Toppliste


Popular Content

Showing most liked content on 02/13/18 in all areas

  1. 4 points
  2. 4 points
    Surt er det ja. Men sånn går det når man driter seg ut 🙉😅 Selv om jeg hadde en (veldig) uheldig opplevelse i Sveits, så vil jeg sterkt anbefale å kjøre dit! Se bildene jeg legger ved under, så forstår du fort hvorfor! (Herregud - er helt fantastiske fjell der!!!) Alle bildene over er fra Sveits. Har masse annet snacks fra turen, men da blir tråden evig lang :P! Autobahn i Tyskland. Makset 250, men dama turte ikke å knipse bilde mens vi lå i 250 - Safety first! :P. Bækkmann: Europatur er noe du bør sterkt vurdere å få til! Og du bør ABSOLUTT besøke Sveits når du først er der nede. På tross av den kjipe boten jeg fikk, var det fortsatt verdt det - en minne for livet, rett og slett! Dette er en tur jeg har drømt om å få til siden jeg var en bitteliten guttunge! Når jeg først besluttet å ta en slik reise, så lot jeg lommeboken stå åpen - "JEG SKAL PÅ EUROPA TUR!!!" var tanken min! . Det at vi kjørte gjennom Sveits var forsåvidt ikke planlagt. Når det er sagt; ingenting på hele roadtrippen vår var planlagt! Tar deg gjennom highlightsene fra vår Europa-Roadtrip: Det hele startet en varm sommerdag i juli 2017 da sjefen kom bort til meg og sa at jeg ikke skal være synlig på kontoret neste uke (hihih), fordi jeg MÅ ta meg fri fra jobb og reise! Tenkte; Ikke har jeg bestilt noe reise...hmm... What do I do?! Så først på reise til Spania... men det kostet godt over 25.000,- for 2 pers for å bo på et decent hotel. Det endte med at jeg sa til dama "Bare pakk med deg masse klær, så kjører vi en tur!" Dag 1: Etter å ha sirklet rundt i Oslo i en stund, endte det opp med at jeg helt spontant bestilte envei båttur fra Oslo til København (Stena Line). Hadde en fantastisk middag etterfulgt av spa. ... vi visste fortsatt ikke hvor vi skulle dra! Dag 2: Ankomst i Danmark. Har vært i DK alt for mange ganger før, så det gadd vi ikke å bruke unødvendig tid på! Hva gjør vi? Jo; trykke ned gasspedalen, og peiset på videre gjennom hele Danmark og Tyskland, så på kveldstid inn i Østerrike, Lischtenstein, og tilslutt Sveits. Da vi ankom Sveits var alt mørkt, du så ingenting bortsett fra den fantastiske motorveien vi var på (uten gatebelysning). Litt lenger på den mørke motorveienstrekningen så vi store mørke skygger rundt oss, og små røde lys som blinket i ny og ne i disse skyggene. Ba dama plotte inn området vi befant oss i på Google for å undersøke hvor vi var... og gjett hva! Vi så de VILLESTE postkort bildene på Google - vi var endelig fremme i Sveits! I og med at vi aldri har booket hotell før via booking.com osv, så dreit vi oss godt ut på leggen; Vi så fks et ledig rom på booking, ringte for å spørre om det var ledig... men det var det selvfølgelig ikke (Booking.com og alle slike nettsider har allerede "booket" det rommet fra hotellet slik at de kan legge det ut på deres nettside. Det neste du skal gjøre er å booke, kjøre dit, og si navnet i resepsjonen... dette visste jo ikke vi!) Vi hadde kjørt i nærmere 16-17 timer og var ødelagte begge to. Vi endte opp med å kjøre fra hotell til hotell for å spørre om de hadde ledig rom.. ingen flaks der gitt. Litt senere på hotelljakten vår endte vi opp foran et stort 5-stjerners luksushotell med egen spa bygg, golfbane, enormt casino med rødløper, og et hotell med fontener rundt. Det hotellbygget minnet oss litt om Kongens slott! Dro inn til resepsjonisten, og fant ut at ett hotellrom ville koste 15.000 kr pr natt. Sa at jeg ikke har det i budsjett for kun 1 natt, endte opp med at han fant oss et annet 4-stjernes hotell til rundt 6.000 pr natt (dyrt men absolutt verdt det da vi var begge sliten etter lang kjøring). Det kule med dette hotellet var parkeringen; Du kjører ned i garasjeanlegget, parkerer bilen på en rampe, og bilen blir deretter "flyttet" mens den står på rampa - GØY! Dag 3: Våkner opp til århundrets villeste utsikt! (Se bildet av Vw Golf med fjell i bakgrunnen - dette var utsikten fra hotellrommet). Vi kjørte videre inn i Sveits, og til Italia - Milano. "Fy faen for et dritt sted å kjøre bil" var første inntrykket mitt i Nord-Italia! Folk i Italia er mad men! Skjønner ikke hvordan folk med Ferrari og Lambo tørr å kjøre bilene deres blant de gale trafikantene! Jesus christ! Var i Milano i en stund, shoppet litt (argh.. dyrt), og spiste god mat (... dyyyyrt! 