Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 08/18/17 i alle områder

  1. 9 poeng
    Da var bilen hentet på Welt. Sykeste opplevelsen når det kommer til kjøp av bil. og bilen er helt syk! Fremme i Wien nå. Poster litt på instagram underveis for de som har det. @ frodedale Lager et lite reisebrev når jeg er hjemme igjen på søndag.
  2. 5 poeng
    Ble noen bilder av bilen før den ble lagt ut for salg (annonse)
  3. 4 poeng
    Kalleklovn

    Klovnen sin f11

    Da er ny kjerre på plass. Null planer enda, men regner med at noe må skje 2016 528xiat m-sport. Utstyrsliste: No. Description XE7 IND.INTERIEUR T.PIANO FINISH, BLACK 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 2NB M LM L.A. WHEELS DOUB.SP. 351 M,19" 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2TB SPORT AUTOMATIC TRANSMISSION 2VB TYRE PRESSURE INDICATOR 223 DYNAMIC DAMPER CONTROL 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 248 STEERING WHEEL HEATING 258 RUNFLAT TYRES 3AC TRAILER TOW HITCH 3AG BACKUP CAMERA 3AT ROOF RAILS ALUMINIUM SATINATED 3DZ WITHOUT ADDITIONAL DESIGNATION OUTS 3MB INDIVIDUAL EXT.LINE ALU. SATINATED 302 ALARM SYSTEM 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 323 SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS 337 M SPORT PACKAGE 4M5 IND. INSTRUMENT FINISHED IN LEATHE 4NB AUT.AIR CONDITIONING 4-ZONE CONTROL 4NE BLOW-BY-HEATER 4UR AMBIENT LIGHT 4U1 CERAMIC EMBELLISHER FOR CONTROLS 402 PANORAMA GLASS ROOF 417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5AG LANE CHANGE WARNING 5AL ACTIVE PROTECTION 5AT DRIVING ASSISTANT PLUS 5DL SURROUND VIEW 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 536 AUXILIARY HEATING 552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT 6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 6AE TELESERVICES 6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES 6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION 6AP REMOTE SERVICES 6NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM 6UH TRAFFIC INFORMATION 6WB MULTIFUNCTIONAL INSTRUMENT DISPLAY 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 654 DAB TUNER 688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM 698 AREA-CODE 2 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8AW NORWEGIAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 8A7 LANGUAGE VERSION NORWEGISCH 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TH SPEED LIMIT INFO 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION 9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION 993 MODEL YEAR CODE Series options No. Description 1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 4U2 DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCL. EC 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
  4. 4 poeng
    awt

    Den store finn.no tråden.

    Såså, han har gjort sin research tross alt.
  5. 4 poeng
    VID_55920304_212335_335.mp4
  6. 3 poeng
  7. 3 poeng
    Blir sånn når man er glad i dem! Må nesten alltid ta bilde av den slitne bruksbilen. Snur meg alltid og glor selv, om det er en M jeg kjører eller en lurvete traver
  8. 3 poeng
    Jaggu må jeg ikke enda stå og kikke litt ekstra lenge på bilen min hver gang jeg parkerer den - snart fire år etter jeg handlet den!
  9. 2 poeng
    Poppy

    Den store finn.no tråden.

