Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 10/12/16 in all areas

  1. 5 points
    E.H.D

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Da var noen bilder av nye G30 lekket to dager før offisiell lansering.
  2. 4 points
    E.H.D

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Fra Autocar.
  3. 4 points
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Pakken kom idag fikk demontert litt mer på fronten.
  4. 3 points
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Kom tilfeldigvis i prat med eieren av Norges eneste Lancia Gamma Coupe 2500 serie 1. Solgt ny i Norge i 1977 for 247000kr (1,11mill i 2016-kroner) - til sammenligning fikk man 4 stk Golf 1 GTI for den prisen da, så første eier var velstående... 3 eiere, 2.5l boxermotor på 140hk, 5-trinns manuell, elvinduer, AC, originalt/urestaurert interiør og med en ettermontert antenne for telefon - første eier var tidligere ute med mobiltelefoni enn folk flest. Modellen ble en skikkelig salgsflopp for Lancia, og serie 1 1976-1979 ble kun produsert i 4300 stk, 2300 av dem med 2.5l. Jeg kan nå skryte på meg å være en av få mennesker i landet som har sittet på med en Gamma Coupe serie 1
  5. 2 points
    daniel740i

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Flere tullinger rundt omkring
  6. 2 points
    sveigis

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Hehe uten tvil :). Den var nydelig syns jeg . Egentlig den første femmeren som traff rett i hjertet mitt ved første gangs visning. E39 måtte jeg ha noen år på og like ,e60en gikk veldig fort ,det samme med f10en ,den likte jeg med en gang. Dette er vel første 5eren jeg kan si at jeg kunne kjøpt med en gang :)♥
  7. 2 points
    Marius2002

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Minner meg om vedkommende som skulle ha negativ camber på budsjett og slipte spacerne skrå... Lurer på hvordan den føltes når vedkommende begynte å rulle.
  8. 2 points
    daniel740i

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Her har man nådd et nytt nivå av idioti..
  9. 2 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det var på høy tid spør du meg, tullete å ha egene Norgesversjoner. Nå nå får de ryddet opp litt og fulleffekt modellene blir nå billigere en det Norges utgavene er i dag. Folk får mer hester for pengene
  10. 2 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Marius2002 13-14 års teknisk utvikling med det tempoet som bilprodusentene holder nå er som du påpeker temmelig lang tid. Når vi kommer frem til 2025-30 vil elbiler finnes i alle varianter, størrelser og prisklasser. Det som er viktig å se for seg er at en elbil i utgangspunktet er en ganske enkel konstruksjon. Litt flåsete sagt består en elbil kun av et rullende chassis, en eller flere elektriske motorer, en inverter og et batteri. Drivverket har ikke et tradisjonelt gear og motoren består kun av 15-20 bevegelige deler mot minst 200-300 bevegelige deler i en tradisjonell motor (avhengig av antall sylindre). Sterke elektriske motorer har blitt brukt i ulike kjøretøyer siden slutten av 1800 tallet. Den store utfordringen for elbiler har alltid vært batteriet... eller mer korrekt å få energitettheten i batteriet til å være høy nok til praktisk bruk i en elbil (altså størst mulig antall kW). Den fysiske størrelsen på batteriet har naturligvis betydning, men moderne batterier i elektriske biler kan også "pakke" (i mangel av et bedre ord) strømmen på en mye bedre måte enn tidligere. Dette gjelder først og fremst hvordan batteriet blir oppladet, men også hvordan strømmen blir tatt vare på i batteriet samt hvordan batteriet utlades. Dette gjøres med sofistikerte dataprogrammer og det er nettopp derfor vi ofte hører om at IT-selskaper som f.eks Google og Apple kan være interessert i å bygge elbiler eller bidra til å bygge elbiler. Det som forstyrrer bildet (i alle fall for min egen del) er at et begrep som selvkjørende biler ofte nevnes i samme åndedrag som elektriske biler. Det er i denne sammenhengen ingen vesentlig forskjell på alminnelige biler og elektriske biler, men når vi vet at en elektrisk bil er mye billigere å produsere enn en alminnelig bil (langt under halvparten av prisen) vil dette naturligvis få en stor innvirkning på både bilene og hvordan vi bruker bilene i fremtiden. Transportselskaper vil f.eks kunne spare mange penger ved å først investere i elektriske kjøretøyer for deretter å rasjonalisere bort sjåførene. Ergo vil elektriske biler bli mye billigere i fremtiden enn de er idag. Når Tesla idag selger Model S/X til blodpris skyldes dette ikke at bilene er spesielt dyre å produsere, men at de selges til en konstruert pris for å passe til et bestemt marked. Selvfølgelig vil Tesla også tjene mest mulig penger så de kan få betalt for forskning, utvikling samt alle kostnadene det er ved å bygge opp et bilmerke og en bilfabrikk. De etablerte bilprodusentene som f.eks VAG og Mercedes-Benz har selvfølgelig mange av de samme utfordringene, men allerede nå ser vi konturene av en mye større innebygget fleksibilitet enn Tesla foreløpig har. De snakker om at batterier kan masseproduseres i variable størrelser i tre dimensjoner og at de kan lades trådløst med en mye høyere hastighet enn Teslas superchargere. De snakker om at batterier, som er signifikant mindre enn Teslas batterier, kan inneholde 20-30% mer energi. De store tyske bilprodusentene har enorme ressurser og dette er hva jeg mener med at den tyske bjørnen nå har våknet. Tyskernes utfordringer med elektriske biler er med andre ord ikke primært kunnskap, ressurser eller penger, men derimot hvordan de mest mulig effektivt implementerer elektriske bilmodeller i den eksisterende produktporteføljen uten å undergrave den samme produktporteføljen og dermed ødelegge deres nåværende salgsmarkeder.
  11. 2 points
    Rune-K

