Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 02/09/18 in all areas

  1. 7 points
    LCI M-Sportratt på plass! Legger ved bilder og noen instruksjoner slik at nestemann kanskje spekulerer litt mindre enn det jeg gjorde Hadde demontert rattet på forhånd for å orientere meg litt. Siden jeg skulle ha girhendlene så måtte disse bestilles separat, og jeg måtte ha nytt ledningsnett og bakdeksel med hull for selve hendlene. Prøvemonterte det nye bakdekselet og oppdager at det ikke finnes hull for å feste girhendlene. Dette må man borre selv. Borret et hull på 4,5mm og brukte 5mm skrue med skive. Gjorde tilsvarende operasjon for den andre girhendlen, og monterte rattet sammen igjen med det nye ledningsnettet. Her er det totalt umulig å gjøre feil, alle pluggene er forskjellige. Den desidert verste delen av jobben var å få av airbaggen av det gamle rattet. Satt i to timer før jeg fikk det av Det er et hull i senter av rattet på bunn. Der må man føre inn en form for skrutrekker, og presse en metalbøyle rett opp som løstner alle klipsene som airbaggen sitter i. Alle skal løstne samtidig, og det var litt kinkig. Selv brukte jeg et bredt flattskrujern, men det sklei bare av. Filet derfor et spor i senter av skrujernet, slik at metalbøylen havnet i sporet. Så var det plankekjøring derfra. Plugg ut rattet, og løstne den store 16mm bolten i senter. Oog reverser operasjonen med det nye rattet, så er det på plass. Det ble ikke ettermontert varme i rattet helt enda, budsjettet strakk ikke til da jeg må ha ny SZL (Enden av rattstammen der rattet monteres.) Mangler nemmelig kontakten for varmekablene. Det er vel tre kontakter her. Den ene til airbag, den andre til alt av knapper/girhendler og den siste til rattvarme/vibrasjonsmotor regner jeg med. Den tredje er den som står alene lengre nede. Der er det ingenting å plugge i, så det byttes senere. Men bra ble det!!
  2. 6 points
    Når MSN beskjed blir Lotto til TDS. Ok dere , da må det oppdateres. Det hele startet med en enkel beskjed fra en som skrev : Tror jeg har de delene datteren din trenger . Ja vel tenkte jeg og er jo mye småting Mini trenger , så jeg sendte en melding på hva jeg måtte ha. Fikk da enkle svar som mulig , kanskje på delene . Ok , her må jeg til bunns i ting . Jeg kan ikke sitte å vente på ting , så ringte han og jeg kjørte bort igår. Da blir jeg sjokka , der har han plukket alt av deler klart og lagt fint i en haug . En meget hyggelig herremann som hadde det jeg trengte . Juppi 😃😃 Og vi starter med dette: Her mangler det jo litt: Nå ligger delen her/ Mangler jo deksel her og: Trygt hjemme med skruer : Og skiltlys som jeg manglet , fikk jeg tak i : Dårlig bilde men disse skal rengjøres og renses så de blir fine igjen. Nytt sidedeksel og gummilist bak til koffertlokk: Er jo så gøy å skaffe sånne ting som dette for å få ting komplett . Men stopper ikke her. I forbindelse med ombygging av nivå reg , trengte jeg org fjærer og. Og det hadde han jaggu med Sachs dempere, kan det bli bedre: Disse blir demontert og rengjort , nye topplager . Og strøken instruksjonsbok: Jeg liker å få tak i ting å fikse opp og som fungerer som nytt igjen. Dette er ting som jeg lett kunne kjøpt nytt , men skal senk på etterhvert og da gidder jeg ikke det. En ting som er umulig å finne , er jo beskyttelsesmatte til bagasjerom. Det hadde denne karen og tok med den og. Jeg har og helgardert meg angående takluke . På denne var et som var hundre i alle funksjoner og jeg er sær. Jeg bare må ha sånt iorden og vet dere hva? Jeg sikret meg det og så nå skal Panorama opp og gå uansett 😀😀. Som sagt her skal ting opp og gå. Alt ialt en flott torsdagskveld som gjør at vi nærmer oss alt komplett for å fullføre bilen nå. Litt bedre vær og den er dønn ferdig inni og vi kan begynne utvendig 😃. Ps kommer en upd på min 535 tråd , da jeg har fått tak i noe sært og etterlengtet til den og . Luv my E34 life ❤️❤️.
  3. 5 points
  4. 4 points
    TRF

