Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 12/19/16 in all areas

  1. 6 points
    Daniel.

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Snodig kombinasjon Land Rover med M3 motor
  2. 4 points
    Perfekt? 👍🏻
  3. 4 points
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Havnet bak en facelift E39 touring M-tech i noen kilometer. Fikk studert og tenkt over detaljer mer enn tidligere. For en fantastisk flott bil det er og M-techbakfangeren gjorde prikken over i'en! Og med faceliftbaklyktene virker den slettes ikke umoderne! Rart å tenke at snart er det 14 år siden BMW sluttet å produsere den..!
  4. 4 points
    Nytern

    Nytern tester Michelin X-Ice XI3!

    Hoi! Så, jeg ruller da rundt på disse dekkene. Trives, gjør jeg! Hender innimellom at jeg ratter både E39 og F30, samme dag, samme strekning for å sammenligne X-Ice og Conti Viking Contact 6. Jeg har notert meg en veldig markant forskjell, men tenker at den mest trolig er bilrelatert. Jeg burde hatt to F30'er, egentlig Mitt syn på dekkene pr i dag er: Tørr asfalt: Terningkast 6. Støysvakt, retningstabilt, føles trygt. Lurer på om dekkene er litt stivere enn "standarden" på nordiske piggfrie? På tørr asfalt oppfører dekket seg igrunn veldig likt et ålreit sommerdekk. Våt asfalt: Det lille jeg har fått kjøre på våt asfalt må jeg si at jeg er fornøyd. Hold deg unna vannfylte renner og du har 0 problemer med å kjøre effektivt. Har prøvd å legge meg i disse vei-elvene, og det går helt fint med nåværende mønsterdybde, ville dog vært litt forsiktig under forbikjøring, v/kryssing av disse fæleriene i typisk forbikjøringsfart. (Dette gjelder uansett dekktype/dimensjon) Snø: Henger som bare det! Kjører du normalt vil du aldri oppleve dramatikk med XI3 på snøføre. I forhold til Conti Viking Contact 6 på E39'en, vil jeg si at grepet er noe bedre, men at XI3 slipper bråere. (Dette kan mye mulig skyldes bilen, men jeg vil nevne det allikevel) Is: Her briljerer XI3, og du har mye grep i dimensjonen 225/45-18. Opplever disse dekkene som langt bedre mht bremse-egenskaper på glatta enn Conti på E39. (Kan selvfølgelig være en bilrelatert forskjell her og). Som på snøføre får du dog ikke like god feedback før grepet opphører. (Igjen, forskjellige biler). Føler jeg begynner å forstå dette dekket nå. Det at jeg opplever dekket som noe stivere gjør at jeg opplever en helt annen grad av.. hmm.. GLEDE! I mange år har jeg rulla rundt på i overkant myke piggfrie, vel vitende om at jeg ikke bør prøve meg på inspirert kjøring de få gangene jeg opplever annet enn vinterføre her i gokk. I vinter, derimot. I vinter har jeg virkelig storkost meg de få gangene jeg har møtt på bar asfalt. Vi snakker ikke tullekjøring, det er ikke nødvendig for å få den derre noe diffuse følelsen av at alt stemmer. Du vet, når du føler at bilen er planta. Kjørte Yokohama piggfrie på en E39 for mange år siden, disse gav meg noe av den samme følelsen. Så, hva har Michelin (i mine øyne) ofra for å få til dette? Siden dekket er noe stivere føler jeg som nevnt tidligere i denne altfor lange posten at en får litt dårligere feedback når grepet er i ferd med å opphøre på vinterføre. For normale sjåfører ser jeg ikke problemet, egentlig. Kjører en som folk vil en aldri føle på dette. For min del har dette vært mest merkbart inn mot rundkjøringer/kryss. Vi snakker polert føre, samt min kjørestil. Jeg må innrømme at jeg til tider har opplevd understyring i rundkjøringer der jeg i E39 har opplevd feedbacken som så god at jeg har tilpasset farten før