Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 03/02/18 i alle områder

  1. 7 poeng
    Gerttt

    Gerttt's e34 530i vol2

    Velkommen til min prosjekttråd. Har hatt mange e36'er og har alltid holdt meg generelt til 3-serier. Godt å kunne endelig prøve noe nytt! Hvorfor står det vol2 i tittelen? Grunnen til det er at dette prosjektet handler om to biler. Jeg kjøpte i all hast en e34 530i (M60) etter å ha raset motoren i min Nissan S14. Planen var å skaffe en bil som var på skilter og hadde nok effekt for litt hjulspinn. Den e34'n jeg kjøpte er en original 530i med M60B30 og manuell 5trinns kasse. Utstyrt med diffbrems fra fabrikken! Understellet var sliten, orignal dempre og fjærer ga den en følelse av en veldig sliten bil. Men alt i alt meget god potensiale for en kul ''daily'' som spinner lett. Meget god for rust også. Bestemte meg for å ikke bruke bilen på vinteren. Olje i girkasse og diffen ble skiftet. Jon som hadde overhalt hele forstillingen sin hadde noen brukte bærearmer og slikt liggende. Forstillingen var veldig sliten og for å spare litt penger brukte jeg Jon sin gamle forstilling. Etter å ha kjøpt to biler ganske kjapt gjorde det noe vanskelig for lommeboken. (S14 og 530) TA-Technix dempere og fjærer ble kjøpt som da senket 60/40. Bilen ble mye mye bedre, bare at den dårlige kvaliteten var veldig kjennbart. Hadde også M5 felger liggende. Bare en uke eller to senere sendte jeg en stor bestilling til Koed. M60B40 motor fra E32 Slipesett til motor ny klutch plugger olje og drivstoff filter utvendig lister til alle dørene og masse annet småtteri som jeg ikke husker lenger. Rett etter at motoren og alt av deler hadde kommet frem skjedde det en stygg ulykke i Opera tunnelen i Oslo. En varebil og en Honda Suv bak meg følgte ikke med i trafikken. Jeg stod helt stille når Honda'en bak meg bremset hardt. Han traff litt av bak fangeren, liten skade. Mens han med varebilen bremset aldri og traff Honda'en i ca. 80kmh. Jeg traff bilen foran meg pga. varebilen. Jeg stod helt stille da det var mye kø, rett før avkjøringen til Ryen. Det gikk bra med alle involverte. Ingen store personskader. Bilen hadde for store skader for å kunne reddes. Skjermene bak hadde bøyd seg utover. Bakdørene kunne ikke åpnes. Ingen lekkasjer, drivstofftanken var også hel men veldig bøyd. Alt jeg hadde igjen var en VW Caddy, Nissan S14 med ødelagt motor og nå en e34 jeg hadde kjøpt knapt for 1mnd. siden. Og ikke minst alle delene som nylig hadde ankommet fra Koed. Jeg og Jon brukte masse tid på 530'n. Jobbet litt og litt hver kveld. Alt jobben var bortkastet og motivasjonen mistet. Vi begynte med å rengjøre motoren (b40) Begynte også å lete etter ny e34. Tanken om å bare selge alt var for kjedelig. Det tok 8 uker før jeg fikk forsikrings oppgjøret og selve ''vrakbilen'' tilbake igjen. Vi begynte med å demontere alle delene. Tanken var å ta vare på alt som hadde noe verdi eller var vanskelig å få tak i. Den bilen var så god for rust. Se på gulvet! For å oppsummere. Vi brukte en hel vinter på S14, den døde etter en drøy måned. Motoren var sliten da jeg kjøpte den. E34'n (vrakbilen), måtte vrakes etter en drøy måned. Jeg måtte bare innrømme til meg selv at denne sommeren blir det ikke noe sommerbil. En kompis av meg hadde en E34 530iA touring som hadde stått stille i ca. 3år. Bilen manglet motor da Jon lånte den for sitt eget prosjekt. Bilen er også Tysk registrert. Det er lite rust på den og forrige eier i Tyskland hadde tatt godt vare på bilen sin. I den situasjonen jeg var i burde jeg egentlig holdt meg langt unna fra en uregistrert bil uten motor. Vi begynte med å rengjøre bilen. Den hadde stått lenge og trengte en del pleie. Første planen var å bestille time og vise bilen. Lang historie kort. Jeg ønsket å bygge om bilen med b40 motor og manuell drivverk. Man kan ikke