400 kr ish for en pizza). Etter å ha vært i Milano, kjørte vi videre. Kjørte mot Genova, Italia. Ikke imponert - skummelt å kjøre der på kveldstid for å være ærlig :P. MEN! Selve veien fra Milano til Genova gjennom fjellene var FANTASTISK! Kjørte videre vest langs den italienske rivieraen, og ankom tilslutt Sanremo... Bellissimo! Dag 4: Nydelig å være i Sanremo. For et fantastisk sted... men siden vi fortsatt var i Italia, var trafikantene fortsatt noen *@@**@@*314**#!.. I stillestående kø, klarte en lastebil å rygge rett inn i min splitter ny lakkerte Golf gti. Fy faen er det mulig... Etter mye frem og tilbake, fikk vi tilkalt politiet. Når vi er inne på politi: Politiet i Italia er noe av det verste jeg har vært borti. Da vi ringte dem, hadde det italienske politet en fransk tolk, den franske tolken hadde en britisk tolk, og den britiske snakket med meg. Latterlig. Anyway. Endte opp med at vi fikk ordnet opp i det, bilen var heldigvis frisk nok til å frakte oss trygt videre. Tilslutt kom vi frem til Monaco. Det er det mest fantastiske stedet kanskje på bilder og filmer, men det er defintivt det verste landet jeg har vært i mtp biltrafikk! Den eneste forskjellen fra Monaco og trafikken i Oslo, er at trafikken står bom stille, og at bilene du sitter i kø med er verdt 100 ganger mer. Etter å ha stått i stillestående kø i minst 3 timer, kjørte vi videre til Frankrike og den franske rivieraen. PS: Ja, vi var SELVFØLGELIG og så Grand Prix startlinjen når vi først var i Monaco! Etter å ha surret rundt i Monaco blant buggatti veyroner, lambos, ferrarier og bentlyer, satte vi kursen videre til Frankrrike. Vi fant et sjarmerende hotell i Villa France Sur Mer, og satte av bilen der. Resten av turen tok vi med Uber Black (fant fort ut at Pop sjåførene der var en gjeng med rare folk...) Dag 5: Storkoste oss i Nice, Antibes, Cannes og St.Tropez. Helt fantastisk! Tok Uber hele dagen for å slippe og kjøre den skadede bilen. Dyrt? Ja. Verdt det? Ja! Køene og trafikken i de områdene var også små scary... skal også innrømme at det var ekstra skummelt siden vi hadde krasjet bilen vår dagen før. Dag 6: På vei hjem igjen. Kjørte en annen rute hjemover for å holde turen fortsatt spennende. På veien kjørte vi gjennom kjempe flott landskap og masse gode restauranter! Seint på kveld fikk vi den saftige boten min i Sveits. Kjørte helt frem til Frankfurt før vi overnattet på hotell litt utenfor byen. Var utrolig dårlig vær i tillegg, dette tok knekken på GTIen! Fikk opp varselslampe på frontlysene. Gikk ut og så; de var selvfølgelig gjennomvåte med dogg og vann på innsiden av glasset. Dag 7/begynnelsen av dag 8: Kjørte gjennom Tyskland, Danmark, inn i Sverige. Overnattet på en rasteplass for lastebiler i bilen, og fortsatte turen inn mot Oslo på morgenen. Kostnader for hele turen (inkl mat, drikke, hotell, shopping, bensin, bompenger osv...): - Ca. 55.000,- + fartsbot. Verdt turen? JA! Kunne jeg fått det til billigere? Vell, ja... Men hele formålet med denne turen var å kose oss! Hva ville jeg gjort annerledes om jeg skulle tatt turen igjen (noe jeg faktisk vurderer å få til!): 1. Lære meg fartsreglene i utlandet, og sette meg litt bedre inn i trafikkreglene. 2. Planlegge god tid i forveien! Denne turen er noe vi tok helt på sparket, og ble derfor også kjempe dyr mtp booking av hotell i siste liten. 3. IKKE KJØRE EN VOLKSWAGEN! Gjennom årene har jeg eid masse forskjellig, men den Golfen er noe av det aller verste jeg har eid. Long story short: Masse elektronisk feil med motoren (byttet tennplugg, coil, dyse, hele ledningsnettet som er koblet til motor, og andre ting.. men feilen var der fortsatt). Endte opp med å heve kjøpet. 4. Kjøpe et bra kamera til å ta bilder! 5. Shoppe mindre :P. Alt i alt tok turen rett i underkant av 60 timer, fordelt på nesten 4.700 km... Alt sammen gjort på 1 uke!
  3. 4 points
    Snødde greit sidelengs i helga
  4. 4 points
    Fredrik 90