under/overstyring oppstår. Fruen kommenterte dette i en rundkjøring, forrige gang vi kjørte langt i F30. Det at jeg pleier å lese føret rimelig bra, gjør at kjøreturene våre forløper rimelig udramatisk, derfor lurte hun på om jeg var sliten da jeg plutselig feilbedømte føret inn mot en eller annen rundkjøring i ødegokk. Hva vil jeg frem til her? Jo, på XI3 har jeg det virkelig bra! Jeg foretrekker dette dekket over mykere piggfrie, da det gir meg følelsen av å være litt entusiast, selv midtvinters. BMW's gode kjøreegenskaper? De kan jeg nå kose meg med - hele året! På glatta/snøføre har jeg tonnevis av grep, helt på nivå med hakka og conti jeg har kjørt på i senere tid, MEN der jeg med Conti får gode tilbakemeldinger ang. føret servert på et sølvfat må jeg jobbe litt mer for å danne meg et bilde av hvordan føret er med XI3. Litt vanskelig å forklare dette, men med XI3 legger jeg ned en innsats i å analysere føret, der jeg på conti til enhver tid vet hva jeg har å forholde meg til, og dermed slipper å ofre det en tanke. På tørr asfalt derimot, der snur vi hele situasjonen. Der vil jeg i større grad slite med å analysere grepet med et mykere dekk. BLÆ! Så langt dette ble.. Jeg prøver så godt jeg kan å være nøytral her, derfor følte jeg behovet for å påpeke disse observasjonene tross usikkerheten jeg føler på ift. om dette er mer en bilrelatert greie eller om den kan tilskrives dekkene. For å runde av denne eviglange dekkraljeringa konkluderer jeg med følgende: Jeg ville handla XI3 til meg selv, _uten_ tvil. Til fruen? Conti eller Hakka. EDIT: Jeg blar meg tilbake, og ser at jeg etter min første dag på vinterføre berømte XI3 for å være forutsigbare, samt at de gav meg "plenty med forvarsler før grepet opphører". Så, snakker jeg mot meg selv? Ja, men husk at jeg nå har tilbakelagt langt flere mil, og har et mye bedre sammenligningsgrunnlag opp mot andre dekk jeg kjører/har kjørt på. Ikke skyt! Jeg lar alt stå, uredigert. Det å teste dekk er en reise, der en må være åpen for å endre mening underveis EDIT 2: Noen uker senere uttaler jeg følgende etter en langtur på underkjølt regn "Da folk flest lå i 65-70 ble det en god del forbikjøringer på tur nedover, og alle forløp uten dramatikk. Har nok aldri tatt så mange bremsetester, for å sjekke føret som på denne turen. Jeg mener, folk flest kjørte så sakte at jeg knapt kunne tro at jeg hadde så mye feste. På piggfrie." AHA! Vi har et gjennombrudd! EDIT 3: WOW! Så langt dette ble! Godt jeg ikke er profesjonell dekktester, da hadde ikke folket klart å lese seg frem til hva den endelige vinterdekkanbefalingen ble før midt i fellesferien! Jeg ser det for meg, Arnfinn (63) fra Toten, fullfører side 1264 i fjorårets høstutgave av bladet Motor, og skriker av full hals, der'n ligger solrau og halvveis dau på en pint solseng i sydengokk; "HELVETE, GUNN-MARGOT! VI KUNNE DÆVVA, VISSTE DU AT VI KJØRTE PÅ TAPEREN AV FJORÅRETS VINTERDEKKTEST?!"
  5. 4 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det ironiske er jo at E46 er en av de best sammenskrudde 3-seriene som finnes. Men så klart, alt kan jo herpes bare man gir faen og vil lage en Youtube video. Tydelig at fyren ikke har så mye kunnskap om vedlikehold av bil, det er sånne mennesker som bør kjøpe ny Toyota med garanti. Man skulle laget en video om hvorfor man ikke skal kjøpe brukt BMW av en langhåra torsk av en amerikaner med kontorfingre og forutinntatte meninger... Ja jeg blir ikke så rent lite provosert av slikt. BMW skal de ha, men det skal faen ikke koste noe...
  6. 4 points
    Gorg

