Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/07/16 i alle områder

  1. 2 poeng
    Relativt hårete slede det der! Takk for at du deler alle spottingene dine
  2. 1 poeng
    Jeg ønsker å dele en erfaring med Pettersen Autoimport, Oslo. Jeg kjøpte en BMW 530 DX (2012) Individual, som P.A. har tatt inn til Norge. Når jeg skulle bytte den inn, ble det ved takst avdekket at bilen var betydelig relakkert og har hatt en kollisjonsskade. Tok kontakt med P.A. som svarte at dette måtte forventes, da bilen ikke var en "museumsbil", og at de ikke var kjent med at den hadde vært skadet. I tillegg kom de med antydninger om at dette nok har skjedd hos meg eller eier før meg. Jeg har nå i ettertid fått dokumentasjon fra Tyskland og eier i Tyskland på at det var kjent at den hadde hatt en skade i fronten, og at dette var informasjon som var tilgjengelig for importører (i systemet i BMW). Jeg har konfrontert Pettersen Autoimport AS med disse opplysningene, og svarer kun med stillhet/ignorerer kunden. Jeg vet ikke OM de har visst dette, men dette er uansett opplysninger de skal kunne innhente. Som en "seriøs" aktør forventer man jo det med en bil til 600-700.000,- Om Pettersen Autoimport ett sted du vil handle bil- er du iallefall advart. Jeg VET at jeg vil aldri handle biler fra de igjen - for en ting er deres dårlige innhenting av historikk (eller bevist skjule dette),- men det som er enda verre er den arrogante holdningen de har når man henvender seg med en saklig reklamasjon. Har tatt vare på all e-post korrespodanse med de, så dette er ikke tolkinger - men fakta.
  3. 1 poeng
    Da har jeg endelig fått satt meg ned for og skrive en ny tråd om nye bilen min! Bilen er som emnen beskriver en 1979 BMW E12 520iA. Det hele startet med at jeg lenge har leitet etter en bruksveteran/prosjekt. Jeg var egentlig ute etter er E21/ E34 eller en E28.. Helt til denne dukket opp på finn. Jeg så denne bilen for salg tidligere i år men fikk ikke sjansen til å kjøpe den fordi den var solgt før jeg slo til.. Plutselig dukket den opp igjen slutten av August. Jeg ringte eier etter å ha tenkt litt på hvordan den kunne bli etter litt tid og penger å endte opp med å dra å se på den i Sarpsborg. Når jeg var fremme var jeg egentlig ganske fornøyd med resultatet jeg så, Bilen var litt stygg og shabby i lakken men rust var det ikke veldig mye av med tanke på at den hadde blitt importet til Norge i 1997. Bilen ser veldig hel og pen ut med tanke på rust både under og over. Eneste rusthullet jeg fant under var ved beinplass på førersiden med størrelse på tuppen av lillefingeren. På karosseriet er det litt men ingen alvorlig rust, mest overflate rust. Det er et lite rust hull ved frontruten + litt overflate rust her og der. Bilen ble kjørt hjem etter en ryddig handel med selger og hele hjemveien gikk problemfritt til Drammen. Bilen er også eu.godkjent frem til September 2017. Etter noen dager ble det til at jeg bare skulle få vekk fargeforskjellen på bakluke, frontfanger og førerdør og ble bare spraylakkert i en rød farge jeg fant i garasjen. Ble ikke noe glansbilde men bedre enn å ha grønn dør og bakluke. Når jeg kjøpte bilen fulgte det med 4 stk 14" BBS felger med 2 utslitte dekk. Og 4 stk 16" BBS felger med 2 stk utslitte dekk. Jeg hadde 4 stk vinterdekk av piggfritt som ble satt på 16" felgene som midlertidig løsning isteden for å ha 2 stk 14" og 2 stk 16" på bilen. Planene for bilen er vell ganske klart egentlig. - Hel lakkering - Gå igjennom hele understellet og bytte alt som er i dårlig stand - Ta ut motor fra bilen en tid og bytte alt av slanger, ledninger, pakninger ++ Her skal alt gås i gjennom - Rense interiør og se om det blir bra, Hvis ikke skal interiør bli sendt til Polen å bli trekt om. - 17" BBS RS felger - Justerbart understell +++ Jeg har en nabo som kom med et tilbud til meg men jeg er egentlig veldig usikker.. Han mente at vi måtte sende bilen til Litauen for full restaurering. Han har noen kontakter der nede og har gjort dette flere ganger og er veldig fornøyd med resultatene han får igjen. ( Kjører nå e28 525i ) Han er ikke en aktiv medlem på bimmers. Jeg er veldig usikker med tanke på at jeg har veldig lyst til å pusle med alt selv å se resultatene av arbeidene jeg kommer til å legge inn i bilen. Så dette vurderes enda men er usikker på hva det blir til. Kom gjerne med inspirasjon og kommentarer da jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med den og at det er min første veteranbil / Prosjektbil. Bilen brukes flere ganger i uken og er veldig gøy å kjøre. Fungerer som den skal men har noen skavanker. Mer info kommer sikkert med tiden. Legger også ved noen bilder av ting som har blitt gjort foreløpig. De tre første bildene er fra salgsanonsen. + Bilde av meg til venstre og Zgasi her på forumet til høyre på svart og hvitt bilde
  4. 1 poeng
    sveigis