    Holy shit https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=102431777
  10. 2 poeng
    Begge bilene stuet inn før en ukes sydentur
  11. 2 poeng
    Krysspost fra min egen tråd da men. Litt photoshop involvert.. Nye BBS CH-felger på plass også, ble bra
  12. 2 poeng
    Blir litt hekta på photoshop igjen nå som man har fått seg ny bil. Alle bilder i tråden er tatt med iphone så langt.. Bilen skal få seg en liten kattevask i morgen, skal se om jeg får skremt frem speilrefleksen i etterkant.
  13. 2 poeng
    Da var felgene på! Møkkavær da selvfølgelig, men her er et par teaserbilder hvertfall, skal se om jeg får tatt noen skikkelige bilder til helgen eller noe. Når man ser den fra siden i virkeligheten får jeg plutselig en følelse av at det er en E46 jeg ser på, sannsynligvis fordi hjernen min assosierer felgene med E46. Men den ser også litt kortere og mer kompakt ut på et vis, litt vanskelig å forklare Jeg må si jeg ble veldig fornøyd, noe litt utenom det vanlige på F30. Stikker også vesentlig mer ut spesielt bak, så det fyller mye bedre ut i hjulbuene. For de observante lesere har jeg også fått meg sorte N-merker og også sort-lakkerte reflekser bak. Siden det er mye sorte detaljer ellers på bilen synes jeg dette fungerte fint, og fikk nok en liten sort detalj med sorte bbs senterringer på de nye hjulene.
  14. 1 poeng
    Carlsius

    Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8

    Bilen er nå lagt ut for salg for å se om det finnes andre der ute som er interessert i en lekker E38, hvis ikke blir den beholdt over vinteren og dullet videre med. Dagens gjøremål: Bytte toppdekselpakning Hatt en lekkasje fra første bank og ned på eksos manifolden i ny og ne. Kan ikke merkes på oljenivået, men merkes av og til når den står i en viss helning ved at oljen treffer glod varm manifold. Kjøpte dermed inn begge pakningene og alle gummipakninger til boltene på toppdekselet da disse også blir steinharde. Pakningen det var en lekkasje fra var så hard at den knakk bare man så på den, helt utrolig at den ikke lakk som en sil Siden begge toppdekslene var av ble de rengjort, pusset ned og lakkert opp igjen i sølvgrå. Synes ikke den flassete gullfargen som de får med tid var så kledlig så da ble det litt ekstra jobb med pussing og lakkering.
  15. 1 poeng
    6WA Speedometer montert! Etter at jeg fant et 6WA Speedometer hos huggern til en fornuftig pris så klarte jeg ikke å dy meg. Med god hjelp fra retrofitgarasjen så ble dette knall bra! Løftet interiøret vesentlig. Hadde vel egentlig tenkt å montere 6WB (Trodde jo først det var det jeg kjøpe også) Men siden det er så utrolig mye dyrere så blir det lagt på is for øyeblikket. Siden det kun er visuelle forskjeller så lever jeg godt med 6WA også. Utvidet skjerm i speedo med mer info på samme tid er helt genialt. Kan nå ha navigasjon info med gatenummer og alt, samtidig som man bytter sang / radiokanal, uten at det overlapper hverandre. Tidligere så falt navigasjonen bort ved bytte av sang med ratt kontrollen. Forelsket meg mest i dag/natt modus. Har alltid likt det orange lyset i BMW interiør, men hvit på dagtid virker noe skarpere, og litt mer moderne. Samtidig så får man det nydelige orange lyset på kveldstid. Synes dette gløder mye mer enn standard speedometer. Helt fantastisk, får ikke sagt det nok. Dagmodus Nattmodus Standby Har ellers fått mer behov for kroken på bilen enn jeg tenkte jeg ville. Pusser opp leilighet i disse dager, og da var det sannelig kjekt med krok. Også måtte det jo taes et bilde av brødrene 5-Serie da jeg oppdaget den første parkerte G30'n i distriktet
  16. 1 poeng
    Hpi

