Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 01/06/18 in all areas

  1. 5 points
    Lenge siden bilen har vært så ren.
  2. 5 points
    Flere som lengter etter sommer? 😊
  3. 4 points
    Lørdags ettermiddag . Tok en skrujobb for naboen Idag . Byttet bremser og ny væske på Avensisen og den funket gull 😃 Er jo begynt å bli bra kaldt her og nå . Men hunger etter litt fiksing på TDSen gjorde at jeg måtte ta en titt . Hanskerom skulle opp og gå , så jeg måtte fikse det. I og med dette var kilt seg , måtte jeg slå istykker lås, men etter en runde med hammer var det løst: Fant feste anordingene og fikk festet det skikkelig og virker igjen. Men må ha nytt håndtak til åpne med . Men hvertfall på plass : En mindre ting å gjøre . Så fikk jeg inspisert litt og jaggu ligger alt av verktøy originalt i bil . Små detaljer som jeg liker : Fikk og sjekket ut alle rom inni bil og ingen overraskelser foruten noe rust i reservehjulsbrønn . Men lett å fikse . Og gleder meg til å installere anlegg å høre disse originale perlene her : Denne har jo Panorama men lekker bak pga drenering som er tett . Så dette måååå fikses først og tror jeg bygger om drenering bak . Da dette originalt ikke funker . Taktrekket bak er muggete og ser grusomt ut . Her har nå vært kaldt lenge og bilen har ikke vært startet siden høst . Tenkte , skal jeg prøve ,,,, Til helsikke , dobbelt gløder den og vrir nøkkel Boom med en gang og maler som en katt 😀😀😀 Da kom der opp tre hoder fra stuevinduet og det var kone , minsten og eieren . Lot den gå en 10 min kun for å se og ingen ulyder , kun den vanlige m51 raklingen😃 Men syns det lukter grill av bilen 😃😃 Og må jo nesten dele et hverdagsbilde av 34ene : Som dere ser , en hvis forskjell på høyden. Et til : Og ja , jeg har ikke fått bilen på lagring men jeg slapper godt av. Den står på sommerhjul og har ikke vært brukt og ei en ny flekk har kommet . All snø og dritt renner av da den er glassert med voks 😀. Ja satser på god helse , greit gennerelt og dette skal bli et 34 år 😃.
  4. 4 points
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    Litt bilder er bedre enn ingenting vel?:p skjer ikke stort her, har fått printa mine egne IG stickers Hehe. Vært lenge planen å sette på emblem bak på denne, og nå skjedde det endelig det ble ///M532i, som jeg liker å tro BMW hadde kalt den selv. Det morsomme er at det faktisk er originalt emblem fra BMW i svart som jeg har kjøpt etter jeg fikk diffusor gikk jeg med tanker om såkalte sideskjørt forlengere eller planker. De kom på døra her nå, og blir montert mot sesongstart. De er i Carbon fra nyeste m3. Så det skal bli spennende å få tilpassa og montert de, men har trua:)
  5. 4 points
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Er helt enig i at bilmarkedet i Norge har mistet noe av spenningen nå når PSA, Renault, Opel og alt italiensk er på vei ut. Det kan se ut som japansk, koreansk samt Ford har tatt over denne klassen fullstendig i Norge. Det er kjedelig når "alle" kjører "Premium", dvs BMW F11/F31, Audi A4 og random Mercedes og ingen vil prøve noe nytt. Fikk en aha-opplevelse for en ukes tid siden når jeg tok igjen en ny Renault Talisman i mørket - steike, den så utrolig bra ut i likhet med diverse Alfa Romeo som ikke importeres i stor grad til Norge. Det bunner vel ut i kulturforskjeller, men nordmenn er veldig germanske. På godt og vondt.
  6. 4 points
    Fant denne nydelige veien igår 😃
  7. 3 points
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Har vel nevnt det før på forumet, men kjørte opp til Ålesund midt på natta for å se på en Kadett GSI 150hk til salgs. Knall rød og fantastisk pen, men dessverre var kanalene fulle av rust etter å ha knadd og befølt den litt ufint under skjørtet Har alltid hatt sansen for Kadett GSI, men dessverre er det absolutt ingen igjen i 2018. Alle er rustet vekk eller hatt et ublidt møte med et grantre. Sportslige Peugeot ser man også lite til om dagen...for noen år siden hadde jeg en artig hendelse der to karer kom opp på siden av meg på motorveien i en strøken, knallrød 405 Mi16 midt på natta. Kjørte da 911en, så blåste jo ifra dem ganske bra, men artig likevel når 80-talls-nisser samles til lokal streetracing Tror vi alle fikk en god latter.
  8. 2 points
    TRF

