Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 01/06/18 in all areas

  1. 5 points
    Lenge siden bilen har vært så ren.
  2. 5 points
    Flere som lengter etter sommer? 😊
  3. 4 points
    Lørdags ettermiddag . Tok en skrujobb for naboen Idag . Byttet bremser og ny væske på Avensisen og den funket gull 😃 Er jo begynt å bli bra kaldt her og nå . Men hunger etter litt fiksing på TDSen gjorde at jeg måtte ta en titt . Hanskerom skulle opp og gå , så jeg måtte fikse det. I og med dette var kilt seg , måtte jeg slå istykker lås, men etter en runde med hammer var det løst: Fant feste anordingene og fikk festet det skikkelig og virker igjen. Men må ha nytt håndtak til åpne med . Men hvertfall på plass : En mindre ting å gjøre . Så fikk jeg inspisert litt og jaggu ligger alt av verktøy originalt i bil . Små detaljer som jeg liker : Fikk og sjekket ut alle rom inni bil og ingen overraskelser foruten noe rust i reservehjulsbrønn . Men lett å fikse . Og gleder meg til å installere anlegg å høre disse originale perlene her : Denne har jo Panorama men lekker bak pga drenering som er tett . Så dette måååå fikses først og tror jeg bygger om drenering bak . Da dette originalt ikke funker . Taktrekket bak er muggete og ser grusomt ut . Her har nå vært kaldt lenge og bilen har ikke vært startet siden høst . Tenkte , skal jeg prøve ,,,, Til helsikke , dobbelt gløder den og vrir nøkkel Boom med en gang og maler som en katt 😀😀😀 Da kom der opp tre hoder fra stuevinduet og det var kone , minsten og eieren . Lot den gå en 10 min kun for å se og ingen ulyder , kun den vanlige m51 raklingen😃 Men syns det lukter grill av bilen 😃😃 Og må jo nesten dele et hverdagsbilde av 34ene : Som dere ser , en hvis forskjell på høyden. Et til : Og ja , jeg har ikke fått bilen på lagring men jeg slapper godt av. Den står på sommerhjul og har ikke vært brukt og ei en ny flekk har kommet . All snø og dritt renner av da den er glassert med voks 😀. Ja satser på god helse , greit gennerelt og dette skal bli et 34 år 😃.
  4. 4 points
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    Litt bilder er bedre enn ingenting vel?:p skjer ikke stort her, har fått printa mine egne IG stickers Hehe. Vært lenge planen å sette på emblem bak på denne, og nå skjedde det endelig det ble ///M532i, som jeg liker å tro BMW hadde kalt den selv. Det morsomme er at det faktisk er originalt emblem fra BMW i svart som jeg har kjøpt etter jeg fikk diffusor gikk jeg med tanker om såkalte sideskjørt forlengere eller planker. De kom på døra her nå, og blir montert mot sesongstart. De er i Carbon fra nyeste m3. Så det skal bli spennende å få tilpassa og montert de, men har trua:)
  5. 4 points
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Er helt enig i at bilmarkedet i Norge har mistet noe av spenningen nå når PSA, Renault, Opel og alt italiensk er på vei ut. Det kan se ut som japansk, koreansk samt Ford har tatt over denne klassen fullstendig i Norge. Det er kjedelig når "alle" kjører "Premium", dvs BMW F11/F31, Audi A4 og random Mercedes og ingen vil prøve noe nytt. Fikk en aha-opplevelse for en ukes tid siden når jeg tok igjen en ny Renault Talisman i mørket - steike, den så utrolig bra ut i likhet med diverse Alfa Romeo som ikke importeres i stor grad til Norge. Det bunner vel ut i kulturforskjeller, men nordmenn er veldig germanske. På godt og vondt.
  6. 4 points
    Fant denne nydelige veien igår 😃
  7. 3 points
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Har vel nevnt det før på forumet, men kjørte opp til Ålesund midt på natta for å se på en Kadett GSI 150hk til salgs. Knall rød og fantastisk pen, men dessverre var kanalene fulle av rust etter å ha knadd og befølt den litt ufint under skjørtet Har alltid hatt sansen for Kadett GSI, men dessverre er det absolutt ingen igjen i 2018. Alle er rustet vekk eller hatt et ublidt møte med et grantre. Sportslige Peugeot ser man også lite til om dagen...for noen år siden hadde jeg en artig hendelse der to karer kom opp på siden av meg på motorveien i en strøken, knallrød 405 Mi16 midt på natta. Kjørte da 911en, så blåste jo ifra dem ganske bra, men artig likevel når 80-talls-nisser samles til lokal streetracing Tror vi alle fikk en god latter.
  8. 2 points
    TRF