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Er det ikke nøyaktig det folkevogn har gjort i alle år da? Møter jeg en på veien så ser jeg jo på lang avstand at det er en folkevogn men jeg må jo helt opp i rompa på den for og finne ut om det er en Skoda, VW eller Audi.
  12. 2 points
    Et par bilder av gårsdagens vask. Nesten litt usikker på om jeg skal ta meg bryet å vokse bilen før vinteren, synes Swissvax Shield henger utrolig bra enda. Men for å ha ekstra god samvittighet så blir det nok en runde med polering snart, kjenner jeg meg selv rett
  13. 2 points
    minim

    MiniMs E60 M5

    Hadde bestilt meg et lass av deler forrige helg og når jeg kom hjem i fra jobb i dag så lå dette på posten Litt gosaker til alle bilene mine egentlig. Skal bytte bærearmer på X5en, kupefilter på alle bilene, luftfilter på alle bilene, register kjede på Polo, filter til lufting av tank på M5 og dynamo til M5. I tillegg så blir det ny motorolje på M5 i løpet av morgendagen. Hadde egentlig tenkt å vente til i morgen med å montere dynamoen igjen, men var så nysjerrig på om dette var løsningen at jeg måtte montere og testkjøre i kveld. Gikk på plass på en times tid. Letteste dynamoen jeg noen gang har byttet på en bil selv om det kanskje ikke ser slik ut ved første øyekast. Her er alt montert igjen Etter dagens prøvetur så var det ingen ladeproblemer og ingen feilkoder å lese ut lenger! Lykkelig M5 eier kan gå å legge seg Jeg tok også å byttet filteret for lufting av bensintanken siden jeg har hørt litt undertrykk når jeg åpner tanklokket med bilen i gang og så har den hatt litt ujevn gange på tomgang. Nå gikk den stabilt og fint så dette var definitivt tett. Sikkert aldri vært byttet før siden det ikke er noe prosedyre hos BMW på å bytte dette filteret. Dette er en 10minutters jobb og verdt å bytte om noen skulle slite med litt ujevn tomgang på E60 M5. Av med høyre bakhjul, av med innerskjerm, løsne 2xM6 bolter, klips av 3slanger med hurtigfeste og monter i motsatt rekkefølge.
  14. 1 point
    Tusen takk igjen Brilleholderen kjøpte jeg på ebay, men det var BMW delenr på den og stod bmw på osv på undersiden. Det var ihvertfall perfekt passform https://www.ebay.com/itm/321845490122 Bilen får snart en skikkelig shining innvendig!
  15. 1 point
    tennbrikket

