Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 09/12/17 in all areas

  1. 5 points
  2. 4 points
    Hmmm, trodde jeg hadde nok å styre med om dagen. Men har tenkt litt på om skaffe meg en billig lekebil, som jeg kunne bruke som daily driver og litt mer på bane enn det jeg vil tørre å gjøre med Z3M'en. Samt forsette å lære meg mer å skru biler. Så her om dagen dukket det opp en mulighet, som jeg ikke klarte å la være å slå til på. Her var det en bil som framstår som perfekt til mine hobby prosjekt behov til en veldig akseptabel pris. Eneste problemet var at bilen sto i Sola og jeg selv sitter på andre siden av landet. Men har en kompis som bor der nede og som jobber som flymekaniker (og som har skrudd en del bil også). Så jeg fikk han til å ta befaringen/prøvetur og han leverte en grundig rapport med masse bilder og video. Status var at bilen virker ok teknisk stand, men noe kosmetisk svak med noe overflate rust på de vanlige stedene. Men godkjent med tanke på alder og prisnivå. Så etter noen runder med selger som tilfeldigvis var på jobb reise i Oslo, så ble en avtale inngått og min kamerat i Sola kunne hente bilen med alt tilbør samme dag. Han hadde også mulighet til å kjøre bilen hjem til meg førstkommende helg, så jeg er meget heldig med timingen. Så til lørdagen skal etter planen en helt OEM 97" Hellrot Z3 1.9 (140hp versjonen) være tilstede på tunet her. Har alltid vært svak for Hellrot og Imola Red fargene ( f.eks Zeden til @StigJ ). Som nevnt over så framstår bilen som teknisk OK (EU godkjent i mai, ikke at det alene er et kvalitetsstempel da). Det er noe overflate rust nederst i hjulbuene og litt på skjørtene, samt en del brukslitasje på interiøret. Vinduer som ikke fungerer helt riktig (window clips), tak som ikke er 100% tett. Min plan med bilen er først å fremst å ta en runde på rusten, få orden på framfangeren som har en del parkeringsskader. Deretter få bilen i OK brukstilstand, slik at jeg kan bruke denne som daily driver. På sikt så blir det vel å få senket den litt og få på litt bedre bremser med tanke banekjøring. Men det skal ikke brukes mye KR på denne bilen, så dette er en budsjett bil deluxe:-) Har ikke selv sett bilen ennå og vil det vil helt sikkert dukke opp flere "issues" med bilen. Men det er litt av "gamet" denne gangen, sette i stand en gammel bil og få bruks glede av den. Samt jeg vil spare litt på KM standen på Z3M'en. Så denne er vel det mange kaller en ekte "frisørbil":-)
  3. 4 points
    sveigis

    Sveigis sin e34 535i shad.line.

    Tepperens. Jeg har lært meg til en ting når det kommer til bil , aldri gap over for mye. Jeg kunne selvsagt tatt og røsket ut gammelt teppe og interiør gennerelt , og gyvet løs . Det hadde resultert i knekte deler og halvhjertet arbeidet og det skjer ikke her hvertfall . Så ta ting i små porsjoner , da er du på rett vei og snart i mål. Dessuten blir tingene bedre 😀 Og Idag , ville jeg ferdigstille teppet . En jobb jeg visste komme til å bli krevende. Et beige teppe med mange år og km , ja da setter det spor . Og la oss vise bildet fra da jeg tok det ut: Helt men forferdelig flekkete og møkkete . Og lurer på om der har vært en dødskamp en gang:) Hvis dere ser på bildet , er der mye rødt. Dette er gammelt blod garantert . Er selv Diabetiker og vet hvordan blod ser ut når det vaskes i vann. Hvertfall bøtte med grønnsåpe, salmiak og Nylonvask , ble funnet og arbeidet kunne begynne. Jeg skrubbet og skrubbet samt støvsugde om hverandre og tilslutt ble teppet bortimot 100% . Var ting som jeg ikke fikk vekk men mye finere enn det var . Her er den ene siden tatt: Ser noe grælete ut men pga bløtt blir det sånn. Andre siden som ikke er tatt: Forsljell. Og etter mye vann, skrubbing og støvsuging ble jeg ferdig . Og resultatet ble jo fint nok for meg . Ferdig: Som sagt ikke tørket , derfor litt nyanser ute og går: Det beste med denne jobben er jo å fjerne all dritt og spor etter andre mennesker , sånn at jeg kjenner lukten av nytt omtrent . Nå er det bare resten igjen innvendig , ,, Men dere får fortsettelse snart 😃
  4. 4 points
    Galro