ombygge eller søke før bilen er registrert i det Norske systemet. Bilen ble vist som rullende karosseri på Drøbak trafikkstasjon. Trafikkstasjonen i Drøbak var ikke samarbeidsvillige, heldigvis hadde jeg mye kontakt med Risløkka som veiledet meg. Drøbak tok kontakt med Risløkka for å bekrefte saken da dem aldri hadde gjort det før på den måten. Etter å ha mottatt papirene mine kunne jeg begynne med å skrive søknad om ombygging. Motoren begynte å komme seg bra også. Topp dekslene sandblåste vi og spraylakkerte dem svarte. Alle boltene ble galvanisert og eksosmanifolden fikk seg bandasje. Alt av pakninger og slikt ble byttet ut fra slipesettet. Ny vannpumpe, reim og løpehjul. Jeg kjøpte en helt ny original klutch til bilen. B40'n har en noe større klutch enn b30 og hørt at den kan bli fort slitt ved bruk. For å slippe å tenkte på klutch oppsettet senere kjøpte jeg letta svinghjul og sinter 4-puck. Hvis den originale skulle bli fort slitt så tåler dette her mye mer! Og ikke minst hard bruk. Vi jobbet fort. Tanken var å vise bilen før vinteren kom. Etter å ha gått over hele bilen manglet vi bare understellet. Dette tok veldig lang tid og ventet egentlig pga. det for å kunne vise bilen. Alt av bærearmer ble nytt sammen med Powerflex Black Edition foringer. Og alt dette ble montert sammen med K-Sport coilovers. Oransje blinklys ble kjøpt sammen med sorte DE lykter. Jon var snill nok til låne meg kule felger. Dekk måtte jeg kjøpe da det som var der var ubrukelig. Voila! Det er en god følelse å redde en bil. Siste visning og nå er det bare vente på våren! Radiatoren som er i bruk kommer fra vrakbilen. Den er skadet men lekker ikke. Den må byttes før våren kommer. Jeg tenkte å være lur å bestille noe på eBay. Det viste seg til å være den største tabben. Mishimoto har vært snill nok og sponset meg med en komplett kjølesystem. Radiator, vifte, temp probe og mer. #Mishimoto Skal komme om et par uker. Engangsavgiften er betalt og skilter er hentet. Deilig! Vi har nå begynt med å bygge eksos til den. Kattene og bakerste potta skal fjernes. Mellompotte ønsker jeg å beholde.
  2. 6 poeng
    Ja, slengte inn en søknad i siste liten på BMW Winter Challenge i Finland og fikk telefon igår! I’m in! 😃 1 av 3 som BMW Norge har valgt ut!
  3. 4 poeng
    «Prosjekt» F10 Nå som en av mine nærmeste kompiser @lagunilla nettopp har opprettet ny prosjekttråd, tenkte jeg at det var på tide å få ut fingern etter to år og lage min egen tråd. Har også fått litt mas fra en annen god bimmers kamerat @BimmerFan! så S/o til han som pusha meg til å lage en tråd! Bilen det er snakk om er en tyskimportert «2012 525d», som jeg kvalifiserte som helt ok utstyrt når den ble henta i 2016. Bilen har etter det jeg vet vært kjørt i Tyskland i et år, for så eid av en lege i Ålesund i tre år før den kom i mine hender. Bilde fra VIN databasen: Legger også ved utstyr lista: Standard Equipment 1CC Automatic Start/stop Function Auto Start Stop Funktion 1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration 4U2 Driving Experience Control Incl. Ec Fahrerlebnisschalter Inkl. Eco Pro 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 851 Language Version German Sprachversion Deutsch Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 1CB Co2 Content Co2 Umfang 2NC M L.-a.w. Double Spoke 350 M/18",mt M Lm Raeder Doppelsp. 