Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 02/18/17 i alle områder

  1. 3 poeng
    Evopower

    Evopowers E39 520d

    Begynner å bli veteran på forumet du da ligger litt etter der ser jeg. Har selv vært aktiv på forumet siden 2005.
  2. 2 poeng
    FredrikE24

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    520iA 99 modell, har i grunn ingen andre planer enn å stelle pent med den. Dette er et klart bedre utgangspunkt enn hva Mercedesen var ved kjøp. Det er nok grunnlag for et langt bilhold! Fargen er Antrazit grå metallic Bilen var i utgangspunktet priset mye høyere enn det jeg gav(høyere enn samtlige "vrak" på Finn), men fikk den såpass ned i pris grunnet noen helt enkle Eu-kontroll feil i forstillingen, en dårlig bærearm og to rustne skiver bak. Hadde flaks da jeg besiktiget bilen hadde den akkurat kommet fra kontroll og selger hadde ikke forventet disse feilene. Ville vel bli kvitt bilen ferdig EU ok antar jeg. Så da var det rom for å klemme ned prisen. Å fikse dette antar jeg er en kveld i verkstedet, har derfor kjørt den inn i kveld for å ta en titt i morgen. Så blir det vel en påkost på rundt 2-3k håper jeg på. Jeg har alltid likt E39 som den er, kommer ikke til å gjøre noe som helst annet enn vedlikehold
  3. 2 poeng
    I år gikk igjen turen til WRC Rally Sverige (var der sist i 2011). Alltid morsomt med snø, skog, bål, god drikke og raske biler på smale veier. Vi var en gjeng som reiste fra Stavanger til Oslo på onsdagen, og møtte en gjeng som kom fra Oslo. Hadde leid 2 stk V70 "eller tilsvarende" hos Hertz på Gardermoen. Når en skal ut i skogen med bilen full av folk, sekker, ved og mat blir det fort fullt i bagasjerommet, så trenger god plass. Bilene var selvfølgelig leid ut, så vi enda opp i bl.a. denne - noen som ser hva det er?: Joda, flett nye X5 40e og C350e. Kjekke leiebiler for gutter på tur! Fra torsdagens ekstremt rolige shakedown og besøk på Serviceplats i Torsby: alltid kjekt med gamle Saab'er på rally! Toyota gjorde en god figur i svenskerallyet, og tok til slutt hjem seieren med Latvala i spissen. Pølsegrilling fra morgen til kveld hører med: To av fredagens etapper gikk på Svullrya på Finnskogen, en drøy kilometer fra der vi bodde. Her er utsikten fra campen vår, midt på en rettstrekke med et par hopp og slak venstresving med hopp i enden: Mer pølsegrilling: Lørdagen bød på Vargåsen-etappene, med en tur innom Colins Crest. Tror vi forkortet livene våre med et par år med all bålrøyken som var der!: Norsk camp mellom vår camp og Colins crest - ingen tvil om hvem som lagde liv i de svenske skoger!: Jeg kjørte C-hybriden tilbake til Norge fra Sverige på lørdagen. Utrolig god langturbil, og mer behagelig enn X5en. Svelger ujevnheter utrolig bra, og duver bortover. Men mindre involverende kjørefølelse enn BMW, og klarte ikke å bli komfortabel med verken multimediasystemet eller layout på alle spaker og knapper. Det er nok mer en vanesak, men kjekk og ikke minst sprek bil! En ting som plaget meg litt: det var ikke rattvarme (!), skjermen var langt mindre enn på vår 8 år gamle E91 med CIC, og det var kun førersetet som hadde lengdejusterbar lårstøtte. Etter hva jeg har sett på finn, ser det ut som det er forskjeller ute og går her. Ser bare rart ut. Søndag og siste etappe - Powerstage i Torsby. Her fikk vi en god plass rett ved en sjikane på en rettstrekke laget for å senke snitthastigheten til bilene. De kom i full fyring inn mot sjikanen, og etter sjikanen var det fullt pådrag og vi hørte at WRC-bilene lå på turtallssperra på høyeste gir i 10-15sek før de bremset mot neste sving! Helt rått. Utsikt til der bilene kommer fra: Utgangen av sjikanen: Bål hører med: Ogier på vei inn i sjikanen: Kris Meeke på vei ut av sjikanen: Utrolig kjekk tur, anbefales for alle! Legger ved et par filmsnutter: IMG_0243.mov 43F2DFB7-B0E4-40CB-83DC-78844A2FD47B.mp4
  4. 1 poeng
    Evopower