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er et par ting man skal være litt obs på når det gjelder z3 roadster (og kanskje til dels z4, men ikke på samme måte). Til evt z3 eiere så er det som kommer en grov generalisering og ikke ment for å fornærme noen. Alle som har z3 elsker bilen, og mener det er en "ekte sportsbil". Dette er folk som ikke spiser svingene over brokke/suleskard eller bane, men daffer rundt med taket nede på "sportsbilen sin". Gjerne med noen dyre briller, skinnhansker og hatt/beret tilsvarende. De er dog like hellig overbevist om at dette er en "ekte sportsbil", for motor er ikke alt (hvilket for så vidt er helt sant). Sannheten er at den knapt eier en eneste sportslig egenskap utover image/inntrykk den gir (2 seter, sitter "langt bak"). Den har e36 forstilling og e30 bakstilling, og begge disse er for så vidt greie. Problemet er at det er boltet til et karosseri som har omtrent like mye vridningsstabilitet som Jarlsberg. En helt standard e30 er stivere (eller omtrent like stiv, har skrevet om dette før, men husker ikke i farten nå). E36 er betydelig stivere, og ikke minst har ei mer moderne bakstilling. Utgangspunktet er rett og slett svært dårlig. Z3 coupe er derimot et helt annet dyr, og absolutt noe som trygt kan anbefales om man har behov for å skille seg ut. Dette er en BMW Motorsport kreasjon som (om jeg husker riktig) egentlig begynte som en internt studie/småfrekt tilsvar til BMW sentralt om hva som måtte gjøres med z3 for å få den habil som M bil. Z4 er i praksis en e46, og således en bra sak. Også her er det coupe som gjelder for å få den vridningsstabil nok. E30 320is er en stilig sak. Men det er ingen m3. Det er i realiteten omtrent en Mtech bil med s14 med kort slaglengde (og tilhørende girkasse). Selv om mange elsker s14 motoren så er den bare del av det en m3 er, og personlig mener jeg at det er karosseriet som utgjør m3. Spesielt da den er mer vridningsstabil enn den vanlige, og er en "no bullshit go fast" løsning.
  5. 4 points
  6. 4 points
  7. 4 points
    StigJ

    Nye 8 serien vist ved et uhell!

    Da må du ut i snøen i skumring en gang. Da oppdager du noe rart...
  8. 3 points
    TRF

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Eneste grunnen til å velge bil uten tak er jo at du har bestemt deg for å ha bil uten tak Jeg har kjørt min andel "cab", og jeg hater det. E85 z4 er ca like stiv (virdningsstabil) som e46 (noe avhengig av modell, sedan uten hull i seteryggen er stivere). E86 er _dobbelt_ så stiv. Z3 roadster er ca 1/3 av førstnevnte. Vi snakker altså at en z4 coupe vs z3 roadster er ca 6 ganger så stiv... Bare for å sette det litt i perspektiv. I likhet med deg ser jeg dog ikke noe problem med "lite effekt" som 2,2.
  9. 3 points
    Første prototype av elektrisk X3..
  10. 3 points
    papertiger

    Min alpinhvite F11 [photoshoot s. 45]