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Golf MK1 GTI (både 1,6 og 1,8) er skikkelige morrobiler. De går kanskje ikke så fælt i rene tall, sett med dagens øyne, men du verden for en opplevelse og kjøreglede! Det samme mange av de tilsvarende bilene fra andre leverandører og samme tidsepoke. Jeg endte selv nesten opp med en bredda manta husker jeg.
  9. 2 points
    ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    En nabo som var et par år eldre enn meg hadde mange fine biler på åttitallet. Tror den første bilen hans var den første Golf GTI'en, altså med 1.6 liter og 112 hester. Utrolig morsom bil! Husker ikke alle bilene han hadde, men den var forskjellige biler i GTI-klassen. Escort XR3i var han vel innom, og en sprekere versjon av Escorten. Tror den het RS Turbo, eller noe sånt. Mange morsomme biler, altså, men den jeg husker aller best, var en Opel Kadett GSI. Mener at den hadde 130 hester, og at den i en kort periode var den raskeste GTI-bilen. Men det var ikke aksellerasjonen som gjorde mest inntrykk på meg. Utseende på bilen var av en annen verden! Glatte og moderne linjer som lå årevis foran konkurrentene. Og digitalt dashbord! Ikke så veldig praktisk, men utrolig kult! Jeg liker designet på GSI'en fortsatt. Som andre har vært inne på, så er det veldig få av disse GTI-bilene igjen på veiene. Kanskje det hadde vært verdt bryet å finne en gammel GSI, Ritmo Abarth, Peugeot 205 GTI eller lignende og pusset den opp? Forholdsvis analoge biler med mye kjøreglede, og mye billigere å drifte enn klassiske Porscher, Alfaer eller lignende.
  10. 2 points
    Fra i dag , nedenfor Hemsedal skisenter
  11. 2 points
    Update igjen: 3M teipen som jeg trodde var blitt borte i Posten kom allikevel så da fikk jeg endelig satt på baklukeflippen jeg har hatt liggende noen måneder. Mengden jeg hadde bestilt holdt akkurat. Rullen gikk tom da jeg la siste lengden med teip. Vaska over området der flippen skulle med wipe down for å fjerne Fussoen som lå der, limet sitter mye bedre på bar lakk. Før: Etter: Har også montert brake ducts trakter i grillen, lakket dem sorte for å skjule de mest mulig. Blir nok å føre noen rør opp til luftfilterboksene eller rør til bremsene på sikt.
  12. 2 points
  13. 2 points
  14. 2 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    http://www.bmwblog.com/2018/01/04/half-norways-new-cars-sold-2017-electrified-bmw-i3-among-favorites/ Artig at de oversetter 260 000 kroner til 260 000 Crowns 🤣🤣
  15. 2 points
    Da var lakken kommet på, ble et meget bra resultat! 😎👍 Kommer flere bilder etterhvert som montering begynner. Venter fortsatt på dør og bakluke, så det vil nok ta litt tid før bilen er 100% komplett. Forskjellen på Alpinweiss 3 og ren hvit farge.. Alpinweiss 3 er ikke akkurat hvit i forhold 😅😁
  16. 2 points
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg synes GL er kule, stor og robust. Skikkelig SUV med ordentlig størrelse på, biler som X3 og Tiguan blir puslete og fortjener nesten ikke å bli kalt for SUV. Jeg er litt der at SUV skal være sort, den skal romme mer last og passasjerer enn hva du egentelig har bruk for å ha med. Du skal kunne trekke henger på 3,5 tonn om behovet er der. Så det er jo ingen overraskelse at jeg skaffet meg en Ford Excursion. Jeg har sagt det her flere ganger før, men jeg synes den bilen rett og slett er festlig å kjøre. Du får litt sånn ustoppelig følelse, der du sitter høyt over trafikken og skuer ut over et digert panser. Det er litt dette som er «magien» i store SUVer som nettopp GL, Land Cruiser V8 og de amerikanske konkurrentene. Det er så absolutt ikke for alle, men for dem det passer er det ikke noe som kan måle seg.
  17. 2 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Werther Korrekt... jeg blinset litt der. Golf II GTI 16V hadde selvfølgelig 139 HK (med katalysator hadde den 129 HK) og den var som du påpeker virkelig kongen av GTI bilene på 80-tallet (ved siden av den mer sjeldne G60 modellen). Ikke fordi den hadde den kraftigste motoren eller f.eks var hurtigst blandt det som da var etablert som GTI-klassen, men fordi Volkswagen allerede på dette tidspunktet hadde det beste kompromisset mellom ytelser, holdbarhet og generell kvalitet. Peugeot hadde deres 205 GTi 1,9 med 132 HK og som veide kun 875 Kg (samt den homologiserte GTI T16 med 200 HK og i rally opp tom. 550 HK) som var fantastisk, men byggekvaliteten og holdbarheten var langt fra VW nivå. Renault hadde deres 5 Turbo (970 Kg) med 162 HK og i rally opp tom. 430 HK, men motoren var bak og bilen derfor kun med 2 seter. Begge bilene gjorde det imidlertid stort i motorsport på 80-tallet. Opel Kadett GSi 2,0 16V/16V Superboss med hhv. 150 og 170 hestekrefter var for mange en stor favoritt (les: Opel var på 80-tallet stadig et stort merke innenfor motorsport). Tilsvarende også med Ford Fiesta XR2, Escort XR3, Escort RS 2000 som bl.a Martin Schanche gjorde det stort med i rally (da med opp tom. 800 HK). Han ble rally verdensmester 5-6 ganger med disse bilene i tillegg til å vinne bl.a Pikes Peak i USA. Peugeot 405 T16 var rent teknisk essensielt en videreutvikling av 205 T16 og selv om den ikke var konstruert for rally satte den et par pene rekorder i bl.a Pikes Peak i 1988 og 1989 foran bl.a Audi Sport Quattro S1 og E2...
  18. 2 points
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Mitt inntrykk av en 2011 350CDI - mao facelift - er at den ikke er særlig komfortabel langs landeveien ved aktiv kjøring. Synes den var "stakkete", ukomfortabel og lite smidig. Den var definitivt ikke på hjemmebane. En annen ting er at den bruker jo greit med diesel...0.9 på pen kjøring er dobbelt så mye som jeg bruker på aktiv kjøring med min 1.5TDCI 120hk-brødbil....
  19. 1 point
    Mossebmw

