Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 09/12/17 i alle områder

  1. 4 poeng
    Galro

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    I Oslo i dag. 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity 1971 Lancia Flavia 2000 Coupe par Fredrik, on ipernity
  2. 3 poeng
    danskiii

    danskiii's F31. Selges.

    Nyvaska bil hos kerscher
  3. 2 poeng
    danskiii

    danskiii's F31. Selges.

    Var å fikk nye takbøyler (irring under lakk) og nye matter begge sider foran (borrelås på matten løsnet) idag på garanti. Skal inn igjen på fredag og få byttet simmerring på diff på inngående aksel (lekker olje, ble observert hos vegvesenet når bilen var på bukk), samt gummilister på bakdørene som kryper oppover.
  4. 2 poeng
    Nyheim

    Nyheim's 1976 BMW 3.0S

    Hei folkens. Jeg har sagt opp jobben og begynt på skole for å videreutdanne meg, og med det ble det endringer i planene på veteranbilen, desverre Den blir nå solgt. Fikk altså ikke tid til å begynne på den en gang, men ny eier får seg et godt utgangspunkt med lite rust og frisk motor! Bilder, bilder og litt mere bilder:
  5. 2 poeng
    hsd

    530D - (u)familiebil

    Kom hjem på flyet klokka 9, klokka 10 var LMM og luftfilter skifta Spekulert daglig i 4 uker på hvorfor bilen brukte 11 sekunder 0-100. med LMM og nytt filter kom den ned på 9 sek. Med turbotrykksregulator og vakumslanger kom den ned til 8.3, men ble mye sterkere lavt i registeret med sistnevnte. Alt filter fra koed, men ser heilt innafor ut blir samme neste gang. LMM fra Bosch. Kupefilter og slikt dill. Kjøpte en slik en fra salget hos Scandicshine også. AC rens. Fikk fylt opp med div også, skal få seg ei skikkelig runde til våren. - Dieselfilter fra Bosch - BMW Turbotrykksregulator og slanger. - BMW Veivhusventilasjon Fant en hel del flisa ender her og der, spes nede rundt turboen. Bytta turbotrykksregulator. org fra bmw. Veivhusventilasjon org bmw. Motorvask. Surfex > Nerta AD skum > Spyling > Scholl Boost på plast og Guyeon Wetcoat på lakk før siste spyling. Neste steg motormessig er nok ny tuning fra TRF. Skifte alt av ladetrykksslanger til nye org BMW da en del er harde og dårlige i endene. Må også ha nye de gummitoppene på toppen av motordekselet/innsug. men de koster 100kr stk nye, og betale 600kr for noe så latterlig er ikke aktus på denne. Så går stereoprosjektet videre. Med god inspirasjon fra Nautiluz Fikk tak i 2 mygla dørtrekk for noen småkroner, slik jeg kan bruke bilen som normalt. Fresing av mdf Støpt inn M8 med vingemuttere slik de ikke skal rotere. Polyester og glassballonger som fyll for å holde vekta litt nede. 1. runde glassfibersparkel.
  6. 2 poeng
  7. 2 poeng
    Fått skifta interiør til rødt😍
  8. 1 poeng
    Har kjøpt meg et lite prosjekt som blir bil nummer 2 brukt av meg (samboer og barna bruker ny V70). En pent brukt E39 som har trillet 82000km og ble kjøpt ny hos Jæger Sentrum i 1997 av en eldre pedantisk eldre mann, en eier altså siden ny, alle servicer hos BMW. Panama braun metallic, aldri sett denne fargen før! Det har heller ikke flere jeg har snakket med som kjenner BMW godt. Den er svært lite rusten og bare overfladisk noen få steder som en kan ordne selv men fargen får en ikke tak i via BMW lengre men heldigvis har vi Lakkspesialisten som kan blande den (Kode 341), minner i grunnen mest om en Individualfarge og ble kun produsert 1995-1997 så vidt jeg har funnet ut. Kombinert med Beige skinn så er den classic og 100% orginal. Skal holde den helt orginal. Tilstand er 2- (1 ny), mekanisk sett er motoren i ganske bra stand. ZF giren girer perfekt og dette er den første E39 jeg kjører hvor motorbremsfunksjonen via giren fungerer perfekt. Motoren har noe småtett veivhusvent slik at den er kranglete når den er kald men den blir helt fin når den er driftsvarm så veivhusvent byttes til helgen. Byttet toppdekselpakninger, tennplugger, (olje (10W-60 M Twin Power, kjølevæske (BMW rød), bremsevæske, alt dette hos BMW), fremre bærearm h.s, dørlist, pluss småplukk og nye BMW deler som er slitt (interiør). Bytter begge integralforinger samt 4 hjuls hos BMW. Den kjører helt perfekt og min oppfatning er at E39 ved siden av E38 kanskje er den beste "klassiske" BMW med rekke sekser som er laget slik purister elsker de. Den er en forbedring av E34 som og var perfekt på mange måter. Så denne bilen håper jeg vil gi gammel BMW glede i en del år Omtrent alle E39 jeg finner på både mobile, autoscout24 og finn er enten mekket på av ungdommer (ingenting imot tuning) eller gått utrolig langt. Liker disse bilene helt orginal som de er og de begynner å bli færre og færre dessverre i helt orginal tilstand. Skal legge ut flere (gode) bilder og div småreparasjoner fremover, blant annet den typiske pixelfeilen.
  9. 1 poeng
    Gratulerer med ny bil! E39 er fantastiske biler! Her tror jeg du har gjort et kupp med tanke på km stand og motor størrelse For all del hold den i original standen den er i. Jeg reagerte også på olje som noen andre over meg har skrevet. Er ikke dette litt tykt for en god gammel 2.8? Følger med videre her.
  10. 1 poeng
    RNJ

