Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 08/03/17 in all areas

  1. 9 points
    Da er ferien over. Bestilte instrument, injen innsug og downpipe før ferien, og nå som alt har kommet var det bare å sette de på. Ettermontering av digital kombi var vanskeligere enn forventet. Går ikke an å kode DKOMBI på esys.
  2. 6 points
    Det blir et snapshot av interiøret i dag Det har blitt et skikkelig hyggelig sted å være
  3. 6 points
    Liten shoot i sommerferien:
  4. 6 points
    TRF

    Banekjøring Bmw Ccn

    Du ser at jeg ikke var i nærheten av like krass og nedlatende som deg? Allikevel tok du deg nær når jeg snudde argumentet (og brukte med vilje dine egne ord og ordlyd).... ikke rart det er mye syting fra driftererne når perspektivet ikke er større enn det. Skulebollen; Hør med Jan-Åsmund Bondhus for eksempel. Han har god kontroll på treffene. Og det er litt av hvert, men sist var som nevnt drifting flyttet til slutten av dagen sånn at ikke man skulle kaste bort tid på rengjøre banen i under vanlig kjøretid, eller alternativet som Øyvind skisserer.
  5. 4 points
    Fint vær å lufte bilen i dag her på Helgeland
  6. 4 points
    OveN

    Ny bil: 2018 230i Coupe

    Fikk se en lakkprøve i dag og fargen er definitivt endel mørkere enn det fremgår av rendringa i konfiguratoren. Som forventa igrunn, ut fra bilder på nett. Dette gjør meg egentlig sikrere på at cognac-fargen på setene vil matche bra med lakken. Slenger med et interiørbilde fra konfiguratoren:
  7. 4 points
    FredrikE24

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Har en diger batteribank, solceller og vindgenerator på hytta. Alle hyttene rundt har en etter en fått strøm. Vi kjører "gammeldags" med propan og 12V. Har også designet vann-opplegget i hytta etter fritidsbåtprinsippet noe som gjør ting litt mer komfy. Det er en god nok løsning for en helg på hytta i ny og ne, i tillegg slipper man nettleie, strømutgifter etc. For en hytte som brukes altfor sjeldent!
  8. 4 points
    Da ble det nye 19" i går, ble 8.5 35 ET foran å bak. Pluss senket 35mm, ble godt fornøyd👍
  9. 4 points
  10. 3 points
    OveN