    Den store finn.no tråden.

    Jøss, jeg trodde ikke den levde lengere. Dette var inntil for noen siden en original, norsksolgt eneiers bil. Men så havnet den i hendene på en guttunge på E34 gruppa på Facebook. Og som med 90 prosent av E34ene i denne gruppa så ender de opp som delebiler eller krasja (jada, det finnes unntak men det er langt i mellom de). Det siste for denne som fikk seg en solid frontskade, husker den lå til salgs på Finn slik. Så jeg må si jeg er overrasket over at den bilen satt i stand igjen, det fortjener den så absolutt. Den fortjener også å bli tatt vare på, vekk med de fæle baklyktene...
  5. 3 points
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    125i Coupe Sjeldent syn https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114066974
  6. 3 points
  7. 3 points
    Gorg

    Gorgs fototråd - "Rolling shot" NSX

    Første gang jeg prøver å lage en "rolling shot" i photoshop. Passelig fornøyd, men må jobbe mer for å få det til å se helt ekte ut
  8. 3 points
    Bavaria . Som sagt et bremsevæske bytte ble gjort idag ,noe som jeg skulle gjort for en stund siden. Uanset nå er det gjort og bra er det. Møtte opp til avtalt tid kl 08 og der ble jeg tatt imot med morgenkaffi og prat. Kjenner de fleste der og så tiden går fort. Tittet litt på alt av biler fra nytt til brukt og mye pent er der. Stod en sølv f31 med M optikk osv,dæven,den hadde passet meg Oi,glemte meg bort,jeg skal jo ikke handle :). Som sagt etterhvert ble bilen ferdig og jeg vasket jo bilen igår. Den ble visst vasket idag og der oppe på Bavaria. Dog et bilde fra hjemme : Sånt liker jeg. Det at de faktisk spyler/ vasker bil etter besøk ,funker perfekt spesielt på denne tiden. Så nå er heftene: Utfylt og stemplet: Samt papirer som viser hva som er gjort: Dette er elementer jeg liker. At ting er gjort på merkeverksted og stemplet. Det er jo kjekt for neste mann og det. Fikk og vite at klosser bak bør byttes ganske snart ellers var bilen tipp topp :). Så satser på at den fremdeles funker greit for meg denne bilen ,for å igjen gjenta : Dette er jo en dritbil visstnok og at jeg ville angre på kjøp av e61. Fuck!!!!!! Aldri noensinne hatt en så god bil! Men så passer jeg og på den som en smed og gjør enn det ,er det som alt annet ,ting fungerer .:)
  9. 3 points
    Update: Da var frontfangeren, ny støtfangerlist og litt hardware hentet hos GS. Siden det da blir ny frontfanger limte jeg like så godt magneter bak skiltet og på innsiden av støtfangeren. Kan ikke fordra skruehull, skiltrammer eller borrelås på skiltet når jeg kan løse det mye mer elegant. Kjekt på treff og ved vask og shining. Selve fangeren synes jeg var veldig stiv og veldig annerledes i plasten en E46 fangere, skjønner godt at disse fangerne sprekker og tåler ingenting. Nesten like skjør som glass disse. Delenummer for å bekrefte at jeg gikk for originalt Kjøpte de kraftigste magnetene de har hos Kjell og Company, 18x3 mm. Hadde kun to stk limt på skiltet på E46'n, dette holdt i massevis, men nå tenkte jeg å helgardere meg å lime litt flere magneter så skiltet ikke flyr av i fart. Målte opp ca senter på fangeren Teipet fast skiltet og målte opp avstand for å sikre at alt er i midten Skikkelig lim må til, Ess tack holder 200 kg, så burde holde greit det Så var det bare sette i gang, iom at skiltet var teipet fast på forsiden så smatt magnetene på plass der du skulle være og liminga ble enkel. Siden magnetene må fjernes for å kline på lim, merket jeg hvor magnetene skulle så det ikke ble feil med liminga eller plasseringa av magnetene Ferdig limt Liming av magneter gjorde jeg i går. Det ble gjort i går for å være på den sikre siden så magnetene ikke skulle flytte på seg Ferdig resultat kommer når alt er lakkert.
  10. 3 points
    Tatt for ca 1 uke siden
  11. 2 points
    Sand1