    Synes selv 6WA er finere rent estetisk sett, både med tenningen av og på. 6WB blir litt for glorete for meg Blir nok en kjekk upgrade!
  11. 3 points
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @chrisholm fresh E30 det der. Popnaglet skjermbreddere vet jeg ikke hvor jeg har på denne, dessverre. Jeg synes det er greit på enkelte biler, men fullstendig kræsj på andre. Rally og andre banebiler er unntak, der er alt lov. Mens vi er inne på E30, du burde også sjekke ut noe så kjedelig som en 320is. Italia/Portugal-M3. Og vipps er den ikke kjedelig, men faktisk ganske så kul og interessant. Sjeldenhet, men en på forumet hadde importert en rød utgave for noen år siden Dette er strøkent
  12. 3 points
    Ikke mine biler selvsagt. Men fikk sjansen til å se litt nærmere på disse i dag!
  13. 3 points
    Vask idag, blir skitten av å stå i ro også...
  14. 3 points
    Følger trenden med bilder fra carporten... Jada, jada, jeg vet at det trengs spacere bak
  15. 2 points
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Såpass store forskjeller! Mens du "hater", så liker jeg. Jeg har alltid likt Z3 roadster bedre enn Z4 roadster, men den siste tiden har det vridd seg litt til motsatt. Med det sagt digger jeg fortsatt Z3. Z4 roadster (E85) har det vært en liten økning av i byen, det må vel være bra Er det tak-bil man absolutt skal ha i E46, så er 325i/330i Clubsport en råkul kandidat. @fxslin takk for at du delte erfaring!
  16. 2 points
    fxslin

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @chrisholm Uten at jeg skal påberope meg så mye bane erfaring. Men jeg har noen tanker om Z'eder som bane bil, kan si blant annet si at han jeg kjøpte min Z3M Roadster av er ivrig banekjører (med flere ulike biler hver løpssesong). Og han var veldig fornøyd med de turene han hadde testet si daværende Z3M (nå min) på bane. Han kjørte riktig nok med andre biler i løp, men han gikk for en Z4M Roadster som erstatning for den han solgte til meg. Skal du ha en banebil som skal kunne brukes å vei eller en bil som skal kunne brukes litt på bane, er av betydning for bil valget slik jeg tenker (jeg tilhører den sistnevnte kategorien). Tror du på generelt grunnlag vil bli fornøyd med en Z3/4 både Roadster og Coupe (fra 2.8L og oppover) som biler til bruk på bane. Men skal du bruke litt KR på rigge bilen til så vær obs på Z3 så er dårligere deletilgang "racing" deler kontra f.eks mer utbredte E36/E46. Noe jeg selv opplevde med lekebilen, da det var vanskelig å få tak i stolfester som kunne brukes rett i bilen (veldig trang bil, bedre dele tilgang via nett men det går utover lommeboken). Annen ting man bør tenke på iforhold til Coupe kontra Roadster valget. Du kan fint kjøre med Roadster på bane, men en del mener at Coupe'er merkbart stivere og således bedre til formålet (en del eventer krever at taket er oppe også). Skal du f.eks ha veltebur i en Z3 så finnes det ingen