Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 11/11/17 in all areas

  1. 12 points
    runstra

    Min M550i G30

    Endelig er ventetiden over 👍🏻Bilen er nå på plass hos Bavaria. Gleder med til henting til uka. Litt snodig sak : Hadde bestilt M-Performance carbonleppe. Når Bavaria skulle bestille denne fikk de beskjed om at det ikke gikk å bestille og montere da den ikke hadde bestått kollisjonstesten for M550 ?.. syntes dette hørtes veldig rart ut men selgeren viste meg e-post fra BMW sentralt som bekreftet dette. Hadde kanskje blitt litt mye uansett så nå blir det ikke noe ekstra plast/Carbon. Ser fram til å nyte lyden...
  2. 6 points
    Da tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte en egen tråd her. Etter å ha tatt over bilen til @Marius2002, ble jeg litt inspirert. Tråden vil nok oftest omhandle vask av bil, og litt mimring. Har kjørt BMW siden 1999 og vært medlem i BMWCCN siden da også, så kan nok fort dukke opp bilder av gamle biler. Her er hvordan garasjen så ut i dag tidlig, vanskelig å holde bilene rene på denne årstiden. Litt morsomt å se hvor stor i3 faktisk er: Nyinnkjøpt E91 320d Xdrive måtte få seg en rask vask. Den var tydlig blitt satt inn med voks før vinteren. Skitten prellet godt av. Har i tillegg en i3 94ah Fully charged som brukes til pendling og all småkjøring. Har hatt den ett år og kjørt 25000km så begynner å få taket på El kjøring. Regner med at E91 vil bli erstattet med el den også, når BMW kommer med en 3 eller 4 serie med el drift. Før vi kjøpte i3 så hadde vi en F10 520da,så ble en brutal overgang til i3, men vi er godt fornøyd. Men Kjøpte en 116d som "nr2" bil fjor høst. Men den ble for liten og vi hadde lyst på Xdrive, så da ble det vi kjøpte E91 nå. "Lastebil"
  3. 5 points
  4. 4 points
    Da må jeg oppdatere litt . Idag tidlig på morgen , satt jeg meg i bilen og skulle ut på en 30 mils tur . Og hva skulle jeg tro ?? Jo , ett nytt e34 prosjekt til datteren , måtte inspiseres . Altså et prosjekt , ikke noe strøkent men noe som kunne bli bil av . Etterhvert , kom jeg bort i de dype daler på østlandet og der traff jeg en meget hyggelig herremann. Bilen det gjaldt var en TDS automat med div issues. Rusthull bakre kanal høyre side , defekt automat og ellers litt småting. Mao litt å gjøre . Det som er fordel , er at denne lar seg redde med noe arbeid. Jekkfester, hjulbuer var som nye i 92 . Og motor gikk helt nydelig. Alt i alt en bil som meg og datteren likte og kan få noe utav med noen timers jobb . Største problemet er jo kassen og ombygging til manuell er ikke et tema enda . Så hvis alt går etter planen , er det mulig vi går for en handel . Legger ved et bilde av mulig prosjekt hos Sveigis: Full av snø Ett til: Jeg skal være ærlig , jeg trodde jeg var lei av sånne prosjekter helt jeg så denne,da fikk jeg ny giv. Jeg tror jeg skulle klare å få denne bra jeg.😀 Avgjørelsen blir tatt Ila dagene som kommer . Må alliere meg med diverse folk iht garasje og diverse . Jeg ser for meg denne som min utseendemessig bare i Touring. Datter i huset er jo i flamme😀😀
  5. 4 points
    Stund siden jeg la ut noe på forumet sist.... Her er et tilbakeblikk på sommeren i år Bilen har M Performance Diffuser. Det er ikke lenge til den får både sideskjørt og leppe montert, men må innrømme at jeg er nysgjerrig på hva folket tenker om lakkering av leppe etc. før delene limes og skrus til bilen. Jeg har kjøpt helt originale M Performance deler, så det er ikke dårlig kvalitet på kit. Når alt er montert så må jeg nesten trekke sorgens sukk og selge god-bilen, da jeg rett og slett må prioritere større bil .
  6. 4 points
    mcbanan

    Den store finn.no tråden.