350 M, 18",mb 205 Automatic Transmission Automatic Getriebe 223 Dynamic Damper Control Dynamische Daempfer Control 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 337 M Sport Package M Sportpaket 4CE Fine-wood Trim Fineline Anthracite Edelholzausf.fineline Anthrazit 4UR Ambient Light Ambientes Licht 403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch 415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe 416 Sunblinds Sonnenschutzrollos 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 441 Smokers Package Raucherpaket 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar 464 Skibag Skisack 465 Through-load System Durchladesystem 488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 522 Xenon Light Xenon-licht 524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices 6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle 6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph Music-schnittstelle Fuer Smartphone 6NR Apps Apps 6VC Control Combox Steuerung Combox 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 612 Bmw Assist Bmw Assist 614 Internet Preparation Internet Vorbereitung 615 Extended Bmw Online Information Erweiterte Bmw Online Information 616 Bmw Online Bmw Online 620 Voice Input System Spracheingabesystem 633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch. 676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem 698 Area-code 2 Area-code 2 7A2 Innovation Package Ii Innovationspaket Ii 7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth 710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad 715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket 760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 8TN Daytime Driving Lights Selectable B Tagfahrlicht Ueber Lichtmenue Einst 8V1 Ncap Label Hinweisschild Ncap 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Dette er min første BMW, og F10 må sies å være en av de beste 5 seriene bygd. Den var sannelig høyt opp på ønskelisten min når den kom ut, og å ratte i en slik bil nå er utrolig deilig. Ettersom jeg har hatt bilen nå i to år, så har det skjedd litt siden da. Så dette blir nok en ganske lang introduksjon om bilen, men jeg regner med at det er slikt tråder på bimmers er til 😊 Formålet med en slik tråd vil for min del være å kunne se tilbake til bilen, da jeg har planer ha denne bilen en god stund, og for å kunne få input av andre når det trengs. Kan starte med det første bildet jeg har fra når bilen endelig ankom sitt nye hjem i Oslo etter en laaang reise fra Ålesund. Sier det først som sist.. er en elendig fotograf, så her blir det dessverre lite av bilder tatt med speilrefleks. Så over til hva som er gjort og hva fremtidige planer for bilen er. Ting som er gjort: - Bytte nyrene til «Double slatts grill» - Skifte ut halogen pærene til LED som matcher AE - Oljeskift i massevis, kanskje også overdrevent mange om det er noe som heter det? - Diverse service ting - Byttet fra original lyddemper til « 535 look» - Byttet samtidig til Original 535 diffuser - Byttet motorfester etter tips fra @BimmerFan!, tydeligvis svakhet og har lest på tyske forum at det til og med var aksjon der nede. Mine var ikke så ille, men byttet dem for å ha det gjort! - DIY «fiksa» kantkjørte felger og så lakkert dem opp i en mørkere gråfarge (BMW sterlinggrau» - Lakkerte calliperne forran og bak i en blåfarge som var ganske så lik den man finner på F10 M5 - Nye sommerdekk (Vredenstein Ultrac Vorti) - Polert og vokset ofte nok 😊 - Kodet inn memory funksjon i «Auto start stop» Bilen husker med andre ord at jeg ønsker å ha den av. Kodet inn «Sport display» i CIC, og den fungerer glimrende! Kodet inn slik at tåkelys skrur seg på sammen med AE som «Welcome lights» Kodet inn Video in motion Kodet inn blinklys i HUD - Oppdatert kartet i CIC til 2017-2 - Montert LCI ramme rundt CIC skjermen - Montert «LCI» look hanskerom knapp og deksel - DIY Debadge - Byttet registerkjedestrammer på bilen, kun fordi den delen som satt i bilen ble erstattet med en forbedra versjon ifølge ETK. Tenkte at den, sammen med regelmessige oljeskift er med på redusere sjansene for registerhelvette 😊 - Byttet ut standard girskiftern mot girskiftern fra det som pent kalles 2TB eller sportsAutomat - DIY DEFA bunnpannevarmer - Fått fjernet feilkode som hadde med Eksosgasstemp