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Oslo i kveld. A glitch in the matrix
  11. 1 poeng
    viggo E34

    Solgt

    Ja kjøpte den av ei som tenkte å selge den i deler hun hadde den bare i kort tid, men den er jo egentlig en drømmebil for originalpolizei f.eks. med litt pussing her og der på dørene å det lille bak ved tanklokk så blir den med ny bakluke å bakfanger absolutt i nærheten av strøken med litt polering. Folk selger jo i deler heller enn å ha bilene sine på eu. Dette fatter jeg ikke, tenker å prøve meg på pusserne etterhvert å se om det blir liv i dem. Prøve å bytte motor så blir det nokk liv. Jeg har desverre litt for mange prosjekter føler jeg nå, men selvfølgelig blir det å småtjone litt nå å da. Plutselig blir denbjo ferdig
  12. 1 poeng
    sveigis

    1993 Bmw E34 Tds touring

    Dette er så bra at det går rett vei med bilen din. Er alltid småting som må justeres etter bytte/ombygging,men tro meg du er snart i mål. Menneeee Tor Magne,,tror jeg hadde rett mtp bakplata di . Du må justere /trimme masse på lås for å dette til bli suksess . Men plata er ikke viktigst,nå må den opp og skikkelig
  13. 1 poeng
    For en nydelig farge!! Og liker at du tenker å holde den orginal, er ikke mange preface orginal igjen. Bare å ta masse bilder. Ble fryktelig misunnelig på fargen Og egentlig hele bilen med tanke på historie og km stand.
  14. 1 poeng
    StigJ

    Andreaskarm's E84 X1 Karbon interiørdetaljer

    Så ørti ganger bedre ut nå med tutene i normal tittei ut fra fangeren.
  15. 1 poeng
    Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Aarebrot vil bli et stort savn. Jeg så vel på alle disse programmene når de ble sendt og de var tre flotte kvelder uten et kjedelig øyeblikk. det var godt han måtte ha noen røykepauser så jeg fikk gått på do.
  16. 1 poeng
    Takk for svar, høres ut som det funker bra nok det.
  17. 1 poeng
    asv