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Som dere ser over har der skjedd ting på hjemmefronten. Blir vel litt mindre aktivitet i tråden her de neste par ukene
  7. 3 points
    Da har kona kommet tilbake med bilen etter en langweekend hos sine foreldre . Og da må jo husbonden sjekke over at alt er som det skal .:). Ingen overaskelser kun glede. Er jo og en stund siden jeg kjørte e61en og måtte ha en liten tur. Og det er når det er gått en stund enn merker hvor nydelige disse bilene er å kjøre.:). Her er komfort,kjøreglede og kraft samlet i skjønn forening. Blir glad av å kjøre rett og slett. Imorgen har jeg fri,så da får hun ta 535en så jeg kan ha litt tid med denne. Mulig der kommer noen update imorgen :).
  8. 3 points
    tpmek

    E 30

    Litt bilder av bakstilling. Nye fôringer. Se om jeg får sprøytet noe farge under bilen så jeg får begynt å henge på bremserør og bensinrør/tank osv.
  9. 3 points
    Ron Jeremy

    Blåhvitblogg

    Støtter meg på andre tilbakemeldinger her. Forsåvidt "visste" jeg hva som møtte meg, da stikkordene "Vimenn og AMS ringer godt i mine ører- men alltid hyggelig å få bekreftet. Også artig at man har en viss "gjenkjennelsesfaktor" her, mtp alder og tankesett. Jeg følger med og kommer gjerne med noen innspill utover. Stå på!
  10. 3 points
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    Bakfanger er på også. Hang på frontfangern bare for å se:) den skal av igjen for å gjøres ferdig
  11. 3 points
    Digg å få vaska i disse dager. Goe gamle Pan-Glans fungerer ennå 😊
  12. 2 points
    Daniel.

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    E34 er en av de få bilene jeg lett kunne hatt som stasjonsvogn. Skikkelig tøft utseende på de. Kjenner jeg savner å ha E34.
  13. 2 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er nettopp dette jeg i alle år har klødd meg i huet av, hvordan kan en så gammel bil virke så moderne å kjøre. Jeg føler ikke at jeg kjører en bil som er 23 år og som nærmer seg 300 000 km. Alt er fast og fint, ingen ulyder og ingen synlig slitasje. Dette er en av grunnen til at jeg digger E34 Jeg synes også E34 er langt mer lettkjørt enn F10, mest pga bedre oversikt i E34en. Men sånn rent ute på veien så merker du faktisk overraskende lite forskjell, du merker godt at F10 er en yngre versjon av E34. Jeg tror denne hadde snudd vel så mange hoder i hyttefeltet som en Cayenne eller X5 Men prisen er noe stiv synes jeg..
  14. 2 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Ja jeg er helt enig der Det er noe veldig feil med proporsjonene på C klasse og E klasse sedan, sett bakfra og ifra siden. Jeg tror at de har gjort litt feil i å bruke samme design som på S klassen, for på S klassen passer det pga bilens størrelse. Her har BMW vært flinke til å få proposjoner til å passe på F30, men så bygger heller ikke den på samme design som 7-serien. Eneste problemet jeg har med C klasse og E klasse T modell er at de er alt for like, jeg klarer ikke å skille de ifra hverandre. Ja BMW traff blink da de lanserte sin første 5-serie Touring, de var også tidlig ute med sin særegene bakluke hvor ruta kan åpnes for seg selv. Noe de står fast på selv på dagens modeller, merkelig at ikke flere kopierer denne løsningen. Noe annet som fasinerer meg med E34 Touring er den store variasjonen. Du fikk økonomimodellen 518i, videre via diesel alternativet 525 TDS. Du hadde firehjulstrekkeren 525IX, hele to V8er modeller å velge i samt at det ble toppet med M5 på 3,8 liter. Så det var en stor bredde i sortimentet som få andre kunne vise til Jeg vil driste meg til å si at E34 Touring kanskje var den første moderene stasjonsvogna slik vi kjenner biltypen i dag. En bil som flyttet fokuset litt videre ifra kun det å kunne frakte mer last enn en sedan, en modell som kunne nå ut til litt større kundegruppe enn bare småbarnsfamilier med hund og begravelses byråer
  15. 2 points
    Da går turboen i trykken om ikke lenge
  16. 2 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Når det kommer til stasjonsvogn design så har jo alltid BMW fått skryt for å være flinke, tildels også Audi. Det er veldig få stasjonsvogner som ser ut som de er designet ifra bunnen av som stasjosnvogn. Men biler som E34 og E39 har ekstremt vellykket design som stasjonsvogn, de to siste generasjonene (E61 og F11) har de vært bitte litt mindre heldige med. Fortsatt markedets peneste stasjonsvogner men ikke helt på høyden med E39 designmessig. Samme med Audi de siste 20 årene, linjene flyter fint over i hverandre uavhengig om det er sedan eller stasjosnvogn. Proporsjonene er helt riktig og stasjonsvogn designet ser ikke påsatt ut Hos Mercedes har de også fått taket på stasjonsvogn design om dagen, jeg synes proporsjonene er mye bedre på en C klasse stasjonsvogn kontra sedanen. Jeg er spent på hvordan G31 blir, spent på om den følger opp
  17. 2 points
    ESveen