sensoren som ligger etter EGR kjøleren. Byttet først sensoren, men viste seg å være ledningsbrudd, så da var det bare å lappe den sammen igjen 😊 - Og det siste som har blitt gjort, montere nytt ratt med paddles, varme og vibro i en bil som ikke kom med noen av delene. Det vil si at bilen har fått 3 ekstra options retrofitted, 2TB, 248 (rattvarme) og 5AD (Lane Departure Warning) Planer for bilen videre: - M sport spoiler retrofit - NBT retrofit (har allerede skaffet headunit 😊 så nå er det skjerm, LCI kontroller med touch funksjon og diverse kabler som mangler) - Moderat senk er også vurdert da jeg syns fronten er litt høy med standard fjærer på EDC dempere - Vurderer også en motorvarmer med sirkulasjonspumpe som kobles opp mot strøm. Passer helt greit ettersom bilen står som oftest i garasje med «uendelig» og «gratis» strøm. - LCI LED tåkelyslamper Dette tenker jeg på som kortsiktige planer, men ettersom jeg har blitt bitt av «retrofit-billa» så vil denne bilen få litt mer heavy ting også ettermontert, alt avhengig av om jeg får tak i deler til rimelige priser. Tenker på ting som: - Soft Close - Elektrisk bakluke - LCW (Blindsonevarsel) - Side View Camera - ACC maybe? - Chip? Fornøyd med 218 hester og 450nm så langt, men mye vil alltid ha mer. - Når 100k km merket nåes vil også oljen i autokassa i det minste bli byttet, om ikke flusha. Tenker også i samme sleng å åpne opp motorn litt for å rense sot fra innsug, EGR osv. - Vil også før eller siden også bytte kjølevæske, ettersom jeg ikke helt stoler på ordet «life time» - Kanskje noen nye sommerfelger, er altfor mye bra der ute ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Så tenkte jeg slenge ut litt bilder av de DIY jobbene jeg har husket å ta bilder av! Ikke de mest vakkre calipperne nei, så her trengtes det litt jobb. Det ble også et lite kleint ///M merke, har beholdt den siden da ettersom den ikke har plaget meg noe særlig. Veit dog at dette ikke er en ekte M bil, så kan hende noen reagerer litt på det, meen meen. Trynet til bilen gikk så fra dette: Til dette: Mange ville sikkert bytta til helsvart grill ettersom dette er en hvit bil, noe jeg synes er tøft selv. Men jeg har kromdetaljer på bilen fra før, pluss synes at kromramma fremhever resten av grillen litt mer enn hvis den skulle smelta sammen sort og sort. Synes også noen få kromdetaljer er helt okei på en bil som dette, så dette er nok en oppgradering som kommer til å bli slik! Har alltid synes at det er kjipt at BMW venta helt til G30 generasjonen med å fylle den enorme rompa med mer enn eksosstusser på bare en side. Derfor ville jeg gjøre noe med dette. Bilen gikk dermed fra dette: Til dette: Dermed var det å finne LED pærer som matcher AE så godt som mulig, og jeg føler jeg traff ganske greit med disse pærene, som har vist seg å holde ganske bra! Byttet også motorfestene som tidligere nevnt. Fra og med en eller annen gang i 2011 så gikk disse fra å være vakuumstyrte slik man ser på 6 er motorene, til å bare være plaine. Kanskje dette er grunnen til at mange har klagd på disse på div forum? Festene jeg bestilte gjennom GS var produsert av Febi Bilstein (trodde jeg skulle få ZF) og var litt skuffa ettersom det er blanda mening om akkurat Febi Bilstein. Men lo litt da jeg fant et bilde på nett av originale fester: Kan vi da konstantere med at det er Febi Bilstein som leverer OE deler til BMW hva motorfester på F10 gjelder? Dette var en jobb jeg heldigvis slapp å gjøre selv, så da er det kjempegreit å kjenne den beste BMW mannen jeg veit om… hint hint @lagunilla Våren nærmet seg dermed og da måtte sommerfelgene shines opp litt. Siden dette er GS felger, gadd jeg ikke legge særlig mye penger opp i dette, så bestemte meg for å ta en DIY og likte faktisk den nye fargen godt! Kantkjøringmerkene ble også dekket til, som egentlig var