    Ny bil: 2018 230i Coupe

    Da skal man for første gang bestille seg en splitter ny bil! Valget har falt på 230i Coupe, som nylig ble sluppet i 2018-drakt. Det florerer ikke av F22'er her inne såvidt jeg kan se så tenkte det kunne være av interesse å dele litt info og etterhvert noen bilder. Jeg er lei av svart og grå bil så nå blir det andre boller i form av Sunset Orange. Denne er ny for MY2018. Tror det blir tøft! På utstyrsfronten har jeg krysset av alt utenom soltak, korsryggstøtte og røykepakke. Nytt på MY2018 er bl.a. adaptive LED frontlykter og aktiv cruise control. Ellers ting jeg ser frem til: Adaptiv M-suspension, M-Sport bremser, sportsautomat, el. skinnseter, Apple Carplay, rattvarme, leveres uten runflat-dekk (hurra!), med mer.. Mange vil vel mene at denne bilen burde ha manuell kasse. Jeg har aldri hatt noe annet enn manuell før, men her skal jeg ha automat. Synes disse nymotens 8-trinns automatkassene fungerer svært bra. Skulle gjerne kvitta meg med tåkelysa forran men det valget er ikke mulig. M240i leveres uten tåkelys forran, ser mye bedre ut.. Noen bilder fra konfiguratoren er alt jeg har å legge frem foreløpig. Levering blir siste uka i november. EDIT: Lagt til utstyrsliste og interiørbiler fra konfigurator 230 Tilhengerfeste (Avtagbart) 563 Lyspakke 235 Rattvarme 5A1 LED tåkelys 249 Multifunksjonsratt 5AC Fjernlysassistent 255 Sportsratt i skinn 5AS Driving Assistant 20W 18" 719M Bicolour Jet Black Non-RunFlat 5DA Deaktiverbar passasjerairbag fram 2NH M Sport bremser 5DC Nedfellbare nakkestøtter bak 2PA Låsbare hjulbolter 5DF Active Cruise Control med Stop&Go 2SA Non-runflat tyres 5DP Parking Assistant (ink. Auto-PDC) 2TB Sport-Automat 609 Navigasjonssystem Professional 2VB Dekktrykkindikator 650 CD-spiller 2VC Dekkreparasjonskit 654 DAB+ radio 2VF Adaptive M Suspension 674 HiFi høyttalersystem Harman Kardon 2VL Variabel Sportsstyring 6AC Intelligent emergency call 302 Alarmsystem 6AE Teleservices 320 Bortfall av modellemblem 6AK ConnectedDrive Services 322 Comfort Access 6AM Real Time Traffic Information ink. 3 års abonnement 337 M Sportspakke 6AN Concierge Services ink. 3 års abonnement 3AG Ryggekamera 6AP Remote Services 3DZ Uten Modellemblem 6CP Apple CarPlay forberedelse 420 Solbeskyttende ruter 6NW Bluetooth Professional Wireless Charging 423 Velourmatter 6WA Utvidet instrumentdisplay 428 Varseltrekant og førstehjelpsutstyr 6WD Wi-Fi Hotspot 430 Speilpakke 710 BMW M Sportsratt i skinn 431 Automatisk avblendbart sladrespeil 715 BMW M Aerodynamikkpakke 459 Elektrisk setejustering 754 BMW M Hekkspoiler 465 Gjennomlastingssytem 775 BMW Individual innertaktrekk antrasit 481 Sportsseter fram 760 BMW Individual high-gloss Shadow Line 493 Oppbevaringspakke 7LF Model M Sport 494 Setevarme fram 7NH Service Inclusive 5år/100.000km 4AE Midtarmlene fram (skyvbart) 842 Nordisk utførelse 4LU Interiørlister black high-gloss 8A7 Norsk språkversjon 502 Lyktespylersystem 8AW Norsk Instruksjonsbok 508 Parkeringssensorer (PDC) fram og bak C1X Sunset Orange 521 Lys- og regnsensor (ink. Kjørelysautomatikk) LCRY Skinn Dakota Cognac/brown highlight black 534 Klimaautomatikk ZGC Connected 548 Speedometer med kilometertelling ZGI Innovation 552 Adaptive LED frontlykter ZGP Parking PS: Kommer en høvelig fin 2009 E91 320d til salgs i løpet av høsten om noen er på jakt etter denslags
  11. 3 points
    Fikk endelig montert LCI skjermramme i kveld. Enkel og fin modifikasjon som løftet interiøret et lite hakk Kjapp jobb å gjøre, er unnagjort på vel 20 minutter!
  12. 3 points
    Hawkon88

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg er ikke vant til annet. Jeg har vært på et par hytteturer med blant annet utedo og hvor alt varmtvannet må varmes med vedfyring, og solcellene kun gir nok til litt leselys og en wallander om kvelden. Det er noen av de beste "hytteminnene" jeg har. Ikke er det dekning på nevnte hytte heller, så man blir liksom tvunget til å slappe av. Det eneste jeg ville sluppet er å måtte vaske opp for hånd. Vi drømmer litt om å kjøpe hytte, og jeg er ikke så sikker på om jeg vil ha noe mer enn 12v og et aggregat slik som @FredrikE24 skisserer. Uten mulighet for ungene til skjermtid... Så skal jeg heller hjelpe til litt med en båt, fiskesaker og en trehytte eller annet for å aktivisere dem.
  13. 3 points
    Øyvind L.