ferdig løsninger som passer på Z3, som du kan bruke sammen med en hardtop (som jeg vet om), så det må det customlages til. Jeg har ikke kjørt Z4 på bane ennå, men har fått gleden av å kjøre en Z4 Coupe 3.0. ( @magneten sin gamle) fra Karmøy til Ski (Oslo). Kjørte riktignok forsiktig da det ikke "var" min bil, men opplevde det som en fantastisk og lekende motor paret med en fin girkasse. Samt at en Z3 oppleves som "veldig gammel" bil kontra en Z4. Hvis jeg ender i "Banebil som kan brukes på vei" gruppen, så er Z4 Coupe en av toppkandidatene for min del. Vet om et par stk som har Z4 Roadstere 2.x variant med og uten kompressor, som kjører mye på bane og tilsynelatende er veldig fornøyde. Min egen konklusjon er at Z4 er en bedre bil en Z3 på alle måter, bare at jeg er som mange andre fasinert av Z3 look and feel. Spesielt Z3 med widebody (2.8 og ///M variantene) er "tøffe" biler og for meg var det å gå for en Roadster en god kombo med tanke på å fruen i huset med turer og opplevelser i en bil. Jeg kan også nevne noen ord Z3 2.8 kontra Z3M da jeg har hatt begge to, første gang jeg kjørte Z3M kontra Z3 2.8 ble jeg litt skuffet over "hvor liten" effekt forskjellen oppleves. Helt til jeg bikket 5-6k Så ja, det er stor forskjell på disse motorene. Men 2.8'ern (M52B28) er en ganske potent motor og det finnes noen relativt rimelige mods som kan utføres for å få disse mer potentente (mer lik S52 motoren som ble levert på US Z3 ///M, med 240Hk). Vet at med alle mods og riktig map så skal man klare opptil 240Hk av en M52. (Neste steg ville vært en kompressor). @Havers her på forumet kjøpte min 2.8'er og planlegger alle disse modsene, så det skal bli spennende så se hva som kommer ut av det:-) Ble mye rart fra meg nå, glad dette er en Off topic tråd!
  17. 2 points
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @hsd feil og feil, den blir kalt "italiensk M3" overalt, men at den ikke er en ekte M3 er jeg enig i. Jeg liker modellen godt og jeg liker M3 godt. Jeg tror vi er enige @TRF bil med fast tak er såklart mer vridningsstabil og med de fordelene det medbringer som du såklart kjenner til, som faktisk kjører løp. Men om det bare er for å kjøre en trackday i ny og ned for gøy uten å være mer seriøs enn at man har det gøy og tester bilen eller en guttetur til ringen en gang i året, så ser jeg ikke grunnen til å ikke velge en Z4 roadster, selv om det "bare" er 2.2 literen. Om man ellers liker bilen såklart. Skal man kjøre løp mot andre eller jakte tid er nok bil med tak å foretrekke @Fredrik ja E36 har en enkel sjarm, derfor liker jeg modellen godt. E30 er en mer klassiker og E46 en bedre bil, så den havner ofte i mellom. Likevel den 3-serien jeg liker aller best og nei det trenger ikke være M-tech og ja takk til både sedan, coupe og cabriolet. Touringen derimot synes jeg ikke de fikk til bakenden som de gjorde på E30, E46, E34 og E39(og nyere)...
  18. 2 points
    Fredrik