    F01 750i Xdrive

    Hei, Det har gnagd litt i bakhodet at olja på bilen er 18 måneder gammel og er gått 18000km. Dette er laaaangt utenfor comfortsonen min men i dag hadde jeg endelig fått i hus det jeg trengte til å få bytta olja. Den skal inn til Bavaria for inspeksjon og bytting av bremsevæske og bremseklosser foran om en måneds tid. Jeg er usikker på om de endrer dette 24mnd/30000km oljeintervallet på alle biler eller om det gjelder for alltid hvis bilen er levert med det. Uansett om de finner på å ta et oljeskift om en måneds tid igjen så gjør det ingenting. Om de ikke gjør det tenker jeg at dette skiftet blir veldig kort og får fungere som er motorens. Tenker jeg skifter om 4000-5000km for på en måte å starte på scratch. De første 2 oljeskiftene fra bilen var ny gikk løpet ut med ca 24 mnd og 30000km. Vi har et gammelt kjøretøyverksted på jobb som ikke lenger er i bruk som vi får bruke til å skru på biler og andre ting og her er det grav og oljeoppsamler så jeg pleier å kjøre bort dit når noe skal skje under bilen. Disse N63tu motorene og mange andre Bmw og Volvo motorer bruker innsatsfiler hvor koppen som filteret sitter krever et eget verktøy for å få det av. På denne bilen er "oljefilterkoppen" 86.6mm med 16 riller. Viktig å få den rette. Bunnplugg trenger 8mm umbraco Oljefilteret sitter på undersiden av motor og adkomst er under bilen ved siden av tappepluggen. Olja så ikke bra ut synes jeg, mulig dette er normalt men med tanke på at dette er en bensinmotor synes jeg den var veldig svart og lukta en del bensin. At den er svart viser jo selvsagt at den renser motor men jeg inbiller meg at den var ganske mettet nå. Ifølge intervallet så skulle denne kunne gått en vinter til, den har 7 måneder igjen eller 11000km. Det er jeg glad for at den ikke skal. Gammel/ny olje: Det var Castrol edge 5w30 som var på og jeg fylte på Castrol Edge Titanium FST 0w30. Denne motoren tar 9.5 Liter. Det var merkbart finere og roligere gange i motor etterpå. Mulig dette ikke er noe dramatisk men better safe than sorry tenker jeg Jeg har alltid sverga til Mobil 1 olje og min gamle E39 530Dat som jeg hadde i 8 år og kjørte ca 200.000km i mitt eie gikk kun på Mobil 1 5w30 esp i disse årene. Men nå ble det altså Castrol. Det var det som var på motoren fra før så da fortsetter jeg med det, Det er jo også det som står på oljepåfyllinga Men jeg får vel sikkert Shell olje når Bavaria skifter olje eller hur? Noen som vet eventuelt hvilken Shell olje Bavaria bruker? Ser hos Gs bildeler får jeg opp BMW TwinPower Turbo 0W-30 som originalolje, er dette Shell olje mon tro?
  17. 1 poeng
    Maxmek

    Erfaringer med F10 523i N53B30?

    Og tuner man 525d med ny programvare får man ca 270hk og 550Nm 0-100=?? uten å skifte noen deler.
  18. 1 poeng
    Otis

    Erfaringer med F10 523i N53B30?

    I tillegg vil jeg si det at en 523i med nytt innsug og programvare gir deg ca 260-270hk, og da har vi 6,6 sek 0-100 og 310 nm 2500-5000 omdr.
  19. 1 poeng
    Hefner

    Hefner's 2003 BMW 525D M-Sport

    Hei og hå, bimmern lever i beste velgående enda. Aldrig hatt noe trøbbel med denne til nå, jo viftemotoren til varmeapparatet må byttes den har begynt og dure. Slenger med et par mobilbilder fra i går.
  20. 1 poeng
    Har hatt litt og gjort på e21 en. Da skruen som holder luftfilteret på den originale solex a41 forgassaren hadde øydelagde gjenger i huset på forgasseren og det ikkje lot seg gjere og reparere med helicoil vart det kjøpt ein Weber forgassar har no etter litt testing og justering fått justert den slik at det virker bra samtidig som eg monterte choce vire da eg ville ha manuell choke fann eg ut at clutch sylinderen lak so den vart også byttet. Har også gått over og byttet eindel slanger i motorrom og fått vasket. Bilen har fått seg ein god omgang med tynnstoff for lenge siden so overflatene i motorrommet i alle falser er sprøytet inn sikkert ein grunn til at bilen er so god med tanke på rust har også gått til innkjøp av ny bruksbil
  21. 1 poeng
    Freakshow

    Min 96' 328i coupé - Nye felger!