hele cluet med denne DIY. Har dessverre ingen bilder fra skifte av registerkjedestrammeren.. ISTA viste at jobben var ganske grei, men det skulle vise seg å være alt annet enn det. Problemet er det at ISTA viste jobben utført på en N47 singel turbo, på min motor er det jo to turboer, som gjør jobben bittelitt mer komplisert. Her måtte hele eksosannlegget av sammen med DPF for å faktisk klare å komme til jævelen. Så hvis du har N47 med dos turbos, og ønsker utføre denne jobben, så vet du i alle fall hva du må gjennom. Må bare elske utseendet på bilen etter god vask og voks runde! Utgangspunkt interiør: Resultat etter: Hver sommer så drar jeg ut på tur nedover Europa, og den ender opp i Balkan området nede i Sør-Øst. Dette betyr at hver eneste sommer har jeg enestående muligheter til å virkelig nyte bilen der den er ment å bli brukt, nemlig Autobahn! Helt fantastisk bil å kjøre i høy hastighet, å holde 250 er ingen problem selv om veiene ikke er rette som en linjal, noe som forteller om hvor gode disse bilene er i høye hastigheter! Tankpåfylling i Slovakia om jeg husker rett! Montering av Defa var utrolig enkelt! Eneste kjipe var å gjøre dette ute i minus 10 grader… Valgte å kjøre kabelen opp og feste den med strips på ene staget som går fra dempertårnet og ned. Dette gjorde jeg ettersom jeg ikke synes det ser så veldig delikat ut med DEFA plug stikkende ut av fangeren, enten det er i plast dekselet ved tåkelykta eller på siden av fangeren. Minuset med dette er at man må åpne panseret hver gang denne skal kobles på, men ettersom jeg bruker bilen lite på vinterstid så funker dette helt okei. Kommer til å finne en annen skjult plass til pluggen etter hvert, men for nå så får den bare bli slik. Sport display koding! Ikke like smooth som man får på NBT, men det funker helt greit. Ser at den leser bittelitt høyere enn 450 nm og 218 hester, så man kan jo alltids håpe at bilen er sterkere enn BMW oppgir. Slik ser rompa ut etter å ha fjernet modellbetegnelsen bak. Synes det ser mer ryddigere ut og 525d merket bak er uansett ikke noe å skryte av. Så kommer vi til den største og tyngste retrofitten jeg har gjort til nå, og det er ettermontering av ratt og å trekke nye kabler fra JBE til SZL modulen. Legger ikke ut alle bildene da dette bare blir rot, så om noen har lyst på det så PM gjerne. Og etter litt koding så var dette resultatet : Så nå føler jeg at jeg er «Up to speed» med bilen og dens historikk. Legger et bilde av bilen for å avslutte dette innlegget, der hvor den koser seg mest for tiden, nemlig garasjen
  4. 4 poeng
    BMW Norge Vilkår og betingelser for pågående konkurranse - BMW Winter Challenge FEBRUARY 20 · PUBLIC Konkurranseregler: - Send en mail til bmw@slaeger.com med navn, bostedsadresse, kontaktinfo og lenke til dine profiler i sosiale medier - Send en enkel mobilvideo hvor du forklarer hvorfor akkurat du fortjener plassen på BMW Winter Challenge. Last opp video via wetransfer.com eller Dropbox og legg ved link til filmen i mailen. Vilkår og betingelser for å delta: Søknaden må sendes til BMW innen 27. februar kl. 23.59. Vinnerne blir varslet i kommentarfeltet på Facebook-posten til BMW Norge, publisert 20. februar 2018. Konkurransebidrag som ikke inneholder informasjonen som kreves, vil ikke bli vurdert. Det er ikke mulig for en person å sende inn flere konkurransebidrag. Vinnerne blir valgt ut av en jury bestående av BMWs ansatte. De med det mest kreative bidraget, vinner konkurransen. Juryavgjørelsen kan ikke omgjøres, og det kreves ingen forklaring på hvorfor vedkommende blir kåret som vinner. Vinneren kommer til å bli kontaktet direkte på mail. Vinnerne får en gratis tur til Rovaniemi i Lapland i Finland 14. – 16. mars. Dette inkluderer overnatting, transport, en hel dag med vinterkjøring i arktiske omgivelser, lunsj, middag og frokost.
