Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 11/21/17 in all areas

  1. 7 points
    Får vel prøve å runde av denne henteturen av @magneten sin "gamle" Z4 Coupe. Som dere vet som så dro vi (@havers) over fjellet på fra Ski til Hauge æhm, mener Karmøy/Åkrehamn . Sist fredag med min E70 for å hente Z4'ern hjem til @b-havers. Vi spammet vel tråden godt nok underveis, var dog ikke så mye annet å finne på underveis. Ruten har dere sett tidligere, den gikk over Haukelifjellet. Det som var spennende når vi forlot Ski kl. 14:08, var at da kom det på ymse nettaviser og yr.no litt varsler om et lite "uvær" på fjellet. Og det var satt opp kolonnekjøring ifølge rapportene. Men vi tenkte at vi kjører på og ser hva som skjer. Vi hadde full tank + litt mat og litt basic nødutstyr med oss i tilfelle vi skulle støtte på noe. Når vi endelig kom oss opp på fjellet etter noe del timer, så begynte det riktignok å snø ganske kraftig. Men ikke verre enn at det gikk fint å kjøre og E70 virket å trives godt under forholdene. Den føltes tung og trygg på noe småglatte veier, men vi kjørte selvsagt etter forholdene. Helt kurant når det snør slikt: Men på Haukelifjellet skrudde snøværet seg opp noen hakk. Men forsatt så var det egentlig helt greie kjøreforhold og til vår store lettelse. Så var det ingen kolonnekjøringen på gang, men brøyte gutta var ute å gjorde jobben sin. Kudos til dem! Liten vannlatnings pause: Omsider kom vi oss trygt fram og kunne sjekke inn på hotellet i Haugesund. Drøyt å bruke over 8 timer på 484km, selvom vi måtte ta det ganske rolig over fjellet. Forbruket var heller ikke så aller verst med tanke på stor og tung bil. Omsider så var høydeunktet for turen her, en liten kjøre tur fra Haugesund ned til @magneten på Åkrehamn. Da vi kom fram så ble vi møtt av dette vakre synet. Bil klar til avhenting med alt ferdig pakket. Så var det neste store spennings momentet ville mine 17" vinterfelger fra Hellrot'en passe på Z4'ern? Vi hadde selvsagt sjekket alle mål og regnet ut på forhånd. Heldigvis så viste tallene seg å stemme. Vi fikk dog et par spennende sekunder, da vi overså en senterring og kunne ikke få første bakfelg til å passe.... Men felgene kom på og bilen var klar til hjemturen. Og E70 ble godt pakket og stroppet ned med 2 sett med felger baki. Ruten hjemover var via E39 og E18, da vi var lite lystne på ta en meget lav Z4 over fjellet. Brøytingen av fjelloverganger får gutta som kan det ta seg av Ble stor sett kjøring hele tiden med et par innlagte pauser med sjåfør bytte på bilene. Men jeg må nevne at dere har vakre og morsomme veier på vestlandet, blir helt klart flere turer der om sommeren med Z3M'en! I Kristiansand stoppet vi hos @ziggen for en etterlengtet pause hvor vi ble servert litt kaffe og fikk sjansen til å beundre hans vakre stock Z3. Utrolig hyggelig å få møte forummedlemmer in real life! Z4'er blir ganske så liten og lav bak en E70. Godt denne ikke skal kjøre mer på slike veier, den var rimlig bra møkkete og hadde et tykt lag med saltlake når vi ankom Bastøy fergen i Moss. Siste strekket fra Moss til Ski var en ren parade etappe etter drøye 1100km. Forbruket på E70'en var forsatt ikke avskrekkende da vi ankom Ski, som dere ser så har vi ikke vært veldig tunge på foten da Hvordan var Z4 Coupe'n å kjøre? Vel jeg vet at disse bilene skal være meget gode og morsomme å kjøre, men allikevel så ble jeg bergtatt over hvordan 3l henger sammen med girkassen i disse bilene. Meget sivilisert når man vil være det og et lite udyr når man trenger det. Nå tillot selvsagt ikke forholdene noe særlig aktiv kjøring, men jeg fikk testet den litt nå og da. Jeg synes den ikke langt unna min Z3M i kjøre opplevelse og kjøre glede. Satt opp imot hverandre så er de selvsagt to ganske forskjellige biler, men begge formidler det de skal: kjøre glede på en meget god måte!
  2. 6 points
    Saltkjelen

