Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 01/06/18 i alle områder

  1. 5 poeng
    Flere som lengter etter sommer? 😊
  2. 4 poeng
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    Litt bilder er bedre enn ingenting vel?:p skjer ikke stort her, har fått printa mine egne IG stickers Hehe. Vært lenge planen å sette på emblem bak på denne, og nå skjedde det endelig det ble ///M532i, som jeg liker å tro BMW hadde kalt den selv. Det morsomme er at det faktisk er originalt emblem fra BMW i svart som jeg har kjøpt etter jeg fikk diffusor gikk jeg med tanker om såkalte sideskjørt forlengere eller planker. De kom på døra her nå, og blir montert mot sesongstart. De er i Carbon fra nyeste m3. Så det skal bli spennende å få tilpassa og montert de, men har trua:)
  3. 4 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Er helt enig i at bilmarkedet i Norge har mistet noe av spenningen nå når PSA, Renault, Opel og alt italiensk er på vei ut. Det kan se ut som japansk, koreansk samt Ford har tatt over denne klassen fullstendig i Norge. Det er kjedelig når "alle" kjører "Premium", dvs BMW F11/F31, Audi A4 og random Mercedes og ingen vil prøve noe nytt. Fikk en aha-opplevelse for en ukes tid siden når jeg tok igjen en ny Renault Talisman i mørket - steike, den så utrolig bra ut i likhet med diverse Alfa Romeo som ikke importeres i stor grad til Norge. Det bunner vel ut i kulturforskjeller, men nordmenn er veldig germanske. På godt og vondt.
  4. 4 poeng
    Fant denne nydelige veien igår 😃
  5. 3 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Har vel nevnt det før på forumet, men kjørte opp til Ålesund midt på natta for å se på en Kadett GSI 150hk til salgs. Knall rød og fantastisk pen, men dessverre var kanalene fulle av rust etter å ha knadd og befølt den litt ufint under skjørtet Har alltid hatt sansen for Kadett GSI, men dessverre er det absolutt ingen igjen i 2018. Alle er rustet vekk eller hatt et ublidt møte med et grantre. Sportslige Peugeot ser man også lite til om dagen...for noen år siden hadde jeg en artig hendelse der to karer kom opp på siden av meg på motorveien i en strøken, knallrød 405 Mi16 midt på natta. Kjørte da 911en, så blåste jo ifra dem ganske bra, men artig likevel når 80-talls-nisser samles til lokal streetracing Tror vi alle fikk en god latter.
  6. 2 poeng
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg synes GL er kule, stor og robust. Skikkelig SUV med ordentlig størrelse på, biler som X3 og Tiguan blir puslete og fortjener nesten ikke å bli kalt for SUV. Jeg er litt der at SUV skal være sort, den skal romme mer last og passasjerer enn hva du egentelig har bruk for å ha med. Du skal kunne trekke henger på 3,5 tonn om behovet er der. Så det er jo ingen overraskelse at jeg skaffet meg en Ford Excursion. Jeg har sagt det her flere ganger før, men jeg synes den bilen rett og slett er festlig å kjøre. Du får litt sånn ustoppelig følelse, der du sitter høyt over trafikken og skuer ut over et digert panser. Det er litt dette som er «magien» i store SUVer som nettopp GL, Land Cruiser V8 og de amerikanske konkurrentene. Det er så absolutt ikke for alle, men for dem det passer er det ikke noe som kan måle seg.
  7. 2 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Werther Korrekt... jeg blinset litt der. Golf II GTI 16V hadde selvfølgelig 139 HK (med katalysator hadde den 129 HK) og den var som du påpeker virkelig kongen av GTI bilene på 80-tallet (ved siden av den mer sjeldne G60 modellen). Ikke fordi den hadde den kraftigste motoren eller f.eks var hurtigst blandt det som da var etablert som GTI-klassen, men fordi Volkswagen allerede på dette tidspunktet hadde det beste kompromisset mellom ytelser, holdbarhet og generell kvalitet. Peugeot hadde deres 205 GTi 1,9 med 132 HK og som veide kun 875 Kg (samt den homologiserte GTI T16 med 200 HK og i rally opp tom. 550 HK) som var fantastisk, men byggekvaliteten og holdbarheten var langt fra VW nivå. Renault hadde deres 5 Turbo (970 Kg) med 162 HK og i rally opp tom. 430 HK, men motoren var bak og bilen derfor kun med 2 seter. Begge bilene gjorde det imidlertid stort i motorsport på 80-tallet. Opel Kadett GSi 2,0 16V/16V Superboss med hhv. 150 og 170 hestekrefter var for mange en stor favoritt (les: Opel var på 80-tallet stadig et stort merke innenfor motorsport). Tilsvarende også med Ford Fiesta XR2, Escort XR3, Escort RS 2000 som bl.a Martin Schanche gjorde det stort med i rally (da med opp tom. 800 HK). Han ble rally verdensmester 5-6 ganger med disse bilene i tillegg til å vinne bl.a Pikes Peak i USA. Peugeot 405 T16 var rent teknisk essensielt en videreutvikling av 205 T16 og selv om den ikke var konstruert for rally satte den et par pene rekorder i bl.a Pikes Peak i 1988 og 1989 foran bl.a Audi Sport Quattro S1 og E2...
  8. 2 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Mitt inntrykk av en 2011 350CDI - mao facelift - er at den ikke er særlig komfortabel langs landeveien ved aktiv kjøring. Synes den var "stakkete", ukomfortabel og lite smidig. Den var definitivt ikke på hjemmebane. En annen ting er at den bruker jo greit med diesel...0.9 på pen kjøring er dobbelt så mye som jeg bruker på aktiv kjøring med min 1.5TDCI 120hk-brødbil....
  9. 1 poeng
    Mossebmw

