmodeller som populære tyske biljournalister gjør i forbindelse med biltester på Youtube. Det er også tilsvarende stor etterspørsel etter franske biler i England og selvfølgelig i Belgia og Frankrike. Jeg har i likhet med Saltkjelen et klart inntrykk av at når det gjelder andre biler enn BMW (og kanskje en og annen amerikaner) lar du deg styre av dine egne meninger, som imidlertid ikke er basert på alt for mye praktisk erfaring med bilene. Jeg har bl.a godt og vel 14 års fartstid bak rattet på ulike BMW'er og 8-9 års erfaring med ulike franske biler (Peugeot og Citroën). Jeg synes faktisk ikke at de tyske bilene totalt sett er enormt mye bedre enn de franske. Den opplevde kvaliteten på interiøret er nevnt samt kraftige motorer og fine drivlinjer, men generelt synes jeg at de franske bilene ofte har en mye bedre balanse mellom pris og kvalitet. Som du sikkert forstår har jeg ikke så store fordommer mot franske biler fordi jeg faktisk har praktisk erfaring med disse bilene...
  8. 1 poeng
    Her er alle orginale innpressene til orginalfelger fra F30. 16x7 ET31 16x7.5 ET35 17x7.5 ET37, 17x8.5 ET47 (bak) 18x8 ET34, 18x8.5 ET47 (bak) 19x8 ET36, 19x8.5 ET47 (bak) 20x8 ET36, 20x8.5 ET47 (bak) Her er bilder av to av mine gamle 17" vinterhjul som var 8" og 8,5" med 225/45/17 på alle. I begge tilfeller er 8,5" felgen til høyre. Synes ikke forskjellen i strekk var særlig stor.
  9. 1 poeng
    magneten

    magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)

    Det ble litt mange bilder Klarte ikke å dy meg heller, måtte kjøre en stripe og tømme et par gir.. Fytti rakkern! Felgene ble en smule mørkere? Men fikk frem mer detaljer og kontraster.. Likte det hvertfall bedre enn matt. Bakhjulene skal få seg en ekstra runde med klarlakk
  10. 1 poeng
    Da var man på tur igjen, lengste turen vi har hatt med denne bilen faktisk Bilen er en fryd av en reisekamerat, romslig, comfortabel og berusende rask i Autobahn hastigheter. Prøver å holde gjevnt 140-150 km/t, men når det blir fri fart er det vanskelig å ikke trø til litt ekstra
  11. 1 poeng
    Daniel80

    Den store finn.no tråden.

    Finn.no er nede Jeg kommer ihvertfall ikke inn... Synes det er blitt en dårligere tjeneste etter at de "oppgraderte" nettsiden
  12. 1 poeng
    liffi

    E34 540i "Driftspec"

    Ble null kjøring i helgen 👎 Bilen fungerte ikke med eller uten presse.. Feilsøkt å styre hele uka, men fant ikke ut noe.. Fredag kveld så bygde vi bilen tilbake til "org" å den var bedre men ikke optimal. Manglet liksom power.. Tok med bilen på skogen og fortsatte feilsøke. Fant ut idag at det er noe tull med bensin systemet. Tror pumpe fra fuelcell til catch er dårlig. Klarer ikke gi nok suppe eller stopper ved fult pådrag. Bilen fusker / lugger over 4-5000 rpm. Vi kobblet da ut catch og kjørte enkel pumpe direkte frem, men rakk ikke prøve da det begynte og øse ned på søndag. Bare kasta bilen sammen i all hast og kjørte hjem! Var dritt lei alt! Då da blir det bestilt nye kvalitets pumper så mulig vi kjører på gatebil eller Ccn våler 👍 Skal ikke si vi ikke prøvde! Men, får slenge med litt ymse bilder.
  13. 1 poeng
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i

    Vant jammen meg pokal på Rudskogen Fineste bil 2000-2010 👍 Kom som et lite sjokk mtp at det var sykt mye flott.
  14. 1 poeng
    Hardtop

