Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 02/18/17 i alle områder

  1. 2 poeng
    I år gikk igjen turen til WRC Rally Sverige (var der sist i 2011). Alltid morsomt med snø, skog, bål, god drikke og raske biler på smale veier. Vi var en gjeng som reiste fra Stavanger til Oslo på onsdagen, og møtte en gjeng som kom fra Oslo. Hadde leid 2 stk V70 "eller tilsvarende" hos Hertz på Gardermoen. Når en skal ut i skogen med bilen full av folk, sekker, ved og mat blir det fort fullt i bagasjerommet, så trenger god plass. Bilene var selvfølgelig leid ut, så vi enda opp i bl.a. denne - noen som ser hva det er?: Joda, flett nye X5 40e og C350e. Kjekke leiebiler for gutter på tur! Fra torsdagens ekstremt rolige shakedown og besøk på Serviceplats i Torsby: alltid kjekt med gamle Saab'er på rally! Toyota gjorde en god figur i svenskerallyet, og tok til slutt hjem seieren med Latvala i spissen. Pølsegrilling fra morgen til kveld hører med: To av fredagens etapper gikk på Svullrya på Finnskogen, en drøy kilometer fra der vi bodde. Her er utsikten fra campen vår, midt på en rettstrekke med et par hopp og slak venstresving med hopp i enden: Mer pølsegrilling: Lørdagen bød på Vargåsen-etappene, med en tur innom Colins Crest. Tror vi forkortet livene våre med et par år med all bålrøyken som var der!: Norsk camp mellom vår camp og Colins crest - ingen tvil om hvem som lagde liv i de svenske skoger!: Jeg kjørte C-hybriden tilbake til Norge fra Sverige på lørdagen. Utrolig god langturbil, og mer behagelig enn X5en. Svelger ujevnheter utrolig bra, og duver bortover. Men mindre involverende kjørefølelse enn BMW, og klarte ikke å bli komfortabel med verken multimediasystemet eller layout på alle spaker og knapper. Det er nok mer en vanesak, men kjekk og ikke minst sprek bil! En ting som plaget meg litt: det var ikke rattvarme (!), skjermen var langt mindre enn på vår 8 år gamle E91 med CIC, og det var kun førersetet som hadde lengdejusterbar lårstøtte. Etter hva jeg har sett på finn, ser det ut som det er forskjeller ute og går her. Ser bare rart ut. Søndag og siste etappe - Powerstage i Torsby. Her fikk vi en god plass rett ved en sjikane på en rettstrekke laget for å senke snitthastigheten til bilene. De kom i full fyring inn mot sjikanen, og etter sjikanen var det fullt pådrag og vi hørte at WRC-bilene lå på turtallssperra på høyeste gir i 10-15sek før de bremset mot neste sving! Helt rått. Utsikt til der bilene kommer fra: Utgangen av sjikanen: Bål hører med: Ogier på vei inn i sjikanen: Kris Meeke på vei ut av sjikanen: Utrolig kjekk tur, anbefales for alle! Legger ved et par filmsnutter: IMG_0243.mov 43F2DFB7-B0E4-40CB-83DC-78844A2FD47B.mp4
  2. 1 poeng
    thorner

    BMW Cup - Hva, hvorfor og hvordan

    Så vidt jeg kan se så vil 4.45 utvekslingen fungere helt greitt. Kjøre selv med S50B32 motor og 4.10 utveksling og standard M3 girkasse med 6 gir. Husker ikke maks turtall ned mot Angsten, men kjører et stykke på 5 gir og har et godt stykke igjen før maks turtall. Så vidt jeg kan se så har du cirka 215 km/t på 8000RPM på 5 gir. Tror hastigheten vår er rundt 200km/t (?) på de raskeste bilene/førerne ned mot Angsten. Lykke til! Bare å prøve!! Om en ikke vinner så har man like mye moro likevel!! Gleder meg til sommeren!!
  3. 1 poeng
    TRF