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Kjøpte min første e34 1.juledag av typen 520 ia 94mod, med fargen pertol-mica metallic. nå har jeg hatt bilen i 1 uke og er storfornøyd. Mye kult ekstrautstyr på bilen som elektrisk gardin bak, gardiner i sideruter bak, kjørecomputer, ac,m_tech understel, lydpakke, oppvarmet spylerdyser, automatisk nedblendbart speil i cupe, oppvarmet speil utvendig, teleskop rattaksel mm. Bilen ser ut til å ha fått godt med stell av tidligere, og det har jeg tengt å videreføre. Planen med bilen er: *Ta allt av alvorlig rust, sveise kanaler og gulv, plukke ned bakstilling og tank å sandblåse gulvet samt vanger foran motor. Ta av kanalskjørt å sandblåse å sveise evt hull. *Bygge om til manuell *Skifte dører,framskjermer, bakluke og bakfanger. *Senk,felg og sportseksos *Montere smalfront *Hellakkering *Og til slutt ett lite turbobygg Men siden dette er bruksbil og jeg har flere prosjekter blir dette gjort gradvis der når tid og økonomi strekker til.
  10. 1 poeng
    Har en fungerende telefon som veg ca2kg. Meiner det er 450 systemet. Min flotte 30års jubilant. Registrert første gang 08.11.1988.
  11. 1 poeng
    Hehe ja bare å mase 😃 hyggelig å hjelpe til hvis man kan:)
  12. 1 poeng
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    GL... Den andre søstra til madammen(ikke hun som skal ha 7-seter, ref. tulletråden), kjøpte seg en GL før jul nå. Byttet ut en Tiguan mot en slik. 230-ish(???) hk diesel. Kjøpte seg hund, så "måtte ha plass". Bortsett fra at bilen er et stort beist, så er den veldig behagelig å kjøre. 2013-modell. Mye "luksus" og fancy løsninger, god å kjøre og superbehagelig som passasjer og av plass får man med seg en hel barnehageavdeling. Ville jeg kjøpt en? Nei. Hvorfor? For stor, for tung og bare alt for mye på alt. Og til samme pris mener jeg det finnes bedre alternativ og da heller ikke bare basert på fornuft. De er ihvertfall storfornøyd og da er vel intet bedre
  13. 1 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Golf 4 GTI var ingen ordentlig GTI i sammenligning med konkurrentene Honda Civic VTi, Honda Accord Type R, Nissan Almera GTi, Citroen Xsara VTS, Renault Clio Sport, Peugeot 106 GTI/Rallye og 306 GTI. Golf 4 var ingen klassisk GTI, og vekket ingen følelser. Den var en perfekt allrounder, men aldri artig, interessant eller spennende. Ironisk nok gjelder dette også samtlige VW fra 2017 - de er perfekte allroundere og er generelt bra og stort sett alltid testvinnere, men sjelden best på noe. Golf 2 16V 139hk er vel for mange GTI-kongen av 80-tallet. G60 Rallye var den mer obskure prinsen ingen noen gang så eller hørte, men bare leste om. Selv har jeg aldri kjørt en, men hatt en del skitne tanker om å kjøpe en. Har dog erfaring med Golf 1 GTI 1.8 og Golf 2 GTI 8V. Personlig synes jeg min Corolla GT var hakket raskere og med mer karisma, men det får være en annen sak. Har en Revell Golf 4 1.9TDi GTI 1:18, så ingen tvil om at dette makkverket har eksistert. Men aldri sett den langs veien verken i Norge eller i Tyskland. I Norge ble ikke Golf 4 med 1.8 20V 125hk markedsført som GTI, kun som normal motorisering. Når vi snakker om småkjipe busebiler...en bekjent kjøpte en Audi A3 1.8 20V 125hk ny. Selv da var den, i hvert fall i mine og i min kamerat sine BMW-hjernevaskede øyne helt håpløst kjipt valg når man blåser såpass mye penger på bil. I 1996 var Audi A3 et svakt forsøk på å gjøre det beste ut av Golf-plattformen, men det ser jo ut til å funket mtp at A3 er still going strong den dag i dag. Husker fortsatt første gang jeg så GL i et parkeringshus vinteren 06/07 tror jeg det var. Den er og var gigantisk. Umulig å trekke liten henger med...Mitt inntrykk er at bilene er satt sammen fort og gæli - virker som de er belemret med elfeil og rustblemmer. Er sikkert en fin bil for vestkant-fruer og overbetalte rørleggere og snekkere (som er tilfelle i Norge...), men har inntrykk av at GL/GLS generelt er ræva greier.
  14. 1 poeng
    bmwe46fan