    BMW Cup - Hva, hvorfor og hvordan

    Har 18" felger liggende som jeg tenkte å bruke Bilder under viser max fart i 6 gir med henholdsvis 3.62 og 4.45. Har begge diffene liggende, så kan bytte etter behov. 4.45 gir 162 mph som er 260 kmt faktisk. Burde holde akkurat det da? Ønske er jo å ha 6500 på enden av langstrekket, og ikke pine motoren på 8000 over halve langstrekket Hvis det er noen som kjører 4.10 så er det greit å dele erfaringer.
  5. 1 poeng
    Lassi

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/82474714 Tror det har vært tilbud på M stæsj
  6. 1 poeng
    Evopower

    BMW Cup - Hva, hvorfor og hvordan

    Takk for svar TRF da forstår jeg mer. Det er for å ha det moro og ikke kjempe om hundredelene som f.eks gatebil extreme. Jeg skal fint føye meg inn i kjørestilen her tror jeg Rallycross har jeg besvisst ungått fordi jeg ble som regel torpedert. Men i rallycross er ufin kjøring definert som når du presser noen av veien eller rævkjører dem så hardt at det må bli karosseribytte etterpå nærmest. Platekontakt og småkyssing på bakfangeren under innbremsing ser jeg på som lov, men det må gjøres på en ryddig måte og ikke for å tape tid selv, som du nevner. For å være klar så er jeg ikke tilhenger av platekontakt, det er grunnen til at jeg gikk fra rallycross til bakkeløp med min bil. Og man velger selv hvor hard man vil være på utstyret. Som i videoen så kjører han med kamera på en måte som skåner drivverket mye, tar srg god tid på giring etc. Men tipper han skrur lite av den grunn og har det kjempemorro! Dere to andre flyr jo forbi, jeg ser jeg må stive av oppsettet mitt dersom jeg skulle deltatt..hehe. Tror du m3 6 trinns kasse med 4.45 diff går på langstrekket? Eller vil jeg treffe turtallsperra i 6 gir før enden?
  7. 1 poeng
    thorner

    BMW Cup - Hva, hvorfor og hvordan

    Kan bare bekrefte det som TRF skriver. Har selv kjørt tre eller fire sesonger i BMW Cup. De tre første årene kjørte jeg en BMW E36 325i i klasse 3. Overrasket over hvor bra bilen gikk med original 325i motor på 192 HK. Det eneste som var gjort var å skifte til lett svinghjul og litt lavere kardang utveksling. Jeg kjørte på Kumho V70 i dimensjon 235/40 x 17 og dekkene holdt fint en sesong med cirka 10 løp pluss trening/kvalifisering. I tillegg kjørte jeg vel 2 dager med Trackday. Alt unødvendig interiør osv. var fjernet så vekt uten fører/drivstoff var rundt 1040kg. Sist sesong skiftet jeg motor og satt inn en S50B32 motor, helt standard med 321 hk. Litt hastverksarbeid på slutten medførte at det ble en del elektriske problemer, men tror jeg har fått sortert det ut nå. De to siste løpene fungerte bilen uten problemer. Gleder meg til ny sesong og vil poengtere at jeg synes kjøretid er mye viktigere enn å ha en bil med rå effekt hvor tiden går med til å skru! Mye morsommere og mer lærerikt å være ute på banen og få kjøretid!
  8. 1 poeng
    Werther

    Idiotparkeringstråden!