    BMW Cup - Hva, hvorfor og hvordan

    Ang utveksling, kanskje Thor kan svare på det? Eller andre som kjører med s50/54? (man kan naturligvis regne på det også, hvor store hjul har du?) Jeg behandler nok girskift bla betydelig styggere enn e21en over her. Har lang stang og tar i og vel så det. Men å bytte en girkasse er en liten kostnad og enkel tilgang (og noe man styrer selv ift misbruk). Å reparere i bøtter og spann med karbon (dvs, kjøpe nytt fra BMW Motorsport) ønsker jeg å unngå. Det blir vanvittig dyrt og unødvendig. Jeg opplever at de fleste har et fornuftig forhold til at man ikke er tjent med platekontakt. Håper du får til å bli med! Det er jo som Thor presiserer en fin mulighet til å få en del tid på banen Skulle det være spørsmål er det naturligvis bare å spørre Ingen spørsmål er for dumme eller små.
  4. 1 poeng
    thorner

    BMW Cup - Hva, hvorfor og hvordan

    Kan bare bekrefte det som TRF skriver. Har selv kjørt tre eller fire sesonger i BMW Cup. De tre første årene kjørte jeg en BMW E36 325i i klasse 3. Overrasket over hvor bra bilen gikk med original 325i motor på 192 HK. Det eneste som var gjort var å skifte til lett svinghjul og litt lavere kardang utveksling. Jeg kjørte på Kumho V70 i dimensjon 235/40 x 17 og dekkene holdt fint en sesong med cirka 10 løp pluss trening/kvalifisering. I tillegg kjørte jeg vel 2 dager med Trackday. Alt unødvendig interiør osv. var fjernet så vekt uten fører/drivstoff var rundt 1040kg. Sist sesong skiftet jeg motor og satt inn en S50B32 motor, helt standard med 321 hk. Litt hastverksarbeid på slutten medførte at det ble en del elektriske problemer, men tror jeg har fått sortert det ut nå. De to siste løpene fungerte bilen uten problemer. Gleder meg til ny sesong og vil poengtere at jeg synes kjøretid er mye viktigere enn å ha en bil med rå effekt hvor tiden går med til å skru! Mye morsommere og mer lærerikt å være ute på banen og få kjøretid!
  5. 1 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Minner meg om en meget pen 1980 280GE som sto gatelangs på Majorstua sommeren 2015, bilde vedlagt. Kom ellers over noen kule bilder av bilmiljøet langs Van Nuys Boulevard i Los Angeles 1972. Spesielt det siste bildet av den hvite Mustangen er fint
  6. 1 poeng
    danskiii