    Min første BMW E39 "BlueQueen" (prosjekt)

    Fikk luftet bilen litt, etter at den har stått i garasjen hele vinteren. Skiltene er blitt levert inn, da jeg er i utlandet grunnet studier og bilen ikke blir brukt Videre planer for sommeren er å få sotet alle rutene, tenker 35% foran og 20% fra B-Stolpen og bakover. Skal også foliere listene rundt vinduene i pianosvart, og til slutt få på carbon diffuser til bakfangeren Eksosen må også bli justert littegrann oppover 😅
  15. 1 poeng
    sveigis

    Restaurering E34 V8

    Lag tråd du
  16. 1 poeng
  17. 1 poeng
  18. 1 poeng
    Ferdig blokka og finslipt. 😊👍
  19. 1 poeng
    Stemmer det, Lysefjorden er jo kjempe, men nok ikke så kjempe med vogn kjørte faktisk med Minien innover Hardanger i sommer til hyttetur, startet med ferje fra Jektevik til Hodnanes, videre til Onarheim - Våge - Nordtveitgrend - Eikelandsosen - Tysse - Kvamskogen. Tror faktisk at den veien ble laget for Minien, for det er lenge siden jeg har hatt det så morsomt bak rattet 😀
  20. 1 poeng
    Gorg

    F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

    Er så spennende med nytt fotoutstyr, som alt annet. Må prøves ut så ofte som mulig. Men bilen er veldig skitten Må ta meg en tur innom en vaskehall imorgen..
  21. 1 poeng
    Synes dette ble litt stilig
  22. 1 poeng
    TRF

