Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 03/10/18 i alle områder

  1. 5 poeng
    TommyFF

    Beholder tråden,»NY» F11 535D på plass!

    Savnet etter F11 ble for stort, så nå er endelig en «ny» en på plass. Valget falt denne gangen på en 2011 535D, og planene her er som vanlig mange. Relativt godt utstyrt med blant annet: * Active steering med svingbar bakstilling * Rullgardiner i bakruter * 4-soners klima * Head up * 360 kamera * Sportsauto med paddleshift * Ventilerte comfortstoler og bakseter * Original high gloss shadowline * M-sport * Hifi lydanlegg * Navi pro med combox media * Soft close +++ Av utstyr som mangler, som kommer til å bli ettermontert først er: * Adaptiv cruise. Kan ikke ha en sånn bil uten. Hadde det på den hvite, og det er et must. * Hel digitalt display - 6wb * Nyeste sportsrattet Av øvrig snacks som kommer til å bli montert er: * Originale M5 LCI nyrer - Montert * Originale LCI gummimatter - Montert * 550 eksoshaler og Performance diffuser * M-performance frontleppe * H&R senkefjører med stag bak ( samme som jeg hadde på den hvite ). * Mulig nye felger. Bilen kom med 20» Vossen CV4, så får se om jeg bruker de en stund eller skifter de ut. * Tuning. Har enda ikke bestemt meg for hvilken. * LCI led grøftelys Jeg har allerede skiftet glødeplugger og gløderele, samt begge belger bak, så da håper jeg den skal gå en stund før jeg trenger å påkoste noe annet enn kos Ufattelig godt med F11 igjen, og denne blir nok beholdt en stund
  2. 2 poeng
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    E91 330ix LCI med digg fargekombo https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71734251
  3. 2 poeng
    Mathiseen

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Ble veldig pent dette! selvom jeg syntes den var absolutt tøffest med style 666 hjula
  4. 2 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Takk for det! Bare gøy å gjøre noe som ikke alle andre gjør. Det er BMS ja, syns de er veldig fine. Takk for det! Tucker godt ja Takker! Sånn?
  5. 1 poeng
    Mossebmw

    Mosses e34 bruksbilprosjekt

    Fortsatt ingen oppdatering, tiden flyr og jeg har masse å gjøre, løftet bilen på bokk i går å skiftet olje og limte på noen utvendige lister som har plaget meg siden jeg kjøpte den.oppdaget endaett rusthull under, bak på indre kanal/hjulhus. Har desverre 2 biler til som skal eu godkjennes og en bilcrossbil som skal godkjennes til løp før mai. Fått start nå da etter ett motorbytte som ikke hører hjemme i bmw verden. Dette er motorrommet i min e36 328i. Står bare igjenn å sveise burfeste, korte inn mellomaksling å montere diff. Så er det tid for å få godkjennt konebilen og min w124 som blir brukt til allt mulig, mesteparten er ting jeg ikke vil utsette e34en for. Skal montere ny frontfangeemr så fort som tiden rår, og bakfanger med en gang jeg får kloa i en...til da håper jeg dere fortsatt har igjen litt tolmodighet. Har foresten kjøpt meg e30, blir tråd om den også, men den står på vent til neste vinter, org 325i. God helg
  6. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Alle dieselbiler som er bygget i EU (eller importert til området som vedrører Schengen samarbeidet inkl. Norge) etter september 2014 skal tilfredsstille Euro 6. Så hvis du vil ha en nyere dieselbil etter din nåværende 530d vil den tilfredsstille Euro 6 såfremt den er en personbil. Det som er verdt å merke seg er at EU er oppmerksom på at også bensinbiler med direkteinnsprøytning (såkalt GDI-teknologi) i virkeligheten har et utslipp av NOx som kan være opp mot 6 ganger høyere enn kravet til dagens godkjenning (kravet er 0,060 g/km). Dette betyr at noen av disse bensinbilene har et utslipp av NOx på opp mot 0,36 g/km mot f.eks kravet for Euro 6 dieselbiler som er 0,080 g/km. Bilprodusenter som bl.a Volkswagen har derfor begynt å montere partikkelfilter også for bensinbiler. Interessant nok er det derfor i bl.a Tyskland nå mer fokus på nye bensinbiler som ikke har denne GDI teknologien og som derfor også er selvpustende. I tillegg har man blitt klar over at downsizing av motorer ikke nødvendigvis fører til et lavere drivstofforbruk. Utfordringen er at et normalt kjøremønster (slik de aller fleste av oss kjører) heller fører til et høyere drivstofforbruk med biler som har de minste motorene (type: 1,0 liter tom. rundt 1,6 liter). Spørsmålet er derfor om BMW ikke like gjerne kan reintrodusere de fabelaktige M52/M54 bensinrekkesekserne?...
  7. 1 poeng
    I gang med farging. Ente opp med Walknappa Caramel farge. Tror det blir lekkert mot sort skinndash, sort armlene og alcantara tak.
  8. 1 poeng
    hsd

