Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/19/17 i alle områder

  1. 8 poeng
  2. 3 poeng
    En ellers kjedelig gråværsdag i Vestfold
  3. 2 poeng
    Grattis med den dølleste bilen på forumet.
  4. 2 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    80-talls Lincoln går det ikke mange av langs norske veier, så spesielt artig med denne norsksolgte. Litt av et navn for øvrig - "Town Car" på en slede som er 553cm lang. Kinkig å lukeparkere....
  5. 2 poeng
    hanzhe

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Man kan vel ikke akkurat påstå at en 2012 Tesla Model S P85 med sine 470hk, 0-100 på 4,2sek og 502km rekkevidde kan kalles direkte utdatert. Flesket man til tidlig her, slik som bl.a "Tesla-Bjørn" har man gjort et enormt bra kjøp. Jeg var selv ganske imot fordelene elbiler får, at de snylter på staten, urettferdig o.l. Så snudde jeg. 4hjulstrekk, superlading, rekkevidde på opp mot 500km, 0-100 på rett over 4 sekunder til 600.000. Det er mindre enn en spartansk utstyrt G30 520i. Hadde vi hatt annen avgiftspolitikk på biler her til lands hadde jeg glatt gått for en M3 eller noe i den duren - at de bilene er overlegne Model S i kvalitet og kjørekomfort hersker det ingen til over. La det ikke herske noen tvil, BMW er helt klart mitt favorittmerke. Men det byr meg imot å betale mange hundre tusen kroner i statskassen når jeg kan få en så herlig bil som Model S uten å legge igjen så mye som en krone i statskassen, slippe å betale sure småsummer i bomveier, parkere og lade gratis på jobb, få rimeligere forsikring og enda litt til. Ja, jeg strekker meg gjerne etter gulroten i stedet for å nekte å ta den bare på trass. Volvo Polestar ser på sin side fantastisk ut. Mektig imponert over utviklingen de har hatt de siste årene med designet. Håper BMW våkner opp og hiver seg på både elektrifiseringen og forbedrer designet.
  6. 2 poeng
    Formiddagen og Bmw Roadshow. Etter å hatt frokost med kone og barn , fyrte jeg opp 535en og la kursen mot Bavaria Arendal . Der var det jo Roadshow med diverse friske modeller . Og begynner med bil nummer en jeg testet. Ny 3 serie 2 L twin turbo: Absolutt en nydelig bil og gennerelt kjøreopplevelse som 3 serie byr på . Men den jeg gledet meg mest til var denne: Fikk beskjed om at denne var sinna😃. Og når jeg startet den , tenkte jeg : Endelig en bil som sviver som en gammel Bmw skal. God sekser lyd ❤️. noe annet enn dette nymotens dritet man ikke hører. Ut på veien en tur : Tok det rolig for å bli kjent med denne lille jækelen , for denne ba om å få juling . Etterhvert måtte den jo testes og ja, fader hvor denne fløyg. Kjapp som fanken og dritgøy å kjøre. Uten å nevne fart , tror jeg at jeg aldri har hatt sånn en fart enkelte steder.😀 Gøy var det . Tøff bil: Tilslutt denne her M550i: Nydelig , ikke sant ? Perfekt førermiljø: Og som forventet , var jo denne og et råskinn . Men denne er jo en gavepakke. Stor bil med plass, komfort og med ett knappetrykk gjøres om til djevelen selv .. helt rå ! Men summen av alt , gjør at 1 serien var mitt valg. Den hadde det jeg ønsket meg 😃 En god formiddag . Såpass god at jeg shinet opp min bil og . Lett å rengjøre etter polering : Nevner det igjen , jeg er sååå glad i denne fronten: Fikk og rengjort bak nyrene med pensel og avfetting . Stagene ble rene igjen: Dette var en dag som var perfekt på alle måter . Treffer mange gode mennesker og entusiaster , gamle som unge . Og gøy er det og når den grønne e34en drar til seg folk på parkplassen sammen med nye Bmwer. De syns det var gøy å se sånn en blant disse 😀 En som var der , sa følgende :"Se bort fra at disse er nye , så er det vel den gamle som folk legger merke til.De ser du ikke lenger." Nå er det avslapning og kos resten 😀.
  7. 1 poeng
    N.E.W.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Den Town Car'n gled forbi meg i Bygdøy Allé i går i høstsolen. Litt etterpå kom en blå Bristol 401, 402 eller 403. Så noen bilder av de bilene jeg spottet og fikk knipset. Først et par presenninger, Z8'n med taket nede, et par AmCars, gammal Beetle, new Beetle med fineste felg/fargekombinasjonen, sjelden Eskort stasjonsvogn, E38, knøttliten 911S og en pen E60 M5.
  8. 1 poeng
    316