    BMW E46 320DAT TRF stage 2 :)

    Liten update, prøvde å installere DAB forrige helg, men tydeligvis så hadde eonon produsert noen enheter uten dab inngang. Har en dialog med de på mail nå, og slik det ser ut nå så skal jeg få lov å sende ned enheten min D5150z, også bytte den inn i en D5150V. Hvis jeg forstod de riktig, tenker å høre om jeg kan bytte med android spiller, og evt betale mellomlegget da windows CE spillere ikke er gode til noe annet enn å spille musikk. Fikk også montert Dempemattene, ble meget bra, har igjen så mye så lurer på om jeg ikke skal få dekt alt ordentlig. Var litt forsiktig med bruken av mattene ser jeg. Var litt redd for at det skulle blokkere noe i døra på karosseriet som gjorde at jeg ikke kom til å få på dørtrekket igjen, men det skulle visst gå bra så lenge man ikke dekte til der airbagen popper ut. Har enda ikke fått montert rattet som jeg har fått, er likt ratt som det jeg har nå, bare trekt opp. Tenker jeg gjør det til helga eller neste helg. Kommer litt an på hva eonon sier om innsendelse av spilleren. Har også dobbel endestuss som jeg har kjøpt hos skruvat for en god stund siden, men denne må sveises på. Er det noen som vet om noen som tar på seg sånne jobber? Helst i Hedmark område. Bilde 3 nr ble jævlig dritt. Sitter på mac¨n som jeg bruker til skolearbeid, har ikke helt skjønt den redigeringsbiten. Må si windows er og forblir lettere til endel ting, men mac funker fint til å skrive i word, det skal de ha.
  16. 1 point
    sveigis

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Jo,fader denne er fiiin
  17. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er helt klart et interessant poeng. Veldig mye handler nå åpenbart om konsolidering for tyskerne... vi sikrer oss hjemmemarkedet, deretter Europa og så USA og/eller Kina alt ettersom hva som passer best. Det jeg legger merke til når jeg leser artikler eller ser Youtube filmer om kommende tyske elektriske biler er at kommentarene nesten alltid går i retning av... det er utmerket og det er bra, men elbilene kommer et par år for sent på markedet. De tyske bilprodusentene vil utvilsomt etter min mening klare å hente inn forspranget bl.a Tesla har idag, men kritikken mot de samme tyske bilprodusentene er nådeløs og spesielt fra tyskerne selv. Hvorfor i all verden sov de i timen da Tesla allerede i 2012 presenterte Model S? De burde med alle deres profesjonelle instinkter og tysk grundighet ha skjønt at Model S var noe helt spesielt og revolusjonerende innenfor bilbransjen. Vel... det er lett å være etterpå klok, men jeg er enig i at vi burde kunne forvente bedre av de tyske bilprodusentene. De har utvilsomt vært for selvsikre, men nå ser det endelig ut som om de reagerer og da pleier det å gå fort når det gjelder tyskerne. De bøyer nakken, går på oppgaven og løfter i flokk. Allerede om små tre år skal det iht. tyske myndigheter selges minst 1 million elektriske biler pr. år i Tyskland. Bilene skal selges med bl.a statlig støtte, en øket vrakpant på gamle biler samt restriksjoner på kjøring i byene med eldre biler, men det gjenstår å se hvor mange elektriske biler som faktisk blir solgt. Basert på den politiske stemningen i Tyskland tror jeg imidlertid at tiden er den rette for elektriske biler. Tyskerne er generelt levende opptatt av miljøet og de liker generelt ikke flashing av rikdom og penger. Diskresjon er det nye mantraet...
  18. 1 point
    Cato525