    danskiii's E21. Sesong 2018 ferdig

    Da var det på tide med en status oppdatering. Torsdag formiddag sist uke var det start på et lite skrumaraton for å få bilen klar til etterkontroll neste dag klokken 14.00. Nye bremsesylindre begge sider bak og div koblinger skulle komme i posten samme dag som kontroll, klokken 12, så alt annet måtte være ferdig til det. Det ville si at hornet måtte feilsøkes, bærearm foran v.side måtte byttes og bensintank måtte lappes, tres på nye slanger og gjøres klar til montering før dette. Startet alene på formiddagen med å bytte noen slanger samt starte på stabstag demontering foran. Ut over dagen så dukket @liffi opp utfor døra og vi fikk satt ordentlig igang med arbeidet. Likevell så satt bærearmen noe forferdelig, slik at vi hadde ikke demontert den gamle og montert den nye + stabstag med nye foringer i oppheng og feste før rundt 11 på kvelden. Var godt slitt den gamle dritten. Nye på plass Tankene ble tettet og farget opp i sort over kjemiske stålet Montering av bremsesylindere gikk relativt knirkefritt så her hadde dere rett @tpmek og @RF91, for etterpå gikk trommel på glatt og uten noe form for trøbbel. Ettersom vi nærmet oss deadline fikk vi mer og mer klart, mer og mer ferdig. Vi lå foran skjema frem til klokken 13.30 når vi begynte lufte bremsene så begynte problemer vise seg. Det gamle bremserøret høyre bak hadde fått seg en knekk når vi styrte på så det lakk som en sil. Samt når vi fylte på rundt 12 liter på bensintanken så luktet det sterkt bensin igjen og selvfølgelig hadde tanken fått seg enda et lite hull på undersiden etter å ha blitt dratt over grusen. Vi fikk nødhjelp i form av kamerat av Leiv som kom med nye bremsenippler for å erstatte røret men i prosessen så ødela vi enda et rør. Med alt dette så var det null sjangs for å rekke kontroll timen eller vegvesenet. Vi kom fort på bedre tanker etter litt sightseeing i byen og øl på toppen av fløyen Før leiv dro avgårde tilbake til oslo fikk vi tappet og lappet opp tanken igjen, men nå må jeg nesten ha ny. Er ikke helt forsvarlig tenker jeg i lengden. Ved demontering av bærearm så prøvde vi først demontere styrekula, noe som viste seg unødvendig, men den ble selvfølgelig ødelagt i gjengene så den måtte byttes. Nytt bremserør fra foran til bak, var trangt å forferdelig. Rørfestene kan jeg skrive under på ikke hadde lyst å bevege seg! Litt utenom men i mellomtiden kom valentines og ser ut som endelig litt påvirking synker inn hos dama bare tatt ca 3 år Fikk ny time til etterkontroll igår klokken 14.00 og bilen ble levert i god tid. Satt meg ned i sofaen hos mekonomen åsane, nyeste verkstedet deres, og ventet på dommen. Det tok litt tid men de kom til slutt inn til meg og sa de hadde funnet en lekasje fra hovedsylinder. Det viste seg å være feil da det bare var søl av meg fra tidligere men ut fra høyre kalipper så stod spruten i bremsevæske. No happy days... Men de hadde en ny på lager til rubdt 1500 i oslo så den ble bestilt og jeg fikk ny time idag! Det resulterte i: NULL HULL!! Obligatorisk hentebilde fra verksted Turen bar direkte til vegvesenet før dem fikk tid til å ombestemme seg Så Clas Ohlson for borrelås til skilt bak Har kjørt rundt i vel 3 gledestimer idag Fikk ryddet ut alt av verktøy, tatt av dekke på hodestøtte og kastet alt av boss. Nye kalipperen gjemmer seg men lusker litt i åpningen på felgen Ville ta av ull-dekket dra setene også men så førersetet har en rift så jeg er.litt usikker på om dem skal få bli på til jeg får tak i nye seter. Noen meninger? Så har jeg litt på lur også da. "Ny" forgasser i hus, 32/36 weber. Denne trenger nye dyser og justering så er den klar for bruk. Så kjøpte jeg også en HELLA Sport fanger som idag skal ha blitt lakkert i rett farge og venter på meg i sandnes til neste gang jeg er hjemme. Tar meg selv sikle litt ekstra mye ut vinduet nå, har bare lyst å kjøre mer! Trenger sårt senk og hjul, samt hel lakkering, men det får bli neste år. Eneste nå å få luftet bremsene ordentlig eller finne ut om det er en lekasje i vakum til bfk. Må pumpe en gang før pedalen oppfører seg slik den skal. Muuligens se om hovedsylinder begynner å feile også.. Uansett så er dette en enorm glede for meg merker jeg. Å ha vekket liv i bønna etter 16 år i dvale, samt gleden av å bruke dagene ordentlig sålenge jeg går uten arbeid og annet på timeplanen. Spent på hva neste blir
  7. 1 poeng
    Daniel.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Møtt på hele to E38 i dag på kort tid. En blå på Lagunen og en sølvgrå på Skjold Tøft å se sånne i trafikken enda
  8. 1 poeng
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Takk for tips! Nettside du får tak i forsterkning:
  9. 1 poeng
    hsd