    Youngtimer; 1988 E34 520i - God sommer!

    Ja, det er en toerfeil. Kontakten ble byttet samme kvelden og viste den på nytt i går da, så nå er den godkjent langt inn i veterantilværelsen. 😊 Er nok kanskje ikke sikkert alle verksteder hadde brydd seg noe om det på en gammel bil men synes det er greit å ha det i orden!
  9. 1 poeng
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Lurer på hvordan M4 Competition hadde gjort det i den testen. Tipper den hadde plassert seg midt i mellom de to bilene, kombinert det beste ifra begge to. Den kan spise opp bakdekk og ligge sideveis som AMGen, men den er også balansert og skarp som RS5. Er iallfall slik den pleier å komme ut av tester, iallfall de testene hvor det legges vekt på banekjøring. AMG er absolutt noe spesielt, de er nå de eneste som holder fast ved V8er i denne klassen. Rart hvordan BMW og Audi går andre veien, hverken AMG, M eller RS ser ut til å tape på valgene de gjør. Det gir kundene valgfrihet 😀
  10. 1 poeng
    Da var endelig facelift frontlykter i hus. Har vært mye frem og tilbake med @RemyNG men vi fikk det til tilslutt. Gikk for orange blinklys da alle stort sett har hvite, har lyst til å gå litt mot strømmen. Lyktene trengte en polering, det har jeg fikset. Slipte 1500 vått, 2000 vått og 2500 vått, og polerte opp med Scholl S3 og S30+ på gul Rupes. Synes det ga ett høvelig bra resultat. Synes jeg fikk til en ganske kul look på e46'n med gule reflektorer, så det ble gule på denne også. Lyktene i hus, trengs en polering Brukte gul lyktefilm En polert og ordnet, den andre original og urørt Blir ferdig med siste lykta i morgen, da den trengte litt liming. Har også fått eksoshalene i hus, veldig fornøyd med utførelsen og størrelsen Har også nye tåkelys liggende, også har jeg mottatt grillen til fangeren med brake ducts. Vet ikke helt når jeg får montert den enda.
  11. 1 poeng
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Tja, vet ikke hva som er mest entusiastisk jeg...mine biler eller din bilpark bestående av utgått X3 med havari motor og.....eehh I3... Men jeg lurer veldig på hvor jeg har sagt at jeg har entusiast biler? Hva er kriteriene for å være skikkelig bilentusiast? Må man ha Porsche eller M3 for å være bilentusiast, er man ikke entusiast hvis man har en vanlig bil. Entusiast er ikke alltid hva man kjører, det er også hva man tenker og mener. Jeg sier ikke at man ikke er ekte entusiast hvis man kjører elbil. Men hvis man tenker at man kjører kun elbil fordi det skal være økonomisk å kjøre bil så er ikke det å være bilentusiast i mine øyne. Man bortprioriterer ikke noe man viser entusiasme for, iallfall ikke i min bok. Jeg kjører en Mondeo som firmabil, ikke diesel...enda verre...en Hybrid med CVT automat. Ikke spennede, men lekker å se på samt fantastisk å kjøre langs motorveien med cruisecontroll på Jeg kjører forrige 5-serien ja, den peneste generasjonen de har laget til nå. En bil jeg er jævla fornøyd med, kunne ikke hatt bedre bil. Den er nydelig å se på, nydelig å kjøre, går som en eldre M bil og bruker 0,6 liter på mila. Men den blir nok på sikt byttet ut mot noe mer lekent med M på bakluka. Til nå så har dette vært det beste «bang for the buck» alternativet jeg kan ha. Gammel E34 har jeg også, med minst motor...og størst sjarm. Den bilen gir meg så mye kjøreglede som jeg aldri hadde trodd var mulig, jeg smiler hver gang jeg starter den bilen. Lykke til med å finne det i I3en din. Og sist men absolut ikke minst, jeg har en diger Excursion. Jeg må bare si det, stor, tung, bladfjærer og stive akslinger. Kåret til en av historiens værste biler, jeg digger den bilen bare mer og mer jo mer jeg kjører den. Jeg ville ha en stor og vulgær amerikaner, og det fikk jeg så absolutt. Også har jeg V10....