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Fredrik: imens du er i gang!
  18. 2 points
    Fredrik

    Blåhvitblogg

    Jeg støtter den kommentaren og nettopp fokuset samt måten artiklene er skrevet på vitner om noen år bak rattet og den modenheten som dette gir. Jeg liker også at artiklene er bra skrevet og bærer preg av en profesjonell tilgang til stoffet. Vi prøvde jo noe lignende her inne (se bl.a på den første siden i min tråd/blogg), men mangelen på profesjonell skriveerfaring var relativt tydelig selv om artiklene innholdsmessig var meget bra (synes i alle fall jeg). På blåhvitblogg.no kan man lese artikler som ikke står noe tilbake for det man ellers finner i de beste kommersielle norske magasinene/bladene (fysisk og på nettet). Anbefales...
  19. 2 points
    FredrikE24

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Fikk over meg i kveld at jeg skulle kle av sykkelen for å gjøre klar til vask innenpå! Overraskende mye greier som gjemmer seg under der. Skifta luftfilter når jeg først var kommet meg ned til luftfilteret
  20. 2 points
    Takk for det. @Thundercoil, må nesten vie denne noe oppmerksomhet nå. @Marius2002, jeg tror det ville blitt bra. Jeg synes disse passer de fleste BMW-er, ihvertfall halvgamle modeller. @Saltkjelen, ja, blir interessant å se. Jeg tror det blir vellykket. Hvorvidt dette bildet er bedre kan nok diskuteres, men det var i det minste lyst ute.
  21. 2 points
    Kom over "double slat"-nyrer til e60 her en dag. Litt usikker på hva de egentlig heter, men de kom vel først på F12/F13 M6, så M6-nyrer blir vel det korrekte? Uansett, jeg har alltid likt disse, så da jeg fant ut at disse blir masseprodusert til e6x (har sjekket tidligere også, da fantes de ikke) ble det bestilt et sett. Selgeren visste ikke(!) om de var matte eller blanke, så jeg tok en sjans, og heldigvis var de blanke. Hadde de vært matte hadde jeg ikke montert de. ...så da var det ut med de originale Performance-nyrene (disse har vært montert i over fem år nå(!)), og inn med eBay-nyrer. Om jeg føler for det kan jeg bruke rammen fra de originale for å få de litt mer originale, men da de er tilnærmet identiske ser jeg ikke helt poenget. Ble dårlige bilder, da det regnet og begynte å bli mørkt, men resultatet ble noe slik:
  22. 2 points
    Fikk en førhjuls presang i posten i dag.....
  23. 1 point
    MrBrum

    speedometer

    Det er veivaksel sensor som gir turtall til turteller.
  24. 1 point
    sveigis

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Gratulerer så mye Gorg
  25. 1 point
    Hawkon88

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    E34 er en fin konstruksjon. Jeg husker godt hvor overasket jeg ble over hvor moderne jeg oppfattet en 95modell for noen år siden. Rart å tenke på at de første modellene nærmer seg 30år.. Som du sier fredrik, modellspekteret var stort! Jeg forstår hvor dau en e39 518i ville vært, og derfor også hvorfor de droppet modellen, og siden e53 kom inn i bildet, skjønner jeg også hvorfor det aldri ble firehjulstrekk i e39, men for meg ville det vært en drøm i oppfyllelse! Nesten så jeg vil flytte over drivverket fra en 4,8is.. 355hk før kompressor, og 450hk++ med dinan stage3. alternativt s62 med 4x4..
  26. 1 point
    Daniel.

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Da vet du hva du må gjøre.
  27. 1 point
    Fahad

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Likte den veldig godt i hvit 👍
  28. 1 point
    Fahad

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Gratulerer med en nydelig jente 😍
  29. 1 point
    Daniel.