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    I Oslo i dag. 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity
  5. 3 points
    Så teak først i en E53, dette var en special edition model av farge nattblå, fantastisk flott husker jeg. Fungerer faktisk ypperlig.
  6. 3 points
    Marius2002

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    ^Herlig den 7-serien med tredørk. Folk kan si så mye de vil at det hører til i en båt, men det der var bare klasse. Det er faktisk en M760Li. http://www.bmwblog.com/2017/09/08/bmw-individual-celebrates-25-years-unique-m760li-xdrive-model/
  7. 3 points
  8. 3 points
  9. 2 points
    Gabz

    Gabz' garasjetråd

    Stille og rolig her. Koed hadde noe problemer med levering av noen varer i bestillingen min, men de har lovt å sende ut pakken min i morgen. Monteres så fort jeg får tid når den er her. Jobber hver dag nå så har ikke vært noe spesielt med tid i de siste ukene uansett. E34 ble solgt etter et par-tre dager på Finn så er bare E39 igjen nå som skal selges. Må jo få tid til visning og EU-kontroll på dagtid en dag, og det er ikke barebare når både jeg og alle potensielle sjåfører jobber hver hverdag. Men vi får se! Så skal E28 dulles med litt mer med før den lagres for vinteren og MX5 blir bruksbil (når lappen er tilbake tidlig i januar). Så det er the 411 foreløpig
  10. 2 points
    Jeg sier nay - synes den ser smashing ut som den gjør nå
  11. 2 points
    macrorain

    Hva står sportline for? Bmw f31

    Vet ikke.
  12. 2 points
    Spennende! Et par mindre designendringer her, så har man en skikkelig konkurrent til Tesla Model 3. Iht. opplysningene som er gitt er denne mer eller mindre basert på 4-serie Gran Coupe - i hvert fall hva størrelse angår. Jeg tror man først som sist bare må innse det. Tradisjonelle stempelmotorer vil være ferdige hos BMW innen 2030 er jeg redd.
  13. 2 points
    BMW G31 tapte en test mot E-klasse og V90 her, men de er vel kjøpt og betalt av Mercedes disse også.
  14. 2 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    If you can't beat them join them... ser ut til å være VW's motivasjon i relasjon til Tesla på bilutstillingen IAA i Frankfurt am Main. Dette ser ut som blanding av alle Teslas modeller, men resultatet er etter min mening ganske elegant. Det er umiskjennelig VW, men samtidig både fremtidsrettet og dynamisk. Noe kan tyde på at VW's tradisjonelle generiske industridesign relativt lett kan bringes inn i fremtiden i motsetning til f.eks BMW's nåværende designtema. Noe av det vi har sett fra BMW så langt i denne sammenhengen er ikke spesielt vellykket og umiddelbart tenker jeg at det er spesielt hvordan nyrene og de karakteristiske lysene skal tilpasses (som på mange måter er BMW's identitet) som er den største utfordringen.
  15. 2 points
    Var å fikk nye takbøyler (irring under lakk) og nye matter begge sider foran (borrelås på matten løsnet) idag på garanti. Skal inn igjen på fredag og få byttet simmerring på diff på inngående aksel (lekker olje, ble observert hos vegvesenet når bilen var på bukk), samt gummilister på bakdørene som kryper oppover.
  16. 2 points
    Nyheim

    Nyheim's 1976 BMW 3.0S

    Hei folkens. Jeg har sagt opp jobben og begynt på skole for å videreutdanne meg, og med det ble det endringer i planene på veteranbilen, desverre Den blir nå solgt. Fikk altså ikke tid til å begynne på den en gang, men ny eier får seg et godt utgangspunkt med lite rust og frisk motor! Bilder, bilder og litt mere bilder:
  17. 2 points
    hsd