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Så ut som en flott opplevelse uten tvil. Det å kjøre rundt i drømmebiler som her og i de omgivelsene må ha vært utrolig.:). Nei,dette så bare knall ut . Var vel godt å kjøre e91en igjen og ;)!
  5. 1 poeng
    danskiii

    danskiii's E39 525tdsa touring

    Da har jeg endelig fått montert og kodet inn lcm 3 samt us blink.
  6. 1 poeng
    bimmerR

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Siden det nylig var mye snakk om piggdekk og slikt. Nå er årets vinterdekk test ute på nett. Test av piggdekk og piggfrie vinterdekk 2016 For meg funker piggfritt knall. Men som alltid. Det er jo ikke tvil om hvilke dekk som f.eks gir best bremselengde på is med god margin. (Piggdekk er utmerket med fet skrift.) Piggdekkene er også jevnt over bedre på nedbremsing på snø.
  7. 1 poeng
    tennbrikket

    Den store finn.no tråden.

    Tror det, hadde lett satt inn digitalt klima selv om det ikke hadde funket riktig med automatisk temperatur osv. Hadde løftet helhetsinntrykket veldig innvendig. Og ikke minst byttet til ett m3 ratt
  8. 1 poeng
    Shattered

    Den store finn.no tråden.

    140 var det vel? Uansett altfor mye. Han får ikke 99 heller!
  9. 1 poeng
    FredrikE24

    Stoppet i teknisk

    Tja, har du ditt på det rene, så kan man prøve å gjøre det hele så smooth som mulig for kontrolløren. Blir det vanskelig for h*n, så er det enkleste for vedkommende å sende deg på visning. Valget er ens eget. Hadde det vært meg, så hadde jeg jekka opp bilen om jeg så måtte for å slippe visning
  10. 1 poeng
    awt

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Om registerkjedeproblematikken er ordnet på den 116d-en hadde den vært mitt klare valg ja.
  11. 1 poeng
    TRF

    Stoppet i teknisk

    Men.. når du nekter kontrolløren å gjøre jobben sin ute, da blir man gjerne kalt inn til teknisk da....
  12. 1 poeng
    Oekern

    Vinterbiltråden (nå 2015/2016 )

    Audi TT har definitivt blitt en meget stilig bil
  13. 1 poeng
    carlhaakon

    Min E36 328i trackday bil (SOLGT!)