    Låvetråden til asv - E87, E28 og annet skrot

    E87 ble levert med DAB så mulighetene for å ettermontere det helt originalt er tilstede. I Norge bruker vi DAB-III båndet, og originalt ligger antennen til dette i bakruta på E87. DAB-L finner man i antennepisken på taket. Jeg ser ingen grunn til å utsette meg selv for ekstra arbeid, så jeg har bare koblet for DAB-L. Bilen min hadde originalt bare business spiler og lite moro ellers. På et tidspunkt valgte BMW å integrere ting som DAB, blåtann etc i selve headuniten på professional spillerne fremfor å bruke ekstra moduler. Jeg vil på det sterkeste anbefale å gå for en slik spiller da det å ettemontere de eldre med ekstra moduler og alle kabler og styr det medfører er vesentlig mer tidkrevende og kostbart. Fra 09/10 (om jeg ikke husker helt feil) ble DAB+ tilgjengelig, så se helst etter headunit produsert etter dette. Jeg gikk til anskaffelse av en professional spiller fra en 2013 modell X1. Antenneforsterkeren koster rundt 1300 ny, men jeg var heldig og fant en hos en høgger i tyskland. Jeg valgte en 6m antennekabel fra ebay med fakra-z kobling, og den var mer enn lang nok slik jeg la kabelen. For montering kan trekkefjær være et svært nyttig verktøy. Kjip business spiller med kjip FM som ikke lenger fungerer pga kjipe politikere, du skal til pers! Gjør det selv en tjeneste og plukk ut førerstolen her! Det tok jeg ikke bilde av, men det er 4 torx bolter til skinnene og en til setebeltet. Mener å huske at det var T50 og T45, men ikke ta det for god fisk. Batteriet må kobles fra før du plugger ut kontakten under setet! Mens du har sjansen, støvsug godt under setet Alle lister, sittepute bak, sidestøtte bak, sidebekledning etc i bagasjerom og bekledning på bakluka må av. Jeg forsøkte også å montere ny USB/AUX plugg i midtkonsollen, men klarte å herpe kablene i prosessen og pluggen passet ikke uansett, så jeg endte opp med å bare bruke den originale med kun aux. Skulle du likevel ønske å gjøre dette selv blir det seendes omtrent slik ut. Det er skikkelig drittarbeid, og en fin guide til nevnte drittarbeid finner du her: http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=29&t=23437&p=243211&hilit=Remove+centre+con#p243211 PASSER IKKE... jævla kinesere... Nå kommer vi til moroa. Jeg valgte å trekke kabelen fra bakluka og fremover. Ved å brukke trekkefjær fikk jeg antennekabel og 12v til antenneforsterkeren trekt inne i blekket på luka. 12v henter jeg fra den originale antenneforsterkeren på luka, markert med grønt. Antennekabelen (markert med gult) går så gjennom den originale kabelgjennomføringen og ender opp i C-stolpen på førersiden. Her trenger man bare følge de kablene som allerede går fremover i bilen. Midt under førersetet krysser de over gulvet og går opp girkassetunellen. Med litt kløkt og med god hjelp av en trekkefjær fikk jeg ført antennekabelen opp til endestasjonen bak headuniten uten å demontere halve bilen. Til antenneforsterkeren trenger man en plugg (61138377072) og 3 kabler (61130006663).Sett opp ned på bildet her, så skal plugg kabel 1 (ytterst, venstre på bildet) kobles til 12v styrestrømmen vi henter fra den andre antenneforsterkeren. Kabel 3, innerst på bildet) skal til jord. Kabel 2 i midten skal loddes til punktet på bakruta som vist på bildet, og det er ikke den enkleste sak i verden. Jeg tullet såpass mye med det at for meg er alt håp ute og jeg må ty til konduktivt lim (loctite 3863) for å få det til skikkelig, men jeg tror tipset her er å bruke en flat kabelsko (som vist på bildet), og ikke bare forsøke å lodde selve kabelen rett på. Det later til å være det BMW har gjort originalt. Når du så har koblet opp alt er det et gledelig syn å koble på batteriet for å se dette Virker gjør det også. Jeg har ikke kodet om noe, og alt ser ut til å fungere helt fint. Med denne professional spilleren kommer også mulighetene for bluetooth handsfree. I utgangspunktet er alt man trenger å strekke opp kabel og montere mikrofon i taket, der lys og annet tull befinner seg. Jeg har hørt at man får langt bedre kvalitet i andre enden av telefonsamtalen ved å hente deler fra en kabriolet, som har mikrofonen i dekselet til rattstammen, så jeg har dette på vei over atlanteren as we speak, og har derfor ingen bilder å vise enda.
  18. 1 poeng
    Veldig bra utfyllene info nå har jeg valgt BMW 525DAT XDrive 2009mod. Henter på onsdag! Vil ha litt god plass i bagasjen til bikkja osv så da syns jeg 320 ble litt liten.
  19. 1 poeng
    Gabz