    Kjøp av E90/E91- registerkjedeproblemer

    122hk har m47 motor derfor er den utefor det kjente register problemet dette gjelder på n47motoren så den du har linket til er ute for, en annen positiv ting med 122 hk er at den har ikke swirlflaps.
  12. 2 points
    Aha. Nå er det forsent, armen er bytta uansett. Selve armen hadde kun noen små riper i seg, så her har nok foringa tatt hele smellen. Like greit å bytte armen når jeg fikk den til en svært overkommelig pris. Nesten 1/3 av en original arm.
  13. 2 points
    Da er endelig bilen friskmeldt, hvertfall mekanisk, hehe. @lagunilla bytta armen på ett kvarter. Foringene jeg kjøpte på GS passa ikke. Ser nå at de har gitt meg E46 M3 foringer, så de blir bytta i morgen og riktige blir bestilt opp. Gammel arm ute Her ser man sprekken i foringa, den lille sprekken gjorde at dekket tok borti innerskjermen. Snakk om marginer.... Ny arm på plass Det ble ikke foretatt 4-hjulskontroll, først og fremst fordi vi ikke hadde tid, men også fordi bilen styrer som den skal og trekker ikke til noen sider heller. Kommer nye coilovere om ikke så lenge heller så ikke noe poeng med 4-hjulskontroll før det er gjort.
  14. 2 points
    StigJ

    Gorgs fototråd - "Rolling shot" NSX

    Kult bilde selv om bilen ser ut til å være på vei til å åke rett til skogs
  15. 2 points
    To dårlige mobilbilder for å dokumentere en kjapp kattevask
  16. 2 points
    Gorg

    F34 320D Gran Turismo - Hus lagt ut på finn

    Tok en tur idag for å se, kom ingenting derifra nå så mest sannsynlig bare noe asfalt som samlet seg opp.
  17. 2 points
    Til skogs med høy bakkeklaring og xdrive er som en lek
  18. 2 points
    papertiger

    E91 320d Xdrive og senk

    Vi hadde en E91 320d xDrive 2010 med Hartge senkefjører (har forstått at dette er re-brandede Eibach). Den var senket 30/30 og godkjent i vognkortet. Hadde aldri problemer med å ta nedi med den, og den satt veldig bra på veien. Det er også grunnen til at jeg har kjøpt AC Schnitzer fjærer som skal på F36'en til våren/sommeren, da vi begge synes den er noe "flytende" og litt for myk i standard xDrive oppsett, samt at ACS senker moderat og har rykte på seg for å være det nærmeste en kommer original stivhet - dvs. ikke for stive. Når det er sagt har den en fantastisk evne til å krype sammen og forsere svingete veier på en fabelaktig måte. Mange sverger til H&R, men etter hva jeg har lest er Eibach hakket mykere enn H&R, så jeg hadde nok gått for Eibach (eller ACS) for å bevare mest mulig komfort. B8 og B12 dempere er vel laget for senkefjører og er etter hva jeg har lest en del stivere enn standarddempere uten at jeg kan bekrefte dette. Jeg kjøpte B4 dempere da disse kostet halvparten av alternativet som var originale (er kun to alternativer som "OE" standard på xdrive - Bilstein B4 og originale BMW). B4 er også rundt 10% stivere enn originale xdrive-dempere. Summert opp: Go for it, du kommer ikke til å angre.
  19. 2 points
    ahj

    F34 320D Gran Turismo - Hus lagt ut på finn

    Enig. Har man gåen demper så vil oljen som lekker legge seg på demperen som igjen samler alt av møkk og drit fra veien.
  20. 2 points
    Snowbiz

    Min F31 LCI xDrive

  21. 2 points
    Gabz

    Den store finn.no tråden.

