Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 09/12/17 i alle områder

  1. 4 poeng
    Galro

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    I Oslo i dag. 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity
  2. 3 poeng
  3. 3 poeng
    danskiii

    danskiii's F31. Selges.

    Nyvaska bil hos kerscher
  4. 2 poeng
    danskiii

    danskiii's F31. Selges.

    Var å fikk nye takbøyler (irring under lakk) og nye matter begge sider foran (borrelås på matten løsnet) idag på garanti. Skal inn igjen på fredag og få byttet simmerring på diff på inngående aksel (lekker olje, ble observert hos vegvesenet når bilen var på bukk), samt gummilister på bakdørene som kryper oppover.
  5. 2 poeng
    Nyheim

    Nyheim's 1976 BMW 3.0S

    Hei folkens. Jeg har sagt opp jobben og begynt på skole for å videreutdanne meg, og med det ble det endringer i planene på veteranbilen, desverre Den blir nå solgt. Fikk altså ikke tid til å begynne på den en gang, men ny eier får seg et godt utgangspunkt med lite rust og frisk motor! Bilder, bilder og litt mere bilder:
  6. 2 poeng
    hsd

    530D - (u)familiebil

    Kom hjem på flyet klokka 9, klokka 10 var LMM og luftfilter skifta Spekulert daglig i 4 uker på hvorfor bilen brukte 11 sekunder 0-100. med LMM og nytt filter kom den ned på 9 sek. Med turbotrykksregulator og vakumslanger kom den ned til 8.3, men ble mye sterkere lavt i registeret med sistnevnte. Alt filter fra koed, men ser heilt innafor ut blir samme neste gang. LMM fra Bosch. Kupefilter og slikt dill. Kjøpte en slik en fra salget hos Scandicshine også. AC rens. Fikk fylt opp med div også, skal få seg ei skikkelig runde til våren. - Dieselfilter fra Bosch - BMW Turbotrykksregulator og slanger. - BMW Veivhusventilasjon Fant en hel del flisa ender her og der, spes nede rundt turboen. Bytta turbotrykksregulator. org fra bmw. Veivhusventilasjon org bmw. Motorvask. Surfex > Nerta AD skum > Spyling > Scholl Boost på plast og Guyeon Wetcoat på lakk før siste spyling. Neste steg motormessig er nok ny tuning fra TRF. Skifte alt av ladetrykksslanger til nye org BMW da en del er harde og dårlige i endene. Må også ha nye de gummitoppene på toppen av motordekselet/innsug. men de koster 100kr stk nye, og betale 600kr for noe så latterlig er ikke aktus på denne. Så går stereoprosjektet videre. Med god inspirasjon fra Nautiluz Fikk tak i 2 mygla dørtrekk for noen småkroner, slik jeg kan bruke bilen som normalt. Fresing av mdf Støpt inn M8 med vingemuttere slik de ikke skal rotere. Polyester og glassballonger som fyll for å holde vekta litt nede. 1. runde glassfibersparkel.
  7. 2 poeng
  8. 2 poeng
    Fått skifta interiør til rødt😍
  9. 1 poeng
    danskiii

    danskiii's F31. Selges.

    Ja var samme som skjedde med meg. Pads med borrelås satt igjen i gulvet når jeg skulle ta ut mattene foran for å støvsuge bilen. Var bare den ene men fikk begge nye ettersom dem kun selges i par. Så er bare å klage.
  10. 1 poeng
    Bimmerlorris

    1993 Bmw E34 Tds touring

    Godt du står på 👍 Er det ikke på tide du går til innkjøp av litt verktøy ? Jeg har over tid, fått handlet inn mer og mer verktøy. Nesten alt kjøpt på Biltema. Har enda ikke røket et eneste verktøy jeg har kjøpt der og jeg har skrudd masse nå 😃 Jeg kjenner meg masse igjen i deg og kunne ikke skru i det hele tatt. Men etter masse forsøk og feiling, har jeg lært mer og mer og begynner å bli passe god til mye basic arbeid 😃 Så stå på kompis og prøv og feil i hytt og pine 👍 Deilig følelse når erfaringene og mestringsfølelsene kommer 👍
  11. 1 poeng
    hsd