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Golf MK1 GTI (både 1,6 og 1,8) er skikkelige morrobiler. De går kanskje ikke så fælt i rene tall, sett med dagens øyne, men du verden for en opplevelse og kjøreglede! Det samme mange av de tilsvarende bilene fra andre leverandører og samme tidsepoke. Jeg endte selv nesten opp med en bredda manta husker jeg.
  9. 2 points
    ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    En nabo som var et par år eldre enn meg hadde mange fine biler på åttitallet. Tror den første bilen hans var den første Golf GTI'en, altså med 1.6 liter og 112 hester. Utrolig morsom bil! Husker ikke alle bilene han hadde, men den var forskjellige biler i GTI-klassen. Escort XR3i var han vel innom, og en sprekere versjon av Escorten. Tror den het RS Turbo, eller noe sånt. Mange morsomme biler, altså, men den jeg husker aller best, var en Opel Kadett GSI. Mener at den hadde 130 hester, og at den i en kort periode var den raskeste GTI-bilen. Men det var ikke aksellerasjonen som gjorde mest inntrykk på meg. Utseende på bilen var av en annen verden! Glatte og moderne linjer som lå årevis foran konkurrentene. Og digitalt dashbord! Ikke så veldig praktisk, men utrolig kult! Jeg liker designet på GSI'en fortsatt. Som andre har vært inne på, så er det veldig få av disse GTI-bilene igjen på veiene. Kanskje det hadde vært verdt bryet å finne en gammel GSI, Ritmo Abarth, Peugeot 205 GTI eller lignende og pusset den opp? Forholdsvis analoge biler med mye kjøreglede, og mye billigere å drifte enn klassiske Porscher, Alfaer eller lignende.
  10. 2 points
    Fra i dag , nedenfor Hemsedal skisenter
  11. 2 points
    Update igjen: 3M teipen som jeg trodde var blitt borte i Posten kom allikevel så da fikk jeg endelig satt på baklukeflippen jeg har hatt liggende noen måneder. Mengden jeg hadde bestilt holdt akkurat. Rullen gikk tom da jeg la siste lengden med teip. Vaska over området der flippen skulle med wipe down for å fjerne Fussoen som lå der, limet sitter mye bedre på bar lakk. Før: Etter: Har også montert brake ducts trakter i grillen, lakket dem sorte for å skjule de mest mulig. Blir nok å føre noen rør opp til luftfilterboksene eller rør til bremsene på sikt.
  12. 2 points
  13. 2 points
  14. 2 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    http://www.bmwblog.com/2018/01/04/half-norways-new-cars-sold-2017-electrified-bmw-i3-among-favorites/ Artig at de oversetter 260 000 kroner til 260 000 Crowns 🤣🤣
  15. 2 points
    Da var lakken kommet på, ble et meget bra resultat! 😎👍 Kommer flere bilder etterhvert som montering begynner. Venter fortsatt på dør og bakluke, så det vil nok ta litt tid før bilen er 100% komplett. Forskjellen på Alpinweiss 3 og ren hvit farge.. Alpinweiss 3 er ikke akkurat hvit i forhold 😅😁
  16. 2 points
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg synes GL er kule, stor og robust. Skikkelig SUV med ordentlig størrelse på, biler som X3 og Tiguan blir puslete og fortjener nesten ikke å bli kalt for SUV. Jeg er litt der at SUV skal være sort, den skal romme mer last og passasjerer enn hva du egentelig har bruk for å ha med. Du skal kunne trekke henger på 3,5 tonn om behovet er der. Så det er jo ingen overraskelse at jeg skaffet meg en Ford Excursion. Jeg har sagt det her flere ganger før, men jeg synes den bilen rett og slett er festlig å kjøre. Du får litt sånn ustoppelig følelse, der du sitter høyt over trafikken og skuer ut over et digert panser. Det er litt dette som er «magien» i store SUVer som nettopp GL, Land Cruiser V8 og de amerikanske konkurrentene. Det er så absolutt ikke for alle, men for dem det passer er det ikke noe som kan måle seg.
  17. 2 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Werther Korrekt... jeg blinset litt der. Golf II GTI 16V hadde selvfølgelig 139 HK (med katalysator hadde den 129 HK) og den var som du påpeker virkelig kongen av GTI bilene på 80-tallet (ved siden av den mer sjeldne G60 modellen). Ikke fordi den hadde den kraftigste motoren eller f.eks var hurtigst blandt det som da var etablert som GTI-klassen, men fordi Volkswagen allerede på dette tidspunktet hadde det beste kompromisset mellom ytelser, holdbarhet og generell kvalitet. Peugeot hadde deres 205 GTi 1,9 med 132 HK og som veide kun 875 Kg (samt den homologiserte GTI T16 med 200 HK og i rally opp tom. 550 HK) som var fantastisk, men byggekvaliteten og holdbarheten var langt fra VW nivå. Renault hadde deres 5 Turbo (970 Kg) med 162 HK og i rally opp tom. 430 HK, men motoren var bak og bilen derfor kun med 2 seter. Begge bilene gjorde det imidlertid stort i motorsport på 80-tallet. Opel Kadett GSi 2,0 16V/16V Superboss med hhv. 150 og 170 hestekrefter var for mange en stor favoritt (les: Opel var på 80-tallet stadig et stort merke innenfor motorsport). Tilsvarende også med Ford Fiesta XR2, Escort XR3, Escort RS 2000 som bl.a Martin Schanche gjorde det stort med i rally (da med opp tom. 800 HK). Han ble rally verdensmester 5-6 ganger med disse bilene i tillegg til å vinne bl.a Pikes Peak i USA. Peugeot 405 T16 var rent teknisk essensielt en videreutvikling av 205 T16 og selv om den ikke var konstruert for rally satte den et par pene rekorder i bl.a Pikes Peak i 1988 og 1989 foran bl.a Audi Sport Quattro S1 og E2...
  18. 2 points
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Mitt inntrykk av en 2011 350CDI - mao facelift - er at den ikke er særlig komfortabel langs landeveien ved aktiv kjøring. Synes den var "stakkete", ukomfortabel og lite smidig. Den var definitivt ikke på hjemmebane. En annen ting er at den bruker jo greit med diesel...0.9 på pen kjøring er dobbelt så mye som jeg bruker på aktiv kjøring med min 1.5TDCI 120hk-brødbil....
  19. 1 point
    Mossebmw