    Cato's 98 530DAT

    Idag kom pakken fra koed Går unna der syns jeg! Så da er første runde med ting handlet inn blir å bestille nye dempere og vifte til natta igjen jeg har jo klima så er vel bare å bestille den som er merket med klimaautomatikk eller noe sånt?
  19. 1 point
    Ja har selv vært på jakt etter disse på min bil i en liten stund
  20. 1 point
    Dweezil

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Jeg tror det er forskjell på avduking og lansering. Tipper lansering innebærer at bilen kommer på permanent utstilling i lokalene til BMW-forhandlerne, og at det blir mulig å prøvekjøre den, mens avduking kun er slipp av offisielt bilde- og videomateriale. Førvisningene hos norske BMW-forhandlere i disse dager er fysisk visning av bilen før den lanseres i Norge neste år, og pågår selv om G30 avdukes i morgen. Mener å huske at det var noe tilsvarende med M2: bilen ble presentert på nett med bilder og video en god stund før den kom på utstilling hos norske forhandlere.
  21. 1 point
    danskiii

    MarcusSteffensen's BMW E46 330CI

    Hva måtte du gi for rattet?
  22. 1 point
    Cato525

    LKs E39 530i Touring

    Utrolig fin bil du har der
  23. 1 point
    Fredrik 90

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Veldig lekker, sportslig men likevel elegant. Hekken var litt lik 4-serien men det er jo sånn det er i dag. Jeg er ikke helt solgt på interiøret, men det ser bedre ut enn hva jeg hadde trodd. Tror det kan vokse på meg, får se... Jeg synes forskjellene mellom G30 og F10 er større enn hva jeg først hadde trodd. Man ser jo slektskapet men denne er mer dynamisk og myk i linjeføringen. Også liker jeg at de viderefører den breie gode femmer hekken, det skal synes at det er en grom bil som kommer. Dette er bra, meget bra
  24. 1 point
    tennbrikket

    Økern´s 320d E90

    Tja har en kamerat som fulgte service intervallet på sin e90 320d, og der røyk turboen på 150k km. Anbefaler å bytte olje hver 12-15k km istedet for 22k og 30k som BMW anbefaler. Veivhusfilter er også en sentral ting å bytte, mangel på bytting av dette forsåsaker mye turboer som ikke får olje. Litt usikker på hvor ofte sette burde byttes, men står vell inne på forumet her en plass.
  25. 1 point
    Øyvind L.

    BMW E90 316D høy fart på andre gir?

    Normalt og det krever tilvenning. Samme på 118d. Veldig irriterende i starten.
  26. 1 point
    Fredrik 90

    Alpina B10 v8

    Det er så flott å se to av BMW sine flotteste biler sammen....i Alpina utgaver Jeg ble overrasket over hvor strøken og velholdt denne var da vi var å kikka på den her om dagen. Her har du vært heldig Paul Robert
  27. 1 point
    bmwgreg90

    2003 e46 ///M3. Solgt.

    Takk! Er ganske fornøyd så langt. Har liksom ikke lyst å parkere, hehe.
  28. 1 point
    ALBUAK

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Bmw i8 Ferrari 458 Spider Toyota Supra Ferrari California T Porsche 911 Mercedes AMG GTS Mclaren 12C Renault spider
  29. 1 point
    _MG_0241 Så kommer det bilder av dette beistet etterhvert!
  30. 1 point
    Sykkel sesongen nærmer seg vel slutten også.... Godt med varme i holkene når det nærmer seg 0 grader om morningen
  31. 1 point
    Høstbilde, da er det vel snart tid for å gå ned til 18" og vinterhjul
  32. 1 point
    Vanskelig med 50/50 med iphone.. Interiørlister blir korrigert!
  33. 1 point
    bmwgreg90

    2003 e46 ///M3. Solgt.