    Med overskriften og teksten i bildet er det heile to muligheitar for å treffe rett namn på firehjulstrekksystemet til Audi. Men det var ikkje nok. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=108319317
  7. 3 points
  8. 3 points
    Vinterdekk og klar for vinteren.
  9. 3 points
    Har helt glemt disse høstbildene. Og selv om det ikke har vært snø eller glatt her ute ved kysten ennå, så er nå vinterdekkene kommet på.
  10. 2 points
  11. 2 points
    Slavearbeider'n

    Daniel sin E90 LCI

    Flott bil Daniel, ville satt på de nyrene med en gang jeg!
  12. 2 points
    Både fordeler og ulemper når vinterfelgene kommer på 😊
  13. 2 points
    -Erik-

    Den store finn.no tråden.

    Skal ikke være enkelt. Står oppført som bakhjulstrekk også så her er det rom for tolkning!
  14. 2 points
    Nå er vi godt inne i November, og det er så godt som umulig å ha ren bil.. Kjenner jeg gleder meg til kong vinter kommer!
  15. 2 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Et litt annerledes innlegg i tråden denne gangen, men temaet er stadig teknikk (i den grad), mekanikk (i den grad), economy of scale (i den grad) og kjøretøy (sort of)... USS Nimitz (CVN-68) er med sine 43 år idag det eldste av USA's 11 atomdrevne hangarskip. Den estimerte levetiden for Nimitz-klasse hangarskipene (10 stk.) er 50 år så hvis alt går etter planen vil USS Nimitz i 2022 bli utskiftet med USS John F. Kennedy (som tilhører den nyere Gerald R Ford-klasse hangarskipene). USS Nimitz er 333 meter lang og veier maksimalt ca. 106000 tonn. Skipet har to Westinghouse atomreaktorer som er koblet til fire dampturbiner og de utvikler til sammen ca. 260000 HK. Dette er nok til å bringe kolossen opp i en hastighet på over 30 knop. Skipet har i teorien en teknisk ubegrenset rekkevidde, men er selvfølgelig avhengig av kontinuerlig tilførsel av mat og andre nødvendigheter til mannskapet ombord. USS Nimitz kan medbringe 85-90 fly samt et rimelig stort antall helikoptere (altså omtrent det dobbelte av Norges samlede luftforsvar når alle de nye F-35 jagerflyene er på plass). Det er også verdt å nevne at et hangarskip som USS Nimitz aldri legger ut på tokt/ekspedisjoner alene, men har alltid følge av minst en missilkrysser, to-tre jagere og minst en angreps atomubåt. Disse hangarskipene er som flytende små byer og har fullt utstyrt et mannskap på ca. 5500 (der flydivisjonen teller ca. 2500 og resten skipets eget personell). Det er et enormt apparat som kreves for å holde skipet seilende og ikke minst kreves det store ressurser når det gjelder vedlikehold. Det foregår enormt mye bak kulissene som man normalt ikke tenker på når man ser jagerflyene ta av og lande på dekket. USS Nimitz har selfølgelig både en velferdstjeneste og egen mediegruppe som bl.a produserer TV programmer til mannskapet ombord. Normalt er disse mest ment til internt bruk, men nå har det kommet en serie med programmer som faktisk er litt artige for oss andre også. De tar utgangspunktet i Discovery's kultserie "Dirty Jobs" med Mike Rowe og gir et lite innblikk i livet ombord og folkene som jobber under dekk... og det er til en stor grad alminnelig amerikansk ungdom (unge voksne) i alderen 18-25 år... USS George Washington (CVN-73) som er det sjette av totalt 10 Nimitz-klasse hangarskip.
  16. 2 points
    Ikke så mye aktivitet, men kjører på med et par bilder til fra en kveld tidligere i uken. Garasjen blir satt opp nå uka som kommer, så da får den endelig gå i hi. Nye bremser er kommet. 50% av nye hjul er også betalt så de har startet produksjon av disse God helg folks
  17. 2 points
    sveigis