    Den mest uforutsigbare og trafikkfarlige sjåføren - kvinnfolk i Yaris.
  9. 1 poeng
    Jeg har løftebukk og girkassejekk, så er godt utrustet til jobben. Hvis jeg får tak i en mellomaksling til overkommelig pris og har den klar på forhånd, skal ombyggingen være gjort på en dag. Men å ha litt tid i sikkerhet er alltid greit. Begynner vi fredag kveld er det mulig for kompisen min å få laget til mellomakslingen og, i tilfelle jeg ikke får tak i rimelig nok. Så lenge bilen er kjørbar så er det jo litt tid til å kunne planlegge jobben og få tak i deler. Må høre med kompisen min og. Han beregner mer betalt per time for sin del av arbeidet enn jeg gjør. Jeg antyder ca 18.000 kr for alt av deler og ferdig arbeid for å bygge om til E46 320d 6 trinns manuell kasse. Dette kan vi snakkes nærmere om. Nummeret mitt er 92 22 65 44, hvis du vil ta en prat.
  10. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Atomreaktorene i Halden og på Kjeller er såvidt jeg forstår lagt ned på ubestemt tid pga. økonomiske problemer samt utfordringer med å bli kvitt 12 tonn høyradioaktivt avfall som ligger lagret på anlegget i Halden. Anleggene er gamle og overholder ikke dagens sikkerhetskrav. Danmark hadde en tilsvarende forsøksreaktor i Risø nord for Roskilde rett utenfor København, men den ble avviklet allerede i 2006. Sverige har imidlertid flere atomkraftverk som produserer strøm og Finland ferdigstiller om noen år et av verdens største atomkraftverk. Vedr. Tjernobyl og Pervomajsk kunne jeg godt tenke meg å besøke disse stedene, men også Ukraina generelt (spesielt den vestlige delen). Jeg har en bekjent som bor i byen Lviv (tidligere Lemberg i det Habsburske kongeriket) på grensen mot Polen og det er en virkelig fin historisk by (står på UNESCO's liste over bevaringsverdige byer). Byen overleve begge verdenskrigene uten skader og gamlebyen er derfor intakt fra den Habsburgske tiden (1772-1918). Hovedstaden Kiev skal også være verdt et besøk og nå har det også blitt mulig å få turistvisum til Hviterussland (Europas eneste gjenværende diktatur) så da kan man besøke Minsk samtidig. Dette er gamle kjerneområder for den russiske nasjonen og selvforståelse (dette gjelder spesielt Kiev og Ukraina generelt) og det gjør en slik tur naturligvis veldig spennende. Russland og Ukraina/Hviterussland har et hat-kjærlighetsforhold som er ganske unikt og interessant. Jeg har en gammel drøm om å reise med bil (gjerne en Lada Niva) igjennom Russland til Vladivostok. Frem til Putin annekterte Krim var dette også mulig uten store problemer, men nå er jeg usikker på om det kan la seg gjøre uten å være en del av et russisk selskap og selv dette kan by på utfordringer. Vi får håpe at situasjonen roer seg ned og at disse spennende områdene igjen blir tilgjengelige for vestlig turisme. Slavisk kultur er uten tvil både storartet og spennende...
  11. 1 poeng
    Orjan

    86 E30 320i 4d. 72.000km UPDATE

    Herlig "gubbe-bil" som utgangspunkt; blir bra med senk og hjul!
  12. 1 poeng
    bjeff

    Tuning f31 20i xdrive

    Kan nå rapportere om at det er store forskjeller. Bilen drar sterkt fra 3. og oppover 1. og 2. er ferdig på et Øyeblikk Og i 3. Kommer momentet for fullt med ca 430Nm. Deretter går det godt opp til 5K for så og flate litt ut mot 6, og så er det rett i rødmerkingen. 284Hk, 436Nm toppfartsperre 285Km/t.
  13. 1 poeng
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Takk for tips! Nettside du får tak i forsterkning:
  14. 1 poeng
    Gabz

    Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

    Blir det.. Har heldigvis en kompis som kaaanskje har felger med dekk som passer til papirene så jeg får dem godkjent, ellers må jeg skaffe et annet sett. Får se hvordan det går Nei, regelen er bare at det må være under 6 mnd gammelt, så du er all good.
  15. 1 poeng
    TRF