    Min 1989 BMW e34 520ia

    Se her ja Fin bil du har funnet deg! Du er ikke aleine om å savne E34 hehe. Syns du burde ha fått flyttet den ledningen/kontakten som henger under skiltet framme
  30. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg tror at vi i løpet av de nærmeste årene fremover kommer til å endre vårt generelle syn på Opel som et mindreverdig bilmerke. De er i siget og har forbedret seg betraktelig de siste årene. Dette er helt nødvendig hvis Opel skal ha en fremtid vis a vis ikke bare de franske bilmerkene, men også f.eks VW og Ford. Konkurransen i denne delen av markedet er svært hard og dette kommer bilkjøperne til del. Det er uten tvil i denne delen av markedet man nå kan gjøre de beste kjøpene mhp. hvor mye bil og utstyr man får for pengene i relasjon til f.eks noen av BMW's modeller. Vi er definitivt vitner til et paradigmeskift på mange nivåer når det gjelder biler... Apropos paradigmeskifte så representerer den nye Hionda NSX og Audi R8 dette på en god måte i relasjon til hvordan de fremstår og gjør bruk av ulik teknologi. NSX har alltid vært en imponerende sportsbil og dagens modell er intet unntak (vi har diskutert den originale NSX modellen fra 1990 i tråden flere ganger). Det nye er imidlertid at den nå gjør bruk av flere elektriske motorer for å oppnå dette. Ytelsene er formidable og det er også måten bilen kan kjøres og oppleves på veien. Dagens Audi R8 og spesielt V10 Plus modellen er sannsynligvis den beste bilmodellen Audi har konstruert. Flere seriøse biljournalister mener at den faktisk er så bra at selv Porsches kraftigste 911 modeller begynner å merke konkurransen. Det er derfor kanskje ikke så merkelig at Porsche nå eksperimenterer med å flytte motoren fremover på kommende 911 modeller. Dette vil ikke bare gi en mer midtmotor orientert kjøreopplevelse, men evt. også gi plass til en B8 motor eller som andre rykter antyder plass til en elektrisk motor. Denne filmen viser om ikke annet at de beste "oldschool" bilmodellene holder skansen mot nyere teknikk. Motoren i Audi V10 Plus er den samme som i Lamborghini Huracán og den yter hele 610 HK uten pustehjelp, noe som faktisk begynner å bli relativt uvanlig i moderne biler...
  31. 1 point
    D.Toft

    Vatn i reservehjulsbrønn e39

    hadde litt vann selv, forsvant etter eg jobbet på pakningen
  32. 1 point
    E.H.D

    Blåhvitblogg

    Når jeg trykker på linken på mobil, iPhone safari nettleser, kommer det bare en ny bimmers side med en feilmelding.
  33. 1 point
    Otis

    Blåhvitblogg

    Windows 10, Chrome siste versjon 55.0.2883.87 m. Skjermen er Philips 241s, en kontor skjerm. Leste bloggen fra jobb PC ja.
  34. 1 point
    Fredrik

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Hvem som helst kan jo lage en slik mer eller mindre seriøs film om en tilfeldig bilmodell for deretter å legge den ut på Youtube. Jeg har sett temmelig mange E46'er, men jeg har aldri sett et eksemplar som har hatt alle disse problemene samtidig. Noen av problemene er ganske vanlige, mens andre er relativt sjeldene. Noen av problemene gjelder for ganske mange bilmerker/modeller, mens andre er mer BMW spesifikke. Jeg er helt enig med Fredrik 90 i at E46 er en av de bedre 3-seriene og uten tvil mye bedre enn E36 på nesten alle områder. Det er imidelrtid vanskelig å sammenligne direkte for de ulike 3-seriene er egentlig veldig forskjellige og spenner over 40 år med ulik teknologi og materialkvaliteter. Et annet viktig poeng er at de eldste E46 modellene nå er nesten 20 år gamle og da kan man ikke forvente at de fremstår uten feil og/eller mangler. Jeg er vel en av de som har mest reell brukserfaring med E46. Vi hadde vår 2003 E46 318d Touring i 10 år og kjørte den nesten 325000 Km. Selvfølgelig er det en fordel at bilen ikke skifter eiere hele tiden, men jeg synes allikevel at E46 fremsto som et veldig solid produkt. Vi hadde svært få problemer med vår bil tiltross for den ganske lange kjørelengden. Noen av problemene i filmen kjenner jeg igjen, mens andre virker mer spesielle og mer enn noe annet bærer preg av dårlig vedlikehold og hardhendt bruk. Helt generelt vil jeg mene at E46 kun har to alvorlige modellspesifikke problemer: svakheten med innfestingen av hjelperammen bak (subframe) på de kraftigere modellene og mye rust på div. paneler. Det meste annet som f.eks motorer, drivverk, foringer etc. er problemer som også gjelder andre BMW modeller med de samme delene og/eller konstruksjonsprinsippene.
  35. 1 point
    StigJ