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Takk... det er selvfølgelig S50B32 motoren jeg tenker på. Når dette er nevnt ville jeg like gjerne kjøpt en tidligere S50B30 hvis den M3'en fremstår som i bedre stand (original og godt vedlikeholdt). Forskjellen når det gjelder ytelser er ikke så stor at det betyr noe i realiteten. Jeg liker E36, men det er stadig mulig å finne fornuftige E46 modeller til en god pris og da snakker vi stort sett om et mye bedre kjøp. Modellene ligner på hverandre og med E46 får man bare mer av de gode tingene. Jeg tenker at E46 uten tvil er den beste modellen (naturligvis), men at E36 har en slags enkel sjarm og karisma som gjør den attraktiv vis a vis E46. E36 føles eldre enn E46 (igjen naturligvis), men på en god måte hvis man liker de beste 80-talls bilene...
  19. 2 points
    Vært ute og kjørt BMW X2 i dag. Tilbake til BMWs DNA! Utrolig bra kontra f.eks. nåværende X1 og X3. Den kommer ikke før i mars... så litt fy-fy å legge ut her kanskje...🤔😁😂
  20. 2 points
    hsd

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Regner med du skrev feil her med tanke på 321hk, men s52 er ingen motor å trakte etter, det er jo halvvegs løsningen dem brukte på US E36M3. Ei heller noen skikkelig S motor. I Norge er dette typisk en bil man veldig lett brenner inne med pga motoren. Skal man ha e36, så bør man hive seg på en 3.2 nå. Får fortsatt tak i veldig fine biler til under 300k, og er egentlig de eneste av e36 familien som kommer til å oppleve noe i nærheten av prisstigning slik som E30. Skal man ha budsjett E36 ville jeg heller titta på en 3 liter, som ligger vesentlig under 3.2, men ikke store biten over en 328i. ellers som både eier av E30 og E36, samt eg har hatt begge biler i molekyler synes eg E30 er en bedre bil på alle måter utenom sikkerhet og bakstilling. E30 oppleves som i helt annen liga kvalitetsmessig, bare noe så enkelt som åpning/lukking av dører føles overaskenes bedre ut i E30. Selv tror jeg aldri at E36 kommer til å nærme seg prisnivået til E30, uansett hvor lenge det går. E30 320is er en modell eg synest er tøff, men å kalle den "Italiensk M3" er helt feil da den har 325 understell i tillegg til alt det andre openbare. Ble faktisk litt skuffa når eg fant ut at den var 4 bolt, trodde lenge den var nærmest identisk utenom karosseriet og slagvolumet. Det er derimot ganske mange biler i Norge kontra antall produsert, går ikke lenge mellom hver gang en for salg. Sist ut var en på finn med Warsteiner tema til rundt 220k.
  21. 2 points
    TRF

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Må spare strøm, så da får rutene bare dugge igjen...
  22. 2 points
    RemyNG

    Remy's biltråd

    Så fikk man omsider montert hele interiøret på igjen. Brukte litt god tid med å rengjøre å støvsuge i bilen mens jeg hadde alt ute. Fikk også montert ekstra lys på gulvet bak samt oransje pære i led så den matcher resten av lyset i bilen. Liten update å status på fargen på setene og. Har kjørt bilen hyppig å brukt bilen uten å tenke på setene faktisk er farga. Har ikke sett tegn til slitasje enda men siden jeg hadde setene ut la jeg på ekstra topcoat så jeg slipper å tenke på det en stund. Ser heldigvis ikke så lyst ut i virkeligheten. Heller ikke merke på disse selv om fruen til tider sitter med beina oppå sete med sko på 😑 Fuktsluker i bilen siden bilen står for det meste nå på vinteren. Har tømt beholderen engang tidligere så sikkert veldig greit å ha det. Nye lyset montert en på hver side, skal også montere framme over beina. Fikk vaska teppene skikkelig, merkene var nesten helt svart til å starte med men med god vask og i vaskemaskinen så ble det mye renere.
  23. 2 points
    Tenkte jeg bare skulle komme med en liten update hva gjelder oljeforbruket på motoren. Byttet jo før jul både veivhusfiltere og toppdekselpakninger da oljeforbruket var helt hinsides der jeg kunne fylle på 1 liter på 500 km. Har nå kjørt litt over 2000 km siden oljeskift og bytte av nevnte ting og kan melde at jeg ikke har fylt på en eneste dråpe med olje. Nå er den "frisk" igjen om man kan si det slik mtp hvor mye olje S62 motorene kan bruke. Og ang det lille uhellet jeg hadde forrige helg, så ligger ny original fanger og Power Flex Black foringer klar for henting hos GS. Og Lagunilla har henta casterstaget mitt og blir montert fortløpende.
  24. 2 points
    Slavearbeider'n

    00' E46 323ci

    Eagle eyes har baklykter de og, uten den sorte kanten. Billigere enn Depo. Hadde det på min, men mine var helrøde.
  25. 2 points
    kapteinh

    bmw e39 bak stilling foringer

    bor mange små hull hele veien rundt på gummiforingen, sag så et spor i siste ringen.
  26. 2 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - "Rolling shot" NSX

    Før/etter en runde i Lightroom og Photoshop
  27. 2 points
    sluquet

    TLS/SSL (HTTPS)

    Tenkte bare å lufte tanken om å få på plass et sertifikat og kjøre nettstedet over https i stedet for usikker http. med Certbot og Let's encrypt er det ganske enkelt (og gratis) å sette opp, og certbot fornyer automatisk så man slipper å gjøre det manuelt hver 90. dag.
  28. 2 points
    Grantas K.