    530d - (u)familiebil

    Kom hjem på flyet klokka 9, klokka 10 var LMM og luftfilter skifta Spekulert daglig i 4 uker på hvorfor bilen brukte 11 sekunder 0-100. med LMM og nytt filter kom den ned på 9 sek. Med turbotrykksregulator og vakumslanger kom den ned til 8.3, men ble mye sterkere lavt i registeret med sistnevnte. Alt filter fra koed, men ser heilt innafor ut blir samme neste gang. LMM fra Bosch. Kupefilter og slikt dill. Kjøpte en slik en fra salget hos Scandicshine også. AC rens. Fikk fylt opp med div også, skal få seg ei skikkelig runde til våren. - Dieselfilter fra Bosch - BMW Turbotrykksregulator og slanger. - BMW Veivhusventilasjon Fant en hel del flisa ender her og der, spes nede rundt turboen. Bytta turbotrykksregulator. org fra bmw. Veivhusventilasjon org bmw. Motorvask. Surfex > Nerta AD skum > Spyling > Scholl Boost på plast og Guyeon Wetcoat på lakk før siste spyling. Neste steg motormessig er nok ny tuning fra TRF. Skifte alt av ladetrykksslanger til nye org BMW da en del er harde og dårlige i endene. Må også ha nye de gummitoppene på toppen av motordekselet/innsug. men de koster 100kr stk nye, og betale 600kr for noe så latterlig er ikke aktus på denne. Så går stereoprosjektet videre. Med god inspirasjon fra Nautiluz Fikk tak i 2 mygla dørtrekk for noen småkroner, slik jeg kan bruke bilen som normalt. Fresing av mdf Støpt inn M8 med vingemuttere slik de ikke skal rotere. Polyester og glassballonger som fyll for å holde vekta litt nede. 1. runde glassfibersparkel.
  18. 2 points
  19. 2 points
    Fått skifta interiør til rødt😍
  20. 1 point
    johnja

    E32 740 il

    Prøve å fikse opp litt igjen......mest mulig original
  21. 1 point
    Har kjøpt meg et lite prosjekt som blir bil nummer 2 brukt av meg (samboer og barna bruker ny V70). En pent brukt E39 som har trillet 82000km og ble kjøpt ny hos Jæger Sentrum i 1997 av en eldre pedantisk eldre mann, en eier altså siden ny, alle servicer hos BMW. Panama braun metallic, aldri sett denne fargen før! Det har heller ikke flere jeg har snakket med som kjenner BMW godt. Den er svært lite rusten og bare overfladisk noen få steder som en kan ordne selv men fargen får en ikke tak i via BMW lengre men heldigvis har vi Lakkspesialisten som kan blande den (Kode 341), minner i grunnen mest om en Individualfarge og ble kun produsert 1995-1997 så vidt jeg har funnet ut. Kombinert med Beige skinn så er den classic og 100% orginal. Skal holde den helt orginal. Tilstand er 2- (1 ny), mekanisk sett er motoren i ganske bra stand. ZF giren girer perfekt og dette er den første E39 jeg kjører hvor motorbremsfunksjonen via giren fungerer perfekt. Motoren har noe småtett veivhusvent slik at den er kranglete når den er kald men den blir helt fin når den er driftsvarm så veivhusvent byttes til helgen. Byttet toppdekselpakninger, tennplugger, (olje (10W-60 M Twin Power, kjølevæske (BMW rød), bremsevæske, alt dette hos BMW), fremre bærearm h.s, dørlist, pluss småplukk og nye BMW deler som er slitt (interiør). Bytter begge integralforinger samt 4 hjuls hos BMW. Den kjører helt perfekt og min oppfatning er at E39 ved siden av E38 kanskje er den beste "klassiske" BMW med rekke sekser som er laget slik purister elsker de. Den er en forbedring av E34 som og var perfekt på mange måter. Så denne bilen håper jeg vil gi gammel BMW glede i en del år Omtrent alle E39 jeg finner på både mobile, autoscout24 og finn er enten mekket på av ungdommer (ingenting imot tuning) eller gått utrolig langt. Liker disse bilene helt orginal som de er og de begynner å bli færre og færre dessverre i helt orginal tilstand. Skal legge ut flere (gode) bilder og div småreparasjoner fremover, blant annet den typiske pixelfeilen.
  22. 1 point
    Fluga

    Flickering i tåkelys med LED-lamper.