    Strøkent! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111987441&fks=111987441
  22. 2 points
    Som dere vet ,fikk jeg jo skaffet deler til min datters TDs når jeg var på den O'store skrot turen her om dagen . Men som dere vet ,har jeg sans for retro . Jeg liker å ha gamle ting som funker og hører til bilen fra den tiden var ny. Ingenting er som å sette seg inn i bilen ,kjenne lukten av skinn som er litt gammelt ,skru på volumknappen på en gammel radio som hører til den tiden . Men er jo vanskelig å finne ting som virker av gamle radioer og Cder . Og skjeldent er de komplette. Det første de fleste gjør hvis de finner en urørt bil ,er jo å rive ut org spiller og montere nyere spillere og det skjønner jeg jo. Og da står somregel en Cd shifter igjen som er ubrukelig ,og igjen blir kastet . Men torsdagens tur gjorde at jeg nå har jaggu fått drømmen i oppfyllelse. I denne bilen stod der nemlig en komplett Blaupunkt Radio /kassett med fungerende cd shifter. Og dette er jo helt genialt for meg. Denne pakken mener jeg ble montert i bil da den var ny ,da kvittering,instruksjomsbok er stemplet med dette i dencbilen det stod i. Og har og funnet ut at dette var noe av det dyreste Blaupunkt kunne levere i den tiden. Dette gledes det til å montere uten tvil ,med alt av originalbranketter osv. Bilde av spiller: Cd magasin: Dette er helt riktig option for meg. Det å sette inn Cder fra 90 tallet ,drømme meg tilbake når jeg var alene og drømte om en e34 med masse utstyr og cruise rundt. Men nå har jeg både bil og anlegg ,synd det ikke er i 1997
  23. 2 points
    TRF

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Må spare strøm, så da får rutene bare dugge igjen...
  24. 2 points
    AHellem

    AHellem's E34 88' prosjekt!

    Heijheij bloggæn! Har skjedd litt framgang her i det siste. Kjører bildedryss med kommentarer under bildene 😁 fjernet yndige beskytter og drit fra motorrommet og begynt å klargjøre for lakkering. Var hinsides mye drit og gikk over med heftig avfetting og børste uten å få vekk alt. Det som er igjen nå slipes vekk, og så blir det grunning og lakk. Skal gjøre selv med sprayboks, men satser på det blir bra 😁 Releboksen jeg har tatt bilde av og fjernet fant jeg ut at var renere til AC vifte og lyktespyling, så var helt trygg å fjerne! datasprutet er jeg også veldig godt i gang med. Så godt som ferdig med kobling og tilpassing 😁 mangler bare et par kontakter og å koble opp mot kontakten til instrumentet osv Så har jeg fått montert en god del rundt motoren også.. Venter på noe deler fra Koed før siste bitene kommer på plass, men begynner å nærme seg noe! Toppdeksel og motorfester er påbegynt lakkering osv. Her holder jeg på å stramme veivbolten.. Den skal strammes med 420nm og momentnøkkel typ gigantisk... Noe av det skumleste jeg har gjort.. Testet på 250nm først for å sjekke at verktøyet sa klikk, og skrudde til 420 etterpå... Dro til sikkert n halv omdreining fra 250 til 420nm.. Følte jeg rev fra hverandre hele motoren 😂 Meg og småen har også begynt som smått å polere opp felgene! De skal bli skinnende blanke med nye gullfargede "spike" skruer 😎 Ellers er det som nevnt en del deler på vei og plutselig så er motoren satt sammen og møterom lakkert! Kan begynne å bli gøy da når de store framskrittene står foran meg 😎😁 stay tuned!
  25. 1 point
    Streaxu

    Fryktelig dyr frakt hos koed.no

    Nei er nok likest å vente. La til en frontfanger og en bakfanger å bare for å se om frakta forandra seg, gikk bare opp til 320 Det er jo ganske store pakker så
  26. 1 point
    TRF

    E92 335D Individual Rubinschwarz

    Broadway Static - det må være noe sånn stance greier :S Vanligvis drar ikke vi over dammen for dempere, men andre vegen. Da anbefaler jeg at du går for noe rimelig, om du uansett skal ha nytt om kun kort tid.
  27. 1 point
    Slavearbeider'n

    Den store finn.no tråden.

