Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 02/09/18 i alle områder

  1. 7 poeng
    LCI M-Sportratt på plass! Legger ved bilder og noen instruksjoner slik at nestemann kanskje spekulerer litt mindre enn det jeg gjorde Hadde demontert rattet på forhånd for å orientere meg litt. Siden jeg skulle ha girhendlene så måtte disse bestilles separat, og jeg måtte ha nytt ledningsnett og bakdeksel med hull for selve hendlene. Prøvemonterte det nye bakdekselet og oppdager at det ikke finnes hull for å feste girhendlene. Dette må man borre selv. Borret et hull på 4,5mm og brukte 5mm skrue med skive. Gjorde tilsvarende operasjon for den andre girhendlen, og monterte rattet sammen igjen med det nye ledningsnettet. Her er det totalt umulig å gjøre feil, alle pluggene er forskjellige. Den desidert verste delen av jobben var å få av airbaggen av det gamle rattet. Satt i to timer før jeg fikk det av Det er et hull i senter av rattet på bunn. Der må man føre inn en form for skrutrekker, og presse en metalbøyle rett opp som løstner alle klipsene som airbaggen sitter i. Alle skal løstne samtidig, og det var litt kinkig. Selv brukte jeg et bredt flattskrujern, men det sklei bare av. Filet derfor et spor i senter av skrujernet, slik at metalbøylen havnet i sporet. Så var det plankekjøring derfra. Plugg ut rattet, og løstne den store 16mm bolten i senter. Oog reverser operasjonen med det nye rattet, så er det på plass. Det ble ikke ettermontert varme i rattet helt enda, budsjettet strakk ikke til da jeg må ha ny SZL (Enden av rattstammen der rattet monteres.) Mangler nemmelig kontakten for varmekablene. Det er vel tre kontakter her. Den ene til airbag, den andre til alt av knapper/girhendler og den siste til rattvarme/vibrasjonsmotor regner jeg med. Den tredje er den som står alene lengre nede. Der er det ingenting å plugge i, så det byttes senere. Men bra ble det!!
  2. 3 poeng
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @chrisholm fresh E30 det der. Popnaglet skjermbreddere vet jeg ikke hvor jeg har på denne, dessverre. Jeg synes det er greit på enkelte biler, men fullstendig kræsj på andre. Rally og andre banebiler er unntak, der er alt lov. Mens vi er inne på E30, du burde også sjekke ut noe så kjedelig som en 320is. Italia/Portugal-M3. Og vipps er den ikke kjedelig, men faktisk ganske så kul og interessant. Sjeldenhet, men en på forumet hadde importert en rød utgave for noen år siden Dette er strøkent
  3. 3 poeng
    Ikke mine biler selvsagt. Men fikk sjansen til å se litt nærmere på disse i dag!
  4. 3 poeng
    thbrekke

    Min BMW E39 525d Facelift/E34 525IX

    Vask idag, blir skitten av å stå i ro også...
  5. 3 poeng
    Følger trenden med bilder fra carporten... Jada, jada, jeg vet at det trengs spacere bak
  6. 2 poeng
    sluquet

    TLS/SSL (HTTPS)

    Tenkte bare å lufte tanken om å få på plass et sertifikat og kjøre nettstedet over https i stedet for usikker http. med Certbot og Let's encrypt er det ganske enkelt (og gratis) å sette opp, og certbot fornyer automatisk så man slipper å gjøre det manuelt hver 90. dag.
  7. 2 poeng
    Gorg

    Gorgs fototråd - Aston Martin DB9

    Før/etter en runde i Lightroom og Photoshop
  8. 2 poeng
    Grantas K.