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Kjøpte min første e34 1.juledag av typen 520 ia 94mod, med fargen pertol-mica metallic. nå har jeg hatt bilen i 1 uke og er storfornøyd. Mye kult ekstrautstyr på bilen som elektrisk gardin bak, gardiner i sideruter bak, kjørecomputer, ac,m_tech understel, lydpakke, oppvarmet spylerdyser, automatisk nedblendbart speil i cupe, oppvarmet speil utvendig, teleskop rattaksel mm. Bilen ser ut til å ha fått godt med stell av tidligere, og det har jeg tengt å videreføre. Planen med bilen er: *Ta allt av alvorlig rust, sveise kanaler og gulv, plukke ned bakstilling og tank å sandblåse gulvet samt vanger foran motor. Ta av kanalskjørt å sandblåse å sveise evt hull. *Bygge om til manuell *Skifte dører,framskjermer, bakluke og bakfanger. *Senk,felg og sportseksos *Montere smalfront *Hellakkering *Og til slutt ett lite turbobygg Men siden dette er bruksbil og jeg har flere prosjekter blir dette gjort gradvis der når tid og økonomi strekker til.
  20. 1 point
    Bronse ser ikke så gale ut Passer bra på svart bil.
  21. 1 point
    Djwik

    Djwik's garage nytt tilskudd 04 e46

    Ja i dag har jeg fått god hjelp av @Freakshow til å få fjærnet 50 shades of green i 523n Fikk bort endel men desverre ikke alt dørpaneler og fremseter ble meget bra baksetet ser greit ut på avstand men fikk desverre ikke muggen ut av ryggen da det har satt seg permanent gulvteppet blir bra ved bruk av en rense maskin fikk bort verste grønska med turtle textile cleaner må bytte dashbord komplett da trekket der har løsnet i limet så det er som overkokt spaghetti tak trekket må jeg også bytte komplett med abc stolper å di andre tinga da det er for grønt prøve å se om jeg får tak i komplett svart eller så går det fint med grått og også besluttet å skifte baksetet da @Freakshow har det liggende Alle dørtrekka så slik ut men kom seg meget bra med vask Hele tak trekket har denne grønn fargen det gikk ikke bort
  22. 1 point
    Min kasse er i tipp topp form, så det at "alle" kasser skraper i 3. gir er en litt tynn forklaring, siden to andre har sagt det fra før også. Så nå er det tre stykker som sier det.
  23. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @ogee1Jepp... Fiat Ritmo 125/130 TC Abarth med hhv. 125 og 130 HK fra en 1995 cm3 stor rekkefirer med dobbel overliggende kamaksel samt en tettsteget 5-trinns ZF gearkasse var en artig outsider i GTI kappløpet på 80-tallet. Det var også andre bilmodeller som f.eks Lancia Delta Integrale (dyr), Toyota Corolla GT (dyr) og ikke minst BMW E30 318is/320i/325i (dyr). E30 M3 og MB's alternativ W201 190E 2,3-16 var betydelig dyrere og det er et spørsmål om disse bilmodellene samt E30 i alminnelighet egentlig var GTI'er... Mer spesialiserte sportsbiler som f.eks Porsche 924 (125 HK i original utførelse) og 944 (163 HK i original utførelse) ble ofte ytelsesmessig sammenlignet med GTI bilene, men Porschene hadde en betydelig høyere topphastighet og som regel mye bedre mellomakselerasjoner (motorene hadde et høyere dreiemoment og ytet mer på toppen av turtallsregisteret). Utfordringen med Porschene var selvfølgelig prisen som lett kom opp i mer enn det dobbelte av hva en gjennomsnitlig GTI bil gjorde. 944 Turbo (951) med først 220 HK og senere 250 HK var forøvrig toppen av kransekaken (før prisene tok helt av med 911) med fabelaktige kjøreegenskaper, 0-100 Km/t på 5,5 sekunder og en topphastighet på 260 Km/t allerede i 1988/1989...
  24. 1 point
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Skjer ikke så fryktelig mye med bilen for tiden, er egentlig relativt fornøyd slik jeg har den. Kunne tenkt meg en ny innsats til diffusoren bak (tilsvarende Competition-utgaven med "finner"), men har ikke klart å finne dette til innsatsen som er kompatibel med elektrisk utsvingbart tilhengerfeste. Mulig jeg må gå for å modifisere den jeg har, men da må det i så fall bli vellykket og se originalt ut. Neste service er om 16.000 kilometer, så ganske nøyaktig ett år til. Da er det oljeservice, bytte av samtlige filtre og vehicle inspection. Fikk nylig null feil på EU-kontrollen, så virker som bilen er i god stand og det er viktig. Trenger to nye bakdekk på vinteroppsettet til neste sesong, ellers er samtlige dekkene gode. Håper for øvrig å få fatt i noen som kan ta en maskinpolering av bilen til våren, den har aldri blitt maskinpolert så det hadde nok fått frem glansen et par hakk, selv på en hvit bil Har gått med litt tanker om å bytte bil etter hvert, men har nå bestemt meg for å beholde bilen til våren/sommeren 2020. Da nærmer den seg 200.000 kilometer kjørt, så da kan det være fornuftig å bytte i forhold til at forsikringsmuligheter for motor/drivverk utløper. Er ikke så mange biler jeg har i "kikkerten", men det blir antakelig enten F82 M4, F06 LCI, eller G30 530e når denne skal byttes ut - (rangert i den rekkefølgen som angitt). Skal ikke helt utelukke F11 LCI 550d heller, men da begynner dette designet å dra litt på årene. Blir spennende å følge med på den voldsomme utviklingen fremover.
  25. 1 point
    tthuns

    Partikkelfilter X5 3.0D 2009

    Som jeg la ut i videoen i starten av tråden så er det veldig lite demontering. Du tar av en gummislange og fører songen inn og sprayer. Dunker som bare det! Har selv testet dette med godt resultat:)
  26. 1 point
    316

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Da var vi ikke akkurat naboer nei. Denne rustletinga, blir dere glad for å finne det eller ikke? 😁
  27. 1 point
    Har bilen M-sport understell(S704A) er delenummeret 31336767333. Hvis ikke er delenummeret 31336771352. koster 257,50kr hos koed.
  28. 1 point
    sveigis