    Monterte motstander idag Det fiksa problemet, takk for hjelpa folkens!
  23. 1 point
    RemyNG

    Remy's biltråd

    Begynte å demontere førerstolen ikveld. Så vasket ned stolryggen skikkelig før jeg la på farge Første lag er lagt Og 2 laget er lagt på, fargen er heldigvis ganske drøy så krever ikke mye farge før det blir farge endring. Forsatt 1 men la på noen plasser det trengte litt farge. Nå skal det tørke til imorgen før jeg legger på mer farge med airbrush settet. Skal rengjøre sitte puten og "stramme" opp skinnet før jeg begynner å farge.
  24. 1 point
    asv

    Låvetråden til asv - E87, E28 og annet skrot

    Sikkert like greit at jeg presterte å herpe de kablene under montering da Tenkte å se om jeg ikke kan finne originale hos en høgger. Fikk montert nyrene i dag og passformen var da bra den. Synes kanskje carbonen stakk seg noe ut i fronten, men blir vel bedre når jeg får på carbon splitterne jeg har på veg fra Tyskland De siste delene jeg trenger til handsfreen dukket også opp i dag. DVS, jeg er litt usikker på tilkoblingen, mulig jeg må bestille en plugg, i det minste må kablene til mikrofonen forlenges litt. (Jeg plages litt med kamera appen jeg bruker, så her var det plutselig særs dårlig fokus på bildet) Prøver det siste esset i ermet for å få permanent kontakt mellom antenneforsterker og antenne på bakruta. Et par strøk loctite 3863 på begge flater og godt med press. Har ikke store fancy tvinger, så en lastestropp og litt plank håper jeg gjør nytten. Står og herder nå, får se senere i kveld om det fungerer eller om jeg må gi opp hele skitet..
  25. 1 point
    johnja

    E32 740 il

    Tenker mest mulig original .....men senkes litt, og andre tidsriktige felger. Blir vel lakk og skifte av lister, lykter og div
  26. 1 point
    Hollabaloo

    Billig og bra BMW deler på nett

    Ja, det er urettferdig å sette autodeler/autodoc og eurodel i samme bås. Autodeler/autodoc er et gigantisk tysk nettfirma med nettbutikk for mange land. Eurodel er et norsk foretak. Aksjefordeling er 33% til norsk daglig leder og 66% til et latvisk selskap. Så for å være presis så kan man kanskje si at Eurodel er et norsk selskap men ikke norsk-eid
  27. 1 point
    Har du faktisk prøvd med 15w40 og sett på dette fantastiske oljeforbruket da? Jeg er ganske sikker på at din motor er så pass bra i stand at det ikke er noe som helst problemer. Samtidig som du slipper eventuelle smøreproblemer. Klart blir ventiltettninger gamle med åra, men din motor er ikke gammal. Skrudd på mange 30 år gamle biler med org tettninger uten oljeforbruk Se bare på alt av m20 og m30 som ruller rundt. Ikke samme motor nei, men helt sikkert samme kvalitet på ventiltettninger. Du fyller naturligvis det du selv vil, men ikke se deg helt blind på dette med manualer, prøv selv og finn den beste løsningen for deg og din motor. det er helt sikkert ikke 10w60. ellers pen og flott e39
  28. 1 point
    Marius2002

    Hva står sportline for? Bmw f31

    Det kan være eller at det var et mulig ekstrautstyr for SportLine. Det skal dukke opp i utstyrslista om den har det. Med dette sagt kan du enkelt montere senkefjører i ettertid om behovet melder seg. Da vil den bli både lavere og stivere enn hva et M-sport-understell er om det er å foretrekke. Ellers er jo BMWs biler generelt stivere enn andre biler, så ikke sikkert du trenger det(selv om enkelte oppfatter originalt som båt). Blir det handel?
  29. 1 point
    macrorain

    Hva står sportline for? Bmw f31

    Da har den nok ikke sportsunderstell. 225 Standard suspension dukker bare opp hvis man aktivt har valgt bort sportsunderstell på en bil som egentlig kommer med en pakke som har det (typisk m-sport)
  30. 1 point
    Takk for tilbakemeldingene gutter:) Det står nok mellom variant 1 eller 2, men er litt usikker på de «vingene» som stikker litt opp på variant 2... Spørsmåler er om det er verdt 10-15000 å få innstallert frontlip, sideskirts, speilkapsler i karbon utførelse? Hmmmm... Legger ved et bilde av hvordan bilen min ser ut pr dags dato.
  31. 1 point
    Bimmerlorris