    Hardtops E9 3,0 CS

    Da har lakkeringsprosessen endelig startet. Jeg sier prosessen fordi jeg deler opp i sektorer, slik at jeg føler det blir overkommelige småjobber fremfor en diger. Det har også med å gjøre at "lakkboksen" ikke har kapasitet til å flytte så mye luft, ihvertfall ikke nok til å holde unna alt lakkstøvet som blir hengende i lufta. Jeg lakkerer panser, takluke og bagasjelokk først, deretter karosseriet over lista, til slutt høyre og venstre side under lista hver for seg. Lista vil skjule lakkskjøten over/under, og høyre/venstre vil fades i hverandre på områder som er lite synlige. Panseret hadde jeg behandlet innvendig med Fliud Film i fjor, og det kryper noe utrolig. Såpass at jeg mått slipe ned og legge på ny fyller rundt hullene i panseret, Så var det å sette opp lakkboksen, med ventilasjon og det hele. Som dere ser er det kun rette vinkler og vater som gjelder. La på fire strøk baselakk, og tre lag klarlakk. Vil ha litt ekstra klarlakk å kunne jobbe med etterpå. Så gjorde jeg samme sak med takluke og bagasjelokk. Måtte selvfølgelig ta det ut i sola, og se hvordan det blir med emblemene på plass. Tar meg friheten og sette på CSI merke ettersom det er en CSI motor der nå. Holder nå på med siste finish på karosseriet før lakkering kan begynne der. Gleder meg til hele bilen er blå igjen. -)
  15. 1 poeng
    Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det med distriktspolitikk er ikke lett men vil jeg si at Norge i motsetning til mange andre land prøver litt i vertfall og godt er det. Noe av det mest irriterende jeg hører om er at det er så viktig med fortetting. Skulle jeg ha måttet bo i en by måtte jeg hatt det litt grønt rundt meg. Hvis man er ute i hagen så bør det ikke være nødvendig og gå inn for og tisse. Det var vel en byplanlegger eller en med en lignende tittel som foreslo at i stedet for og bygge opp igjen regjeringskvartalet så skulle man flytte alt sammen til Eidsvoll, inkludert stortinget. Ser man på det med litt nye øyne så har det mye for seg. Man er nærme flyplassen, det er god plass, tomteprisene er mye lavere og man bruker en snau halvtime til Oslo med toget for statsråd på slottet vær fredag.
  16. 1 poeng
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i

    Hadde en liten inspeksjon av undersiden i går siden jeg tar turen til Rudskogen til helgen. Greit å se om det er noen overraskelser under der... Opp i lufta. Synes det ser greit ut for en 10 år gammel bil
  17. 1 poeng
    Takk for det sv90. Stjel i vei. DanielStance, antar man må være medlem for å kjøre på banen. Er gode rabattavtaler når man er BMW CCN medlem. Har man litt eldre BMW så skal det ikke mye til for å spare inn medlemskap prisen. I tillegg så støtter du jo klubben, får Fahrfreude i posten, etc.. Anbefaler absolutt medlemskap. Ellers er det en ting som har gått galt med "bilen" siden jeg kjøpte den. Noe som tar oss til en ny overskrift. ______________ Reservehjul Gnikket litt på bilen på forrige fredag, ettermiddagen før treffet på Eikås. Såg så noe rart.. Nærmere.. WHAT?? Har ventilen fått seg et illebefinnende eller hva har skjedd her? Den store luftboblen var relativt myk å trykke på. Mulig det fint kan kjøres på, men jeg følte ihvertfall ikke for det. Siden jeg har E36 M3 så er det ikke lange veien til en fullverdig løsning. Når jeg sier fullverdig løsning så snakker jeg om et reservehjul, i full størrelse. Til tross for at bilen var hjemme i garasjen så benyttet jeg anledningen til å teste utstyret som er i bilen. Funket knall det! Fikk dermed på nytt hjul. Identisk felg og dekkbredde som stod der fra før. Digg. Dinside.no skrev tidligere i uken om reservehjul i bil. Synes det stod en del interessant der. Er tydeligvis mange som lett får problemer når det er noe galt med et dekk/hjul. Greit å ha ting på stell med andre ord. E36 M3 3.2 var siste M3 med (plass til skikkelig) reservehjul. En viss sammenheng med at det ble mindre fokus på reservehjul til "fordel" for tetteskum, run flat dekk og eventuelt nødhjelp. Jeg vil tro at det kombinert med dobbel/"firedobbel" eksos som fysisk tar opp mer plass på etterfølgerene gjorde at bilene ikke kom med den praktiske reservehjulløsningen. Eksempelvis så ser E46 M3 eksos slik ut. I tilfelle det var vanskelig å se mangelen på hjulbrønn så er det veldig tydelig her: Innvendig resulterer det i at E46 M3 med ettermontert reservehjul i 215 bredde f.eks kan ende opp med å se slik ut. En mindre stygg og for mange mer praktisk løsning vil være å kjøpe et lite "space-saver" hjul. Eksempel nedenfor fra E92 M3. Den har heller ikke noe plass under bagasjeromsmatten å skryte av. Glemte å ta bilde av mitt bagasjerom og har ingen på lager, men bilde nedenfor viser hvordan det ser ut bak i en E36 M3 når trekket som skjuler hjulet er borte. God fysisk plass til hjulet. Om man ikke ønsker reservehjul, så er det bare til å kaste det ut, spare ekstra vekt og få enda bedre bagasjeromsplass. E36 M3 er med andre ord totalt overlegen sine etterfølgere.... .... når det kommer til reservehjul plassen.
  18. 1 poeng
    Sexy rompe 😉
  19. 1 poeng
    edvard sundberg