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Kjøpte min første e34 1.juledag av typen 520 ia 94mod, med fargen pertol-mica metallic. nå har jeg hatt bilen i 1 uke og er storfornøyd. Mye kult ekstrautstyr på bilen som elektrisk gardin bak, gardiner i sideruter bak, kjørecomputer, ac,m_tech understel, lydpakke, oppvarmet spylerdyser, automatisk nedblendbart speil i cupe, oppvarmet speil utvendig, teleskop rattaksel mm. Bilen ser ut til å ha fått godt med stell av tidligere, og det har jeg tengt å videreføre. Planen med bilen er: *Ta allt av alvorlig rust, sveise kanaler og gulv, plukke ned bakstilling og tank å sandblåse gulvet samt vanger foran motor. Ta av kanalskjørt å sandblåse å sveise evt hull. *Bygge om til manuell *Skifte dører,framskjermer, bakluke og bakfanger. *Senk,felg og sportseksos *Montere smalfront *Hellakkering *Og til slutt ett lite turbobygg Men siden dette er bruksbil og jeg har flere prosjekter blir dette gjort gradvis der når tid og økonomi strekker til.
  20. 1 point
    Har en fungerende telefon som veg ca2kg. Meiner det er 450 systemet. Min flotte 30års jubilant. Registrert første gang 08.11.1988.
  21. 1 point
    Bronse ser ikke så gale ut Passer bra på svart bil.
  22. 1 point
    Ron Jeremy