    Banekjøring Bmw Ccn

    En av grunnene til at det ikke er litt av hvert er at det blir syyykt mye gummi på banen når mange drifter og da ødelegger mye for oss som vil kjøre spor. Festet blir dårlig, dekkene blir ødelagt og bilen blir full av gummi rester som sitter godt fast i lakken. De fleste som reiser på treffet til BMWCCN ønsker ikke de tingene. Håper ikke BMWCCN ødelegger treffene med å gi driftere mere tid. Dere drifterer kan kose dere på E30Meet også kan vi som liker å kjøre sport kose oss på BMWCCN treffene.
  14. 3 points
    @Peak Rundt omkring i Europa. Ingen faste ruter👍. @Tony Soprano Ja, si det😁 Bilen passerte nettopp 222222😎.
  15. 2 points
    Påtide med en liten status oppdatering. Mye mer tilfredstillende å skrive bil relaterte status'er her enn å poste på FB:-) Endelig kommet meg hjem fra ferie og fått litt tid til å pusle litt med bilene. Dagen i dag ble brukt til å konsultere en erfaren M mekaniker på kjølevæske lekasjen på S50 motoren til Z3M'en og han kunne konstantere at det mest sannsynligvis bare var tappe skruen på raditoren som var gåen og lakk når det ble litt trykk i systemet. Så da slapp jeg en stor operasjon nå "midt på sommeren". Blir å stikke innom GS og plukke opp en slik en. Samme mekaniker har jobbet med denne bilen de siste 4 årene og kunne ramse alt arbeidet som har blitt gjort på bilen. Når jeg kjøpte bilen så manglet det en "blende" knapp i knappe raden. Fikk tak 3 stk i England til prisen av 1stk på ebay og disse var ankommet i løpet av ferien. Denne fiksen topper nå min liste over enkleste fiks på en bil så langt (ja, den dytter ned nødblink knappen fra tronen, for de av dere som husker den fra i fjor). Slik så det ut etter den fiksen. Fikk ikke med matter når jeg kjøpte Z3M'en Så jeg brukte ferien på finne riktige type og farge til bilen. Var ikke så lett å få tak i disse, men fant etterhvert et M sett i US&A til en anstendig pris. Jeg var dog usiker på om de var OEM pga prisen. Men fikk en hyggelig overaskelse da jeg åpnet pakken, da dette møtte meg. Med komplett kit for utskiftning av plugger i gulvet også. Så disse kommer inn bilen etterhvert. Har vært ganske fornøyd med både med looken på Alpina felgene og dekkene som satt på 2.8'ern, så jeg tenkte jeg ville prøve disse på Z3M'en også. Så ettermiddagen gikk med til et tre stegs hjulskifte med selskap av @havers. Legg merke til @havers sin stol strategisk plassert:-) Ugh! Når jeg ser de gamle felgene som fulgte med 2.8'ern sin tid, så husker jeg hvorfor jeg byttet dem ut. Med spacer på bakhjula, så satt Alpina felgene som et skudd med god fitment. Test turen viste også at det gikk fint, så deilig med dekk jeg stoler på. Et siste stemnings bilde for kvelden.
  16. 2 points
    Meget fornøyd med å ha fått på plass LCI skjermramme
  17. 2 points
    Bilen var egentlig ganske nyvasket, men skal i bryllup på lørdag og jeg tenkte at det er greit å gå over en gang til før lørdag og siden jeg ikke får tid i morgen måtte det bli ikveld Jeg tok bilder mens felgene godgjorde seg, de er selvsagt vasket nå Viktig å ta inni kroker. Og andre kroker. Litt shining med mikrofiberklut innvendig. Var så godt i gang med å vaske i kroker at denne kroken ble tørket av litt også
  18. 2 points
    Hawkon88

    Håkon´s Reodor Felgen tråd! E53 overhaling

    Det spørs selvsagt på hvor lenge man eier bilen, og hva man bruker den til. Hadde jeg brukt bilen på bane, hadde jeg ikke forsøkt å spare på delene. Imidlertid har ingen av delene jeg har satt på x5en har feilet til nå. Og den bilen går mye på humpete grusveier. Bremsene fremme og de delene i bakstillingen jeg har byttet, har gått 40-50 000 uten feil hittil. Den sliter dog en del mer på ytre bremsekloss vf enn de andre klossene og kalipperen var byttet litt før vi kjøpte bilen (65000km siden ca) men ikke bremseslanger. Jeg prøver å bytte bremseslanger og ser om det hjelper. Men jeg skal ikke være bastant. Det er godt mulig jeg endrer oppfatning på et tidspunkt og går over til orginal kvalitet. Man får se på det som et eksperiment eller en test, for å se hvordan totaløkonomien blir. For meg handler det i utgangspunktet ikke om å bevise at billigdelene er like gode som orginaldeler, for det tror jeg ikke, men å ha et billigst mulig bilhold. Så jeg bytter gladelig et par deler to ganger hvis jeg sparer flere tusen på det. Hittil har hvertfall besparelsen vært skikkelig god.
  19. 2 points
    kjelljakob97