    OZ Futura 18" 5x120. skjeldent...

    Solgt?
  20. 1 poeng
    En liten vask i dag
  21. 1 poeng
    Synes dette bildet her ble ganske stilig. Avantgarde M510 21x10.5 med Falken FK452 295/25-21 i bagasjerommet på F11 (i påvente av fiks av felg).
  22. 1 poeng
    Såg ut som mange flotte BMW'er på treffet ja Rått motorrom i den E30'n med skyline motor, men må samtidig si jeg ikke er fan av å sette motorer fra andre merker i BMW. Det er jo hjertet til hele bilen, og motoren bør være produsert av BMW. Just my opinion.
  23. 1 poeng
    Hardtop

    Hardtops E9 3,0 CS

    Har kommet et stykke videre nå, selv om det er blitt båtsesong. Panser, takluke og bagasjelokk er ferdig preppet og klare til lakkering. Resten av bilen er primet med fyller, og blir blokket ned. Ikke så lenge til selve lakkeringen kan gjøres. Har også trent litt på å lakkere stående flater, noe som viste seg å være nyttig. Lakkerte Vespaen til en kamerat, og fikk kallenavnet Sigvart Sigesen. Skjønte at det er litt viktig å få litt erfaring med innstillingene på sprøyta og sprøyteteknikk før jeg lakkerer bilen. Vespaen ble bra til slutt da. Så for å gå litt mer vitenskapelig til verks tok jeg en gamme skjerm jeg hadde liggende, delte opp i fire soner, testet med fire ulike innstillinger og sprøyteavstander. Som dere ser klarte jeg å lage alt fra ok finish, via appelsinhud, til massive sig. Beste resultatet fikk jeg øverst til venstre, med det min australske læremester kaller thick orange peel. Da kan jeg også korrigere litt i etterkant med våtsliping og polering, fremfor å rydde opp i sig.
  24. 1 poeng
    Tom K

    Nedtunet bil og chipping

    den som er for "eplekjekk" er vel den som dummer seg ut
  25. 1 poeng
    Omsider har også Alpina blitt ferdige med å lage en B7 på G11/G12-karosseriet, og resultatet kan ikke sies å være annet enn imponerende. Nye B7 lanseres som 2017-modell, og de har presset hele 600hk fra V8-eren! I kombinasjon med xDrive gir dette en 0-100 tid på imponerende 3,7 sekunder, noe som ikke er verst for en bil på denne størrelsen. Utover dette vil den naturligvis leveres med alt som kan leveres i vanlig 7-serie, noe som ikke er rent lite. Som vanlig har naturligvis Alpina pyntet litt på denne også, bl.a. med et smakfullt leppekit og 21" felger. Får vi se noen av disse i Norge mon tro?
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00