    00' E46 323ci

    Da har jeg begynt å få inn litt deler til bilen Har alltid likt led baktlyktene til facelift med oransje blink, men etter litt lesing på forumer og sånn fant jeg ut at det ikke skal være barebare å koble de opp i en facelift pga. annerledes lysmodul. Så da var alternativet å lete etter noen kopier som var ment til preface, men selvfølgelig fant jeg kun med hvite eller sotede blink. Bestemte meg for å bare kjøpe med hvit blink og foliere den hvite delen oransje. Alle de kopiene fra ebay hadde en sånn irriterende svart kant som denne her rundt lykten: Derfor ble det innkjøp av depo baklykter uten den kanten, kostet en del mer, men verdt det i mine øyne. Under foliering: Ferdig resultat, veldig fornøyd:
  29. 2 points
    Bimmerlorris

    Lorriz 525i

    Da ble det "ny" motor på meg 😃 Det ble en del att og fram ang levering av den siden selger først fikk ett oppdrag og planlagt levering i Oslo, men så ble dette kanselert pga no vekttrøbbel på totalvekt bil og last. Så da gikk det noen ekstra dager før vi fikk til en ny deal på levering. Det ble til slutt en ordning der han skulle til Sarpsborg og levere/laste og fikk levert motoren hos dette transportfirmaet og lagret den der. Så da var det bare å få lånt seg en bil med hengerfeste og hekte på henger og ta en liten roadtrip til Særp 👍 Motoren ble satt på hengeren med truck, så den delen av "opplegg Ernst" funka fint 😃 Men så skulle faenskapet av igjen. Det skulle vise seg å kreve litt hjerneaktivitet 😂 Hvordan skulle vi få den av ??? Det var ingen steder å feste noe tau slik at vi kunne få trukket pallen av hengeren med talja vi hadde !!! Gode råd ble dyre, men så kom jeg på at det er en liten oljegrav i garasjen. På kanten av den fikk vi festa kroken på talja og bundet den andre enden til pallen med motoren. Men neida !! Talja kilte seg totalt da vi skulle dra !!! Hva nå ??? Jo, heldigvis hadde bilen vi lånte, firehjulstrekk 😃 Vi kjører bare bilen fremover til pallen kommer på vippen og deretter rygger vi hengeren dit vi skal ha motoren 😉 Som sagt så gjort. Så var det å legge to stk 2*4 på hengerkanten og la pallen skli ned på garasjegulvet 👍 Gikk det bra ? Ikke helt 😂 2*4’ne knakk og pallen tippa og smalt i gulvet så radiatordeler spruta 😂 Motoren sitter fast i forstillinga og med radiatoren i front så den tok heldigvis av for fallet slik at det ikke ble skader på selve fronten av motoren 😉 Så da ordna det seg i grunn greit og til helga tenker jeg at jeg skal starte på prosessen med å skru av alt som har pakninger 👍 Dessuten må jeg demontere automatkassa og løsne motoren fra forstillinga og få heiset motoren opp i lufta og få montert den på et motorstativ. Tenker å kjøpe et på Jula eller Biltema. Ja ja, nok babling for denne gang. Skal få tatt masse bilder når jeg starter på demontering 👍 Klar for tur og henting av M50B25 👍 På plass i Sarpsborg og fått motoren lempa på hengeren 😃 Bælverket !! 😂 Motor, automat sittende i forstilling 😉 Tror dette veide en god del. Etter mye strev og ofring av en stk radiator, fikk vi da jernklumpen på plass 😂 Gleder meg til å få pakka om og rengjort denne motoren 😃 Deilig å endelig ha motoren her og nå kan jeg bare sulle i mitt eget tempo og få den ren og pen igjen 😃 Veldig takknemlig for selskapet og hjelpa av kompisen min 😃 Hadde blitt ufattelig strevsomt dersom jeg skulle ha styra med dette alene 🙈
  30. 2 points
    Lite som skjer igjen men er jo vinter og alle resurser går til E21 Men er da noe. Har vært inne hos brages idag å fått skiftet baklykter på garanti Digg å få nyvasket bil tilbake Så har den også fått seg ny frontrute! Meb denne gang er den klar for litt oppgradering Må bare få tak i nytt deksel, kamera og modul nå så snakker vi skiltgjenkjenning!
  31. 2 points
    Saltkjelen

