Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 07/08/17 i alle områder

  1. 4 poeng
  2. 3 poeng
    Kjøpte en ventepølse til den perfekte F01 dukker opp med komplett rekke til venstre for rattstammen og B&O 😊
  3. 2 poeng
    Litt grov redigering, men men..
  4. 2 poeng
    Kjøretur med venner til Frognerseteren.
  5. 2 poeng
    Når man først var i gang med F01 og F34 😁
  6. 2 poeng
    Fin ventepølse! Panamera er en staselig vogn, sikler selv på den nye, gjerne som Sport Turismo versjon. Det med B&O og full knapperekke er en "smal sak" å få fikset om bilen du ellers finner er nogen lunde perfekt.
  7. 2 poeng
    Ute på en romantisk liten kjøretur med en av mine to kjære i kveld For å si det slik så fikk jeg klampen i bånn
  8. 2 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F30 328i

    Lenge siden jeg har oppdatert her. Noen har sikkert fått med seg at BMW har begynt å produsere LCD instrument (6WB) til 3 og 4-serien. Jeg har vært heldig og bestilt en via jobben.
  9. 1 poeng
    Fahad

    F82 M4 med Vossen felger - iPE eksos

    Det stemmer! De heter Vfs2 satin bronze. Har sett den et par ganger jeg også Ligger ute på finn.no nå
  10. 1 poeng
    Uy91

    BMW F30 328i - Estoril Blue

    Fikk fjernet skiltholderene på bilen, sitter godt fast på borrelåser og ser mye bedre ut nå
  11. 1 poeng
    Uy91

    BMW F30 328i - Estoril Blue

    Fjernet modellbetegnelsen og lekte litt rundt
  12. 1 poeng
    Vasket og lagt nytt lag med voks. Klar for avreise i morgen. Om jeg er flink til å ta bilder blir det et lite reisebrev i tråden min
  13. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Takker. Dette er en veldig fin og interessant artikkel som uten tvil anbefales å lese for de som kanskje er for unge til å ha opplevd hvordan en god bil virkelig kan føles som en forlengelse av ben og hender (for ikke å snakke om sansene generelt). Frederick Mowinckel er forøvrig en kjenning fra det gamle BMWCCN forumet for rundt 15 år siden og vi har vokst opp i det samme området i Oslo og har derfor flere felles bekjente. Jeg liker spesielt det han påpeker vedr. E30 og hvordan den modellen ikke er så torsjonsstiv som dagens biler. Dermed «synger» bilen med på det hjulene foretar seg. Jeg forsøkte å beskrive det samme fenomenet i et tidligere innlegg i denne diskusjonen ved å skrive at E30 har et chassis som i større grad enn idag var kalibrert til å være en aktiv del av bilens understel (Frederick's beskrivelse er bedre). Bortsett fra alt annet som elektrisk styring, moderne dempere, lavprofildekk, store (og i mange tilfeller tunge) felger som øker den uavfjærede vekten, evt. adaptivt understel samt generelt tyngre biler tror jeg at måten man idag konstruerer biler med veldig mye stivere chassis er den største enkeltfaktoren som har innvirkning på hvordan styringen føles på moderne biler kontra eldre bilmodeller. Forskjellen er enormt stor i relasjon til en gammel modell som E30, men man kan faktisk også merke fenomenet i en E46. På E90 kan i alle fall ikke jeg merke en signifikant forskjell så E46 er trolig den siste 3-serien som er bygget etter gamle prinsipper. Jeg har hatt noen bilmodeller der man ganske tydelig merket fenomenet med at bilene "sang" med på det hjulene foretok seg. E30 og E46 er nevnt, men også Porsche 924, Peugeot 205, Peugeot 405 og MX-5 mrk.I utmerket seg på denne måten. Peugeotene var sogar forhjulsdrevet, men du verden som man på en positiv måte merket at chassiset var en aktiv del av bilenes understel. Jeg har også hatt en E36 og en Mercedes-Benz W201 som ble senket med originalt senkesett (M-Tech i BMW'ens tilfelle), men jeg gikk faktisk til det skritt å gå tilbake til originalt understel på begge bilene for å få skikkelige tilbakemeldinger fra understel og chassis. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dette, men den totale komposisjonen som disse to bilmodellene hadde med originalt understel var etter min mening vesentlig mer harmonisk. Når dette er nevnt var ingen av disse bilmodellene spesielt interessante i forhold til f.eks E30 og de var heller ingen match for E46...
  14. 1 poeng
    @Reef89, du trenger nytt skilt. --- Er man på tur, så er man på tur:
  15. 1 poeng
    Ettersom flere F01er er ute på vift, kommer det en til..
  16. 1 poeng
    Hawkon88