    Lekker coupe! ekke ståpå vilja det skal si´s no på hvertfall!
  22. 1 poeng
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det har jeg aldri regnet på @Hawkon88 For meg er bil og bilhold en interesse, lidenskap og hobby så det er ikke noe jeg veier i kroner og øre. Det koster hva det koster, så finner man ut om det er verd det eller ikke. Jeg kunne nok helt sikkert ha tenkt litt mer økonomisk og kjørt en billigere bil. Vi har nå kjøpt ett dyrt hus og kommer i en slik fase i livet at man må tenke litt smart økonomisk. Særlig etter at jeg har fått firmabil så har tanken av og til streifet meg, men det er helt til jeg kjører BMWen også er jeg ikke i tvil. Jeg angrer ikke på noen av bilene jeg har, de er kjøpt inn fordi jeg hadde lyst på dem og det gir meg kjøreglede og eierglede. Det kan være at jeg forandrer meg, man skal aldri si aldri. Men jeg er veldig sikker på at når vi får barn og stifter famile, så ser dere ikke meg i en grå og døll familiebil. Det er rett og slett ikke slik jeg er som person. Når jeg bytter bil (hovedbil) så er det alltid en oppgradering, jeg kommer nok aldri til å "downsize". Så det er stor sannsynlighet for at mine fremtidige barn vokser opp i noe som har M på bakluka 👍 Det er bare sånn jeg er, kan ikke noe for det😉
  23. 1 poeng
    hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    Malt lengre forover mot torpedovegg på førerside. Montert nye plugger fra KOED. Diffen kom sammen til slutt. Ikke noen enormt fremgang, mest dill jobben i kofferten holdt på å gi meg pukkelrygg, så ble etter hvert mere motiverende å gjøre E39n EU ok. Maling i gjengene er ikke bra for blodtrykket ved montering. Polert alle tetteflater i benken for å få vertikale poleringsriper ( så ikke vi får oljesvetting pga poleringstriper som pumper olje forbi tettningene ) Fant meg nye bolter på jobb til drivakslingene som jeg sendte med det til Vestby pga de gamle var begynt å bli rundet. ikke noe mikke-mus 8.8 eller syrefaste bolter (12.9 slik som org) Denne bruker jeg "overalt" på flater som normalt ikke opnes igjen på lenge, uansett om der er pakning. Trolig ett av de mest klebrige og seige stoffene man klarer å lete opp. Veldig fint på utstyr som ikke er trykksatt. Heter Permatex fra originalt av, oppkjøpt av loctite Ett veldig bra alternativ på maskinerte helt plane flater uten jevnheter kontra Silicon ( som jeg selv ikke kan fordra mtp det har lite vedheft og lett for å tette dyser o.l om man har på bittelitt for mye. Lukter ikke swissvax, men det lukter heilt innafor for dem som vurderer utifra det. Lagd pakning & o-ringer. merket med tannfarge sikkert dyrere enn pakninga sjekka backlash ( kunne vert en hundredel mere, men det er der nok om man hadde hatt skikkelig måleutstyr til å måle rett på tanna og ikke i vinkel :)) men både klaring og bilde var innafor. Siden gjengene i lagerholderene er gjennomgående, må det tettestoff til. 572 er også greit til sånt kontra de mere beregna på høyere hydraulikktrykk. Dem krever mye større grad av renslighet mot smuss og er mye mere vrange å demontere. Ikke behov for det i en diff med plaskesmøring. Permatex for å sikre seg mot våte flekker i garasjen. Våte flekker v2 litt evo3 innstegslister fra KOED. Mangler i hovudsak kun røde originale belter nå, ta kontakt om noen vet om komplett sekk som ikke er kopi. Gikk over fra KSR radiator til Mishimoto av 2 grunner: 1. Bestemt meg for å kjøre original E30M3 ekspansjonstank siden det faktisk er en wbs bil. ( og jeg har ny kritthvit tank ) og dermed slipper den skrukorka fremst ( som viste igjen mere enn jeg trodde den ville mtp ksr sitter litt høyere enn bl.a mishimoto. Skal lage custom fester til mishimoto på sidene da jeg ikke takler de plastfestene folk flest bruker på toppen i e30. 