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Alle tidsepoker hadde sine øyenstener. Selv begynte jeg med escort 1.4L, deretter XR3i. Håpløs bil, var denne som gjorde at jeg innså hvor sjanseløst FWD var, det bar rett frem i svingene. Deretter gikk jeg over til det som visste seg til å bli åpenbaringen - E30 325i. Vet ikke om forskjellen fra F30 til focus er like stort idag, men den gang var forskjellen natt og dag. Aldri sett meg tilbake heller, selvom jeg har prøvd mye, er BMW fremdeles referansen på det jeg anser som en «riktig pakke» i det hele tatt, mimring over 110hk forhjulstrekk, uten servo, uten alt man idag tar som en selvfølge... jeg klarer ikke se på alle disse fordums «gromme» bilene med kun rosa skjær. Alle tider har sin sjarm. Når det er sagt, tanken på en E30 er fristende en dag. Men samtidig er minnene sannsynligvis bedre enn det ville vært å gå den veien igjen?
  23. 1 point
    Enig der. Jeg tenkte ikke på sånn vilt fargebytte til f.eks. lilla, egentlig. Mer sånn prikken over i'en. En nyanse eller to lysere/mørkere, mer/mindre metallic eller kanskje noe nærmere gun metal. Men er åpen for forslag, som sagt. Original: Original, polert kant: Nogaro: Nogaro, polert kant: Bronse: Bronse kunne jeg prøvd selv, en gang, men tror kanskje det blir litt for dristig for salg. Helfarget nogaro minner litt om Style 65/M5 sin akryl-shadowchrome. Tror det kunne blitt pent mot min blåfarge. Spørs om enkelte synes det blir for mørkt. Helpolerte:
  24. 1 point
    Med tanke på salg så tror jeg egentlig at original eller original med polert kant er det beste valget. Begynner du med andre farger så er det fort LITT vanskeligere å få solgt gjerne fordi fargen ikke passer sammen med fargen på bilen til den som er ute etter sånne. Men skal sies at de ser bra ut i bronze, nogaro silver med polert kant og hvit med polert kant.
  25. 1 point
    @stoltbmwelsker Send gjerne link, om du finner den. Sjekker finn ofte, men kan være jeg har gått glipp av den. Sant det. Jeg får evt. omformulere det litt, så jeg ikke driter ut en av de få som gadd å svare. Hehe.
  26. 1 point
    Du får ta en spørrerunde på gruppen å se hvor mange M5 eiere som har kasse som skraper i 3. gir
  27. 1 point
    Min kasse er i tipp topp form, så det at "alle" kasser skraper i 3. gir er en litt tynn forklaring, siden to andre har sagt det fra før også. Så nå er det tre stykker som sier det.
  28. 1 point
    Må vel konkludere med at det blir altfor lite slike turer, for det er absolutt slike steder jeg liker meg best bak rattet. Ikke går det utover lapp eller noe heller. Tja, jeg er helt ubrukelig til å sammenligne ting, så jeg er redd jeg ikke helt vet hva jeg skal svare. Man sitter jo høyere, og bilen er noe tyngre, men alt i alt går det mye i det samme.
  29. 1 point
    E.C.

    Den store finn.no tråden.

    "Bil for kjennere av BMW og galakser" 😃 https://www.finn.no/111005792
  30. 1 point
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [photoshoot s. 45]