    00' E46 323ci

    Da har jeg begynt å få inn litt deler til bilen Har alltid likt led baktlyktene til facelift med oransje blink, men etter litt lesing på forumer og sånn fant jeg ut at det ikke skal være barebare å koble de opp i en preface pga. annerledes lysmodul. Så da var alternativet å lete etter noen kopier som var ment til preface, men selvfølgelig fant jeg kun med hvite eller sotede blink. Bestemte meg for å bare kjøpe med hvit blink og foliere den hvite delen oransje. Alle de kopiene fra ebay hadde en sånn irriterende svart kant som denne her rundt lykten: Derfor ble det innkjøp av depo baklykter uten den kanten, kostet en del mer, men verdt det i mine øyne. Under foliering: Ferdig resultat, veldig fornøyd:
  9. 2 poeng
    Bimmerlorris

    Lorriz 525i

    Da ble det "ny" motor på meg 😃 Det ble en del att og fram ang levering av den siden selger først fikk ett oppdrag og planlagt levering i Oslo, men så ble dette kanselert pga no vekttrøbbel på totalvekt bil og last. Så da gikk det noen ekstra dager før vi fikk til en ny deal på levering. Det ble til slutt en ordning der han skulle til Sarpsborg og levere/laste og fikk levert motoren hos dette transportfirmaet og lagret den der. Så da var det bare å få lånt seg en bil med hengerfeste og hekte på henger og ta en liten roadtrip til Særp 👍 Motoren ble satt på hengeren med truck, så den delen av "opplegg Ernst" funka fint 😃 Men så skulle faenskapet av igjen. Det skulle vise seg å kreve litt hjerneaktivitet 😂 Hvordan skulle vi få den av ??? Det var ingen steder å feste noe tau slik at vi kunne få trukket pallen av hengeren med talja vi hadde !!! Gode råd ble dyre, men så kom jeg på at det er en liten oljegrav i garasjen. På kanten av den fikk vi festa kroken på talja og bundet den andre enden til pallen med motoren. Men neida !! Talja kilte seg totalt da vi skulle dra !!! Hva nå ??? Jo, heldigvis hadde bilen vi lånte, firehjulstrekk 😃 Vi kjører bare bilen fremover til pallen kommer på vippen og deretter rygger vi hengeren dit vi skal ha motoren 😉 Som sagt så gjort. Så var det å legge to stk 2*4 på hengerkanten og la pallen skli ned på garasjegulvet 👍 Gikk det bra ? Ikke helt 😂 2*4’ne knakk og pallen tippa og smalt i gulvet så radiatordeler spruta 😂 Motoren sitter fast i forstillinga og med radiatoren i front så den tok heldigvis av for fallet slik at det ikke ble skader på selve fronten av motoren 😉 Så da ordna det seg i grunn greit og til helga tenker jeg at jeg skal starte på prosessen med å skru av alt som har pakninger 👍 Dessuten må jeg demontere automatkassa og løsne motoren fra forstillinga og få heiset motoren opp i lufta og få montert den på et motorstativ. Tenker å kjøpe et på Jula eller Biltema. Ja ja, nok babling for denne gang. Skal få tatt masse bilder når jeg starter på demontering 👍 Klar for tur og henting av M50B25 👍 På plass i Sarpsborg og fått motoren lempa på hengeren 😃 Bælverket !! 😂 Motor, automat sittende i forstilling 😉 Tror dette veide en god del. Etter mye strev og ofring av en stk radiator, fikk vi da jernklumpen på plass 😂 Gleder meg til å få pakka om og rengjort denne motoren 😃 Deilig å endelig ha motoren her og nå kan jeg bare sulle i mitt eget tempo og få den ren og pen igjen 😃 Veldig takknemlig for selskapet og hjelpa av kompisen min 😃 Hadde blitt ufattelig strevsomt dersom jeg skulle ha styra med dette alene 🙈
  10. 2 poeng
    danskiii

    danskiii's F31. Selges.