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Jeg forstår konseptet med å ikke slippe alt kruttet i første omgang, men for BMWs del er det å vente til LCI om tre år alt for sent. Det er nå ting skjer, og det er viktig å være innovative og på hugget i forhold til andre konkurrenter. At BMW leverer 530e xDrive i USA, og ikke i Europa sier jo sitt. Om tre år er det vel knapt noen interesse for ladbare hybrider med dårlig rekkevidde når de fleste andre bilprodusenter (BMW inkludert) har fått spyttet ut sine helelektriske biler med 500-900km rekkevidde.
  3. 5 points
    Glemte å poste denne, lekker doning.
  4. 4 points
    lagunilla

    Orginal tuning av F11 520 2016 mod

    Siterer info fra BMWN 29/05/17. Venter fortsatt svar fra deg @johnja, er spent .
  5. 4 points
    Marius2002

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    @Walkabout din F11 er fin og om den fungerer fortsatt for deg er det ikke vits i å stresse om det er BMW du vil ha. I følge BMW selv kommer den nye X3 i helelektrisk utgave i 2019 og det hadde ikke forundret meg om du får den i plug-in hybrid da også. Nye 3-serie er "rett om hjørnet"(tenk at F30 er noen år nå), der kommer det nok noen nyheter i den banen annet enn 330e. Samt at 3GT blir 4GT og denne skal etter ryktene også fås helelektrisk. Samtidig burde du sjekke ut iNext-planene til BMW. At G31 ikke fås i 530e er uforståelig. Jeg har tidligere lest på utenlandske forum at flere fra bl.a. Østerrike og Sveits ønsket G31 530e xDrive, så et marked er der. Hvis ikke kommer Audi med en spennende elektrisk Quattro-suv og Jaguar med sin I-Pace. Jeg har likevel troa på BMWs planer, men det går bare litt treigt fordi kunder vil ha det "idag" og ikke først om 3-5 år.
  6. 3 points
    TRF

    E39 525dat 2003 oppe går gjenn :)

    Vi har lenge sett på og jobbet med dette. Vi jobber med løsninger på nyere kasser. På disse eldre ble det skrinlagt (etter at vi fikk utviklet lese/skrive verktøy via obd). Det som jeg derimot ofte gjør for folk er å endre software fra 2.5d til 3.0d ifm ombygging og eller tuning. Betydelig forskjell, og langt mer fornuftig satt opp til de ekstra kreftene man tross alt har tilgjengelig.
  7. 3 points
    Slavearbeider'n

    Slaven's E39 M5 - Simply Clean -

    Fikk tatt en liten økt i dag og. Jeg har som jeg skrev for litt siden slitt med ett ganske høyt oljeforbruk, tenkte at idag var en fin dag å forske litt nærmere på dette. Startet med å demontere gummibelger og LMM'er. Fikk demontert CCV filtere og slanger Nye på plass Ganske tydelig hva som kan ha forårsaket forbruket, prøvde å blåse gjennom begge filtrene, kom så vidt ut litt luft i andre enden. Da jeg sammenliknet med de nye filtrene skjønte jeg fort hva som var galt. Da jeg blåste gjennom de nye filtrene kom all luft ut i andre enden, ganske tydelig at filtrene var potte tette. Med nye filtre og to nye slanger burde forbruket gå ned betraktelig. Om det ikke gjør det er nok toppdeksel pakninger de neste som byttes ut. Demonterte selvfølgelig plenumet også for å fjerne alle oljerester. Veldig mye olje ett sted det ikke skal være noe særlig med olje. Tydelig at det var endel olje i innsuget ja. Dette er etter en boks med bremserens Etter litt tørking ble alt mye bedre Da jeg kom hjem kom varselet om lite olje, det passet perfekt egentlig, nå kan jeg toppe opp med olje og regne km til neste varsel, går det lenger enn 50 mil til neste varsel har dette vært en viss suksess.
  8. 3 points
    papertiger

    LED lys og snøvær

    Problematikken her går vel på kjøring med LED-lys i snødrev. At varmetråder hadde hjulpet her er det vel ingen tvil om, samme om lyktene er nedgriset av saltlake og veistøv så vil de vertfall smelte vekk snøen.
  9. 2 points
    papertiger