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det som er galt er at det ikke var det som var påstanden din, dette var: Om 3dje seterad: Men det er kun barn som sitter bra i 3dje seterad, og det er det eneste som er interessant for venneparet til Marius. Din påstand var igjen av noe mer dramatisk karakter: ...... Jeg trenger ikke å lese "noen tester". Jeg har barn. Jeg har 7 seter x5. Jeg er praktisk talt vokst opp i en gammel Caravelle en gang i tiden. Den finnes fortsatt MPVer i familien. Jeg har faktisk en ørliten periode ( ja, dette er lenge siden, og kun en liten periode før jeg den gang begynte å skru bmw) jobbet hos Ford, og er "godt kjent" med både S-Max og Galaxy (dog kan jeg innrømme at dette er lenge siden, og gjelder naturligvis ikke dagens modeller ift til det å rent teknisk jobbe med bilene). Min anbefaling er rakt motsatt, kutt ut bilbladene dine, og sett deg inn i bilen selv. Så vil du se at det ikke er så trivelig i 3dje seterad på en mpv heller. Det er ikke noe særlig plass, og selv om alle 3 setene i andre rad kan "justeres" så hjelper det jo ikke så mye når setene er små og lite støttende som et resultat. .....? Vært inne i en 7 seter x5 før eller? For så vidt riktig at setet er 2 delt (60/40), men de kan like fult justeres i lengde og rygg. Antall cm vet jeg ikke, det er helt uinteressant. Er du i det poetiske og oppfinnsomme hjørnet i dag? Du skyver frem, og vipper opp på x5 også. Du kan naturligvis velge enten 1 sete, eller "60"delen av setet. "tung og du risikerer å glippe det og klemme små barneføtter". Du er fantastisk kluns om du greier det, og da greier du det også i en MPV. Når du en dag blir forelder selv, vil du se at slikt oppkonstruert fjas som dette kommer ganske langt ned på "bekymringslista" (i mitt tilfelle er det ikke på lista, som sikkert gjelder for de fleste foreldre). Er 3dje seterad (som regel) lettere å komme til i en MPV? Ja. Er det "lett å komme til 3dje seteread i en MPV" nei. "3 isofix". Det hjelper lite, dersom du har litt store barnestoler kan du bare glemme å montere 3 i bredden i isofix. Det er nok ikke det.... Det som er avgjørende er at du får plass til ungene på en god, komfortabel, og trygg måte. Det betyr for de som sitter i barnesete at det faktisk er plass til setet, og for de som sitter i beltestol etc at de har plass til beina. Og det har de i både x5 og S-Max. "inntil 5 barn" som du sa er ofte heller ikke noe foreldre bryr seg om. De bryr seg om at det antallet barn de faktisk har (eller skal ha) fungerer. Tror du på dette selv eller? At det er de 90kg nyttelast som er avgjørende? Barnefamilier pleier å gå tom for nyttelast? At 650 vs 700 liter sier noe avgjørende om plassen inni? Dersom du må bruke 3dje seterad (som jo er det Marius sier) må du uansett til med takboks eller lignende om du skal ha med deg mye pikk pakk. Du kan gjerne påstå at summen av dette gjør S-Max langt bedre egnet som familiebil. Jeg referer igjen til hva jeg har i dag av bil og barn, og min egen oppvekst. Så står naturligvis alle fritt til å trille rundt i kjedelig MPV i troen på at den er "fantastisk for ungene". Sannheten er at jeg har barn som ikke har noe videre imot 10+ timer i bil (som vi gjør regelmessig), så lenge de får tisse i alle fall en gang (og det må som oftest jeg også, så det går bra). Oppsummert: Jeg har ikke sagt at S-Max ikke er en fin MPV, for det er den jo. Jeg bare synes argumentasjonen her var riktig så tendensiøs og lite virkelighetsorientert. Det siste innlegget ditt F90 illustrerer jo nettopp dette. Vi har alle skjønt at du har forelska deg litt i Ford nå som du kjører det som firmabil, og det er greit, jeg liker også Ford. Men en liten MPV skal være billigere, betydelig billigere, enn en x5 før det er aktuelt som "bil nummer 1". (antagelig blir det nok aldri noe Ford MPV som bil nummer 1 for meg, håper jeg).
  23. 1 poeng
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Som den BMW entusiasten jeg er så må jeg innrømme at jeg har hatt min andel VAG produkter selv. Jeg har delevis vokst opp i Audi, først en A4 1.8T som var en helt ny modell den gang (tror det var i 96 eller 97, erstattet en E34 525i). Så ble det en E39 520i i 98 eller 99 (de savnet sekssylindret motor). Så ble det en A6 2,4 (min mor elsket designet på A6 C5, samt at de ønket litt mer motor) før denne ble til en E46 320i i 2003. Siden har det gått i BMW 😉 Selv startet jeg i en 2001 Passat 1,8T som min første bil, dette var en artig bil. Første bilen jeg passerte 200 km/t var også en Volkswagen gitt... Det som ikke alle vet er at E34 som jeg nå har hatt i mange år hadde en forløper. Det var en aldeles strøken og original Audi 100 2,6 ifra 1993, den bilen angrer jeg forferdelig på at jeg solgte. Den hadde to eiere og var aldeles plettfri, med originalt S4 Recaro skinn interiør og Bose høyttaleranlegg (vanlig i dag, sjeldent i 93). E34 er på mange måter en mye bedre bil enn C4 Audi 100. Bedre å kjøre og er mer kvalitetsbil, men 2,6 literen i 100 på 150 hk er langt mer fyrrig enn 2,0 literen i 520i. Jeg hadde flere kamerater med E34 520i og de hadde aldri sjanse mot Audien. Forskjellen ligger i vekt og at Audien har 230 NM mot M50 sine 190 NM. Jeg hadde også en 2005 Audi A6 2,4, fantastisk flott bil som jeg likte veldig godt, men det var fryktelig mye galt med den. Så etter 11 måneder ble den byttet i en E90 325d, beste bilen jeg har eiet til nå. Da var det liksom klart for meg, det var BMW som var merket for meg. Jeg blir ofte kaldt BMW fanboy og at jeg har skylapper for alt annet enn BMW. Men dere skal vite at jeg har hatt mange affærer med både Volkswagen og Audi så langt i min bilkarriere 😉 Jeg tar meg den friheten å legge ut bilde av min første bil, det er noe eget og litt spesielt med din første bil. Friheten, selvstendigheten og det å endelig få ta del i en av de viktigste tingene i de voksenes rekker...å kjøre bil. Her har jeg samlet begge Audiene som jeg hadde på en gang. Tenk det, jeg har en gang vært Audi entusiast og vært helt uten BMW 👍
  24. 1 poeng
    Gorg

    Ass shot-tråden - Har du bøs bakdel? (regler s.1)

    På tide med en update her 😃
  25. 1 poeng
    scoot

    Familiebilen E34 540i/6 Touring

    Få fjerna de klarglass blinklysa og!! Grøss:)
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00