😎 Så du skjønner det at bilentusiasme det kommer i alle former og fasonger, selv elbiler kan folk se entusiasmen i. Men det er ikke det jeg ser entusiasmen i, jeg ser entusiamen i det meste med enten stor motor, har bra kjøreegenskaper eller som har en særegenhet jeg tenner på. Økonomien er jo noe som begrenser en del, hvis ikke hadde jeg vel hatt både M5 og annet morro, men det kommer. Jeg kjører de bilene jeg har lyst på ut ifra hva økonomien tillater, og må si jeg er ganske fornøyd med det. Uttalelsen «siste ekte bilentusiast» kan man tolke som man vil, du har jo da valgt å tolke den på mest mulig idiotisk måte. Jeg mener med den uttalelsen at jeg later til å være en av få her som ser gleden i gode gamle motorer, hestekrefter, sjarm, særegenhet, kjøreglede og ikke minst eierglede. Mulig andre får den gleden de trenger i en elbil eller døll dieselbil, men det gjør altså ikke jeg. Derav min kommentar...
  12. 1 poeng
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Den rekkevidden der er nok i beste fall under optimale forhold, jeg følger med på kanalen til Tesla Bjørn jeg også og det er jo sjelden man ser over 400 tallet når han lader. Videre så er det jo ikke bare rekkevidde det handler om, det handler om nettopp ladetid og måten bilen lades på. Her kommer dagens elbiler til å bli «utdaterte» om få år. Når en bil kan lades på 15 minutter eller lades trådløst, da vil alt annet virke gammelt, tror jeg da. Den F10en med 110 000 km er overprisa, men det var forøvrig bare ett eksempel. Man får M4 eller ny M240i til samme pris, mye morro for pengene. Det er et veldig godt poeng det Jay Lenno sier, og det er mulig at det blir slik i en fjern fremtid. Jeg tipper det også bli noe av det samme med selvkjørende biler, all den kjedelige kjøringen kan man «sette bort». Det handler om valgmuligheter vi ikke har i dag, som jeg sa så kommer fremtiden til å bestå av veldig mye muligheter og valg. Jeg tror at jeg fint kan kjøre fossilbil 2040, men det kommer nok til å koste litt ekstra enkelte steder. Så er spørsmålet om det er noe man er villige til. Jeg skjønner at du velger elbil, du har i så tilfelle også valgt en beste elbilen. Så det har jeg full forståelse for, vi er forskjellige og prioriterer forskjellig. Jeg tror også vi er enige når alt kommer til alt, det er iallfall den følelsen jeg får når jeg leser hva du skriver. Også må jeg si at det er endelig en med elbil og Tesla det går an å holde en fornuftig diskusjon med 👍
  13. 1 poeng
    Ron Jeremy

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Det er artig å være i et fora med ulike mennesker og ulike oppfatninger. Men Fredrik, som «den siste ekte bilentusiast» du er, med en bilpark som består av: -Ford Mondeo diesel - Forrige 5 serie sedan diesel - En kommende veteran 5 serie med minste bensin sekser’n. - En amerikansk lastebil light. Hvis dette er kriteriene for biler for de ekte bilentusiastene, blir køen både kort og rar... gjør deg selv en tjeneste - å gjør døren både bredere og høyere, la terskelen for bil og entusiasme inkludere flere enn overnevnte og for andre enn deg selv! Og til slutt, BMW er ikke i noen særstilling, de har ingen privelegium som andre ikke har. De må som andre levere varene. Ellers er hanzhe inne på det, man kan velge fornuft som DD - type elbil f.eks og en morsom E46 M3 som entusiastbil.
  14. 1 poeng
    eirikbg