    Skjer ikke så fryktelig mye med bilen for tiden, er egentlig relativt fornøyd slik jeg har den. Kunne tenkt meg en ny innsats til diffusoren bak (tilsvarende Competition-utgaven med "finner"), men har ikke klart å finne dette til innsatsen som er kompatibel med elektrisk utsvingbart tilhengerfeste. Mulig jeg må gå for å modifisere den jeg har, men da må det i så fall bli vellykket og se originalt ut. Neste service er om 16.000 kilometer, så ganske nøyaktig ett år til. Da er det oljeservice, bytte av samtlige filtre og vehicle inspection. Fikk nylig null feil på EU-kontrollen, så virker som bilen er i god stand og det er viktig. Trenger to nye bakdekk på vinteroppsettet til neste sesong, ellers er samtlige dekkene gode. Håper for øvrig å få fatt i noen som kan ta en maskinpolering av bilen til våren, den har aldri blitt maskinpolert så det hadde nok fått frem glansen et par hakk, selv på en hvit bil Har gått med litt tanker om å bytte bil etter hvert, men har nå bestemt meg for å beholde bilen til våren/sommeren 2020. Da nærmer den seg 200.000 kilometer kjørt, så da kan det være fornuftig å bytte i forhold til at forsikringsmuligheter for motor/drivverk utløper. Er ikke så mange biler jeg har i "kikkerten", men det blir antakelig enten F82 M4, F06 LCI, eller G30 530e når denne skal byttes ut - (rangert i den rekkefølgen som angitt). Skal ikke helt utelukke F11 LCI 550d heller, men da begynner dette designet å dra litt på årene. Blir spennende å følge med på den voldsomme utviklingen fremover.
  31. 1 point
    kjelljakob97

    min e36 318tds

    Kommet godt igang nå😄 Ferdig med å slipe ned kanaler på begge sider. Har også fått begynt på hjulbuene. Ene siden så det heldigvis ok ut, så kun ene siden det må kappes å sveises. Og når motivasjonen detter av, så har jeg sotte på plass et bildet slik at motivasjonen går opp igjen 😂
  32. 1 point
    sveigis

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Altså når du vet der er rust,ingen problem. Men verre hvis du kjøper en som ser knall ut og da finner .
  33. 1 point
    316

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Da var vi ikke akkurat naboer nei. Denne rustletinga, blir dere glad for å finne det eller ikke? 😁
  34. 1 point
    Har bilen M-sport understell(S704A) er delenummeret 31336767333. Hvis ikke er delenummeret 31336771352. koster 257,50kr hos koed.
  35. 1 point
    Mossebmw

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Ja ikke sant😅er vel ikke verdens undergang eller om den er litt rusten, gjør mye på en kveld med ett sveisapparat og litt pågangsmot😁
  36. 1 point
    BjornarHS

    scoot´s E36 M3 3.2 - det ble felger.

    Tror det blir tøft med de ac-felgene, som du sier så er det ikke noe alle har. Skal du lakke de eller blir de helpolerte?
  37. 1 point
    sveigis

    E34 ///M532i S54, reborn

    Julie trenger i bilen sin da det er borte
  38. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det handler også om frykt for å skille seg ut sosialt og økonomisk. Jeg liker at takhøyden er litt høyere på dette området slik at f.eks direktøren også kan kjøre Citroën eller Subaru uten at andre løfter øynebrynene. Det er relativt få som har førstehåndskjennskap til hvor sosialt konformt det kan være i Tyskland, men jeg kjenner litt til dette og tar tyske bilers design (generally speaking) som et uttrykk for denne konformiteten. Spesielt franske bilers mer lekende design er derfor nærmest en umulighet i Tyskland - på godt og vondt. Det som er interessant i denne sammenhengen er å observere hva som skjer når de tyske bilprodusentene slår seg litt løs. BMW i3 kan stå som et godt eksempel og det kan BMW's tid med den amerikanske bildesigneren Chris Bangle også. Misforstått og ute av tritt med normen er en god karakteristikk - ikke ulikt Citroën. Z-modellene og spesielt Z1, Z3 og Z4 (E85) er andre eksempler og det er definitivt litt artig at Z'en i modellnavnet står for "zukunft" eller fremtid på norsk. BMW er uten tvil den mest "franske" av de tyske bilprodusentene, mens VW ditto er den mest "tyske". Seat skal være VW's latinske alibi, men i forhold til fransk og italiensk bildesign fremstår Seat's design med sin orden og logiske linjer som alt annet enn typisk latinsk. Et stykke lenger nord og over Alpene finner vi søster bilprodusenten Skoda og ikke overraskende har bilene de bygger et mer ryddig og konformt design. 500 Km nord for Mladá Boleslav i Tsjekkia (der Skoda har hovedkvarter) ligger VW's domisil i byen Wolfsburg og det kan man også se på bilenes design. Ekstremt logiske og fornuftige linjer, med fokus på orden og kvalitet fra A til Å. Bare en liten detalje som et emblem plassert litt til siden for midten av fronten på den tidligere modellen Skoda Favorit forstyrret i den grad symetrigenet hos ledelsen i VAG så noe av det første VAG gjorde som en følge av at de overtok Skoda i 1991 var å sentrere emblemet på modellen. Jeg tror ikke at BMW hadde gått til slike ytterligheter hvis de hadde kjøpt Skoda, men så ligger jo også München et par hundre kilometer syd for Mladá Boleslav...
  39. 1 point
    Bimmerlorris