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    var litt usikker frem til jeg så det der siste bildet, da "tucking" ikke er noe for meg personlig, men syns det der ble skikkelig bra Er en av de første gangene jeg har sett "alternativ" finish på 3 delte hjul ( mtp lakking av kantene ) samtidig som det både er fint og tøft. Selv om hjula er 20 år gamle så ser egentlig ganske moderne ut. Ofte folk prøver alternative ting, for å skille seg, ut. som regel fungerer det ikke men dette syns jeg ble total blinktreff både med farge og størrelse.
  9. 1 poeng
    Walkabout

    Gorgs fototråd - San Marino Blå M3 F80

    Tøft bilde. Pen bil, bortsett fra de gnuharry klistremerkene i frontruta
  10. 1 poeng
    Jeg syntes også dette er svindyrt.... Du får da 3x6-7 min kjøring.... kjøre under 2 min på runden klarer de fleste så det er i beste fall.. Også er det kun spor som gjelder på tracday. Så mye bedre å dra dit med egen bil, da får du mye kjøring da det ofte er relativt lite folk der.. Jeg har klart 6x20 min der uten stress så rundt 40-50-60 runder på en dag er null stress
  11. 1 poeng
    Ron Jeremy

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    8 serien er hva BMW trengte, et dytt fremover fra uengasjerende G30 og G10! Spennende, få inn 12’ern nå og ikke kødd for mye med dette konseptet, så har BMW her en vinner!
  12. 1 poeng
    Favoritt-tråden min
  13. 1 poeng
    sveigis

    Aleksander’s E34

    Kopi :Sote alle lykter på bilen og skaffe oransje blinklys. Fyy!! Dette kjøper du brukt / ebay.:). Du finner både sota baklykter i orignal utførelse og andre lykter til e34 . Dette ser mye bedre ut enn hjemmesotet lys. Sorte DE foran koster litt men da slipper du å bli vinket inn vær gang der er kontroll ,kontra hjemmemekk. Bilen fortjener heller skikkelig vare . Ellers blir nok denne fin
  14. 1 poeng
    Tar sin tid dette.
  15. 1 poeng
    Litt mer idag. Jobber videre med bagasjerom, er ferdig med rammeverk og begynt å tilpasse gulv. Digg med parkett/laminat baki med luke til reservehjul Fikk også gjort meg en byttehandel her i helga så idag ankom disse, originale E21 Recaro seter Senterputer er trukket om i noe tykt stoff, må ha nye støtter under og nye vipp hendler på ene stolen. Er visst E28 understell på nå så jakter E21 understell og selger det til E28.
  16. 1 poeng
    To biler fra samme periode, med forsjellig bruksmål
  17. 1 poeng
    Savner E46en. Rip 😕
  18. 1 poeng
    Fikk på 15mm spacere bak på vinterhjula igår
  19. 1 poeng
    hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    I siste innspurt på motorrom også før lakk. Alt ble slipt platereint inkl frontkasset før epoxyprimer. Malte alt, og brukte det egentlig som slipegrunning. Sparkla ut diverse småfeil og lagt ett midlertidig strøk med den grunninga eg skal bruke før lakk for å se at overganger o.l var grei. Fant egentlig ingen tegn til rust i falsene der e30 m3 ekspansjonstanken monteres, så valgte å ikke borre den av. ( er vell samme som er batterikasse på 320 og nedover, men da uten de brankettene på bildet) Var litt i tvil rundt fuging av dempertårn, da med tanke på hvor "clean" jeg ville ha det. Er jo egentlig kun tårna som ikke blir skjult av strukturmasse eller deksler/matter. men endte opp med å ta det ganske bredt og grovt, syns det passer mest mtp det ellers blir veldig fokus på oem og originaldeler. Skal ha alt av tanker o.l i motorrom originalt, så da må nesten fugene stå i stil liksom lyst å ha alt ryddig og pent, men ikke for glatt/strøkent. litt vanskelig å forklare, for se om det blir bra. leita fram igjen forskjermer som har vert pakka vekk siden i fjor høst, da dem er tectylert på baksiden slik hele bilen var under. Skal fjerne tectylen, male med gult, så struktur og lakke i bilens farge på innsiden. måtte derimot prøvemontere litt for å se
  20. 1 poeng
  21. 1 poeng
    En stykk 5 serie nyvasket og striglet: En stk 5er spadd frem: Og en stk 5er som er i vinterlagring:
  22. 1 poeng
  23. 1 poeng
    OveN