    Min alpinhvite F11 [photoshoot s. 45]

    Ja, 6WA utgjør helt klart mye med helhetsinntrykket. Personlig synes jeg 6WA er det mest elegante instrumentpanelet man kan få tak i ved bruk av analoge visere. 6WB er stilig (dog ikke så elegant), men tatt prisen i betraktning er den ikke stilig nok til å forsvare et femsifret beløp.
  32. 2 points
    Vaske bort litt støv å møkk etter en vinter i dvale
  33. 2 points
    N.E.W.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Siden vi er inne på amerikanere, her en strøken Chevy Stepside,
  34. 2 points
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [photoshoot s. 45]

    6WA har en digital skjerm i hele nedre del av panelet, samt at det lyser hvitt på dagtid. Standard har kun en liten digital skjerm i midten, samt at det ikke er lys på dagtid. I tillegg blir skjermen på 6WA helt svart når tenningen skrus av For min del er det spesielt lys på dagtid som er interessant.
  35. 2 points
  36. 2 points
    Liten tirsdagsvask 😊😊
  37. 1 point
    petterrr

    Min Sophistogrey F11

    Hei! Har snoket litt rundt på forumet en god stund, men har bare hatt Mercedes så har vell ikke passet seg med noen tråd Men idag endret det seg, og jeg handlet min første BMW. En 2012 520d F11. Kan meget lite om BMW igrunn, men litt har jeg nå fått med meg. Noe av det viktigste utstyret: - Full M-Sport- Navi Professional- HIFI Professional /med bluetooth streaming- Keyless go- 8-Trinns F1 Sportsautomat- Lyspakke- Webasto med fjernstyring- Rattvarme- Bi-xenon- Adaptive drive
  38. 1 point
  39. 1 point
  40. 1 point
    williamwiers

    00' E46 323ci

    Følger med
  41. 1 point
    Fredrik

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Aaaaahh... gooood times... E85 Z4 tror jeg må være en av de mest opplagte kommende klassikerne og spesielt som M-modell med 343 HK eller 3,0si med 265 HK. Denne modellen er fra en tid da BMW hadde rekkeseksere helt ned til 2,2 liter (170 HK ved 6100 rpm) og det var nettopp denne motoren moderator [Space] hadde. 0-100 Km/t gikk løs på rundt 7,5 sekunder og topphastigheten var ca. 225 Km/t. Denne motoren (M54B22) er faktisk temmelig artig tiltross for relativt moderat effekt (maks dreiemoment er 210 Nm ved 3500 rpm). Årsaken er at den både har en kortere slaglengde og mindre boring enn de andre større variantene av motoren som også er tilgjengelig i forbindelse med E85 Z4. M54B22 motoren er turtallsvillig, men det aller viktigste er at den lett endrer/skifter turtall og det gjør den nærmest perfekt i sammenheng med en sportsbil som E85 Z4... E36 323i har jeg hatt og tiltross for at min bil var en "mandagsbil" vil jeg anbefale modellen selv idag (hvis man kan komme over et fornuftig eksemplar). Motoren er en M52B25 (altså en rekkesekser på 2,5 liter) som offisielt yter 170 HK ved relativt lave 5500 rpm og 245 Nm ved 3950 rpm (3500 for M52TUB25). Uoffisielt er effekten nærmere 185-190 HK (les: tyske skatteregler) og det gjør at den passer ganske bra sammen med automatgear. Med manuelt gear går 0-100 Km/t løs på rundt 7,8 sekunder og topphastigheten er i området rundt 235 Km/t. Det historien om E36 323i forteller er at E36 er en langt mer moderne bil enn E30. På mange måter er E36 stadig en moderne bil rent teknisk (dog ikke sikkerhetsmessig) og det gjør at den er blandt de aller mest moderne 80-talls bilene man kan kjøpe idag sammen med E31 og langt på vei E34. E36 kom på markedet i 1990, men er definitivt en 80-talls bil. Bare dette gjør den interessant som en kommende klassiker (for de som kjenner historien og liker hvordan 80-talls bilene kjører). Jeg ville ha gått for nettopp 323i eller 328i (193 HK). Den eldre 325i (192 HK) med M50 motoren er også interessant, men ikke førstevalget for min del. Førstevalget er naturligvis M3 med S52B32 motoren på 321 HK, men disse begynner etterhvert å koste ganske mye...
  42. 1 point
    chrisholm