    Da er plate under bilen lakkert og montert. spent på om denne vil være noen forskjell
  14. 1 poeng
    danskiii

    1979 BMW E12 520iA. Bruksveteran. SOLGT!

    Ser du har lagt ut bilen for salg allerede? Denne bilen øker og øker også i pris for hver eier ser jeg kan være den er priset litt høyt
  15. 1 poeng
    Nei dessverre, står litt på hold her nå. Sveiser som hjelper meg nå er blitt permittert og jeg risikerer å miste jobben selv pga nedskjæringer, så alt arbeid er kommet til stopp for øyeblikket. Skal til Oslo til helgen for å hente veltebur og div men utenom det så står ting som sagt. Må få logistikk kabalen til å gå opp her på privaten først
  16. 1 poeng
    Torek

    Vinterbiltråden (nå 2015/2016 )

    Skal naturligvis heves litt
  17. 1 poeng
    sAlnes

    sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.

    Takk, kommer seg Venter bare på skilt nå.
  18. 1 poeng
    Brekke

    1979 BMW E12 520iA. Bruksveteran. SOLGT!

    Moro at den blir brukt på veien å ikke bare til show Dukker som regel opp en god del ekstra jobb når man starter å grave, så er du glad i skru å mekke å ikke gir opp for lett er det jo moro å lage resultatet selv. Følger med
  19. 1 poeng
    stig.

    Trenger litt hjelp med airbagsystem på E39

    jeg synes jo litt synd på han kontrolløren som må måka inn i en fjellvegg i 80kmt for å se om airbagen funker da,hehe
  20. 1 poeng
    Werther

    Idiotparkeringstråden!

    På et av de trangeste hjørnene i P-huset under Aker Brygge hadde denne løkskallen (ikke overraskende kjørte han Mercedes, veldig mange av disse sliter med parkering har jeg observert) brukt halvparten av parkeringslommen, og lot bakenden stå ut i den enveiskjørte retningen. Det var like før jeg ringte Europark for å få dem til å fjerne bilen på pur f, men jeg klarte å snile meg igjennom på centimeteren.
  21. 1 poeng
    Werther

    Idiotparkeringstråden!

    Ufin parkering. Dog må det sies - de siste årene har det gått inflasjon i handicap-parkeringsbevis. Kjøpesentere har opp mot 10-12 ubrukte plasser holdt av til diverse NAV-snyltere- Hvis man er feit og lat får man en slik hc-lapp i frontruta, jeg ser flust av dem hver uke. Når kommunen leker julenissen er det naturlig at noen gir f etter hvert.
  22. 1 poeng
    Fredrik 90

    Idiotparkeringstråden!

    En ting er idioter som ikke kan parkere, men om man skal til å ripe opp bilene dems for dette så er man jo ikke akkurat noe mindre idiot selv. Hærverk på andres biler kvalifiserer til solid grisejuling og pisk på pung med flisete stålvaier...
  23. 1 poeng
    Ivrig86

    Idiotparkeringstråden!

    Akkurat sånn ville jeg parkert å! Vet du hvorfor?? Så bilen ved siden av IKKE skal slenge døra i eierens flotte ferrari
  24. 1 poeng
    Walkabout

    f11 fryktelig på vinterføre

    Så vondt vil jeg ikke bilen min, at jeg setter på 225-dekk på en F10/11. Det er litt som å gå i findressen din, men så har du på deg joggesko for at du ønsker behagelig fottøy Bredere dekk er faktisk bedre på hardpakket snø og is, men er noe svakere når det kommer til å drenere vann, og på slaps og løst snøføre (som det stort sett er her i Norge). Men når det gjelder ren fremkommelighet er ikke brede dekk så ille.
  25. 1 poeng
    [space]

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Alfa kan absolutt når de vil, og har jo i den senere tid (som før) kommet med mange biler med fantastisk design. Det hadde nok ikke skadet ryktet dems å komme inn under VAG-paraplyen, med tanke på driftsikkerhet og kvalitet i alle ledd. Jeg har alltid syntes 914 er en sær modell, men tok et bilde av en på Sportvognklubbens treff i fjor, som også endte opp som midtsidebilde i Porscheklubbens medlemsblad i forbindelse med at nettopp denne bilen var månedens bil (Dog fikk jeg ikke noe kred i bladet for fotografiet... Skulle nok ikkefjernet signaturen fra bildet)
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00