    Ny eier av Bmw e61 2009 trenger hjelp

    Det kan være vanskelig å få sjekket casterstagene skikkelig. Hvertfall på e53. Jeg hadde min på eu nettopp, og da konkluderte mekanikeren med kast i bremseskivene, helt til jeg ba han sjekke en gang til. Hvis ikke bremsepedalen pulserer, er det ikke kast i skivene. På min ser foringene helt fine ut, men gummien har sluppet stålet. Eu-kontrollen bør du ikke bruke som noe annet enn en pekepinn på feil. Det er en test mange mekanikere tar litt lett på.
  17. 1 poeng
    sveigis

    Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.

    Lovte en update ila helga og her skal dere få hvertfall den første . Jeg er opptatt av at ting skal virke og selv de minste servicer er viktig. Og agenda idag var smøring av småting som stoler ,hengsler osv samt rengjøring inni dører. Startet med setene ,disse smører jeg opp et par ganger i halvåret og fungerer perfekt I gang: Dette ble gjort all over: Dette sørger igjen for at stoler går fint uten knirk og fare for twisted seat. og det vil du ikke ha,tro meg. Dørene slapp ikke unna heller: Så over til bagasjerom. En enkel service her og : Null knirk etter dette. Viktig å få med seg alt: Etter dette vasket jeg ned bagasjerommet overalt . Krinkler og kroker: Til og med plasser jeg ikke hadde vært før: Det nærmer seg slutten: Tilslutt et ferdig bagasjeromsparti: Galskap for noen denne jobben men riktig for meg. Dørene ble vasket rundt alle plasser : Og tingene ble rent og fint igjen: Ferdig: Det å åpne dørene og se i kroker at ting er fritt for møkk ,gjør meg glad.:). Avslutningsvis en polish på listene og de ble blanke: Og avsluttet alt med støvsuging tilslutt alt ferdig. Bilde: Alt ialt en bra start på fredag og små viktige ting ble gjort ,hvertfall for min sjelefred. Ble jo såå fint vær mulig der skjer noe mer senere. Vi får se.:)
  18. 1 poeng
  19. 1 poeng
    Hardtop

    Hardtops E9 3,0 CS

    Da er jeg mer eller mindre i mål med prosjektet, og har allerede hatt mange fine turer med bilen. Siste prikken over i-en ble satt i dag da jeg fikk satt på felgene, ferdig lakkerte, og senket bilen ned til den høyden jeg hadde sett for meg. Med 245/45-16 bak og 225/50-16 foran er det ikke plass til et sigarettpapir noe sted. Det subber ikke annet enn ved full sving. Jeg vurderer dog å sette fremdekkene bak, og montere 205/55-16 foran for litt mindre voldsomt preg. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår det bare å kjøre MYE!
  20. 1 poeng
    Gratulerer med flott bil! Kjørte 330e et års tid selv. Personlig ville jeg gått for baklukespoiler og droppet dekaler. Legg ut bilder av de forskjellige delene du vurderer så er det litt enklere for folk å se hva du tenker.
  21. 1 poeng
    oledra

    Bmw e34 540ia og andre e34

    Var meir aktiv på forumet her for nokre år siden. Bilde her er tatt i 2010 og viser mine e34. Skulle ønske eg hadde dei no.
  22. 1 poeng
    Pal Ostgard

    BMW323i E21

    Da står bilen lagret på en låve,i påvente av sitt nye hjem Har sett flere har lagt ut bilder av sine garasje prosjekter,så tenkte jeg skulle legge ut et bilde av hvor langt jeg jeg har kommet med min. Har fått sprengt bort masse fjell,støpt plate og satt opp Leca. Så nå håper jeg den snøfrie vinteren fortsetter for da blir det full fart med reisverket i januar.
  23. 1 poeng
    Popza

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Disse må være en drøm å kjøre med.
  24. 1 poeng
    Skare1

    Du gjør det helt feil!-tråden

    http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74710896 Flott lakkeringsjobb!
  25. 1 poeng
    Popza

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Aerodynamisk... Eller noe.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00