    Sveigis sin e34 535i shad.line.Upd.1511

    Fredagsyssel og litt nye vasketing. Ok ,fri på fredag er jo fint og man kan kose seg litt. Hadde gått tom for litt vasketing til bilen og første stopp var Jula: Der fikk jeg med meg litt bildhsmpoo , neste stopp var Bilextra for kjøp av Iron X. Disse to , skulle sørge for ren E34 Idag : Og måtte jo teste denne Iron saken. Den er fin til å fjerne dritt på felg og ruststøv på bilen : Men som dere ser , hadde den ingenting å jobbe med da bilen var stortsett ren overalt 😃 Og det er jo ett godt tegn ! Så til såpen. Sonax er jo et gammelt kjent merke og er bra for hverdagsen og stell av bil . De såpene jeg har brukt før fra dette merket , har fungert mer enn godt nok. Denne har og fått greie anerkjennelser fra div Det.forum. Her er vi igang: Og den skummet bra og god gli. Et til: Eisenmann ble og fornøyd: Og etter tørk , måtte skrot ut av bil : Fikk og tømt bagasjerom sånn at ting er på plass: Liker det best sånn. Fått luftet ut gammel lukt og inn med frisk luft: Måtte jo få inn Capsen jeg fikk av kona i hattehyllen : Og jeg må si at bilen ble blank og fin etter vask med Sonaxen. Klart at bilen er godt polert men allikevel . Og bilder av ren 535 har dere her: Så tok jeg noen litt lengre nede i gaten der høsten kom mer frem: Grønnfargen kommer godt frem i høstfargen: Tilslutt dette: Det var det jeg gadd å gjøre til nå Idag med Gamla 😀. Kanskje jeg kjeder meg og finner på noe mer senere .
  18. 1 point
    For snart to år siden satt jeg å skrev en lignende post, da om den nye e91 325i vi hadde kjøpt. Vi var blitt en familie på 4, og min gamle e46 ble for liten. Dere som har fulgt med på tråden om vår e91 har sikkert plukket opp at den er solgt til en herremann her inne på forumet og vi har handlet en "ny" bmw. Historien er ganske lik, vi utvidet familien til 5 med ei lita jente før jul. Jeg skjønte fort når vi skulle ha en til at grombilen ble for liten for fem, spesielt siden to av de kom til å trenge barnestoler i noen år. Vi valgte for så vidt å vente med å handle bil, men det var ikke noe særlig for 9 åringen å sitte imellom barnestolene så vi måtte ofte kjøre uten henne når vi skulle handle. Har vært utrolig fornøyd med 325en, gjort mye med den og blitt glad i den som man ofte blir når man er slik som meg. Selv om salget var vemodig er jeg glad for at bilen blir tatt godt vare på videre. Dere som har lest den forrige tråden min har sikkert lest litt om begrunnelsen for biltypen. F34, Gran Turismo som den heter er ikke den mest populære, grunnet en kontroversiell utforming. Ikke noe å legge skjul på, rumpa er stor. Ikke like stor som på 5 serie GT, men er en bil som har mye "haters". Hadde prøvd F11 med barnestoler noe som gjorde at den måtte utelukkes. Testet så ut 225xe i fall den kunne være stor nok. Den har et bredt baksete, men var ikke lang nok i kupeen for å være komfortabel på langkjøring. Tittet så på 2 serie Gran Tourer, en biltype ala Ford Smax. Ikke akkurat den mest inspirerende bilen, men ønsket ikke å bytte merke. Det var jo neste mulighet. Ford Mondeo stasjonsvogn eller Skoda Superb, de ville være stor nok. Men på vei ut av Bmw i Bodø sa selgeren at jeg måtte sitte i GTen. Da fikk jeg en åpenbaring! For en plass! Det var bakseteplass omtrent tilsvarende 7-serien, bredt baksete, og svært bagasjerom! Ding ding ding, jeg fant bilen! Dette var for noen måneder siden, siden fulgte jeg med på finn hver dag. Hadde egentlig mest lyst på 320i, men med andre kriterier som xdrive og krok til en grei penge så var de svært få og omtrent ingen hadde msport. Etter en stund dukket det opp en med webasto, den eneste av GTene på finn som hadde det. Dette var en diesel, men hadde alt av annet utstyr som vi trengte. Han hadde også lagt ved bilder av en test av 3 serie sedan, stasjonsvogn, gt, 4 serie coupe, gran coupe, x3 og x4. Prisen var for høy for oss, men sendte han allikevel melding om bilen. Og lurte på om han kunne sende meg testen. Det kunne han ikke, for han hadde rotet bort bladet.. Tiden gikk, og en mandags morgen kom jeg på jobb og så han hadde senket prisen slik at den ble veldig aktuell. Han hadde det for øvrig travelt med å få den solgt, siden han skulle ha ny bil som ventet en og en halv uke senere. Heldigvis ordnet alt seg, vi fikk solgt bilen fort da vi hadde avtalt salg på den så snart vi fant bil men hadde egentlig sett for meg et par måneder til før den ble overtatt av ny eier. Bilen var utstyrt med xdrive, elektrisk hengerfeste, msport, sportsautomat, skinnseter, navipro, dab+, hifistereo, elektrisk bakluke (standard på GT, men deilig å ha!), adaptiv cruise control og webasto for å nevne noe. At selgeren hadde kallenavn Vaskekjell var jo for øvrig tillitsvekkende! Et par riper som må rubbes, men ellers bare vaskeriper på bilen. Ser frem til en grundig polering til våren! Noen lånte bilder fra annonsen inntil jeg får tatt noen skikkelige bilder selv. Er ikke akkurat sesong for ren bil her oppe nå.. På bildet over er førersetet trukket helt bak! Utstyrsliste for dere utstyrsfriker Type3Y51 Model320d Xdrive - EUR Development CodeF34 ChassisSAT SteeringLL Doors4 EngineN47T Displacement2.00 Power135 DrivetrainALLR TransmissionAUT ColorBlack Sapphire Metallic - 475 UpholsteryLeder Dakota/schwarz - LCSW Production PlantDINGOLFING Production Date2014-01-18 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung 2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe 2V5 19"lt/aly Wheels Doublespoke 598/mt 19"m Lm Raeder Doppelspeiche 598 M 216 Servotronic Servotronic 225 Standard Suspension Serienfahrwerk 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined Exterieurumf. In Aluminium Satinier 322 Comfort Access System Komfortzugang 337 M Sport Package M Sportpaket 4AD Interior Alum. Lengthwise Fine Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 4DL High.trim Fin. Black High-gloss Akzentleisten Schwarz Hochglaenzend 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 420 Sun Protection Glazing Sonnenschutzverglasung 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt. 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 520 Foglights Nebelscheinwerfer 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf 6AE Teleservices Teleservices 6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information 6AP Remote Services Remote Services 6AR Internet Internet 6NR Apps Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon 6S4 Language Version Swedish Sprachversion Schwedisch 6UH Traffic Information Traffic Information 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 654 Dab Tuner Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem 698 Area-code 2 Area-code 2 710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad 715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung 843 Engine Design Motorauslegung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz
  19. 1 point
    Gabz