    William's Bmw e36 Coupe

    Er triste greier det der på e36, hadde samme greiene på min. Var bare å få kjøpt hele vangen til svingarmsfestene, så eg lagde nye fra scratch inkl de "koppene" innvendig der. Var derimot ikke klar over at det fantest forsterkninger, så det ble ikke sveist. Tar det sikkert igjen og monterer de når den får sommerbil status. tips om rimelig og bra grunning er hagmans gule 2k epoxyprimer ivertfall. Har den nesten under hele m3n nå og snart innvendig også. Den er både rimelig, helt potte tett for fukt og hefter veldig godt.
  10. 1 poeng
    Gabz

    Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

    Blir det.. Har heldigvis en kompis som kaaanskje har felger med dekk som passer til papirene så jeg får dem godkjent, ellers må jeg skaffe et annet sett. Får se hvordan det går Nei, regelen er bare at det må være under 6 mnd gammelt, så du er all good.
  11. 1 poeng
    Even Pladsen

    Even's E46 - første tur i år

    Åja skjønner🤗, skal være med gutta i fra Stavanger iår og Trygve sin m4😉 Om jeg ikke får meg med gatebil så skal jeg på E30 meet😋
  12. 1 poeng
    FredrikE24

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Er jeg heldig slipper E39en unna all salting i mitt eie i år! Hadde vært kjekt å la den få slippe! Mercedesen lever til senest 20. Mars, får satse på en tidlig vår og mye motorsykkelkjøring
  13. 1 poeng
    Lifeasiknowit_bmw

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Tatt i beltekontroll?? Kjenner faktisk ingen som kjører uten belte til vanlig. Spesiell grunn til at du ikke bruker belte eller?
  14. 1 poeng
    Liten update i snøkaoset her i sør . Nå som snø og vinter har gjort sitt inntog , blir det lite tid til gnikk og gnakk😀. Er 14 dager siden den har sett både såpe og svamp. Og sånn ser den ut pr dags dato da: Ikke mye som minner om en blank bil her nå: Og innvendig er det som hvilken som helst hverdagsbil nå. Iskraper og div : Og matter som er fuktige osv Disse blir jo hyppig ristet men er jo sånn på denne tiden uansett: Og på fredagen hadde jeg jaggu en liten tur i grøftkanten og . Det snødde som besatt og en traktor med fres, hadde polert veien . Det gjorde at med nysnø oppå der igjen gjorde at jeg gikk rett frem i et lite kryss hjemme hos meg. heldigvis kjørte jeg kanskje 20 km så ingen skade men den satt godt: Men med gummimatter ved bakhjula og jokking frem og tilbake , var den på veien igjen: Som dere ser så har jeg herjet godt for å få bilen opp alene. kjettingene mine : Og fronten er som forventet hel men dog snøfylt: Det mest utrolige var at kjøleviften til Ac anlegget begynte å gå. Den har aldri virket og ikke virker Acen heller.😃 Så spørs om det ikke blir en gjennomgang der etterhvert. Men den stoppet plutselig igjen og bilen var heller aldri varm så sikkert noe el issues av noe slag 😀.
  15. 1 poeng
  16. 1 poeng
    Werther

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg spontanleier alltid hotell, har aldri booket på forhånd. Går alltid bra og har alltid funnet et ledig rom. Men det er en fordel å begynne letingen i 19-tiden og ikke vente til kl 21. Hvis man er i populære områder kan det være at mange hoteller er fullbooket slik at man må innom flere for å finne rom. Dessuten blir man noen ganger diskriminert som singel mann uten følge og kan bli avvist fordi de ønsker par eller familier. Jeg synes hele poenget og sjarmen med bilferie er å ta ting på sparket - mitt beste minne fra i fjor var når jeg etter 4 bomturer fant et ledig hotellrom langs gamle hovedveien gjennom Brennerdalen i de nord-italienske alpene. Kl var 21 og det begynte å mørkne, men jeg fikk rom og rakk akkurat kjøkkenet. Så da spiste man en suveren middag, drakk mange iskalde øl og sniktittet på den snertne berta bak bardisken. Bonusen var et fint rom med balkong og utsikt over tettstedet og den lokale trafikken langs gamleveien. Jeg sover i bilen et par-tre ganger hvert år. Da pleier jeg å parkere på rasteplassene ved bensinstasjonene sammen med andre bilister, bobiler og truckere. Aldri observert noe lugubert - som jeg har nevnt før drar kriminelle øst-europeere og sigøynere til Skandinavia, så man ser dem ikke i Tyskland og sydover.
  17. 1 poeng
    Evopower