    Alpina b10 biturbo resturering.

    Høres bra ut 😃 Masse lykke til med prosjektet ditt ✌️ Følger med her 👍
  40. 1 point
    Hehe ja bare å mase 😃 hyggelig å hjelpe til hvis man kan:)
  41. 1 point
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    GL... Den andre søstra til madammen(ikke hun som skal ha 7-seter, ref. tulletråden), kjøpte seg en GL før jul nå. Byttet ut en Tiguan mot en slik. 230-ish(???) hk diesel. Kjøpte seg hund, så "måtte ha plass". Bortsett fra at bilen er et stort beist, så er den veldig behagelig å kjøre. 2013-modell. Mye "luksus" og fancy løsninger, god å kjøre og superbehagelig som passasjer og av plass får man med seg en hel barnehageavdeling. Ville jeg kjøpt en? Nei. Hvorfor? For stor, for tung og bare alt for mye på alt. Og til samme pris mener jeg det finnes bedre alternativ og da heller ikke bare basert på fornuft. De er ihvertfall storfornøyd og da er vel intet bedre
  42. 1 point
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Golf 4 GTI var ingen ordentlig GTI i sammenligning med konkurrentene Honda Civic VTi, Honda Accord Type R, Nissan Almera GTi, Citroen Xsara VTS, Renault Clio Sport, Peugeot 106 GTI/Rallye og 306 GTI. Golf 4 var ingen klassisk GTI, og vekket ingen følelser. Den var en perfekt allrounder, men aldri artig, interessant eller spennende. Ironisk nok gjelder dette også samtlige VW fra 2017 - de er perfekte allroundere og er generelt bra og stort sett alltid testvinnere, men sjelden best på noe. Golf 2 16V 139hk er vel for mange GTI-kongen av 80-tallet. G60 Rallye var den mer obskure prinsen ingen noen gang så eller hørte, men bare leste om. Selv har jeg aldri kjørt en, men hatt en del skitne tanker om å kjøpe en. Har dog erfaring med Golf 1 GTI 1.8 og Golf 2 GTI 8V. Personlig synes jeg min Corolla GT var hakket raskere og med mer karisma, men det får være en annen sak. Har en Revell Golf 4 1.9TDi GTI 1:18, så ingen tvil om at dette makkverket har eksistert. Men aldri sett den langs veien verken i Norge eller i Tyskland. I Norge ble ikke Golf 4 med 1.8 20V 125hk markedsført som GTI, kun som normal motorisering. Når vi snakker om småkjipe busebiler...en bekjent kjøpte en Audi A3 1.8 20V 125hk ny. Selv da var den, i hvert fall i mine og i min kamerat sine BMW-hjernevaskede øyne helt håpløst kjipt valg når man blåser såpass mye penger på bil. I 1996 var Audi A3 et svakt forsøk på å gjøre det beste ut av Golf-plattformen, men det ser jo ut til å funket mtp at A3 er still going strong den dag i dag. Husker fortsatt første gang jeg så GL i et parkeringshus vinteren 06/07 tror jeg det var. Den er og var gigantisk. Umulig å trekke liten henger med...Mitt inntrykk er at bilene er satt sammen fort og gæli - virker som de er belemret med elfeil og rustblemmer. Er sikkert en fin bil for vestkant-fruer og overbetalte rørleggere og snekkere (som er tilfelle i Norge...), men har inntrykk av at GL/GLS generelt er ræva greier.
  43. 1 point
    Fikk luftet bilen litt, etter at den har stått i garasjen hele vinteren. Skiltene er blitt levert inn, da jeg er i utlandet grunnet studier og bilen ikke blir brukt Videre planer for sommeren er å få sotet alle rutene, tenker 35% foran og 20% fra B-Stolpen og bakover. Skal også foliere listene rundt vinduene i pianosvart, og til slutt få på carbon diffuser til bakfangeren Eksosen må også bli justert littegrann oppover 😅
  44. 1 point
  45. 1 point
  46. 1 point
    fretit