    E65 har jo sett ut som ett takras siden den ble lansert. Så at den fort kan havne bak ett hus eller i en låve er det vel liten tvil om.
  28. 1 point
    TRF

    E92 335D Individual Rubinschwarz

    Spørs jo litt på hva slags løsning du har på dempere/fjærbein i dag. Men jeg fører Intrax og kan også levere BMW Motorsport løsning.
  29. 1 point
    Werther

    Den store finn.no tråden.

    7-serien har aldri vært en populær bruktbil/veteran. Hadde E32 hatt potensiale ville den allerede ha steget i pris for noen år siden. Disse har vært kronisk tungsolgte i årevis uansett motor, og tar egentlig bare opp stafettpinnen fra E3 og E23. Med det store utvalget av E30, E34 og E36 så tviler jeg på at E32 vil oppleve en renessanse. Fare for at de forsvinner ut i hager, bak uthus eller inne på en låve fordi de ikke er verdt nok til å påkostes skikkelig. Er dog spent på å se om E38 har det som trengs for å bryte denne tradisjonen - er det en 7-serie som har potensiale må det være E38. E65 blir nok igjen en god kandidat til jordebil, hagepynt eller delebil om ti års tid.
  30. 1 point
    Ron Jeremy

    Kjøp av E90/E91- registerkjedeproblemer

    Generelt er 318d en mer problemfri motor kontra N47 ja.
  31. 1 point
    God plan 👍 Det finnes sikkert blaupunkt eller andre merker i størrelsene som er orginalt i bilen og som har litt pønsj og gir pen lyd. Det finnes også "basskasse" type smal som får plass under framstolene. Dersom du vil ha litt ekstra bass 😃
  32. 1 point
    Da hadde du flaks! Etter at vi ble tatt i fotoboksen, var vi ekstra oppmerksomme. Var faktisk SKREMMENDE mange fotobokser! Er glad for at jeg (sånn generelt sett) er flink til å holde fartsgrensa. Er bare den ene gangen jeg glapp litt på pedalen si . Se forresten posten jeg postet over med alle de fantastiske bildene! Fy søren... savner den turen! Utrolig gøy at folk følger med på tråden! Må jo selv innrømme at det hele er veldig spennende (samtidig som det er utrolig kjipe penger!) å se hvor hardt Sveitserne streber, og ikke minst hvor langt de går, for å få inn penga sine! Er også enig i det du sier - synes det er rettferdig at jeg skal "straffes" på lik linje som de som bor der fast.
  33. 1 point
    Bra boten ikke ble på mer da, og veldig bra at du har vært strukturert og satt av penger. Som du nå ser så lønner det seg. Jeg må bare gjenta meg selv, jeg må ha hatt griseflaks når jeg kjørte i Sveits. Jeg kjørte stort sett etter «egene» fartsgrenser, selv om vi ikke snakker veldig fort så er det snakk om såpass over at det hadde blitt bot. Jeg vil ikke fraråde noen til å reise dit, det er ett nydelig og veldig rent land. Bare å holde seg i skinnet nestegang, så får man kjøre race når man kommer over i Tyskland senere 👍
  34. 1 point
    Følgt med her selv, bra du holder oss oppdatert Bra du betaler ivertfall, bare tull å holde igjen så lite penger for noe man kan få småstore problemer med dersom man skulle krysse veg med landet igjen. Plutselig er det som nevnt en uforutsett mellomlanding pga en småfull flypassasjer som skaper seg vrang, eller tekniske problemer, vær og vind o.l Lite gøy å sitte der da. Eventuelt skal man på kurs med jobben eller blåtur. Litt småflaut å ikke kunne bli med for en slik bagatell. Syns admin gebyrene deres var vell høye, men det koster vell også litt å "dille" med slike saker. syns igjen det er bra dem har ett system for å behandle utlendinger på samme måte som deres egne innbyggere. dette er ikke ment som noe som helst klokskap, men mere på at når man har lover og regler så er det greit dem gjelder alle på lik måte syns eg. det er litt meningsløst med fartsgrenser om alle turister o.l skal ha fritak for det. men igjen, eg hadde lett gått på akkurat samme smellen som du gjorde i ditt tilfelle ved endring av fartsgrense uten skikkelig skilting.
  35. 1 point
    Møtte denne tyskern i sommer
  36. 1 point
    KasperR