    Feilmelding

    Tar en liten update her: tok kontakt med Bavaria i går. De sørget for, gjennom Mobilitetsgarantien til BMW, å hente bilen kostnadsfritt på bergingsbil og å kjøre den til nærmeste Bavariaforhandler som da var i Haugesund. Gjennom samme Mobilitetsgaranti hentet jeg i går ut en F30 316iA leiebil hos Bavaria Stavanger som jeg disponerer kostnadsfritt til 4’eren er ferdig på verksted i Haugesund. Litt koordinering på telefon ble det igår for å få dette til, men det er stort sett selvforskyldt. Har lært at neste gang trykker jeg på SOS-knappen i taket så ordner alt dette seg selv! Er alt i alt svært fornøyd med hvordan Bavaria har håndtert dette, og svært fornøyd med hvordan BMW Mobile Care fungerer! Oppdatierung følger når jeg hører noe nytt om 4’eren
  10. 2 points
    Har jo igrunn bannet denne bilen nord og ned vinterstid . Synes den har vært ubrukelig . Nå idag skulle den bevise at med nye vinterdekk,var vi venner igjen .😃. Snøen har dalt ned og bilen måtte testes . Her står den klar: Som dere ser , så er snøen her og her jeg bor , både snør det og regner det. Det betyr at her er alt fra snø til slaps. Trengte ikke å kjøre langt , før jeg skjønte at med nye pigghjul og i mindre format , var denne bilen blitt mye bedre . Faktisk såpass at jeg kan si god på dette føret. Bilen griper bra , ligger godt på snø og slaps nå. Så ja,dette var en god opptur uten tvil . Ett til : For første gang på to sesonger , har jeg følt glede vinterstid med denne bilen . Men sta og egen sier jeg fremdeles,,,Ikke i nærheten av e34 😀. Men jo dette var gøy. Nå er det bare å grave i lommeboken og få fikset Webastoen . Skandale å ha sånn et redskap og som ikke funker .
  11. 2 points
    Byttet nivåkompressor Når jeg fikk bilen hadde den en feilkode på nivåregulereringen og bilen ville ikke heise seg. Med diagnose programmet INPA kunne jeg manuelt kjøre den så den heiste bilen til normal høyde etter 1-2 min. Tolket dermed det sånn at kompressoren var på siste verset. Ny kompressor ble kjøpt hos GS og montert i helgen: Grunnen for at min kompressor har blitt dårlig er på grunn av en skjør innsugslange som det har gått sprekker i. Dermed suger kompressoren inn luft med sand i og ødelegger pakninger og diverse inne i kompressoren. Anbefaler alle med E61 å sjekke denne slangen så en slipper å ødelegge kompressoren. Ikke så godt bildet men det kan sees at det har gått sprekker i enden av slangen. Disse fantes og ved 90 graders vendingene på slangen opppover i hjulbuen og IBS kontakt - Strømtyv Hadde problemer med at bilen tappet seg for strøm iløpet av 2 timer med et fullt oppladet batteri. Koblet ut de 2 ledningene på bildet og nå holder den på strømmen Hente bakluke Det har blitt funnet rust på bakluken i bunn av luken mot støtfangeren. Rusten har kommet i falsen til bakluken, synd ikke bilen har rustgaranti lenger Gjennom E60/E61 gruppen på facebook kom jeg i kontakt med en hyggelig kar som hadde 4stk E6x han solgte deler fra. Fikk avtalt å kjøpe en rustfri bakluke. Dagskjennemerker ble kjøpt inn og bilen ble gjort klar for en god tur. Larvik - Sarpsborg - Drammen - Larvik Kjekt med stor plass når setene er lagt ned. Etter 450 km var det tid for en liten vask
  12. 2 points
    Hmf... Hadde en som kunne tenkt seg 225ene mine og jeg ymtet frempå til Magne at jeg ville kjøpe 230ene. Men så ble det ingenting av og jeg fant ut at jeg like gjerne kunne beholde de siden jeg har andre ting å bruke kronasjene på for tiden. Men nå har selvfølgelig den ene bakfelgen sprukket og fått litt kast i den andre. Så da var jeg igjen egentlig på jakt etter 230ene. Jaja. Finner alltids noen nye, brukte hjul innen våren kommer.
  13. 2 points
    Buckwee