    1993 Bmw E34 Tds touring

    Godt du står på 👍 Er det ikke på tide du går til innkjøp av litt verktøy ? Jeg har over tid, fått handlet inn mer og mer verktøy. Nesten alt kjøpt på Biltema. Har enda ikke røket et eneste verktøy jeg har kjøpt der og jeg har skrudd masse nå 😃 Jeg kjenner meg masse igjen i deg og kunne ikke skru i det hele tatt. Men etter masse forsøk og feiling, har jeg lært mer og mer og begynner å bli passe god til mye basic arbeid 😃 Så stå på kompis og prøv og feil i hytt og pine 👍 Deilig følelse når erfaringene og mestringsfølelsene kommer 👍
  32. 1 point
    Det mest bemerkelsesverdige ved valget er hvor mye SP gikk frem i enkelte deler av landet. Det er helt tydelig et distriktsopprør på gang og dette kan bli nøkkelen til hva som vil skje utover i den nye Stortingsperioden. KrF har havnet på vippen i den borgerlige fløyen, men vil ikke inngå i en regjering sammen med FrP. Erna kan dermed ikke få en flertallsregjering og må styre fra sak til sak. Jeg tror derfor at SP og KrF har gode kort på hånden for å få gjennomslag for deres politikk i tiden fremover. Støre har personlig kommet dårlig ut i denne valgkampen, men en nedgang for de gamle store sosialdemokratiene er et internasjonalt fenomen og i den sammenhengen er nedgangen for AP mindre i Norge enn i mange andre land. AP er stadig landets største parti og i den sammenhengen er utgangspunktet egentlig ikke så dårlig i relasjon til å gjøre livet surt for en borgerlig regjering som ikke har flertall på Stortinget uten KrF. Støre tok ikke mye strategisk feil da han ville samarbeide med KrF, men spørsmålet er hva AP selv tapte på dette til SP (samt SV og Rødt i f.eks Oslo). I Oslo har nå SV + R + MDG totalt 21,5% av stemmene og er dermed ikke så mye mindre enn Høyre (26,5%). Fortsetter denne utviklingen vil vi etterhvert få noen meget skarpe politiske fronter i Oslo og dette tror jeg egentlig ikke er en fordel for byen som fra før er temmelig demografisk, økonomisk og politisk delt. SP er valgets vinner, men hvordan de skal klare å få politisk innflytelse uten å nærme seg borgerlig fløy er mer vanskelig å se. Jeg tror derfor at de nå har fått litt å tenke på i SP i tiden frem mot neste Stortingsperiode og ikke minst hva som vil skje av lokale samarbeidskonstellasjoner i kommunene.
  33. 1 point
    RNJ

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Oslo i kveld. A glitch in the matrix
  34. 1 point
    Siste bilde denne frituren, blir sikkert avskilting og lagring når man kommer hjem ut i oktober
  35. 1 point
    viggo E34

    Solgt

    Ja kjøpte den av ei som tenkte å selge den i deler hun hadde den bare i kort tid, men den er jo egentlig en drømmebil for originalpolizei f.eks. med litt pussing her og der på dørene å det lille bak ved tanklokk så blir den med ny bakluke å bakfanger absolutt i nærheten av strøken med litt polering. Folk selger jo i deler heller enn å ha bilene sine på eu. Dette fatter jeg ikke, tenker å prøve meg på pusserne etterhvert å se om det blir liv i dem. Prøve å bytte motor så blir det nokk liv. Jeg har desverre litt for mange prosjekter føler jeg nå, men selvfølgelig blir det å småtjone litt nå å da. Plutselig blir denbjo ferdig
  36. 1 point
    For en nydelig farge!! Og liker at du tenker å holde den orginal, er ikke mange preface orginal igjen. Bare å ta masse bilder. Ble fryktelig misunnelig på fargen Og egentlig hele bilen med tanke på historie og km stand.
  37. 1 point
    Så ørti ganger bedre ut nå med tutene i normal tittei ut fra fangeren.
  38. 1 point
    Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Aarebrot vil bli et stort savn. Jeg så vel på alle disse programmene når de ble sendt og de var tre flotte kvelder uten et kjedelig øyeblikk. det var godt han måtte ha noen røykepauser så jeg fikk gått på do.
  39. 1 point
    asv