    BMW dieselmotorer

    Ja, swirl flaps. Dette løses enkelt med TRF erstatningskit.
  16. 1 poeng
    Even Pladsen

    Even's E46 - første tur i år

    Åja skjønner🤗, skal være med gutta i fra Stavanger iår og Trygve sin m4😉 Om jeg ikke får meg med gatebil så skal jeg på E30 meet😋
  17. 1 poeng
    Lifeasiknowit_bmw

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Tatt i beltekontroll?? Kjenner faktisk ingen som kjører uten belte til vanlig. Spesiell grunn til at du ikke bruker belte eller?
  18. 1 poeng
    sveigis

    Santhos Garage - E36 325i og E39 530D

    Gratulerer med 530 brukis . Der har du bil som er kjempe på alle måter. Drivstoff og ikke minst kraft:). Og suverene å kjøre. Blir knallfint med TH Star felg på den og jeg skal ikke ta motet fra deg ,jeg har pusset om mange felgsett oppi gjennom og disse er de verste jeg har jobbet med. Nå høyglanspolerte jeg kanten på de og var helt grusomme å jobbe med. Uansett er dette felg som passer e36 meget bra på lik linje som breie M contour
  19. 1 poeng
  20. 1 poeng
    Gorg

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Takk skal du ha @sveigis Blir trist å selge herligheten, men har mange gode minner og tenker å få lagd en liten film med den om den ikke blir solgt før i mai. Så håper den blir beholdt til da. Nå har den i hvert fall preget 2500 kjøleskap/kjøkkenvegger ol. rundtom det ganske land. Glad jeg har hatt muligheten å kjøre en kommende klassiker (i mine øyne) med den siste selvpustende rekkesekseren BMW har lagd og mest sannsynlig kommer til å lage. Planen var å ha den lengre enn to år, men har ikke samvittighet til å presse tre stykk unger i baksetet i denne bilen, det blir litt trangt når man også trenger barnestoler til to av de minste. Krysser fingrene for at den som overtar bilen lager tråd på forumet så jeg også får fulgt den videre. Tror for øvrig ikke det blir mulig å finne en like bra F34, mtp lakk/interiør og annet utstyr. Men jeg tar meg god tid, og følger mye med på markedet.
  21. 1 poeng
    TRF

    TRF 330d WTCC - 2016

    Ja. Klasseinndelingen er egentlig lik i cupene, men Corsa har flere lavere klasser, og de lave klassene der er veldig populære i motsetning til i BMW Cup. Den sorte og rød alfaen i Race 1 er foreksempel svært rask. Girkasse bak, masse bra aero, godt med krefter og flink fører. Takk for rettinga av innlegget
  22. 1 poeng
    mkj

    TRF 330d WTCC - 2016

    Litt av en fartsforskjell på BMW og Corsa Cup! Hvor mange Cup'er kan det være ut på banene samtidig egentlig? Mye bulking i løpet at en sesong? Var inne og snek på sidene til BMW Cup. Denne var fin: " Noen eksakt “rettferdighet” vil det imidlertid være umulig å oppnå i praksis, og denne racingklassen er derfor kun egnet for de førere som kan akseptere slike naturlige begrensninger. " (Var noen rare koder som hadde sneket seg inn i kommentaren din lenger opp som saboterte formateringen. Vet ikke hvor de kom fra. Fikset nå).
  23. 1 poeng
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    og da var den lakkert! ny farge denne gangen. egenkomponert, så ingen får helt lik:) selvom den sikkert vil ligne på andre skal ta nye bilder i sollys imorgen
  24. 1 poeng
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    etter tur på ringen igjen ga det mer smak til å fortsette med e34n. så da svingte jeg meg litt og lakkerte motorrom og døråpinger. nå står det utv for tur
  25. 1 poeng
    Robinsp

    BMW E38 740

    Fikk testa felgene idag ble meget bra synest jeg selv. Litt finjustering av høyden så blir det meget
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00