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Kom over denne på youtube istad. sjekk denne e30'n, strøken etter min smak
  43. 1 point
    tpmek

    E 30 sendt til lakkering.

    Da var vi endelig på land igjen, og postmannen har vært flittig på besøk. Dette til samboerens store irritasjon (hentelapper i hytt Og pine) kamsett fra KOED og en masse annet fjas. Mangler bare olje pumpe og 3 stk frostplugger. Da skal allt til motor være på plass. Det blir å sette sammen topp, og skifte stempelfjærer sånn i grove trekk.
  44. 1 point
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    litt spam, deilig når panseret og resten er like blankt som utvendig
  45. 1 point
    slettaas

    E28 "M518". Hjemme fra gs treffet:)

    Montering av galvaniserte deler..👍
  46. 1 point
    scoot

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110538191&fks=110538191 Ikke BMW, men jeg lo godt.
  47. 1 point
    SofaKingFresh

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Dette er morsom lesning. Du summerer opp en helt vanlig dag til og fra barnehagen til guttungen og leiligheten min! På en kjøretur som skal ta med 20 minutter i området, bruker jeg fort 10 minutter ekstra når det er biler som ferdes med meg. 25 minutter av turen er ren frustrasjon, og jeg er psykisk sliten når jeg er fremme ved reisemålet. Grusomt irriterende! Men etter 12 år i trafikken så blir det dessverre en del av hverdagen...
  48. 1 point
    Går fra sak til person? Virkelig? Tror du virkelig på det du selv skriver, eller er det bare ekstremt dårlige forsøk på hersketeknikker? Det er godt du minner meg på rollen som moderator. Til din glede (eller muligens store fortvilelse?) kan jeg opplyse at min rolle som moderator innebærer å holde orden i henhold til gjeldende regler (sammenlign det gjerne med jobben til et vaskepersonell ). Det knebler dog ikke min mulighet til å føre ytringer for ting. All den tid du til enhver tid svarer på noe helt annet enn det som skrives, så ser jeg ingen grunn til å fortsette en endeløs diskusjon. Ellers tror jeg de færreste tar seg nær av betegnelsen om "gamle hauger" (anførselstegn er en fin ting). Selv kjører jeg både "gamle hauger" og nytt skvip uten sjel selv.
  49. 1 point
    Tuller du nå, eller oppfører du deg bare som en sutrete treåring fordi andre har en annen mening eller oppfatning enn deg? Fascinerende å se at så fremt man ikke har personlig erfaring eller genuin interesse for "gamle hauger" og forrige århundrets historie, så er man ikke kompetent til å uttale seg om nye(re) produkter.. og handicap? Spar oss... Hvordan kan du påstå at et nyere bilinteriør ikke kan være solid (med unntak av nyere BMW interiør da, for det er jo alltid solide greier)?
  50. 1 point
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    Spammer litt her jeg med bilder fra sommer 😬
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00