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Gratulerer
  36. 1 point
    Vet jeg synder veldig nå, glemte multisitatfunksjonaliteten, men jeg lar det stå til. Skjerpings da, selvfølgelig! Hoi, Daniel! Jeg har ingen problemer med å anbefale disse dekkene for en litt værfrustrert bergenser. Har jo tilbakelagt ganske mange mil i E39 utstyrt med 235/45-17 Conti Viking Contact 6 i vinter, og disse oppfører seg rimelig likt når det først blir litt vann i vegbanen. Du vil nok uansett ikke komme unna faren for planing når du kjører såpass brede dekk. Jeg løser dette ved å holde fartsgrensa, da er det null stress joggedress enten du liker å kjøre i disse to sporbekkene eller ei
  37. 1 point
    Gabz

    org 528 e39 sedan

    1. Annonsen er et halvt år gammel. 2. Hvis du ser hele to innlegg over deg så har han skrevet at den er solgt.
  38. 1 point
    Blåhvitblogger

    Blåhvitblogg

    Hyggelig med positive kommentarer! Nytt blogginnlegg i dag: (U)ANSVARLIG PÅ AUTOBAHN? http://blåhvitblogg.no/artikkel/uansvarlig-pa-autobahn/
  39. 1 point
    Wannabe M6-grill!
  40. 1 point
    går heelt fint. hatt den dimmen på 3dje sesongen nå, nada problem så langt. enda ikke vannplanet.
  41. 1 point
    Haugann

    Leveringstid M2

    Hei! Ny i dette forumet. Jeg la inn bestilling på en ny M2 i september, men fikk beskjed om at det ikke er levering før sommeren 2017. Noen andre her som har bestilling på M2 inne og vet noe om leveringstider? Jeg syns det var veldig lenge å vente.
  42. 1 point
    awt

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    En virkelig raritet. Det mange ikke vet er at BMW innledet et samarbeid med Opel når Z4 skulle utvikles. De ble enige om skissere hver sin visjon av hvordan bilen skulle bli, og så skulle de ta det derfra. Begge ble litt ivrige, så det endte opp med to ferdige biler. Grunnet kommunikasjonsproblemer i starten misforstod Opel litt hvor BMW ville, og omvendt, så når BMW presenterte det som senere ble Z4 slik vi kjenner den, kom Opel med denne: Opel forstod fort at de hadde gått på en liten blemme, og at det slett ikke var en 7-seters familiebil BMW hadde i tankene, så det ble med denne ene bilen.
  43. 1 point
    Akkurat dette med vannplaning er litt motstridende. Bredere dekk har større "renner"/"ledere" for å kave seg gjennom vann. Brede dekk skal også være bedre på isete, våte og generelt glatte veier så brede dekk vil jeg si er en fordel for deg som ferdes på våte veier. Noen artikler på emnet: Artikkel fra 2007: http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=31478 Artikkel fra 2009: http://www.dinside.no/motor/smale-eller-brede-dekk-pa-vinteren/61935309 Artikkel fra 2014. Dog litt mer vag i uttrykket, men vektlegger forhold der Du bor : http://www.klikk.no/motor/bil/dekkogutstyr/article931064.ece
  44. 1 point
    chrisen

    Vurderer ny familiebil 2012 X5. Dyr å eie?

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87451387 Heller mot denne, da denne fremstår som ny..
  45. 1 point
    Nytt instrumentpanel på plass! Gammel: Ny: Ble bra!
  46. 1 point
    JE

    L.E & J.E`s e46 320i coupe

    Fått plukka ut den gamle radiatoren, trur nok den fikk litt hardere liv de få km den satt i denne bilen, mot de 316 tusen km den satt i den 320d`n den kom fra Fikk i samme slenge bytta ut blinklys foran.
  47. 1 point
    Fahad

    Min E71 X6 30D - M Performance - H&R senk

    Monterte 25mm spacere bak i dag. Legger ut bedre bilder av de nye endestussene også.
  48. 1 point
    Saltkjelen

    Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

    Ettersom det er en stund siden siste runde med bilder, og oppdatering for øvrig, tenkte jeg det var på sin plass å komme med noen bedre bilder av sluttresultatet av interiøret enn det jeg hittil har kommet med. I tillegg har jeg fått tatt en full vintershine og montert LED-pærer i parklysene (bilder av dette kommer i en egen post).
  49. 1 point
  50. 1 point
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00