    Espen's 320iX F31 Estoril Blå

    Da kom det enda en pakke til meg i går! Jeg vet ikke hvordan det blir med M3-grillen, men av de bildene jeg har sett, så liker jeg best denne, i stedenfor svart M-Performance grill. Får se om jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet i dag, eller om jeg venter til jeg har fått foliert lister og takrails svart, så det ikke blir helt kræsj.
  14. 2 points
    Så nå må det nesten handles inn Z4 med N52 hos deg også? Ser på et av bildene at Style 230ene dessverre også tok turen østover. Hadde et lite håp om at de ble værende igjen hos @magneten en liten stund til...
  15. 2 points
    awt

    Orginal tuning av F11 520 2016 mod

    Man har alltid kunnet bestille bilen ny med original effekt (det stod til og med oppført i de norske prislistene), så det du beskriver er noe helt annet enn det trådstarter spør etter.
  16. 2 points
  17. 2 points
    Ut av en bil å snart inn inden ”nye“
  18. 2 points
    Lettere nyvasket i laserwash, fortsatt syv mnd uten børstevask.
  19. 2 points
    Stor oppgradering i dag. Sorte klistremerker på skilt.
  20. 1 point
    Ellers kom første snøfallet for litt siden, noe som endte med 10 cm slaps midt i veibanen, som lurte seg oppimellom dekselet under bilen, som igjen førte til at dette ble plog Stappet seg under hele bilen(!) Så dekselet midt under motor og fremme under motor ble ødelagt. Så om noen har dette liggende, skrik ut Dekslene på sidene klarte seg bra og var bare og skru på plass igjen Tok noen bilder når bilen hadde fått tint seg litt.. Såg fælt ut Tilogmed snø bak eksosskjold opp med mellomaksel Oppdaget også når jeg skulle montere på igjen skvettlapper bak at høyre bakhjul hang på.. Demonterte og fant ut det var handbrekk mekanismen som hadde kilt seg. Så har nå bestilt alt nytt til begge sider bak, originalt. Håper dette kommer il.a uken. Aaalltid noe med denne bilen Gjort nytten sin Og slik står bilen nå
  21. 1 point
    turbojugen

    ehaugsnes' e46 330cd

    Juhu! Da er allerede ACS hjula solgt, og nye hjul er kjøpt og betalt. Ikke fullt så heftige specs på de nye, men det var det jeg var ute etter. Dette er det eneste settet med 18" i Norge, hva tror dere? Skal deles, poleres, få annen farge på senter, og nye bolter ila vinteren. Tror dette blir skamrått!
  22. 1 point
    Æsj.. Er ikke snø her engang
  23. 1 point
    quandt1960

    Hvordan olje

    Bruk minimum C3 olje pga du har partikkelfilter og C3 har mindre svovelinnhold (ca 0.8%wt). Du må ha minimum Longlife 04 på en N47 motor. Jeg fylte alltid Castrol Edge 0W-30 på en jeg hadde tidligere. Den på CirkleK kan du bruke men jeg ville brukt 0W-30. Longlife 04 er minimum. Castrol Edge LL04 holder ikke 30000 men maks 18-19000km. Dette er erfart etter 5 oljeanalyser hos Invicta i Oslo og 70000 kjørte kilometer med testing over 3 år.
  24. 1 point
    Saltkjelen

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Tja, jeg tror nok ikke dette egentlig er grunnen, og andelen mennesker som virkelig ønsker manuell girkasse er nok forsvinnende få. Det bugner nok i det at dagens automatkasser er minst like eller mer effektiv enn en manuell girkasse, og at folk har innsett at manuell girkasse er håpløst gammeldags. For mitt vedkommende blir det litt som å sammenligne den første mobiltelefonen vs. iPhone.
  25. 1 point
    Saltkjelen

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Det er kjempefint at de tilsynelatende satser i USA, men det er ingen grunn til å ikke kjøre samme satsingen i Europa også. Ellers finner jeg en del av BMWs prioriteringer "over there" rart. BMW nærmest påtvinger stasjonsvognkjøperne i USA en GT-modell, og F31 vil være den siste touringen BMW leverer der. Mange reagerer harnisk på avgjørelsen, men de dekker seg bak om at "ingen vil ha touring der". En annen "positiv" ting med G30; G11 fikk fra 07/2017 de mekaniske blinklyshendlene som G30 har, og til min store glede er slepering og andre berørte deler fortsatt identisk. Dette innebærer at det høyst sannsynlig går an å gjøre en G11 pre-07/2017 hendler-swap på en G30. Noen med G30 som melder seg frivillig til et forsøksprosjekt?
  26. 1 point
    Her sett denne Z4'en kjørende rundt her, så det blir synd å ikke kunne se denne på vegene her lengre.
  27. 1 point
    t06afre

    Den store finn.no tråden.