    E34 ///M532i S54, reborn

    Julie trenger i bilen sin da det er borte
  29. 1 point
    Ja, så var det dette med felger da. De style 32 felgene kom jo selvfølgelig aldri, så de fikk jeg igjen penga for - så det ble dessverre ikke noe av. Så da endte jeg på et lite raid av annen sort, så nå er nye lykter, nytt ratt og ny grill i hus og ligger i kjelleren. Men jeg klarte jo ikke legge vekk dette med felger, så jeg endte opp med å finne disse på Finn.no Min første tanke når jeg så disse var egentlig hvilken type AC kopi dette var, men etter litt undersøkelser viser det seg at disse faktisk er en original variant av type 2. Alle felgene er riktignok klare for renovering, men de er ganske sjeldne så jeg tror det blir verdt det. http://www.ebay.de/itm/1-Stk-orig-AC-Schnitzer-BMW-Alufelge-8-5Jx18-ET8-E32-E34-E38-5er-7er-20914/152593086056?hash=item238741b668:g:krMAAOSwceNZSPSV Sånn ser de ut i litt bedre forfatning. Liker å skille meg litt ut og tror ikke jeg har sett en E36 med denne typen AC felger noengang, så det er litt artig.
  30. 1 point
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Ja, nei, det er ikke en bil man kjører aktivt med, det er heller en highway cruiser. Ingen spennende bil og latterlig forbruk som du sier Jeg kjenner ikke bedre til disse enn å ha fått prøvekjørt og sittet på en del siste måneden. Den flytter greit på seg når man trykker ned gasspedalen, med vekt tatt i betraktning. Likevel ingen bil for meg til den prisen. Mye heller en pent brukt F11, A6 Allroad, X3, X5, X4 eller A7. Ford liker jeg generelt ikke, jeg sier derimot ikke at de ikke har kurrante biler idag. Dessuten finnes det modeller opp igjennom tidene som er skamrå. 17M, Mustang, Granada, Anglia og noen til. Mine besteforeldre på morsiden har kun hatt Ford siden tidenes morgen. Startet vel med en Anglia og var innom Granada, noen Sierra, Scorpio, et par Mondeo og til slutt en Focus(sikkert fler jeg har glemt). Bestefar på den siden la inn årene i 2011 og Focusen begynte å fjuske og det dukket opp rust her og der og mye mye annet feil. Det ble for mye for min bestemor, så hun byttet den inn(fikk ikke mye for den) i en 2011 Yaris. Den beste bilen hun har hatt, 0 feil og lettkjørt. En Yaris er ikke spennende, men enkel og for hun som ikke trenger annet enn å komme seg til og fra bingoen er den ypperlig. Husker hun ringte meg om å legge sandsekker i bagasjerommet på Yarisen, det brukte de å gjøre på Sierraen. Jeg måtte le litt, men stakkar visste ikke bedre. Jeg forklarte forhjulstrekk/bakhjulstrekk uten at jeg tror det gikk inn. Uansett ble det ikke noen sandsekkervi den
  31. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det handler også om frykt for å skille seg ut sosialt og økonomisk. Jeg liker at takhøyden er litt høyere på dette området slik at f.eks direktøren også kan kjøre Citroën eller Subaru uten at andre løfter øynebrynene. Det er relativt få som har førstehåndskjennskap til hvor sosialt konformt det kan være i Tyskland, men jeg kjenner litt til dette og tar tyske bilers design (generally speaking) som et uttrykk for denne konformiteten. Spesielt franske bilers mer lekende design er derfor nærmest en umulighet i Tyskland - på godt og vondt. Det som er interessant i denne sammenhengen er å observere hva som skjer når de tyske bilprodusentene slår seg litt løs. BMW i3 kan stå som et godt eksempel og det kan BMW's tid med den amerikanske bildesigneren Chris Bangle også. Misforstått og ute av tritt med normen er en god karakteristikk - ikke ulikt Citroën. Z-modellene og spesielt Z1, Z3 og Z4 (E85) er andre eksempler og det er definitivt litt artig at Z'en i modellnavnet står for "zukunft" eller fremtid på norsk. BMW er uten tvil den mest "franske" av de tyske bilprodusentene, mens VW ditto er den mest "tyske". Seat skal være VW's latinske alibi, men i forhold til fransk og italiensk bildesign fremstår Seat's design med sin orden og logiske linjer som alt annet enn typisk latinsk. Et stykke lenger nord og over Alpene finner vi søster bilprodusenten Skoda og ikke overraskende har bilene de bygger et mer ryddig og konformt design. 500 Km nord for Mladá Boleslav i Tsjekkia (der Skoda har hovedkvarter) ligger VW's domisil i byen Wolfsburg og det kan man også se på bilenes design. Ekstremt logiske og fornuftige linjer, med fokus på orden og kvalitet fra A til Å. Bare en liten detalje som et emblem plassert litt til siden for midten av fronten på den tidligere modellen Skoda Favorit forstyrret i den grad symetrigenet hos ledelsen i VAG så noe av det første VAG gjorde som en følge av at de overtok Skoda i 1991 var å sentrere emblemet på modellen. Jeg tror ikke at BMW hadde gått til slike ytterligheter hvis de hadde kjøpt Skoda, men så ligger jo også München et par hundre kilometer syd for Mladá Boleslav...
  32. 1 point
    Bimmerlorris

    Alpina b10 biturbo resturering.