    Låvetråden til asv - E87, E28 og annet skrot

    E87 ble levert med DAB så mulighetene for å ettermontere det helt originalt er tilstede. I Norge bruker vi DAB-III båndet, og originalt ligger antennen til dette i bakruta på E87. DAB-L finner man i antennepisken på taket. Jeg ser ingen grunn til å utsette meg selv for ekstra arbeid, så jeg har bare koblet for DAB-L. Bilen min hadde originalt bare business spiler og lite moro ellers. På et tidspunkt valgte BMW å integrere ting som DAB, blåtann etc i selve headuniten på professional spillerne fremfor å bruke ekstra moduler. Jeg vil på det sterkeste anbefale å gå for en slik spiller da det å ettemontere de eldre med ekstra moduler og alle kabler og styr det medfører er vesentlig mer tidkrevende og kostbart. Fra 09/10 (om jeg ikke husker helt feil) ble DAB+ tilgjengelig, så se helst etter headunit produsert etter dette. Jeg gikk til anskaffelse av en professional spiller fra en 2013 modell X1. Antenneforsterkeren koster rundt 1300 ny, men jeg var heldig og fant en hos en høgger i tyskland. Jeg valgte en 6m antennekabel fra ebay med fakra-z kobling, og den var mer enn lang nok slik jeg la kabelen. For montering kan trekkefjær være et svært nyttig verktøy. Kjip business spiller med kjip FM som ikke lenger fungerer pga kjipe politikere, du skal til pers! Gjør det selv en tjeneste og plukk ut førerstolen her! Det tok jeg ikke bilde av, men det er 4 torx bolter til skinnene og en til setebeltet. Mener å huske at det var T50 og T45, men ikke ta det for god fisk. Batteriet må kobles fra før du plugger ut kontakten under setet! Mens du har sjansen, støvsug godt under setet Alle lister, sittepute bak, sidestøtte bak, sidebekledning etc i bagasjerom og bekledning på bakluka må av. Jeg forsøkte også å montere ny USB/AUX plugg i midtkonsollen, men klarte å herpe kablene i prosessen og pluggen passet ikke uansett, så jeg endte opp med å bare bruke den originale med kun aux. Skulle du likevel ønske å gjøre dette selv blir det seendes omtrent slik ut. Det er skikkelig drittarbeid, og en fin guide til nevnte drittarbeid finner du her: http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=29&t=23437&p=243211&hilit=Remove+centre+con#p243211 PASSER IKKE... jævla kinesere... Nå kommer vi til moroa. Jeg valgte å trekke kabelen fra bakluka og fremover. Ved å brukke trekkefjær fikk jeg antennekabel og 12v til antenneforsterkeren trekt inne i blekket på luka. 12v henter jeg fra den originale antenneforsterkeren på luka, markert med grønt. Antennekabelen (markert med gult) går så gjennom den originale kabelgjennomføringen og ender opp i C-stolpen på førersiden. Her trenger man bare følge de kablene som allerede går fremover i bilen. Midt under førersetet krysser de over gulvet og går opp girkassetunellen. Med litt kløkt og med god hjelp av en trekkefjær fikk jeg ført antennekabelen opp til endestasjonen bak headuniten uten å demontere halve bilen. Til antenneforsterkeren trenger man en plugg (61138377072) og 3 kabler (61130006663).Sett opp ned på bildet her, så skal plugg kabel 1 (ytterst, venstre på bildet) kobles til 12v styrestrømmen vi henter fra den andre antenneforsterkeren. Kabel 3, innerst på bildet) skal til jord. Kabel 2 i midten skal loddes til punktet på bakruta som vist på bildet, og det er ikke den enkleste sak i verden. Jeg tullet såpass mye med det at for meg er alt håp ute og jeg må ty til konduktivt lim (loctite 3863) for å få det til skikkelig, men jeg tror tipset her er å bruke en flat kabelsko (som vist på bildet), og ikke bare forsøke å lodde selve kabelen rett på. Det later til å være det BMW har gjort originalt. Når du så har koblet opp alt er det et gledelig syn å koble på batteriet for å se dette Virker gjør det også. Jeg har ikke kodet om noe, og alt ser ut til å fungere helt fint. Med denne professional spilleren kommer også mulighetene for bluetooth handsfree. I utgangspunktet er alt man trenger å strekke opp kabel og montere mikrofon i taket, der lys og annet tull befinner seg. Jeg har hørt at man får langt bedre kvalitet i andre enden av telefonsamtalen ved å hente deler fra en kabriolet, som har mikrofonen i dekselet til rattstammen, så jeg har dette på vei over atlanteren as we speak, og har derfor ingen bilder å vise enda.
  40. 1 point
    Veldig bra utfyllene info nå har jeg valgt BMW 525DAT XDrive 2009mod. Henter på onsdag! Vil ha litt god plass i bagasjen til bikkja osv så da syns jeg 320 ble litt liten.
  41. 1 point
    danskiii

    danskiii's E21. Flyttet.