  5. 3 poeng
    tok noen kjappe bilder me noe felger eg har liggende , må ha dei andre felgene til den andre bilen da den ska på eu 🙄 , så tok tiden te å ta noen men legger ikke alle ut 😂
  6. 3 poeng
    -12 i dag tidlig
  7. 3 poeng
  8. 1 poeng
    Ser bra ut!
  9. 1 poeng
    Werther

    Julian_Sommers 1995 BMW E34 - SELGES

    Fin bil - har veldig sansen for facelift i arktissilber-fargen. Var bokstavelig talt på vei ut døra for å hente en identisk bil (utenom automat) i 2015, men selger stoppet å svare på sms eller telefon etter at avtale var inngått. Dessverre ble den levert til vraking i 2017. Det fine med disse 1994/1995-modellene er at en god del av de var velutstyrte executive-utgaver. Veldig kjekt å slippe ettermontering av skinn etc. Gleder meg til å se bilder med noen snasne sommerfelger - stemmer for BBS RC090!
  10. 1 poeng
    De fleste land har fine motorveier. Når det kommer til landeveier synes jeg Ungarn hadde elendig veistandard, så ville styrt unna det landet hvis du jazzer rundt med senk og dyre felger.
  11. 1 poeng
    Designer

    Designer's E38 - Solgt

    01/03-2018 Ikke skjedd så mye her egentlig. Har bare kjørt den dag ut dag inn, og trives veldig. Mektig imponert over hvor god disse er å kjøre. Har handlet inn nytt oljefilter, olje, dieselpumpe (u/sjåførsetet), tårnlager. Olje og filter samt dieselpumpe blir bytte nå snart. Tårnlagerene tar jeg med montering av coilovers når sommerskoa skal på. Har også bestilt nye tåkelysglass og gummileppe. Litt spent på om denne vil passe på E38 siden fangern stopper også har den en slags underdel litt lenger inn under fangern...vi får se Sommersko har jeg nok også funnet, ender på Style 128 20". Disse virker å passe veldig bra til bilen, lette å vedlikeholde og skikkelig concave. (Bilde er ikke av mine, ikke bestilt felger enda) Men ikke alt er dans på roser heller.... En ting som er kjedelig er at jeg klarte å lokke opp døra rett i en isklump som akkurat stakk opp å ødela pyntelista i bunn av sjåførdøra. I tillegg har tanken begynt å lekke diesel fra ca 55l+. Har lest at noen har klart å finne riktig stoff til å tette igjen mens andre bare sier bytt tank. Har en anelse om at det er en meget omfattende jobb, dvs. mye å demontere. Ny tank uorg. fra Koed koster 6.6k. Noen som har gjort dette før? Skal se under den når jeg tar oljeskift så får jo en indikasjon da, men om noen har erfaringer er det fint å høre
  12. 1 poeng
    Ron Jeremy

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Det betyr kanskje sylinderkutt ved behov, slik VW kommer med nå. Dette er jo ikke noe nytt, men et av virkemidlene for å holde liv i fossilbilene lengst mulig. At det kommer 8GC ser jeg unektelig positivt på, da det var det flotteste av 6 seriene - og med denne tegningen, kan de gjenta bedriften.
  13. 1 poeng
    thbrekke

    Min BMW E39 525d Facelift/E34 525IX

    Da har jeg fått skaffet AZEV A felger med kant og rett innpress (!!) til ix'n. 7.5x17 fremme og 9.5x17 ET50 bak. Trenger et strøk lakk, men det fikses fort
  14. 1 poeng
    Litt idag også. Mer vask å rens. Drittjobb men blir vel bra til slutt. stempler fikk ser også en rens. Fikk skiftet oppheng for diff Har også gjort ferdig alt lodding av kabler som skal inn i sikringsboks så den er klar for å kobles sammen og henges opp. Rndelig litt tolmodighet til kabler igjen har også klargjort jordingspunkt fremme slik at det skal gå å koble ferdig på en kveld Bestilt en god del deler fra koed nå og utnytter også tilbud hos gs til ny clutch. Når dette kommer så blir det start på montering igjen.
  15. 1 poeng
    Saltkjelen

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    M8 Gran Coupe..