    Den store finn.no tråden.

    Noen andre en meg som synes det er merkelig at ingen av bildene viser fronten på bilen?
  47. 1 point
    Synes dette ble litt stilig
  48. 1 point
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Som den BMW entusiasten jeg er så må jeg innrømme at jeg har hatt min andel VAG produkter selv. Jeg har delevis vokst opp i Audi, først en A4 1.8T som var en helt ny modell den gang (tror det var i 96 eller 97, erstattet en E34 525i). Så ble det en E39 520i i 98 eller 99 (de savnet sekssylindret motor). Så ble det en A6 2,4 (min mor elsket designet på A6 C5, samt at de ønket litt mer motor) før denne ble til en E46 320i i 2003. Siden har det gått i BMW 😉 Selv startet jeg i en 2001 Passat 1,8T som min første bil, dette var en artig bil. Første bilen jeg passerte 200 km/t var også en Volkswagen gitt... Det som ikke alle vet er at E34 som jeg nå har hatt i mange år hadde en forløper. Det var en aldeles strøken og original Audi 100 2,6 ifra 1993, den bilen angrer jeg forferdelig på at jeg solgte. Den hadde to eiere og var aldeles plettfri, med originalt S4 Recaro skinn interiør og Bose høyttaleranlegg (vanlig i dag, sjeldent i 93). E34 er på mange måter en mye bedre bil enn C4 Audi 100. Bedre å kjøre og er mer kvalitetsbil, men 2,6 literen i 100 på 150 hk er langt mer fyrrig enn 2,0 literen i 520i. Jeg hadde flere kamerater med E34 520i og de hadde aldri sjanse mot Audien. Forskjellen ligger i vekt og at Audien har 230 NM mot M50 sine 190 NM. Jeg hadde også en 2005 Audi A6 2,4, fantastisk flott bil som jeg likte veldig godt, men det var fryktelig mye galt med den. Så etter 11 måneder ble den byttet i en E90 325d, beste bilen jeg har eiet til nå. Da var det liksom klart for meg, det var BMW som var merket for meg. Jeg blir ofte kaldt BMW fanboy og at jeg har skylapper for alt annet enn BMW. Men dere skal vite at jeg har hatt mange affærer med både Volkswagen og Audi så langt i min bilkarriere 😉 Jeg tar meg den friheten å legge ut bilde av min første bil, det er noe eget og litt spesielt med din første bil. Friheten, selvstendigheten og det å endelig få ta del i en av de viktigste tingene i de voksenes rekker...å kjøre bil. Her har jeg samlet begge Audiene som jeg hadde på en gang. Tenk det, jeg har en gang vært Audi entusiast og vært helt uten BMW 👍
  49. 1 point
    Liten oppdatering igjen. Har sandblåst alt av rust, og kommet fram til at både bakluke og førerdør må byttes.. Var helt ferdig, kan man vel trygt si 😅 Sett bort fra dør og luke, var resten som forventet 👍 Legger også ut et skrekk og gru bilde av gulvet, høyre bak. Dette hullet visste jeg om, så det er ikke noe plutselig overraskelse, heldigvis 😂 Blir selvfølgelig sveist og reparert 👍
  50. 1 point
    scoot

    Familiebilen E34 540i/6 Touring

    Få fjerna de klarglass blinklysa og!! Grøss:)
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00