    Bmw e39 525D 2003 modell

    Endelig var nytt ratt falt på plass i riktige hender
  20. 2 points
    magneten

    magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)

    Hjertelig takk @Ivrig86! Enda en liten facelift i cockpiten Skinnpung med M-sømmer til girspak og håndbrekk! Føler det ble veeldig bra Enda et saftig løft
  21. 2 points
    NA

    Den store finn.no tråden.

    Update: Var å så på denne i dag. Kort sagt tror jeg det mangler en null på km stand. Tilstanden tilsa i alle fall det når man så på midtkonsollen, felger, bremser, karosseri osv. Så noe prydeksemplar og som ny er den langt ifra.
  22. 2 points
    TRF

    Banekjøring Bmw Ccn

    @Fidelio så bra at du i alle fall er ærlig... "det jeg mener om deg". Koselig og ryddig forhold til diskusjonen. Har jeg diskutert med deg før siden du har så sterke negative meninger? Det funker heller ikke å dra "jeg valgte å stoppe" kortet når du åpenbart ikke gjorde det. Har ikke noe behov for å kaste bort tid på pm med slikt noe fjas. Tenke seg til å bli fornærmet over noe så tullete som mitt første svar til deg.... som inneholdt dine egne ord og din egen ordlyd. Tilbake til kjøring og kjøretid, så er jo de fleste enige og har samme oppfatning av begge treffene. +1 til carlhaakon. Jeg har selv opplevd å bli stoppet fra å kjøre spor (som jeg hadde betalt for) på e30meet i oppsatt spor tid fordi "man måtte tenke på tilskuerne som synes drifting er kulere å se på".... seriøsiteten er til å ta å føle på. Ryddinga etter driftenere tar tiden fra spor kjøring etc... Derfor, perfekt for driftere, ikke for spor. Som igjen, de fleste er enige om og har samme oppfatning av. BMW CCN er nok dog ikke så ille for driftere det heller, i alle fall ikke på Våler der hvor de (som Carlhaakon påpeker) ofte har fått hele bane 3 for seg selv hele dagen.
  23. 2 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Ja, vi bor jo i Danmark med strømpriser som er av et ganske annet kaliber enn i Norge (jeg har presisert dette mitt tidligere innlegg nå). Her er det definitivt økonomi i å gå off-the-grid med solceller og en Powerwall, men ca. 150K DKK (ca. 190K NOK) er jo en ganske stor investering for å erstatte noe som virker. Det finnes andre måter å redusere strømregningen på hvis dette er målet. Jeg er heller ingen miljøfriker, men jeg liker tanken på å bli mest mulig selvstendig/uavhengig. Jeg kunne fint overleve både praktisk og mentalt på en ødegård langt vekk fra samfunnets kjas og mas...
  24. 2 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg synes litt av poenget med en hytte er at den nettopp skal være ganske enkel (manuell) slik at den er en kontrast til all komforten hjemme. Ting kommer/oppstår ikke bare av seg selv og man skal jobbe for varmen (kort oppsummert). I familien har vi alltid hatt enkle hytter/sommersteder enten de har vært langt til fjells eller på øyer i skjærgården. Ingen av hyttene har hatt strøm eller innlagt vann i tradisjonell forstand, men et par av hyttene har hatt (har) innlagt vann (til kjøkken og bad) fra brønner/oppsamling som varmes opp med gass. Hyttene har også hatt strøm fra solcellepaneler. Jeg installerte solcellepaneler allerede på begynnelsen av 90-tallet og dette ga selv den gangen fint lys i hele hytten samt nok strøm til et ganske bra stereoanlegg, TV og lading av mobiltelefoner. Vi har alltid hatt utedo, men på et par av hyttene installerte vi etterhvert snurredass i hyttene for øket komfort. Et hjemmelaget sentralvarmeanlegg fra en en stor konveksjonovn (ved) har jeg også bygget og det virket perfekt selv i en gammeldags tømmerhytte når det var 25 blå utenfor. Jeg har faktisk litt lyst til å gå off-the-grid i vårt nåværende hus som er et såkalt miljø/passivhus og krever lite energi til varme. Et bra 6 Kw solcelleanlegg kan kjøpes for rundt 70K DKK og et 14 kWh Powerwall batteri fra Tesla koster ca. 50K DKK. Hvis man rasjonaliserer litt med strømmen (vi har fjernvarme til oppvarming av huset) burde dette gå bra og den økonomiske gevinsten over noen år burde også være glimrende (les: strøm er dyrt i Danmark)...
  25. 2 points
    OveN