    Beste kjøreopplevelse du har hatt?

    Lurer litt på hva dere andre her har av gode kjøreopplevelser. For meg er det en litt tre-delt beslutning. Men topplisten går som følger: -RS6 C6 Avant tunet til 740hk. Hittil den kraftigste bilen jeg har kjørt, og utrolig morro var det og. Var så gøy å kunne cruise rolig i 100kmt på motorveien hvor den føltes som hvilken som helst premium dieselbil, men med en gang du la gassen i bånn var den i 300kmt før du visste ordet av det. Og å samtidig føle seg trygg i så høye hastigheter med det utrolig jevne og plane understellet sammen med quattro-systemet var også digg. Deilig lyd fra den fantastiske twin-turbo V10'en, spesielt når man downshifter. Mmm. En kjøreopplevelse jeg aldri vil glemme, iallefall. -E90 M3 manuell. Første M-bilen jeg kjørte, og opplevelsen ble sittende godt i minnet. Magisk brummende V8'er koblet til en 6-trinns rørepinne. På samme måte som med RS6 var det veldig morro å ha en bil som føltes som en helt normal cruiser helt til du trykket ned gassen, hvor den forvandlet seg til et lite monster. Med muffler-delete som fremmet det nyyydelige V8-brølet i det man ga på bortover strekken og samtidig kunne gire selv, noe som også var et stort pluss i boka, var helt fantastisk. Og det at både denne og RS6 lett kan brukes som praktisk familietralle i det daglige liv er jo ingen ulempe det heller. E9x M3 (men kanskje med presse) er nok muligens på toppen av drømme-BMW'er hos meg. -G11 740Li xDrive. Wow. Snakk om kvalitetsfølelse og komfort. Har aldri opplevd lignende faktisk. Har kjørt en del digge biler, men denne tok definitivt kaka. Denne kjørte ikke bortover, det var snakk om å flyte bortover på en sky. Litt merkelig i starten med firehjulsstyring i svingene, men også veldig digg. Og når det gjelder kvalitetsfølelse fant jeg jo ingenting som trakk ned inntrykket. Alt overgikk det forrige, egentlig. Så mye nydelige detaljer òg. Eksempelvis de opplyste høyttalerne fra Bowers & Wilkins var utrolig flotte. Og makan til lekekasse man hadde her. Denne var riktignok topputstyrt, men du finner duppeditter og fremtidsteknologi overalt, her kjeder man seg sjeldent. Gesturstyrt mediasystem, innebygd duftspray, lekkert mood-lys.. Ja, til og med kjøleskap. Deilige seter, selvsagt fullt justerbare og med aktiv ventilasjon, massasje og hele den biten der. Måtte selvsagt også la kompisen kjøre en tur med meg i baksetet, setet foran meg helt fram, fothvileren ut og opp med paden hvor jeg kan styre alt rundt meg. Lenge siden jeg har følt meg så sjef. Ikke det største kraftmonsteret, men den 326hk sterke 3-literen fungerte utmerket i denne. Skal jo ikke være noe racer. Men det ble en litt annen bil når man satt den i sportsmodus og la pedalen i bånn. Kjentes ikke ut som en 2 tonns tralle, akkurat. Dro godt og føltes faktisk sporty ut, men uten å miste den følelsen av at du faktisk ruller i en ordentlig kongebil med superkomfort. Denne bilen må bare oppleves. Det var da topplisten min. Men hva er deres? Hva er beste opplevelsen du har hatt i en bil, eller hva er den beste bilen du har kjørt? Og hvorfor?
  20. 1 point
    Daniel.