    Eiriks E38 740iL

    Kappet ut i baken. Var visst rust der også 👍
  15. 1 poeng
    hanzhe

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Rekkevidde etter X antall år er ganske godt dokumentert, med 90-95% liv etter 250000km, dvs 450-475km. Absolutt innafor. Ser en 2012 F10 M5 på finn med 110 000km på seg. Det er mye penger for en 5 år gammel sportsbil uten garanti. De snakket om denne "problemstillingen" på Top Gear for mange år siden. Det var vel da James May var i California og prøvekjørte Honda FCX Clarity. Jay Leno hadde et godt poeng i samtalen, hvor disse "grønne bilene" (sett bort ifra hvor strømmen kommer fra) kan ta over hverdagsbruken, så har man sportsbilene for å kose seg. Det er godt sagt og et godt poeng. Så kan man ta den nødvendige kjøringen til lav kostnad, og så ha en mer inspirerende bil å kjøre de gangene de behovene melder seg. 0-100-hastigheten var ikke ment som et argument for å kjøpe elbil, mer for å si at det kan være moro selv om det ikke smeller i eksospotta og motoren brøler. F.eks synes jeg det var mye mer underholdende å kjøre en CLA 45 AMG enn Model S og Model X. Kort hjulavstand, sinna liten motor med god lyd; rett og slett fantastisk. For meg personlig handlet det denne gangen om å la fornuften seire, for før eller senere kommer det både moms og avgift på elbiler i bøtter og spann. Når dagen med (25%) moms på disse bilene kommer, sitter man jo igjen med nok en gavepakke fra staten; høyere gjensalgsverdi. Nok avsporing fra min side. Jeg tror i bunn og grunn vi er enige, Fredrik 90. Du er bare litt mer sta enn meg, og det skal du ha creds for.
  16. 1 poeng
    Fors

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106480504 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100892719 Bare meg eller er dette samme bil som er tilsalgs hos 2 forskjellige bedrifter? samme utsende både utvendig og innvendig, samme salgs tekst. år og km identiske riper ved girstang, dårlig pålagt folie på pyntelister og grønne prikker ved koppholder
  17. 1 poeng
    Marius2002

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Jeg liker den nye 8-serien, jeg liker den nye Z4 og jeg har litt sansen for X7. Jeg er positiv for iNext og BMWs satsing innenfor dette feltet. Joda jeg kan pirke på de forskjellige modellene, men totalt sett ser det bra. X7 trenger litt designmessige justeringer på detaljer, Z4 må beholde det todelt-farget interiøret og 8-serien ser bra ut på konseptbilen. iNext skal ifølge BMW ha fremtidsrettet interiør og detaljer samt det nyeste og den mest moderne teknologien og jeg håper og tror de slår knallhardt til i markedet med sine modeller. Selv om fossilbilen er på vei ut eller i det minste tonet ned, noe som i seg selv er trist i en historisk sammenheng og ikke minst for entusiaster som setter pris på det analoge, så er det mye spennende som blir lovet fra bilprodusenter all-over og jeg kan ikke se annen grunn enn å se lyst på fremtiden Så får vi håpe folk fortsatt har pågangsmot og tar vare på fine E30, E36, E34, 2002 osv. osv.
  18. 1 poeng
    Hei. Ja, det ble dessverre det. Vi avtalte alt i går, han gikk over BMWen og vi ble enige. Jeg var rett etter jobb idag å byttet. Det var såklart tungt, da jeg likte E91en godt. Siden dette er en bruktbilforhandler vil den komme i salg igjen snart, til billigere enn jeg la ut den for. Så, hvordan har det seg? Jo, ingen/lite fortjeneste på to biler, men får rullering i bilparken. Så da blir det mulighet snart for et pent eksemplar E91 xDrive. Vi kom fram til en god deal, jeg fikk det jeg ville ha og vice versa. Så hva er bedre med "ny"-bilen enn E91? Jo, ... vel... prisen? Og hva var bedre med E91? Alt annet, absolutt alt.. Det er nesten litt flaut, men den virker faktisk fornuftig og helt grei. Så får jeg leke litt A4 pensjonist i noen år og komme sterkere tilbake. Og ja, BMW blir det igjen (selvfølgelig) Selger var i alle fall fornøyd med BMWens tilstand og satt veldig pris på at kvitteringer osv. var skikkelig bokført i perm og at den ellers var tatt vare på i tillegg til at den var original uten noe jall. Så hvilken bil har jeg kjøpt? Nemlig... BMWen kledde garasjeplassen best. Den nye har manuell, men det får våge seg. Og lårstøttene på M-sportsetene er et stort savn allerede! Uansett skal jeg ikke snakke ned om Toyotaen, "ny"-bilen er hel og pen, én tidligere eier og lav km.. Vanguard utgave og 4x4, sistnevnte er et must. Selv om det er døll 4x4 så gjør den nok jobben, men xDrive-systemet er vanvittig bra og på alle måter bedre. Så dette blir også et savn. Vi vil spare litt i måneden på denne. Nok til å gjøre litt i huset, så blir det BMW igjen som sagt om noen år.
  19. 1 poeng
    Aleks