    Den store finn.no tråden.

    Jeg eide en sånn E46 M3 cab når jeg bodde i USA noen år. Litt flisespikkeri men det står at bilen har 343hk, US-versjonen har "bare" 333hk. Man kan endre temperaturvisninger fra Fahrenheit til Celsius. Men mener å huske at man er stuck med miles og miles per gallon visninger. US FM-radio må kodes om, men det er ikke relevant lenger i DAB-Norge. GPS er ikke noe problem, det funker likt verden over. Setene i M3 coupe er mye bedre enn de som sitter i cab'en, de er veldig vide. Det er antagelig ikke US-spesifikt, men.. Mener å huske at man må kople og/eller kode om litt mtp lys?! Vi har andre krav til lys-setting i Europa enn i USA. Pluss dissa nevnte refleksene som alle US-biler har.
  26. 2 points
    CheChenFighter

    Den store finn.no tråden.

    Gamle bilen min dette, mener det var deg jeg kjøpte den av. Må si det er litt mer en det som er blitt gjort. Her er gamle tråden min:
  27. 2 points
    Helt klart. Ingen tvil om det.
  28. 2 points
    Magi. Definitivt fra det 🤔
  29. 2 points
    TRF

    Banekjøring Bmw Ccn

    Hehe... for alle som vil kjøre spor så er BMW CCN en helt annen liga totalt sett.
  30. 2 points
    Knoett

    Min F34 3GT - Rens av skinnseter

    Hadde litt ledig tid i dag og såg at bilens interiør hadde behov for litt TLC etter en del langturer i sommer. Bare å finne frem støvsuger, microfiber, børster og diverse andre bilpleieprodukter. Etter å ha støvsugd og børstet bilen fri for hundehår, støv og annet skitt samt renset tekstil og diverse var det klart for å ta en rask runde med skinnrens og behandling. Skinnsetene var ok, men bar preg av smuss og fett i skinnet som gir de uønsket glans. Forsetene er i vesentlig mer i bruk enn baksetene, som såg bra ut etter liten vask. Benyttet dermed Rupes L301 skinnrens som er en slags to-i-en løsning med rens og lotion. Fungerer utmerket for mitt behov. Gjerne ikke det letteste å se, og heller ikke hjulpet av heller svakt mobilkamera, men setene fikk sin naturlige matthet og mykhet tilbake etter rens. Samtidig forsvant smuss og fett fra setene som vises med glansen i spesielt sittepute og sidevanger. Påføringsputen gir også inntrykk av at setene hadde behov for litt TLC etter at første halvdel av førersetet var tatt... Godt fornøyd med resultatet er vi klar for ny langtur sørover. Før: Etter:
  31. 2 points
    Liten update av nyshinet bil:
  32. 2 points
    Ettersom alle tråder uten avslutning med løsning på problemet er fryktelig irriterende, kan jeg i hvert fall gå frem som et godt eksempel med å komme med løsningen. For vårt vedkommende var det frontruten som var problemet. Tydeligvis mangelfull liming/dårlig liming av noe slag i bunn av ruten.
  33. 2 points
    Nytt skilt og uten holder
  34. 2 points
    Noen bilder etter lakkering
  35. 1 point
    Men Sveits kan da ikke politiforfølge deg utenfor sine egne landegrenser? Dvs, du vil vel bare få trøbbel om du skulle finne på å kjøre i Sveits igjen? Det jeg mener er, norsk politi har ikke lov til å håndheve den sveitiske loven? Eks. Man kan miste kjøreretten i Finland men fortsatt ha lov til å kjøre hjemme i Norge
  36. 1 point
    Kjekk oppdatering med store småting Liker Alpina-felgene, godt de blir med videre
  37. 1 point
    TRF