    Høres bra ut 😃 Masse lykke til med prosjektet ditt ✌️ Følger med her 👍
  33. 1 point
    fretit

    Den store finn.no tråden.

    haha folk ville vell se fronten på bilene de kjøpte i 2013 også
  34. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg var jo en stor fan av Peugeot på 80 og 90-tallet og har hatt flere modeller (205 GTi 1,6 og 205 XR med den turtallsvillige TU3S motoren, 106, 306, 405 2,0 GTX og 3 stk. 406 med 2,1 TD og 2,0 HDi motorene). Dette var fantastiske biler på den tiden og kanskje spesielt 405'en er den jeg savner mest idag. Styreresponsen på den bilen på grensen av veigrepet var fenomenalt inspirerende selv om den hadde forhjulstrekk. 406'ene var objektivt de beste bilene, men knapt så artige å kjøre som forgjengeren 405 som virkelig var Peugeot på sitt aller beste... Opel har jeg generelt liten erfaring med, men Ford har jeg kjørt ganske mye via venner og bekjente. Jeg liker til og med Scorpio mrk. I og Sierra mrk. I med spesielt Cologne (Köln) V6 motoren. Rustfeller er vel det beste uttrykket for disse bilmodellene (dog ikke Peugeot 406 som faktisk klarer tidens tann meget bra selv idag). Det er litt trist at disse bilmerkene ikke klarte seg bedre opp igjennom 90 og 2000 tallet. Det er vel og bra at f.eks Audi og BMW tok over markedet som bl.a Peugeot, Ford og Opel dominerte, men bilverdenen hadde definitivt vært litt mer spennende hvis disse merkene stadig var blandt de aller beste...
  35. 1 point
    sveigis

    Restaurering E34 V8

    Lag tråd du
  36. 1 point
  37. 1 point
  38. 1 point
    Eirik Viste

    Restaurering E34 V8

    Jeg har 11 biler som skal gjøres ferdige. 3 er nesten ferdige og et par til er det gjort mye med. Men har aldri laget prosjekttråd. Kanskje jeg gjør det med min originale daytona E34 540i/6 Individual Touring? Den bilen kommer det trolig en hybrid M60B44 motor i. Det er noen kjekke biler som kommer etterhvert. Kanskje E36 coupé med M60B40 eller M62B44 motor. Og original E39 540ia med X5 4.6is motor, 6 trinns man. kasse og M5 understell og interiør. Men jeg er ikke typen til å ta mange bilder og skrive oppdateringer. Har lett for å rote meg bort og miste fokus på jobben som skal gjøres. Får se hva som skjer. Men burde jo absolutt bidra selv og med en tråd eller flere. Eirik.
  39. 1 point
    Ferdig blokka og finslipt. 😊👍
  40. 1 point
    Stemmer det, Lysefjorden er jo kjempe, men nok ikke så kjempe med vogn kjørte faktisk med Minien innover Hardanger i sommer til hyttetur, startet med ferje fra Jektevik til Hodnanes, videre til Onarheim - Våge - Nordtveitgrend - Eikelandsosen - Tysse - Kvamskogen. Tror faktisk at den veien ble laget for Minien, for det er lenge siden jeg har hatt det så morsomt bak rattet 😀
  41. 1 point
    fretit

    Den store finn.no tråden.