    530D - (u)familiebil

    Vert mest teoretisk feilsøking så langt via andres erfaringer Søkt en del rundt m57 og danna meg ett bilde av hvilke slitedeler man egentlig bare kan bytte siden det blir problem først som sist. turbotrykksregulator var en av dem. Også flere personelig bekjente som har hatt veldig god erfaring med å bytte dem. Typisk annen del på denne lista er fødepumpa dersom jeg ser den ikke har vert bytta, like greit å bytte den i ro og mak hjemme no enn å stå med defekt pumpe midt på ett fjell midt på natta om 6mnd samme med trykkslanger. Har troa på å preventivt vedlikehold, selv om det jevnt over er litt dyrere siden man kanskje bytter deler som hadde klart seg 20k + km sparer man seg uffatelig mange triste situasjoner. Den kom ned ca 0.7 sek med bytte av regulator og vakumslanger, men største forskjellen var i mye mere krefter i bunnen av registeret ved vanlig typisk småkjøring. Slanger bør man ivertfall skifte om man ikke har gjort det, for dem var dårlige. Neste steg er diagnose, med noe lunde frisk motor slik jeg slipper masse alarmkoder som bare kommer igjen med en gang de er sletta. Tror selv motor er noe lunde ok nå, ligger over 0-100 tiden, men tror det kan skyldes mye på kassa.
  12. 1 poeng
    N.E.W.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    "Spottet" denne stakkars Z3M Roadsteren på nyhetene i går som hadde fått kjørt seg litt under orkanen Irmas herjinger i Florida.
  13. 1 poeng
    Gratulerer med ny bil! E39 er fantastiske biler! Her tror jeg du har gjort et kupp med tanke på km stand og motor størrelse For all del hold den i original standen den er i. Jeg reagerte også på olje som noen andre over meg har skrevet. Er ikke dette litt tykt for en god gammel 2.8? Følger med videre her.
  14. 1 poeng
    Otis

    Billig og bra BMW deler på nett

    Eurodel opplever jeg som hel norsk, med fine svar på norsk ved e-post korrespondanse.
  15. 1 poeng
    Orange blink har vokst litt på meg egentlog den siste tiden. Selv om jeg har forskjellige varianter selv
  16. 1 poeng
    Åhh endelig en gammal e39 som noen har tenkt å holde original :). Perfekt bil på alle måter dette. Denne tråden skal det følges med på uten tvil .
  17. 1 poeng
    sveigis

    1993 Bmw E34 Tds touring

    Dette er så bra at det går rett vei med bilen din. Er alltid småting som må justeres etter bytte/ombygging,men tro meg du er snart i mål. Menneeee Tor Magne,,tror jeg hadde rett mtp bakplata di . Du må justere /trimme masse på lås for å dette til bli suksess . Men plata er ikke viktigst,nå må den opp og skikkelig
  18. 1 poeng
    Så ørti ganger bedre ut nå med tutene i normal tittei ut fra fangeren.
  19. 1 poeng
    Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Aarebrot vil bli et stort savn. Jeg så vel på alle disse programmene når de ble sendt og de var tre flotte kvelder uten et kjedelig øyeblikk. det var godt han måtte ha noen røykepauser så jeg fikk gått på do.
  20. 1 poeng
    Takk for svar, høres ut som det funker bra nok det.
  21. 1 poeng
    bimmerR

    Den store finn.no tråden.