    En orginal CSI uten rust og i meget god stand(uten å være i showroom stand) ligger ute på rundt 500000 og kanskje høyere i Tyskland. Men dette gjelder som sagt ikke denne bilen. Og tilstand har alt å si. Hadde kanskje vært lurt å markedsføre denne bilen litt bredere enn bare Norge. Prisen er jo helt avhangig av å finne rette kjøper ;).
  28. 1 point
  29. 1 point
    stig.

    Ombygging fra 523 til 540 e39

    540 har annen forstilling og bakstilling, men ja det er mulig, min bror fikk da godkjent bygd om en e39 520 til m5, men der ble alt flyttet over , rubb og stubb. å er vel noe lettere i forhold til 540, da den har ikke dobbel eksos tunnel bak som m5 har , mener jeg. men sørg for at alt av papirer er i orden.
  30. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg kjenner ikke situasjonen i Oslo i detalj, men i forhold til det jeg leser i avisene og hører fra venner (og her inne) så virker kommunens politikk når det gjelder trafikkal infrastruktur unødvendig aggressiv. Jeg er ikke uenig i at overgangen til elektriske biler er nødvendig, men man bør ha en tilfredsstillende overgangsperiode slik at folk får tid til å reagere praktisk og økonomisk. Det som skjer nå mhp. parkeringsmuligheter virker som et resultat av et ekstremt tankesett og det er aldri fornuftig. Det skulle nødig bli slik at man vinner slaget, men taper krigen når det gjelder miljøet bare fordi noen ekstreme politikere ikke forstår at vi må trekke lasset sammen. Jeg er ikke helt oppdatert når det gjelder Porsches planer for 992 generasjonen, men jeg tenker at det ikke er uten grunn at interessefellesskaper som f.eks The Manual Gearbox Preservation Society dukker opp på FB. At salget av Boxster/Cayman (718) har blitt signifikant redusert overrasker meg ikke. Den nye B4 motoren er effektiv, men helt uten sjarme i forhold til den gamle B6 motoren + at "wanna be" 911 effekten er borte. Det kan derfor virke som om 924 og tildels 914 "spøkelset" har dukket opp igjen.
  31. 1 point
    Walkabout