  16. 1 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    VS Auto i Drammen som importerer bilen. Sparer ca 100 000kr. Hadde utrolig respons på 328i'en og den har gått 235 000 km. La ut annonsen 16. Februar og til igår hadde annonsen 14 000 visninger og over 1000 som hadde lagret annonsen. Ble til og med kontaktet fra utlandet. Pyntelista rundt klimadisplayet er i pianolakk med dimlys på LCI , og på pre-LCI er det billig plast. Samme med dørlistene, mye sterke lys og ble også levert i forskjellige farger. Jeg har dessverre ikke prøvd ESS på S55, men N20. Jeg har bekjente som har hatt ESS software på S55, og de har samme erfaring. Men smaken er som baken Den er delt og full av sh*t. Se på denne:
  17. 1 poeng
  18. 1 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    Skulle gjerne hatt GTS lampene, men har du sett prisen?! Ler meg nesten ihjel hver gang jeg ser prisen😅
  19. 1 poeng
    hsd

    530D - (u)familiebil

    bestilt noen deler som nevnt, men ikke fått skrudd noe 530d i det siste pga jobb og e30 prio. men litt lei av å fryse hver gang jeg kjører pga mangel på varme, så må få bytta termostaten osv nå snart. ene M5 caliperen framme henger, så dem skal overhales så kjøpt repkit til dem + naturligvis sandblåse og lakke før tettninger o.l monteres. Har også kjøpt M5 calipere bak fra koed for 600 kroner brukt, samt bestilt Zimmermann bakre skiver i "kjipeste" variant som er 1 delt. men tror dem blir plenty bra nok her. Hella Pagid klosser bak. Har bosch forran, men de støver noe fælt så prøver pagid no. Fornøyd med dem på E36n. mye godt arbeid her ihvertfall, meste kjedelig men det skal bli godt å få unna alt dette. 11517786192 Vandpumpe 1,00 STK 1209,00 1209,00 11512354056 Termostat med adapter 1,00 STK 682,00 682,00 11517793796 Pakning metall 1,00 STK 81,00 81,00 11282339125 Rem kit 1,00 STK 1645,00 1645,00 11532248435 O-ring 1,00 STK 14,00 14,00 11282339154 Rem kit clima. 1,00 STK 531,00 531,00 16141183178S Brændstofpumpe, (Løs pumpe) 1,00 STK 670,00 670,00 11130149329U Bunnpannepakning 1,00 STK 170,00 170,00 12611744292 Pakning 1,00 STK 48,00 48,00 16121184977 Druckbegrenzer 1,00 STK 1015,00 1015,00 KB1140411 Forbro 1,00 STK 1357,00 1357,00 51718159423 Innerskjerm i hjulhus foran ve 1,00 STK 543,00 543,00 51718159424 Innerskjerm i hjulhus foran hø 1,00 STK 543,00 543,00 07129904217 Mutter, karosseri 2,00 STK 6,00 12,00 07147129161 Skrue, sekskantet 6,00 STK 7,00 42,00 63171367868 Ekspandermutter 4,00 STK 6,00 24,00 51718176757 Avdekk ytre venstre 1,00 STK 265,00 265,00 63121385397 Justerskrue 8,00 STK 110,00 880,00 63121378369 Gummiforing svart 12,00 STK 24,00 288,00 63121379998 Skrue 6,00 STK 10,00 60,00 63121386641 Pakning 2,00 STK 102,00 204,00 63121394252 Mellomstykke 4,00 STK 65,00 260,00 63121352070 Skrue 7,00 STK 7,00 49,00 51718158060 Avdekk ytre høyre 1,00 STK 476,00 476,00 34111157038U Repsæt til caliper 2,00 STK 78,00 156,00 34112228765 Beskyttelsesplate, venstre 1,00 STK 419,00 419,00 34111157037U Repsæt til caliper 2,00 STK 96,00 192,00 11522249216A Viskokobling 1,00 STK 972,00 972,00 SCC13215 Spacersæt 2x20mm, 74,1mm 1,00 STK 984,00 984,00 SCC12307 Spacersæt 2x10mm, 74,1mm ellers sliter eg med litt lavt pre supply trykk, ligger normalt på 3,7 men dropper ned mot 3,2 på hard belastning. Så bytta overtrykksventilen i motorrom. men merka lite forskjell. Uansett en slitedel borte på listen. Pumpe i tank var utslitt. M5 calipere bak: Går ikke for noe finish på denne, men den blir egentlig