    Selv om jeg også reagerer litt på visse priser på visse 3-serier, så synes jeg generelt sett ikke at de er latterlig priset. De er priset etter hva markedet er villig til å betale for de. Det er helt naturlig at 3-serien holder seg mye bedre i verdi enn f.eks en 5/7serie. Hvorfor? 5-serie og 7-serie er f.eks i høyere grad enn en 3-serie designet rundt komfort, crusing, teknologi, muligheten til å frakte en stor familie med bagasje osv.. Men når disse bilene blir eldre så mister de etterhvert en del av den appellen. Folk vil som oftest ha en nyere og mer krasjsikker bil til familien sin. Folk som skal cruise i komfort og tilbakelegger mye km på veien vil ofte ha en nyest mulig bil for minst mulig problemer ved langkjøring. Helst med lavt forbruk og ikke en treig automatkasse. Mye av teknologien som man den gang betalte i dyre dommer for er i mange tilfeller blitt utdatert eller helt vanlig på en hvilken som helst bil. Men på en eldre bil blir det bare mer å fikse på, og ofte dyrere regninger. De nyeste og siste 5/7-seriene vil totalt sett være ganske mye bedre på egenskapene som kundegruppen er ute etter og dermed være verdt mye mer. Slik er det ikke i like høy grad med 3-serien. Spesielt ikke når det kommer til de mer sportslige modellene som f.eks har stor bensinsekser og manuell girkasse. Selv om dagens nye modeller har bedre ytelser, så gjør det ikke nødvendigivs bilene bedre enn de gamle med tanke på kjøreglede sett fra et sportslig perspektiv. Jeg kunne laget et veldig langt innlegg med ting som er å foretrekke med eldre biler og gått inn i detaljer. Men for å gjøre det avkortet. Lyd, motorrespons og karakter kan ofte være langt mer ettertraktet i en eldre bil, noe som for mange er essensielt for kjøreopplevelsen. Tilbakemeldinger fra ratt (veifølelse) er i flere tilfeller bedre på eldre biler. Størrelsen på bilen, vekt, kjøreegenskaper, analog og fri for elektronisk dilldall, lettskrudd, utsikt/oversikt over bilens størrelse, mekanisk håndbrekk, reservedekkplass, tradisjonelle mekaniske sperre-differensialer, design, dekkostnad/dekkstørrelse, manuelle girkasser, osv, osv.. Fra et sportslig perspektiv kan nevnte ting være blant de mange som ikke har gått i riktig retning, eller blitt særlig bedre. Så når folk er ute etter å kjøpe en sportslig bil, men med en del praktiske egenskaper og plass så stiller selv eldre 3-serier sterkt. Derfor er prisene som de er. Ganske naturlig synes jeg.
  22. 1 poeng
    viggo E34

    E34 525tdsa solgt

    Har da fått bytta alt av dempere og frambremser, ble brukte dempere foran i første omgang. ble bytta hele fjærbein fram, gjør det billig å enkelt i første omgang for å få den på veien. Har rota på meg litt mye prosjekter en periode å vært litt smålei men føler det ble en ny giv nå. Det som gjennstår før etterkontroll, liten sveisejobb bakerst på kanalene og fixe hengerkontakt samt justere ene tåkelyset framme. Har og mest sannsynlig fått taki nytt taktrekk da denne har hengendetrekk så det holder, håper bare det går greit med demontering hos han jeg skal kjøpe av Ble dårlig med bilder, får komme sterkere tilbake med bilder senere
  23. 1 poeng
    Usikker enda, men tror det blir å kjøre på med samme ideen som din, og derfor borrer jeg et hull nederst i kanalen og skøter på en slangebit, må skjøtes uansett pga flere sprekker i slangen Han som vil, han får til! Tett inn igjen (igjen, riktig verktøy ER halve jobben!) Tok bilder når jeg tok kvelden da, så ingen "meanwhile" bilder. Gjør meg kanskje ferdig imorgen, får se om jeg får tid! Her ser dere jekkfestet, og et 20mm jernstang på tvers over. Begge dører her skal byttes, tar begge bakdørene fra den andre Kan ikke si jeg gleder meg til denne.. Men nå er den nesten ferdig sveist foran! For en deilig følelse! tror ikke det er så mye arbeid som jeg er redd for bak, får ikke håpe det ihvertfall! Wish me luck
  24. 1 poeng
    Gabz

    '95 E34 518i selges - 6000kr

    Ny pris; 12.990,- inkl omreg. Diskuterbart ved RASK handel da jeg trenger plassen.
  25. 1 poeng
    Nyheim

    Nyheim's 1976 BMW 3.0S

    Bilen skal stå vinterlagret på hjemgården til fattern. Har hatt den ute en siste gang før vinteren på en liten kjøretur i bygda. Er nå satt i garasjen under trekk. Blir nok ikke noe oppdatering her før til våren 2017 En liten filmsnutt av bilen her:
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00