2. Følte den var unødvendig tjukk for mitt bruk og størrelsen på S50. Den passer også en del finere mellom vangene på bredda. KSRn er derimot også veldig fint lagd, skal bruke den i E36n slik jeg slipper tank der. Prøvemontering med Spal 16" high flow trykkendes vifte fra Protrim. Har også Setrab 15 raders oljekjøler på veg, den er større enn org s50b30 kjøleren, regna på det men husker ikke hvor mye samtidig som den ikke er for stor. Vil kjøre med oljetermostat så tror det blir greit med litt større kjøler da. ( har jo bl.a nytt hus ) Så var jo dette med pukkelrygg. Demontert bakre, originale e30m3 ekstratanken etc. behandlet fra bmw Vert gjort en jobb her tidligere, som faktisk har bremsa ting veldig bra. Vet ikke hva som er brukt, men det var hardt som glass å fjerne. Nevnt før, men denne er virkelig noe av det kjekkeste jeg har kjøpt: Sandblåsing av overflaterust, hovudsaklig det nederst i bøyen på brønnen og noen andre småplasser. Brunox for å være sikker. Begynt under batteriet. Bra plate, vert gjort en grei jobb her før men trolig har vannet allereie trekt nedi falsene. Så gjør jeg det enkelt for meg selv ved å skjære ut størst mulig, beinest mulig og mest mulig kvadratisk. Fjerner originale falsene for å bli kvitt problemet. er vell M3 plastdeksla bak fanger som festes her tror jeg, så skal lage dummyfals i 1,5mm Fals liker vi ikke, men resten skal blåses og sveises inn igjen etter rusta bak er blåst bort. Litt igjen av gamle falsen fra batterikassa framover, dårlig med plass og tynt motstående gods så er det likt greit å bruke vinkelsliper med flapdisc. Klart til blåsing. Fordelen med å gjøre det enkelt for seg selv er at vi da kan bruke gamle delen som mal. Kopiering av org avstivnings spor Spor 1 Retting etter første spor Anlegget var stort nok for 2. sporet, så blei litt svay men det er ivertfall stivt Jevner ut spenn i knekka begge veger. Ikke fått tatt siste finishen enda, men det blir vell Fjerna litt smårust her og der med mbx maskinen. Med nye børster fungerer denne nesten bedre enn sandblåsing. Veldig grei på plasser der jeg ikke får brukt den resirkulerende ( trasig å fylle hele bilen og verkstedet med sand) Denne graver seg inn i stålet, ikke bare polerer slik som vinkelsliper med børste. Handlet inn litt strukturmasse og slikt, håper å få legge fremme og bak neste perioden slik jeg kan ta den opp i vippa:
  24. 1 poeng
  25. 1 poeng
    Veivalg har vel så mye å si? Litt mer slitasje i asfalten enkelte plasser enn andre, og dekket vil jo inn der det passer. Vet ikke, men man merker jo en punktering når dekket blir flatt nok, og før det er livsfarlig vil jeg påstå... De som kjører videre uten å sjekke det kan skylde seg selv. Skum er ikke bra det heller... ville mye heller pumpa opp dekket om mulig og kjøre til man kommer til et verksted og lappe det
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00