    Daniel sin E90 LCI

    Takk! Hehe, skjønner at jeg er veldig alene om å like den looken Får se neste uke om jeg gidder å bytte de.
  21. 1 point
    sveigis

    Sveigis sin e34 535i shad.line.Upd.1511

    Haha,ja hun har fulgt mine interesser siden hun var bitte liten. Hadde håpet at hun ville ha en nyere Bmw men neida!! Det er et greit prosjekt ,men mye å ta taki. Hun er forberedt på det meste og vi har god tid.:). Trøsten er at denne er bedre i stand enn min var når jeg hentet den Og den ble det jo bil av ,så da må jo jeg klare noe med denne evnt. Ved en evnt handel ,skal dere få alt servert .:)
  22. 1 point
    Maxmek

    E61 som kviner/klager i servo

    Har du sjekket oljenivået på servoen?
  23. 1 point
    Øyvind.J

    HJELP! Lekkasje..?

    Klarer ikke å holde temp oppe? Altså når ikke drifttemp med kjølevannslekkasje? Da burde vel strengt talt tempen blitt veldig høy? Eller så har jeg missa noe. De gangene jeg ikke har fått normal drift-temp har det dreid seg om termostater..
  24. 1 point
    orala

    Castrol olje vs Biltema olje.

    Jeg lurer på hva som fungerer til bilcross.
  25. 1 point
    Finfin bilpark dette
  26. 1 point
    gregus

    Min M550i G30

    Gromt! Gratulerer! Kjørte M550i for noen uker siden, og selv om det bare var en kort kjøretur var det nok til å bli imponert! Virker mye lettere enn F11!
  27. 1 point
    mkj

    Beste kjøreopplevelse du har hatt?

    Toyota MR2 på bane har vel vært det morsomste med bil faktisk. Bare 140 hk i den cab'en, men senket og store brede hjul hjalp litt på. Så ikke så mye for bilens del, men fordi det er eneste bil jeg har kjørt på bane Ellers var det jo stor stas å eie en Ford Galaxie -69 med digert stereoanlegg fra HiFi-klubben som 20-åring på 90-tallet. Det ble ekstremt mye kjøring/råning Mest "intense" opplevelser med kjøretøy har nok vært med diverse hissige motorsykler jeg har eid opp gjennom årene. For helsens skyld blir det tvilsomt en ny R-sykkel neste gang det blir motorsykkelhandling... Men den beste kjøreopplevelsen har jeg ærlig talt nesten hver dag. Nåværende 320D M-sport med adaptivt understell. En fantastisk bil på veldig mange måter. Litt motorsvak, men jeg må si at den stasjonsvogna sitter helt uforståelig godt på veien.
  28. 1 point
    xracer

    Castrol olje vs Biltema olje.