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg tror du har misforstått. BMW er ikke pålagt å rette noe som helst, og som eneste merke har de blitt "frikjent" av tyske myndigheter for juks. De velger nok å være proaktive for å styrke det bildet de nå har skapt av å være redelige med diesel og avgasser, ved å tilby en ytterligere forbedring i avgasser på euro 5 biler. Dette er -frivillig- for brukeren, og gratis. Det hadde ikke vært frivillig om det var et pålegg fra myndighetene. (jeg har lest uttalelsen fra bmw tidligere i dag et sted det stod mer i detalj, uten at jeg husker hvilken side dette var)
  38. 1 point
    TRF

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Men man bruker ikke tanker med bensin som del av veggen i huset man sover i
  39. 1 point
    "Det meste" er ganske relativt. Vet du skiltnummeret?
  40. 1 point
    danskiii

    Ny bil: 2018 230i Coupe

    Gratulere med heftig liten råtass! Har siklet på 2 serie coupe selv helt siden den kom og jeg rullet rundt i min 1 serie coupe 123d Tror du kommer til å elske denne! Gleder meg til biler live, sliknsom alle andre og nok deg selv
  41. 1 point
    OveN

    Ny bil: 2018 230i Coupe

    Takk, dette er Dakota-skinn i fargen Cognac/Brown. Grunnet endringene i avgiftene siste par åra så det kun 20.000NOK forskjell i pris på 220i (184hk) og 230i (252hk). Ikke noe å lure på hva man skal velge da Jeg tror fargen vil kle denne lille doningen bra, håper det svarer til forventningene når jeg får se den med egne øyne
  42. 1 point
    Dirty

    Dirty's nye banebil 1602 med noe attåt

    Fått på litt grunning. Hadde ikke lyst til å spandere på meg lakkbox lakking. skal som sagt holde kosten nede. så det ble kost og rulle. Men det ble no egentlig veldig bra skal ta et strøk til. Beskyttelseramme ramme rundt Fuelcell in the making Litt deler har også ankommet garasjen disse her er geniale, er istendenfor popnagler
  43. 1 point
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Vi klarte oss veldig fint uten baksete underholdning når vi var små. Ikke kunne jeg ha noe lesestoff heller da jeg lett ble bilsyk som liten, så det gjaldt å følge med på veien og omgivelsene Men fikk jo sett en del, mye som er med i minnene nå i voksen alder. Er nok en av årsakene til at bilferie er en ferieform jeg foretrekker nå.
  44. 1 point
    Satser på at MPPK gir meg i prioritert rekkefølge: 1. Søvnløse netter mht nybilgaranti. 2. Kjappere gassrespons og mer optimal girskift. 3. Mer drag oppover i turtallsregisteret. 4. Mindre forbruk på normal kjøring. Etter å ha lest utallige brukererfaringer, blant annet hos våre kjære naboer i øst, er jeg optimist. https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=261385 https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=298411 Når det gjelder bensin/diesel "problematikken" så skjønner jeg absolutt argumentasjonen for å satse på bensinbil, men for min del ble disse argumentene ikke tungveiende nok i forhold til mine ønsker og behov her og nå. Billigere bil i innkjøp, billigere daglige driftskostnader ( for ikke mange dagene siden var det hele fire kroner i forskjell på litersprisen her i Mo i Rana, normalt er det vel 2-3 kroner i forskjell) og ikke minst høyere dreiemoment ( kjører endel med henger& båt) veide tyngst når jeg kjøpte bil. I tillegg skulle jeg ha en bil som appelerte til meg estetisk, ha et sportslig preg, være litt utenom den vanlige stasjonsvogn/SUV båsen og ha firehjulstrekk og automat. Alt dette mener jeg selv jeg fant i 3 serie GT og det mener jeg fortsatt etter å ha kjørt denne i noe over en måned. Jeg er ikke spesielt engstelig for annenhåndsverdi og trur ikke det blir problematisk å kvitte meg med den om la oss si 3-4 år. Når man kjøper BMW er man sikret en bil som kjører bra og jeg tror nok at både bensin og diesel utgavene gir mange gode/morsomme opplevelser bak rattet:)
  45. 1 point
    Peak

    Import av eldre BMW?