    Noen andre en meg som synes det er merkelig at ingen av bildene viser fronten på bilen?
  42. 1 point
    Er så spennende med nytt fotoutstyr, som alt annet. Må prøves ut så ofte som mulig. Men bilen er veldig skitten Må ta meg en tur innom en vaskehall imorgen..
  43. 1 point
    Synes dette ble litt stilig
  44. 1 point
    Båten til foreldrene mine ble solgt (for andre gang...) i dag, så jeg tilbød meg å hente faren min og broren min som skulle levere den til Tau. Jeg valgte en omvei til Tau, og fikk meg dermed en tur rundt Ryfylke. Sikkert kjedelig for de som kjører her ofte (@papertiger? ), men for meg som aldri har kjørt her er det jo morsomt med nye veier. Det er også altfor lenge siden jeg har hatt en lignende kjøretur. Nye broen som forbinder Sand i Ryfylke med ehm.. resten av distriktet: Hengebruer er alltid tøft, spesielt de små. Jøsenfjorden Ferje til Hjelmeland. Gikk to ferjer her med et kvarters mellomrom. Ser ikke helt behovet, men greit å slippe å vente så lenge. ...og så var vi på Tau. Båtfolkene var klar, og båten var levert, så det var bare å stille seg i ny ferjekø. Båten vi forlater. Den har vært i vårt eie i 30 år nå, og jeg er praktisk talt oppvokst i denne, så litt vemodig er det jo... Så forlater vi Tau. ...og ankommer Stavanger. Juletre trengs jo på toppen av en bro. Etter dette er det heller lite å ta bilde av, da det bare er å følge veien (og en ferje til) hjem. I begynnelsen av turen (ca. 10 mil) kjørte jeg litt på "Eco Pro", og hadde et forbruk på 0,69. Når jeg kom på ukjente veier havnet bilen over i "Sport", og forbruket gikk da noe opp. Alt i alt en hyggelig tur med greit vær og tørre veier. Piggdekkene er ikke optimale for en slik tur, så hadde vært morsommere med sommerhjul. Ellers tror jeg bilen trenger en vask.
  45. 1 point
    Joachim S Hamar

    Joachim's E30

    Et par bilder av dagens aktiviteter. Endelig er motivasjonen tilbake 😊
  46. 1 point
    TRF