    Biltema selger flere typer motorolje og noen er dårlig merket/dokumentasjon, men oljen under hvis det ikke er noe "juks" inni bildet, tror jeg er god som gull på litt "eldre" motorer og sikkert til nyere også. Jeg har motorer som har gått langt og har valgt denne under og det funker fint det foreløpig. Skal bytte en gang i året tenker jeg. Men klart, får man Castrol billig online, er det kanskje ikke så mye å spare. Men det skal det vel heller ikke være hvis Biltema oljen er mer eller mindre like bra...BMW Longlife LL-01 sier nok egentlig...
  29. 1 point
    papertiger

    Min M550i G30

    Gratulerer med rå bil! Blir spennende å følge med dine erfaringer med denne framover. Leste @Blåhvitblogger sine kjøretur fra øst til vest med en M550i her om dagen - kjekk lesning!
  30. 1 point
    Veldig fornøyd med BH Autofoam Ikke det tykkeste skummet, men bra effekt. Prøver ut Nerta Active Diamond Foam nå, men virker nesten for sterk for den daglige vasken... A.J.
  31. 1 point
    Har fått bestilt time for flushing av girkasse den 22. november hos Transtec AS. Gjør et greit innhugg i lommeboka med nesten 8 000 kroner, men er godt for samvittigheten når bilen har passert 150 000 kilometer. Spent på hva de sier om oljen som er i nå - har aldri opplevd girkassen som treg eller at det er noe nykking. Tror nok anbefalingen om hver 60-80 000 kilometer er litt i overkant. Bavaria anbefalte å bytte etter 150 000 kilometer, så da forholder jeg meg til det enn så lenge Ellers blir det ny farge på vinterfelgene neste år - noen som har innspill? Kommer til å gå for Foliatec sprayfolie denne gangen også. Vurderer både sølv metallic, antrasitt og grå
  32. 1 point
  33. 1 point
    Werther

    Beste kjøreopplevelse du har hatt?

    Har ikke kjørt så mange dyre og/eller sportslige biler da jeg ikke har så stor interesse for å teste biler som ikke er mine. Men de mest minneverdige øyeblikkene må vel være: Kjørte ned til Italia to år på rad med en gammel, sliten og gjennomrusten Corolla GT. Er noe eget å kjøre gammel bil på tur. Punkterte i mørket i kraftig regnvær oppe i de sveitsiske alpene. Klarte å bånne speedometeret på 240 km/t ned en bratt bakke, ikke så halvgæli det med en 1.6 på 124hk. Denne bilen klarte jeg også å kjøre fra politi med blålys med to ganger. Artig og ikke minst utrolig driftssikker bil som tålte alt av rævkjøring. Billig gikk den og - 0.59 på blandet kjøring vinterstid er bra for en 1985-modell. Verden har ikke gått så mye fremover når det kommer til forbruk de siste 30 årene. Hadde en E34 M5 Touring som ble brukt i et rekordforsøk der jeg kjørte Gøteborg-Oslo på kun 2 timer. Dette var før det ble 4-felt hele veien gjennom Sverige, så man kjørte det remmer og tøy holdt midt på natten. En annen spennende tur med den bilen var når jeg kjørte den hjem etter kjøp - 60 mil i tett snøvær på nattestid med slitte piggfrie dekk. Den logret fælt hele veien hjem. En annen artig tur var når jeg kjørte en kamerat til Ålesund for å se på bruktbil. Kjørte en eldre Corolla 1.6XL som gikk under navnet "Det sorte lyn" oppover på natta midt på sommeren og ankom på morgenen. Høy snittfart, lite trafikk, fin utsikt og god musikk på spillern. Det viste seg dog å bli bomtur da Kadett GSIen vi så på hadde masse rust i kanalene.
  34. 1 point
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    1998 Aston Martin DB7 Volante. Har veldig sansen for DB7.
  35. 1 point
    Otis

    Minimum tykkelse på skiver e61, 2009 mod

    Du har jo svart på ditt eget spørsmål. Men sånn helt egentlig kan du sikkert kjøre til bremseflatene ramler av fra ventilasjon i senter. Har sett det før, det gikk sånn høvelig det.
  36. 1 point
    Hallå hallå! Bjuder på en kundvideo från ett riktigt tufft projekt! BMW M5 V8 motor monterad i E36 kaross med vår StandAlone software för EngineSwap projekt. Alla onödiga funktioner som inte längre används i den nya karossen är bortprogrammerade i mjukvaran Vi lyckades även hitta nästan 10% mer effekt! Landade på 437 hk Mvh// Andreas, Fekzen.se
  37. 1 point
    Gabz