    '95 E34 518i selges - 6000kr

    Solgt.
  20. 1 poeng
    Usikker enda, men tror det blir å kjøre på med samme ideen som din, og derfor borrer jeg et hull nederst i kanalen og skøter på en slangebit, må skjøtes uansett pga flere sprekker i slangen Han som vil, han får til! Tett inn igjen (igjen, riktig verktøy ER halve jobben!) Tok bilder når jeg tok kvelden da, så ingen "meanwhile" bilder. Gjør meg kanskje ferdig imorgen, får se om jeg får tid! Her ser dere jekkfestet, og et 20mm jernstang på tvers over. Begge dører her skal byttes, tar begge bakdørene fra den andre Kan ikke si jeg gleder meg til denne.. Men nå er den nesten ferdig sveist foran! For en deilig følelse! tror ikke det er så mye arbeid som jeg er redd for bak, får ikke håpe det ihvertfall! Wish me luck
  21. 1 poeng
    bimmerR

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Vi går en spennende fremtid i møte. Men jeg tviler på at denne utviklingen kommer til å føre til en økning av spennende biler for den mer "tradisjonelle bilentusiast". På generelt grunnlag så har jeg sansen for el-motorer (og batterier med høy ytelse og energimengde). Teknologien er enkelt og greit veldig god til mye. I mine ungdoms år drev jeg f.eks litt med radiostyrte nitrobiler. Hatt et comeback i senere tid og kommer ikke gå tilbake til nitro (eller bensin) på den fronten for å si det slik. Børsteløse motorer kombinert med lipo-batterier har for lengst tatt over. Det kan gi all motorkraft man måtte ønske seg uten mye styr som kom med nitrobilene. Min M3 er lastet med el-biler.. #VoksneBarnTrengerOgsåLeketøy Ene naboen har nå elektrisk robot-plenklipper. Ser frem til videreutvikling her siden jeg synes det er en flott løsning for mange og nabolag. Jeg har selv el-sykkel, noe som er genialt. Den blir sikkert enda mer genial når jeg har "tunet" den.. Det skal komme go-kart på Sotra. Med elektriske go-karter. Ser frem til det. Blir utvilsomt morsomt å kjøre. Blant argumentene for elektriske karter var vedlikeholdsutgiftene. På områdene ovenfor er det jo ikke snakk om momsfritak som gir el-motoren ett fortrinn. Til tross for det så begynner el-motorene å etablere seg på mange forskjellige markeder og utkonkurrere fossilalternativene med god grunn. Jeg ser på det som naturlig at el-biler blir det nye A til B fremkomstmiddelet og overtar dieselmotorens rolle for majoriteten av bilister som et transportmiddel. Spesielt her i Norge hvor avgiftene er som de er og el-bil er den nye favoritten. Forhåpentligvis så vil det bli et marked der man også får el-biler som er rettet direkte mot entusiastisk kjøring. Men pr idag så er det en god del utfordringer med tanke på å gjøre de konkurransedyktige i lavere prisklasser. Går man derimot opp i pris så ser man jo stort potensiale. Ariel sin Hipercar skal f.eks klare 97 til 161 km/t på 1,4 sekunder! Hva man skal med råere akselerasjon enn det vet ikke jeg. Men så kommer man tilbake til hva som faktisk utgjør kjøreglede i det virkelige liv på virkelige veier. Jeg tror fortsatt en turtallsvillig bensinmotor kombinert med manuell kasse og bakhjulstrekk blir vanskelig å slå. Når jeg først har nevnt den kombinasjonen så fortsetter jeg med et sitat fra leasingtråden. Jeg tenker selv at moderne biler i større og større grad mister karakter. Etterhvert som flere og flere kommer med el-motorer så vil man nok i enda høyere grad merke mangelen av karakter fra bil til bil. Følelsen flere opplever av "intetsigende samlebånd produksjon" vil nok bare bare forsterkes. El-bil teknologien går i ekstreme hastigheter og førstegenerasjonsbilene blir raskt utdatert på rekkevidde og mer. Hybrid er nok bare en mellomløsning med tilhørende dalende priser etterhvert som de eldes. Diesel er fy-fy og risikerer å bli ubrukelige i visse storbyer. Alle løsningene er veldig usikre med tanke på fremtidig verdi. Eneste som er sikkert for eiere er at den økonomiske pilen peker nedover. En annen ting er at de fleste biler med disse motorløsningene ikke akkurat er medisin mot det som er beskrevet som "dalende bilinteresse". Den enkle og opplagte løsningen er i mine øyne å kjøpe en skikkelig entuasistbil med bensinmotor mens det fortsatt er et relativt godt utvalg til fornuftige priser. Den løsningen passer nok ikke alle, men noe som bør vurderes for de som kan. Så @Ron Jeremy. Godt mulig det ikke funker for din familiesituasjon. Menne, her ett forslag. Selg begge bilene. Lease ny I3. Bruk kapital til entusiastbil. Lev lykkelig. Video som kanskje kan være til inspirasjon for å lede deg på riktig vei..
  22. 1 poeng
    Fredrik 90