    Anleggsoppgradering i BMW E60?

    Minste anlegget har 4" i dørene forran, 6.5" under setene, 4" bak i dører eller hattehylla, ingen diskanter. Fire kanaler ut fra HU: Front left/front right/rear left/rear right. Dette er da speaker level, de driver høyttalerne direkte. Front left og front right går fra HU til hvert sitt element under setene, så parallelkoplet derfra ut til element i dør på samme side. Går bare én kabel inn i hver dør. I biler med dedikert diskant så er denne koplet direkte på 4" med et enkelt delefilter i loopen. Enten må du trekke ekstra kabel inn i døra eller så må du benytte den ene kabelen som er der fra fabrikk og plassere delefilter inni døra. Tviler på at menigmann hører forskjell på lydkvaliteten mellom CCC og CIC head unit. Ikke phonoplugger på HU. 13 pins BMW connector. Skal du benytte HU som den er må du sørge for å kjøpe en forsterker som kan ta speaker level input. Alternativet er å kode om HU til 676 HiFi, da får du 5V balansert utgang fra HU (samt en flat EQ). Trekk kabel, lodd på phonoplugger og plugg dem rett i en forsterker som støtter denne type input. Hvem som kan og vil kode om HU er en annen sak..
  24. 1 poeng
    Pyrox

    BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32

    Valgte for holdbarheten sin skyld å få understellet pulverlakkert Ble veldig bra, stor takk til Bergen Coating. Er begynt å montere foringer Venter på bolter og div som kommer fra el galvanisering før jeg får montert Ruller deler inn for tiden. Har i all hovedsak prioritert undersiden/understell og deler til motorrom i første omgang! Nærmer seg veldig trillbar og klar for lakk av motorrom
  25. 1 poeng
    OveN

    Delefilter på orginalsub under setene?

    Du har 4 kanaler ut fra Head Unit. 2 kanaler for 4" + 6" elementer forran, 2 kanaler for 4" elementer bak. Signalet til 4" + 6" forran splittes i A-stolpen. Dersom du ikke har navigasjon sitter det som SweetBMW sa en kondensator i serie med 4"erne forran, et veldig simpelt høypassfilter. Har du navigasjon, enten business eller professional, så er det ingen kondensator montert. Head Unit'en er programert med en equalizer som er tilpasset anlegget som sitter i bilen. Denne EQ'en kan du ikke justere på, med mindre du koder om enheten til 676 HiFi spec. Koding kan jeg ikke noe om men internett vet masse om det. Signal til 4"erne bak er høypassfiltrert i Head Unit. Du har ergo litt begrensede muligheter til å justere ting og tang man gjerne vil fikle med når man bytter ut elementer/inn med ekstern forsterker. Men det blir helt sikkert endel bedre enn hva du har nå! Spesielt ved å putte på en forsterker som klare å drive elementene skikkelig. Ny forsterker gjorde 23 ganger mer enn nye elementer gjorde for lyden i min bil (det er dog et 676 HiFi anlegg). Her kan du lese litt om oppgradering av anlegget du har: http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=11237427&postcount=4
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00