    Lite som skjer igjen men er jo vinter og alle resurser går til E21 Men er da noe. Har vært inne hos brages idag å fått skiftet baklykter på garanti Digg å få nyvasket bil tilbake Så har den også fått seg ny frontrute! Meb denne gang er den klar for litt oppgradering Må bare få tak i nytt deksel, kamera og modul nå så snakker vi skiltgjenkjenning!
  11. 2 poeng
    Saltkjelen

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    Ja, 6WA utgjør helt klart mye med helhetsinntrykket. Personlig synes jeg 6WA er det mest elegante instrumentpanelet man kan få tak i ved bruk av analoge visere. 6WB er stilig (dog ikke så elegant), men tatt prisen i betraktning er den ikke stilig nok til å forsvare et femsifret beløp.
  12. 2 poeng
    Vaske bort litt støv å møkk etter en vinter i dvale
  13. 2 poeng
    N.E.W.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Siden vi er inne på amerikanere, her en strøken Chevy Stepside,
  14. 2 poeng
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [detailing s. 53]

    6WA har en digital skjerm i hele nedre del av panelet, samt at det lyser hvitt på dagtid. Standard har kun en liten digital skjerm i midten, samt at det ikke er lys på dagtid. I tillegg blir skjermen på 6WA helt svart når tenningen skrus av For min del er det spesielt lys på dagtid som er interessant.
  15. 2 poeng
  16. 2 poeng
    Liten tirsdagsvask 😊😊
  17. 1 poeng
    E.H.D

    F31 Gloss Dark Green

    Gratulerer med HRE felger. Dette er vel den tredje fargerike f31 disse har stått på etter at de kom her til lands.
  18. 1 poeng
    Gorg

    Azuritsort F80 M3 og Spacegrey E70 X5M

    Fra sist sommer 👌🏻
  19. 1 poeng
    VetleMB

    Vetle's Sedanheaven 330i

    Hahah😂 Ja, blir 10,25 og 11,5 med andre farger på futuraene 😁 Magnus hadde den ikke veldig lenge, han solgte kompressoren lenge før han solgte bilen 😅
  20. 1 poeng
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Ja Ecoboost motorene til Ford er bra, eneste de sliter med er bensin forbruket. 1,0 liters Ecoboosten som vi kjenner best har jo ett bensinforbuk som en 1,6 liters firer. Samme med Ecoboost V6ern, den har like ytelser som en V8er. Men den bruker ikke noe mindre bensin enn en tilsvarende V8er, da er litt av poenget med downsizing borte synes jeg..
  21. 1 poeng
    hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    Stort sett ferdig med rustsveising. Må sveise inn igjen reservehjulbrønn og litt sånt småtterier. Helsveist + lagd ny "vingen" som også er feste til innerskjermen. Lagd ny bremserørsbrankett. Bytta litt stål i dempertårn pga rust i fals. Sandblåst. Rust i fals nede, der dempertårnet starter forran. Sandblåst, sveisegrunning + lagd til nytt stål. Tilpasning, prøver å få opning til ca 0,5mm for å få skikkelig gjennombrenning samtidig som det er lett å sveise. Samme greier rundt hjørnet. Måtte fjerne M3 støtfangerfestet for å komme til dette. Sandblåst brankett før montering + rengjort alt under. Målte "alt" før eg borra den av slik den havna på samme plass. Slenger med bildene i tilfelle noen andre noen gang har behov for prøvde også på fanger, og den så ut til å passe perfekt. Epoxy + 3m karroserikitt. Lagd nytt feste til servotank pga det ser so jalla ut å ha den org på e30. men forandra litt på den senere pga skal kjøre el servo for å slippe alle problemene med s14 servopumpa/s14 turtall. men har muligheter til begge deler no ivertfall. Stort sett ferdig innvendig, bare å få på blå epoxymaling. måtte rette opp i en del gamle reperasjoner her type 1cm mellom sveisepunkta, men fått orden på det no derimot lite bilder. Fjerna 2 fremste eksosfestene i karroseri, pga M3 er levert både med vanlige e30 eksosfester, men i tillegg har dem 2 eksosfester på travers. litt på samme måte som de baksetefestene eg fjerna tidligere. Fått gjort litt mere i bagasjerommet, sandblåst det lille som var av rust på org bakplata, litt brunox og epoxy. Skal legge struktur i hele + lakke med billakk. Kommer nok til å lakke den før eg sveiser inn brønnen også, da det blir en hel del enklare når eg får stå opp igjennom brønnen. Borra/kappa bort nederste falsen på den forsterkninga på bakplata. ga den bare 3 sømmer istedet. var litt smårust bak. Fuging. Var ikke før på slutten at eg fant ut gleden av 3m sine koster med stiv børste til formålet, men alt av rar fuging forsvant heldigvis med strukturen men med kost gikk det både fort, samt breie og fine fuger.: Resten ble det bare brukt hender og masse engangshansker på: 2 komponents 3m bodystoff. Er både herder og stoff i samme pose, skilt i 2 avlukker som man blander ved å kna på posen slik skillet opner seg. ( med 4 flotte varsellogoer, produkter som ikke fremkaller kreft er ikke noe å ha ) Brukt 24 poser totalt til nå, ca 200kr stk. mange har kommentert det er mye kroner i sånt, men det er jo fremdeles under 5000kr/50% av hva det koster å tectylere en bruksbil. 12 poser til så regner eg med at eg er i mål. Skal ta hele bagasjerommet + innvendig i bakskjermene "inne" i kupeen, innvendig i forskjermer osv. ellers har no eg begynt å samle deler til det karroseriet s50 kompressor greiene skal i, en 320 2d. på sikt skal denne breddes med m3 komplett stålbredding, og da må man jo ha en slik 100% strøken c stolpe som aldri har vert sveist på bil. kjøpt fra bmw utenom, og kun vert poppa fast med popnagler. så ingen gamle utborra greier. Glassfiberfangere forran og bak, pga vekt. frontfanger er 15kg lettere enn org e30 m3 med bjelke. bilen skal forøvrig etterhvert lakkes i samme farge.
  22. 1 poeng
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Komt inn i nytt lokale då masse rot no, men det kommer deg. Fikk jobba på eksosen idag, så den er klar for en runde med tig apparatet no
  23. 1 poeng
    Saltkjelen