    Oppkjørselen

    Ooh, nice! Bilder, bilder, bilder
  38. 1 point
    Ytterliggare ett intressant kundprojekt med samma tema! M5 E39 V8 , S62B50 i en DTM style E30 Programmerad med StandAlone software så att motorn kan användas helt utan felkoder osv i E30 karossen. Se bild:
  39. 1 point
  40. 1 point
    Skal få tatt litt fler men er her nå mitt
  41. 1 point
    Felger ferdig behandlet . Måtte jo fortsette prosjekt vinterfelg. Jeg har ikke garasje men god og varm gang: Og jeg startet med å behandle felgene med denne : Et par runder med denne , gjorde at det meste av dritt forsvant og ting ble finere: Krinkler ble rene og behandlet: Er jo sånne plasser det fort setter seg. Derfor godt å vite at det er iorden . Så tilslutt voks: Og denne liker jeg : Og etter to omganger ble de ferdige og de ble blanke : Dette holder mer enn lenge for min del . Fikk ikke vekk alt bak felg men det er vinterhjul og de er behandlet .😃
  42. 1 point
    StigJ

    Oppkjørselen

    Blir spennende å følge med på utviklingen her. Hold oss oppdatert
  43. 1 point
    TRF

    Oljelekkasje Bmw x5 3,0d 2009 mod

    Det verste av alt er at du virker skikkelig stolt av deg selv for å ha bevist at.... du kun har internett som kilde og at alle pakninger kan bli harde? Jeg kan garantere at du aldri har bytta toppdekselpakning på noen m57, ei heller jobba med disse motorene i noe omfang. Du sier, ganske bastant, at trådstarter skal bytte toppdekselpakning som svar på hans udefinerte oljelekkasje. Skal man tippe får man i alle fall forholde seg til det som tross alt er den vanligste kilden. Toppdekselpakning som lekker er svært uvanlig på m57 (ikke umulig naturligvis, og motorene blir jo eldre og eldre), og merk deg at trådstarters m57 er en TU2 motor fra 2009. Det er også en mer omfattende jobb enn på din m52 da bla dyser må ut. Det lekker ikke "ofte" fra toppdekselpakning på m57tu2. Det lekker derimot "alltid" ut gjennomføringene til akslingene til swirl flaps. Noe du ville visst, hvis du hadde noen som helst erfaring med disse. Det er også svært enkelt å sjekke om det lekker der, da det ikke krever noen demontering av noe slag. Når folk, som ikke er mekanikere, skal hjelpes på veg, er det lurt å vurdere hva som er den vanligste/mest sannsynlige årsaken til feilen brukeren opplever, og ikke minst om det er noen lavterskel tiltak som kan treffes før man sier at de skal bruke penger på måfå.
  44. 1 point
    Carlsius

    Oppkjørselen

    Dette blir spennende og en morsom oppgradering fra nyere til eldre
  45. 1 point
    fxslin

    Oppkjørselen

    Se der ja! Endelig tråd på denne! Skal bli spennende å se hva du gjør med denne!
  46. 1 point
  47. 1 point
    StigJ

    Den store finn.no tråden.

    Meget pen denne her. Kjenner de tre siste eierne. Alle medlemmer av BMW CCN og entusiaster på sin hals.
  48. 1 point
    Hmm..merkelig, ikke særlig tung på pedalen, så spørs om ikke det er noe som ikke er som det er, men ser og på forbruksnåla den beveger seg mye opp og ned her som det er så mye bakker og fjell Tok en vask i hjulhusene, samt bremser fremme ble byttet for noen dager siden. Planer videre: -Skifte motorolje/filter. -Girkasseolje/filter. -Drivstoff og kupe-filter. -Fjerne den overflaterust som er. -Utbedre jekkfeste h.b. og batterikasse. -Skifte grøftelys (lekkasje). -Polere den litt opp, få frem litt glans. -Kansje en leppe (hvor vidt det blir den orginale lille plastflippen under eller noe alpina-greier får man se) eller få tak i en facelift-fanger.
  49. 1 point
    Hallå hallå, Jag mappar ECU för Engineswap/StandAlone för 39oo.- och om du vill ha den optimert i samma veva så fixar jag ett specialpris på 49oo.- Alla system som inte kommer användas programmerar jag bort ja. Mvh// Andreas, Fekzen.se
  50. 1 point
    Z1

    Castrol olje vs Biltema olje.

    Biltema duger for vanlige folk . Men ikke kjør 20000 km mellom skifta.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00