    Var en tur på bil og motormessen her i ålesund igår. Masse gøy biler, men manglet noe jeg ikke helt klarer å sette spissen på. Uansett så fikk jeg tatt litt bilder, og fikk vasket bilen av kerscher. Har masse mer bilder men bare fått redigert ett fåtall og gidder ikke legge ut alt Var også å byttet bil så fikk vasket begge Utrolig imponert over felgrensen dems, ble renere med denne enn noe annet jeg har prøvd!
  42. 1 point
    Gabz

    '95 E34 518i selges - 6000kr

    Solgt.
  43. 1 point
    Mattae

    Den store finn.no tråden.

    Syns generelt e92 priser er latterlig betalte 240k får en e92 325d får litt over 3 år siden med 100k km på telleren, de er jo like dyre i dag. Var lett valg å gå får F30 denne gangen, som er myye nyere karroseri og går like bra(om ikke bedre), til en ikke så mye høyere pris.
  44. 1 point
    Usikker enda, men tror det blir å kjøre på med samme ideen som din, og derfor borrer jeg et hull nederst i kanalen og skøter på en slangebit, må skjøtes uansett pga flere sprekker i slangen Han som vil, han får til! Tett inn igjen (igjen, riktig verktøy ER halve jobben!) Tok bilder når jeg tok kvelden da, så ingen "meanwhile" bilder. Gjør meg kanskje ferdig imorgen, får se om jeg får tid! Her ser dere jekkfestet, og et 20mm jernstang på tvers over. Begge dører her skal byttes, tar begge bakdørene fra den andre Kan ikke si jeg gleder meg til denne.. Men nå er den nesten ferdig sveist foran! For en deilig følelse! tror ikke det er så mye arbeid som jeg er redd for bak, får ikke håpe det ihvertfall! Wish me luck
  45. 1 point
    bimmerR