    Aleks "prosjektråd"

    Kodingen lar vente på seg, da kameraten min fortsatt er på jobb, men eg har no fått montert bremsene, ble bedre enn eg håpet på
  20. 1 poeng
    Blandet drops, noe er sikkert postet tidligere. Et par FF'r, siste SAAB'n (ikke veldig spesiell, men jeg liker den), Z4 med 4 x eksos, 991 med herlig farge, gammel Supra, 968 (Porsches mest undervurderte modell sammen med 928), E60 med masse eksos og et par amerikanere til slutt:
  21. 1 poeng
  22. 1 poeng
    Slik ble det med rødt tak igjen, kjekt med forandring Så fikk en slått i ekspansjonsklippene til sideskjørtet, kjekt nå når det er rent og fint under
  23. 1 poeng
    Servicetid. Da var det tid for en liten service i form av olje og filter . I og med datteren min utdanner seg til bilmekaniker , lot jeg henne ta seg av jobben . Og her er hun igang: Olja var type kullsvart : Her har hun klargjort pakninger og div: Nytt filter klart : Og hun er flink , alt montert : Men dæven hvor det gamle filteret hadde satt seg . Sugd seg dønn fast , men med fars banning og rå makt , løsnet det. Mens hun skrudde og ballerte , kun jeg ta meg av enkle opg som fylling av dette: Gikk tom for strøm men fikk gjort rene mikrofiltrene og blåst rene områdene der. Nullstilt service lampe for dette . Dette var deilig å få gjort . Skulle og byttet luftfilter men hun var sliten og trøtt etter tentamen før på dagen , så det tar jeg selv Idag tenker jeg. Og siden man må demontere hele motoren for dette dritet skjønner jeg henne 😃 Må si jeg er stolt av henne.😀❤️ Angående dieselfilter , tar jeg det senere pga , det ble byttet når jeg kjøpte den og jeg gadd ikke .
  24. 1 poeng
    var ute å knipsa litt bilder av sommerbila som snart skal parkeres i går kveld, rakk ikke i dagslys og ikke gadd jeg å leite etter så mange plasser heller så blei nå sånn skal bli godt å få bytta ut de hvite felga på e28n asså denna skal få mye oppgraderinger i vinter da e28n skal få stå i garasjen hjemme uten å bli rørt i vinter
  25. 1 poeng
    Werther

    Er det slutt på gamle biler her inne ?

    Den dagen jeg møter en kvinne som sier: "Jeg blir så kåt når jeg ser bilder av 850 CSi med 6-trinns manuell"....Da blir det bryllup.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00