    Evopowers e39 og nå e61

    Ferdig resultat: Hakkene rundt speilkanten skal slipes ned og ramma må byttes. Var ikke mulig å få delt det uten å ødelegge litt. Så tar et bilde når det er gjort Autodim er luksus. Første gang jeg har i en bil her demonstrert med biltema lommelykt.
  18. 1 poeng
    Gorg

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Takk skal du ha @sveigis Blir trist å selge herligheten, men har mange gode minner og tenker å få lagd en liten film med den om den ikke blir solgt før i mai. Så håper den blir beholdt til da. Nå har den i hvert fall preget 2500 kjøleskap/kjøkkenvegger ol. rundtom det ganske land. Glad jeg har hatt muligheten å kjøre en kommende klassiker (i mine øyne) med den siste selvpustende rekkesekseren BMW har lagd og mest sannsynlig kommer til å lage. Planen var å ha den lengre enn to år, men har ikke samvittighet til å presse tre stykk unger i baksetet i denne bilen, det blir litt trangt når man også trenger barnestoler til to av de minste. Krysser fingrene for at den som overtar bilen lager tråd på forumet så jeg også får fulgt den videre. Tror for øvrig ikke det blir mulig å finne en like bra F34, mtp lakk/interiør og annet utstyr. Men jeg tar meg god tid, og følger mye med på markedet.
  19. 1 poeng
    Reef89

    Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

    OBRE Oslo brann- og redningsetat sine nye skolebiler som skal brukes i opplæringen til å ta utrykningssertifikatet kl. U. og til regodkjenning. Bilene er spesialbygget fra Ferno Norden as. BMW 525d Xdrive.
  20. 1 poeng
    Whiskmon X5sd

    Dab+

    Om det er en vanskelig install,er ikke begeistret for så mye elektronikk,så håpet på at noen hadde erfaring å kanskje var i besittelse av en monterings video el en skikkelig monterings anvisning. Er det behøvelig med vindu antenne og skal Kufatec´en monteres bak hifi?
  21. 1 poeng
    Har da kjøpt ny bruksbil, sia e36`n skal vinterlagrast blei en e39 97 mod 520i so nærma seg 290k km e36`n skal på eu om nåke daga so blir den avskilta og lagra. har endelig fått tønna, so den blir lakkert og montert i løpet av vinteren
  22. 1 poeng
    mkj

    TRF 330d WTCC - 2016

    Litt av en fartsforskjell på BMW og Corsa Cup! Hvor mange Cup'er kan det være ut på banene samtidig egentlig? Mye bulking i løpet at en sesong? Var inne og snek på sidene til BMW Cup. Denne var fin: " Noen eksakt “rettferdighet” vil det imidlertid være umulig å oppnå i praksis, og denne racingklassen er derfor kun egnet for de førere som kan akseptere slike naturlige begrensninger. " (Var noen rare koder som hadde sneket seg inn i kommentaren din lenger opp som saboterte formateringen. Vet ikke hvor de kom fra. Fikset nå).
  23. 1 poeng
    Har då endelig fått montert vingen etter at den har støvet nede i garasja i nåke veke Endestussen skal vekk fortast mulig ser ikkje ut I løpet av neste veke håper eg kjem en pakke so burde vert bestilt for lenge sia
  24. 1 poeng
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    og da var den lakkert! ny farge denne gangen. egenkomponert, så ingen får helt lik:) selvom den sikkert vil ligne på andre skal ta nye bilder i sollys imorgen
  25. 1 poeng
    Robinsp

    BMW E38 740

    Fikk testa felgene idag ble meget bra synest jeg selv. Litt finjustering av høyden så blir det meget
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00