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Vi går en spennende fremtid i møte. Men jeg tviler på at denne utviklingen kommer til å føre til en økning av spennende biler for den mer "tradisjonelle bilentusiast". På generelt grunnlag så har jeg sansen for el-motorer (og batterier med høy ytelse og energimengde). Teknologien er enkelt og greit veldig god til mye. I mine ungdoms år drev jeg f.eks litt med radiostyrte nitrobiler. Hatt et comeback i senere tid og kommer ikke gå tilbake til nitro (eller bensin) på den fronten for å si det slik. Børsteløse motorer kombinert med lipo-batterier har for lengst tatt over. Det kan gi all motorkraft man måtte ønske seg uten mye styr som kom med nitrobilene. Min M3 er lastet med el-biler.. #VoksneBarnTrengerOgsåLeketøy Ene naboen har nå elektrisk robot-plenklipper. Ser frem til videreutvikling her siden jeg synes det er en flott løsning for mange og nabolag. Jeg har selv el-sykkel, noe som er genialt. Den blir sikkert enda mer genial når jeg har "tunet" den.. Det skal komme go-kart på Sotra. Med elektriske go-karter. Ser frem til det. Blir utvilsomt morsomt å kjøre. Blant argumentene for elektriske karter var vedlikeholdsutgiftene. På områdene ovenfor er det jo ikke snakk om momsfritak som gir el-motoren ett fortrinn. Til tross for det så begynner el-motorene å etablere seg på mange forskjellige markeder og utkonkurrere fossilalternativene med god grunn. Jeg ser på det som naturlig at el-biler blir det nye A til B fremkomstmiddelet og overtar dieselmotorens rolle for majoriteten av bilister som et transportmiddel. Spesielt her i Norge hvor avgiftene er som de er og el-bil er den nye favoritten. Forhåpentligvis så vil det bli et marked der man også får el-biler som er rettet direkte mot entusiastisk kjøring. Men pr idag så er det en god del utfordringer med tanke på å gjøre de konkurransedyktige i lavere prisklasser. Går man derimot opp i pris så ser man jo stort potensiale. Ariel sin Hipercar skal f.eks klare 97 til 161 km/t på 1,4 sekunder! Hva man skal med råere akselerasjon enn det vet ikke jeg. Men så kommer man tilbake til hva som faktisk utgjør kjøreglede i det virkelige liv på virkelige veier. Jeg tror fortsatt en turtallsvillig bensinmotor kombinert med manuell kasse og bakhjulstrekk blir vanskelig å slå. Når jeg først har nevnt den kombinasjonen så fortsetter jeg med et sitat fra leasingtråden. Jeg tenker selv at moderne biler i større og større grad mister karakter. Etterhvert som flere og flere kommer med el-motorer så vil man nok i enda høyere grad merke mangelen av karakter fra bil til bil. Følelsen flere opplever av "intetsigende samlebånd produksjon" vil nok bare bare forsterkes. El-bil teknologien går i ekstreme hastigheter og førstegenerasjonsbilene blir raskt utdatert på rekkevidde og mer. Hybrid er nok bare en mellomløsning med tilhørende dalende priser etterhvert som de eldes. Diesel er fy-fy og risikerer å bli ubrukelige i visse storbyer. Alle løsningene er veldig usikre med tanke på fremtidig verdi. Eneste som er sikkert for eiere er at den økonomiske pilen peker nedover. En annen ting er at de fleste biler med disse motorløsningene ikke akkurat er medisin mot det som er beskrevet som "dalende bilinteresse". Den enkle og opplagte løsningen er i mine øyne å kjøpe en skikkelig entuasistbil med bensinmotor mens det fortsatt er et relativt godt utvalg til fornuftige priser. Den løsningen passer nok ikke alle, men noe som bør vurderes for de som kan. Så @Ron Jeremy. Godt mulig det ikke funker for din familiesituasjon. Menne, her ett forslag. Selg begge bilene. Lease ny I3. Bruk kapital til entusiastbil. Lev lykkelig. Video som kanskje kan være til inspirasjon for å lede deg på riktig vei..
  46. 1 point
    Det blir FRP på meg denne gangen også, de fører en politikk som samsvarer mest med hva jeg står for og interesserer meg for. Dette er ikke fordi jeg bare vil ha billige biler og billig bensin, det skjer aldri uansett så lenge FRP må forholde seg til andre partier. Nei, jeg stemmer FRP fordi jeg synes sammarbeidet med Høyre nå de siste fire årene har gått veldig bra. Erna Solberg har vist seg å være en ryddig og tillitsvekkende statsminister, hun virker å være en bra statsleder. Nå går ledigheten ned og pilene peker oppover, det siste vi trenger nå er Støre og hans 15 milliarder i skatteøkning. Dette vil røske den spede begynnelsen på en vekst opp med roten. I løpet av disse fire årene så har vi både fått en oljekrise og en flyktningkrise opp i fanget, her synes jeg at FRP og Høyre har vist det venstresiden mener de ikke klarer...å styre landet på riktig kurs. Jeg grøsser ved tanken på å ikke ha FRP med Listhaug ved roret når flyktningkrisen slo til som verst. Det har skånet landet vårt for svenske tilstander og øvrige tilfeller vi har sett ellers i Europa. Vi har gjort det eneste riktige og det er å hjelpe våre egene når de trenger det, samt hjelpe de som faktis får lov å komme hit. Videre vil jeg trekke frem Solvik Olsen, ikke bare fordi han faktisk er en samferdselsminister med interesse for biler og samferdsel. Men han er en dyktig politiker som kan snakke for seg og som har stor gjennomslags kraft. Venstresiden kan mase om at andre ting er viktigere enn vei, men bedre veier gjør landet mer konkurranse dyktig og knytter landsdelene sammen. Bedre veier sparer også menneskeliv og miljøet. Aldri før har det vært mer fart i planleggingen av nye motorveier i norge, aldri før har det blitt vedlikeholdt mer vei (selv om det er mye igjen). Ja så må man betale litt mer i bom, men det gjør jeg gladelig om jeg kan kjøre på firefeltsmotorvei. Jeg håper på fire nye år med borgerlig regjering 👍
  47. 1 point
    Gorg

    Gorgs fototråd - NSX

  48. 1 point
    arildopc

    Flickering i tåkelys med LED-lamper.

    Forsøkt med motstand?
  49. 1 point
    Poppy

    Flickering i tåkelys med LED-lamper.

    Da må det være noe med pærene tror jeg? Finnes jo maange med LCM 3 og led pærer hvor det har funka å deaktivere pæresjekk. Har du prøvd med andre pærer?
  50. 1 point
    dream-machine

    E34 M5 interiør selges

    Egentlig ute etter bøffel dørtrekk, men er vanskelig og finne strøkne, så vurderer å kjøpe vanlige skinntrekk.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00