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Poenget er at det til støtt og stadighet er du som sitter på fasiten til alt, og du vrir og vender på ting som det passer deg best. Du kommer med mye bra, men det er forferdelig irriterende at du kommer med belærende svar om at man ikke er kompetent til å uttale seg om et høyst subjektivt emne dersom man ikke har lidenskapelig, og til tider fanatisk interesse av "gamle hauger" og historie fra forrige århundre. Det er godt mulig den generelle bygge- og materialkvaliteten er lavere eller annerledes i 2018 kontra 1988, men det har praktisk talt ingen betydning for slik ting er nå. Du mener ingen av dagens interiør kan betegnes som solide (du hang deg fælt opp i denne ordbruken, til tross for oppklarende svar flere innlegg tidligere), men likevel er BMW "top-notch" med sine leveranser.
  24. 1 poeng
    Fireren fikk seg en god omgang igår. Lite bilder siden mørket kom før jeg ble ferdig, men med hodelykt og godt mot går det meste. Felger og karosseri opp til vinduer dynket i Prickbort: Etter latt virke i ~5min - Nerta skumparty. Fikk dratt med seg MYE dritt: Ferdig håndvaska med MG’s NXT shampoo: Før tørk fikk den et lag Gyeon WetCoat. Tok også en full støvsuging og vask av interiør og vinduer med hhv. AF Verso og Scholl ICE etter mørkets frembrudd. Gummimatter ble tatt ut og skummet med Nerta samtidig som bilen, jobbet inn med børste og spylt rene.
  25. 1 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå - OZ Futura / Hartge

    Har bestilt en god del ting til bilen de siste ukene. Så det blir nok litt oppdateringer fremover. Handlelisten så langt: Side skirt extensions Diffuser type bred Injen luftfilter-kit Active Autowerke midpipe Og så byttet jeg original-hjul med en hyggelig kar i går. Kjørte til Førde, byttet hjul og kjørte tilbake. Sikkert mange som stusser over at jeg ikke vil ha style 666-hjulene, men jeg ville egentlig ha style 437 i sølv når jeg bestilte bilen. Men det var den eneste fargen jeg ikke kunne velge pga Competition Package. Men nå har jeg de hvertfall - og det må være blant de fineste original-hjulene BMW har laget står Michelin Pilot Sport Cup 2 på bakhjulene, så er spent på grepet.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00