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det som er galt er at det ikke var det som var påstanden din, dette var: Om 3dje seterad: Men det er kun barn som sitter bra i 3dje seterad, og det er det eneste som er interessant for venneparet til Marius. Din påstand var igjen av noe mer dramatisk karakter: ...... Jeg trenger ikke å lese "noen tester". Jeg har barn. Jeg har 7 seter x5. Jeg er praktisk talt vokst opp i en gammel Caravelle en gang i tiden. Den finnes fortsatt MPVer i familien. Jeg har faktisk en ørliten periode ( ja, dette er lenge siden, og kun en liten periode før jeg den gang begynte å skru bmw) jobbet hos Ford, og er "godt kjent" med både S-Max og Galaxy (dog kan jeg innrømme at dette er lenge siden, og gjelder naturligvis ikke dagens modeller ift til det å rent teknisk jobbe med bilene). Min anbefaling er rakt motsatt, kutt ut bilbladene dine, og sett deg inn i bilen selv. Så vil du se at det ikke er så trivelig i 3dje seterad på en mpv heller. Det er ikke noe særlig plass, og selv om alle 3 setene i andre rad kan "justeres" så hjelper det jo ikke så mye når setene er små og lite støttende som et resultat. .....? Vært inne i en 7 seter x5 før eller? For så vidt riktig at setet er 2 delt (60/40), men de kan like fult justeres i lengde og rygg. Antall cm vet jeg ikke, det er helt uinteressant. Er du i det poetiske og oppfinnsomme hjørnet i dag? Du skyver frem, og vipper opp på x5 også. Du kan naturligvis velge enten 1 sete, eller "60"delen av setet. "tung og du risikerer å glippe det og klemme små barneføtter". Du er fantastisk kluns om du greier det, og da greier du det også i en MPV. Når du en dag blir forelder selv, vil du se at slikt oppkonstruert fjas som dette kommer ganske langt ned på "bekymringslista" (i mitt tilfelle er det ikke på lista, som sikkert gjelder for de fleste foreldre). Er 3dje seterad (som regel) lettere å komme til i en MPV? Ja. Er det "lett å komme til 3dje seteread i en MPV" nei. "3 isofix". Det hjelper lite, dersom du har litt store barnestoler kan du bare glemme å montere 3 i bredden i isofix. Det er nok ikke det.... Det som er avgjørende er at du får plass til ungene på en god, komfortabel, og trygg måte. Det betyr for de som sitter i barnesete at det faktisk er plass til setet, og for de som sitter i beltestol etc at de har plass til beina. Og det har de i både x5 og S-Max. "inntil 5 barn" som du sa er ofte heller ikke noe foreldre bryr seg om. De bryr seg om at det antallet barn de faktisk har (eller skal ha) fungerer. Tror du på dette selv eller? At det er de 90kg nyttelast som er avgjørende? Barnefamilier pleier å gå tom for nyttelast? At 650 vs 700 liter sier noe avgjørende om plassen inni? Dersom du må bruke 3dje seterad (som jo er det Marius sier) må du uansett til med takboks eller lignende om du skal ha med deg mye pikk pakk. Du kan gjerne påstå at summen av dette gjør S-Max langt bedre egnet som familiebil. Jeg referer igjen til hva jeg har i dag av bil og barn, og min egen oppvekst. Så står naturligvis alle fritt til å trille rundt i kjedelig MPV i troen på at den er "fantastisk for ungene". Sannheten er at jeg har barn som ikke har noe videre imot 10+ timer i bil (som vi gjør regelmessig), så lenge de får tisse i alle fall en gang (og det må som oftest jeg også, så det går bra). Oppsummert: Jeg har ikke sagt at S-Max ikke er en fin MPV, for det er den jo. Jeg bare synes argumentasjonen her var riktig så tendensiøs og lite virkelighetsorientert. Det siste innlegget ditt F90 illustrerer jo nettopp dette. Vi har alle skjønt at du har forelska deg litt i Ford nå som du kjører det som firmabil, og det er greit, jeg liker også Ford. Men en liten MPV skal være billigere, betydelig billigere, enn en x5 før det er aktuelt som "bil nummer 1". (antagelig blir det nok aldri noe Ford MPV som bil nummer 1 for meg, håper jeg).
  47. 1 point
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Som den BMW entusiasten jeg er så må jeg innrømme at jeg har hatt min andel VAG produkter selv. Jeg har delevis vokst opp i Audi, først en A4 1.8T som var en helt ny modell den gang (tror det var i 96 eller 97, erstattet en E34 525i). Så ble det en E39 520i i 98 eller 99 (de savnet sekssylindret motor). Så ble det en A6 2,4 (min mor elsket designet på A6 C5, samt at de ønket litt mer motor) før denne ble til en E46 320i i 2003. Siden har det gått i BMW 😉 Selv startet jeg i en 2001 Passat 1,8T som min første bil, dette var en artig bil. Første bilen jeg passerte 200 km/t var også en Volkswagen gitt... Det som ikke alle vet er at E34 som jeg nå har hatt i mange år hadde en forløper. Det var en aldeles strøken og original Audi 100 2,6 ifra 1993, den bilen angrer jeg forferdelig på at jeg solgte. Den hadde to eiere og var aldeles plettfri, med originalt S4 Recaro skinn interiør og Bose høyttaleranlegg (vanlig i dag, sjeldent i 93). E34 er på mange måter en mye bedre bil enn C4 Audi 100. Bedre å kjøre og er mer kvalitetsbil, men 2,6 literen i 100 på 150 hk er langt mer fyrrig enn 2,0 literen i 520i. Jeg hadde flere kamerater med E34 520i og de hadde aldri sjanse mot Audien. Forskjellen ligger i vekt og at Audien har 230 NM mot M50 sine 190 NM. Jeg hadde også en 2005 Audi A6 2,4, fantastisk flott bil som jeg likte veldig godt, men det var fryktelig mye galt med den. Så etter 11 måneder ble den byttet i en E90 325d, beste bilen jeg har eiet til nå. Da var det liksom klart for meg, det var BMW som var merket for meg. Jeg blir ofte kaldt BMW fanboy og at jeg har skylapper for alt annet enn BMW. Men dere skal vite at jeg har hatt mange affærer med både Volkswagen og Audi så langt i min bilkarriere 😉 Jeg tar meg den friheten å legge ut bilde av min første bil, det er noe eget og litt spesielt med din første bil. Friheten, selvstendigheten og det å endelig få ta del i en av de viktigste tingene i de voksenes rekker...å kjøre bil. Her har jeg samlet begge Audiene som jeg hadde på en gang. Tenk det, jeg har en gang vært Audi entusiast og vært helt uten BMW 👍
  48. 1 point
    Liten oppdatering igjen. Har sandblåst alt av rust, og kommet fram til at både bakluke og førerdør må byttes.. Var helt ferdig, kan man vel trygt si 😅 Sett bort fra dør og luke, var resten som forventet 👍 Legger også ut et skrekk og gru bilde av gulvet, høyre bak. Dette hullet visste jeg om, så det er ikke noe plutselig overraskelse, heldigvis 😂 Blir selvfølgelig sveist og reparert 👍
  49. 1 point
    På tide med en update her 😃
  50. 1 point
    scoot

    Familiebilen E34 540i/6 Touring

    Få fjerna de klarglass blinklysa og!! Grøss:)
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00