    Valg 2017 - Hva stemmer bimmers.no-medlemmene?

    Det blir FRP på meg denne gangen også, de fører en politikk som samsvarer mest med hva jeg står for og interesserer meg for. Dette er ikke fordi jeg bare vil ha billige biler og billig bensin, det skjer aldri uansett så lenge FRP må forholde seg til andre partier. Nei, jeg stemmer FRP fordi jeg synes sammarbeidet med Høyre nå de siste fire årene har gått veldig bra. Erna Solberg har vist seg å være en ryddig og tillitsvekkende statsminister, hun virker å være en bra statsleder. Nå går ledigheten ned og pilene peker oppover, det siste vi trenger nå er Støre og hans 15 milliarder i skatteøkning. Dette vil røske den spede begynnelsen på en vekst opp med roten. I løpet av disse fire årene så har vi både fått en oljekrise og en flyktningkrise opp i fanget, her synes jeg at FRP og Høyre har vist det venstresiden mener de ikke klarer...å styre landet på riktig kurs. Jeg grøsser ved tanken på å ikke ha FRP med Listhaug ved roret når flyktningkrisen slo til som verst. Det har skånet landet vårt for svenske tilstander og øvrige tilfeller vi har sett ellers i Europa. Vi har gjort det eneste riktige og det er å hjelpe våre egene når de trenger det, samt hjelpe de som faktis får lov å komme hit. Videre vil jeg trekke frem Solvik Olsen, ikke bare fordi han faktisk er en samferdselsminister med interesse for biler og samferdsel. Men han er en dyktig politiker som kan snakke for seg og som har stor gjennomslags kraft. Venstresiden kan mase om at andre ting er viktigere enn vei, men bedre veier gjør landet mer konkurranse dyktig og knytter landsdelene sammen. Bedre veier sparer også menneskeliv og miljøet. Aldri før har det vært mer fart i planleggingen av nye motorveier i norge, aldri før har det blitt vedlikeholdt mer vei (selv om det er mye igjen). Ja så må man betale litt mer i bom, men det gjør jeg gladelig om jeg kan kjøre på firefeltsmotorvei. Jeg håper på fire nye år med borgerlig regjering 👍
  23. 1 poeng
  24. 1 poeng
    arildopc

    Flickering i tåkelys med LED-lamper.

    Forsøkt med motstand?
  25. 1 poeng
    Poppy

    Flickering i tåkelys med LED-lamper.

    Da må det være noe med pærene tror jeg? Finnes jo maange med LCM 3 og led pærer hvor det har funka å deaktivere pæresjekk. Har du prøvd med andre pærer?
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00