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Hadde en litt artig spot her ute i den trønderske saltsuppa. Nemlig en strøken 1988 Lancia Thema i.e turbo, eid av samme kar siden 1990. Vi hadde en slik i barndommen. Den hadde en overboostfunksjon som virket på wastegaten, hvis man tråkket hardt nok på gassen. Gikk 0-100 på under 7 sek, som var ganske raskt i 1990. Artige biler, med noe ymse kvalitet. Det var stadig problemer med girkasse, elektronikk og oppheng. Noe dårlig bilde;
  37. 1 point
    viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Girer kanskje litt finere, ikke mye forskjell. Kassa fikk jo ny olje da kassa ble montert, men hadde feil filter. Derfor dette ble gjort nå, så har man iallefall gitt kassa en sjanse
  38. 1 point
    Såvidt jeg vet så gjelder dette kun i "Nazi-Norge." Har en kompis som fikk bot i Sverige, men ingen prikkbelastning i Norge.
  39. 1 point
    Marius2002

    Den store finn.no tråden.

    Det er mulig, men jeg ble kastet tilbake til 2001 og Fast and Furious-tilstandene, fikk litt vibes fra den tiden. Den var i det minste skikkelig gjennomført og grei. Topp med slike utskudd i trafikken. Hadde jeg kjøpt den? Overhodet ikke.
  40. 1 point
    Nice - dette må bli bra! Blir artig å følge, forsett å oppdater
  41. 1 point
  42. 1 point
    Vil tro de ikke har tatt seg bryderiet med å lage en ny bakskjerm (det kunne de også strengt tatt sluppet om de brukte "bensinlokket" til ladepeluggen). Skulle heller ønske at BMW hadde ladeluke på motsatt side av "fossil-lokket", for plasseringen på forskjermen er mildt sagt lite pen.
  43. 1 point
    sveigis

    Lorriz 525i

    Ja her var det møkkete ja ,skikkelig og . Men du verden hvor pent det blir når den er ren. Gled deg til oppstart:). Lukten av nyfikset motor som går ,det er koslig det .
  44. 1 point
    Bmw 730DA Kortlimmo. Tidligere eid av Idar Vollvik
  45. 1 point
    Sjeldent bilde av ren bil på vintern 😬
  46. 1 point
    Gabz

    Lorriz 525i

    Fysj. Blir deilig å få det rent nedi der
  47. 1 point
    Rein bil ekje kvardagskost på dinna årstida. Men i dag var den rein i en time eller to.
  48. 1 point
  49. 1 point
    Werther

    BMW tyver - Pass på

    Litt off topic - men fredag kveld 22 Juli 2011 hadde jeg vært i Stockholm og kjøpt noen Porsche 911 Turbo-felger, og det var for engangs skyld Texas ved grensa over E18 Ørje. Fikk en Polis opp i nakken et par km før grensa og lommelykt opp i trynet ved overgangen, men de så fort at jeg ikke var terrorist heldigvis...
  50. 1 point
    Hvis du har vært skråsikker hele tiden, hvorfor informerte du ikke alle oss uvitende idioter om hvordan ståa er på side 1 eller 2? Istedenfor å kommentere slik ETTER at TS har fått all informasjon. Alle elsker kjekkaser som kommer drassende med etterpåklokskap.... Har tilbakelagt en del mil rundt i Europa (blitt knipset noen ganger også), og har aldri lest på nett, snakket med noen eller hørt om noen som ved bruk av privat bil har fått fotoboksbøter på nakken i den grad Katt har fått det. Men helt sheriff at Katt følger opp tråden så bra istedenfor å la den dø ut bare for å bli vekket til live annethvert år med noen som bumper den og spør om det samme.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00