  34. 1 point
    D.Toft

    M42 Turbo bredbåndslambda

    bredbånds lambda har 1 rød kabel av alle kablene.
  35. 1 point
  36. 1 point
    minim

    MiniMs E60 M5

    Dette må være bimmers kjedeligste tråd som kun består av rutinemessig vedlikehold Skulle vel egentlig pøst på med alt mulig av styling greier og annet snæks men den gang ei ^^ Jeg har nå kjørt bilen 1352km, men det er mye vedlikehold som har blitt gjort for den korte kjørelengden. Godt mulig at jeg har vært litt pirkete her og der og tar ting for tidlig, men mye har vært nødvendig også. Dagens runde startet med å ta bremsevæske service. Brukte da blødeutstyr i fra biltema og blødde slik at jeg fikk 1 liter væske igjennom systemet. Startet med hjulet lengs unna og sluttet med det nærmest reservoaret. Service intervall nullstilles med ISTA etter service. Så tok jeg kupefilterene når jeg likevel holdt på. Var på tide å bytte dem også tror jeg selv om det står at det er ganske mange kilometer igjen til neste service i displayet. Nullstilles også som CBS i ISTA. Jeg oppdaget ikke at jeg hadde KN-filter i bilen før jeg hadde dem av ifb plugg bytte. Umiddelbart ble nye skikkelige Mahle bestilt inn og byttet ut. KN-filteret selges for fraktpris! Håper jeg aldri ser dem igjen De har omtrent like stor effekt på ytelsen som å montere en enorm vinge på en 200SX. Så var det tid for et oljeskift. Selvfølgelig er det Castrol 10W60 som går på ihht boken. Filtersett, o-ringer og kobberskiver ble selvfølgelig byttet samtidig. Var en ny vri dette med å skifte olje på bil uten peilepinne. Brukte ISTA-D manualen for å være på den sikre siden å få alt riktig siden jeg var redd for å fylle for mye/lite uten å ha mulighet til å sjekke det før jeg startet bilen. Litt nødvendig verktøy for å gjøre jobben. Plugger og filter ble skrudd til med moment Har tid til slikt jåleri når man skrur for seg selv Resetting av oljenivå måler. Sitter spent å venter på måleresultat som sier om jeg må fylle etter. Fyllte opp 8 liter ihht. service manualen som sier at man skal fylle dette og ta en måling for å unngå overfylling. Fikk deretter beskjed om å fylle etter 1 liter og måtte så justere etter med ca. 0.3 liter til slutt. Var en del poster som sa at man kunne fylle direkte til 9 liter på diverse forum, men jeg valgte å følge BMW sin instruks siden det er mer arbeid å tappe av om man overfyller og det er nok ikke skadelig å fylle kun 8 liter siden de skriver det i manualen.
  37. 1 point
  38. 1 point
    Bildet ble hverken tatt av meg, eller i dag - men Z3C'n er på sistesiden i D2 - i dag.
  39. 1 point
    Gratulerer Ikke feil med E46 Touring med M3-motor
  40. 1 point
  41. 1 point
    Havna ved siden av denne i går, klarte ikke å la være å ta bilde
  42. 1 point
    Noen drar vel kjensel på denne (Forøvrig for salg)
  43. 1 point
    Fikk endelig tatt en skikkelig vask utvendig og litt innvendig etter sikkert 3 uker med lei rygg og dårlig samvittighet Ok. Enda litt dårlig samvittighet siden Z4en står på fjerde uken urørt....
  44. 1 point
    Fra i går - F30'n fikk prøvd seg som brudebil, fikk masse skryt! Trivelig å få vie brudeparet også
  45. 1 point
  46. 1 point
  47. 1 point
  48. 1 point
  49. 1 point
    Noen flere bilder i tråden min
  50. 1 point
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00