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Jo takk, men det er jo også en vurdering i forhold til løpende (og potensielle) driftsutgifter og uforutsette utgifter som kan dukke opp på en 7 år gammel bil med over 150 000 kilometer på telleverket. Slik sett så kunne det vært betryggende med noe nytt, men per nå tilbyr ikke BMW noe som er fremtidsrettet nok (eller gir god nok valuta for pengene) i den klassen jeg ser etter, særlig sett i sammenheng med hvor fornøyd jeg er med F11. På en måte er det bra, fordi det viser hvor treffende denne modellen var, men på en annen måte er det et lite varsku for BMW når de ikke klarer å tiltrekke tilstrekkelig oppmerksomhet fra F10/11-eiere rundt den nye modellen - det er nesten alarmerende når en tenker på hvor mye det har skjedd i bilbransjen fra 2010 og frem til 2017.
  32. 1 point
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er litt av sjarmen med gammel bil. Jeg ser at det kan bli travelt når man skal rekke jobb, barnehage osv., men se vekk fra alt dette. Børste av bilen og skrape litt is, dørhåndtaket er fryst fast og man kan ikke nappe det til seg i fare for å ødelegge noe og må finne en glipe i døren og dra til med andre hånden mens den ene holder håndtaket oppe og når man endelig har kommet seg inn i bilen og fått start for ikke å snakke om all snøen man har dratt med inn, så går ikke døren i lås igjen og man må som du sier holde døren med ene hånden. Å gå inn via bagasjeluken går ikke da det ikke er nedfellbare seter(sedan). Selvfølgelig er det ikke automatgir heller. Litt slik jeg opplevde vintrene med E36en. Den bilen et savn av og til når jeg kjører alene uten mening, alt var så simpelt og greit. E36 325i eller M3 er drømmen. Må ikke glemme 50 kg med strøsand(i sekk ofc.) i hjulbrønnen bak for å få vekt på drivhjulene på vinterstid. Til det daglige idag har jeg garasje og det er helt klart å foretrekke når man står der med dårlig tid og skal rekke hit og dit, da hjelper det ikke hvor mye sjarm det er å skrape is og koste snø. Uansett.. Kort vurdering av bilbyttet: Nå er det vel ca. 1 måned siden jeg byttet bil. Det har gått bra det, men kjøregleden er ikke der lengre. Jeg bare kjører når jeg må og unngår å kjøre ellers. Toyotaen er god, tatt den for slik den er, og kommer seg fram uten problem og med 2,2L 150hk er det helt ok drag i det daglige. xDrive er likevel et stort savn og det kan ikke sammenlignes med Rav4ens 4x4 system. xDrive vil jeg tørre å påstå er det beste 4x4-systemet for de som vil ta seg fram men samtidig vil ha kjøreglede og moro på vei dit(Quattro på en god nummer 2). M-sport seter og ratt, undervurdert x10. I E91en satt jeg som støpt med god sidestøtte og lårstøtte og tok dette for gitt, i Rav4en er setene nesten flat og jeg føler jeg er litt kastedukke innimellom(mykt understell) og dette skal være de "beste" setene som var mulig å få i disse. Jeg har slik infotainmentskjerm i Rav4en også, med bluetooth, navi, tlf osv., men CIC til BMW er noe helt annet. CIC er kjapp, CIC er brukervennlig og mye mye mer. Den som står i Rav4en er treig, det tar nesten et minutt og koble til telefonen mot musikkavspilling(bluetooth) til den spiller av sangen. Telefonbiten er treig og navien er ikke i nærheten så profesjonelt utført brukergrensesnitt. Blinklyshendelen... Ja, jeg savner E91en og forskjellene mellom premium og ikke-premium er utrolig store om man går litt mer enn bare å se på hvilke utstyr de forskjellige har, for utstyrsmessig er det ikke store forskjellene. For å ikke snakke Rav4en helt ned, så kommer den seg som sagt godt fram på glatt føre(kan låse diff F55% R45%, ellers styrer den seg selv), plassen er god og det er en grei bil å kjøre om man ikke sammenligner det mot BMW. Jeg synes ikke bilen har det værste utseende heller, men ingenting som skiller seg ut. Den har også Eberspächer dieselvarmer, men jeg har ikke satt meg inn i hvordan den fungerer, får lese bruksanvisningen over et glass øl en kveld jeg har tid. Jeg vet ikke hvilken annen bil jeg kunne kjøpt med 4x4 som ville gitt meg et like billig og forutsigbart bilhold. Toyotaen bruker mindre drivstoff, billigere forsikring og billigere i innkjøp, så da ser det ut til at boligprosjektet blir realitet, som var grunnen til at vi byttet
  33. 1 point
    Gabz