    Jeg fant et par kandidater som var villig til å gjøre dette, ett foretak tok kontakt med eieren av bilen som var mest interessant i Tyskland, men selger svarte ikke. - Dette var en privat selger og de færreste importørene kjøper av privatpersoner der nede. Har en alternativ bil jeg har tittet på men som en god del dyrere, altså sprenger den mitt budsjett i dette tilfelle, men mulig alternativ beregning kan utgjøre et rimeligere resultat. Noen som kan beregne for meg? Bilen jeg først ønsket meg - https://www.autoscout24.com/offers/bmw-530-5er-touring-m-paket-top-zustand-diesel-black-303f2b4f-1e5f-f04a-e053-e250040a2a81?cldtidx=5 Bilen jeg vurderer nå - https://www.autoscout24.com/offers/bmw-530-d-touring-edition-sport-m-sportpaket-1-hand-diesel-blue-9c7c3b80-a5de-4a12-b204-0f313befb4cb?cldtidx=5
  46. 1 point
    Samlet igjen etter ferie
  47. 1 point
    Enig i mye av det som er skrevet her. Nr 1 har dere lyst på bilen/trenger dere den? Hvis bilen er Ok, men lysten ikke er der kan prisen kanskje justeres. Snakk sammen dere to, Finn ut hva dere har lyst til først og fremst. Har selv hatt 09' 520dat med samme motor. Personlig er jeg ikke kjempebegeistret for motoren (N47) men det er den nærmere 90% av alle melk og brød 3 og 5 serie har fra 2005-2014. Så så ille er den ikke...
  48. 1 point
    Har gått tilbake til Angel Eyes, gikk litt lei av å bare kjøre rundt med US, så nå blir det begge deler. Har også plastidippet chromeramma rundt nyrene i sort, vet ikke helt hva jeg synes. Kan hende de vokser på meg....hvem vet Tok noen kjappe bilder istad. Begynner å bli ganske fornøyd med bilen nå. Kompressoren var liksom det som manglet for å gjøre bilen komplett i mine øyne.
  49. 1 point
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er sikkert ikke relevant for brorparten av leserne av tråden her som tilhører øvre middelklasse, men oss stakkars arbeiderklassefolk klarer faktisk å nyte bilferien uten at det må være snakk om millionbiler med 400hk+. Nå skal jeg ikke beskytte Ford med sverd og skjold her da det tross alt er en firmabil, og den koster meg ganske mange tusen i året likevel .Men jeg har alltid likt Ford og har eid flere av de - personlig synes jeg Ford gir mye bil for pengene og ikke minst - morsomme kjøreegenskaper. 75% av grunnen til at jeg kjører Focus på ferie er økonomi - den er driftssikker, går billig og kan bruker overalt så hardt man kan uten problemer. 25% av grunnen er at jeg liker å ha mulighet til sove i bilen, og det er grei sengeplass i bagasjerommet. Jeg har sovet flere netter i en MX-5 NA og en gammal 911, og man blir ikke like uthvilt.... Er selvfølgelig helt enig med tanke på Ford og verditap. Dette har vært en kalkulert risiko for importøren i mange tiår - de pumper ut massivt med biler til firma- og leasingmarkedet, men sliter med lav verdi og innbytte når de eldes. Importøren tjener tydeligvis på dette siden de har gjort dette såpass lenge, og bilene er dertil billige bruktbiler senere. Kundene som kjøper brukt får forholdsvis nye, moderne og greie biler for ok priser i forhold til Premiumfabrikantene. Hvis alle er fornøyde - er det da noe galt i det? Selvfølgelig vil ikke bilene være bra nok for folk som vil skille seg ut og nyrike snobber, men sånn har det vel alltid vært.
  50. 1 point
    lagunilla

    Prosjekt F30 328i-Digital kombi retrofit

    Dagens prosjekt blir å montere BMW Advanced Car Eye. Gått rimelig lei parkeringsbulker..
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00