bra alikevell. Blåmalingen flyter veldig fint ut, og dekker det meste av grovstruktur i støpen. Så dem blir egentlig ganske glatte å fine. Denne også 2 komponent, men flotte er at den har vist seg å tåle bremsevæske, noe som er veldig greit syns eg. Bilen fungerer ellers greit, tok en brøytekant med frontfangeren så har fått seg en sprekk og må byttes etterhvert. Lappa det midlertidig så får se til sommeren. Skal til bulkretting om litt for å ordne opp i den helt fremst på bakdøra. Er mye smågreier ellers, men litt må en bruksbil ha Må ta bunnen av dørene til sommeren også, sandblåse og flekke den litt men det tar jeg selv. Er også lei Rondell 18" hjula, samt vinterdekka er utslitt/kina så prøve å få tak i noen 18" M Double spoke 135 fra E60 til neste år. Dem er bare 8" kontra dem her som er 8,5" og 10" så mye greiere mtp fornuftige vinterstørrelser. Bilde lånt fra det store internett. men nå er det snart sommer, samtidig kom eg over eit 95% strøkent originalt BMW Style 95 sett 5 minutter unna Kom med traktordekk,så ser veldig segen ut på bildet, ble litt stort for en E39. 235/45 og 255/40 elns. Bilen er godkjent med Style 95 med 225/35 på 9" og 255/30 på 10" så det er bestilt fra dekkonline. Falken 510 elns. Samt spacere fra koed for å slippe å maskinere felger. Blir å space 10mm bak og 20mm forran. På bildene er det påmontert 15mm forran og bak. Litt mye bak, litt for lite forran. Lurer litt på om den har sige litt også, justerte den til 32/32 slik som i vognkort før vinteren men tror den er lavere enn det nå. Blir evt å justere opp litt slik den blir 100% lovlig med både senk og felger. Eneste blir spacerene, men står jo fortsatt "langt" innafor hjulbuen så regner med dem ikke henger seg opp i det ved evt kontroll. Klar for dekk ivertfall.
  20. 1 poeng
    Fler bilder - snudd pressa riktig vei med tanke på olje påfylling / peilepinne på pressa. Brakketen er jo ikke til M60 så her må det modifiseres - men med bittelitt kapping som jeg har gjort - så ser det ikke så gæærnt ut ! må litt til ned med den så jeg får igjen panseret
  21. 1 poeng
    Jøss, for et spesielt opplegg...! Bra du fikk stoppa han som mosta fronten din. Det er faktisk ikke sikkert han skjønte hva han hadde gjort, jeg ble rygget på mens jeg drev og jobbet en gang og firmabilen sto med bakluka åpen 20-30 meter bortenfor meg. Lastebilen skjøv hele bilen sidelengs flere meter, jeg skrek og hoia men han merka ikke en dritt.
  22. 1 poeng
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Ja, tenker litt det samme selv. Har jo uansett begge speilene, så fort gjort å flytte om. Fått montert litt mer, samt testet en liten runde (ut forbi huset, så ikke det helt store nei ). Men kjenner det at 2.8en har et helt annet drag og "oppsett" enn 2.0. Virker som den er mye mer på høgget enn 2.0en var. Nå skal det jo sies en har kjørt tds i noen måneder da Nå er ecu plukket ut for omflashing. Kjekt å bruke opp org. hjerne slik chassisnummer stemmer over enns med hjerne og bil
  23. 1 poeng
    Lite som skjer, og bortsett fra noen turer til Stavanger har bilen stort sett stått ubrukt i siste (sist jeg brukte den hadde den stått i nesten tre uker..). ...men en slik ble plutselig bestilt, så nå blir det ihvertfall en tur til Tyskland for å hente den nærmere sommeren en gang.
  24. 1 poeng
    Snøen på bakruten smeltet litt artig i dag
  25. 1 poeng
    Halleluja blei meeeeget godkjent. Tommel opp fra meg
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00