    Min BMW 325ia Touring E91

    Deilig
  34. 1 point
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Oslo har dessverre blitt en mer og mer uvennlig by. Man møter mer og mer motstand fra kommunen for hvert år som går gjennom deres systematiske sabotasje av infrastrukturen for å fremme sykkel og buss. Måten de fjerner parkeringsplasser på uten å erstatte de med noe er ufin, og sammen med holdningene deres mot all annen trafikk (bompenger, piggdekkoblat, rushtidsavgift) samtidig som de nekter å bygge en Ring 4 som fører trafikken utenom byen gjør at byen oppfattes som uvennlig og lite attraktiv for mange. Jeg har merket en stund nå at kommunens politikk har gjort sitt med bybildet - det er ikke like mange spennende biler å knipse nå som det var for et par år siden. Innføring av beboerparkering/fjerning av gratis gateparkering på spesielt Frogner og Majorstua vil i praksis fjerne alt av interessante hobbybiler man ser i sommerhalvåret. Dette skjedde for en stund siden på Bislett og området oppover mot Adamstuen som før var et paradis for spotting. Nå står gatene halvtomme med en og annen Avensis. Så spottetråden vil nok bli ganske stille fremover, spesielt siden andre ikke lenger gidder å bidra heller (men det er en annen sak). Satt forresten å leste om nye 911/992 som kommer om et drøyt år. Mulig dere har diskutert den tidligere her, men ikke overraskende vil alt bli større, og muligheten for manuell kasse forsvinner muligens. Dog vil den ikke bli levert med firesylindret motor. Kan se ut som Porsche brant seg litt på dette ifbm Boxster og Cayman hvis man ser på salgstallene for Tyskland - Boxster ned 20% i forhold til 2016 og Cayman ned hele 41,9%! For å kompensere for dette frister Porsche nå med svært fordelaktige leasingtilbud...Sikkert greit å ikke gå på samme smellen med 911. Dog drar de jo til med en ladehybrid-992 med ulne bremser og mer vekt - skal bli spennende å se om den flopper eller om politisk korrekthet har inntatt sportsvogn-entusiastene også.
  35. 1 point
    @Designer Handlet fra GSbildeler, la merke til at continental hadde riktig lasteindeks men ville ikke kjøpe Continental Bremserør skiftet Hentet en iskald E61 fra verkstedet hvor de hadde byttet bremserør venstre bak. Etter en regning på 5.000kr og samtidig sett hva de har gjort tenker jeg at dette skal jeg sette meg inn i selv neste gang. Kan umulig være så vanskelig eller ta så lang tid. Meeen uansett fint å få det gjort så bilen kan kjøres Vinterdekk Sommerfelgene jeg fikk med 7 serien, ble nå tatt frem og satt vinterdekk på. Veldig fornøyd med resultatet og synes ikke det ble for voldsomt med 245 på 8''. Fremkommelighet tror jeg ikke skal være noe problem bare en har nok inngangsfart til bakken, så skal det gå fint Sommerhjul (Til salgs ) Vinterhjul Lett overhaling av bremsene Siden bilen har stått i lang tid valgte jeg å demonterer caliperne og rengjøre glidere samt lakkere caliperne. Dette ble startet på kl 20:00 om kvelden og angret på at jeg starter på lakkeringen etter første caliper var ferdig. Det tok laaaaang tid. Siden jeg hadde en avtale om å kjøre til Østfold dagen etter var det bare å fullføre. Ble ferdig med siste caliper kl 01:30 Pleier vanligvis ta en kjedelig farge som sølv eller lignende, og valgte denne gangen å gå for noe mer ''vågalt''. Ikke helt fornøyd med fargen da jeg hadde håpet det var noe i samme gaten som BMW performance caliperne, men stadig bedre enn standard grå/rust
  36. 1 point
    M-jakob

    Min BMW 325ia Touring E91

    Etter mange mil på veien så ikke bilen ut. Og det var jo fint vær i dag så da passet det fint med en vask. Deilig å ha garasje til å ta den siste tørken av bilen og at den holder seg ren til neste tur. Blir fort støvete eller skitten av å stå ute.
  37. 1 point
    Otis

    Min 2014 Alpina D3 Touring Allrad

    Allrad er xdrive på tysk. Allroad er Audi sin bilmodell med plasthjulbuer, skliplater, høyere bakkeklaring med 4 trekk.
  38. 1 point
  39. 1 point
  40. 1 point
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    1998 Aston Martin DB7 Volante. Har veldig sansen for DB7.
  41. 1 point
    316

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Ambisiøst Bobleprosjekt som havnet på dynga! Knallpen 200SX. Ikke akkurat en designerperle men morsom bil denne også. En av mine favoritter, dette er så tøft.
  42. 1 point
    turbojugen

    ehaugsnes' e46 330cd

    Har endelig henta hjem bilen. Kom hjem igår natt, etter en lang tur. Tenkte og ta bilder idag, men var ikke hjemme fra jobb før etter det blei mørkt, får prøve imorgen. Har tatt et par bilder med tlf, hva syns dere? Jeg er fornøyd med å endelig ha rød bil
  43. 1 point
    TRF

    Tråden om nye 5-serie G30/G31

    Lirte ikke du av deg noe "ikke legg ord i munnen på meg" i en annen tråd her for litt siden? Ofte en fordel å leve som man prediker. Du hadde et innlegg om hvordan bmw sine modeller går i par, og når du kom til 90 tallet sier du "så har du e34 og e39 som er like" hvilket jo er omtrent så fjernt fra sannheten man kan komme. Jeg er helt med på at stil og design oppfattes individuelt, men jeg har aldri hørt om noen som har samme oppfatning en gang. Det nytter ikke å rettferdiggjøre det med hva som skjer med eks e60 og andre modeller. e34 og e39 er ikke "like". ikke i nærheten. De deler omtrent ingenting av designspråket. Jeg skjønner at påstanden passet fint inn for å underbygge din konklusjon, men det gjør det ikke noe mer riktig. Det er bra at du holder deg til å diskutere design, for teknisk har man heller omtrent aldri hatt større forskjell på to generasjoner.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00